Nová Civilizace má všechno, vynikající hratelnost, skvělou grafiku, optimalizace i API MANTLE.
Recenzi pro vás připravujeme, už nyní asi po 10 hodinách hraní můžeme konstatovat, že ačkoliv Civilizace tímto dílem nedělá ve vlastní hratelnosti žádný velký pokrok, je nový díl přeci jen prostředím dosti odlišný od předchozích. Hlavně má ale tu samou hratelnost ve stylu "ještě jeden tah a jdu spát". Říkám a rovinu, že tahle hra prostě chytne a nepustí.
V dnešním preview se ale podíváme hlavně na to, jak šlape na našem HW. Nová Civilizace má totiž nejen skvělou hratelnost, ale také skvělou grafiku a vynikající optimalizace. Už v základu podporuje API MANTLE a má i kvalitní AA.
(Něco od AMD o API MANTLE v nové Civilizaci)
Bohužel API MANTLE je stále i v této hře jen v základní nehotové verzi a jen lehce snižuje zátěž na CPU. Zatím zde nejsou výhody optimalizací pro Radeon GCN architekturu. Přesto MANTLE měřitelný přínos má, hra je s ním hladší než pod DX a běží o něco lépe. Samozřejmě abyste mohli v této hře API MANTLE využít, musíme mít některý z AMD Radeon GCN modelů a také nainstalovány poslední beta ovladače. Takhle to vypadá z hlediska přínosu API MANTLE proti DirectX.
No a takhle hra běhá na dalších grafikách. Vzhledem ke skvělé optimalizaci je v maximálních detailech včetně kvalitních 8xAA hra krásně hratelná s jedním GPU i ve 4K či Eyefinity 5760x1200. Nemusíte tedy používat nějaké méně kvalitní AA či DSR technologie.
Kompletní recenze snad bude příští týden, každopádně už nyní mohu prohlásit, že je to jedna z nejlepších her roku a pokud máte rádi Civilization, tak nový díl je prostě příjemná povinnost.
PS: V současné době připravujeme po dlouhé době (skoro 3 letech) přestavbu naší hlavní testovací sestavy! Starou a unavenou Intel X79 a Core i7-3930K vystřídá zbrusu nový Intel X99 a Core i7-5960X nebo Core i7 5930K (ještě se uvidí, co zbude). V této souvislosti samozřejmě změníme testované hry. Civilization: Beyond Earth bude pravděpodobně jednou z nově nasazených. Dále určitě vyměníme Crysis 3, za nové RYSE s nejnovějším CryEngine. GRID 2 nahradíme nejnovějším GRID Autosport. Battlefield 4 možná necháme, i když uvažujeme i o jeho nahrazení novým Dragon Age 3 využívající novější verzi stejného engine (Frostbite). TOMB RAIDER pravděpodobně necháme kvůli TressFX technologii. Prostě uvidíme, co budou přinášet nové hry - uvažovali jsme i o nasazení her jako StarCitizen, Asseto Corsa a podobných ultra náročných her, bohužel jedná se o nehotové hry a opravdu není vhodné je používat jako testovací benchmarky finálních produktů. Chceme samozřejmě nasadit hlavně hry, jejichž technologie budou v současnosti nadále používány a hlavně využívají moderní technologie grafik. Včetně testů nativně s API MANTLE proti DirectX tam, kde je to možné.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|