TWITTER je před zhroucením! Musk jej přivedl na pokraj. Zálohujte si data, pokud síť vypadne. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 17 November 2022
altMusk to absolutně nezvládá. Místo slíbeného zlepšení služby ji přivedl na pokraj zhroucení.

 

 

 

 

Pokud máte rádi Twitter a vybudovali jste si tam účet a záleží vám na jeho obsahu, zálohujte si jej, jak můžete. V současnosti totiž aktuálně velmi akutně hrozí, že pokud dojde k výpadku a selhání, ať už z jakéhokoliv důvodu, Twitter už se nevzpamatuje. Elon Musk totiž přivedl síť a službu na pokraj zhroucení. Po nedávném okamžitém propuštění poloviny zaměstnanců, se pustil v posledním týdnu do té zbývající poloviny zhruba 3000 lidí. Chtěl po nich přesčasy a velké pracovní tempo, které jde proti trendům a ve většině států pracovního trhu. Samozřejmě jako majitel má na takové požadavky právo, ale zaměstnanci mohou odmítnout a odejít. A to se děje. Mnoho stovek zbývajících zaměstnanců se tak rozhodlo odejít. A jsou mezi nimi klíčoví lidé, kteří se starají o chod sítě a služby samotné, bez kterých to prostě nepoběží.

Muskovi se tak jeho počínání vymyká z rukou (ať jeho hloupostí, nebo záměrně), dokonce se osobně narychlo aktuálně setkal s některými klíčovými zaměstnanci, kteří mu hrozí odchodem, aby je přesvědčil zůstat, protože jejich odchodem jednoduše riskuje ohrožení fungování a celý chod Twitteru. Jakýkoliv výpadek a nefunkčnost totiž nebude mít prostě kdo řešit. Jednoduše budou chybět ti, kteří síť vytvořili a roky udržovali, takže fakticky za ně ani neexistuje náhrada. Samozřejmě že Musk veřejně deklaruje, že se prý výpovědí neobává a nejlepší zůstávají. Navíc jeho další činy mluví jinak.

Musk se totiž po setkání se zaměstnanci a novou vlnou výpovědí narychlo, po týdnech tlaku na zaměstnance, aby zvýšili pracovní nasazení, rozhodl uzavřít všechny kanceláře a zrušit všem přístup pro zaměstnance, a to až do pondělí. Stovky zaměstnanců se totiž jasně vyjádřili, že chtějí odejít a Musk se bojí jejich přístupu a vlivu jejich odchodů. Problémy a obavy o chod Twitteru tak rapidně z objektivních důvodů narůstají.

V některých částech světa už Twitter přišel o všechny zaměstnance, výpadky se tak začínají množit. Zbývající zaměstnanci absolutně nezvládají rapidní nárůst falešných účtů, ověřování příspěvků, které jsou ze zákona povinni mazat atd. Nárůst množství botů, dezinformátorů, falešných účtu je enormní a zatímco Musk je spokojen, že prý roste využití sítě, už jaksi neříká, ten zbytek. Úřady v USA a EU už připravují vyšetřování kroků Muska a fungování sítě, které se vymyká z rukou a přestává plnit některá nařízení a zákony. Současně svou inzerci pozastavují další a další inzerenti na síti. Hlavní uživatelé, tedy různé státní instituce, média a firmy už aktivně hledají za Twitter náhradu. A to je doporučeno nyní všem, protože zkrátka s odchodem klíčových zaměstnanců hrozí, že jakýkoliv výpadek může být také poslední. Pokud vám prostě záleží na vašem obsahu a jeho historii na Twitteru, zálohujte si věci dokud můžete.

Bohužel alternativy k Twitteru vlastně neexistují. Asi nejblíže je klasicky Facebook případně Snapchat, alternativou pak určitě není čínský TikTok, který přiznal, že data uživatelů posílá do Číny a všechny sleduje komunistická vláda. Velkou pozornost získává Mastodon, což trochu vypadá a funguje naoko jako Twitter, ale jde o decentralizovanou a v současnosti velmi malou síť a službu. Tady je tak velkou otázkou, jak bude zvládat fungovat a dodržovat pravidla pro velké sociální sítě, které vyžadují zákony USA a EU, pokud získá na popularitě. Je prostě rozdíl, když děláte službu na které máte pár tisíc lidí, nebo pár set milionů ….

  • Muskovi ve skutečnosti o Twitter nejde?

                                                                        Chce se už jen pomstít …

Množí se také názory, že Musk je velmi frustrovaný a naštvaný, že byl donucen koupit Twitter, který vlastně ve skutečnosti vůbec nechtěl. Jeho původní nabídka bylo jeho klasické trollování a dělání ramen. Bohužel ze své hlouposti nechal věci dojít právně tak daleko, že ho bývalí majitelé úspěšně právními kroky dokopali ke koupi. Mohl se z toho vykroutit, ale musel by zaplatit téměř 2 miliardy dolarů za nic, takže nakonec, aby dal najevo že „peníze má“, se rozhodl zaplatit tu nesmyslnou částku 44 miliard dolarů a Twitter si převzít ….

Nyní už se jen mstí. Prakticky likviduje Twitter aby ublížil těm, kteří ho vytvořili a provozovali, a už je mu to zjevně jedno. On dává jasně najevo, že je miliardář, který si myslí, že ví vše nejlépe a má peníze a stojí tak nad všemi ostatními. Vše zkrátka nasvědčuje tomu, že s Twitterem je konec. Jako již tradičně, Muskovo sliby neodpovídají realitě. Ostatně jeho auta jsou nekvalitní, služby s nimi spojené mizerné a přes velké sliby s tím za ty roky nikdy nic neudělal. Fakt že o provozování sociální sítě jako služby neví absolutně nic, je očividný. Pokud se do situace vloží americké a evropské úřady, které budou Muska nutit pod hrozbou velkých pokut, aby obnovil funkčnost služeb a choval se v souladu se zákony, což platí i pokud jde o zaměstnance, kdy v USA jsou pracovní zákony sice benevolentní, ale v EU ne, reálně hrozí, že Musk prostě „škrtne sirkou“ a zbytky Twitteru „zapálí“ a odkráčí do západu slunce. Tohle je v tuto chvíli bohužel ten nejvíce pravděpodobný scénář.

Musím ale osobně říci, že rychlost, s jakou Musk likviduje Twitter, a nedodržuje ba dokonce přímo porušuje vše z toho co slíbil o zlepšení služby, mě udivuje. Na druhou stranu, kdo Muska opravdu zná a sleduje delší dobu, zná jeho historii, tak ví, že velkou část projektů vedl podobně a jen u těch několika měl prostě nějakou neuvěřitelnou kliku, že mu to vyšlo. Tak takové lidi asi moc nepřekvapuje aktuální dění. Každopádně s pravděpodobností blížící se jistotě je s Twitterem konec nejen v současné, ale pravděpodobně v jakékoliv podobně. A je dost možné, že se nedožije ani konce roku … pokud se tedy Musk honem rychle nesebere a nezačne službu zlepšovat, což prostě bez zaměstnanců nepůjde … vše ale nasvědčuje tomu, že Musk vlastně už nemá zájem, jak to u znuděných excentrických miliardářů bývá. Tím spíše že jeho aktivity kolem Twitteru velmi negativně dopadají na Tesla a další business a investorům se to nelíbí …

Takže vaše sázky na to, že Twitter nepřežije ve funkčním stav rok 2022? :)

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2022-11-18 13:25:52

Nejhorší smrt je z vyděšení. Zkus sehnat telefon na Muska a vysvětlit mu, jak to má dělat. Ale myslím, že ti to nezvedne...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 13:35:29
avatar
??? proč já, mě zase ten Twitter tak moc nezajímá ... ale považuji za šílené, když někdo slibuje že zlepší službu a místo toho ji přivede na pokraj zhroucení a vše nasvědčuje tomu, že se zhroutí ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 14:36:36

Tak když věříš tomu co píšou v Guardianu...Musk je trnem v oku všem kteří doteď nepochopili, že možnost vyjadřovat svoje názory ať už jsou jakýkoliv je základ a podmínka demokracie, ne její ohrožení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 14:54:56
avatar
a ty si nepochopil že možnost vyjadřovat svoje názory je jasně omezená. A je pro to velmi dobrý důvod. Demokracie a svoboda slova mají jasné limity a jasná omezení a ohrožením svobody je, když si někdo myslí, že si může říkat co chce a kde chce a ubližovat tím ostatním a podrývat svobodu a demokracii pro ostatní ...

A fungování podobných služeb jako je Twitter a zaměstnávání lidí má svá jasná pravidla a zákony platící pro všechny, včetně muska ...

hlavně to co předvádí Musk s twitterem rozhodně nepřispívá k lepší službě natož lepšímu prostředí vyjadřování názorů. Jinak ne, nepotřebuješ vědět, co píší v nějakém Guardianu, stačí se podívat, co píší aktuální zaměstnanci twitteru ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 15:24:31

Jasný, to by tak hrálo, aby si lidi říkali co ctějí, co si myslí. Ty jsi seminul v době, v padesátých letech bys udělal skvělou kariéru. Já vůbec nechápu jak je možný, že si dospělej člověk může myslet a propagovat něco takovýho, jakože omezení svobody slova je ku prospěchu demokracii. A mimochodem, Twitter je platforma, v normální společnosti nese odpovědnost za příspěvky ten kdo je zveřejní. Jakej bordel vznikne, když to dostane na starost firma je vidět třeba na FB.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 16:22:39
avatar
problém jsou lidi jako ty, kteří říkají něco a nerozumí tomu ...

svoboda slova je garantována pouze a výhradně ve vztahu občan-stát, ty si ve veřejném prostoru můžeš říkat co chceš vůči státu, ale jen vůči státu ... a ten tě nesmí mazat (v rámci platných zákonů/ústavy)

svoboda slova ale neznamená to, že si můžeš kde chceš, říkat co chceš. Nemůžeš a zákony ani obyčejná slušnost ti to ani neumožňují. Tvoje svoboda vyjadřování začíná tam, kde končí svoboda druhého a končí tam, kde začíná svoboda dalšího ... to je podstata svobody slova a demokracie

to co ty popisuješ a představuješ si pod pojmem svoboda je anarchie, bordel a válka ... a snahy o to, co to znamená v praxi vidíme právě na Muskovi, Parleru, volbách a tříštění společnosti, v russku a šíření dezinformací, kdy si někdo myslí, že pod záminkou svoboda slova znamená bezmeznou svobodu šířit lži a dezinformace a ostatní ti musí uhnout ...

lidi jako ty jsou ten problém proč tu svobodu jakou popisuješ, nemůžeme nikdy mít, protože by se spousta lidí jako ty neumělo v takové svobodě chovat, nezná limity, nectí ostatní, nectí ba přímo potírá pravdu, realitu a nemá autocenzuru ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 16:34:16

Podle tvojí teorie stačí, aby se kdokoliv ohradil, že je třeba pohoršen tím co jsem někde napsal a moje právo šířit to co se mu nelíbí je podřízeno jeho právům. Ale takhle to naštěstí nefunguje. Ten zbytek je to samý co píšu já, pokud neporušuju zákon, je právo na mý straně. A o tom, jestli byl nebo nebyl porušen zákon rozhoduje v právním státě výhradně soud. Ani operátor, ani provozatel platformy ani Von Leyen. Bohužel, snahy aby to tak nebylo nás jednou dostanou tam, kde nikdo bejt nechceme.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 16:51:53
avatar
ano ohrazovat se může a ty nesmíš jeho práva porušovat ... svoboda slova platí jen a pouze ve vztahu ke státu, ne k jinými soukromým osobám či firmám ... na tom je právo jak ho známe založeno a fakt že to nechápeš je vážně smutný ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 17:29:11

A když stát něco vynucuje prostřednictvím soukromý firmy? Kde je rozdíl? My necenzurujem, to Twitter. Rozšiř to na mobilní operátory. Budeš mluvit blbě do telefonu, zablokujem ti číslo. To bude fungovat. ten princip je úplně stejnej.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 18:27:22
avatar
pořád nechápeš že twitter ani facebook nejsou státní prostor, takže tam svoboda slova jak ji zná ústava nefunguje a z dobrého důvodu, je to soukromý prostor a musí dodržovat spoustu zákonů, spciálně ty, kde svoboda jednoho nesmí postihovat svobodu druhého ....
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 19:13:44

Pokud stát tlačí na tyhle firmy a vyžaduje mazání nepohodlných názorů, je to o to horší. Já bych to shrnul. Já jsem pro svobodu na těchto platformách kromě toho, co je zakázáno zákonem - vyhrožování, poplašný zprávy atd. I pro tebe. Ty chceš, aby někdo někde filtroval co smím a nesmím psát a číst. I pro mě. Kdo tady komu zasahuje do jeho svobody?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 19:18:10
avatar
DD přečetl jsem co jste tady s Ox333 psali. Musím říci že motáš účelově dohromady věci které spolu někdy souvisí jen okrajově, jindy vůbec. Soukromá firma není stát a nesmí porušovat zákony státu v kterém působí a občanský zákoník pro ní platí stejně jako pro každého. To co neupravuje občanský zákoník řeší zákoník práce. To co neřeší ani jedna právní úprava, je na majiteli firmy aby řešil vnitřní vyhláškou která je omezena jen na danou firmu. To co jsem napsal je ideální stav. Samozřejmě existuje šedá zóna v které se pohybují firmy ve smyslu že mají vnitřní nařízení které zpřísňuje a nebo rozvolňuje platné zákony země kde působí. Někdy je to s tichým souhlasem vrcholového vedení a někdy je to aktivita středních vedoucích pracovníků. Mnoho lidí to strpí, protože se nechce dostat do sporu s firmou. Totiž i kdyby spor vyhráli, budou pracovní vztahy na pracovišti tak špatné, že odejdou sami. Tak že pokud Musk se bude pohybovat v mezích zákona USA a tam je svoboda slova ústavou zaručena. nemá žádný zaměstnanec šanci ve sporu s ním vyhrát, Pokud jde o pracovní právo v USA, tak vtom nejsem kovaný, ale ve většině vyspělých zemí je zákonem určen čas odpočinku po určité době práce včetně délky směn a jejich řetězení. Tady by mohl Musk narazit pokud se zaměstnanci postaví na odpor, ale jak jsem řekl i po výhře zaměstnanců jsou vztahy na pracovišti většinou tak špatné že odejdou, což mohli udělat rovnou a neřešit to sporem. Problém je že co jsem se doslechl, tak pracovní morálka zaměstnanců Twitteru byla velmi na pováženou, což na workoholika jako je Musk musí působit jako červený hadr na býka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 19:48:22
avatar
nemotám účelově nic ...

říkám jak to je ....

zákony a ústava mluví jasně ...

Svoboda slova je jasně definována jasně omezena a z dobrého důvodu

pokud jde o Muskovo počínání, píši že ho chtějí úřady prošetřit víc o tom nevím, vím to co víš ty
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-21 10:31:16

Já ty omezení respektuju. Problém je, že se k nim snažíte nacpat právo na pravdu, která je přeci jasná, a lži budeme mazat. Jen maličká otázka. Proč teda třeba v Americe je u soudu porota složená z dvaceti lidí, tu pravdu se snaží zjistit docela pevně danýma postupama a pravidlama a přesto se občas dopouštějí justičních omylů? Vždyť všechno je přeci podle tebe jasný, pravda je pravda a lež je lež. A to se bavíme o věci, která ovlivní většinou jen jednoho člověka, ne celý národ.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:20:00
avatar
a vy se snažíte nacpat právo na lež ...

proč sem pleteš USA a jeho podivný právní systém, který se ve světě ani u nás nepoužívá?
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:28:20

Protože se ti snažím vysvětlit, že pravda není vždy jasná a očividná a lež stejně tak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:29:16
avatar
pravda možná ne, zato 99% lží a dezinformací je velmi okatých a očividných ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:41:36

Kdyby to tak bylo, bylo by po problému, ne?
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:13:11

Putin by to lip nerekl, tam se taky muzes vysrat pred kremlem, ale nesmis sundat gate.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:19:22

dd je taky komicky svym Totenkopfem, kterej je podle jeho vychvalovane ceske demokracie propagaci cehosi a hrozi mu tak podle tohoto bolsevickeho paragrafu as 7 let kriminalu.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 22:27:26

Co to tu blábolíš, to jsou klasické kecy komunistů a podobných.
Bulba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 14:56:53
avatar
Demokracie neznamená, že si můžeš dělat nebo i jen říkat co chceš. Kde začíná svoboda jednoho, končí svoboda druhého. Demokracie je o toleranci a vzájemném respektu.
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 15:13:27

To jsou strašný kecy s tou svobodou která končí...Omezení jsou jasně definovaný a trestně postižitelný. Od toho jsou soudy. Všechno ostatní spadá pod právo šířit svoje myšlemnky písmem i jinak. Omezení lze chápat třeba u dětí, pornografie a podobně. My jsme dospělí a jestli někdo ohrožuje moji svobodu svým vyjadřováním (rád bych věděl, jak by to šlo udělat) máme možnost dotyčnýho nesledovat, zablokovat, podat TO pokuid si myslíme že překročil zákon. Včechno ostaní, jako určování někým osvíceným, co smím a nesmím číst a šířit je svinstvo, který se pořád vrací a lidi si nedají pokoj, dokud toho někdo zase nezneužije.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 16:27:44
avatar
víš pod tu tvoji svobodu by se dalo schovat také to, když někdo do tebe na ulici vyprázdní zásobník, může se bránit tím, že jen vykonával svobodu slova, což v tvém pojedí volného šíření myšlenek je vlastně v pořádku ....

od těch tvých slov a ochrany dezinformací je k tomu střílení velmi blízko, ostatně vidíš to na russku, tomu se také u nás a ve světe tak dlouho tolerovalo jeho šíření dezinformací a lží pod záminkou svobody, až spousta lidí uvěřilo, že vyvraždit desítky tisíc civilistů žen i dětí na Ukrajině je v pořádku a mohou si za to sami. A dokonce stále i u nás je spousta pitomců, kteří si myslí, že máme jednat s russkem a nepomáhat ukrajině, protože prý česko na prvním místě ... a bohužel tihle pitomci nejvíce řvou po svobodě slova i když dělají všechno proto, aby svobodu zničili a pošlapali ...

s jejich a tvým přístupem bychom však velmi brzy došli do bodu, kdy by i u nás někdo stál před hlavněmi zbraní ... svoboda slova a demokracie neznamená a nesmí znamenat svobodu šířit lži a dezinformace. Mazání lží a dezinformací není mazání názorů ani cenzura, je to ochrana demokracie a svoboda a pravdy a skutečné svobodné diskuse nad fakty ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 17:02:10

Víš co je komický? Že boj proti totalitě by lidi jako ty nejraději provozovali totalitníma metodama. V Rusku tu cenzuru mají, tak super, ne?
S tím přirovnáním ke střelbě...to jako vážně?
Nevím proč do toho montuješ Ukrajinu, předpokládám, že na tamní události máme názor stejnej. Bavíme se obecně o svobodě slova. Ta poznámka o lži je vyloženě směšná.Lhaní spadá pod svobodu slova. Pak by stačilo cokoliv označit za lež a zakázat. Ministerstvo pravdy, nebo kdo bude ten jasnovidec?
PS. Němcová se svým vyjádřením po dopadu tý rakety do Polska šířila pravdu? Kolikrát se totiž pravda ukáže až pok čase, někdy za hodinu, někdy za rok. V cenzuře nejspíš nikdy.

Tahle debata nemá smysl. Já v područí velkýho bratra, nutností říkat na veřejnosti něco jinýho než co říkám doma a co si myslím strávil 37 let. To, co ty hájíš je imaginární dokonalej svět, stejně jak ten potrhlej komunismus. Má jednu vadu. Nefunguje. A víš proč? Protože tyhle snahy zakazovat projevy co se mi nelíbí jsou snadno zneužitelný a dřív nebo pozdějc to někdo zneužije. Lidi jsou pořád stejný. Mě tahle vaše naivita nikdy nepřestane udivovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 16:52:58
avatar
vůbec tomu nerozumíš a pořád nechápeš, že svobodu máš jasně omezenu, abys tu svobodu mít mohl ... nechápeš důsledky tvého uvažování a chápání svobody ....
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 16:54:15
avatar
takze ked zhrneme tvoju teoriu a
- ci sme dospely , to nevies ... netusi vobec kdo som a kolko mam rokov
- mozem si pisat co chcem , ako by som mohol niekomu ublizit.. twiter a Eli Lilly? Sikanovanie ....?
Ako by slo tebe ohrozit slobodu ? poplasne spravy ako napr , temelin ma problem , na moste je bomba .. to je moj nazor takze si ho mozem zverejnit ne ?
Moznost zablokovat ma moc nemas .. mozes to necitat ale co sem napisem je len na adminovi ci to tu necha.
A ano , v rusku je cenzura , presne ta ktora by tam nemala byt ,,, ta ked kidas na stat ( vid prispevok z 16:22)
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 17:10:29

Přístup k diskusi je možno omezit věkem, stejně jako prodej alkoholu po internetu. A o dětech a šikaně jsem psal, že tam je to samozřejmě v pořádku, viz výše. To je ad.1. Ad.2 - temelín. To už je šíření polašný zprávy a to zákon postihuje. To taky nerozporuju. Ovšem když WP zamezil informovat o notebooku Bidena mladšího, je to špatně. Sami přiznali, že to v situaci, kdy je společnost rozdělená zhruba půl na půl ovlivnilo volby a že to bylo špatně. Právě v takový situaci je je přístup k informacím klíčovej. Problém není v mazání dokázaných lží. Problém je v určování co lež je a co není, protože kolikrát záleží jen na úhlu pohledu, na čase. A to lze zneužít. Kdyby to tu nebylo v historii tisíckrát, tu vaši naivitu bych snad i chápal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 18:30:27
avatar
protože vliv dezinformací a lží nemůžeš vzít zpět ... to je speciálně případ notebooku Bidena mladšího, nijak nesouvisí s Bidenem starší, jsou to jen dezinformace a lži protože se náhodou jmenuje Biden, takže je dobře že se ty lži nešířili, protože jsou lidí, kteří jim věří .... laptop Huntera Bidena je právě to, co se dá označit za poplašnou zprávu, dezinformaci a lži, je zajímavý že ti vadí jen některé ...

pravda je vždy jen jedna, nezáleží na úhlu ani názoru, pravda je jen jedna, škody které napáchájí lži těžko můžeš vzít zpět, takže by bylo dobré je nešířit ... a rozhodně neschovávat pod svobodu slova ...
Lachtan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 18:56:40

Dobře a teď mi vysvětli,kdo bude v reálném čase určovat,co je dezinformace a lež?ty by jsi na základě takového určení blokoval svobodu projevu,protože to určíš v tu chvíli jako lež.Jenže v čase se ukáže,že to byla pravda.Sám říkáš,že nezáleží na úhlu pohledu,že pravda je jen jedna.Podle tvé logiky by jsi ovšem dle nějakého a možná i většinového názoru blokoval někoho,kdo může říkat pravdu.Tvoje cenzura svobody projevu a řeči os svobodě jednoho apod.To už tady bylo a děkuji nechci.Velmi rychle se blizime k americkému modelu,kde je to už vyloženě na politické úrovni s finanční motivaci v pozadí a tobě se to evidentně dle tvých názoru velmi zamlouvá.Za mě je to dost totalitní a víceméně diktát toho,co mužů a co ne,byt to nikoho nebude ohrožovat ani na svobodě,ani na životě.
Lachtan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 19:03:25

Už jen tvůj článek o rtx 3080.Napsal jsi,ze to je produkt pro hloupé lidi.Dle tvé logiky by teď klidne mohli přijít lidi a říct,já toho DDho chci zablokovat,šíři pomluvy o firmě nvidia ,ze jejich produkty jsou pro hlupáky a navíc tím,ze ji chtějí koupit,tak je vlastně urazil,možná zdiskreditovat,utrpěli újmu psychickou,finanční,cele by to vlastně mohlo třeba jít k soudu.
Ano extrémní rovina,ale dle tvé logiky by to přesně takhle mělo fungovat,ty jsi chtěl dle své svobody slova projevit svůj názor a zároveň jsi urazil a zesměšnila skupinu lidi,kteří si ten produkt hodlají zakoupit,navíc jsi ocernoval jméno nvidie ve veřejném prostoru tím,ze jsi naznačil,ze to je produkt pro hloupé.Tak a pojďme si to rozebrat,jsem sám zvědav,jak se k tomu stavis.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:13:08
avatar
Ano to je dobrý argument, DD se defacto dopustil urážky na cti lidí kteří si tu kartu hodlají koupit. DD tady by sis mohl naběhnout na vlastní vidle.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 19:46:34
avatar
???

1, řekl jsem na objektivních faktech založenou věc

2, pokud se to někomu nelíbí, může předložit objektivní fakta, podle kterých co jsem řekl není pravda a já to samozřejmě případně opravím, protože nechci být šiřitelem dezinformací a lží ...

3, můžeme jít k soudu, nemám s tím problém
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:21:27
avatar
DD jestli to lidi udělají a podají hromadnou žalobu, navíc si nechají udělat vyšetření u psychiatra které si zaplatí. Tu účtenku jako důkaz o psychickém zdraví přiloží k žalobě jako důkaz. Tak u soudu prohraješ a ještě jim zaplatíš výlohy s vyšetřením. Dnes není problém aby se lidé na netu na takovém postupu domluvili a když jich bude třeba jen 2 000, tak při ceně co stojí to vyšetření, násobeno 2 000 se pořádně finančně prohneš.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:31:18
avatar
v našem právním systému? No směle do toho .... já navíc mohu doložit, že to co říkám neříkám jen já .... a navíc by museli doložit, že jsem skutečně způsobil ujmu a že co jsem řekl je záměrná lež a dezinformace ... neboj znám dost právníků, vím co si mohu a nemohu dovolit ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 21:56:53
avatar
Ujmou je i pomluva o snižování jejich intelektu. Tady mají ti lidé opravdu velkou šanci. Teda já si myslím že to lidi neudělají, ale pokud ano začal bych moc, moc šetřit, protože i kdyby se ti to podařilo nějak mimosoudně usmířit tak jen právník tě bude stát hodně. Už jsi někdy slyšel, že by zástupce nějaké firmy řekl o lidech co kupují výrobky konkurence že jsou hlupáci? Ani si nedokážeš představit co by to pro tu firmu znamenalo.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 22:07:12

Ono je obrovsky rozdiel ked pomluvaš všeobecne, tu ti nik nemôže povedať ani pol slova, s toho ta vyseka aj pravnik čo ma skončeny prvy semester, ina vec je ked ohovaraš osobne toto už je postihnutelne a na to treba pravnika čo ma aspon 2 semestre za sebou
priklad
1. si ako idiot bezproblemov
2. si idiot tu už je problem

Pravnicke okienko
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 23:44:38
avatar
vůbec nevíš, o čem mluvíš, možná kdyby sis prostudoval zákony tak bys věděl jak daleko od reality jsi ... pomluvaa je v našem právním systému velice jasně definována, že podmínky pro ty abys za nic byl odsouzen jsou tak přísné, že téměř nikdo se za to nežaluje. Musí jít o extrémní případy evidentní lži vůči velmi veřejně znáným osobám .... já mohu bát naprosto v klidu, protože nikoho nepomlouvám, nemluvím ani jmenovitě a Říkání pravdy není pomluva, což bys věděl kdyby sis právní výklad pomluvy nastudoval ...

mě opravdu fascinuje, jak tu někteří jste schopni diskutovat aniž byste znali elementární fakta. Tohle je velký problém dnešní doby, všichni si myslí, že diskuse jsou o názorech, nejsou, diskuse jsou o faktech .... bohužel většina současných lidí má názory zalložene na bludech a nemá fakta ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 19:19:56

Já to vzdávám, jsi blázen. Pokud nechápeš, že poslední slovo v tý filtraci bude mít vždycky ten kdo je zrovna u vesla a je jen otázkou času kdy toho zneužije, podívej se do Ruska. Tam to funguje přesně tak, jak ty si přeješ. Končím, nemá to za mák a smyslu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 19:47:11
avatar
bohužel ty ignoruješ základní fakta a realitu ...

nechápeš co je svoboda slova a svoboda jako taková proč jsou a musí být omezené ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:06:58

Konkrétního jsem se od tebe nedozvěděl nic, jenom to že nechápu, že pokud chci žít ve svobodě, musí mi být omezena někým osvíceným, kdo ví líp než já, čemu bych měl věřit nebo nevěřit. Jsem schopnej pochopit, že nemáš rád lži a dezinformace, ale to je prostě ta daň, se kterou se zdravá demokracie snadno vyrovná. Ideální svět ve kterým všichni mluví jen pravdu neexistuje a nikdo osvicenej ti ho nezajistí, maximálně spadneš do další totality. Nikdo normální tohle riskovat nemůže. A jen na okraj, ty nechápeš ani rozdíl mezi subjektivním a objektivním. To je pak těžký.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:08:30

jojo, nejak tak nam to rikali bolsevici
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:18:46
avatar
ne, to určitě neříkali, těm byla nějaká pravda u zadku a lidská práva taky ... dezinformace a lži byli jejich nástroji ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:32:16

No konečně jsi na to kápnul. Oficiálně ovšem tvrdili přesně to co ty. A to je ten problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 23:48:28
avatar
ne netvrdili ... problém je v tom, že nechápeš a že svoboda a speciálně svoboda slova má a musí mít hranice a musí to být důkladně hlídáno a vymáháno, abychom se nedočkali situace jako v russku nacistickém německu nebo u nás v 50tých letech ...

svoboda slova je svoboda slova ale neznamená svobodu šířit lži, dezinformace. mazání lží a dezinformací není cenzura ani pošlapávání svobody slova ale jejich ochrana a ochrana demokracie a svobody pro každého ...

smazat názor není to samé jako smazat pravdu. Fakta jsou fakta, názor není fakt. Já bráním právo na pravdu a názor založený na faktech a pravdě ty bych nikdy nesmazal a nepotíral ... ale lži, dezinformace atd? speciálně ty které se šíří a ubližují lidem i svobodě a demokracie? A často těmi, kteří ji chtějí zničit?
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-19 07:40:01

Napsal jsem ti 3x, že nerozporuju hranice projevu ve smyslu šíření poplašný zprávy a podobně. Ty mi napíšeš, že nechápu, že svoboda slova musí mít hranice. Čteš občas co píšu?
Bulba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-19 06:09:33
avatar
Hele ... a co to otočit? Dělej si co chceš, říkej si co chceš. Klidně jdi teď do ulic a hulákej a všechny strany, jak že neschvaluješ počínání Putina. Před pár lety bys byl ještě jen za blázna, ale dnes ... už v širších souvislostech ... . No asi by to nebyl dobrý nápad, že?
Být tak Tebou, tak si vždy dávám pozor na to co říkám, kdy to říkám a hlavně komu to říkám. Neznáš svoje obecenstvo a tudíž nikdy nevíš, jak na to bude reagovat. V lepším případě třeba jen dostaneš po prstech, v tom horším klidně do zůbů či kulku mezi oči. "Kde začíná svoboda jednoho, totiž končí svoboda toho druhého."
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 19:33:38
avatar
To máš pravdu, nemůžeš umlčovat názor někoho jiného, protože ho připravuješ o právo svobodného projevu. Pokud někdo nevybízí k jakémukoli rasovému útlaku, či vyzívá k násilnostem či dokonce zabití, může si říkat co chce. Chápeš jak děravý je tvůj názor. Ty budeš klidně potlačovat svobodu jiného člověka protože máš pocit že ti svým názorem ubližuje? On se ti zase může postavit na odpor že porušuješ jeho práva. Nemůžeš někomu jinému zakazovat říkat svůj názor a on zase nemá právo ti bránit říkat ten tvůj. O tom je svoboda vyjadřování. Pokud budeš mít pocit že někdo neříká pravdu, musíš to řešit soudní cestou.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2022-11-18 18:37:22
avatar
Tak to je poprvé kdy někdo naprosto vážně veřejně tvrdí, že je někdo nenahraditelný. Teda je fakt že si to o sobě myslí v různé etapě produktivního života dost lidí, ale ani oni to netroubí kolem sebe moc nahlas, aby jim okolí v lepším případě nepředvedlo, jak se krutě ale opravdu krutě mýlí. V horším případě budou platit za klauny co baví své okolí.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:06:31

este by mohl koupit tlambook a svet by byl skoro v poradku
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:26:08

Otrasny clanok ... ale nic nove, uz sa to tu stava trendom
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-18 20:31:45
avatar
a ještě otřesnější komentář, bohužel také se to od některých stává trendem ...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-19 16:09:11
avatar
Konec jedné blbé éry se blíží
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-20 16:17:51
avatar
Musk je narcistní dítě, podporuje MAGA republikány, kteří chtějí zlikvidovat svobodu a nastolit kristofašismus, je bohužel takových víc.
Smutné je, že má tolik příznivců, kteří to nevidí a vyjadřují hloupě takovému dítěti obdiv.

Svoboda slova neznamená psát lži a manipulovat s ostatními, každý je zodpovědný za svůj život, tedy i za to co vypustí z úst, nebo napíše a pokud to někomu ublíží, či ho to připraví o život, je to odsouzeníhodné, nikoliv hodno obdivu, je mnoho z těch, co si pletou svobodu s anarchií bez odpovědnosti!
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-20 16:39:10

No to je blábol. Když teda lhaní a manipulování ostatními je porušení zákona, 99% politiků by mělo sedět, ne? K druhým odstavci, pokud v USA řeknu, že lojzu by to bylo nejlepší zabít, je to vyjádření názoru. Pokud řeknu jdi a zabij Lojzu a někdo se toho chytne a udělá to, je to trestnej čin. Není to raketová věda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-20 18:06:48
avatar
ano, speciálně u politiků by se lhaní a dezinformace měli tvrdě trestat ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-20 18:14:17

Super nápad. Takže zrušíme televizní debaty, protože do nich nikdo nepřijde. Nebude riskovat, že tam bude sedět děd vševěd kterej rozhodne kdo z nich lže a nechá ho hned odvést v klepetech. Nech si to patentovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-20 18:28:32
avatar
... není přeci problém dělat rychlý factchecking ... většina lží politiků je naprosto evidentní, jen protože je v tu chvíli nikdo rychle nekonfrontuje s realitou, často stačí třeba jejich předchozí vyjádření, tak jim ty lži prochází ....

Já vážně nechápu, proč máš takovou potřebu bojovat za lži a dezinformace, které ničí naše svobodu a planetu, a říkáš tomu svoboda slova ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-20 18:38:19

Já za ně nebojuju. Jen jsem vzal na vědomí, že tady prostě jsou, stejně jako daně nebo rakovina. Boj s lhanim je nesmysl, každej z nás lže několikrát denně, ani si to neuvědomuje. I kdybych přistoupil na tvoje řešení, nikdo to nezaplatí. Co by všechno ten hlídač musel hlídat? Každou větu hodnotit? Na twittru, fb, tiskový konference, interview, tiskový prohlášení, debaty, dokumenty.... Kolik by jich muselo bejt? Kdo by to platil? Kdo by hlídal hlídače? Jako uznávám tě že jsi dal dokupy a udržuješ tenhle web, já bych to nedokázal, ale co se týká politiky a idealismu, jsi na úrovni 10tiletýho dítěte. Nic ve zlým. Svět prostě není dokonalej, smiř se s tím. Dospěješ.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-20 18:53:09
avatar
1, je mi tě líto

2, lidi jako ty jsou problém

3, kvůli lidem jako ty se lhaní rozmáhá, protože ho tolerujete ...

zbavit se lží a dezinformací není tak těžké, jak si myslíš, prostě se musí lhaní a dezinformace přestat tolerovat, šířit atd. a u politiků by se mělo začít, jsou nejjednodušší na okamžité ověřování informací a čehokoliv co řeknou ... máme AI systémy na rychlé hledání informací máme databáze, máme Wiki atd. kontrola vyjádření politiků a trestání za lži a dezinformace by mělo být běžné ... asi bys zíral jak moc by se změnilo a zlepšilo, kdyby tohle fungovalo a bylo vymáháno ...

já nikdy nebudu tolerovat lhaní a dezinformace, nikdy a za žádnou cenu ... lži a dezinformace jsou nejhorší věc na světě a největší současný problém ...
Ox333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-21 14:03:38

Neodpověděl jsi. Mluv konkrétně. Politika teda bude hlídat factchecker, jo? Nikým nevolenej člověk o kterým nic nevím bude mít konečný slovo a bude teda stát nad mnou voleným zástupcem. Kde máš jistotu, že nebude lhát ten hlídač? Toho nikdo kontrolovat nebude, nebo tam bude někdo další? Kdo bude vybírat ty hlídače? Politici, kteří by měli bejt ti hlidaní? Nebo si prostě řeknu, že já jsem ten povolanej a budu to dělat já? V tom případě, když mi dáš tu moc kontrolovat tok informací, do roka ti tady z toho udělám severní Koreu II. A Odpověz aspoň na něco. Zatím jen čtu jak to vypadá v ideálním světě. Jak toho teda dosáhneme? A to jsme úplně vynechali situace, kdy prostě nemáme dost informací. Budeš trestat Němcovou která už vyhlašovala Rusku válku, protože si prostě myslela, že má pravdu? Lži jsou podle tebe nejhorší věc na světě. Hmmm. Víš kolik je u nás týraných děti? Tipni si. Podle odhadů odborníků 40 000 ročně. Víš kolik dětí třeba v Bangladéši nebo v Indii živoří a tvrdě pracujou od rána do večera, nebo žebrají na ulici bez rukou, který jim usekli jejich pasáci, aby vyžebrali víc? Ty vůbec netušíš, jak posranej je tenhle svět. A nezapomeň mi dát palec dolů a sobě nahoru.
PS. Tady máš článek týkající se taky lží, nepravdivých uživatelských recenzí. Přečti si ho, třeba ti dojde, že zdánlivým jednoduchým vyřešením problému, způsobíš 10 jiných, který ani vyřešit nejdou. Na rozdíl od tvýho aktivistickyho subjektivního přístupu ten článek jde do hloubky a má hlavu a patu. https://pctuning.cz/article/falesne-uzivatelske-recenze-prodejci-fantaziruji-zakaznici-lzou
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 604x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 400x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 908x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1502x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1334x
Komentářů: 6