UBISOFT zavedl v loni ochranu typu DRM, která se však stala trnem v oku některým hráčům.
Herní vydavatel UBIOSFT to zkoušel na PC platformě po dobrém a své hry dával na trh bez jakékoliv ochrany. Míra pirátství však byla velká. Takže to zkusil naopak s přísnou ohranou, kdy ochrana jednak kontrolovalo legálnost hry, pak ji nedovolila spustit dříve jak v den vydání a hlavně stahovala části hry z internetu, takže si majitelé nelegálních kopií nezahráli. Ke všemu však bylo potřeba stále připojení k internetu, což pro některé zákazníky nebylo ideální.
Jako taková však uspěla. Ano uspěla. Zejména u Assassins Creed2 byla prolomena až více než měsíc po vydání hry, ano prolomení Ubisoft čekal, ale to, že přišlo tak pozdě, je vítězstvím, protože mnoho hráčů nakonec nechtělo čekat a hru si skutečně koupilo. S dalšími tituly už ale účinnost ochrany klesla. Ubisoft ji také u starších her vyřadil patchem z provozu, což ale u starších titulů počítal, protože by se mu nevyplatilo držet léta servery pro tyto hry, které by systém udržovaly.
Nicméně tato ochrana se nakonec ukazuje jako poněkud neefektivní, protože v současnosti už hackeři vědí jak na ni a nové tituly už jsou odemčeny krátce po vydání. Navíc osobně musím říci, že jsem si ji představoval jinak a zdaleka nestahuje z internetu tolik částí hry, kolik bych čekal, aby ten systém měl smysl. Je tedy otázka, jak to s touto ochrannou bude dále. Stálé připojení k internetu pro mnoho hráčů problém není a osobně jsem se ani nesetkal s odpojením, kdy internet vypadl, ale na méně stabilních linkách se to stát může a pak je nemožnost hrát nepříjemná. Zkrátka tato ochrana se celkově neukazuje v současném stavu už jako funkční a buď by UBISOFT musel přitvrdit, nebo vymyslet něco nového. Já vím, že něco vymýšlí, a půjde na to podobně jako STEAM.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|