Jedna z nejzajímavějších herních technologií poslední doby s viditelným přínosem v nové verzi.
Na právě probíhající technologické konferenci AMD představilo novou verzi TressFX. Tato technologie vyvinutá herními tvůrci (původně pro Tomb Raider) ve spolupráci s AMD se dostává do dalších her a herních engine. Není to náhoda, protože TressFX řeší do současnosti neřešitelný problém zpracování modelů vlasů a podobných extrémních záležitostí, které vykreslovat a správně vymodelovat se vším co k tomu patří, by vyžadovalo ohromný výpočetní výkon.Právě něco tak banálního jako vlasy, byl pro herní tvůrce do příchodu TressFX obrovský oříšek.
Není divu, že se tato technologie setkala s pozitivním ohlasem a pokračuje se na jejím vývoji. AMD aktuálně prozradilo podrobnosti o verzi 2.0. Ta přináší výrazné optimalizace, měla by být méně náročná na HW, přičemž by měla zvládnou zpracovat ještě detailnější modely vlasů. A oficiálně se mluví nejen o vlasech, ale použití TressFX i na věci jako srst, chlupy či vegetaci. Prostě cokoliv se složitou jemnou strukturou, co jinak jednoduše vykreslovat nejde.
Samozřejmě zapracováno bylo i na fyzikálním modelu, kolizním modelu a všeho, co s tím souvisí. Ačkoliv použití TressFX a vzhled herní postavy Lary Croft nemělo a nemá stále žádnou konkurenci, některým to přesto nepřišlo dost dobré. Tak snad v nové verzi už to bude dost dobré i pro ně :).
Brzy dorazí další hry, kde bude TressFX využito. Díky tomu, že AMD má nyní vlastně obsazen celý herní segment díky svým GCN+ čipům v konzolích a hry se vyvíjejí na jeho čipech, má mnohem větší možnosti optimalizace TressFX (i v rámci API MANTLE) pro Radeon grafiky. A herní vývojáři, kteří tuto technologii spolu vyvíjejí a budou do her nasazovat, na to samozřejmě slyší. Takže s TressFX v mnohem větší míře rozhodně do dalších her počítejte.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|