USA uvažuje o zřízení Internetových občanských průkazů – unikátní identifikátor každého uživatele Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 12 leden 2011
altV době, kdy internet tvoří běžnou součást života, je zdá se podobná věc nevyhnutelná

 

 

 

Zatímco v běžném životě je normální mít totožnost, v tom internetovém je to s totožností všelijaké. Americký president Obama a jeho team připravuje Národní strategii pro důvěryhodnost identit. Osobně si myslím, že to obecně zase tak ujetý nápad není. Ostatně Internet tvoří běžnou součást života mnoha z nás a jeho nasazení a využití bude jen růst. Je tedy jen otázkou času, než podobná věc prostě bude nutnost už jen proto, že Internet prostě nebude mimo běžný život, kde identitu máme, máme doklady a vše co s tím souvisí.

Samozřejmě je tu oprávněná obava o svobodu a bezpečnost. Jenže ta svoboda je relativní už dnes a vzhledem k tomu, že Internet prostě kráčí směrem, jakým kráčím, stejně v současné podobě už dlouho nebude. Navíc slušný člověk ve slušném státě se přeci nemá čeho bát. Bohužel v ideálním světě nežijeme, takže obava ze zneužití nejen hackery, ale i státní správou, nejsou zanedbatelné.

Pokud jde o problém bezpečnosti, tak výhodou onoho unikátního identifikátoru je, že si nemusíte pamatovat hesla, ale pokud by se k tomu identifikátoru dostal někdo nepovolaný, mohl by to být problém. Osobně si ale myslím, že ze všech problémů podobné iniciativy, je tohle problém nejmenší, protože to zneužití nebude tak snadné a vzhledem k tomu, jak je to s bezpečností dnes a jakých zvěrstev na bezpečnosti jsou schopni napáchat sami uživatelé, to opravdu horší být nemůže.

Samozřejmě protože nežijeme v dokonalém světě, budou s podobnou věcí těžké pořízení. Sama americká vláda zatím teprve připravuje celý koncept a údajně se dušuje, že bude možnost mít onen identifikátor anonymní, tedy pod falešnou identitou (nickem) a že stát nebude mít databázi pod svou správou, ale že to nechá soukromému sektoru. Upřímně, pokud by byly povoleny anonymní identifikátory, tak jaký by podobná věc měla smysl a jaký by to byla vůbec změna a zlepšení proti současnému stavu? Žádná.

Prostě buď se stane internet součástí našeho běžného života a budeme na něm mít jednu vlastní identitu, nebo v tom bude bordel jako doposud. Nemohu se zbavit dojmu, že to stejně jednou bude nutné udělat. Bohužel to sebou nese jistou dávku důvěry v systém a svobodu, což v současném světě začíná být docela problém dávat, protože na 9 slušných lidí připadne jeden neslušný a podrazák, který napáchá značné škody. Je otázkou, zda by podobný systém nemohl náhodou tuto škodnou identifikovat a pomoci uklidnit, či eliminovat. Zbraň je to ale oboustranná a to nelze přehlížet. Každopádně myslím, že je skutečně čas, se skutečnými identifikátory na internetu zabývat, ostatně pokud je už v některých státech Internet jako základní lidské právo, není na co čekat.

 

   

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 21:07:40
avatar
Zajimava myslenka. Uz dnes ma clovek internetove bankovnictvi, ruzne pristupy at uz na internetove eshopy nebo i klasicky mail .... mozna to bude v budoucnu pod jednou hlavickou (ikdyz vystupovat vsude pod svou identitou muze byt pro nekoho problem)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 23:05:52

Jak je to dávno co tahali z lidí na falešných stránkách bank údaje k účtu? Tuším je to fishing. A to bankovnictví používají pokročilejší uživatelé.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 06:10:44
avatar
Asi tak, v dnešní době, kdy "neexistuje" bezpečnější přístup. Byhc to viděl jako blbost. Protože se najde někdo kdo by se do toho naboural, a pak by mohl klidně někoho nechat zmizet.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 11:06:05
avatar
a zmiznutie by bol možno ešte ten lepší prípad. už dnes sa stretávame s falošnými obvineniami (a odsúdeniami). stačí mi ten slovák, čo vraj u vás nechal danubit na stanici..
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 21:20:43

Ako povedal Kevin je to zaujmava myslienka..Ale skor by som sa obaval o bezpočnost (zneužitie hackermi)..
Ale určite to má budúcnosť a skôr či neskôr to bude všade...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 21:35:16
avatar
DD s odpustením, ale čo to preboha meleš?? Uvedomuješ si že to je krok k totalite? Áno, presne k takej istej totalite ako bol svojho času komunizmus. Nehovor mi tu o nevyhnutnosti a podobných hlúpostiach, ide iba o prachobyčajnú praktiku policajného štátu ... čo je koho po tom čo ja robím na internete? Čo je vôbec koho po tom čo robím vo svojom súkromnom živote?!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 21:43:09
avatar
není, protože to že někdo zná mou identitu, neznamená že je to špatně ... já si naopak myslím, že pokud má ta svoboda k něčemu být, tak má být autmatické, že nevystupuji od Nickem či se neschovávám za anonymitou atd. Jinak Stát není nic, z čeho by měl mít občas strach, nebo se tvářit, že je to něco nad ním, či něco na co nemá vliv .... stát není náš nepřítel. Stát jsme všichni.

Já osobně jsem pro aby anonymita na internetu byla vytlačena, protože slušný moderní člověk se přeci za své názory a činnost na internetu nemá proč stydět a schovávat se
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 22:16:07
avatar
až ti někdo kdo na internetu uvidí tvoji identitu začne za tvoje názory házet šutry do okna popřípadě ti propíchá pneumatiky auta, změníš názor.

Ano, možná máš pravdu že něco podobné je nevyhnutelné, ale jistá dávka rizika policejního státu tu je. a já teda radši anonymitu než aby někdo po večerech kontroloval na jaké weby chodím....

Edit: už aby přišli s alternativními DNS servery.... už jen to, že mají amíci možnost zrušit jakoukoli doménu, je směšně k pláči... Odkaz
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 22:25:41

Kdybys měl vlastní web s docela slušnou čtenářskou podporou, taky bys možná prosazoval ne-anonymitu.
Logicky aby byl pořádek.
Proto asi ten váš vzájemný nesouhlas ...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 22:35:05
avatar
všechno má svoje pro a proti ;-) osobně si ale myslím že tahle ne-anonymita by nějakému většímu pořádku nepomohla... ať už anonymní nebo ne, lidi by se furt hádali za svou oblíbenou značku popřípadě by pořád měli nějaké narážky na objektivitu... v tom nic nějaké oslovování pravým jménem nezmění.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 22:49:07

To už záleží na tom, jak je člověk vyspělý.
Každý nesnese chovat se špatně pod vlastním jménem.
Od toho je tu anonymita
Jenže pak jsou třeba i extrémy, kde nechápu, že to ty lidi vůbec baví a že na něco takovýho mají vůbec žaludek...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:17:43
avatar
možná by to pár lidí opravdu uklidnilo, ale v celkovém součtu by to neznamenalo žádnou změnu...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 18:56:12

máš pravdu, přesto věřím, že diskuze by se zkvalitnila, aspon zčásti... a taky jak u koho.
Ono psát o tom, že by se nic nezměnilo není až tak pravda.
Stačí zapnout mozek, vždyt člověk by svoje názory bral víc osobně ... tzn s rozvahou. Nevím jak to popsat, člověk bud rozumí, nebo ne... Hezký večer
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 11:03:37
avatar
z toho článku až mrazí v chrbtici...
každopádne ani jednej vláde sa veriť nedá

a ešte podotknem, že ako Uxmal porovnal toto s komunizmom - mám chuť povedať, že zlatý socializmus, lebo toto sa porovanť ani nedá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 12:02:56
avatar
já jsem si nevšiml, že bych byl pro omezení svobody ... jsem jen pro to, aby bylo normální, že se člověk neschovává za anonymitu, ale vystupuje pod svýcm vlastním jménem ... To mi přijde mnohem svobodnější a demokratičtější než dnes.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 13:15:44
avatar
V čom? Nejak nechápem tvoje ponímanie slov sloboda a demokracia.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 13:59:05
avatar
já jsem taky nepsal že ty bys tam něco takového měl.... já jen psal že v takovém případě jsou tu ty rizika....
Pokud se ale někdo nechce schovávat za nick, nemusí ani dnes. Je to čistě jeho volba. A nevím co je svobodnějšího a demokratičtějšího, jestli povinně všichni na netu pravé jméno nebo možnost volby jestli nick nebo jméno..... myslím že to povinné moc svobodně a demokraticky nevypadá...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:24:26
avatar
jenže svoboda a demokracie nejsou jenou práva, ale i povinnosti a já na tom nic špatného nevidím.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:09:13
avatar
tohle tvrzení nemá moc společného s vystupováním pod vlastním jménem.... nebo ano?
Nechci rýpat, DD, ale přijde mi že ti nějak chybí rozumné smysl dávající argumenty. Tedy aspoň v diskusi na toto téma.
Například by mě zajímalo co z těch povinností demokracie a svoboda pro tebe plyne....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:25:05
avatar
myslím že argumenty nemáš ty, když nevíš, jaké povinosti máš v demokracii a svobodě ...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:09:26
avatar
Jedinú povinnosť čo máš (aj to voliteľnú) je neporušovať zákony. Všetko ostatné je len o morálke. Asi tak ;)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:42:12
avatar
DD, jediné co tu píšeš je o svobodě a demokracii a o tom jak to bez anonymity bude cool.... opravdu si nemyslím že spolu zrovna tohle nějak moc souvisí, ale co už, každý má svůj názor. A taky jsi mohl napsat tedy co jsou podle tebe ty povinnosti.... protože tak jak psal Uxmal, jedinou povinnost považuju neporušovat zákony... ostatní... ostatní už člověk může, pokud se mu chce.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 23:11:48

Jedno z největších práv občana je Volební právo. Toto právo vykonává tajně za plentou, protože tak může vyjádřit svůj názor nejsvobodněji.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 09:50:50

Dobre receno. Clovek kdyz dnes vyjadri nazor, tak je za to casto pranyro an. imternet bylo a je svobodne medium a prptoze je anonymni tak je opravdu svobodne. Vsem to tak vyhovuje a nevidim duvod neco meinit. Jediny kdo se to snazi zmenit jsou penezo chtive spolecnosti ktere chteji vsechmy a vsechno ovladat. Muj nazor je ze pokud se nikomu nelibi imternet protoze je v nem pry bordel, tak ho nemusi pouzvat. V cele nasi vlade je bordel a resi to nikdo? NE !
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "Sponzoři" 2011-01-13 08:25:47
avatar
V tom případě chci znát ty velké peníze, které ty reprezentanty státu sponzorují. Aby to nedopadlo jak s ksichtoknihou, kde si kvůli slabému povědomí o sobě a možnostech zabezpečení, o Tobě kdejaká PR agentura přečte, co jsi zač a co si myslíš.
A pojem slušný člověk je taky diskutabilní, protože to používají všechny politické strany :-D Samozřejmě ne ve významu "tupá ovce", to by si nedovolili :-)
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 12:03:38

jen takovy dodatek: stat neni nas nepritel, ale statni sprava ano, nebo je snad v poradku ze mi kazdy mesic ukradnou pulku vyplaty a na oplatku dostanu predrazene sluzby z nichz nektere ani nechci? :-) nejvic se to bohuzel podoba mafianskemu vypalnemu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 12:09:47
avatar
jak si zvolil, tak to máš
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:15:36
avatar
dneska volby nepomůžou, protože ti co by něco změnili k lepšímu nemají dostatek voličů, takže se prosadí jen ti co můžou udělat pořádnou předvolební masáž.. a samo kdo jim tu masáž zaplatí? no společnosti které si potom můžou tahat za provázky....

Jediné řešení které v česku co se týče politiků vidím je zároveň dosti extrémní, zlikvidovat je...
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 05:21:41

ja volil jinak a mam to taky i kdyz sem nechtel, spilat jednomu ze ma to jak volil kdyz jde o volbu kolektivni je nesmysl.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to sii doufam myslel ironicky 2011-01-14 05:11:11

stat by nemelo byt nic z ceho by mel mit clovek strach, prravda je to kdyz je to napsano takto. jenze dnes, a je to spis cim dal horsi je stat neco z ceho by sme meli mit vetsi a vetsi strach, zejmena jde li o to jakym smerem se veci ubiraji. ze statu je nepritel. stat je nad nami. stat nejsme mi, stat sou mafiani a korporace, "my" jsme jen ekonomicky doplnek, vyrobni sila bez socialniho kapitalu, generujici hodnoty a zisk, nic vic, nic min.
Normik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ne 2011-01-14 13:20:55
avatar
Chápu tvůj postoj, ovlivněný zkušenostmi s DD webem, ale za mě, rozhodně NE.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 21:53:13
avatar
Ale vieš čo vyplýva z toho že budú poznať tvoju identitu? Bude tam zalogovaný akýkoľvek tvoj pohyb, všetky aktivity. Ako by sa ti páčilo kebyže má niekto prehľad o tvojom každodennom živote? A tiež nechápem prečo sem radíš slovo "sloboda" - čo tá má s tým spoločné? Ak by sme sa o nej už mali baviť, tak už hádam v takých intenciách že si slobodne vyberiem že chcem pôsobiť anonymne, prípadne pod svojím menom, nie? Tie preukazy to je len prejav štátneho donútenia pre nejaký hmlistý a pofidérny pojem "bezpečnosť", to nemá so slobodou nič spoločné. A slušný a moderný človek hlavne rešpektuje súkromie ďalších slušních a moderních ľudí
Štát je len imaginárny pojem, nič viac ... máš trochu idealistický pohľad na realitu. Politikovi a štátnikovi si úplne ukradnutý.

EDIT : Pardon, to mala byť reakcia na teba DD
WaRi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 22:19:24
avatar
"Bude tam zalogovaný akýkoľvek tvoj pohyb, všetky aktivity." Takovéto vymoženosti už tu dávno máme.
http://www.lupa.cz/clanky/data-retention-v-cesku-prakticky-i/
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 22:02:01

Nemyslel si na 9 neslusnych jeden slusny???
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak proti romuto treba bojovat 2011-01-12 22:35:22
avatar
Tak proti romuto treba bojovat do poslednahe dychu. Je to totalna kontrola.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 22:52:09

S tim muze souhlasit jen ovce.
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 22:55:28

Vždycky jsem si myslel, že až někdo vyrukuje s povinností nechat se očipovat nebo nezaměnitelnou identitou na internetu, tak to jen urychlí defenstraci a ne, že tomu bude ještě někdo tleskat. To snad nikdo nemůže myslet vážně !!!
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 23:13:50
avatar
Jaky ma vyznam znat neci identitu na internetu ? Leda tak na identifikaci nepohodlnych osob. Potencial na zneuziti je prilis velky a nevyvazi nejaky uzitek. Prez internet nemuzes nikoho zabit. A ti co kradou se identifikovat stejne nenechaji. Bude to jen bic na moc mluvici jedincem
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 23:14:53

Citace:
USA uvažuje o zřízení Internetových občanských průkazů
Přitom papírové OP v USA nemají! Ani v Anglii nejsou povinné.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 09:34:56
avatar
No tomu říkám teda gól tak by mě zajímalo podle čeho identifikují zlodějíčky.... asi podle velikosti bot..

né, fakt se mi zdá divné že země kde ještě nevynalezli normální občanky přemýšlí nad něčím takovým
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 11:44:33

Opravdu neexistuje. Používá se řidičský průkaz. Ten má v podstatě každý. Nebo pas. Nebo průkaz sociálního pojištění. V podstatě i u nás můžeš prokázat totožnost svědectvím jiné osoby, zákon to umožňuje.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 14:23:40
avatar
veru SSN.. Bez neho v podstate niesi plnohodnotny clen americkej spolocnosti
I.N.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 23:16:58
avatar
Mne sa viac páči riešenie Projektu PRIME:
https://www.prime-project.eu/

Kde každý bude mať svoju vlastnú identitu, a prostredníctvom PRIME sprístupní poskytovateľovi služby iba údaje, ktoré chce. Každý poskytovateľ služby bude tiež používateľom PRIME a tak bude mať užívateľ presný prehľad o pohybe jeho osobných údajov.
PRIME umožňuje aj spravovanie profilov pre rôzne služby. Napr. iné dáta zverejnené pre Sociálnu sieť a iné pre e-shop a iné pre e-banking.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-12 23:45:55

Aneb vítejte ve světe George Orwella ... :-(((
snowflake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 14:35:14

JJ, Jirka Orwellů by neměl radost. Argumenty jako: "...jakých zvěrstev na bezpečnosti jsou schopni napáchat sami uživatelé, to opravdu horší být nemůže." mají opravdu hlavu a patu. Vždycky budu volit raději svobodnou možnost udělat chybu, než svobodu ztratit...
TFUJTAJXL...
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 00:03:10
avatar
omg jen to ne! už takhle se nás snaží vlády kontrolovat jak to jde a nezastaví se před ničím. viz 11. září v USA. ještě stále někdo věří tomu, že to byli jihádi v čele s Usamou? zase jen další akce (nejen) americkejch tajnejch služeb, aby se nám dostali při nejlepsím až do postele. Obama, ten kkt, kterej jen dělá to co finanční magnáti za jeho zády chtějí, ten nám ještě zavaří
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 08:33:56
avatar
Souhlasím s tebou. A jen amíci to vidí jinak..teda ty zaslepení patrioti. .a je úplně jedno jestli bude v prezident.křesle republikán nebo demokrat. Pokaždý tam vládnou bohatí magnáti, kteří zaplatili volební kampaň. Si všimněte třeba Obamovi administrativy. Je tam skoro to samé složení jako za Clintona. Takže opět ty tuneláři, co můžou za celou krizi v US. A kteří to celé odstartovali. Amerika je čím dál schnilejší jablko.. a nastavený směr politiky US, to myslím vše ještě zhorší.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 00:07:22

Argument, že slušný člověk se nemá čeho bát je trochu mimo. Třeba nechci aby ostatní veděli, že dělám slušné věci či jednoduše nechci, aby věděli co dělám i když je to v souladu se zákonem.
Zneužití dat bych se bál. V případě rentgenových snímků také tvrdili, že se hned smažou, tak proč jich má vláda tisíce?
A navrch to s tou soukromou firmou. To je snad vtip? Když už je něco povinné, tak ať je to alespoň pod částečnou kontrolou veřejnosti.

Je smutné pozorovat, kam to hrdý a sebevědomý národ dotáhl za dvě století. Do sra....
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 11:47:30

V USA při zatýkání říkají krásnou průpovídku: "Vše co řeknete, může být použito proti vám!" A to platí všude.
pepek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 00:36:01

To se dalo cekat, ze digitální zkáza bude pro.
Kdykoliv se objevi sebevetsi blbost která se týky svobody internetu tak se dd zarucene postavi na stranu tech kteri tu svobodu chteji omezovat.
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 08:23:34
avatar
Víte kolik bohatejch a vlivnejch v korporacích tento stav internetu přímo trhá žíly? ..je to logické. Internet je jedno z mála ještě nezavislých míst na této planetě! A pokud nám vemou i to. Myslím, že k anarchii to má pak hodně blízko. A nechápu lidi co tohle brání..když je úplně jasný o co jde prasátkům.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 12:01:58
avatar
já jsem si nevšiml, že bych byl pro omezení svobody ... jsem jen pro to, aby bylo normální, že se člověk neschovává za anonymitu, ale vystupuje pod svýcm vlastním jménem ... To mi přijde mnohem svobodnější a demokratičtější než dnes.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 13:10:52
avatar
V čom je to "slobodnejšie a demokratickejšie" ? Že nemám na výber? Že mi vnútia inváziu do súkromia? Ako pocítim ten nával novej slobody a demokracie? To že by som tu vystupoval v diskusii pod svojim menom by mi fakt nejaký pocit slobody nedalo ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:23:31
avatar
demokracie a svoboda ale nejsou bordel a cochcárna, jak si to někteří představují ....

většinou vystupování pod vlastním jménem člověka nutní dbát na své jméno a nechovat se jak neurvalec a skutečně ctít svobodu a demokracii, kd tvá svoboda končí a začíná tam, kde začíná a končí svoboda druhého ...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:12:14
avatar
No, skutočnému neurvalcovi je to jedno v reálnom živote, tobôž na nete kde aj kebyže má zverejnené svoje meno tak nikto nevie o koho ide ...
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 05:23:31

jj cteme svobodu a demokracii, no ale nejdriv by sme ji meli tedy vybudouvat, ne jen na internetu, ale i v realnem zivote, aby tedy bylo to cteni k necemu realnemu, to uz bych totiz pak moh zacit verit klidne i v boha
jozka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - je to sporne.. 2011-01-13 07:58:40

To je jako s tim pravem na informaci. Predstavte si, ze na internetu bude zip soubor, ve kterem budou fotky praveho vraha Kennedyho. Mam pravo si ten zip stahnout?

(a co kdyz v tom zipu budou zaroven fotky s detskou por.. ?)
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 08:27:00
avatar
Achjo..to bude POLICEJNÍ STÁT. V tý Americe vymejšlí samý pokrokový leckdy zpátečnický směrnice a zákony. A tato patří k těm ze science-fiction. Ono je hezké otom polemizovat na papíru, ale přejít k tak velkému projektu jako je NET-ID pro každého občana. To jsou plány.. dokážete si představit jakej balík peněz a kolik lidí na to bude potřeba? ..kdyby raději v USA řešili hospodářskou krizi. Přijde mi to celé absurdní v roce 2011. Kdy tu máme internet v hojné míře cca 10let. A už se nám ten internetík totalizuje..jen co je pravda. Doufal jsem , že nás to ještě min. 2020-2030 mine. Ale vypadá to spíš do 2020 to bude! A proberte se, žádný pozitiva v tom nehledejte. Ani to nebude účel. V principu to bude fungovat jako dat.schránka. Ono bude stačit se připojit přes své NET-ID a poté se tvůj celý surfing i se stáhnutými věcmi bude logovat do schránky. A tak bude mít Velký Bratr přehled o všem kam si vlezl, co sis stáhnul. A myslím, že toto je hlavní důvod. KONTROLA VŠECH A VŠUDE. Historie se opakuje!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 09:41:57

S tvým názorem se ztotožnuju, tenhle další rádoby chytrý nápad američanů je jen pokračující snaha se srát všude do všeho (lecko si toho možná všiml). Nejsem sice žádný odborník, ale imo by bylo dalekolepší kdyby se amíci starali sami o sebe udělali by tak nejlíp.

To že americká administrativa dokáže američanům pěkně vymýt mozek a přesvědčit je o správnosti jejich činů/agresi proti některým státům, je podle mě jenom smůtné.

Posledním odstavcem nepodporuju islámské vyznání (stejně jako žádné jiné), když američani tam vpadli jenom kvůli ropě (rozuměj $). Jejich propaganda je pěkně průhledná a soudný člověk to taky prohlédne.

Na závěr bych se chtěl ještě zopakovat. USA NEMÁ právo řešit jakékoli věci mimo severní ameriku, a jejich činy samy odporují jejich kecům o svobodě a demokracii.

(omlouvám se za případné úrážky a vůlgární výrazy v mém zapáleném projevu ;) )
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 14:48:24

Na to, aby sa z toho jedného neslušného stal slušný internet využívajúci človek, nie je potrebná žiadna identifikácia. Veď teraz máme občianky, vodičáky, pasy a rôzne iné identifikátory a vôbec to neprispieva k slušnosti niektorých ľudí

Pokiaľ by sa internet mal pre mňa stať života ohrozujúcim, tak potom možno by som sa prikláňal k identifikácií ...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 09:45:26
avatar
no do riti...

najprv socialne siete, soft na rozpoznavanie tvari ktori ulahcuje zdielanie fotiek...a teraz toto.
Pecka nooo
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 10:48:50
avatar
Už to začíná, za chvilku nás začnou chipovat jako králíky pod záminkou vlastní bezpečnosti, pár takových králíků už po světě chodí.
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 12:12:16

no jestli sebou nosis mobil tak ses uz taky ocipovany, jasne, jeste to neni stoprocentni, ale co neni muze byt
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 10:56:44
avatar
pomaly sa prepracovávame k budúcnosti ako v zeitgeiste... očipované zadky a bez dozoru sa nepohneš. ja sa nehanbím za svoje činy, či už v reale alebo na internete - ale aby ma niekto sledoval a podobne - k zneužitiu to má fakt velmi, velmi blizko..
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 11:14:24

...nevidis si ani na spicku nosu DD, mam rad tvoje clanky o grafikach, ale z tohoto je mi smutno!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 12:03:15
avatar
já jsem si nevšiml, že bych byl pro omezení svobody ... jsem jen pro to, aby bylo normální, že se člověk neschovává za anonymitu, ale vystupuje pod svýcm vlastním jménem ... To mi přijde mnohem svobodnější a demokratičtější než dnes.
Peitho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 12:25:53

v cem ti pomuze, kdyz tu bude napsane Pepa Oprsalek anebo mikes?
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 13:56:56
avatar
Áno, týmto spôsobom by sa predišlo veciam typu "10 ročný fagan si na fóre dovoluje na 40 ročného skúseného odborníka", ďalej flamovanie, spamovanie a pod. Ako admin to máš asi ťažké. Ale stojí to fakt za tú cenu všadeprítomnej kontroly (+všetky riziká s tým súvisiace)???? Ja osobne budem radšej preskakovať príspevky niektorých spoluobčanov, ako riskovať toto
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:20:58
avatar
fakt tomu že by to pomohlo věříš? já ne..... tak jak teď všude plošně jsou jen nicky a jména jen občas někde, tak si myslím že plošné zavedení takovéto identity by mohlo mít možná tak krátkodobý účinek.... potom by na to ti co remcali předtím začali sr*t a začali by zas....
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:07:15
avatar
keby vzniknú "internetové občianky", určite by pokleslo množstvo internetového kreténizmu, takže hej, myslím si to. Tu je to napríklad dosť kultivované, ale na iných fórach (hlavne gamesových) je to vyslovene tragédia.

teraz by som ti tu napríklad kludne mohol nadávať a nič by sa nestalo. BAN? nech.. Urobím si druhý nick. Keď som tu ale pod vlastným menom a raz dostanem BAN a skončil som nadobro, tak by som si to 2 krát rozmyslel. Aspoň tak nejak si to teda predstavujem

Každopádne ako som už napísal, toto sú len malé výhody oproti nevýhodám ktoré by to prinieslo. Ako cigarety môžu byť v 0,001% prípadov prospešné zdraviu, tak je to aj s týmto.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 23:41:14

Postrádám v tvým zhodnocení jednoznačny odmítnutí takovýho zvrhlýho nápadu. Problém internetu není v anonymite.

Internet je dnes asi nejméně zdeformované prostředí co se týče svobody. Proto je trnem v oku a proto jsou neustále vymýšlena fiktivní nebezpečí a nabízena jejich "správná" řešení(dětské porno, terorismus ...). Stejný mechanismus (vytvoření problému - nabídnutí řešení - vyřešení) je uspěšně používán jestli ne tisíciletí tak určite po staletí k prosazovani změn, které nejsou v zájmu většiny.

Neuvědomuješ si možná, že přesně po takových malých krůčkách, v průběhu staleti, nám byl podstrčen dnešní zvrácený peněžní systém, který plní funkci základního kamene pro téměř všechny problémy které jako společnost máme(internetová "nebezpečí" nevyjímaje). Náš základní výdobytek se kterým operujeme každý den nemá jako motivaci lidské zdraví, životní prostředí, udržitelnost, spravedlnost, pravdu, mír ani čest a pak se stále divíš jak prolhané jsou ty firmy, které jsou tu v hledáčku. Nebo se běžně lidi podivujou nad tím jak blbí jsou ti politici. Přitom politici jsou ti nejlepší z nejlepších. Správná otázka ale zní, PRO KOHO?! Hledání odpovědi a následná opatření považuji za zcela zásadní pro naši budoucnost.

Já s tebou naprosto souhlasím v tom, že pro čest a fér jednání musí na světě být místo (nebo jinak: musí zmizet podpora podvodů a nefér jednání), ale kroky jak toho dosáhnout nespočivají v zalepování záměrně vytvořených problémů. Nestane se to tak, že budeme dál závodit s matematicky nevyhnutelným kolapsem a poté manipulováni masmédii zmateně skočíme do dalšího "kreččího kola". Je načase otevřít oči a přestat opakovat stejné chyby stále dokola.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 05:17:14

to se ti divim, jak pisu, dole, predkladej obcanku kdyz jdes do kramu, kdyz platis, konec koncu ukazuj obcanku kazdemu koho cestou do kramu a zpet potkas ;)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 12:47:36

Nefunguje uy nahodou nieco ako digitalnz podpis?Stacilo to dat kazdemu povinne s rodnym listom Moc sa v tom nevyznam zatial mi to nebolo treba ... BTW anonymita sa hodi.Nepotrebujem aby veduci/HR v praci vedeli co robim vo svojom volnom case...
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 13:06:22
avatar
Zrejme reakce na wikileaks.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 22:01:48

Dobrý postřeh. Myslím, ze to má ještě mnohem širší souvislost.

Osobně wikileaks považuju za "dvojitý blaf" a podle dnes vládami používaného modelu (záměrné vytvoření problému - nabídnutí řešení - vyřešení), to může být záminka k dalšímu kroku na cestě k likvidaci svobodného internetu. Postarat se o únik těch "správných" kompromitujících informací už je ten nejmenší problém! A jako bonus ještě zavede spoustu nespokojených hledajících na slepou kolej. Všechny znaky rukopisu globalizačních mistrů:-)
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:25:05
avatar
Něco takového může vymyslet jen USA, kam se hrabou češi...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:22:10
avatar
čeští politici na to nemaj fantazii a kdyby věděli pořádně co to je internet, tak na něco takové nepřistoupí protože by se vědělo že i vrcholoví politici stahují pirátské kopie
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:09:26
avatar
tak u vás v ČR sa tieto počítače a internety pre zmenu zase zakazujú, nie?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pořád říkám 2011-01-13 17:40:50
avatar
že internet se musí rozpadnout minimálně na dva, jeden idealistický se svobodou a anonymitou a druhý praktický, pro styk s úřady, obchody, nějaké důvěryhodnéjší diskuze a sociální sítě, kde bude jasné, kdo co dělá. Oba principy mají své výhody a nevýhody a pokud se prosadí oba, jde jim ty mínusy snadno odpustit.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 05:15:47

jenze ten idealisticky a svobodny, jednoduse zemre s tim jak se prosdi ten druhy. on ten internet nefunguje sam od sebe, ale diky nejakemu zazemi, vetsinou firemnimu, a kdyz ti nebudou chtit a je dost pravdepodobne ze chtit nebudou tak proste zanikne.
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 20:13:27
avatar
Vše co je na síti je napadnutelné .... až vás pak nějaký hacker vymaže tak co....
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 21:57:49
avatar
Já jsem proti ale co dělají Amíci mi je ukradené až se to bude týkat mne tak budu řvát jak tur.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co bych k tomu napsal 2011-01-14 05:07:24

Elektronicka Obcanka, dal jen EO, bude jeste snadneji odcizitelna nez OP, uz dnes kdyz vam nekdo ukradne OP a na nej si pujci penize a vy ztratu OP nenahlasite, a kolikrat i kdyz nahlasite, mate problem jak hrom. O pripadnem odcizeni EO se ale prakticky dovite az kdyz ho nekdo zneuzije, pak horko tezko dokazete ze jste s ni neco nespachali vy, v USA v tom lepsim pripade skoncite v nejake veznici pro teroristy, bez naroku na zdeleni obvineni a na samotce, v tom horsim vas rovnou popravi jako kyber teroristu. Zavedeni EO je motivovano jednou myslenkou a to tou ze jsme v podstate vsichni kriminalniky.
pak se pozastavim nad vetou "Navíc slušný člověk ve slušném státě se přeci nemá čeho bát.", z toho duvodu mame vsude kamery, na vsech rozich a zachvili je budeme mit i na zachodech a v loznicich, slusny clovek se prece nema ceho bat ;) no rovnou bych odkazal na http://www.youtube.com/watch?v=E_fVK-XjjC8, kde je to pekne vysvetleno. Predstava ze EO se nebude nikde ukladat, a logovat navazne na to kam a kdy chodite na co koukate je vyslovene naivni. uz dnes vam muze byt odmitnut napriklad vstup do USA na zaklade nezavazneho pokecu na FB pres chat, a jeste vam USA administrativa posle se zamitnutim i screeny onoho chatu, pripadne zdi.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a jeste se rozvedu 2011-01-14 05:13:54

kdyz jdu do kramu, nikdo po me obcanku hned u vchodu nechce, nikdo ji po me nechce ani kdyz platim. nikdo po me nechce obcanku ani na baru, ani v restauraci, ani kdyz jdu doma na zachod, nebo kdyz picham pritelkyni. Obcanku po me chteji az kdyz bych neco provedl, kdyz sem nic neprovedl a chteji li po me obcanku, museji mi zdelit duvod!
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 07:59:04
avatar
Takže až bude zase "únik" tajných dokumentů, tak někdo zmáčkne čudlík a bude vidět všechny kdo to četl? Pak si třeba vybere náhodně nějakého člověka a mrkne se, kde všude byl. Hááá on čte konspirační teorie, zkoumá alternativní vědu, pokouší se zjisti něco o Bilderberg, nebo zjistil něco o masové kontrole lidí kterou na lidstvo spřádáme, tak na toho si posvítíme...

Obávám se, že DDho už získali na svoji stranu...
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 13:43:15

prakticky to bude stejne jako ted se strelcem z arizony, prohledli mu pokoj, a vsechny noviny psali "mel doma meinkampf a komunisticky manifest", proc to pisou? ja mam doma trebas orwela a nikdo o tom nepise. Spousta filozofu, sociologu, historiku ma tyhle knihy doma. To se nam jen snazili vnutit ze je nacista a komunista, a to staci mit tyhle knihy doma a hned je jasne ze je clovek nacista a komunista? kdybych hledal ve sklepe, urcite bych tam tyhle knihy nasel, i Werich cetl Mein Kampf. a hadejte co, s EO to bude tak ze se jen podivaji a uz nebudete muset ani nic vlastnit, bude stacit ze jste jen podivali.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 19:31:47
avatar
Tak s tímto musím nesouhlasit. DD jestli chceš tak všude vystupuj pod svým jménem s adresou, máš na to možnosti. Ale jsou místa kde chci zůstat anonymní. Představ si situaci kdy se tvůj názor znelíbí nějakému "chytrému" magorovi. Někde budeš vystupovat pouze pod svým jménem, ale někde bude u toho jména volně přístupná i adresa. No a pokud magor nemá co dělat a ty jsi to nakrknul hodně tak ti může udělat ze života peklo. Vím že je to nepravděpodobné, ale ne nemožné.
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-15 23:01:12
avatar
Občas je dobře, že máme tak blbé politiky.
Jen si to vezměte, žádná kontrola věkové hranice u her, žádná omezenost na internetu, žádný ořezávání her kvůli vělké brutalitě....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 589x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 393x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 900x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1174x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1500x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6