Společnost UBISOFT jako mnozí další narazila na slabý výkon nových konzolí.
Tvůrci her mají velké problémy s novou generací konzolí. Ty jsou sice nepoměrně silnější a lepší než staré generace, pořád jsou ale proti průměrnému PC prostě moc slabé. A tak ačkoliv současná PC zvládnout s prstem v nose v nízké konzolové kvalitě i mnohem více než 30FPS, konzolové verze jsou ořezané na rozlišení i FPS a to často proti původním prohlášením. Týká se to i nového Assassin's Creed Unity, kterého UBISOFT pro konzole nakonec udělá v rozlišení 900p s 30FPS zamčením. A to pro PS4 i XboxOne, ačkoliv je PS4 o něco výkonnější a asi by to v 1080p dal.
UBISOFT prý ale nechtěl diskuse o výkonu obou zařízení (nepovedlo se). Postiženi ale budou i PC hráči. UBISOFT totiž těch 30FPS plánuje i pro PC verzi s tím, že hra bude dokázat běhat i více, nicméně prý tím nic nezískáme. Výsledek prý vypadá divně a nerealisticky. Dokonce prý celý herní průmysl opouští 60FPS a přechází ke 30FPS, což mimochodem je úplný opak toho, kam směřují filmy, které naopak od 27FPS jdou k 60FPS.
UBIOSFT se pak snaží ještě zachránit po vlně kritiky situaci tím, že těch 30FPS je prý více jako film a 60FPS je dobré na střílečky ale ne na hru typu Assassin's Creed Unity. Navíc prý můžou posunout limity detailů na maximum. A stejné je to prý s rozlišením, na co vysoké rozlišení, když hra vypadá úžasně, koho prý zajímají čísla.
UBISOFT prostě lže a kecá. Pokud by jeho nové Assassin's Creed Unity vypadalo 3x líp než Crysis 3 a to i po technologické stránce, klidně se s těmi 30FPS ve FulHD smíříme. Jenže ta hra tak dobře vypadat prostě nebude. Druhá věc je to srovnání s filmem. 30FPS u hry a 30FPS u filmu prostě není to samé. Každopádně u žádné hry prostě není a nikdy nebude 30FPS lepších než 60FPS. Jenže tvůrci her zejména kvůli konzolím a jejich omezenému výkonu prostě musí řezat detaily, a aby to nebylo tak nápadné, tak řežou i rozlišení a hlavně ta FPS. U konzolí by to bylo v pořádku, když jim někdo za tu polovičatou práci a špatnou grafiku dá někdo peníze, jeho blbost, ať trpí. Jenže celé to postihuje i PC verze, kdy není problém na Hi-end sestavách rozjet tu hru i v těch 60FPS a to i v podstatně lepších detailech i rozlišení. A tak opět vývoj trpí a trpíme všichni, když se nám vydavatelé snaží vysvětlit, že těch 30FPS je lepších jen proto, že se jim nechce ukázat jak by hra mohla vypadat, kdyby to udělali jen a pouze s ohledem na možnosti současných PC, protože pak by konzole vedle toho vypadaly hodně, ale hodně bídně.
Kdyby to byl jediný případ, asi bych to možná takhle nevytahoval, jenže on to není jediný případ. Zanedlouho vychází celkem očekávaná hra The Evil Within, která na PC poběží zamčená při 30 snímcích za vteřinu s poměrem stran 2.35:1. A vývojáři vůbec nedoporučují to na více snímků zapínat Bude to dělat problémy - za vším opět stojí naprosto strašný a mizerný herní engine iDTech 5, na kterém to zase běží).
BTW: Osobně nemám s 30FPS u her problém, pokud to běží plynule, ale plynule to běží jen u mála her. Třeba u Crysis série se to dalo skoro vždy stejně jako u některých strategií, jsou ale hry (většina), kde snímková frekvence kolísá hodně a tam prostě průměrných 30FPS nestačí. Zcela jiné požadavky na průměrné FPS pak mají hráči simulátorů a MP her, kde 30FPS prostě nestačí ani náhodou, 40 je minimum a spíše 60 je minimální akceptovatelný standard. Každopádně rozhodně je vždy 60FPS lepších než 30FPS a lži UBISOFTu mě rozhodně nenechávají klidným, protože se z lhaní stává standard a snaží se z toho udělat pravdu. Kvůli stupidním konzolím a protože si chtějí tvůrci ušetřit práci s optimalizacemi. Radši ať to běží mizerně, než za to utrácet, když ty prachy je lepší narvat do marketingu, nejlépe konzolovým magazínům, co hře dají před vydáním hodnocení 11/10 a bude vyděláno. Já jen čekám, kdy UBISOFT přijde s tím, že nejlepší je hrát s levou rukou položenou přes pravé oko a s pravou nohou za krkem, protože je to tak lepší herní zážitek ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|