Strana 2 z 2
Každopádně hra na to jak vypadá, běhá slušně. Snížení detailů je možné výrazně, i když je to samozřejmě znát, hru si pak zahrajete hratelně i na starším HW. V plných detailech však ve FullHD běží hratelně, tedy alespoň na 40-60FPS i na grafikách jako je starší Radeon R9 290 či novější R9 390. Konkurenční GTX 970 ve stejné třídě je na tom o něco hůře a 40FPS pokoří tak tak. Hru jsme zkoušeli i na nereferenční OC edici Radeon R9 380 4GB a u toho stačí jemně ubrat třeba kvalitu stínů, nebo kvalitu speciálních efektů, a na 40FPS se dohrabe taky. Vyšší rozlišení už je ale výzva v plných detailech. 40FPS je skoro oříšek pro netaktovaný FURY X stejně jako extrémně taktované GTX 980Ti, která bez přektaktování zaostává i za mnohem levnější FURY bez X.
Osobně jsem hru zkoušel na své starší letité a již hodně "opoužívané" Sapphire VAPOR-X Radeon R9 290X s OC 1200/6400MHz. V Eyefinity 5760x1200 to šlape s mixem středních-vyšších detailů na 40-50FPS, takže za mě dobrý! Pokud jde o vlastní dojmy ze hry ... inu ... je znát že to není regulérní Far Cry díl, jen prostě taková kratochvíle. Prostředí je nádherné a jedno z nejlepších, které se kdy ve hrách objevilo, atmosféra je parádní na čemž má zásluhu hlavně grafika zejména když můžete hrát v Eyefinity, jež vás tou nádherou obklopí, pravěk je tématicky určitě herně velmi neokoukaný, nicméně bez střelných zbraní a dopravních prostředků typu minihelikoptéra z Far Cry 4 to prostě není tak zábavné, jako Far Cry 4. I protivníci jsou vyloženě idioti, ačkoliv možná to je schválně vzhledem k období, ve kterém se hra odehrává, inteligence byla tehdy novým vynálezem a tak AI podle toho funguje - na druhou stranu, stejná úroveň AI je k vidění v každé jiné současné druhé hře, takže alespoň vidíme, v kterém období autoři herních AI čerpali materiál pro své výtvory.
Hlavní příběh hry moc neoslní (ani náhodou nemůže soupeřit s FC4, i když podání je hodně naturalistické). Jako tématicky neokoukaná hra z pravěku je to zajímavé, graficky působivé a stojí za vidění, ale nenadchne jako poslední Far Cry díly a žádné novinky do série nepřináší. Zkrátka je to zajímavá odbočka, ale nic víc. Gameplay je průměrný a za Far Cry 4 rozhodně zaostává ve všech směrech, i když je to i lepší, než jsem čekal, protože vzhledem k tématickému umístění přišli tvůrci vlastně s více herními možnostmi, než ve skutečnosti daná doba nabízela. Místo možnosti omezující se na umlátit něco/někoho kamenem nebo kyjem, tak máme mnohem zajímavější varianty včetně použití mnoha parádně vyvedených zvířat. A hra je pořádně brutální, možná dokonce nejbrutálnější Far Cry hra vůbec.
Osobně ale nějakou větší recenzi neplánuji. V podstatě bych v ní neřekl nic nového, než co jsem řekl výše. Také to není regulérní pokračování série a hra vznikla proto, že asi měl někdo jen dobrý a relativně snadno a rychle proveditelný nápad. A za to si jistě ocenění zaslouží, protože tématicky to opravdu zajímavé je. Celkově skvěle zpracované v rámci možností a omezení, a výsledek předčil má očekávání a asi i mnoha dalších. Přesto natvrdo řečeno herně za běžnými Far Cry zaostává, což je ale dáno právě odlišnou tématickou dobou. PRIMAL je zajímavá hra ve skvělé grafice a na poměry UBISOFT překvapivě dobře optimalizovaná a relativně fungující, ale doufejme, že se už tvůrci věnují vývoji Far Cry 5 a Far Cry Primal udělali jen proto, že z Far Cry 4 měli hotové ty úžasné slony a další zvěř, se kterou jsme si tam zase tak moc nevyhráli. V PRIMAL jsou naopak vlastně hlavním prvkem.
A co hře říkáte vy?
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|