Take-Two žaluje 3DRealms za protahování vývoje Duke Nukem Forever Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 15 květen 2009
altLetitý vývoj a neustálé odkládání Duke Nukem Forever má soudní dohru …

 

 

 

Vydavatel, společnost Take-Two zažalovala bývalé studio 3DRealms. Také Two prý v průběhu let investovalo do hry 12 milionů dolarů(!) s příslibem 3DRealms, že práce pokračují zdárně kupředu. Nakonec jak víme hra nikdy nevyšla a 3DRelams skončili právě kvůli nedostatku financí. Nutno říci, že těch 12 milionů dolarů od Také-Two je odpověď na otázku, z čeho 3D Realms vlastně žilo.
Každopádně za 12 let nebylo schopno vytvořit a vydat hru, což o herním studiu mnohé vypovídá. Od neschopných programátorů až po neschopný management a řízení. 12 let vývoj poměrně jednoduché akční hry je opravdu hodně a za 12 milionů dolarů se to určitě udělat dalo. Rozhodně se žalobě nedivím a jsem zvědav, jak to dopadne.
Hra se vydatelné podobně nikdy nepřiblížila. Hotové jsou jen části, ze kterých se teď objevují zajímavé ukázky (ty najdete v naší sekci Blogy v podsekci VIDEA). Každopádně pokud někoho dotujete a on vám tvrdí, že hra je před vydáním a blízko dokončení a pak po 12 letech zavře krám, tak to vás hodně dlouho tahal za fusekli, takže držím Take-Two palce.
Zdroj: Bit-tech
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 15:36:11
avatar
no ja by som povedal ze toto je napr. odpoved ak nechcel Georg Broussard predat za 30mil. tie prava na hru, co chcelo take2 kupit a dorobit hru. A co sa tyka vyvoja, samozrjeme ze je hlupost prerabat dvakrat kompletnu hru pre zmenu enginu a potom vyjde z toho 12rocny vyvoj, ale asi lepsie ako by ich mal DD zvozit pod ciernu zem ako tradicne EA za ryzu NFS novy diel kazdy rok
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 16:27:47

Možná jen poznámka - o 30 milionech dolarů se spekuluje a není přesně známo, zda to mělo být pouze za práva na hru Duke Nukem Forever nebo za práva na celou značku Duke Nukem. A vzhledem k tomu, že George Broussard je "otcem" Duka, nedivím se mu, že nechce prodat dítě, které mu v budoucnu jako stále velice drahá značka, na kterou hráči slyší, může vydělat peníze. Navíc nevěřím tomu, že hru v současné fázi vývoje by jen tak prodal a hodil za hlavu, pokud s celým projektem strávil 12 let. Pokud by šlo 3D Realms čistě jenom o peníze, Duke Nukem Forever už dávno vyšel a jsem si jistý, že by ho hráči kupovali, i kdyby to byla nekvalitní hra.
Ale nechám se překvapit, až vyjde oficiální prohlášení z 3D Realms, protože na internetu už se objevuje velké množství spekulací od té, že 3D Realms kupuje MS, až po ty, že toto všechno je velká geniální virální marketingová kampaň. Kdo ví? Nicméně otázek kolem DNF je už více než dost.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 16:33:33
avatar
dik za info, no okolo 3d realms a duke bolo vzdy vela tajomstiev ale skor ako odpovede na niektore otazky by som rad videl hru v obchode, tolke roky cakania... Ale verim ze vyjde when it´s done
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Šíření bludů 2009-05-16 14:13:08

Ahoj DD, dovol mi, abych reagoval na tenhle článek, kde je několik nesmyslů, které by měly být dány na pravou míru, pokud nechceš být součástí vlny šíření blábolů proudících internetem.
"Take Two prý v průběhu let investovalo do hry 12 milionů dolarů" - tohle NENÍ pravda. Take 2 zakoupilo od Infogrames vydavatelská práva na Duke Nukem Forever za 12 mil. dolarů. 3D Realms z těchto peněz neměli nic, celý projekt Duke Nukem Forever je financován pouze a výhradně ze zdrojů 3D Realms, takže pokud si nějak "žili", tak pouze z vlastních fondů. Navíc tým projektu DNF jako AAA titulu vždy čítal pouze něco kolem 30-40 pracovníků = to hodně vypovídá o zdrojích 3DR. V roce 2007 podepsali 3D Realms s Take 2 další smlouvu, avšak ani v tomto případě se nejednalo o financování projektu DNF. Take 2 v samotném vývoji nemá ani korunu.
"Každopádně za 12 let nebylo schopno vytvořit a vydat hru, což o herním studiu mnohé vypovídá. Od neschopných programátorů až po neschopný management a řízení." Sami vývojáři z 3D Realms přiznali, že měli neskutečné nároky na hru, kterou neustále předělávali (změny enginu). Uznali svoji chybu a podle posledních prohlášení s novým týmem je současná verze hry finální. Navíc podle uniklých dokumentů se úroveň dokončení hry nachází mezi 90 a 100%.
"Hra se vydatelné podobně nikdy nepřiblížila. Hotové jsou jen části, ze kterých se teď objevují zajímavé ukázky." Tohle jsou pouze spekulace. Ukázky pochází od zaměstnanců 3D Realms jako prezentace jejich práce. Nutno říci, že video, které se objevilo, mělo demonstrovat animace, nikoliv poslední současnou podobu hry. To je pouze nesmyslná spekulace, kterou si vytvořili novináři.
První oficiálnější informace od zvěstí o pádu 3D Realms přišla v komentáři od jednoho ze dvou hlavních mužů 3D Realms, Scotta Millera (http://www.shacknews.com/laryn.x?id=19924013#itemanchor_19924013). Ten píše to, co jsem psal již výše. Tedy že ze 12 mil. dolarů neměli 3D Realms nic a žaloba je pouze snahou potopit 3D Realms a získat veškerá práva na jméno Duke Nukem včetně samotného projektu Duke Nukem Forever - tedy snaha soudně získat cennou značku a vymačkat z ní peníze.
K samotné situaci v 3D realms oficiálně nevíme nic, NIKDE není oficiální vyjádření, pouze Scott Miller se zmiňuje, že zatím nemohou promluvit, ale brzy promluví. Všechny články o pádu 3D Realms a o definitivním konci firmy a projektu Duke Nukem Forever jsou zatím jen čisté novinářské spekulace, nic víc.
Na DDWorld chodím celkem pravidelně. Ovšem tuto zprávu považuji za velice amatérskou - napsat něco takového, aniž bys měl jakékoliv přesnější informace, je amatérské. Postavit celou zprávu na tom, že 3D Realms si žijí z 12 milionů dolarů od Take 2 a na základě toho "držet Take 2 palce", když je toto lež, je úsměvné.
Informace popsané v mém příspěvku si můžete dohledat na fórech 3D Realms, Duke4.net, Shacknews a dalších. Jsou dohledatelné a veřejně dostupné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 16:23:49
avatar
ok, já čtu jen zahraniční zdroje ...
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 16:34:55

... Mě u zahraničních zdrojů teď strašně překvapilo, jak moc se pustili do spekulací nebo ještě lépe řečeno, jak moc si vymýšlejí, aniž by měli oficiální informace. Na mnoha serverech se můžeme dočíst, že projekt Duke Nukem Forever byl zrušen a že hra nikdy nevyjde. Samozřejmě tohle nikdo nikde neřekl a nikdo to zatím neví. Jsou jen hromady spekulací. A logika věci říká, že pokud někdo nacpe do projektu 12 let práce a množství peněz z vlastních zdrojů, těžko pak prodá hru a nechá někoho jiného profitovat ze své práce a těžko celý projekt hodí jen tak za hlavu, pokud uniklé dokumenty naznačují pokročilé stádium vývoje.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 16:41:11
avatar
ano,ja stale verim ze hra vyjde, ved duke je predsa nesmrtelny, a vyhodit len tak skoro hotovu hru je hlupost..Ale zase mi prijde divne len tak zrusit studio. Ak nemali peniaze stacilo v USA urobit zbierku a dostali by od hracov tolko penazi ze az..
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 16:58:47

To je právě to, co nevíme. Jediné, co můžeme tvrdit, je to, že zaměstnanci týmu pracujícího na Dukovi si přes LinkedIn.com hledají práci. Ale jinak budeme muset počkat na oficiální vyjádření představitelů 3D Realms. V tomto případu spousta věcí nesedí. Např. weby SaveDuke.com a SaveDukeNukem.com. První jmenovaný byl založen den před tím, než pronikla ven zpráva, že 3D Realms končí. A ani tato zpráva není ještě oficiálně potvrzena. Takže vlastně nevíme téměř nic a čekáme na vyjádření, které podle příspěvku Scotta Millera na Shacknews, doufejme, přijde brzy.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 17:27:08
avatar
ak to bude tak skoro ako vydanie duka ( planovane na rok 99) tak dakujem pekne
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 17:47:30

Vzhledem k tomu, že teď mají na krku žalobu, tak dříve nebo později musí vyjít ven s prohlášením o současném stavu a situaci, jinak by je to jako stále ještě poměrně vážené osobnosti herního průmyslu asi stálo pověst a do budoucna jakýkoliv kredit v budoucím zaměstnání, pokud by vůbec nějaké sehnali. Pevně doufám, že mají řešení nebo nějaké východisko z této situace, aby všichni byli spokojení. Doufám, že se nerozhodli 12 let života, 12 let práce a veškeré zatím vybudované postavení zahodit.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 20:28:31

Díky za tenhle post. Já teda držím palce 3DRealms.

Výmluva na zahraniční zdroje, eh co to je? Když něco zveřejním na svém webu a ještě řeknu, že držím palce Take 2, tak si za tím pak stojím aneb nejsme ovce ne?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 16:54:01
avatar
tady je jasně na příkladu 3Drealms vs. TT vidět, že obkecat jde všechno a ukecat každý
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 17:11:28
avatar
za 12 rokov s 12 milionmi dolarov by som spravil lepsiu hru v Pascale
eR_Skaarj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 19:28:19


Tleskám 3DRealms... a těch 12 mega TT přeji, pokud 12 let liji peníze do společnosti která kromě traileru a pár obrázků neukázala žádné výsledky práce, tak si nezasloužím nic jiného než být oškubán.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 20:36:49
avatar
DD neměl bys tolik důvěřovat automatické opravě chyb - Také-Two zní dost blbě
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-15 23:45:30
avatar
tak prave som nasiel nejake nove info, prve zvasty na ten sudny proces v anglictine Odkaz
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak to bylo s 12 miliony 2009-05-16 14:08:47

Odkaz

Tady je odkaz na velice zajímavý příspěvek z fóra 3D Realms. Docela jasně popisuje, jak to bylo s právy na Duke Nukem Forever a docela jasně ukazuje, že Take 2 se nesnaží o nic jiného, než o definitivní utopení 3D Realms a přebrání značky Duke Nukem a veškeré 12leté práce 3DR na projektu Duke Nukem Forever.

Edit: Docela by mě zajímalo, co za člověka dokáže tomuto příspěvku dát mínusový bod. Tento příspěvek je čistě faktický, na odkazu je VŠECHNO zdokumentováno a popsáno tak, jak se to stalo, včetně linků, odkud pocházejí citace. Je to standartní způsob argumentace a vyslovení teze. Zdá se, že tento způsob diskuze některým činí problémy a proto radši naklikají mínusové body.
ZATÍMCO TENTO ČLÁNEK JE HODNOCEN 24X A MÁ HODNOCENÍ 4/5. CO TO JE? 4/5 ZA TO, ŽE VŠE V ČLÁNKU, KROMĚ INFORMACE O ŽALOBĚ, JE LEŽ???
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-16 04:24:47
avatar
je to smutne
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-16 11:11:21
avatar
To je dobre! Ak 3D Realms nedokázali za 12 rokov dokončiť hru, nevidím jediný dôvod, prečo by mali mať práva na značku. Po tom, ako to dosrali, na to nemajú jediné právo!
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-16 11:28:10
avatar
myslis ze je to tak spravne? ze ty si robis doma nieco 12rokov a potom sa nato vykasles a niekto ta da na sud lebo mu to nechces dat abyto ziskal?
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-16 14:00:51

Hele, nic proti, ale to je JEJICH značka, JEJICH práce a financováno z JEJICH peněz. A 3D Realms se i přesto, že by mohli všechny poslat "někam", chovali na fórech 3DR k fanouškům více než slušně. Za těch 12 let se podíleli na řadě projektů a žádný z těchto projektů NEBYL propadákem. NIKDO nemá právo soudit 3D Realms za jejich postup - je to jejich soukromá věc a pokud se ti to z nějakého důvodu nelíbí, tak nemusíš kupovat a hrát jejich hry. Oni za dvanáct let nevydali DNF, protože nechtěli a nebyli spokojeni s výsledkem práce. Já se přesně za tohle 3D Realms klaním až k zemi, protože v době, kdy poslední generace konzolí zapříčinily vysoké zisky herního průmyslu, čímž úroveň a kvalita her šla "absolutně do kytek" a vydavatelé honí vývojáře do smrtelných termínů, jen aby mohli vyvařit "pořádné prachy" na stokrát omletých konceptech, mají 3D Realms odvahu říci a přiznat, že X let vývoje na projektu Duke Nukem Forever bylo marných a špatných a že uznávají, že udělali velké množství chyb, ale že práci, která se jim nelíbí, prostě nevydají, aby si poškodili dobré jméno. Z jejich postupu je úplně jasné, že ještě jsou jedna z firem, které mají k vývoji her nějaký vztah a nedělají to čistě pro velké peníze. A i přesto je to JEJICH soukromý projekt. Fandím 3D Realms.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-16 13:47:39
avatar
do bodky suhlasim, aj ked ma velmi mrzi ze hra nevysla, mozno ani nevyjde. Ako priklad kazdorocneho vydavania sraciek moze byt Neef for Speed, kde su tie casy ked som sa tesil na kazdy novy diel, NHL ( stale hram 2002, nie preto ze by mi novsie nesli ) atd.. No uvidime ako sa to vyvinie dalej. A projekty za ktorymi stalo 3D realms za poslednu dobu - napr. Prey ( tam bola fura vychytaviek pouzita prave z duka ) a Max Payne.
Neznámý  2009-05-17 08:47:38

Zdar J.MATRIXi, hm, hm, zajímavé, no snad, a to snad, ještě, Duken Nokun Forever, vyjde, bylo, a bylo, by to, fajn, no uvidíme, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-17 17:28:16
avatar
To bude asi tim, ze si ten odkaz neprelozil do cestiny. Asi nejaka Lama co neumi anglicky a nastvalo ji to
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-18 01:10:03

Pravda. Každopádně jsem do případu Duke Nukem zažraný dost a přečetl už jsem hodně materiálů, takže napíšu pro DD článek.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-18 02:58:04
avatar
Tak to by bolo fajn, vidno ze do toho dost vidis
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D Realms žijí 2009-05-19 02:20:14

3D Realms neukončili svoji činnost! 3D Realms vydali prohlášení týkající se žaloby jejich společnosti ze strany Take 2. V tiskovém prohlášení přesně popisují, jak byly nastaveny smlouvy a peníze s Take 2. 3D Realms propustili vývojářský tým projektu Duke Nukem Forever, ale stále existují jako velice malá firma a plánují přeskupit strukturu firmy. Z tiskového prohlášení je bohužel patrné, že 3D Realms v současné době nemají finanční prostředky pro dokončení Duke Nukem Forever, avšak není potvrzeno zrušení projektu. Článek z shacknews.com si můžete přečíst zde: Odkaz. Kompletní tiskové prohlášení 3D Realms je k přečtení např. zde: Odkaz. Upozorňuji, že články jsou v angličtině.
Sbírám informace, které použiji v souhrnném článku o celé dosavadní kauze 3D Realms. Stay tuned!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 939x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 654x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1061x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1239x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1574x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1389x
Komentářů: 7