- Další DX12 hra pro společnou platformu Windows/Xbox
Třetí velká hra pro Windows Xbox platformu s DirectX12. Jak nám běhá na našich PC a jaká je?
Potenciálem zajímavá akční hra z pohledu třetí osoby, ve které si pořádně zařádíme s časem, dorazila na naše Windows 10 počítače (tedy konzole Xbox One i běžná PC s Windows 10). Quantum Break je exkluzivní DirectX12 hra, tedy jede pouze na Windows 10 platformě. Hra samotná však technicky vzato nativní DirectX12 není, a z možností tohoto rozhraní mnoho nevyužívá, ale něco přeci jen ano.
Hra dorazila i na běžná PC, ačkoliv to původně tak být nemělo. Microsoft ale zavelel k masivnímu nástupu Windows 10, co by herní platformy a většina her pro jeho Xbox konzoli bude vycházet i na PC, což je díky tomu, že obě zařízení jsou vlastně Windows 10 počítače. Bohužel Quantum Break je hra dělaná na omezené konzole s konzoloidními zjednodušeními a bez propracovaných detailů a funkcí. Na PC je to tak v podstatě "konzolový" port Xbox verze, bez dalších úprav.
Hra dokonce nemá ani v hlavním menu položku vypnout hru. Možnosti nastavení jsou minimální, opět nefunguje CrossFire a SLI a další věci, které fungovat nebudou, dokud Microsoft neupraví a nedoplní podporu patřičných technologií do svého WUP. Na PC hra přeci jen jede lépe, textury a detaily jsou ostřejší, hra podporuje vysoké rozlišení a vyšší FPS. Na konzoli jede v pouhých 720p rozlišení a na 30FPS. U PC si můžete užívat i 4K rozlišení a i více než 60FPS.
Nicméně pro PC hardware zjevně hra nebyla nijak zásadně optimalizována. AMD i NVIDIA dodaly "game ready ovladače", ale nejsou jimi schopny mnoho ovlivnit, DirectX12 nevyžaduje ani neumožňuje výraznější optimalizace a prostě využívá výkonu HW jaký je, tedy alespoň tak by to mělo být, ale Quantum Break nativní DX12 hrou není.
Bohužel AMD ani NV nejsou schopni zprovoznit SLI/CF, protože jejich fungování blokuje nepodpora ze strany Microsoft WUP Xbox rozhraní, pod kterým hra na W10 běží. MS ale slíbil aktualizaci Widnows, která SLI/CF i GSync/FreeSync bude fungovat, ale na to si ještě počkáme. Hra je však tady, tak se podívejme, jak nám běhá.