Strana 2 z 3
- Testujeme DirectX 12 vs DirectX 11
Znovu tedy opakuji, ani nový HITMAN není nativní DirectX12 hra (logicky). Nicméně je to první hra se skutečně funkční a masivní podporou DX12 s využitím jeho skutečných výhod, přestože pochopitelně fakt, že nativně je engine postavený na DirectX11, nejsou ty výhody tak výrazné.
AMD i NVIDIA pro tuto epizodicky vycházející hru se známým zabijákem v hlavní roli, vydaly speciální ovladače. Takže podpora pro tuto hru je u obou společností stejná. Ale ano, hra vznikala ve výraznější spolupráci s AMD, které nová API už pár let podporuje a vlastně jejich vznik a rozvoj inicializovalo. Asi každý ví, že nebýt AMD a jejího MANTLE, neexistovalo by API VULKAN a ještě dlouho ani DirectX12. Každopádně nový HITMAN využíví jako první vydaná hotová hra DX12 i s výhodami AS a takhle to funguje:
Pro přehlednost jsme začaly s testem 4 grafik ve FullHD rozlišení. Proti sobě stojí současní konkurenti, tedy Radeon R9 390 8GB proti GTX 970 "4GB" a pak Radeon R9 FURY X proti GTX 980 Ti. Všechny testované verze nastaveny na maximální takt a výkon daný parametry, tedy u NV boost na maximum.
Zatímco v DirectX 11 režimu se dá mluvit ještě o vyrovnaném výkonu, DirectX12 znamená znatelný boost, ale jen u AMD. NVIDIA má nižší výkon. Pravděpodobně je to tím, že když se u NVIDIA grafik snažíte využít AS, které sice umí, tak to nejen nemá žádný přínos, ale výkon to dokonce snižuje, protože tak je to má NVIDIA GTX 900 v architektuře udělané, AS sice zapne, ale neefektivně a výsledkem je nižší výkon. Nutno dodat, že ne o moc, ale je to pochopitelně pravý opak toho, co by to mělo být.
Ještě výraznější je to u vyššího rozlišení, kde už to nebrzdí tolik procesory, protože ano, FullHD je už dost nízké rozlišení dnes.
No a takhle to vypadá, u dalších grafik v režimu DX12 a také ve 4K rozlišení.
Stejně tak přináší DX12 výhody i pro procesory, kdy zejména AMD z nich těží masivně. Ale stěžovat si nemůžou ani Intel modely. Zejména slabší procesory jsou na tom pod DX12 znatelně lépe a použitelněji než pod DX11.
Zejména u grafických karet ale vidíte, v čem je potíž ...
|