Už jsme si mysleli, že VALVE spokojeně usnulo na balících peněz ze STEAMU a přestalo vyvíjet.
VALVE se jako SW firma v poslední době zrovna nepředřelo, tedy alespoň to tak navenek vypadalo. O nějaké pořádné hře už jsme neslyšeli už dlouho a to vůbec nezmiňujeme nekonečný příběh jménem HALF LIFE, o kterém jsme se zase nic nedozvěděli ani na GDC 2015. STEAM OS má zpoždění, konzole STEAM Box jsou zatím spíše u ledu. Celkově zkrátka nelze než mít pocit, že VALVE je spokojené s masitými příjmy ze STEAMu, který nadále roste, takže proč by něco dělalo.
Naštěstí je tu GDC 2015 a VALVE nám chce ukázat, že opravdu něco dělá a dělalo. Hlavní novinkou je konečně oficiální představení herního engine SOURCE 2! Nová generace engine, který není určen jen profesionálům, ale také modderům. VALVE současně oznamuje, že SOURCE 2 bude primárně využívat nové API VULKAN, které vzniklo z API MANTLE a nahrazuje OpenGL. To současně vysvětluje, jak se AMD vyrovná se STEAM OS jako LINUXovou platformou a co AMD s VALVE chystaly.
Druhou novinkou je ve spolupráci s HTC vyvinutý vlastní head set virtuální reality, tomu se budeme věnovat jindy, protože je to produkt hlavně HTC. Nicméně VALVE představilo i vlastní HW novinku. Jmenuje se STEAM LINK.
Ano, i VALVE se rozhodlo nabídnout malou jednoduchou krabičku k TV, sloužící ke streamování her a to nejen z internetu ale i z vašeho PC k vám na TV do obýváku. Tahle malá krabička má stát jen 50 dolarů a bude k dostání v listopadu (11/2015). VALVE také promluvilo o zpožděné a veleočekávané platformě STEAM OS a STEAM BOX počítačích. Vše se soustředí na listopad tohoto roku (11/2015), kde by se to mělo objevit v použitelném stavu na trhu!
STEAM OS jako linuxová herní platforma však už v té době bude čelit novému Windows 10 s DX12, které se chce stát univerzální platformou, tedy stejný OS nejen pro PC, ale i tablet, telefon, TV i konzoli. Windows 10 bude mít i konzolové rozhraní Xbox, což jde jasně proti SteamOS. Od oznámení STEAM OS zhruba před 2 lety, který v té době zněl jako nadějná budoucnost proti letargickému Microsoftu a jeho nezájmu o Windows jako herní platformu (což bylo vidět i na stavu DirectX), se však věci výrazně změnily. Je tu nový Microsoft, nový Windows, nový DirectX a tak i zcela nová situace. Pochopitelně i STEAM OS má větší potenciál, díky pořádnému modernímu API VULKAN vzniklému na API MANTLE, které zároveň donutilo MS k vývoji DX12, jež má s MANTLE také evidentně mnoho společného. Přesto vzhledem k velkému úsilí Microsoftu, který dokonce nabídne nový Windows 10 za určitých podmínek zdarma, je zajímavost zdarma šířeného STEAM OS jako LINUX platformy mnohem mnohem menší, než by bývala při jeho ohlášení. Nyní se musíme vážně ptát, co nám za současných podmínek STEAM OS nabídne lepšího než Windows 10 nainstalovaný na stejném HW?! Já si nějak nevybavuji moc věcí ... vy ano?!