Tomb Raider dorazil - skvělý restart série v působivém provedení - Testy nároků na grafiku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 06 březen 2013
altRestart série s Lara Croft v hlavní roli je zde. Na PC vypadá působivě včetně TressFX technologie.

 

 

 

 

 

 

 

Nový TOMB RAIDER je zde (majitelé některých grafik Radeon, které je kupovali teď nedávno tak mohou využít svůj bonus a získat tuto hru zdarma). Příznivci starší série se musejí smířit s tím, že tohle je úplně jiná hra. Je to nefalšovaný restart série a příběhově nás vrací dokonce do samých začátků, než se Lara stala tou Larou, kterou jsme znali. Lara se stala mnohem více podobná skutečnému člověku.

Stylově se hra lehce proměnila, není to jen známá hopsačka, ale dosti drsná akční hra a je určená pro dospělé publikum. Nicméně o samotné hře až v recenzi, kterou chystáme. Mohu jen říci, že herně je to paráda. Hratelnost je možná nejlepší ze všech letos vydaných AAA her, i když samotná hra není úplně dokonalá. PC verze se proti konzolovým výrazně liší v mnohem lepší grafice a nemluvíme o nějakých malých detailech. DX11 technologie hru výrazně vylepšují a novinkou je i použití renderovací TressFX technologie na vlasy.

Bez přehánění je to nejlepší zpracování modelu vlasů, který se kdy v nějaké hře objevilo a zapomeňte na to, co vidíte na statických obrázcích nebo na videích z konzolové verze, naživo ve hře na PC v pohybu to vypadá prostě fantasticky a je to velký skok v této oblasti herního modelování. Asi vás zajímá, jaké má hra nároky na grafiku.

  • Testy náročnosti hry

Server PCGH.de, který tradičně stíhá jako první udělat technologický rozbor nových her, i tentokrát prezentuje nároky hry. Pro samotné spuštění hry není vyžadována DX11 grafika, ale pokud chcete zapnout některé z mnoha lepších detailů, včetně TressFX, musíte DX11 grafiku mít. V plných detailech včetně FXAA/TressFX a 1920x1080, to vypadá s výkony grafik takto:

(PS: někteří majitelé grafik GF mají problémy s vyššími detaily, s chodem AA a někdy se samotným chodem hry, na vině jsou neexistující optimalizované ovladače GF pro tuto hru, na kterých se teprve pracuje. Majitelé aktuálních Radeon grafik žádné podobné problémy nemají a hra včetně TressFX běží jako z praku).

Hra je jinak velmi slušně optimalizovaná a TressFX funguje jak na Radeon tak GF grafikách. Jak potvrzuje další test, nejsou grafik GF nijak penalizovány tím, že TreeFX vyvinuto společností  AMD. To samozřejmě nebývá zvykem, protože například technologie GF PhysX GPU, které některé hry v minulosti využily, na Radeon grafikách neběželo a část hráčů tak byla ochuzena o některé grafické detaily, což rozhodně nebylo kvitováno s povděkem. Je to tedy výrazný rozdíl mezi počínáním obou firem a je na hráčích aby ocenili, čí přístup ke zlepšování technologií her pro všechny hráče, je lepší.

Každopádně TressFX dělá parádní práci s náročným modelem vlasů, je to kombinace renderovací technologie s fyzikální a běží přes DirectCompute a DirectX11. Určitou porci výkonu vyžaduje, ale úbytek výkonu je stejný na GF i Radeon grafikách a činí zhruba 28%, což u výkonnějších grafik neznamená žádný problém z hlediska hratelnosti hry. Nicméně na slabších grafikách bude asi o výkon s TressFX větší nouze, takže střední třída grafik se pravděpodobně bude muset obejít bez něj. To je ale myslím v pořádku, majitelé výkonných grafik by měli mít výhodu za ty velké peníze, co jejich grafika stála, což u mnoha dnešních her moc neplatí a je to podle mě jednak nefér a jednak příčinou stagnace vývoje herních technologií atd.

  • První hodnocení

Grafika hry u PC verze je velmi působivá. Crysis 3 to samozřejmě není, ale všechny moderní technologie a vyšší rozlišení textur včetně modelu samotné Lary ve spojení s TressFX dělají grafiku skutečně na úrovni toho, jak by minimálně měla v letech 2012/2013 vypadat. Majitelé moderních výkonných grafik si opravdu přijdou na své a takhle by to mělo s každou hrou vypadat - posouvat hranice.

Samotná hra, ačkoliv finální ortel zatím nemohu vynést, neb jsem ji zatím nedohrál, je kombinací staré Lary se zcela novým přístupem. Hra je dospělá, což se mi líbí, protože tvůrci si evidentně uvědomili, kolik let je dnes těm, co kdysi Laru hráli - na to mnozí jiní zapománají, že průměrnému hráči velkých AAA her není 15 ale 30 let. Vůbec samotná postava Lary je možná jednou z nejlepších ženských hrdinek vůbec. Působí velmi živě a až na některé přehnané scény, realisticky. Hra k sobě připoutá vynikající hratelností a rozhodně máme před sebou jeden z nejlepších herních počinů letošního roku. Více v recenzi, kterou uvedeme během víkendu ...

Zdroj: PCGH.de

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 13:20:33
avatar
Chtělo by to výsledky s HD7870 XT @ HD7970 DD uděláš test ?
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 14:20:21

EDIT by DD: FLAME - příspěvek odstraněn - flaming a značkové fandovství si běžte pěstovat jinam, Tady nás nezajímá. Tady nás zajímají grafiky jako grafiky a technologie, které nás neomezují tím, jakou značku HW musíme/můžeme mít.
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 13:54:53

Technologie použité ve hře jsou od firmy AMD, takže je AMD logicky optimalizovalo pro svoje grafiky. Tyto technologie dalo k dispozici pro všechny grafiky, ale z logiky věci prostě nejlépe běží na grafikách AMD. Tohle není o tom, jestli je lepší AMD nebo nVidia... tohle je prostě SW záležitost. Já jsem žádnou zaujatost v článku neviděl - to jsou fakta.
Kalidasa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 14:13:04

Absolutní souhlas. Nemám nic proti konstatování, že AMD už má vyladěné ovladače, zatímco nVidia zatím ne, takže na AMD hra teď běží bez problémů, zatímco na plnohodnotné ovladače od nVidie si ještě budeme muset počkat.
Ale proč to psát pořád, v každém článku a znova a znova, psát "z praku" a furt psát o PhysX a jak to je proprietální nadstavba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 14:55:29
avatar
protože je to pravda? A ta je jen objektivní takže neobjektivní by bylo o tom nepsat. To je všechno, Jde jen o to, že je to konkrétní příklad toho, jak má/nemá vypadat vývoj nových technologií směrem k hráčům a jejich co nejmenšímu omezování ve výběru HW pro daný SW ... zkrátka jde o to, že jako zákazník a uživatel nechci být v pasti tím, že kvůli nějakému SW musím vybírat neustále jednu značku HW, ať už je v dané době výhodný nebo není ....
Anonymní  2013-03-07 23:05:47

Ale aj tak by si Laura optimalizáciu "Pamela Anderson" zaslúžila
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-09 23:55:35

Grafika je slušná, ale hra je to příšerná, všechno zničli klikací uchylárnou, měli by k tomu přibalovat klávesnici, řadim to mezi další nedohrané konzolové průjmy který si nekoupim.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 13:45:01

Jsem docela prekvapeny jak obrovske jsou vykonove rozdily soucasne generace GK oproti jen jedne generaci GK dozadu. U high endu obou taboru je to skoro 100%. To je neuveritelne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 14:20:51
avatar
takhle to má vypadat, jen houšť
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 15:03:51

Uvazoval jsem ze ke konci roku jen prikoupim druhou 6950 do crossfire a ze vydrzim dalsi tri roky a bude me to stat pakatel. Jak vidim nova karta bude lepsi volba (i kdyz drazsi) jak vykonove, nove technologie a spotreba.
ALe zase tu starou 6950 prodam takze cenovy rozdil nebude tak brutalni.
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 14:05:28
avatar
Mě osobně se ty vlasy nelíbí, nepřijde mi to přirozené. Skáčou jako by byla někde na měsíci, nebo si umyla vlasy 3x za sebou kondicionérem. Vidal Sassoon by bledl závistí.
Jako je to dobrej pokus někam posunout fyziku, ale mě osobně to prostě přijde až rušivé. Nehledě na to, že podle toho čím si ve hře prošla, by měla být spíš špinavá něž s vlasy od kadeřníka.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 14:20:58
avatar
Grafika je docela slušná ale hezčí než Two Worlds 2 to neni a ani to rozhodně lépe nejede.
Přesně takhle se zabíjí optimalizace aby se prodávali nové grafiky.

Jinak tvrdit že si uvědomili že hráčům co hrály Laru od prvopočátku je už 30 mi přejde docela absurdní. Ještě jsem hru nedohrál ale už je na první pohled vidět to zjednodušování. Scripty zatím nejsou nějak přehnané že by otravovali což je jen dobře. Auto-heal je velkej zabiják. Vraždění vše živého pro XP moc dospělosti a realističnosti taky nepřidá. První kill pistolí toho rusáka je kuriózní. Střelí jej do hlavy že tam má díru jak do pič.. a on ještě stihne zahekat a vydechnout.

Tahle hra rozhodně nebyla dělaná pro původní hráče. Byla dělaná pro nové mainstream publikum které platí a ještě se ani pořádně nenaučilo ovládat gamepad či myš.

Poslední díl Lary Croft zůstane asi jen Underworld.

Určitě v tomhle nejsem objektivní protože Tomb Raider byla moje první hra a též nejoblíbenější.
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 30% LOL 2013-03-06 14:34:27
avatar
Zatím jsem to jen tak přelítnu - článek přečtu později...
TressFX na obrázcích vypadá hodně dobře. V pohybu jsem to ještě neviděl - později mrknu na youtube.
Ale jako aby jen vlasy schlamstly 30% výkonu grafiky.. LOL..
Jako nechci bejt hnidopich, ale když jsem o té technoligii tady před časem četl, tak jsem byl nadšený. Hlavně z avizovaných nízkých nároků - představoval jsem si tak 5-10%, ale né takovou dardu.
Pokud se jim to nepodaří něják rozumně snížit, tak tady mámě pěknou/zajímavou technologii, která není zrovna příliš užitečná vzhledem k jejím nárokům.
Jinak teda hra není zase až tak náročná na HW. Taky moc lidí nepoužívá 16x AA(stačí 2-4)to taky něco schlamstne + 30% TressFX. Bez toho v pohodě na HD6870 ++, GTX560Ti ++.
Jsem hoooodně zvědavý, jak to bude s testy CPU (AMD hra +-).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 14:53:06
avatar
Řeknu ti to asi takhle .... přínos té technologie je hodně vidět, takže když mám bez ní 80FPS, tak mě těch 28%,výkonu co si žádá, vůbec netrápí a naopak je to využití té síly grafiky, za kterou jsem si zaplatitl, kterou živím a doposud vlastně přicházela vniveč.

Samozřejmě u slabších grafik to bude větší problém, na druhou stranu slabší grafika stojí klidně 3x méně a zahraješ si na ní mnoho her úplně stejně, to je docela nespravedlivé a také to neprospívá vývoji. Takže mě přijde náročnost i vizuál, který TressFX poskytuje, jako zcela v pořádku a neomezuje tě tím, jakou značku GK musíš mít jen tím, ajk výkonná karta je a konečně je ti ten výkon prostě k něčemu . Navíc je to první užití podobné technologie, takže je prostor pro zlepšení i efektivnosti
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 16:00:31

Ale vezmi si, že kdyby TressFX bylo ve hře s podobnými nároky jako Crysis 3, tak už je to sakra znát jestli to zapneš nebo ne. U TR si řekneš, že máš dost fps i při tom poklesu.

Je to fajn, určitě viditelný pokrok, nezávislost na platformě, ale tyto testy jednoznačně vyvrátily původní slova, že TressFX bude minimálně náročná technologie. 30% je prostě dost v obecném měřítku! Jak vymyslí, ještě dvě takhle "nenáročné" technologie, tak se těším na ten pokles 90%
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 16:27:33
avatar
mě to náročné nepřijde. K bezproblémové plynulé hratelnosti potřebuji 40FPS v průměru. i s TressFX mám v 1920x1080 téměř 60FPS.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 17:03:34
avatar
Vem si že všechny postavy ve hře měly TressFX. To je sakra problém. Dej to do GTA a jseš jasněj. Prostě a jednoduše jsou lepší a méně náročnější způsoby jak to udělat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 17:09:05
avatar
kdyby byly jiné způsoby tak to dělají, jenže oni nejsou, takže to podle toho vypadá ... jinak si myslím, že lze přizpůsobit bohatost toho jak TressFX ty vlasy zpracovává, pokud by těch postav tam bylo ajednou více, uričtě bude podle toho vypadat ...
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 18:28:41

U TR to funguje, protože máš hodně fps i bez tressfx, ale já mám na mysli z globálního hlediska (ne každá hra běží tak plynule). Pro hry které běží na pokraji hratelnosti je to technologie která prostě žere moc výkonu.

Málo která grafická featura (AA atd.) žere 30% výkonu. Nechápu ten boj za to, že to není náročné. Od kolika procent je podle tebe náročné?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 19:33:14
avatar
náročné je to tehdy, když to nezvládne žádná cenově troichu dostupná jednojádrová grafika - pak je to náročné. Ale od HD 7870 to všechny zvládají, takže to náročné prostě není.
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 20:08:32

Nehodlám se o tom již dohadovat, jak vidím nemá to cenu. Je očividné, že v Tomb Rider to zvládá dost karet, protože hra samotná je celkem nenáročná.
Já si představoval nenáročnost nějak jinak než 30% výkonu dolů. A v náročnější hře by se to projevilo. Ty to bohužel vztahuješ neustále jen na tuhle hru.

Já jako nenáročné beru něco co když zapnu, tak neznamená rozdíl mezi hratelným a nehratelným. Což se o tomhle říct nedá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 20:09:00
avatar
samozřejmě že to vztahuji na tuto hru, a vztahovat to vždy budu na konkrétní hru, protože tak to má být. Optimalizace a využití technologií má být u každé hry dobře optimalizované. Stejně jako považuji za optimalizovaný Crysis 3 je dobře optiamlizovaný i Tomb RAider s TressFX. Jsem si jist, že by TressFX mohl být použit ještě ve větším měřítku, to už by ale bylo skutečně náročné a karty by to nemuseli dávat, takto je to dobře optimalizováno a bude jistě i v dalších hrách, kde se tato, či podobná technologie objeví.
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 20:34:45

Dle této teorie by tedy v některých případech optimalizace znamenala zrušit TressFX ze hry.

Když dám konkrétní příklad, tak kdyby se rozhodli dát TressFX do Crysis 3, který je, jak říkáš, dobře optimalizovaný, tak právě TressFX by z něj udělalo špatně optimalizovanou hru. Místo 40fps by totiž 7970Ghz spadla někde k 28fps a to prosím při použití této nenáročné technologie na jednu jedinou postavu.

Těžko říct jak je TressFX modifikovatelný a v jakém stavu vývoje právě je. Já doufám, že tohle není finální produkt a bude se na tom stále pracovat tak, aby to bylo využitelné i ve větším měřítku, za lepších podmínek. I když vidím rezervy her jinde než ve kvalitě vlasů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 03:53:03
avatar
ne nutně. Pořád nechápeš, že každá hra je unikátní a tedy každá má mít optimalizaci. TressFX v TR vypadá prádně, ale je použito jen na Laře a sedí to tam. Do Cryssi 3 TressFX dávat nemusí, protože tam mají všichni helmy (nebo nemají vlasy) ;)

Lehko říci, že tressFX je modifikovatelný. Je zcela určitě modifikovatelný - je to SW renderovací technologie už z povahy věci je modifikovatelné a nastavitelná, co se náročnosti a složitosti týká. použití v TR je vynikající, ty vlasy vypadají prostě fantasticky (ano jako reklama na šampon občas), ano není to dokonalé ale je to mnohem lepší než kdekoliv jinde.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 20:07:09
avatar
Aha takhle hodnotíš náročnost. Takže pokud je dostupné "železo" a hra má značku DX11 tak je to v pořádku.

K tomu jen dodám oslíku otřes se!
StePro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 12:14:06

ty hrajes jenom v 1920x1080? a kde je Eyefinity?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 15:21:52

TressFX vlasy mi přijdou moc živý(hodně skáčou a nespojují se do pramenů) a taky jejich kolize s tělem a šípy je divná (levitují nebo procházejí objektem).
Jinak pokud to jde vypnout tak mi je celkem jedno kolik % navíc ten efekt bere výkonu.
DemonSK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TreesFX 2013-03-06 15:38:21

Táto technológia nieje špatná, len treba na nej zapracovať. Hráči by hneď chceli aby všetko bolo perfektné. Ja mám zapnuté TreesFX na HD5850, samozrejme som musel vypnúť taseláciu lebo ta je najväčším žrútom v tejto hre. Aj tak nepriniesla markantne zlepšenie vo výzore hry. Najviac mi vadia technológie ktoré tu snami už sú dosť dlho a neinovujú sa. Textúry a simulácia povrchov ,modeli objektov čo sa týka vody, tak dážď a stekanie vody po okolitých objektoch je žalostné ďalšia vec pohyby postav sú tiež biedne, ale aj tak čo sa hier týka tak ide o hratelnosť a vyzuálna stránka by to mala len obohatiť. Crysis 3 ma tiež nejak neoslnil v niektorých veciach, ten progress by mal byť vidieť ale nie len po stránke vyzuálnej. Gl a HF all
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 16:56:38

Mám grafiku 560 geforce přetaktovanou, čili vpodstatě titanium (925 jádro a 4500 paměti) a nemohu říčt že by to na max bez vlasů jelo vklidu. Abych byl stále kolem 35-40 fps, což je pro mně minimum musel jsem dát vlasy na normal + hloubku ostrosti na normál, jinak je vše na max kromě vyhlazování (FXAA), teselace je zde navíc v určitých scénách tak šíleně viditelná (v dobrém smyslu - něco jako displacement mapping), že bych ji nevypínal. Celkově je grafika super a mohla by se si myslím na chvíli ,,zastavit,, jelikož bych chtěl hlavně lepší kolizní a fyzykální systém (vzpomeňme na skyrim)a také inteligenci nesmím zapomenout. No a jelikož toto určitě vyžaduje grafický výkon jak můžeme vidět (a to jsou jen vlasy!!!), tak je potřeba grafiku nemít stylem Crysis 3 že.

otázka pro Honzu ,,DD,, Stacha : myslíš si, že z novýma konzolema bude lepší umělá inteligence a fyzika, nebo se ten výkon všeobecně použije jen na grafiku? Jsem starší ročník, stejně jako ty a věřím že ti nestačí jen tupé nudné střílení, minimum rpg prvků apod, ale chi hloubku v hrách čili propracovanost. (ikdyž Honzo (snad ti můžu tykat ) podle tvých recenzí jsi buď mírný, nebo ti prostě tenhle herní styl dneška vyhovuje. (já vím já vím, chtěl bych hry co v nejlepších možných základech ve fyzice atd.) (proto nehraji world of tanks.

Ale jinak jsem za přístup AMD velmi rád. NVIDIA jsou svině, physx být nemusí, jde to i jinak (direct compute). Kdyby měla A|MD ovladače ok ve všem, mám hned AMD grafiku. VSYNC mi nešla v některých hrách zapnout vynucením v ovladačích jako nvidia apod. Jinak jsem ale nestranný. Jen celkově mám amd raději díky tomuto kroku, že není ,,vych*aná,, a své physx podporuje i pro jiné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 16:30:30
avatar
1 - ano myslím že s novými "konzolemi", čili s 8jádrovými x86 procesory a GCN grafikami je minimálně naděje, že fyzika a AI zažije nějaký ten posun. Potenciál DX11 včetně DirectCompute výpočtů či taktéž obecně podporovaného OpenCL zdaleka nebyl využit ani prezentován naplno.

2, Záleží hra od hry. U některých her jsem spokojen se stylem a propracovaností, u některých ne. Například u RPG her očekávám hlubší propracovanost všeho a ne každá hra, co se nazývá RPG, to má. Obecně ano, nejsme spokojen s tím, kam celý herní průmysl jde včetně toho kam posouvá hry, ale myslím že to dávám obecně často najevo a řeším jak příčiny, tak hlavně možnosti nápravy.

Snažím se ale hledat i pozitiva, nejsem negativista, protože jinak bych si toho dnes moc nezahrál
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 16:50:49

Vidíš vidíš, já sice hraji hry rád, ale než hrát braky, raději si třeba dám 5x Fallout new vegas, Baldurs gate sagu apod. Dnešní hry jsou z pohledu člověka,(mě), který se jako kluk 15 letý (rok 2000), těšil na dobu kdy hry budou propracované jakoby simulátory v např fantasy světě.(tozn, vše třeba smyšlené, pouze ale fyzikálně reálné a inteligence také, nebo že fps a rpg budou odpovídat co nejreálněji, respektive s efektem. (můj celoživotní pohled je asi takovýto.

Ve hrách typu fallout (omezit míření atd při zlomené ruce, při průstřelu nohy v tepně do 5 minut vykrvácet, při dostání baseballkou být otřesen, při střele do hlavy okamžitě mrtev...

U FPS zase podobně. Rána do hlavy bez helmy kaput, s helmou třeba rozlišení munice. (Průbojná kaput i s helmou, ostatní na 2-3 výstřely kaput, apod.

U rpg fantasy zase magie, ale s real základy. (Blesky se reálně odráží jakoby statická elektřina. oheň zapálí dřevotřísku poblíž apod. Chápeš že?

Vytvářejte takové hry a na grafiku celkem dlabu je mé motto.

Samozřejmě tyto věci jsou až moc přehnané chtít od hry vpodstatě vevšech žánrech tzv. simulátor, ale je to jediná záchrana asi od toho, abych neprodal své pc nebo se vracel ke starým titulům, kde z tebe hry alespoˇn nedělaly debila. (leveldesing a nápovědy)-
DemonSK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 17:11:52

Mám na to rovnaký pohľad, tiež nie som z najmladších a kedysi to hranie stalo zato
viperkiler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 10:32:54
avatar

Plný súhlas si mi prehovoril z duše toto čo si napísal bi si mali zobrať k srdcu všetci tvorcovia hier !!!!!!!!!!
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 00:06:20

to bolo rozčarovania nad fyzikou napr. v Half life 2...
tiež už som starší ročník(z hľadiska pc hier a to som začínal v zákl. škole na PMD-85 húsenku a tehly) a musím len povedať, že to čo píšeš je pravda.
ale TressFx je aspoň pokus o nejaký pokrok, aj keď je pravda, že žrút to je teda neúmerný oproti vizuálnej stránke, ale ruku na srdce, keď sa objavil antialiasing tiež to nerozbehal hocikto hooodne dlho hrateľne.
a kde sú tie časy keď si kvôli novej hre menil komplet grafu a bol si rád, že to vôbec ide ) a to nehovorím o cenách vtedy čo si musel vysoliť za PC oproti zárobkom.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 18:42:17
avatar
to zatracování NV kvůli PhysX je velmi krátkozraké. NV koupila technologii i firmu tak z toho chtěla něco dostat zpátky. Jenže plány ji zhatil nástup multiplatformních her kde pro PhysX prostě nebyl výkon. A ikdyž je nyní solidní CPU verze tak se pořád moc nevyužívá. Kupodivu by situaci mohl změnit nový hw v konzolích ikdyž je od AMD - bude víc volného výkonu a PhysX už je hodně vyspělý, takže s nástupem silnějších CPU může prorazit...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 12:08:49

Tusim ze se to jmenovalo Aegis (oprava Ageia) byly to extra karty a NV jen vlastne sproste implementovala HW do svych karet bez pristupu konkurence. Ati nemelo zadnou moznost tuto technologii implementovat. NV hrala na notu ze kdyz to prosadi tak to bude konec Ati coz se nastesti nestalo protoze bys dneska za kartu platil tak trikrat tolik. Ja tomu rikam hodne svinsky pristup ktery se NV nastesti nepodaril. Nastesti pro cely IT svet vcetne fanousku NV. Kdyby se NV vydala radeji cestou spoluprace a nejakeho rozumneho licencovani mohlo vse dopadnout jinak a dneska by treba byl PhysX standartem a fyzika ve hrach mohla byt o notny kus dale a NV mohla mit z kazde prodane AMD karty a dneska i treba konzole nejaky dukat. Nevim presne ale takhle nejak to chodi snad u CPU ze Intel a AMD si navzajem licencujou technologie zabudovane v CPU.

Tohle by DD mohl byt docela dobry namet na clanek. Trochu jsem koukal na tu historii a je to i docela matouci jak puvodne HW vec se stala SW veci. Bylo by to zajimave cteni rozebrat vyvoj a fakta o PhysX az k dnesnimu dni.
Na wiki se treba pise ze ForceWare drivers disable PhysX hardware acceleration if a GPU from a different manufacturer Such as AMD. To je matouci. Proc by si kdokoliv kdo ma AMD kartu instaloval NV ovladace?
Nebo o jake HW akceleraci PhysX u AMD karet se tam mluvi? AMD karty nemaji PhysX prece.
P.Štefek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 15:22:18

K tomuhle by mohl napsat hezký článek Mareknr.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 12:31:55
avatar
Ano, je to matoucí, ale je to tak. Pokud má hra v sobě PhysX tak musíš mít nainstalovaný software pro PhysX jinak tu hru nezpustíš a to dokonce pokud máš i ATI/AMD kartu. Stala se mi taková komická věc, vyměnil sem v PC grafiku, původně nVidia a pak ATI a odinstaloval sem ovladače pro PhysX, k čemu by tam byly, když mám ATI že, když sem pak chtěl zpustit nějaké hry tak to házelo chybové hlášky a musel sem znovu instalovat PhysX Jestě že tu máme Havoc a jiné fyzikální enginy, a teď, díky "AMD konzolím" bude konec i s PhysX, konečně, stejně nic dobrého nepřinesl.
P.Štefek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 13:00:02

Odkaz
Jako konec bych to určitě neviděl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 13:38:09
avatar
a co ta zpráva říká o samotném PhysX či jeho budoucnosti? Napovím - vůbec nic!

přítomnost PhysX na PS4 (i novém Xboxu) je logická, protože tyto PC konzole mají vlastně normální x86 procesor AMD a pokud vím, tak PhysX na x86 procesorech AMD i Intel jede. Sice blbě, ale jede. Tudíž zpráva že je PhysX i pro PS4 je asi taková, jako když v poledne řekneš, že je poledne.

To co by bylo zajímavé, kdyby PhysX jelo přes GPU nových konzolích, jinými slovy jelo by přes OpenCL nebo DirectCU protože CUDA není standard a Radeon HD 7000 (grafika nových konzolí) jej nepodporuje.
P.Štefek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 14:09:53

Byla to reakce na Borgiho "Jestě že tu máme Havoc a jiné fyzikální enginy, a teď, díky "AMD konzolím" bude konec i s PhysX, konečně, stejně nic dobrého nepřinesl."

Jen sem poukázal že PhysX nekončí,ale je podporován CPU PhysX.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 14:28:40
avatar
A to je má jako zachránit? Napsali jen to, že PhysX bude fungovat na PS4 a to skrze procesor, takže CPU PhysX, GPU tam nepůjde. Budou s tím mít akorát více práce, pro konzole CPU PhysX a pro PC budou prosazovat GPU PhysX, pěkný guláš.

Pochybuji, že vývojáři půjdou do takového kočkopsa. Raději zvolí multiplatformí engine, který bude fungovat stejně na PC a stejně na konzolích. Pokud do toho nVidia nenacpe prachy, tak to nebude nikdo používat, o výsledku ani nemulvně.
P.Štefek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 14:52:47

Myslím, že zrovna tahle technologie nepotřebuje zachránit. Proč myslís, že více práce? Je to přeci X86 procesor, takže žádná práce navíc oproti stolním PC. Nebo se v něčem mýlím?
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 15:51:11
avatar
To si jako myslíš, že nVidia nechá na PC běžet CPU PhysX když doteď to prosazovala jen skrze své grafiky? Kdyby to tak chtěla, tak už to tak dělá dávno, situace je ale opačná.
P.Štefek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 16:04:50

Proč by ne? CPU SDK PhysX je dostupné stejně jako GPU.
Ale už hodně odbočujeme z řady o TR né že bych se o tom nechtěl bavit, ale nehodlám se pak s někým hádat
EDIT: Samozřejmě, že je pro NVidii lepší tlačit GPU, ale s příchodem konzolí musí změnit strategii.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 16:14:18
avatar
Nikdo se nehádá, jen prostě nVidia tlačí PhysX přes své grafiky a s příchodem "AMD konzolí" to bude mít složitější. Nevím jak je to s dostupností CPU vs GPU PhysX, ale všude narážím jen na GPU PhysX. Zhlavy vím jen o Mafii 2, kde je CPU PhysX jako alternativa.
P.Štefek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 16:21:44

Souhlas
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-09 00:26:51

Takze kdyz to nejak shrnu tak z puvodni HW fyzikalni karty Ageia se stala SW zalezitost a to tak ze PhysX umi pocitat jak CPU tak GPU. Pres to GPU by to melo jet asi nejak rychleji nebo s vice efekty ???
Porad ale nerozumim tomuhle - disable PhysX hardware acceleration if a GPU from a different manufacturer Such as AMD. A odpoved neni ze je to proto ze AMD to neumi, protoze dale se tam pise ze se zvedla vlna odporu kvuli tomu ze ty ovladace od NV to vypinaly a verejnost napsala patch ktery to opravuje a HW akceleraci to zase zapne.

Tady to kopnu cele radsi:
Any CUDA-ready GeForce graphics card (series 8 and newer, with a minimum of 256MB of video memory[14]) can take advantage of PhysX without the need to install a dedicated PhysX card.

Versions 186 and newer of the ForceWare drivers disable PhysX hardware acceleration if a GPU from a different manufacturer, such as AMD, is present in the system.[14] Representatives at Nvidia stated to customers that the decision was made due to development expenses, and for quality assurance and business reasons.[15] This decision has caused a backlash from the community that led to the creation of a community patch for Windows 7, circumventing the GPU check in Nvidia's updated drivers. To counter this patch, Nvidia implemented a time bomb in driver versions 196 and 197 that slowed down hardware accelerated PhysX and reversed the gravity,[16] but an updated version of the patch removed all unwanted effects
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-09 14:29:25

Právě že PhysX@GPU je minoritní záležitost, PhysX@CPU pak v rozšířenosti konkuruje Havocu.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-09 14:23:11

Nebudu opravovat všechny bludy.

Nvidia v roce 2008 nabídla Ati implementaci PhysX, ovšem bylo to podmíněné implementací CUDA, což v té době bylo jasné. ATi to odmítla, možný důvod byl v licenčních poplatcích a také HD2900(HD38xx) neměly tenkrát dostatek výkonu na provádění paralelních výpočtů fyziky (ostatně ani GT9800 nebo GT200 to jen tak nedávaly a bylo potřeba ve většině případů druhá karta). Kdyby k tomu došlo, asi bychom dnes fyziku@GPU melí v každé druhé hře a neplácali bychom se stále na začátku.

Právě to, že Nvidia odstranila potřebu PPU mohlo umožnit rozvoj fyziky ve hrách. A ono odstranění HW (což je hodně nepřesné) umožnila unifikovaná architektura vycházející z G80, která umožnila použivat GPU i na jiné věci než bylo do té doby běžné.

Vypínání HW akcelerace PhysX v případě detekce AMD karty je odpověď Nvidie na neoficiální modding, kdy bylo jeden čas možné mít v systému GPU na grafiku ATi a zároveň provozovat PhysX akcelerovaný přes Nvidia kartu. Ovšem Nvidia to v systému zakázala, nebyla schopná garantovat stabilitu systému a člověk to dělal na vlastní riziko. Nicméně i potom to bylo možné obejít a systém tak nadále provozovat. Ale působilo to pády systému a celkově to bylo dost náročné na provoz.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 15:51:22
avatar
Nejlepší hra za poslední roky. Nejlepší lvl design co jsem kdy viděl.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 17:07:28
avatar
lvl design hmm doporučuji Alana Wakea zahrát
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 17:09:43
avatar
lv design AW je jeden z nejhorších vůbec ....
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 17:13:14

Chtěl jsem to napsat za tebe. stále stejný stereotyp. Mě by držel snad jen ten příběh a horrorová atmoška. (uvažuju o koupi), ale stále nevím jestli to stojí zato
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 23:22:32
avatar
Hmm mě zase připadne že nová Lára má hrozný lvl-design. Do vzdálenost napláclá obyčejná textura. Mezery mezi texturami. Ale to je jedno. Tomb Rainer byl vždy jen o úzkých hopsaci levelech a na nějakou realističnost se nehrálo. Underworld byla nádherná hra po všech aspektech.
Alan Wake na to ze to byla čistě konzolová hra nabídl větší prostor a i pocit ze se pohybujete ve skutečném světě ne v levelech. Členění terénů, budov, atd bylo navrženo tak že to připomínalo zkutečnost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 03:51:36
avatar
to si děláš srandu, levely v TR jsou vynikající ano je to koridor ale mění se a hlavně působí velice živě a uvěřitelně - navíc je to koridor v TR jako vždy. V AW toho moc uvěřitelné nebylo, což ještě kazilo celkové technické a grafické zpracování, které bylo hrozné. Srovnávat obě hry je ale naprosto zcestné. AW byl propadák jak herně (styl baterka rána baterka rána a tak pořád dokola - TR je mnohem nápaditější), tak technologicky a grafiky (AW byl prostě hnusnej) a to i pokud jde o sliby (slibováno nám bylo hodně a i ten nejhorší scénář slibů nebyl dodržen). TR naopak velmi příjemně překvapil, jak herně tak graficky a technologicky. Je to pecka a zatím suveréně nejlepší letošní velká AAA hra.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 11:26:35
avatar
Jak obhájíš tu hnusnou obyčejnou texturu ve vzdálenosti? Nebo blízké kopce s pár vegetací, kde je vidět skládání jedné a té samé textury vedle sebe? Že Lara nedokáže chodit až ke krajům a věcem. Více méně pokud nejsi totální lama tak není možné někam spadnout, odflákla teselace která někde vytváří přesné geometrické tvary jak kdyby to tam mimozemšťané vypálili laserem. atd atd.

Alan Wake že je obrovské zklamání je pravda. Ale grafika nebyla vůbec špatná když pominu textury. Rozhodně co má hezčí jsou animace postav. Lara přitom přímo lítá na zemi. Chodí jak Michael Jackson nohy se ji propadají do země, někde zase levituje. A asi má skrytý Jetpack když dokáže ve výskoku reagovat na WASD.

Tohle je hra pro malí děcka nebo lame lidi co jsou rádi aspoň že ví co které tlačítko dělá. Tyto hry a Tomb Raider speciálně si vyžaduje aby hráč nejenom bezmyšlenkovitě zvládal ovládání ale i pohyb v prostoru, orientaci a synchronizaci pohybu. Co mám kámoše co hrají hry tak jsou to klasický lamičky co jsou rádi když vůbec něco trefí při FPS hře a někam se jim podaří vyskočit. Jednomu jsem ukázal Laru a málem mi promáčknul klávesnici.

DD možná nebereš úplatky za recenze ale ať se ti to líbí nebo ne stala se z tebe ovce, dojná kráva. Protože už nechápeš vyznám optimalizace ku pokroku. A to myslím jak grafiku tak hratelnost. Podívej se na nová videa na ARMU 3. Ty možnosti jak můžeš ovládat postavu a střílet jsou zkutečně pokrokové od Doom 3/COD který se jen dokola kopíruje pořád.
Odkaz

Už nemíním se o tom přít protože jak vidím je to jak chcát proti větru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 15:48:03
avatar
Já nemusím nic obhajovat, protože TR má zpracování velmi dobré, ano vyšší rozlišení by mohlo být, určitě je to škoda že není, ale textury kolem tebe jsou OK. dokáže chodit ke krajům bez problémů. Tessellace odfláklá není, bohužel je jí tam méně než by se hodilo, ale pořád vypadají mnohé modely výborně.

asi takhle, já mám na hodnocení her stejná objejktivní měřítka a nikdo objektivní rozhdoně neřekne, že grafika v AW nebyla špatná. Byla totiž objektivně doslova hnusná a ztrácela hodně i na tehdejší průměr.

Co se týká TR. Hraji to jedním dechem, hra pro děti to rozhodně není (na vyšší obtížnost je hodně těžká, je těžká na postřeh, musíš u ní i přemýšlet a je velmi naturalistická), je to naprotá pecka zatím nejlepší hra letošní roku suveréně. Jsem zvědav čím to překonají. Je to mnohem lepší než staršší TR, méně skákání )tudíž méně nudí a frustruje), ale pořád je tam a o to zábavnější a celkově je to mnohem živelnější mnohem filmovější. Naprostá paráda. Takhle by měly podobné hry vypadat - tahle hra si nehraje na to že má býtsuper propracované RPG, tak nevím co na tom kritizuješ. TR je filmová akční hra a nic víc a v tomto ohledu naprosto válí! Takže buď trochu objektivní.

Ano na technickém zpracování se dají najít mouchy s tím pohybem ve skoku máš pravdu, poněkud levituje to je určitě mínus. Celkově animace postav v AW vs TR? to snad nemůžeš ani myslet vážně. TR je úplně jiný level a perfektní. Dokonce bych řekl, že Lara v TR je jedna z nejpropracovanějších nejživěji působících počítačových postav vůbec.

Ty zjevně nechápeš o čem mluvíš jsou hry které něco někam posouvají a ne vždy kupředu. TR je příklad hry, která si bere známé herní prvky a mixuje je ve výborném stylu, navrch ale zkouší trochu nových technologií. Pokud by alespoň část her která v dnešní době vychází byla alespo%n takováhle, bylo by to krásné. Já žádné úplatky za recenze neberu, nejsme herní magazín - hry testujeme jen proto, že nás baví. na prvním místě je u nás vždy právě zábavnost=hratelnost, hned za tím je ale grafika a technologické zpracování a každou hru posuzujeme na základě stejných parametrů.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 17:45:21
avatar
V Alan Wake byli u postav vidět emoce. Tady je nevidím.

Tomb Raider je frustrace a vždy byl. Mělo to člověka naučit se pozornosti, soustředěnosti a bezchybnosti. Kde každá chyba se tvrdě platila. Potom přišel paradoxně Prince of Persia: Sands of Time kde se dal vrátit čas. TR a filmovost k sobě nepatří protože potom to není TR.

Že ti přijde hra těžká. No mě přijde úplně triviální (hádanky přestřelky...) Auto-heal prostě ničí tu hru. Dat ve starým TR nějakého bosse byla výzva a člověk se u toho dosti zapotil. Nedivil bych se kdyby to schytalo pár CRT monitorů z okna. Pamatuji si první zjednodušení v TR kdy se Lara začala automaticky zachytávat. No a teď se podívej na současnost kam jsme to dotáhly.

Pokud by bylo možné si dát pohled z 1 osoby tak už by se ti ta grafika tolik nelíbila.

Mám otázku. Hrál si Two World 2? A pokud ano co říkaš na grafiku dnešních her oproti TW2?
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Video v recenzi 2013-03-06 18:38:55

DD byl by problém přidat do recenze videjko se záznamem hry "f plný palbě" a pak třeba s vypnutýma vlasama, abychom měli porovnání?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 19:34:19
avatar
zkusím, neslibuji
Jehner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 19:13:51

Tento Tomb Raider mi nesadol, neviem čím to je ale smer kam sa uberá mainstream mi prestáva vyhovovať. Prvé varovanie som mal pri FarCry3 - to levelovanie, stále nejaké správy, lovenie zvierat len preto aby som mal kožušinu na väčšiu peňaženku, liezť na stožiar aby som mal výhľad ala AC, to bol pre mňa skôr rušívý element ako motor ktorý ma mal hnať dopredu. A keď som videl videá z nového TR začínal som mal ten istý pocit. A nesklamalo ma to. Grafika je úžasná, technológie skvelé, vlasy úplne na parádu a mňa ubíja mačkanie tlačidiel ako nejaký retard aby som v sekvencii kopol niekoho do hlavy, nutnosť levelovať postavu aby vytiahla zo stromu šíp ktorý tam vystrelila, rozčulujú ma správy že som niečo objavil, premohol, postúpil. Pripadám si ako na FaceBooku keď ma začali spamovať ľudia ktorí hrali FarmVille. je to smutné že poslená hra čo ma zaujala a hrávam ju z radosťou - lebo o to asi pri hraní ide - je zábavka Faster Than Light. Už to tu bolo spomenuté niekoľko krát a ja musím len súhlasiť - miesto toho aby zapracovali na nápadoch, inteligencii protivníkov /ruku na srdce od čias Dooma sa to skoro vôbec nezmenilo/ rozpohybovaní postáv sa to všetko ženie k zjednodušovaniu a vačšej plytkosti. Grafika JE dôležitá ale pre mňa je to stále len časť. Preto som vďačný za KickStarter a za Indie scénu ktorá pripravuje kopec zaujímavých vecí.
BTW, som celkom zvedavý na Thiefa 4, možno zmením názor...a veľmi rád.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 08:09:57

Mne sa naopak vo FC3 tie dodatocne ulohy celkom pacili.Take prijemne spestrenie. Ukurat ze to bolo cele prilis lahke.Ziadna vyzva.Stale som cakal kedy na mna vybehne nejaky poriadny BOSS a zrazu koniec pribehu O umelej demencii skoda reci. Ako sa tie NPC zufalo snazia najst hraca .Asi maju zamerne znizeny dohlad.
Bohuzial sucasni mainstream konzumenti hier byt to pri vyssej obtiaznosti /par smrtiach velmi rychlo zavrhli..
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Smart body bez mackani 2013-03-06 23:05:00
avatar
Kup si screenwash do auta na Shell
a
dostanes 150 samrt bodov
Sbirej body dal...

Uz za 300 bodov dostanes bagetu
a
nemusis nikoho kopat do hlavy
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 16:45:12
avatar
To jo, screenwash u shellu jsem si koupil z nevědomosti jednou a naposledy, těch peněz - 240kč za asi 2 litry . Cenovka nikde, já blb kdybych to věděl . Nikdy více
Tommys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 01:31:36
avatar
první výprava, první ztroskotání, první boj o přežití, a snad ještě pana. Ježiši ty upoutávky na prima cool mě snad zabijou
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 12:52:01
avatar
Tak se raději nedívej na ten pořad, já už ty herní TV magazíny nesleduji dobrých 6 let, protože jsou desně primitivní, neaktuální, nepřesné a amatérské. Pro děti do 12 let bez svého názoru dobrý, ale pro ty ostatní je to nekoukatelné.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 09:08:40
avatar
Dneska vyzkouším, nemůžu se dočkat, co mě zklamalo jsou DLC a nutnost Steamu Uvidíme jak bude vypadat zbytek hry, snad to na GTX670 poběží i s TressFX
NeoPlex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 09:59:23

mno TresFX vypada pekne, ale je nutno dodat, ze fyzika se chova velmi spatne. Vlasy obcas litaji neprirozene vsemi smery atd. Ale dost mozna je se jedna o problem u karet Nvidia. Kazdopadne pak nema smysl mluvit o tom, jak je AMD dobre, ze treesfx pustilo ven narozdil od Physx. Kazdy kdo trochu vidi dale, tak je mu jasne, ze to byl dobry tah od AMD, jak si pomoci v konkurencnim boji s Nvidii.
StePro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TressFX 2013-03-07 12:39:40

prvnicj 15 minut hrani, a jiz me to nebavi neustale koukat na totalne hnusne chyby autoru hry, je super ze pouzili novou technologii na vlasy, ale nez ji vypustili do sveta, tak to mohli alespon odladit, aby se nato dalo koukat, v oblasti trapezu hned u krku vlasy mizi v Lare, naopak v oblasti ramen jako by mela nasobe Lara neviditelny stit a vlasy tak pluji zhruba 3 centimetry nad Larou, vlasy vlaji jak kdyby byla nekde v mistech s malou gravitaci a interakce s okolim je doslova nulova, voda, ohen, nic z toho nema na vlasi zadnej vliv, proste se jen porad lesknou jak kdyby Lara zrovna odesla z kadernictvi, no bavila by vas zavodni hra treba ze sveta WRC kde je auto neustale nablejskane a pri narazu ve 200 do stromu by se odpinklo jak pinkpongovej micek?

a ze bych mel na HD7970 bezproblemovej chod? ve chvili kdy jsou vrhane ostrejsi stiny na slunicku, tak stiny od vlasu neprirozene poblikavaji, jako by se grafika nemohla rozhodnout kterej stin rendrovat drive, a navic je stin z nich vrhany jakoze ostre, tedy neco vizuelne naprosto odporneho, jako by mela Lara na hlave tak 200 malich copanku

dalsi odpornosti je voda, ten kdo tvoril ve hre vodu by zaslouzil useknout ruce, ostre hranene vlnkovani ktere snad nemeli hry ani pred 10 lety? to nemohli alespon na vodu pouzit tesselaci kdyz us ji schazi veskera interakce s cimkoliv?

hra v krasnem a rozmanitem prostredi co se zhnusi kvuli par vyditelnym chybam ktere bude mit clovek pred ocima celou hru, pritom tyhle nedostatky jsou na par dni prace
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 13:00:17
avatar
Tady jde snad ale o to, že ty vlasy prostě vypadají fakt krásně a že ta technologie prostě hodně přidává. Rozhodně to vypadá mnohem líp, než když si to vypneš a jako to že ji vlasy neshořej a takový ... ve kterej jinej hře ano ? ... A jestli se fakt dobrá hra zhnusí kvuli par chybam ... ktery asi zas az tak viditelny nebudou, protoze ja si jich treba nevsiml, tak nemuzes hrat proste nic! Neřikám, že ta hra je dokonalá, ale je výborná a fakt nechápu lidi jako ty, kteří si řeknou a hele prošel jsem vodou a vlasy nic, a tamhle sem videl chybicku, to je ale na picu hra :-D
edit : navíc jako hodnotit hru po 15ti minutách hraní to je směšný ... to je jak Ti znalci na csfd co takhle hodnotí filmy "zkouknul jsem prvnich 15 minut filmu a víc po mě nikdo nemůže chtít ... odpad!" :-D
P.Štefek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 14:16:58

Za 30% výkonu bych si opravdu přál, aby tam byla aspoň interakce s vodou. Jinak technologie se mi líbí.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 15:18:01
avatar
Jo tak jako s tou vodou bych si to přál taky, a když už tak celou Laru s mokrym tričkem a tvrdými bradavkami
StePro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 15:26:51

ona ta interakce vlasu a vody prave byla zminovana ze ve hre bude, ale jaksi neni, bohuzel vlasy jsou stale krasne ciste a suche, coz vhledem k faktu ze telo Lary se spini a je od krve vypada proste divne, je to skoro jak hrat reklamu na nejakej vlasovej sampon, skoro az cekam kdy name vyskoci reklamni banner Head & Shoulders
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 15:47:23
avatar
No tak nejvíc to bije do očí, jak se Lara vynoří z té krvavé lázně s mrtvolama kolem sebe ... to by měla vlásky pěkně nechutný a slepený od tej krve. Ona se tam vůbec brodí občas pěknýma sračkama a to jako že fakt fekálem :-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 15:49:32
avatar
jj souhlasím, ale to nevadí, pořád jsou ty vlasy pěkně živé, ne jako v jiných hrách. Ano není to dokonalé, měly by se špinit, ale bez té technologie by to vypadalo mnohem hůře. Já jsem spokojený.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 18:21:13
avatar
Však jasný ... ja jsem nadmíru spokojen
arcania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 15:53:48

Tak jsem to zkusil a je to hrůza. První věc, konzolové mačkací hry pro opice, rychle mačkej to a potom to..., je tam toho moc. Grafika s DX11 je trošku pozadu i proti DX9 hrám, třeba i ten Alan Wake vypadal lépe. A to nejhorší je TreesFX, věc, kterou už dávno demonstrovala nVidia v podání AMD je v reálné hře jako jen nedodělaná ukázka vývoje. Vlasy se hýbou, ale to je tak vše. Chybí jejich fyzika, nepřizpůsobují se změnám situace a pohybují se jen pro efekt. Navíc jak už bylo zmíněno, vlasy levitují nad tělem. K tomu přidejte velkou náročnost na výkon, která nevyváží přínos.
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 16:39:13
avatar
Haters gonna hate
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 17:37:01
avatar
neuvěřitelný příspěvek popírající jakoukoliv skutečnost a fakta
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 18:28:15
avatar
Ono někomu něco vysvětlit, nemá se cenu kvůli tomu nervovat ... minule jsem nemohl jednomu za boha vysvětlit, že mi procesor brzdí výkon grafické karty a i když jsem se fakt snažil, pořád mlel, že mě mnohem více výkonu přinese když si k tomu svému procesoru koupim nabušenou grafárnu. Proplesknout takový blbce :-D
arcania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 23:23:43

To si mi teda dal, výkřik do tmy. Jaká fakta? Myslíš tvůj subjektivní dojem?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 11:48:19
avatar
nikoliv subjektiní, ale objektivní dojem a hodnocení, hru jsem na rozdíl od tebe dohrál, takže já mohu hodnotit ty ne. A ta hra je naprosto excelentní ... dokonce na metacritics, kde uživatelé hodnotí hodně přísně (na rozdíl od recenzí) má hodnocení téměř 8,3/8,6/8,7 od uživatelů, což je jedna z nejlépe hodnocených her za dlouhou dobu. Tudíž tvé hodnocení je buď vtip nebo nevíš o čem mluvíš.

Stejně tak TressFX a celé vymodelování Lary je vynikající, ano není úplně dokonalé, ale stěží najdeš hru, kde by nějaká postava působila takhle živě a takhle dobře.
arcania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-09 07:39:32

Kde si vzal, že jsem to nedohrál? Spekulace si nech od cesty. Pokud jde o Metacritic (ne metacritics, jak uvádíš), tak právě tebou zatracovaný Alan Wake má hodnocení Metascore 83 a u uživatelů 80, což neodpovídá tvému "objektivnímu" hodnocení 40/100.
Objektivita (z lat. obiectum, předmět) je kvalita či rys takového poznávání nebo popisu, které se snaží co nejvíce přiblížit svému předmětu, a tedy co nejvíce omezit vliv poznávající osoby. Je žádoucí právě proto, že nezávisí na osobách, a je tedy platný, použitelný a přijatelný pro každého.
Pokud si myslíš, že tvé hodnocení je objektivní, tak máš psychický problém, neboť to nemůže tvrdit zdravý jedinec. Každý hodnotí podle sebe, subjektivně. TreesFX je chybná technologie už v kódu: Odkaz.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 18:23:19
avatar
Tady jde hlavně o to, že pokud se ti ta technologie TressFX nelíbí, nenutí tě ji nikdo používat. Prostě si ji vypni, ale jako jestli budeš tvrdit, že to bez ní vypadá líp, tak jsi prostě blázen
arcania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 23:38:18

Neřekl jsem, že to vypadá lépe bez TressFX, ale ono provedení a hlavně fyzika velmi pokulhává. jen mě zarazilo, že takový nedodělek implementují do hry. Třeba právě nVidia byla blíže realističnosti a přesto to nepoužila: Odkaz.
ragh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nelibi se mi to 2013-03-07 20:03:47

hra vypada dobre, ale strasne me nasralo to konzolove mackani a obihani po mape abych nasel bedny a z nich pak udelal klacek abych mohl otocit koleckem. Zlatej predeslej dil byl o hodne lepsi sem rad ze sem si to jen stahnul, protoze sem to uz odinstaloval a urcite bych litoval penez.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 23:22:17
avatar
Tak jsem vyzkoušel a zatím je to tak 6/10 a to jen kvůli jménu.
Grafika je pěkná až na TressFX která vypadá cool ale na realističnosti vlasů nic nepřidá, navíc pokud vím, tak jiné jsou jen vlasy Lary, což působí divně
Ale jinak většina hry je QTE a cutscény, trochu se to zlepšilo, ale místo lezení po skalách většinu času trávím rozbíjením krabic a střílením zvířat...
Trochu mi vadí chybějící optimalizace pro nvidii a nutnost vypnout teselaci, ale to se snad změní s novými ovladači...
Ale jinak jen tři savesloty? Proč?
Respawnující se vlci odnikud jsou také docela vtipní.
A naroubovaný multiplayer a achievemnty, proboha proč je v singleplayerové hře multiplayer?
Jsem zvědav až to dohraju, ale myslím, že na hře by se pár věcí zlepit dalo a něco by se klidně mohlo vynechat úplně(QTE, multiplayer). Je to víc jak koukat se na film než hrát hru.
Taky je docela kontrast mezi ubrečenou Larou v cutscénách a drsňačkou během hraní.
Jinak grafika je povedená, ale podle mě dobrá hra není o grafice. Pár věcí se povedlo, ale celkově je to druhé zkonzolovatění v sérii a tak nějak mi přijde že pěkná grafika nevynahradí konzolovou hratelnost...
Všehovšudy je to o rychlém přepínání mezi A a D, včasném mačkání F a rychlém mačkání E, výjimečně přijde ke slovu myš...
Zatím je to pro mě interaktivní film a ne hra
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 20:51:01
avatar
Až budeš trochu dál ve hře tak se začne líbít ta hra víc, teda alespoň u mě ta hra postupně rozhodně roste, ale to je dáno asi i tím, že máš pak čím dál více možností Jestli dohraješ dáš víc jak 6/10 ... já jsem něco málo za půlkou a rozhodně ta hra má grády ... To konzolové mačkání je taky rozhodně spíš záležitost vyloženě koridorového začátku.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-09 13:02:10
avatar
Ok možná bych tomu po dohrání dal 75%. QTE mě ale skutečně hodně vadí. Hrobky jsou primitivní a šplhání tam moc nebylo, navíc každou chvíli hra přechází mezi hrou, cut scénou a QTE a to mi moc nevyhovuje. Kromě toho jsou tam na nvidii bugy, jak na AMD nevím. Hra působí dospěle, ale obtížnost jhe strašně nízká. Zkoušel jsem ji zvýšit jen používáním luku, ale moc mi to nešlo, protože luk se občas zasekl a nestřílel
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 11:36:15
avatar
Tak jen pro INFO:

Dohráno po 13hodinách na 87% celkem (příběhově 100%) a část recenze napsána ...

Provizorní Hodnocení: neuvěřitelná akční jízda a nejlepší TOMB RAIDER vůbec, který se hraje jedním dechem bez zbytečných zákysů ... herně 10/10 .... delká dobrý, grafika velmi dobrý, Lara absolutně živá jako nikdy. Konzolové? Tomb Raider byl vždy svými prvky takovýhle - tudíž co čekáte? Na PC se to hraje výborně (souboje mají pořádné grády na vyšší obtížnost) a zbraně vynikající zpracování lepší než starší Lary. Ano je to interaktivní akčně-dobrodružný film o tom, jak a kde se vzala Lara Croft a po dohrání hry ale musím jen říci WOW OMG ... takhle má vypadat návrat a restart série!!! Jsem zvědav na restart filmové série.

Každopádně hra dostane od nás hodnocení asi 90 až 95 /100 a je to horký kandidát na hru roku - suveréně zatím zdaleka nejlepší hra roku, která nemá žádnou významnější slabou stránku. Ohromně příjemné překvapení, které asi málokdo čekal. Nenechte se otrávit škarohlídy, pořiťe si pořádnou grafiku pusťte si to na max včetně TressFX (V Eyefinity zase pořádný atmosférický nářez), sedněte si a užívejte si tu filmovou herní jízdu a skutečnou, uvěřitelnou a živou LARU v parádní grafice a paradním leveldesignu a dobrodružství nacpaném prostředí. Je to akční hra pro odrostlejší hráče, u které musíte přemýšlet, ale zároveň se stále ve slušném tempu bavíte. Takhle by to mělo vypadat.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-07 22:34:14
avatar
Naprostej souhlas ve všem ... a já to dokonce čekal, že to bude fakt bomba hra ... každopádně letos nemá konkurenci ... kam se hrabe crysis 3, který se musim nutit hrát, to se mi u TR nestane, na to se vždycky těšim až zas k tomu sednu
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 10:31:51
avatar
Presne podobne pocity zazivam aj ja. Nainstaloval som to vcera a asi prvu polhodinkuu som mal pocit ze "bah dlasia konzolova hra" ale ako som isiel dalej do hry a zacali sa objavovat modifikacie zbrani, upgrady a polootvoreny svet so starymi dobrymi akrobatickymi skakackami a lezackami po stenach tak som sa ani nenazdal a bola jedna hodina rano .Neskutocne ma to vtiahlo a je to naozaj skvela hra. Kurnik uz nech skonci pracovna doba a idem pokracovat v hrani A tressFX je skvely, sice nie dokonaly a je tam vela co zdokonalovat ale konecne nejaka fyzika ktora nie je obmedzena znackou hardwaru.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-08 22:23:37
avatar
TOMB RAIDER "REBORN" je absolútna pecka !!! Som možno tak v polovičke hry. Prostredia sú nádherné, level design premakaný, postupné odomykanie nových pohybov je výborné spestrenie. Boj na blízko sa mi páči hádam najviac. Animácie sú na úrovni. Skrátka som z tejto hry nadšený. Samozrejme sú tu aj nejaké tie chybičky krásy, ale tie rád prepáčim lebo sa bavím ako dlho som sa nebavil pri hre. Teším sa na recenziu. Na Tiscali dali podľa mňa nízke hodnotenie, na Sektore ma zas potešili. Tak DD sem sa s recenziou !!!
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-09 02:18:00
avatar
jj ... na tiscali me ty hodnoceni uz nekolikrat nasraly ... dat tomuhle 7/10 ... ale beru to tak, že Tomb Raider byl vždy hra, kterou jedni odsuzují, a druzí milují ... mě se třeba i Underworld mrtš líbil ... on i Angel of darknes by nebyl až tak špatnej, ale to ovládání, na to se ani zvyknout snad nedalo
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-10 00:23:04
avatar
Tak jsem zrovna taky dohrál ... ale jestli si to dohrál za 13 hodin na 87% tak to seš dost king teda ... ja to hrál tak odhadem minimálně 20 hodin a dokončeno 80% A pocity po dohrání ... je mi smutno, že jsem už dohrál, nezapomenutelná hra ... výstup na věž do obrovské výšky, let padákem, lanovka a celkově nádherný levely ... asi mě tam nic nechybělo ... pro mě 100% zážitek
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 550x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 371x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 892x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1331x
Komentářů: 6