UBISOFT: Zlikvidujeme pirátství na PC! Zkoušel to po dobrém a neúspěšně … Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 29 July 2009
alt Společnost UBISOFT se rozhodla tvrdě zakročit proti pirátství …

 

 

 

Vyhrožování omezením pirátství a různými ochranami už slyšíme mnoho let, zatím ale téměř žádná nebyla úspěšná. UBISOFT se teď nechal slyšet, že připravuje nástroj, který jej omezí a to už od příštího roku a v jedné hře dokonce už letos. Než se začnou někteří smát, tak by si měli uvědomit, že UBISOFT se snažil vyjít uživatelům vstříc. Mnohé výmluvy těch, kteří hry stahují, jsou, že obsahují ochrany, co způsobují problémy a kdesi co si. Ubisoft v poslední době vydal hned několik špičkových her, které nedisponovali žádnou ochranou! K jejich hraní dokonce ani nebyl zapotřebí žádný klíč a k nelegálnímu hraní ani crack. Prostě hra bez omezení a jakýchkoliv ochran. Taková byla například Call of Juarezz 2. Výsledkem tedy mělo být, že tahle hra se vůbec neměla objevit na torrentech ani na jiných P2P sítích přístupná pro stahování a užívání zdarma. Jak to dopadlo? Myslíte, že míra pirátství byla u této hry nižší?

Samozřejmě že ne, mnozí stahovači se už ani nevymlouvají, prostě na internetu jim vládne komunismus, co je na síti, je všech. UBISOFT tedy končí a už nebude pan hodný. Problém pirátství se týká hlavně PC, je ale pravda, že nikoliv výhradně. UBISOFT si postěžoval kromě alarmující míry upištěných her na PC i na špatný stav u herních konzolí SONY PSP a Nintendo DS. Pirátství se ale již objevuje i na Wii, Xbox360 i PS3, ačkoliv u těchto platforem je to prý ještě únosné. To samozřejmě souvisí s tím, že ukrátit hru pro konzole zase není tak jednouché, mnozí majitelé možná ani nevědí jak na to, na rozdíl od uživatelů PC a samozřejmě pokud jde o velikost platforem, tak pár milionů konzolí se nemůže rovnat stovkám milionů PC a tak i míra pirátství tomu odpovídá. Lze rozhodně tvrdit, že kdyby se význam herních konzolí zvyšoval, míra pirátství by rostla také, důkazem může být právě segment konzolí PSP a DS, které si s mírou pirátství na PC nezadají …

Pirátství je zkrátka problém obecný. Ubisoft slibuje nástroj, který jej zastaví. Proztatím téměř všechny selhaly. Nejúčinnější je zatím povinná internetová aktivace na unikátní klíč, která se opravdu těžko obchází a u některých her to opravdu zaznamenalo úspěch proti pirátům. Další možnost je u MMORPG tedy placení za hraní, ale i to se obchází hraním například na neoficiálních serverech, takže +/- není online MMORPG nijak proti pirátství imunní. Osobně jsem slyšel také pár zvěstí, že Microsoft připravuje také nějaké protipirátské opatření. Na rozdíl od některých si myslím, že nic není nemožné, stejně jako to obejít, tak to zabezpečit.

Nesouhlasím s tím, že protipirátstké ochrany omezují hlavně platící zákazníky. Mě povinná internetová aktivace, stažení nějakých souborů a aktivačních klíčů ani nějaké ochrany nikdy nijak v ničem neomezily. Jsem hodně zvědav, co si UBISFOT připravil, a vím hned o několika sice velmi radikálních řešeních, která by nepochybně měla úspěch. Ačkoliv často kritizuji vývojáře her, že nové hry jsou nudné a 9/10 nestojí ani za cenu média, na kterém jsou nalisovány, ani ty opravdu dobré hry nejsou vysoké míry pirátství ušetřeny. A tak na druhou stranu zcela jasně říkám, že pirátství do značené míry také přispívá k mizérii v oblasti kvality her. Že se to řešit musí, je naprosto jasné …

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2009-07-29 15:14:41
avatar
Hry si kupuju (hlavně na Steamu, jsem líný chodit po obchodech a platit dobírky), ale zeptám se jinak: stojí ty hry opravdu za ty peníze, za které se prodávají? Není realita tak trochu někde uprostřed? Takový Bugbear si nikdy nestěžoval, přitom své hry prodává za 300Kč a lidi, kteří upirátí gamesu za 3 kila nazvu okamžitě sockou. Druhá věc je, že když tu hru nechci, tak ji ani nestahuju. Dříve stálo za to tu hru načerno aspoň vyzkoušet, dneska ty uniformní sračky v hezkém kabátku nemá smysl IMHO ani stahovat - ale chápu, že existuje jistá úchylka zvaná "sběrač softwaru"..
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:21:24
avatar
Tak já si na hru poctivě vydělám a podle toho se taky hodně těžko rozhoduju, jestli ty peníze za to stojí - když si nejsem jist, tak si hru půjčím od kamaráda (pokud jí ovšem má), ale vůbec nestahuju. Já vlastním všechny díly Call of Duty, Medal of Honor a Battlefield, protože ta cena za tu hru opravdu stojí a i velmi kritizovaný CoD WaW je hodně dobrý. No a když už jsme u té legálnosti, tak já mám u softwaru kromě Windows Vista Ultimate (těch 5 litrů za to stálo ) a antiviru Norton Internet Security 2009 vše freeware či opensource. Moje rada zní > když na tu hru nemáte a toužíte po ní, tak si na ní poctivě vydělejte a ''nekraďte jí'' .
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:31:04
avatar
Jde hlavně o to, že třeba BF2 je MP hra, se kterou se vyblbneš po stovky hodin (můj případ) a nevadí ti, že stála přes tisícovku. U mně aktuálně vychází, že mě hodina hraní BF2 stála 1,1Kč s DPH :-) a tato hodnota stále klesá.. :-)
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:51:25

No jo,ale to si tipicky priklad cloveka,ktery herni prumysl nepotrebuje,bez urazky
Sice legalne koupis jednu hru,u te stravis vetsinu sveho volneho casu a desitky dalsich kvalitnich her si nevsimnes. Navic je spousta single her,ktere jsou uzasne,ale urcite nejsou na stovky hodin a po dohrani treba za tyden se musis poohlednout po dalsi,ale za litr ? Jaka ze je to adresa na nejaky torentovy vyhledavac ?
1200,- je absurdni,je potreba prodavat nekolikanasobne levneji a nekolikanasobne vice ...
Fungovat by to fungovalo,ale neni vule.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:09:30
avatar
Ať je třeba jiná hra kvalitnější, ale třeba místo Call of Duty: World at War jsem mohl koupit Far Cry 2, jenže tahle hra mě nebaví :-).
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:21:50
avatar
neřekl bych. Jen na Steamu mám nakoupeno cca 10 her, v průměru za těch 600Kč.. Poslední akvizice je ARMAII, ale na tu jsem ještě neměl čas, teď zuřivě pařím BF heroes

Singlovky mě už moc nebaví (je to vše na jedno kopyto), ty jsem hrával kdysi, teď jen čas od času uhraju kousek v Bioshocku a se synem jezdíme Flatout a GRID. Navíc toho času tak nějak moc není :-)
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:50:21
avatar
Já teď mám půjčené Flatout: Ultimate Carnage a je to bomba, ale chybí mi hodně ty bláznivé disciplíny s řidičema .
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:15:24
avatar
BFH mě omrzelo ještě dříve než skončil betatest
kolik je vůbec v aktuální verzi map? přibily nějaké zbraně?
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:36:29
avatar
Jestli máš na mysli battlefield heroes, tak zatím jsou 4 mapy a pomalu přibývají. A zbraně: pistole, sniperky, brokovnice a kulomety od každého 3 + raketomet a granáty. Toť vše pro obě strany stejně bez rozdílů.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 06:48:46
avatar
Na mapách ta hra nestojí, ani na zbraních. BFH je založena na principu Člověče nezlob se. Když někomu poté, co jej doděláš rychlopalnou brokovkou, do respawnu zasalutuješ ("ooo-ho!"), piš si, že v příštím životě po tobě půjde jako slepice po flusu Když najdeš dobrý server, kde hrají lidi co mají dobrý teamplay skill, je to parádní gameska.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 14:42:31
avatar
JJ moje oblíbená brokovka Friedrichs fly swatter dělá u Royals paseku. Jinak, stejně jako ty jsem taky "pár" hodin hrál BF2 a teď mě pohltilo BFH. Jenom občas zamrzí lagy...
heathcliff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 09:08:37

Já jsem si včera Bioshock koupil na Alze, naistaloval, spustil, a po úvodním intru mi přestane jít zvuk. Odpověď z Cenegy: Hra nepodporuje Win7. Zkuste spustit v Win2000 kompatibilním režimu. To jsem včera večer nezkoušel, a XP kompatibilním režimu hra padá. Příště si hru napřed utorentím a pak si jí teprve koupím.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 11:15:09
avatar
To se mi nezdá, pod W7 (64bit) jedu se vší spokojeností
heathcliff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 11:45:11

Já mám taky 64bit W7. Je to poněkud frustrující pocit, koupit si origošku a být relativně odbyt technickou podporou jejich zastoupení. Bohužel dle fór to je docela častý problém. Jediné, co mě napadá, je instalace Virtual PC, ovšem kvůli jedný hře mi to přijde zbytečná práce a přijdu o jednu aktivaci, jelikož to budu muset znova nainstalovat.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 14:39:10

Promiň co jsi si jako myslel? Ještě nevydaný OS, pravděpodobně máš RC verzi, která jede velice dobře, ale takovej Stalker na 64bit 7čkách, taky nejde spustit v DX10 režimu, čekáš jako, že technická podpora cenegy ti napíše patch nebo co vlastně?
heathcliff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 15:58:48

Ano, čekal jsem, že mi napíšou patch... Sedmičky se používají dost a prostě jsem čekal, že projeví víc snahy pomoct, jako já v práci, když má zákazník problém. Každopádně je to teď už jedno - nějak si poradím. Psal jsem to se spíš proto, že čtenáři dd worldu patří mezi technicky zdatnější a s něčím podobným se mohli setkat už dřív. Toť vše.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:10:31

No když si hru koupím za poctivě vydělané peníze, baví mě víc než stažená hra, je jedno jaká
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:16:34
avatar
Ono se dá na Playstation 3 hrát vypálené hry
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:13:55
avatar
Ne jenom na X360, ale i tak to dělá malá procento majitelů, protože automaticky ztratí záruku, což zrovna v případě XBOXu je značná nevýhoda...
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:17:33

no nevim .... kdyz na Xku odehrajes 4 originalky tak jsi utratil jak za novej xbox ... a pochybuju ze by xbox vydrzel jen "do čtyř her" ... ale pravda, ze u xboxu je pekny ten xbox live (treba TDU musi byt super po netu...)

ale xko nemam tak nemuzu objektivne posoudit .))
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:19:10
avatar
Marna snaha, i sebelepsi ochranu se vzdy podari zlomit..

Citace:
Zlikvidujeme pirátství na PC


Fajn, delejte skvele hry (HW optimalizace, pribeh, hratelnost, grafika, multiplayer, stahovatelny obsah a ruzne bonusy) a prodavejte je max za 299,-. Tim se mira piratstvi zcela jiste snizi na snesitelnou hranici, ale zlikvidovat ho uplne, to se nikdy nemuze podarit
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:53:46
avatar
za 300 se muzou prodavat budgetovy hry, u kterych vyvoj neni tak nakladnej jako treba ten zminenej flatout. ale pres tu nizkou cenu se stahoval jak o zivot...jenze vyvoj dnesnich AAA titulu stoji neskutecne penize, casto i v radu nekolika desitek milionu dolaru..kdyby se pak ta hra mela prodavat za 10$, tak nema vubec zadnou sanci si na sebe vydelat. a piratstvi se tim stejne urcite nijak razantne nesnizi..vetsina piratu se na cenu stejne jenom vymlouva a hru by si stahla i tak, stejne jako flatout.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:03:44
avatar
Jenze kdyby snizili cenu, urcite by si hru/film koupilo vice lidi, tim padem by jim narostly zisky. Ale je to cele jen spekulanstvi, protoze prasata nebudou nikdy AAA titul prodavat za mene jak 1000
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:09:23
avatar
A další prasata nikdy nebudou AAA titul kupovat za víc jak 10 Kč.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 18:04:02

Ono je težký dát z 10 000 platu 1200 za hru a ještě poplatit všechno ostatní 300 je něco trošku jinýho.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 18:59:46
avatar
ja myslim ze je to jednoduche..bud na to mas prachy a budes hrat nebo na to nemas prachy a nebudes hrat. tak to mas u vseho. taky bych chtel jezdit v aston martinu, ale prachy na nej (zatim ) nemam tak v nem jezdit nebudu. jenze ono to je snadne stahnout hru, spatne postihnutelne a tak se to sproste ukradne...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:22:45

Jenomže aston martin za ty prachy stojí. Já si počkám až hra zlevní. Ceny her jsou neomluvitelné, za 1200 opravdu nestojí. Jde tu o to jaká cena je slušná a co je zlodějna. Na normálního člověka se kouká jako na zloděje když za práci chce odpovídající částku ale těhle nehoráznejch cen se lidi zastávaj, nechápu.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 09:38:48

JUak opravdu nestojí? Pokud je hra dobrá, tak se to dá jednoduše spočítat. Film v kině dnes stojí 1710KC, na DVD v LK cca 100 kc a jsou to 2-3 hodiny zábavy. Když si vzpomenu, kolik hodin dobré zábavy mi dala Mafia, Gothicové, Zaklínač, Warcrafti, Dibla atd. tak jsou hry ještě dost levné i za těch 1200..
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:46:25
avatar
Tak nevím komu se zdá adekvátní dát 1200,- za 6-8 hodin zábavy,nebo nervů.U mě platí pokud je to opravdu dobrá hra,jdu si ji koupit.Zbytek her si bude muset na sebe vydělat nekde jinde.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 09:09:21

Ano, přesně jak píšeš. Pamatuji se jak v dobách kdy hra stála 2000 Kč se psalo prodávejte hry za 1000 a omezíte pirátství. Dnes když stojí hry kolem toho litru, tak je zas všichni chtějí za 300. Vsadím boty, že až budou stát 300 stejně si je nikdo nekoupí.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cesta 2009-07-29 15:19:36

A co takhle prodavat hry za 100,- ? I ty nejvetsi pecky ?
Kolik muze byt nelegalnich stazeni na jednu legalne zakoupenou ? 10,20,50 nebo 100 ?

Rikam otevrene,ze kdybych vedel o dobre hre a stala by kilo,koupim ji nekde na stanku a nebudu se obtezovat to nekde stahovat na torentech,hledat klice a cracky atd atd.

Za 100,- by si tu hru koupilo takove kvantum lidi,ze by zisky vyvojarum her sli opravdu ZNATELNE nahoru. Za cenu jedne krabicky cigaret by uz se neobtezoval skoro zadny pirat. Co je lepsi,jedna prodana hra za 1200,- nebo 50 za 100,- ?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:29:41
avatar
bohužel, tolik hráčů není, navíc jsou lidi, kteří si ji stáhnou, i kdyby stála 50Kč. Podle mě je ale reálné, aby dobrá hra stála max 600Kč a průměrné okolo 2-300Kč.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:42:12

600,- je zbytecne moc,tatinek bere svou rodinku nekam na vylet,synacek uvidi nekde za pultem hru o ktere kluci ze tridy rikali,ze je bombova.Tatinek uvidi cenu 600,- ,usmeje se a posle synatora do patricnych mezi. Za 100-200Kc se po 5 minutach jeceni necha ukecat at ma klid a ty dve stovky ozeli,jen at uz ma pokoj.

Vymysleny priklad,ale takhle to v praxi funguje.Za tech 600,- se na to tatinek vykasle a synator to donese domu za tyden prepalene od kamarada.
Prvni vyvoj. firma,ktera tohle pochopi a zavede(i s porodnimi bolestmi)do praxe,vyhraje.

P.S. tech hracu jsou tuny,ale platicich hracu je tak 5 gramu ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:51:03
avatar


reálně - na hiend pecky má stroj fakt dost málo lidí, navíc ne každý hraje všechny hry. Taky by se mi to líbilo, nakupovat za 200, ale IMHO to je zatím nereálné.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 15:53:12

To se pletes,drtiva vetsina piratu hraje herni pecky ;)
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:05:25

Jenže na čem to hrají...
Pak přinesou komp nebo notebook a brečí, že jim na jejich šunce nejede to a zase tamto... A já jenom zírám, kolik lidí hraje hry jenom proto, že nemaj co jiného na práci. Oni to vlastně hrajou proto, protože můžou, všude se to dá stáhnout.

Když nemáš 600na hru, tak si ji prostě nekoupíš. Když nemáš 600 na večeři, tak přeci taky nejdeš. Když nemáš 600 na cigára, tak je taky nekradeš...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:23:57
avatar
přesně. kdyby si tu hru měli pro ten svůj střep koupit, tak budou tvrdit, že na to nemají HW...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 18:51:05

600 za novou hru by byl dobrý kompromis, konečně bych si ji mohl dovolit
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:01:40
avatar
jenze bohuzel jsou i takovy, kteri si koupi high-end pc s radeonem 4870x2 a nekoupi si ani legalni OS...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:27:41

Protože ty prachy daš za věc co ma tu cenu, ale za Microsoft Vista Home Premium by byla slušná cena 3500 a ne 5000, samozřejmě nemluvim o OEM. I tak si do budoucího kompu original koupim, stejně jako mam dnes original staršich woken, ale s vědomím že jsem zaplatim moc.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 09:05:39
avatar
Nemyslíte si snad,že ti co si jí nechcou koupit,tak když nebude ke stahnutí,že si jí hned poběží koupit!Kdyby se někdy podařilo vyřešit problém pirátství,tak to prodeje nezvýší.Microsoft má k pirátství docela střízlivý přístup.Lépe na pirátské kopii než-li u konkurence a pak možná legalizace.
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 09:49:05
avatar
nesrovnatelne....
kdybys mohl parkrat kliknout a mit veceri na stole nebo parkrat kliknout a hulit "online" tak by to dopadlo stejne... btw 600 za veceri je porad hodne, stejne jako 600 za krabicku cigar, coz mnohdy je asi tak stejne vyzivne jako zkusit nejakou hru nez zjistis ze je uplne na hovno
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:03:08
avatar
Moje řeč, kdyby byly hry do 200kč tak bych si je radeji koupil než abych je stahoval. Ano sem pirát (a vůbec mi to nevadí) , ale dejte mi (a DDmu) za pravdu že nekteré hry nestojí zdaleka za ty prachy a i kdyby je zlevnily na 50kč pořád by to bylo málo. Jen málo her nyní stojí za litr za který se prodávají. To není výmluva proč stahovat, ale fakt (aby si to někteří blbě nepřebrali).
Saki má prostě svatou pravdu. Kdo to první zkusí prosadit vydělá majlant.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:18:31

Spíš prodělá a krachne...

Vždycky máš možnost si tu hru vyzkoušet, nebo minimálně přečíst recenzi. Když se ti hra bude líbit, tak ten litr za ní dáš,protože představuje nějakou hodnotu. Pokud se ti líbit nebude, tak ji prostě nekoupíš.

Copak nikdo nemáte úctu k něčí práci? Když vidím kolik práce dalo Crysis nebo dobrá strategie, která se dá hrát do nekonečna, copak si toho nikdo neváží?

nechápu...
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:00:17
avatar
Hehe, ty bavíš
Jediný, kdo tady nemá úctu k něčí práci je samotný vydavatel, když dělá, co může, aby vysokými cenami snížil svoje příjmy -> a tedy i výplatu vývojáře/grafika/etc.

Nejzářnější příklad je Far Cry 2 - recenze vysoké, demo žádné a přitom ta hra stojí za naprosté kulové s přehazovačkou.

"Hra představuje hodnotu", "úcta k práci" jsou v tomhle tématu off-topic blbosti. Tady jde o to, že si vydavatelé stěžují na nízké prodeje, přičemž by udělali líp. kdyby šli s cenou trochu dolů. Viz základní učivo ekonomie.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 18:57:14

Přesně tak. Je toJe togické, jediná možnost jak donutí koupit si hru je snížit cenu. 600-750 nová pak zlevnit. Dneska si člověk na tuto cenu musí buď počkat a nebo hru stáhnout
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 08:04:02

Vzhledem k tomu, že jsem ekonomii vystudoval, mě o ni poučovat nemusíš. To, že když klesne cena hry bude znamenat konec pirátství je jenom bláhová představa, realita je jiná. Že je FC2 blbost je jenom Tvůj názor. Je zajímavé, kolik té hry bylo ukradeno přesto, že je to blbá hra...

A pořád se tady zapomíná na jednu věc - kdyby hra, která se vyvíjí rok a možná i déle, stála 300 nebo 500, tak ty prachy se jim prostě nevrátí , proč by to teda dělali...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 10:01:52
avatar
Vkrádá se otázka, kolik z těch, kteří ji stáhli, ji opravdu celou zkonzumovalo... já třeb Far Cry 2 v půlce smazal, protože mne to neskutečně nudilo

Ne že bych byl socka, hry si kupuju rád, originálek mám doma plnou poličku... ale u řady her mám pocit, že jsem za svoje peníze nedostal to, co bylo slíbeno...

Fajn, tak když mi před tím, než si hru koupím dají dostatečně přesné a určité "technické" specifikace hry, abych se mohl rozhodnout... dají mi zkušební jízdu a garantují mi určité parametry.. pak o tom můžeme diskutovat...

Ale ve většině případů mi přijde, že hru kupuju úplně na blind... bývalo dobrým zvykem vydat demo, které bylo dostetčně dlouhé, aby si to člověk mohl ozkoušet a u plné hry napsali, že je třeba 5x nebo 10x delší než demo protože má dalších 30 levelů (viz DOOM).

Kdo dneska dělá pořádná dema? Vyberou nejhezčí moment ze hry, udělají trailer.. a že zbylých 99 procent jsou srágory se nedozvíš...

Příklad z poslední doby.. mám originálku Gears of War... které nejde spustit, protože vydavatel tam namontoval nějaký dementní certifikát, který po 2 letech vyexpiruje a hra se odmítá spustit.... no není tohle sprostý podvod???
yesi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 12:02:30
avatar
Ty si dement. Stiahni si zo stranky GoW novy patch ktory upravuje ten certifikat.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 13:07:03
avatar
no no ... pán si zřejmě dneska po ránu zapomněl vypláchnout papulu ne..

co já bych si stahoval nějakej patch, který mi mimochodem pod Win7 stejně nefunguje a na DVD se připálit nedá.... já koupil hotový a funkční produkt... podle nich tedy, nepsali nic o betatestování ani že to bude skládačka na pokračování... co já bych si stahoval nějakej patch abych opravil jejich průser? Dají mi snad slevu za to že vyrobili zmetek a že musím vynakládat svůj čas, peníze, elektřinu a opotřebovávat si svůj počítač abych to po nich dal do pořádku? S tímhle přístupem by mi to měli dát na splátky, až to bude bezvadné, dostanou poslední splátku )

Taky si koupíš nový auto a postupně si budeš dokupovat kola a brzdy, abys ho zprovoznil a mohl používat? Všem ostatním výrobcům se to musí povést na první pokus.. jinak máš právo to vrátit. U software s tebou vyjebávají, schlamstnou tvoje prachy a na bugy se vykašlou... třeba u takového Gothic 3 trvalo snad půl roku po vydání, než se to dalo hrát...
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 11:31:21
avatar
1) nižší cena = vyšší prodeje ( = méně lidí ji upirátí). O naprostém konci pirátství nic nepíšu!

2) že je FC2 blbost je názor velice rozšířený, ovšem o to mi vůbec nejde. Zkrátka nemáš velmi drahou hru jak vyzkošuet, na recenze ohled brát nemůžeš a najednou jsi vyhodil 50 euro oknem. Kruci.

3) to, že se FC2 nakradlo hodně neznamená, že je to kvalitní hra a že ji hodně lidí po chvilce hraní nesmazalo. Zrovna FC2 měla tak obrovské halo nadšení, že si hodně lidí říkalo "Ty špatné ohlasy jsou blbost, ta hra musí být super!". Jenže nakonec je to opravdu nebavilo. Příklady ze svého okolí bych mohl chvilku počítat.
(ve 3. bodě jsem vlastně napsal to samé, co Bennie nade mnou)

4) Jak víš, že se nezaplatí? Nižší cena = vyšší prodeje, takže klidně kdyby šli s cenou o něco níž, třeba se jim vývoj zaplatí ještě líp. Tady vaříš z vody a netušíš, jestli by to opravdu nezaplatili, nebo nakonec neměli zisky o hodně vyšší.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 11:40:56
avatar
jen k tomu ctvrtemu bodu...varis ze stejne vody jako on flatout za 300 se piratil uplne stejne jako jakakoli jina dobra AAA hra..vetsina piratu si totiz hru nekoupi ani za ty 300..
yesi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 12:09:44
avatar
Presne. Ani za 5 korun.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 13:16:09
avatar
Flatout ale neni zadna AAA skvela hra ktera vydrzi hratelnosti desitky hodin.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 13:22:41
avatar
flatout neni AAA hra, ale skvely zavody to jsou a dokazou na pekne dlouho zabavit..a za ty penize to byla vynikajici hra. ale stahovala se uplne stejne (a v mnoha pripadech i vice) jak jiny drazsi hry. pirati si to totiz ani za tech par korun nekoupi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 15:08:50
avatar
to by ses divil hraju to už asi po 150x a pořád mě to baví stejně
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 09:15:21
avatar
Souhlas. Sam jsem u kamose parila Flatout2 jak sileny a pak i kdyz jsem to mel 5x projet skrz naskrz jsem si koupil Flatout Carnage, ktery je +- to stejne. Duvod proc jsem to koupil je zabava a nizka cena.
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:35:27
avatar
hele ale stejně i kdyby to stálo stovku, místo 1000, tak by si jí muselo koupit devět lidí víc než kdyby si ji koupiljeden a to stle na tom ještě nevidělávaj...sice to taky není ideální, ale ve třídě jsme to dělali tak že když vyšla pecka tak jsme se střídali v kupování a ppotom jsme si o popučovali, ale zase nevypalovALI, ani nikam nenatahovali , aby se to nešířilo dál, jako dát každej za hru dvanácet z kapesnýho hmmm....jinak jsem dělal úvahu na pirátství...jestli se na tomhle webu někdo kdo nemá nic co by si stahnul nebo dostal nelegálně(stažený hry, posláné písničky přes mobil, nebo dostané vypálené film DVD a vlastně i když si od někoho půjčíš hru, tak je to proti autorským zákoům...)
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - neexistuje 2009-07-29 16:10:40
avatar
není jediná ochrana, která by nešla obejít. Ať už si vymyslí cokoliv, tak dříve či později (pravděpodobně již v den oficiálního vydání) bude hra dostupná na p2p, rapidsharu, atd.

Můj postoj k piráctví:
V okamžiku vydání hry není dostupné demo - stahuju ilegálně, hru vyzkouším, když se mi opravdu líbí, tak i dohraji a podle toho, jak se mi líbila si ji napíšu na seznam her ke koupi.
Tady se hra chvíli zdrží (čekám na zlevnění - 1500,- za žádnou hru dávat nebudu) a pak si ji koupím.

Slyším od kamaráda, z pcmagazínu o dobré hře - totéž.

Naprosto chápu nezletilé, co se týče stahování. Kapesné je nízké a peníze se dají utratit za něco lepšího. Přece si to můžou stáhnout, ne?!

Nedávno jsem ale dospěl a začal tak trochu vydělávat a již není problém si měsíčně koupit pár her á 400,-.

+víte, jak vypadá sběratelská edice zaklínače?
za 700kč dostanete hru, povídku, manuál, gameguide, soundtrack, making of, hudbu inspirovanou hrou, plánek herního světa....tak tomu říkám ideální poměr hra/peníze !!!

Kdo z vás nikdy nic nestáhl ilegálně? (než hodíte kamenem )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:13:25
avatar
hra dostupná na PP není problém,hra hratelná která byla stažena přes P2P zdarma je problém ;) ...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:27:12

Jo zaklínač je absolutně bomba, dal jsem za něj 600, ale klidně bych byl ochoten dát i 2000. To samé i za Mafii, i když to jediná hra, co mám upirátěnou z té doby. Ale určitě si ji dokoupím. Zase jiné hry nemají hodnotu ani té 100koruny...
Jinak nějaké drsné ochrany opravdu jen škodí platícímu zákazníkovi, ovšem jestli si někdo myslí, že když SW nebude mít ochranu, tak se nebude pirátit, tak je blbec, ovšem naopak je to taky.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:04:50

jj ideální poměr hra/peníze.
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CC 2009-07-29 16:22:51
avatar
Řešením pro majitele pomalých strojů by mohl být cloud computing..tedy spíš cloud gaming...a měsíční poplatky za používání této služby...
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - obmedzovanie 2009-07-29 16:24:27
avatar
Citace:
Nesouhlasím s tím, že protipirátstké ochrany omezují hlavně platící zákazníky.

ja nesuhlasim s tebou DD ;)
ked mas hru, ktoru mozes zahrat maximalne 3x (3 aktivacie), a potom vyhodit a kupit znova, tak si myslim ze to obmedzovanie naozaj je. Dajme tomu, pokazi sa mi pc, reinstall, potom upgrade, a znova mi napr virus znici nejake srandicky na disku. a dohral som sa..
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 18:38:29
avatar
Tak tak, vidím, že o tomhle nemusím sám psát celý příspěvek
Starý dobrý Bioshock byl v tomhle ze začátku katastrofální.
A to nemluvím o vánočním výpadku serverů kteréhosi aktivátora. Prostě jste si asi týden nemohli hru aktivovat.
Toliko se mnou kupříkladu vy*ebal Stalker: Clear Sky. Jinak velmi dobrá hra. Prostě jsem si ji po koupi týden nemohl zahrát.
S ochranama ať jdou tvůrci her opravdu do zadku. Stejně se nakonec všechny obejdou.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:06:38

To je prd, já v době kdy vyšel Bioshock neměl internet, to je pak problemek
matej71 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:48:34

Ja to robím tak, že si hru stiahnem, priznávam. Ale potom keď pekne zlacnie a bavila ma, to znamená že som ju nevypnul za 5.min. si ju kúpim, takto mám napr. RTW anthology, HOI antology, GOW, Alexander, Mass effect ... Tak keby AAA tituly stáli do 15E si myslím, že by mali na tom väčšie zisky, ako keď stojí 40E/na to jednoducho väčšina ľudí nemá.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 16:55:35
avatar
Pirat stahne hru, ci ma ochrany nebo ne,...
tim ze nekdo vyda bez ochran, pochybuju ze proda min,.. kdo by koupil s ochranou koupi i tak, ale usetri penize na vyvoji a muze pak prodavat levnejc,... to pak (mozna) proda vic
Bionothi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:00:14

No osobně zde musím dát za pravdu těm co jsou názoru menší ceny.Hry vybírám pouze do 500Kč , protože mi přijde sprosté a nesmyslné vyhazovat větší peníze.V případě , že stojí víc, buď stáhnu a nebo počkam , než sleví na onich 500Kč.Důvod , proč si každý myslí , jak by to nefungovalo je , protože to ještě nikdo pořádně nezkusil.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:08:54
avatar
Máš recht. To že to nikdo ze strachu nezkusil neznamená že to nemůže fungovat

Zrušit ochranu a nechat vysoké ceny nebylo od Ubisoftu moudré. Tím spíš dali pirátům větší šanci a hlavně motivaci. Protože krom případu spore nejsou ochrany omezující pro normální uživatele. Kdyby snížili cenu a nklidně nechali ochranu (nějakou neomezující), efekt by byl daleko lepší

A Alienhan má ten správný přístup a hlavně pochopení
Rudo_r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:01:02

Inak tie mesačné poplatky za hranie možno ani nie je zlý nápad. Podobne ako s mobilmi - rôzne programy dĺžky hrania, počet hier a podobne. Ak sú schopní mnohí vraziť prachy operátorom mobilných sietí za skutočne "bykoviny" len aby to mali v mobile alebo v programe a za rôzne "nekonečné" programy, a to nehovorím o deckách, tak toto by možno bolo riešenie.(apropo - keď sa potrebujem spojiť so synátorom cez mobil, tak ho má vybitý, nezapnutý, doma, ale nahratých krávovin od výmyslu sveta tam má habadej. Vlastne ho ani nepoužíva na čo je primálne určený ... )
Ja by som tiež takéto riešenie uvítal. Na druhej strane hru ktorú ozaj chcem - tak by som kúpil, nech stojí aj 70Euro aj viac.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:17:01
avatar
kdyby jsme hazeli budgetovky a hi-end do jednoho pytle, kdo z tech BFU ktery tvori 90% sveta by se v tom pak vyznal?
daleko efektivnejsi je delat mene her,ale kazda by musela byt kultovni a nesmely by mit DRM kraviny, moznakdyby to branilo DLC a multiplayeru, ale ostani je fakt nefer k legalnim uzivatelum.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:27:44
avatar
Nekrást nekrást nekrást, ale taky zlevnit zlevnit zlevnit!!!
A vydavatelé her na tom vydělají nejvíc! Vemte si kolik bylo řevu kvůli stahování filmů. Dneska kdy se spousta i skvělých filmů dá koupit "za pade", nikomu nestojí za to, se pachtit s nějakým kopírováním. A těchto "paperback" DVD se pochopitelně prodalo řádově více než drahých titulů a zisk z nich pro všechny zůčastněné byl a je obrovský! Jinak by to soudruzi nedělali, že...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:10:15

Jistě protože koupit film za 50 není problém
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:30:54
avatar
bohuzel filmy a hry jsou uplne neco jineho. filmy si na sobe primarne vydelavaji v kinech, hry zadnej takovej prijem nemaji. a v trafikach za 50 se prodavaji jiz starsi filmy a ne zadne AAA novinky. a kdo by si kupoval nekolik let stare hry? jedine par nostalgiku, dnesni mladi hraci ti nad tim ohrnou nos a vezmou si rac cigara. nove AAA hry, jejichz vyvoj stoji nekolik desitek milionu dolaru si na sebe nedokazou vydelat, kdyz by se meli prodavat za 10$. a piratstvi se tim stejne snizi jen minimalne...flatout se stahoval stejne jak jakakoli jina dobra hra.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:05:07

co na novych hrach stoji miliony dolarov? marketing? Nech nedavaju grafikom 3k€ mesacne vyplaty a nech neplatia reklamy po celom svete. Potom vyvoj bude len par milionov. Crysis dnes stoji 15€. Ale kto by to uz kupoval, ked to ma kazdy 5x prejdene. Warhead stoji 45. Predali aspom 1 kus??
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:26:31
avatar
jo nejdrazsi na hre jsou technologie, at uz licencovane nebo vlastni. ona totiz tedka neprodava hratelnost nebo zabavnost, ale grafika. jak hra nema spickovou grafiku, tak uz nad tim nekteri ohrnuji nos a hre se nedostava tolik prostoru. a bez reklam po celym svete pak o ty hre nikdo nebude nic vedet. a na tohle doplatila bohuzel spousta spickovych her at uz treba stary riddick nebo perly typu beyond good & evil ci overlord.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:56:18

warhead nestal viac ako zaplatit chlapika co vymyslel scenar a par chlapikov co zobrali crysis a urobili design. Ostatne (textury, umela inteligencia... neviem co vsetko, ale vsetko) uz bolo z crysis. Takze akonahle pouzili engine aj v 2 hrach, spadli vyrobne naklady "na polovicu" Bude crysis2 a 3, naklady stvrtina. Predaju dalsim 50 hram engine, naklady... Na unreal3 je kolko hier? 100? Naklady na engine minimalne. A ak tvrdis, ze napr. warhead bol vyvoj v "nekolik desitek milionu dolaru" tak si dovolim nesuhlasit, a pytam sa CO na tom tolko stalo? Kolko stala Mafia? Kolko stal Outcast? Oblivion? DeusEx 1?
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:20:49

Jiste, je to pitomost. Hráči si o hrách nečtou z reklam, ale koukají na recenze. A o jakejch reklamách je řeč? Snad Crysis nemělo placenou recenzi v LEVELu nebo ve SCORE. Nebo za recenze takovéto hry ještě platí? Copak hráčí koukají na reklamy, nebo si spíš čtou recenze na netu? Prostě kdyby byly hry za normální cenu tak by se jim taky zaplatily, kdo by je stahoval? Jistě vždy tu bude někdo kdo si hru stahne, ale taky přibyde spousta normálních lidí co si hru za slušnou a objektivní cenu koupí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:37:05
avatar
pro dalsi crysis se vyviji jiz jine enginy crysis warhead byl jen datadisk a ten samozrejme tak nakladnej nebyl..datadisky se prave delaji kvuli tomu aby se jeste zvedl zisk z technologii pouzitych na "plne" hre..jinak vyvoj puvodniho crysis stal nak kolem 25 milionu dolaru, bez distribucnich nakladu a pravdepodobne i marketingu. a nevim kolik studii si cryengine licencovalo, ale zadnou hru na nem postavenou zatim nemame..slysel jsem jenom o jedny pripravovany onlinovce.

UE3 byl take velmi drahej engine, hlavne diky jeho spickove optimalizaci jak na grafiky tak i vicejadrove procesory. ono to programovani neni zadna sranda a spickovej programator se necha hodne dobre zaplatit. ale nyni si epic vydelava prave licencovanim UE3 pro dalsi hry a to taky nebude zadna levna zalezitost. cena jedny licence bez podpory muze stat klidne kolem 1 milionu dolaru.

a kolik staly starsi hry? no prave ze podstatne mene..to az v poslednich 3 letech sli naklady na vyvoj hry podstatne nahoru. rok po ukonceni vysoky sem v herni branzi delal, takze neco malo o tom vim. a proto to taky uz nedelam
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:48:23

spickovemu programatorovi treba dat normalnu vyplatu aby znej vyzil a potom % na zisku. Naklady pojdu krasne dole. Taktiez nieje rozumne zaratavat vyvoj engine do 1 hry. Unreal engine ak aj stal 30M, davno to ma vratene len na licenciach. Kto branil cryteku aby predaval svoj engine? Mass efekt2 mohol byt 257545x krajsi. A pre novy crysis novy engine? Naco??? a ak, tak ten nebude stat 25M, lebo sa zoberie cryengine2 trochu sa pobabre aby siel aj na ps3/xbox a bum novy engine.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 23:00:52
avatar


je videt ze vubec nevis o co de...chci videt toho spickoveho programatora, kterej ti bude delat za nakej prumernej plat ten se ti na to hodne rychle s prominutim vysere a pude nekam, kde dostane vice. treba spickovych programatoru C++ je strasne malo a jsou opravdu velmi zadani, nejen v herni branzi. a proc crytek neprodal licence na cryengine? treba ze je nikdo moc nechce? treba tvurci mass efect se spokoji s UE3, ktery maji zaplacene a maji s nim zkusenosti, nez aby si kupovali navic cryengine se kterym neumi?? a nejde jenom o to zaplatit vyvoj...ale o to co nejvic vydelat!
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Likvidace PC scény.... 2009-07-29 17:33:20

Ochrany nedělají nic jiného než likvidují PC scénu... Proč ?

Konzolista, majitel konzole v hodnotě pár tisíc, není otravovaný žádnou ochranou. Nemusí zadávat klíče, nemusí se připojovat pro ověření či odemknutí souborů... Dá DVD do mechaniky a hraje. Pak klidně může vzít médium a hru střelit do bazaru. Konec, zvonec,mravenec...Konzolista dostane ve valné většině odladěný titul...

Hráč na PC - poctivý hráč na PC - je omezovaný ochranami. Musí aktivovat hry, musí zadávat klíče, musí si je koupit navždy, nebo na tři instalace (skvělý nápad) nemůže tím pádem s DVD volně disponovat, když hru dohraje,prodat ji a koupit si jinou. A to ve valné většině zaplatí za HW mnohem více nežli konzolista...

Nevím co ubisoft chystá ale osobně hry s ochranami bojkotuji, uráží mě to stejně jako mě uráží "reklama" na legálně koupených DVD "stahování je krádež". Já si chci svoji kopii nainstalovat třeba 1000X za sebou, nechci aby byla vázaná na jednu konfiguraci PC, nechci mít hru svázanou s účtem tak že je neprodejná, nebo ji dokonce po několika instalacích propadne klíč ! Já chci stejná práva jako má konzolista, protože můj PC stál 4x více než konzole, chci dostat odladěný titul a ne "betaverzi,často i alfa",tedy hru v nehratelné podobě...

Mnoho her jsem si nekoupil jen kvůli omezenému počtu aktivací... Nejsem blázen abych si hry takto za velké peníze od vydavatele vlastně jen tak půjčoval...

Uráží mne že konzolista dostane zadarmo demo, dostane herní přídavky a bonusy a na PC demo abys často hledal a bonusy ? Cha cha cha...

Mám zlý pocit že ochrany před piráty mají vytlačit hráče od PC a donutit je koupit si jednoúčelové zařízení - konzoli.
Konzoli kde se často platí i za MP....

Nevím proč konzolista a nakonec i pirát může hrát bez aktivací a ochran a já PC hráč platící a nikdy nestahující jsem očerňován jako potencionální zloděj, a abych mohl svůj legálně zakoupený software užívat musím ho aktivovat, ověřovat, mít DVD v mechanice, zadávat klíče a jsem vůbec šikanován... To je do nebe volající drzost od vydavatelů...

A omlouvat kradení her - jsou to děti - ony nemají peníze-je blbina vtlačována nezletilcům do hlaviček dnešní dobou. Dřív platilo -my jsme chudí a tak to nemáme, nedá se nic dělat. Kvůli tahajícím dětičkám pak trpíme my-platící zákazníci...
Svět se zbláznil....
FiXER [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 17:40:20

HM a co takhle snížit cenu třeba na 500-600 pak je to přijatelný ale nad 700 kde na to brát ???????
Navíc ja kupuju jen sběratelský edice kde je někej přidaněj obsah
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 11:23:35
avatar
přesně tak. Zajímalo by mě jaká je úroveň pirátství u Flatoutu, kterej stojí 3 kila
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problem 2009-07-29 18:13:15
avatar
Problém je zcela jistě v kvalitě her, a v jejich ceně. Já sem pirátem celej život, a nijak mi to nevadí. Tady se výrobce musí snažit zaujmout hráče a něčím ho motivovat, aby si hru koupil. Příkladem budiž takový Zaklínač. Propaganda gigantická, všude se o něm mluvilo, já jsem do té doby nevěděl, kdo co je nějaký zaklínač. Ani jsem nebyl fanda RPG a fantasy(což ostatně vyjma Zaklínače nejsem dodnes). Pak jsem si přečetl pár preview, viděl pár prezentací, viděl tu snahu autorů, že to pro ně je skutečně víc než jen práce, a potom obsah balení české distribuce hry-CZ Dabing(tehdy jsem měl ještě problém s angličtinou), plagát, mapa světa, povídka, příručky a možnost vybrat si dárek(dýka, tričko a ještě něco tuším+zařazení do souteže o zaklínačský meč)-(obsah sběratelské edice byl zase trochu jinde, a kdyby byla ted k dostání, jdu do ní.) a kde jsem skončil? Ve frontě na Zaklínače, dva dny před oficiální světovou premiérou, a když jsem tam dorazil, panečku(Tipuji že jsem byl v první stovce, kdo tuhle hru v ČR měl)...to byla fronta!!(Zajímavost:Jeden z prvních lidí ve frontě byl mimochodem (asi už) důchodce, nevím jestli to nekupoval jako dárek...ale nevypadalo to tak... ) Takhle by se měli výrobci(a distributoři samozřejmě) chovat ke hráčům...mé nadšení bylo takové, že jsem si ji koupil i přes to, že sem věděl že se mi bude sekat...a taky že jo, a ve 5. kapitole to bylo tak neunosne, že jsem si proste dokoupil hardware, pote jsem ho dohral a pak? Přečetl celou trilogii Zaklínače a to byla pro jeho autory, jakožto velké fanoušky knižní předlohy, asi ta největší odměna(od te doby si ho dohraju tak vždycky jednou za pul roku s novym patchem)...takhle by se vyrobci měli chovat-hmotné bonusy ke hrám (něaké figurky, nebo prostě neco extra co si nestáhnete) a hlavně by ta hra za ty peníze měla stát!vubec mě nemrzí že jsem za zaklínače dal 899Kč. Pak jsem si koupil Boiling Point za 300Kč, to byla pro změnu hra nedoceněných kvalit, a koupil jsem ji v Albertu jen tak ze sem neměl co na víkend, a čistě náhodou se z toho vyklubala pecka...víc originálek zatím nemám...... pak tu by dobré hry, např. Crysis. za které jsem však nebyl ochoten dát nějakých 13 stovek, to opravu ne, i když to je vynikající hra a taky jsem ji dohrál nejedenkrát(btw kupovat hru po dohrání je blbost, to už se pak netěšíte jak malí jardové, a nehltáte to tolik). Ochrany at se dějalí jakékoliv, buď ta hra bude stát za koupi, nebude bude stát za tu námahu ji cracknout, nebo nebude stát ani za jedno a to bude pro výrobce to nejhorší (je lepší mít málo prodávanou a šíleně stahovanou hru, nebo málo prodávanou a málo stahovanou hru? )...takže at si třeba UBISOFT vynaloží miliony za vývoj protipirátského softwaru, ale bylo by rozumější je přidat studiím na kvalitnejší hry (ne, třeba GRIDY jsou perfektní a na DIRT2 se těším, ale prozměnu u techto her vím, že mi vydrží tak možná pů roku, a pak konec...takže ano, DIRT2 si stáhnu a podle toho co vidim mi bude stat i za to namahave crackovani...pač asi tam tu novou protipiratsku ochranu použijí žejo)...i když je to v rozporu s předchozím mým tvrzením, momentálně si šetřím na Mass Effect, který me nadchl a Mass Effect 2 si určite koupím...a kdyby byla nějaká edicevšech tří dílů STALKERA, tak do toho bych asi také šel...ale tohle všechno je pár perel v moři šedé podprůměrnosti...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 18:29:09

Nejlepší ochrana byla SF, hry se SF po nějaké době, kdy vešlo ve známost co fšecko "umí", ne že nikdo nekupoval, ale ani rači nestahoval a neinstaloval, takže se pirátství rapidně snížilo.At tam zas ubi nasere SF Frontline od sovětských soudruhů a má po starosti.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 18:37:05
avatar
PC JAKO Hern platforma konci....Proste bude jen pro potreby Vyvojaru Hardweru umele drzena....jina by se zastavil vejvoj.... Vse tomu nasvedcuje...Kazdou Generaci Consol jsme blize....KONCI...Piractvi na CONSOLE Za Cas stejne nebude...Mrknete na PS3....3 Roky na trhu a nikdo to neprolomil a neprolomi ze :-) Proc take...Media na prepal jsou mastnejsi nez starsi Orig.HRY!!!No a stahovat 40 Giga DAT je take BLBOST.... Prijde nova Generace Consol....Microsoft s Nintendo Udela take Hardwerovou ochranu....NO a PC? To neco takoveho udelat nemuze.....TIM si zlomi KRK.....PC je o svobode a moznosti vyberu.... N O A PRO KOHO BUDOU DELAT VYROBCI HRY?Tam kde vydelaj ne ??
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:17:05
avatar
To by dle mě byl den kdy pro umřel herní průmysl. V den kdyby skončil PC jako herní platforma. Ale to nehrozí.

A stahnou 40GB dat? V tom dnes již nevidím problém. Se zrychlujícím se netem je download čím dál lehčí.

A když už zminuješ PS3 nezapomen jak je málo prosazená, málo prodávaná a jak je na ni málo dobrých her! Tak kde v tom vidíš "budoucnost"? Jak teda vyrovci her vydělají na konzoli která se neprosadila. BTW 3 roky po vydaní je SONY schopné udělat akorát tak TENČÍ verzi PS3

Wii je jediná konzole která by měla existovat. Nabízí něco navíc co PC ne, narozdíl od xbox a PS.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:20:37
avatar
xbox ma taky bohuzel neco co pc ne..vetsi vyber kvalitnejsich a zabavnejsich her.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:33:38
avatar
nesmysl, většina her vychází jak pro PC tak xbox, výběr je tedy minimálně stejný, PC má ale bezkonkurenčně větší výběr kvalitnějších a zábavnějšíh her ... strategiemi počínaje, přes všechny hry v lepší vizuální kvalitě i s lepším ovldání + tisíce a tisíce her, které pro nic jiného než PC nevšly ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:24:19
avatar
bohuzel to neni nesmysl. pc ma tisice a tisice her, jenze ted jde o novinky a jak sam rikas tak 9 z 10 her nestoji za nic a je to pravda. a spoustu starych her na novych pc stejne normalne ani nespustis. treba baldurs gate, ktery sem ted nedavno dohral na vistach nefunguje korektne, musel sem to hrat pres virtual pc. a co letos vyslo za dobre hry na pc? koupil sem si akorat mirrors edge, novyho riddicka, fear 2, men of war a prototype. a to ten prototype byly vyhozeny prachy a fear me taky zklamal. ale treba gears of war 2, fable 2, alan wake, forza 3, brutal legend, splatterhouse nebo army of two jsou vsechno (potencialni) AAA tituly, ktery na pc nejspis neuvidime. a kolik ze se to chysta only pc AAA her?

lepsi grafika? hmm dobre, ale radsi si zahraju zabavnejsi hru s horsi grafikou. asi sem starej, ale nehraju hry kvuli grafice..drive mely hry strasnou grafiku a i tak se hraly..proc? protoze byly zabavne..lepsi ovladani? u strilecek ano, u tech par strategii taky ano. jenze kolik tech strategii taky vychazi? posledni co me bavily byly akorat C&C3, world in conflict a men of war. na spoustu her je ale lepsi a pohodlnejsi ovladani gamepadem.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:08:08
avatar
No a kvalitnich HER na PS3 ci XBOX JE SPOUSTA!!!!BOHUZEL NA PC ZASE TAK MOC NE ....a bude hur....
Silas15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 19:43:20

a zkoušeli jste někdo z pc hráčů hrát na konzoli? já to několikrát zkoušel, například teď nedávono opět na XBOX 360 sem to zkusil, a výsledek? pasáž u které sem se u pc prakticky nezdržel mi na konzoli trvala 5x dýl, protože se tam prostě nedá rozumě zaměřovat. prostě oproti pc s myší s 2000DPI a herní podložkou je to brutální rozdíl.
za další, opravdu si myslíte, že výrobci HW, Intelem počínaje, přes AMD a NVIDUu konče u levnýho A4tech, padnout hry na pc? tím by se mohli všichni zahrabat. Intel by prodával nějakej mainstream s grafikou, amd asi něco podobnýho, nvidia by se zmenšila a starala se akorát o servry. to by prostě nešlo, dokonce i velkej MS by to nemohl dopustit. kdy by si pak koupil novej win 7 nebo pak 8 když né kvůli hrám a DX? to pak můžem v pohodě přejít na linux a ani to nebude bolet!
jen ať udělaj nepřekonatelnou ochranu na pc, klidně, apoň uviděj jak jim prodeje váznou stejně jak teď, protože puberťák ná ZŠ a potom i na SŠ, když tu hru nestáhne tak si ji stejně nekoupí. přikláním se k názoru že AAA tituly kolem 500 sou ok víc ne.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:00:01
avatar
At klidne udelej neprekonatelnou ochranu,...
Nekdo dojde na to ze az tak neprekonatelna neni,...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:32:41
avatar
to ovladani je jen o zvyku...znamej co ma xbox na tom hraje fpska uplne v pohode..ale mys je urcite lepsi.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 01:35:38
avatar
ja neviem na konzole ani behat nieto este strielat
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:37:53
avatar
A o to víc by si měl bejt nVidii vděčnej za její podporu vývojářů her, protože bez ní by to lepší nebylo.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:03:07
avatar
Nejde preci o PS3....jde o Console jako takove....stahnou 40GB dat jde ale kde to v Conzolich ukladat? Vymena HDD je mozna ale vseci mame vice nez 1 HRU ze :-) No a k OVLADANI PS3 ....Uz od dob PS2 ma Play St..Vsechny Hry ovladam davno myskou... No a prosazeni Platformy PlayStation davno uz doslo...Je tady...PS1,2,3 a PSP ...no zachvijku bude Mobil od SONY podporovat pltformu PSP Podporovat take....tak kde to tedy vazne? Zisk se scita dohromady...
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:33:08
avatar
To je ale neschopnost sony že ps má malou pamět, nejde upgradovat a technologicky stahnuje, pouze jednou za 4-5 let se aktualizuje.
Máš pravdu nejde jen o PS3, ale je to její nejnovější produkt a moc se nepředvedla. A na co mi je konzole když hrát můžu stejně i na PC? Navíc říkáš že k tomu máš myš, tak počítám že snad i klavesnici. Utrácet za konzoli, která je jen na hraní, když stejných kvalit mi může dodat PC, můžu na něm dělat další věci, jeho vývoj se postupně vyvýjí, nejen po HW ale i SW stránce...řekni proč?
Prosadilo se PS1,2 ale 3 pokulhává. Situaci s PSP neznám a ani mě vůbec nezjímá
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:26:44
avatar
a teď čistě hypoteticky, dejme tomu že se Ubisoftu povede vyvinou neprůstřelnou ochranu, bude to stát hrůzu peněz, ale o kolik se zvýší prodeje?
já sám za sebe přiznávám, že jsem jako teenager nakradl docela kvanta her, ale kdybych je nemohl ukrást, tak si je 100% nekoupím, a o tom to je protože takhle podle mě přemýšlí spousta pirátů.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:20:16

nie piratov ale ludi! Ak sa nebudu dat tahat hry, tak ich ludia nebudu hrat a hotovo. Jedina jedna hra ktoru by som chcel hrat sa neda stianut - portal 2. Tak ju nehram a ani nikdy nebudem. Hotovo. Ak sa nebudu dat ani ostatne, usetrim na novej grafike a na elektrine.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:29:00
avatar
jejda grafika nebo elektrina se tak snadno ukrast neda co?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:03:09

od grafiky a elektriny viem co mozem cakat a su to fyzicke veci, ktore sa neju nazvyme to "replikovat". Nehmotne veci ako su hry sa daju. Moj prijem je taky, ze ledva mam na tu elektrinu a grafiku, na hry uz nezostava. A ak aj by som mal na tie hry, aj tak by som si ich stiahol, odskusal. Problem je len v tom, ze uz potom naco kupovat? Riesenie tohoto problemu je v mesacnom pausale. Stiahnem hru, nepaci sa mi, vytriem hotovo. Ale zaplatit 33€ a potom zistit ze ta arma2 je k*k*tina jak hrom, to by potesilo
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:42:21
avatar
Raigor do toho vidi protoze ma uz nahrana Leta na Pocitacich...Jako Ja....98% HER co vyjdou jsou na Console....VETSINA VELICE USPESNYCH HER DNESKA A MINULA se udala na Consolich....no a pak honem na PC jeste neco prodat....Na Console je take C@C Red Alert 3 plus vsechny predesle dily...ovladaj se v pohode myskou.... No a to za par dni dojde Uncharted2,FIFA,NHL,Teken, Datadisky na Fallout 3, Co z toho vyjde na PC? ehm....DATADISC na Fallout....
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:44:23

call of juarez2 stoji 40€ a napr. anno 1404 39€. Tam je jeden z 2 hlavnych pricin piratstva. Ak to daju kdispozicii na stiahnutie za 5€, piratstvo im klesne. Ak uz konecne daju hry/filmy/hudbu za rozumny mesacny pausalny poplatok na 1 server (ako rapidshare) tak to bude zaciatok zaniku piratstva.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:49:07
avatar
No a co se Clovek nedopidi?Facebook a Twiter na XBOX?TZN ze to bude za chvilku na PS3...
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 20:57:59
avatar
BUBLE PC v honote PS3 ci XBOX360 je TOTALNI ....... ty Upgradujes PC kazdej pul rok at stacis drzet krok s Novema Hrama....Tesis se Na Povinost vola 2,Mafia2,Dirt2,Bioschock2,Flaschpoint2, Batman,Rage atd....TYHLE HRY NA MEM STROJI ZA 9000 zahraji take.....
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:36:50
avatar
jojo zahraješ, a co dál tam udeláš? Překonvertuješ video? Vyhraješ si v After effects nebo ve Photoshopu? Zaprogramuješ si v čem? Máš snad v PS3 něco jako PSPad? A co net? Vsadím se, že tam je prohlížeč, ale z čeho nám tedka píšeš? Pochybuju že s PS3...budeš rád když si tam zemuluješ linux. Hele, PC herní platforma tu s námi bude do té doby, dokud tu bude PC. A v případě, že by se začaly hry vydávat vyhradne na konzole, počítej s tím že na internetu se budou nabízet služby HW modifikace aby na konzolich jely palenky(Jako dneska bricknuti PSP) takže by vyrobci akorát zbytečne přišli o zavedenou platformu...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:45:03

jasne, za danych cenovych podmienok sa piratstvo po zaniku pc hier presunie na konzoly. Pripadne niekto zacne robit virtualne konzoly ako virtual pc. A bude. Sun virtual box uz dokaze dx9, od toho je ku konzolam maly krocik. Ak sa to stane a bude to pustene na dost vykonnom pc, konzoly to budu mat velmi tazke.
Pc je univerzalny stroj, konzola je jednoucelova blbost, aj ked sa snazia aby to bolo univerzalne. Evolucia konzol ale nutne speje k pc.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 21:54:48
avatar
konzole jsou ale jenom o tom hranim a multimedialnich moznostech jako ze si tam muzes pustit film na dvd. ale v zadnem pripade se nesnazi nahradit PC jako celek.
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:07:43
avatar
Jenže Caveman na to má nejspíš jiný názor
O co se vlastně tedy konzole snaží? Mám PC, zahraju si na něm všechno co na konzolích(až na vyjímky samozřejmě) + si teda zaprogramuju, prekovenvertuju blablabla+pripojim na televizi jako konzole+pripojim klidne i XBOX ovladač, ačkoliv bych to nidky neudelal ale fajn...v čem teda Konzole válcujou PC? Když už jsme u toho, na PC mám tu možnost bez problému si zahrát zadarmo kteroukoliv novou pecku (a ted nechci objahovat pirátství i když pirát jsem, to je prostě fakt)....ano konzole stojí polovinu toho co kvalitní PC, ale když člověk vybere rozumě, vydrží mu s drobnými upgrady déle než je životnost konzolí a hry na nich budou vypadat líp a líp, viz. DX11.(ja sem koupil před rokem za 20 000, nedavno dokoupil Phenom II stim ze Athlon X2 sem prodal a prakticky jsem do toho PC vrazil 1000kč a pořád mám dělo), co dál? Možná za rok přestoupím na DX11 a dál? Já nevím, mě nenapadá nic co bych měl každej pul rok upgradovat, opravdu ne...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:23:27
avatar
konzole je jen herni (nebo spise zabavni) zarizeni..nic vic nic min. nenahrazuje PC jako celek, nahrazuje ho jen jako herni platformu a slouzi spise jako doplnek ke slabsimu pc nebo treba k notebooku. a co nabizi vic nez pc? to nejdulezitejsi..hry. nabizi vice a lepsich novych her, ktere na pc nikdy nevyjdou nebo vyjdou se zpozdenim (viz priklady v mem prispevku vyse). ze vyjde levneji by byla pak uz pro me mensi vyhoda...ja treba pred rokem a pul kupoval PC za 30k a jen sem od ty doby dokupoval novej disk. k jinymu upgradu zatim nemam duvod a v nejblizsi dobe ani duvod nebude. a pokud to bude s budoucima hrama vypadat tak jak zatim vypada, tedy ze na xbox bude vychazet vice AAA titulu, tak uz pc upgradovat ani nebudu ale koupim si za par supu ten xbox.
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 23:12:48
avatar
No tak to bude možná otázka vkusu. Mě ani žádná hra na konzole třeba neláká, nějaké ty exkluzivní tekeny, Metal gear solidy(konkterne tady nechci nikoho urazit nepochybuji o kvalitach hry, ale me se manga style hnusi,i kdyz je ho tam malo ), Gran turisma, klidne ozelim, akorat ze na konzole vychází některé hry dřív, to je pochopitelný ale dost me to stve. Ale určite to neni duvod abych si porizoval konzoli+klavesnici a myš a take převážná část her nestojí ani za zakoupení na PC, natož za zakoupeni pro konzoly, kdy je cena ještě o pár stovek víš...pro někoho je cena dost dulezita, a až bude PS3 stat 5000 (jako ze nidky nebude) tak bych si ho stejne koupil jen kvuly BD mechanice a PS Home...a XBOX nezaujme porovnáním s PS3 a PC snad ničím (možná někoho osekanou verzí za 6,5k Kč)...podle mě jsou PS3 a XBOX proste zdímačky penez pro lidi co ví o PC kulový a sou to takoví ti nevědomí nenároční "hrači", Gamer si koupí PC a prachatej gamer si koupi PC a konzoli aby mohl hrát i těch pár "exkluzivních" her.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:54:19

ja pred rokem koupil xbox 360 ... za 6k ... od ty doby sem na to ani nesahl dokoupil za 500kc takovou malou vecicku a novy hry si bez problemu taky zahraju... casto i driv nez na pc...
a vcem maji konzole navrch ?? hry... mozna ne grafikou ale hratelne jsou mnohem vejs jak kde jaka pc gamesa.... (nepocitam fps... ktery se da taky slusne zahrat i kdyz s mysi to jde lip..) ale zbytek ??
gow2,skate2,forza 2,fable 2... to sou hry ktery si uz docela dlouho bez problemu uzivam a zabavi me vic jak jaka koliv hra na pc ... nemusis se s nicim sr*t
a todle vsechno sem ziskal zta cenu cca 7k ... zadnejch 20k apod.
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 23:42:37
avatar
No tak dám 20k a mam pokoj. Ty muzes konzoly za par let vyhodit protoze na ni jednoduše přestanou vycházet hry, ja si mirne(jojo asi nekdy i vice tomu se clovek nevyhne, ale kdyz je konzole nova tak nestoji 7000 ze ) upgraduju PC a pojedu dal...vyhodou je ze na PC budou porad vychazet nove hry, ale když vyjde nova konzole a stara zastara, muzel bud recyklovat stare hry, nebo vytahnout min. 15000 a koupit novou...takže zas kdovíjakou sumu neušetříš, z dlouhodobého hlediska. A za pokrocile vlastnosti PC si človek rad priplati. A starší komponenty se dají pořád slušně prodat, což bych o konzolích netvrdil. S tou hratelností se to má tak, že kdo má rád gamepad, nedá na nej dopustit a věřím ze vyrobce si dá záležet na tom, aby na něm byla hra krásně ovladatelná. Za to že na konzole vychází více her muzou bezesporu piráti(jak rád bych videl Fable II na PC), druhá strana mince je, že hraní na PC ne finančně nenáročné, jestli chcete, což u konzolí moc neplatí...a nezapomínejte že existuje i PC exkluzivita her , viz (Stalker, Crysis, Zaklínač)...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 23:58:56
avatar
stalker je hodne dobrej, u crysis nenabizi krome grafiky nic a zaklinac na konzole vyjde s vylepsenym enginem, nejakymi novymi achievmenty a trofejemy atd...
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 09:18:11
avatar
Myslel jsem ze konzolova verze Zaklinače je zrušena...?
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 14:44:20

zrovna u pripadu x360 bych netvrdil ze hrani je finance narocne s tou upravou (flashem) ste na tom pak defakto stejne jako na pc....
xbox je na trhu od konce roku 2005, pravda novej nestal 7k (tusim kolem 12k) za to bych si ho taky nekoupil, jenze v tu dobu se pohybovali i ceny PC torsku jinde ... dneska po skoro 4 letech dam za xbox 4k, a mam na minimalne dalsi 3-4 roky pokoj... (microsoft oficialne prohlasil ze bude xbox360 drzet az do roku 2015), za to ty to pc muzes taky za par let vyhodit ... co muzou dneska lidi se socketem 939 kdyz chtej upgrade pc ? koupit novou desku,cpu,ram (a pokud nemaji pci-e) tak i grafiku ... coz je v pripade neceho lepsiho minimalne 5-6k (pocitaje s grafikou...)
a zase tak tragicky bych to nevidel s cenou novych konzoli... neni problem pockat az bude zase stat tak jako ted.., pritom pokud chces ty neco upgradovat musis do toho vyhodit obcas 2k za desku aby si drzela, 2k za procik aby se drzela apod. takze do toho das taky minimalne dalsich 5-6k ;) mezitim co ja sem furt na 7k
a exkluzivita pc her ? mmm, tak stalkera este beru, crysis krome hezky grafiky nebylo nic moc a nejak mi nechybi a zaklinac ? ten mel bejt i na konzole bohuzel to nevyslo ale jinak je to pekna hra..., nadruhou stranu mi to plne vynahrazujou exkluzivity pro konzole ktery me zabavi mnohem vic jak ,,par,, ex her pro pc...
edit > btw nejsem sem zastance ani jedny plaformy... ale pravda je ze na pc je to mnohem mene pohodlny..., ani se konzle nesnazi pc vystrnadit.. nabizeji defakto jen hry,video,muziku (popr. video pujcovnu jako je netflix na xlive apod.), na internet a icq apod. pouzivam dal pc... v tomdle ho proste konzole nahradit nemuzou... ale kdyz si chci zahrat se zvednu pujdu k telce zapnu xbox lehnu si na gauc a v klidu hraju todle bych u pc neudelal ani kdybych se mel snazit sebevic... takze pripominky par lidi tady jestli si dam na konzoli psppad, prekonvertuju si tam film apod. jsou trosku zcestne... (a ano existuje moznost napojit pc na televizi, ale meli ste to ? zkouseli ste to vubec kdyz tady tvrdite ten duvod ? ja to mel a hrozny... nestalo to za nic..)
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 17:03:46
avatar
Já to tak dělám celkem běžně. Vezmu PC z podstolu a du do obýváku k placce, PC dam za kreslo, bouchnu tam dlouhej HDMI kabel a jedu . Na stolek si dam klavesnici s myší a de se pařit. V žádným případě si k tomu nelehnu, určitě to není ani tak pohodlný jako u PC stolu, ale ten gembl ve vysokém rozlišení to vyváží. Kdybych chtěl pohodlí, koupím si gamepad, abych si k tomu treba lehnul, ale asi by se mě na tom špatně hrálo...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:19:44

akurat neska som sa rospraval s chalanom co ma ps3. Kupil si ktomu klavesnicu aby sa na tom dalo ist na net. Mys zatial nema, lebo na klavesnici je touchpad. Ma na tom ubuntu, len to akosi moc nefunguje korektne a stale to riesi. Jeho najvacsou starostou je teraz kupa BD napalovacky, lebo "na tom pozera filmy" kedze hry na tom nehra, lebo ziadne nema a tie co ma z ebay co doniesol z anglicka uz 5x presiel Nove hry tu na sk kupovat nebude, napalene neexistuju, ebay+postovne na slovensko je drahsie ako kupa novej hry Paradny stroj! Jednoducho a proste, bol by pre neho vyhodnejsi pc. Ale ked uz ma konzolu, chce znej mat "pc". A taka bude nova generacia konzol. Uz to nebudu konzoly, bude to obycajne pc, len s inym OS. Nieco ako apple pocitace
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:55:35
avatar
to je ale jen jeho blbost ze nechape k cemu to je urceny...ne chyba te konzole.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 23:14:04

neuge > on se nesnazi rict ze jeho ps3 je lepsi nez pc... ale na hrani je lepsi... a ciste na hrani staci... na psppad,photoshop,konvert videa mi staci starsi pc...
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 16:01:25
avatar
A na co bych měl? Já netrpím posedlostí na upgradu. Nevěřím že hry jsou jen o grafice. Samozřejmě nesmějí vypadat příšerně ve stylu prehistoric, ale já nejsem člověk co si potrpí an max detailech, AA 8x a anisotrop. fitrování. Naposledy jsem upgradoval na vánocích grafiku na 4670 (z x1800) a vystačím si do příštího roku.
Říkáš že ty si ty hry nazhaješ i na svém stroji. Ale přitom máš PC, nevím jestli herní ale z něčeho si psát příspěvky musel. Toje 10 tisíc za kancelářský počítač (bez periferii) + 9K za konzoli a si na tom stejně jak já , né-li hůř. Tak naco bych měl utrácet za konzoli když si zahraju na pc? Za stejné ceny. A stejné kvality. A ty hraješ na PC? Jestli ne tak jak můžeš kritizovat PC herní průmysl Jestli jo tak si na tom DALEKO hůř jak já protože utrázíš za obě!

Konzole jsou proto aby rýžovaly prachy (ze mě naštěstí ne). Společnosti v tom mají příliš velké peníze tak to drží nad vodou. PC přetrvá navěky.

Na čem si myslíš že se dělají hry na konzole. Na PS?? Neuge máš recht!
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CHÁPETE TO ? 2009-07-29 21:56:22
avatar
Všechny hry nemůžou bejt za 300Kč a řeknu Vám hned důvody. Např. FaltOut je postavenej na jednoduchým enginu a nemá žádné vychytávky (tím myslím rozšířená nastavení), Faltout je něco jako hra na konzoli (nic se tu v grafice nenastavuje). To se ale mění u CoD: WaW, kde máte velký rozšíření a hlavně engine je vyvinutej i pro konzole (musí se optimalizovat) a Activision chce za tyhle náklady ještě vyšší podíl peněz než měl před vývojem a docílí toho vysokou cenou hry. No a třeba u Medal of Honor: Airborne, který sice je postavený na nenáročným Unreal Enginu 3, tak tady platíte hodně za značku Medal of Honor.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 23:43:39
avatar
Nemysli si že UT3 engine je zadarmo. Epic games si za něj nechává řádně zaplatit.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 22:35:53

Pirátství se ale již objevuje i na Wii, Xbox360 i PS3, ačkoliv u těchto platforem je to prý ještě únosné.
blbost na ps3 nejdou hrat nelegelne hry (PS3) pokud nemate FW 1.00 coz ma asi 0.01% vsech PS3 ... takze na ps3 se piractvi moc objevavat nemuze... nebo se mylim ?
x360,wii uz ale ano
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-29 23:43:06
avatar
no tak ubisoft je akurat ten vydavatel co ma dobru hru tak raz doroka a ostatne nestoja ani za to stiahnutie...ja osobne si kupujem hry co mi vydrzia dlho napr company of heroes cod a party blbosti do xboxu za hry ako crysis by som nedal ani 10ojro....
KarelDyba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 00:37:16

Jediná "radikální" ochrana, která mě napadá a která by opravdu mohla fungovat, je přesun všech her na systém cloud gamingu. Dokud se budou hry prodávat na nějakých nosičích, není ochranná metoda, kterou by nešlo reverzním inženýringem obejít.

Každopádně jsem si jist, že budoucnost her není ani v konzolích, ani v PC, ale právě v cloud gamingu. Už teď se připravují dvě služby, OnLive (http://www.onlive.com/) a ještě nějaká japonská, startovat mají na začátku příštího roku.

Jasně, bude to chvíli trvat, než se uchytí, přece jen je k tomu třeba hodně rychlého broadbandu (na vysoké rozlišení až 5 MB/sec!), ale jednou přestanou hry na nosičích, a tím i veškeré pirátství, existovat. A bude to tak dobře.
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2009-07-30 07:44:11
avatar
jasně, a pak už bude skoro jedno, zda máš xbox, ps3, pc, mac...prostě to stejně pojede přes browser.

Jen si k pc dokoupíš gamepad a ke konzolím myš a klávesnici.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 02:07:16
avatar
aj ked clanok bol o ochrane pred piratmi tak mi neda a to temy "pc vs konzoli" musim nieco dodat. podla mna je to tak ze komu sa pacia neustale "problemy" s pc ako nastavovanie grafiky, taktovanie,instalacie atd tak si kupi PC.to som napr. JA a aj ked je pravda ze hry su pre zabavu a ze nezalezi na grafike tak mne slaba grafika kazi dojem a ani ma to tak nebavy, radsej si to nastavim tak aby to bolo pekne a hratelne.kto je lenivejsi a chce pohodlne len vlozit dvd do konzoli a hrat tak nech sa paci ale to neni to prave orechove
a co sa tyka cien tak hra za ktoru vyhodim peniaze musi byt tak dobra aby sa dala prejist aj viac krat mam trilogiu prince of persia a prejdem ju kazde leto( toto uz 3 krat )
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OFFTOPIC 2009-07-30 07:42:34
avatar
Nezdá se vám, že trochu odbočujeme od tématu? Místo diskuze o DRM, Ubisoftu a dostupnosti se to tady změnilo ve flame ps3,xbox vs pc diskuzi.

Je to naprostá hovadina. Nemůžete srovnávat konzole a pc.
Konzole je pc sestava - optimalizovaná - trochu dotovaná výrobcem. Hry se dělají přesně na míru (ale ne vždy - viz. assassins creed freeze bug) a podle toho jedou. Na konzole se taky v podstatě nic jiného kromě vlastního OS (gui..jak chcete) neinstaluje. Hry se podobně jako už v době gameboye - jen spouští.
Takže konzole zůstává víceméně softwarově čistá, bez balastu. Za 6000-9000 v rámci životního cyklu konzole si zahrajete a pustíte filmy. Jenže v druhé polovině cyklu je konzole již technologicky pozadu oproti současnému hardwaru.

Nově koupená konzole obsahuje tak 1-2 roky staré komponenty!

Proto si nemyslím, že by pc jako herní konzole brzy skončilo. V dobách 8,16b se zdálo, že pc se nikdy neuchytí. ale stalo se tak. Převzalo všechno dobré z konkurentů a převálcovalo konkurenty.

Btw - myslíte si, že nejde postavit sestava za 9000 na hraní her? Můj otec má P-D 1,8ghz, 3850, 2GB 800Mhz a hraje v pohodě Crysis na střední detaily. A pouští si filmy (i v HD).

Ovšem oproti konzolím si ještě může - netovat, programovat, chatovat, editovat - grafiku, filmy, hudbu; atd.

Pc má tu výhodu/nevýhodu, že se každá sestava liší podle preferencí zákazníka, době koupě a softwarově samozřejmě.
Hry je pak daleko těžší optimalizovat, ale stejně ji máme my pc hráči levněji než konzolisté, proč?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 09:34:27
avatar
protoze se jich proda vic
Naklady vyvoje se deli vice zakazniky
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pirátství není problém ten je 2009-07-30 08:11:23

Je opravdu k pousmání jak společnosti hovoří o pirátství. Ono existuje i něco jako antipirátství. Píši o lidech kteří si kupují hry a některé si ani nezahrají. To už společnosti nezmiňují. To jen tak mimochodem.

Nástrojů proti pirátům jsme tady měli hodně. I daleko větší společnosti neuspěli. Proč by měl uspět Ubisoft. Pirátství se dá odstranit jedině použitím podobného principu jako v televizi. Podíváš se na reklamu a tím si zaplatíš hru nebo snížíš její cenu na pakatel. Jinak náklady na protipirátskou ochranu byly a budou vyhozené peníze.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 08:16:05
avatar
Všetko je to o cene!Každý by mal za svoju prácu dostať zaplatené!A nemyslím si, že hra zadara je riešenie. Cena za 16-30 eur je prijateľná a rád si ju kúpim a to isté si myslim aj o SW.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 09:06:57

U spousty lidi vidim presvedceni,ze kdyz spickova hra nebude stat aspon 1000,- tak se jeji vyvoj nezaplati ...

Co je lepsi.Jedna prodana hra za 1200,- nebo 30 her za 200,- ?
Jde o to,ze za 200,- to nacpete do vsech stanku,trafik,tesca,kauflandu a kdovi kam vsude. A budete to prodavat jak rohliky,tak ty prodeje neskutecne stoupnou a tim vydelaji za hru klidne 2X tolik,nez se jim ted povede vydolovat z par poctivych a platicich hracu.
Nazor,ze za takove penize se nezaplati drahy a dlouhy vyvoj neni pravdivy,jen cekam,kdy to konecne pochopi nejaka spolecnost,uvede to do praxe a udela z piratu líné piraty => nakupujici zakazniky ...
Cele je to o matematice,ekonomii,psichologii atd ...
Tem lidem to musite narvat(obrazne) do krku,pak to pude ...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 11:28:03
avatar
Jj mas pravdu. Jednou jsem si schvalne spocital u Crysis za kolik si ho mohou dovolit prodavat, aby na tom neprodelali, ale zaroven zaplatili vyvoj. Dostal jsem na cca 80,- Kč. A kdyz by jej prodali za 100,- Kč. tak na tom maji slusny cisty zisk v desitkach milionu. Kdo by to chtel stahovat kdyz si to muze koupit za 100,-Kc?
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 10:59:33
avatar
Presne tak všetko je to len o cene. Ak nebudú chamtivý tak sa bude predávať. Vo všetkých odvetviach išli ceny rapídne dolu tak prečo chamtivci nezlacnia. 15 € za gamesku a majú zisk ako hovado.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-30 16:43:29
avatar
Citace:
UBISOFT si postěžoval kromě alarmující míry upištěných her na PC i na špatný stav u herních konzolí SONY PSP a Nintendo DS.


To ma byt nejaka narazka???
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 858x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 581x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1032x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1221x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1556x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1375x
Komentářů: 7