Restart série s Lara Croft v hlavní roli je zde. Na PC vypadá působivě včetně TressFX technologie.
Nový TOMB RAIDER je zde (majitelé některých grafik Radeon, které je kupovali teď nedávno tak mohou využít svůj bonus a získat tuto hru zdarma). Příznivci starší série se musejí smířit s tím, že tohle je úplně jiná hra. Je to nefalšovaný restart série a příběhově nás vrací dokonce do samých začátků, než se Lara stala tou Larou, kterou jsme znali. Lara se stala mnohem více podobná skutečnému člověku.
Stylově se hra lehce proměnila, není to jen známá hopsačka, ale dosti drsná akční hra a je určená pro dospělé publikum. Nicméně o samotné hře až v recenzi, kterou chystáme. Mohu jen říci, že herně je to paráda. Hratelnost je možná nejlepší ze všech letos vydaných AAA her, i když samotná hra není úplně dokonalá. PC verze se proti konzolovým výrazně liší v mnohem lepší grafice a nemluvíme o nějakých malých detailech. DX11 technologie hru výrazně vylepšují a novinkou je i použití renderovací TressFX technologie na vlasy.
Bez přehánění je to nejlepší zpracování modelu vlasů, který se kdy v nějaké hře objevilo a zapomeňte na to, co vidíte na statických obrázcích nebo na videích z konzolové verze, naživo ve hře na PC v pohybu to vypadá prostě fantasticky a je to velký skok v této oblasti herního modelování. Asi vás zajímá, jaké má hra nároky na grafiku.
Server PCGH.de, který tradičně stíhá jako první udělat technologický rozbor nových her, i tentokrát prezentuje nároky hry. Pro samotné spuštění hry není vyžadována DX11 grafika, ale pokud chcete zapnout některé z mnoha lepších detailů, včetně TressFX, musíte DX11 grafiku mít. V plných detailech včetně FXAA/TressFX a 1920x1080, to vypadá s výkony grafik takto:
(PS: někteří majitelé grafik GF mají problémy s vyššími detaily, s chodem AA a někdy se samotným chodem hry, na vině jsou neexistující optimalizované ovladače GF pro tuto hru, na kterých se teprve pracuje. Majitelé aktuálních Radeon grafik žádné podobné problémy nemají a hra včetně TressFX běží jako z praku).
Hra je jinak velmi slušně optimalizovaná a TressFX funguje jak na Radeon tak GF grafikách. Jak potvrzuje další test, nejsou grafik GF nijak penalizovány tím, že TreeFX vyvinuto společností AMD. To samozřejmě nebývá zvykem, protože například technologie GF PhysX GPU, které některé hry v minulosti využily, na Radeon grafikách neběželo a část hráčů tak byla ochuzena o některé grafické detaily, což rozhodně nebylo kvitováno s povděkem. Je to tedy výrazný rozdíl mezi počínáním obou firem a je na hráčích aby ocenili, čí přístup ke zlepšování technologií her pro všechny hráče, je lepší.
Každopádně TressFX dělá parádní práci s náročným modelem vlasů, je to kombinace renderovací technologie s fyzikální a běží přes DirectCompute a DirectX11. Určitou porci výkonu vyžaduje, ale úbytek výkonu je stejný na GF i Radeon grafikách a činí zhruba 28%, což u výkonnějších grafik neznamená žádný problém z hlediska hratelnosti hry. Nicméně na slabších grafikách bude asi o výkon s TressFX větší nouze, takže střední třída grafik se pravděpodobně bude muset obejít bez něj. To je ale myslím v pořádku, majitelé výkonných grafik by měli mít výhodu za ty velké peníze, co jejich grafika stála, což u mnoha dnešních her moc neplatí a je to podle mě jednak nefér a jednak příčinou stagnace vývoje herních technologií atd.
Grafika hry u PC verze je velmi působivá. Crysis 3 to samozřejmě není, ale všechny moderní technologie a vyšší rozlišení textur včetně modelu samotné Lary ve spojení s TressFX dělají grafiku skutečně na úrovni toho, jak by minimálně měla v letech 2012/2013 vypadat. Majitelé moderních výkonných grafik si opravdu přijdou na své a takhle by to mělo s každou hrou vypadat - posouvat hranice.
Samotná hra, ačkoliv finální ortel zatím nemohu vynést, neb jsem ji zatím nedohrál, je kombinací staré Lary se zcela novým přístupem. Hra je dospělá, což se mi líbí, protože tvůrci si evidentně uvědomili, kolik let je dnes těm, co kdysi Laru hráli - na to mnozí jiní zapománají, že průměrnému hráči velkých AAA her není 15 ale 30 let. Vůbec samotná postava Lary je možná jednou z nejlepších ženských hrdinek vůbec. Působí velmi živě a až na některé přehnané scény, realisticky. Hra k sobě připoutá vynikající hratelností a rozhodně máme před sebou jeden z nejlepších herních počinů letošního roku. Více v recenzi, kterou uvedeme během víkendu ...
Zdroj: PCGH.de
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|