Nedávno se povedená šestá Civilizace dočkala vylepšení. Jak moc se projevuje na výkonu?
Letošní rok je velmi bohatý na povedené strategické hry. A jednou z nich je i Civilization 6. Ta však bohužel vyšla jen v technicky ne zcela hotové verzi pouze s DirectX11. Samozřejmě jsme ji pro vás otestovali:
Nedávno však se zpožděním dostala velký technologický update, který hru povýšil na DirectX12 a optimalizoval. Obecně je zde hlavně pro slabší procesory, kde tahle hra je k výkonu procesorů opravdu nemilosrdná. Nárůst výkonu je tak znát hlavně v kombinaci s nimi (zejména u AMD) a pak samozřejmě na grafikách AMD, které těží z DirectX12 a snížení zátěže pro CPU více než NVIDIA.
Udělali jsme tedy rychlé testy, zda DirectX12 něčemu pomohlo a jak. Nicméně s naším výkonném CPU jsou přínosy jen někde a jen u některých grafik.
Obecně si výrazně pomohly grafiky AMD (dle očekávání). Podstatně méně z update těží NVIDIA, kdy většina NV grafik netěží z DX12 prakticky vůbec.
Výrazně však poskočil výkon CPU a to zejména těch od AMD, hra je znatelně plynulejší i v pozdějších fázích, kdy už toho musí počítat hodně. I zde je ale přínos jen v kombinaci s některými grafikami, zejména těmi od AMD u NV pak s GTX 1080, kdy se zdá že CPU pod DirectX11 mělo bottleneck i u ní.
DirectX12 update potěší zejména majitele slabších procesorů, kde je zlepšení výkonu dostati znatelné a to proto, že hra je hodně o výkonu procesoru a mezi jednotlivými modely jsou velké rozdíly. Za pozornost stojí hlavně starší AMD FX procesory, které mají velmi dobrý výkon vzhledem k ceně i stáří. Platí, že tahle hra opravdu žádá minimálně čtyřjádra pro rozumné hraní.
Update na DirectX12 tedy přínosně pocítí mnoho hráčů nemající high end. Ještě větší bude přínos, pokud využívají AMD grafiku, které si dosti polepšily. Majitelé NVIDIA grafik nejen že většinou výkonu navíc nezískají, ale dokonce i o pár FPS mohou přijít u některých konfigurací a nastavení. NVIDIA totiž vzhledem k architektuře netrpí na nevyužití výkonu ze strany CPU jako AMD pod DX11 a přínosy pod DX12 jsou pro NVIDIA grafiky malé, protože s nimi výrazně architektura GPU nepočítá. U AMD je důraz na DirectX12 mnohem výraznější. Tak jako tak, obecně běží hra na většině PC pod DX12 lépe než pod DX11, zejména ze strany procesoru.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|