Společnost UBISOFT tvrdí, že 95% hráčů na PC krade a jim se tak nevyplatí dělat PC verze her.
Že pirátství na PC platformě je problém, se nelze dohadovat. Je to proto, že se jedná o otevřenou platformu, kde jsou samotný hry vytvářeny, vytvářeny jsou tam i různé ochranné software, ale zároveň se tam vytvářejí i prostředky, jak tyto ochrany obejít. UBISOFT se snažil s pirátstvím nějak popasovat a nemá smysl říkat, že ne.
Před zhruba 2 lety zkoušel své hry vydávat bez jakékoliv ochrany, protože řada hráčů tvrdí, že hry krade, protože ochrany jen omezují majitele legálních verzí. Tak jim UBISOFT vyšel vstříc a hádejte co? Míra pirátství se vůbec nesnížila. Tak to UBISOFT zkusil jinak, a udělal ochranu stálým připojením k internetu. Ta se osvědčila u Assassin´s Creed 2, kde naplno zafungovala a piráti měli nějakou dobu útrum. Pak se ovšem podařilo odhalit systém té ochrany a ta se stala neúčinná i pro další tituly. Navíc se zvedla vlna kritiky kvůli tomu, že i někteří majitelé originálek se cítili stálým připojením omezeni.
Nyní se tedy UBISOFT rozhodl, že žádné ochrany už tedy dělat nebude a s tím u některých titulů zrušil PC verze. Zatím se to týká nového Ghost Recon: Future Soldier. Nutno říci, že mnozí hráči i někteří tvůrci spíše než na pirátství poukazují na upadající kvalitu her. Za kvalitní titul zkrátka PC hráči rádi zaplatí, bohužel kvalitních titulů je velmi málo. Svou roli na tom mají i hráči, kteří se nechali zblbnout a kupují konzole, které neumožňují žádný vývoj a naopak ho zastavili. Tím tak klesá kvalita PC titulů, kdy navíc většina z nich je často nepovedenou konverzí konzolové verze a tím ještě více zvyšuje nechuť PC hráčů cokoliv kupovat. Navíc se k tomu přidává absence DEMO verzí, takže si hru není ani jak vyzkoušet před nákupem. A tím se dostáváme k tématu článku starého jen pár dní:
Abych tedy řekl svůj názor na krok UBISOFTU. Ten neruší některé PC verze primárně proto, že by pirátství bylo až takový problém a kvalitní PC verze by se neprodala, jak oficiálně prezentuje, ale protože ví, že tu kvalitní PC verzi není schopen ani ochoten u některých her určených výrazně pro konzolové publikum udělat a nabídnout. A tím se dostáváme do bludného kruhu – chybí kvalitní hry = klesá zájem PC hráčů něco kupovat = vydavatelé si stěžují, že jejich hry nechtějí PC hráči kupovat atd. Jsem zvědav, zda projekt Ghost Recon: Online, který UBISOFT ohlásil místo toho, tedy online hru, bude mít odpovídající kvality, aby se mohl popasovat s takovým Battlefield 3. Osobně nevidím na těch DRM nic špatného, a nikdy mě nijak neomezovaly. Ale myslím si, že jsou velmi nedotažené a plné děr kudy se dají obejít, takže nikdy fungovat nemohly a nedostaly tak ani šanci se osvědčit.
To ale nic nemění na tom, že nejlepším způsobem jak přinutit zákazníky platit, je kromě funkční online ochrany, hlavně vydat tak kvalitní produkt optimalizovaný pro možnosti současných PC, který nás graficky posadí na zadek a herně bude dostatečně na výši, že jej prostě budou všichni chtít a rádi za něj zaplatí. To ovšem dnes u většiny her nedostáváme, je to samá recyklace, zjednodušení a stagnace vývoje i herních principů … hlavní vecí u většiny vydavatelů je udělat toho co nejvíce, co nejlevněji a všechno to co nejdráže prodat. obětí toho jsme nejen všichni hráči, ale hlavní tituly, které jsou třeba o 2 třídy kvalitnější než běžná produkce, ale v hodnocení dostanou 9/10 či 10/10, jako 100 špatných her kolem, protože je tak nastavený markting i platby novinářům a recenzentům za ta hodnocení ....
UBISOFT asi usoudil, že nový GR: Future Soldier nemá odpovídající herní kvality, tak že s ním nebude náročnou PC platformu vůbec obtěžovat. Jiné vysvětlení není, protože neexistuje kvalitní, a po všech stránkách povedená hra, která by se na PC platforma nedala dobře prodávat. Skyrim či Battlefield 3 jsou toho letos důkazem.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|