Velký otevřený svět, podobné herní mechanismy a ve výsledku podobné hry, končí!
V posledních několika málo letech byly hry od UBISOFT stále obtížněji rozeznatelné. Far Cry, Assassin´s Creed, Division, Ghos Recon, Watch Dogs atd. Pokud se vám zdálo, že všechny tyhle hry jsou si až nápadně podobné, a zejména při jejich hraní mezi nimi nebyl moc rozdíl, tak to nebyl jen váš subjektivní dojem. Bylo to tak proto, že UBISOFT posledních mnoho let měl jeden velký team, který kolektivně rozhodoval o podobě herních prvků, skriptů a mechanismů pro všechny Ubisoft hry. Chvíli to tak dobře fungovalo, protože samotné hry fungovaly, a jednotlivé mechanismy nejsou samy o sobě špatné. Jenže v posledních letech nutně došlo k tomu, že tenhle jednotný přístup a jednotná formule, znamenala ve výsledku i stylově a herně jednotné hry.
UBISOFT však minulý rok s tímhle přístupem drsně narazil. Ghost Recon Breakpoint, který vyšel na konci roku a prakticky do puntíku kopíroval právě mechanismy a prvky z jiných UBI her, včetně toho příšerného „hra jako služba“ v překladu: Plaťte dnes, ale hru budeme dodělávat později“, totálně ztroskotal. Univerzálně je nenáviděný všemi.
UBISOFT ale překvapil svou reakcí. Místo popírání uznal, že hra je špatná a vlastně se nedá zachránit, a tak místo investování do lepšího marketingu a tady snahy ty hry přesto prodávat, udělal zásadní změny ve vývoji všech svých her. A to i za cenu odsunutí vydání mnoha nejbližších titulů.
Společnost si sice chce ponechat tu velkou kooperaci ohledně společného postupu pokud jde o některé prvky, ale nově bude součástí toho i několik podteamů, které budou mít každý na starosti konkrétní značku/sérii a budou se rozhodovat samostatně. Nebudou muset používat jednotné mechanismy a přístupy s kompromisy a vším, kolem toho. Budou moci vyvíjet a používat jednotlivé věci unikátně, a tak jak to nejlépe podle jejich tvůrčího rozhodnutí sedí k dané hře. Tím by tak jednotlivé UBI tituly měly být opět odlišné s možností větších kreativních inovací.
Změny by se měly dotknout částečně i některých odložených her. Ty byly odloženy právě proto, že byly dělány dle stejné formule jako Ghost Recon Breakpoint a UBISOFT si tak uvědomil, že by nejspíše mohly také podobně selhat. Takže změny se dotknout už těhle her, ale samozřejmě výrazněji se nutně promítnout až do dalších. Jsme na to docela zvědaví. Zejména na to, zda některé prvky přeci jen nezůstanou společné. Řeč je hlavně o mikrotransakcích, který UBI dnes do svých her jednotně cpe, přesto že v mnoha z nich jsou očividně k ničemu, ale herní systém je kvůli nim přeci jen ohnut.
Každopádně už je to, že UBISOFT měl koule na to přiznat problém a začít s tak velkou změnou a reorganizací, je dobrá věc a někteří konkurenční vydavatelé by si měli vzít příklad …. Ehm Ehm Bethesda, ehm ehm BioWare …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|