Microsoft vyslyšel prosby HW firem a hodlá propagovat více PC, jako herní platformu prostřednictvím Games for Windows programu. Jak?
Pokud znáte Live Multiplayer prvky z konzole XBOX360, jako jsou různé achievmenty a prvky jako hlasový a textový chat, či různé žebříčky apod., tak tyto prvky Microsoft poskytne zdarma i pro Windows platformu, tedy PC! Tato změna se má týkat všech herních titulů Games for Windows a to jak minulých, tak budoucích. Dále Microsoft plánuje zavedení online obchodu pro Games for Windows PC, kde bude možné pořídit placené i volně stažitelné bonusy a obsah do podporovaných her a další a další věci. Podobné systémy známe zatím jen z konzolí.
Microsoft také oznámil, že hodlá podporovat PC hraní a to také zjednodušením PC rozhraní a tedy snížením požadavků na herní vývojáře. Jinými slovy tím potvrdit, že většinu her, které vyjdou pro XBOX360 chce dostat co nejjednodušším způsobem na PC! Z pohledu herního vývojáře skvělá zpráva, protože náklady na vývoj PC verze z konzolové klesnou (půjde to nejspíše i naopak). Microsoft tím podpoří vývoj her pro obě své platformy najednou. Tím ovšem neudělá radost konkurenční SONY. Ta již ztratila většinu exkluzivních titulů, kterými disponovala a potenciál, který může platforma Microsoft (Xbox360 a PC) nabídnout z hlediska potenciálních příjmů vývojářům her, je nesrovnatelně větší než cokoli jiného. Microsoft zdá se pochopil, že při současném vývoji PC, kdy už i levné notebooky zvládají hry velmi slušně a naopak konzole rychle zastarávají, je třeba využít potenciál, který se nabízí. Dobrá zpráva pro hráče - náročnost her se nejspíše v dohledné době nijak rapidně nezvýší. Možnosti současných konzolí jsou omezené, a pokud máte udělat hru, která půjde dobře na konzoli, musíte ji notně optimalizovat a pokud se má ve stejné podobě hra objevit i na PC, pak s ní i slabší PC dnes nebude mít příliš problémy. A protože se HW konzolí ještě nějakou dobu nezmění, nelze tedy čekat nějaká změny ohledně HW náročnosti her. Vypadá to tedy, že se dočkáme dalších herních titulů, uváděných pro XBOX360 i PC. Vývojáři to budou mít jednodušší a potěší i společných Live Multipalyer prvky, které zároveň možná pomohou k větší oblibě legálního pořizování her.
Do skládačky nám zapadá i Microsoft DirectX11. I o tomto novém DirectX rozhraní Microsoft promluvil. A hlavní prvky?
- Plná podpora v systému Windows Vista i budoucích verzí Windows
- Kompatibilita s DirectX10 a DX10.1 hardwaru
- Možnost využití GPU jako paralelního procesoru - nová výpočetní shader technologie
- Podpora Multithreaded technologie - více činností najednou
- Podpora Tessellace, jemnější a realističtější 3D modely (tato schopnost je obsažena už v DirectX 10.1)
Potvrzuje se tedy, že DirectX11 není žádnou převratnou novinkou. Rozšiřuje jen možnosti DX10.1 a nebude tedy příliš velký problém udělat DX11 hru z DX10 a DX10.1 her. Principy se nemění. Tento krok přesně zapadá do výše uvedeného. DX11 samozřejmě konzole nepodporují, nicméně DX10 prvky ano a uvedení DX11 ve výše uvedené podobě neohrozí vývoj her v následujících letech pro XBOX360 ani pro PC. No, uvidíme, ale vypadá to dobře ....
Zdroj: Microsoft
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|