Hodně her dnes staví na U3 enginu. EPIC nově vydává vývojový kit, který je dostupný i zdarma.
Velké herní Enginy, jako pohon her se všemi nástroji, jsou těžce placená záležitost. EPIC se rozhodl, že U3 už vydělal asi dost, což je klidně možné, protože tento engine už má pár let za sebou a vidíme ho v mnoha současných hrách, a nově poskytuje UDK nástroje pro vývoj vlastní hry. Pokud to mate pro nekomerční užití, můžete mít tento soubor nástrojů úplně zdarma. Pokud to máte pro komerční účely, tak je připraven za velmi výhodných podmínek, což oceňují malá herní studia. Kit neobsahuje podstatnou věc, kterou je game-engine zdrojový kód, ale jinak má vše, včetně balíčků fyziky, jejichž součástí je i knihovna PhysX.
Zpráva o vydání tohoto kitu pak může naznačovat, že vydání Unreal Engine 4 je doslova na spadnutí. Ostatně EPIC už má nejvyšší čas. Konkurenční společnost Crytek už svůj nový herní Engine představilo (CryEngine3) a hodně si od něj slibuje a plánuje s ním prorazit ve velkém jak na PC, tak novou generaci konzolí. EPIC už se nechal slyšet, že UE4 je v podstatě hotov a pracoval na něm několik let. Samozřejmě úspěch UE3 je nezpochybnitelný a pravděpodobně jej ještě dlouho v některých méně významných hrách budeme vídat. Nová generace AAA her již ale bude vyvíjena na UE4 včetně nového Unreal Tournament. No, už aby to bylo …
Zdroj: DDWorld.cz
EDIT by DD: balíček je k nalezení zde: www.udk.com
+1 - jak rikas, cryengine byl pro vetsinu vyvojaru nepouzitelnej ze dvou duvodu, silena HW narocnost - cili mala cilova skupina(kdyz k tomu vezmeme potaz cenu toho enginu, tak maloktera firma si to muze dovolit) a druhej problem, ten vetsi, je samozrejme nemoznost rozsireni i na konzole.
Jinak EPIC maj vice nez 10 let zkusenosti s delanim enginu, ktery nejen vypadaj genialne, ale zaroven slapou na vsem... takze UE4 stoprocentne nebude zadnej propadak... kez by se naucili v cryteku optimalizovat aspon zpulky tak jako v epicu
Crytek vydala Far Cry(CryEngine 1), ale pak se rozhadala s vydavatelem, ktery mel na FarCry prava. Proto vydala Crysis na CryEnginu 2. Far Cry 2 vyvijelo jine studio a bezi na enginu Dunia.
Je iste, ze tato hra bude? Myslim, ze som nedavno niekde (snad TG) zachtil spravicku, podla ktorej sa v najblizsich rokoch nijaka hra zo serie UT neplanuje...inac ja osobne by som bol vdacnejsi za novy singleplayer Unreal, stale sa veziem na nostalgii prveho dielu :-)
UT4 se prý zatím neplánuje, protože fanoušci UT3 dělají nový obsah sami a epic taky statečně vydává patche (dokonce i nové mapy). Uvidíme jaká hra od Epicu nám přinese Unreal 4 engine...
Všichni tady říkáte jak je engine drahý a že si ho malá herní studia nemohou dovolit - ale kolik teda stojí? alespoň řádově...(tisíce dolarů, nebo snad miliony?)
Ono když si vemes, ze bys mel delat engine sám, tak k tomu potrebujes pár programátoru, kteří jsou opravdu schopní aby to za něco stálo, a kteří si alespon na západě budou brát v přepočtu min. 150tisic mesicne a když to budou delat rok, s navíc nejistým vysledkem, tak se ti koupit cizí overeny engine docela vyplatí a programatory můžeš poslat dělat jiný zlepsení, protože jak známo v dnešní době vyděláva hlavně pekná audiovizualní stránka, herní část už tolik lidí neocení...
Len ma to zaujima a na par pokusov v tom nieco urobit mi to stoji. Vyskusat si kodenie v dobrom engine. Ziskat zakladne znalosti ako to funguje a tak...
No, nevím. Nejjednodušší hru jsem psál v r. 1980 na počítači s 232 pamětí na číslo z 14 cifr nebo na 16 programových kroků. Bylo to hotovo za večer.
Potom, když příšel počítač s VB v r.82, programování arkadní hry v základní variantě trvalo 2-3 hodiny.
Celý vtip je v tom, že hru musíš vymyslet. A vymyslet něco jednoduchého je o moc složitěji, než vymyslet něco složitého.
Škoda, že nemám čas - rad bych s s tím enginem pohrál.
To by mě docela zajímalo Scénář by asi nebyl problém, ale té práce okolo by bylo hodně. Všechny ty modely a textury, nikdy jsem to nedělal ale strašně by mě to zajímalo
Uz sa neviem dockat na predstavenie ut4 enginu zas o krok blizsie k fotorealizmu na slusnych hw narokoch ako predviedli zatial vsetky enginy od epicubtw som zvedaf ci pouzili zas physx