Vista se špatně prodává – Microsoftu klesají zisky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 27 April 2008
ikona-vistaFirma Microsoft hlásí nečekaný pokles zisků o 11%. Samotná divize Windows poklesla o celých 24%!

 

 

  Osobně se tomu moc nedivím, fascinuje mě, jak všichni od všech společností pořád očekávají, jak zisky pořád jen porostou. Všechno má své meze. Microsoft je zdá se našel. Ta meze se jmenuje Windows Vista. V nedávném článku (Windows Vista proti Windows XP) jsme vám prakticky ukázali, jaký rozdíl je mezi Windows XP a Windows Vista. V žádném případě to neměla být pochvalná óda na operační systém Windows Vista, spíše jen suché konstatování faktu. Při pohledu na finanční výsledky firmy Microsoft, která nečekaně oznámila pokles zisku o 11% dolarů, i když příjmy společnosti dosáhly 14,45 miliardy dolarů. Za většinu ztrát může samotná divize Windows, která ohlásila pokles tržeb o výrazných 24%. Nová Windows Vista se zkrátka špatně prodávají. Kdo za to může? Sám Microsoft. Podívejme se na několik příčin ...

   Windows Vista nejsou o nic horší než Windows XP, na nových počítačích jsou určitě lepší. Mimochodem, za jeden z nejvtipnějších argumentů odpůrců považuji ten o tom žraní operační paměti Vistou. Jako kdyby si někteří tu paměť v PC šetřili na horší časy či co :). Ono se snadno na první pohled prohlásí, že Windows Vista žere paměť, ale je důležité si uvědomit, že Windows Vista umí s pamětí velmi dobře hospodařit a využívá ji účelně, zatímco Windows XP něco jako správu paměti a její účelné využívání skoro nezná. Zpátky ale k Vista. Vista sice není o nic horší než XP, nicméně také není nějak výrazně lepší. To by samo o sobě ani tak nevadilo, uživatelé by časem přešli, jenže když sám Microsoft slavnostně oznámí, že nové Windows 7 vyjde v testovací verzi již v roce 2009 a ostrá verze v roce 2010 a máme polovinu roku 2008, tak to se milý Microsofte nemůžeš divit, že je o Vista malý zájem. XP šlape dobře, kdo Vista využije, ten ji má, kdo kupuje nový PC, ten ji pořídí, ale žádný hromadný přechod z XP na Vista se čekat nedá. Zbytek totiž slavnostně čeká na Windows 7, které by měly přinést větší pokrok než je mezi Windows XP a Windows Vista.

vista-1

 

Za poklesem zisků je i prozaičtější důvod. V celém IT je dnes hodně vidět snaha dělat věci malé, tak akorát, hlavně ale levně a prodávat je levněji než kdykoliv před tím. Microsoft v poslední době zlevnil svá Windows. Pomineme-li, že například v Číně, což je obrovský trh, je dává skoro zadarmo, i u nás se v řádech desítek procent slevy projevily, byť se jednalo o krabicové verze. Každopádně Vista je už dnes spíše chápána jako takový přechodový systém mezi Windows XP a Windows 7, pakliže se sedmička podaří. Vyhlídky Microsoftu na zlepšení nejsou kdovíjaké. Většina firem, což je hlavní zdroj příjmů pro Microsoft, je s Win XP spokojena, vzhledem k tomu, že Windows 7 přijde za dva roky by z ekonomického hlediska byla hloupost měnit XP na Vista a pak hned na Windows 7. Do oznámených poklesů zisků i celkem zapadá nejnovější akce Microsoftu proti pirátům, která se bude týkat majitelů Windows XP, kdy se MS znovu zaměří na důkladnější kontrolu pravosti a případně odstavení nelegálních instalací. MS se zkrátka snaží zvýšit zisky, co se dá. Nemyslím si, že by se ale stal nějaký zázrak a Windows Vista MS zachránily a jejich prodeje se nějak výrazně zvedli. Prodávat se budou, ale jejich osud je již zpečetěn a pohřbí je Windows 7. Windows Vista je sice dobrý OS Windows, nicméně přišel dost pozdě a přišel jen nakrátko ...

Zdroj: DailyTech  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 04:07:21

zatímco Windows Vista něco jako správu paměti a její účelné využívání skoro nezná...

asi uz kazdy kdo chtel HALO2 si Visty kvuli tomu koupil, ne? nebo to snad hrajou lidi s patchem na XP,fuj..? :-D
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chybička se vloudila 2008-04-27 07:52:31

...Windows Vista umí s pamětí velmi dobře hospodařit a využívá ji účelně, zatímco Windows Vista něco jako správu paměti...
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 09:00:51
avatar
Jen bych jeste dodal ze Xp čekají s vůj SP3 který microsoft záměrně odložil aby zvýraznil vista sp1. S tím co o sp3 koluje po internetu se kyvadlo silně nahne zpátky k XP.

A ještě do 60% nových pc se stále dávájí windows XP . z vist se prodávájí hlavně x64 verze HP a ultimate.

vyuzití pamětí, visty sice žerou pamět jak kyselina ale zrejme nejak u MS odhali ze pameti půjdou s cenou dost dolů takže dnes 4GB jsou v nových sestavách v podstate běžné. A zrychlení běhu windows je opravdu znatelné to je jediná věc které mi u XP chybí. Jestě kromě důstojené x64 podpory. - jenže dalším faktorem je nepochopitelná lenost programátorů takže x64 stejně žádný běžný program nebo hra nepodporuje a veme si jen těch svých 1700MB.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 09:28:05
avatar
SP3 (finalni verzi) uz sem zkousel a oproti SP2 je zmena hlavne v zabezpeceni - vykonovy rozdil neni zadnej. Lehce nechapu proc tohle vydali jako SP - jedinej dobrej duvod je to aby lidi po cisty instalaci nemusely stahovat milion aktualizaci ale jinak me nic nenapada. Disk kde byly XP SP3 sem zformatoval - pro me plytvani mistem na disku - nachavam je pouze ve VM kde v XP obcas spostim nektere velmi stare hry.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 64bitů a Vývoj 2008-04-27 09:45:04
avatar
Adobe CS4 - v brzké době vyjdou a bude 64bitová verze. Autodesk aplikace (AutoCAD, 3DSMAx, Maya...) 64bitové jsou. To nejsou "běžné" programy? Já myslím, že pro toho, komu nestačí na práci cca 3,2GB RAM to běžné programy jsou. Crysis... Očekávání od 64bitové verze Solitaire možná byly nadhodnocené :-)
Stejně jako očekávání od Windows 7. Zdá se mi, že se tady rýsuje další cca roční flame ve stylu "ty voe, slibovali toto a tam není toto a nefunguje toto a my jsme se na to TAK TĚŠILI!!!".
CO KONKRÉTNĚ SI KDO CO OD WIN7 SLIBUJE? Fakt mě to zajímá... Protože jestli je to zlepšené UAC, které se dá ve Vistách simply vypnout a které si myslím stejně vyjde v nějakém KBXXXXX i do Vist, tak je to teda žalostně málo... Nebo zlepšená kompatibilita HW? To si jako myslíte, že HW, který jede v XP (má ovladače) a nejede ve Vistách, ve Win7 pojede?! Nehledě na to, že si nemyslím, že by výrobci HW byli tak nadšení z další verze ovladačů a jejich ladění, když mnozí ještě bojují s 64bit verzí pro Visty (nebo nedejbože 32bit, nebo se na to prostě vykvákli - see you, Creative!). Nebo uživatelské rozhraní? A jak jako? Že to bude vypadat ještě víc User Fiendly? Že se to vrátí ke classic vzhledu? Že opustí Aero? že budou snadno skinovatelné? Že nám dají víc voleb na správných místech, jak JSME ZVYKLÍ Z XP? A co už teď, jako "Visťák" mám problém na XP najít? ŽE OMEZÍ POUŽÍVÁNÍ TECHNOLOGIÍ NA OCHRANU AUTORSKÝCH PRÁV?! Že omezí posílání hlášek "furt někam něco", které když zakážete FireWallem, tak se nic neděje a systém šlape dál? Že tam dají plnohodnotný obousměrný FireWall, bez ZADNÍCH VRÁTEK? Že se zmenší nároky na RAM? Že budou menší na HDD? Že váš notebook vydrží déle na accu? ŽE PŘINESOU VERZI DX, KTERÁ BUDE OD ZAČÁTKU ŠIROCE PODPOROVANÁ (když DX10 leze, leeeezeee)? Že budou MCE plnohodnotným Media centrem a budou umět přehrávat různé DivX/XVid/MKV s titulkama bez dodatečného bastlení? Že jich bude míň verzí? ŽE BUDOU LEVNĚJŠÍ? Že budou bezpečnější? ŽE NEBUDOU CÍLEM VIROVÝCH a MALL/ADWARE/FISHING ÚTOKŮ? Že nebude vycházet bezpečností update se železnou pravidelností? Že nebude potřeba SERVICE PACK, jediná záruka použitelnosti systémů Win (komu se po instalaci SP1 na pravidelně updatovaných Vistách něco zásadního viditelně změnilo/zlepšilo, ať příde v osum na Palačák...)? Že nové Office budou mít méně "nový" vzhled?...
Lidičky, budou to zase jenom WINDOWS s daším nějakým úsměvným WOW, se všemi výhodami i nevýhodami guláše s játrovými knedlíčky od Microsoftu...
Tak neblázněte...
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows Vista x64 2008-04-27 09:50:43
avatar
... je bezkonkurenčně nejlepší operační systém na téhle planetě, s mraky inovací a vychytaných vlastností. Nechci se nikdy vracet na 7 let zaostalý operační systém, který nebyl projektován ani pro dvoujádrové procesory a 2GB RAM znělo jako sci-fi, chci používat operační systém psaný pro dnešní dobu, a tou je Vista.

Konzervy to nepochopí, konzervy nikdy nepoužívaly Vistu déle jak pár minut, protože jinak by si ji zamilovaly a to je přece špatné. Já na ní nehledám chyby, já na ní hledám klady, což je pozitivní myšlení, čeho nejsou závistiví chudáci s ilegální kopií Windows XP schopni :-).

http://jednoauto.com/blog/129-mesic-s-windows-vista-ultimate-x64-konec-dobry-vsechno-dobre.php
Herry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows Vista x64 2008-04-27 11:17:00
avatar
Ono jak jiz tady bylo receno ty Visty nejsou zas az, tak WOW. Pokud je nekdo klikos a hraje nejake nove hry popripade nekdo pouziva novy SW tak proc nevyuzit plne 64 bitu. Ale ruku na srdce kolik lidi neco takoveho pouziva, ve firemnim sektoru je nejcastejsi uziti kancelarske, takze je v podstate jedno jaky OS pouzijete. Co se tyce ilegalnich kopii XP jake je rozdil mezi ilegalni kopii XP a Vista, zadny. U obou systemu se da obejit ochrana. Kdybych byl jak mr Onecar tak bych rekl, na co pouzivat obstarozni system jakym Vista je. Ano je novejsi ale porad stary. Pouziju nejnovejsi Linuxove jadro nebo si jej dokonce nakompiluji jak potrebuju. Uvedomte si sakrys, ze dnes vse je kolem penez. Domaci sektor neni az tak zajimvy (tim nechci rict ze by byl zanedbatelny). Jeste me ted napadla jedna poznamka, proc Windows s kazdou verzi tak nabyva ?? Proc se panove v MS nezabyvaji optimalizaci kodu ?? Vzpominam doby kdy mi na Windows stacilo 30 MB mista na HDD. Proc tak mistri v MS urputne davaji do systemu hlouposti, ktere lidi nepouziji a jeste je davaji jako prednost (viz Aero - ktere mi pripada, ze je plytvani prostredky PC). Zaverem jen dodam, kdyz kupujete nove PC, tak proc ne Visty, ale pokud mate jiz XP neni duvod prechazet.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 11:41:53
avatar
Pokud chceš šetřit systémovými zdroji, používej DOS. Jeho ultimátní user-unfriendly prostředí tě v žádném případě brzdit nebude a vleze se ti celý i s programama na průměrný flash disk.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 11:58:48
avatar
OUUPS!!! Nevím jak pořídí s flashkou v DOSu?! Ale možná už je to v nějaké super verzi se stínovaným písmem v příkazové řádce ošetřené :-)
Anonymní  2008-04-27 12:10:36

DOS? Myslíte ten operační systém, podle jehož chování se dneska jmenuje hackerský útok:

"DoS = Denial of service"
Herry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DOS 2008-04-27 20:22:27
avatar
Hele milej zlatej, ja tady nechci diskutovat na tema kam uhnes, jde o to, ze Vista neni tak super jak tady pises. Proste jsou to novejsi Widle s podporou novejsiho zeleza a mraky balastu (za balast povazuji i aero) kolem dokola, takze po instalaci ti to zabere mraky mista zbytecne. DOS byl nahodou super, ale ten si nejspis nezazil (dle tveho nazoru a prostredi si zrejme klikos z widli). Byl to OS od MS, u ktereho jsem nezazil aby se sekl (pokud jej nezhodila nejaka aplikace). Ale chybel mu multitasking a plno dalsich veci. Co se tyce prikazoveho radku, tak bash ma vse co DOS postradal uz leta. A az budes mit PC na praci a ne na hry, pak budu mozna tve pripominky akceptovat.

K dalsim prispevkum tady k diskuzi. USB Flash disky umi pekne resit FreeDOS a je pomerne dobre napsany.

Dale Jsem nikde nezahlidl odpoved na otazku: Vyjmenuj nám tady technologické výdobytky Visty, když nechceš 7 let zastaralý OS. A já ti názorně dokážu, jak už 7 let zastaralý OS používáš.
Jak vidim dosly ti argumenty.

Muj zaver: Budu se opet opakovat, ze Windows Vista jsou proste novymi Widlemi a s tim maji vyresene nektre veci ktere XP nemely a samozrejme i plno chyb novych. A hlavni vec co mi vadi ten balast, priserne mnozstvi veci, ktere clovek ani nepouzije nebo jsou mu dokonce k nicemu.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 21:58:28
avatar
NO TAK TO NEPOUŽÍVEJ!!! A KDYŽ TO POTŘEBUJEŠ K PRÁCI, TAK ZMĚŇ OBOR!!! KDYŽ JE NĚCO TAK PŘÍŠERNÉHO (cituji tebe), TAK SE PŘECE NETRÁPÍM?!!
Ad DOS, tohle je ale už opravdu historie, to se na mě nezlob. A že jsem začínal s DTP v roce 1992, takže něco pamatuju. Tvoje argumenty ohledně použitelnosti Dosu (v jakékoliv podobě) pro práci, mimo úzce vymezené, mě utajené specializované aplikace, jsou prostě směšné! A hlavně, PROČ?! Jo ták. Nejsou to windows. Teda skoro...
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Optimalizace kódu, spotřeba pr 2008-04-27 21:25:03
avatar
Nevím jak teď, ale dříve dostávali programátoři v M$ nové PC každého 3/4 roku. Takže asi tak: Nabubřelost produktů, co to je?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DOS. ano. Ale jaký? 2008-04-28 15:08:46

Chtěl bych upřesnit: DOS nemusel být nutně MS DOS. Ten byl ostatně vždy horší. Neznám od MS žádný vlastní program, který by nebyl plný chyb.
Zkušené uživatele si sháněli DR DOS. Vždy byl o pár kroků vepředu, a MS DOS ho jen doháněl, a vždy s chybami.
Anonymní  2008-04-27 12:08:41

Že by Radek Hulán?
... je bezkonkurenčně nejlepší operační systém na téhle planetě, s mraky inovací a vychytaných vlastností. Nechci se nikdy vracet na 7 let zaostalý operační systém, který nebyl projektován ani pro dvoujádrové procesory a 2GB RAM znělo jako sci-fi, chci používat operační systém psaný pro dnešní dobu, a tou je Vista.

Myslíte těch inovací, které ostatní OS již 7 let mají , a jejich dnešní technologie implementuje možná tak Windows 2010 možná 2015? Proč jste tedy s Vistou X-let pozadu?
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 12:22:55
avatar
My všichni víme, že myslíš odlišně, ale nemusíš to dávat tak moc najevo (Apple - "Think Different").
Anonymní  2008-04-27 13:15:43

Ne.Pojďme se bavit naprosto konkrétně. Vyjmenuj nám tady technologické výdobytky Visty, když nechceš 7 let zastaralý OS. A já ti názorně dokážu, jak už 7 let zastaralý OS používáš. A za 5 let tad budeš zase vykládat, že musíš mít Win 2013, protože nemůžeš používat 5 let zaatralý OS. Ale že už si features (které Win implementují v roce 2013) mohl mit uz v roce 2008, o tom se uz nedozvime ze? Nikdy bych ti to nerikal, ale ja tady nevykladam neco o zastaralosti OS. Takže s Vistou jsi o pěkných pár let pozadu. Divím se že ti to nevadí!
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 13:29:34
avatar
Nic ve zlém, ale on má víceméně pravdu. Visty jsou takový znovuobjevování Ameriky, většinu věcí maj Apply nebo Linux už pěkně dlouhou dobu. Linux obvykle proto, že je kapku průžnější (ostatně, některý distra vycházej 1x za měsíc, nebo za dva.. zatimco wokna jednou za pár let..). Pointa je, že wokna jsou po pár SPčkách o dost snazší na údržbu a obsluhu než linux.. i když nový ubuntu mno..
Anonymní  2008-04-27 13:40:53

jak můžou bejt snaší na údržbu. Systém se ti rok od roku rozesírá a původního stavu dosáhnes jen čistou instalací. Linuxy jsou stejné i po 10 letech. A mimo to, udržovat komplexne systém s Windows nelze vůbec. Na nejaky upgrade nebo update muzes zapomenout, az na par updatu samotneho systému.

Naproti tomu takovy DEBIAN, nainstalujes a pak provozujes X let. Na kazdou dalsi verzi updatujes na jedine kliknuti. Veskery software aktualizujes najedine kliknuti. Znam lidi co provozujou DABIANA jiz 8 let bez preinstalace. a maji nejnovejsi verzi!
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 17:09:05
avatar
ako nechapem preco sa tu hadate,kazy ma doma inu masinu. ty co maju doma napr super rehnu ci hernu alebo na hranie hier asi maju poväcsine vistu. ty co maju normalne pocitace taky priemer by som povedal ty maju to i to a mobilna platforma pokial nieje tiez masina vykonna majyu starsie.linux je super a zdarma. win je tu lebovlastne ludia su tupy na to aby amli niecoine....proste je to to najlahsie co sa snad dalo pre ludi poskladat a ak kupujete novy pc je nezmysel tam pcfhat stary windows ked novy pc potrebuje aj patricny woindows k sebe. proste to tak je a neriesi sa to. a asi to tak bude vzdy pokial niekto nerozsiri proceesory ine ako x86 . svet sa toci dalej, kazdy ma nieco ine. kto mal vistu aspon nejaky cas moze potvrdit ze mu na xp ak ju ma teraz par vecci chyba. clovek si zvykne na urcity standard a ten si snazi podrzat co najdlchsie predsa.
Anonymní  2008-04-27 17:27:14

Celá nesmyslná diskuze je to otm, že uživatel Onecar tady velehlasně hulakal jak přece jen blbec může používat 7 let starý OS, místo Widnows Vista. A ted se vykrucuje odpovedi a odvadi dsikuzi jinam.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 18:07:59
avatar
njn,este ze nerepta ake su tie ram pamäte draheeee hehe ale aj tak,asi to bude jeden z tych uzivatelov co pouziva vzdy tie najnovsie programy este predtym nez vyjdu a nema kupeny asi ani win...takych je kopec. neviem preco ludom nestacia aj starsie programy,napr ja pouzivam este nera 6 a keby mi nesiel pod vistou tak by som ani inu verziu nezhanal
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 14:18:50
avatar
A to bych měl přejít na Linux, na který neexistuje softwareový výběr a který je postaven na principu komunismu? :-) Děkuji, nechci.
Anonymní  2008-04-27 17:25:45

Asi mluvím čínsky. Položím svůj dotaz znovu: Když nechceš mít 7 let zastaralý systém, jak jsi nám tady bombasticky vylíčil, jaké jedinečné novinky má tvůj OS?
Herry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 20:26:18
avatar
Asi neumi cist nebo nerozumi cesky. Proste to bude asi dalsi klikos, ktery na PC umi hrat jen hry.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 19:35:19
avatar
závistíví chudáci s ilegální kopii XP už jsou dávno pokud chtěli vychechtaní chudáci s ilegální kopií Vista Takže tenhle argument se nějak nepovedl že
Herry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 20:26:58
avatar
Moje rec, to je argument co ??
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 12:12:09
avatar
vista je dobrej systém, práce s ní je exektivnější, programy se načítají rychleji, např firefox(xp 5-6s, vista 1s)
U windows 7 by uplně stačilo kdyby se konečně odprostili od x86 architektury
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 12:20:32
avatar
a jaka architektura by se mela pouzivat??se koukni jaky sou problemy kdyz ma nekdo tady neco naprogramovat aby to vyuzivalo blbejch 64bitu..nehlede na to ze k tomu potrebujes i uplne novej hardware novy programy a vsechno prakticky uplne od zacatku...takovyhle zvasty fakt miluju
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 12:32:39
avatar
někdy se stejně bude muset začít, uplně by stačilo přidání podpory i pro jinou platformu a né striktně x86
Anonymní  2008-04-27 12:21:25

to se nestane. Z jednoho jediného důvodu: Nepoběží ti na tom žádný software. Nic na co jsi byl zvyklý nepojede a bude muset se napat znova. A když přihlédneme k faktu, že právě software je jediný důvod, proč lidi nejčastěji používají Windows a né Linux/unix/bsd musí ti být jasné co se stane, když Windows přestanou být zpětně kompatibilní. V ten moment je všichni přestanou používat, protože jediný a pro většinu nepřekonatelný problém budou mít najednou i u Widlí.
A výhoda unixů je, že tam jsou tytéž programy pro všechny platfromy už přes 10 let zaběhané, takže můžeš měnit dodavetele SW, HW, platformy archiektury ya pořád používat stejný Sw
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Unix 2008-04-27 12:43:04
avatar
Jo. Na Unixech to tak je...
Vyjma MacOSX...
Anonymní  2008-04-27 13:11:25

to neni unix, ale slozita splacanina Softwaru od Apple a NextStepu. A NextStep se inspiroval u BSD. Takže MacOS X neni unix, ale velmi vzdaleny pribuzny
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 13:30:59
avatar
Mě by stačil DirectX pod Linuxem.. a už nikdy nemusim mít wokna.
Anonymní  2008-04-27 13:42:06

Sezen si Wine, stahni par vybranych DLL knihoven z netu a muzes hrat cokoli od BIOSHOCKu az po CoD4
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 19:41:18
avatar
problém je, že tohle nejde úplně ofiko.

Kdyby se objevila distribuce linuxu, kde bude wine s DX kompatible v rámci instalce, tak toho prodejce MS okamžitě pohřbí a užaluje.

A ne každý si dokáže takový lDX friendly linux sám poštelovat Myslím si že nejsem uplně BFU, ale mně se to nepovedlo aby to bylo plně funkční.

Pokud se někomu podaří udělat komplet emulátor či prostředí či jakoukoliv vrstvu, aby všechno wokení software běhalo třeba pod linuxem, a bude to legální a pro BFU k nerozeznání nebo aspon stejně snadné jako v rámci woken, tak pak by to mohlo fungovat. Jinak sotva.
Anonymní  2008-04-27 19:56:18

to se nepovede nikdy
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 14:17:50
avatar
Nesmysl - v 64bit wiwndows funguji i 32bit programy (az na uplne vyjimky). Fakt by me zajimalo kam na takovi blaboly chodis ???
Anonymní  2008-04-27 17:30:10

Tak to jsem jaxi nepocjopil. x86 procesory jsou jak IA32 (i686) tak AMD64 (EMT64). Toto všechno jsou x86 procesory. na procesorech typu PowerPC, UltraSPARC, ARM a jiných žádný z dnešního Windows Software nefunguje a nikdy fungovat nebude! Ony ny něm nefungují ani Windows.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 18:21:41
avatar
Jenze ty si napsal tuhle reakci na prispevek kde cch chce aby pristi OS byl pouze 64bitovy.......
Anonymní  2008-04-27 19:30:27

Tak to ale patně napsal: cituji:

U windows 7 by uplně stačilo kdyby se konečně odprostili od x86 architektury

nenapsal i386, i686 ani nic o 32 bitech. Napsal x86. A to jsou všechny Intel a AMD (+via cyrix a další minoritní) včetně dnešních 4 jádrových v dnešních PC. Takže jak mám vědět jak to myslel? A jak to víš ty?

Možná že ho zmátlo popisování produktů Microsoftu, kde používají x86 a x86-64. Ale ani kdyby používal tuto chybnou terminologii, není jasené že myslel zrovna přechod na x86-64.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 12:42:53
avatar
podla mna je 64bit jasna buducnost, mozte si hovorit ze su to zvasty, ale vista by podla mna mala sluzit ako nejaky prechod. Tiez sme niekedy museli prejst zo 16bit na 32bit, a aha, aky sme spokojny, take playstation 2 uz ma 128bit (aspon sa mi zda) procesor, samozrejme 128 bit na pc je daleka buducnost, ale na 64bit je uz najvyssi cas uz len kvoli vyuzitu ram, taktiez urychly pracu s videom jednak vdaka 64bit procesoru a jednak v daka vacsej ram, a s prichodom hd videa ktore sa coraz viac dostava aj medzi beznych ludi, by 64bit boli vitanym krokom v pred, samozrejme ze by vo windows seven bola zachovana kompatibilita aj s x86 preca niekedy potrebujeme aj starsi program, ale ovladace a tak by boly komplet v 64bit, ...

proste by ciste 32bit windows nwbolo mozne kupit
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 13:39:25
avatar
souhlasim s tim ze nejvetsi problem Win Vista je ten ze přisel tak pozde. Kdyby vysel tak jak puvodne slibovali tedy zhruba o dva roky dřive dnes by po Win Xp neštěkl ani pes
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 17:04:31
avatar
Mno já vám nevím. Mě se ty WIndows 7 moc nezdají. Žerou víc paměti než moje vymazlené VističkySP1,Aero 2 - to jsou neskutečně barevné omalovánky oproti vkusnému Aeru 1 ve Vistách a starý Crysis mi tam jede o šest FPS pomalejc (123 FPS VistySP1 - 118 FPS Win7)... Mě nechávají Win7 chladným. Já to nějak dotluču s Vističkama (od začátku jsem říkal, že budou to pravé!) a přejdu pak rovnou na Windows 9...
Anonymní  - padající Vista: pro pobavení 2008-04-27 17:59:11

Aneb, jak se Vista zboří úplně sama:

Odkaz

BSOD ve vlastní režii
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 18:24:52
avatar
Kdyby ses na ten screenshot podival tak by sis vsim ze ten problem zpusobil ovladac - to ze ten ovladac prosel testovanim neznamena ze je za vsech okolnosti dokonalej....
Anonymní  2008-04-27 21:18:59

já jsem si toho samozřejmě všiml. Podle mě to je jen ukázka toho, jak nesmyslne je certifikovani ovladacu. Respektive vyzadovani jejich certifikace. Opet. konkurencni systemy to maji tak, ze software, nejen ovladace, byva v digitalne podepsanem zdroji a clovek vi, ze je zdroj OK. A Nikdo mu nebrani instalovat co chce on. Jenze Visty jsou zase chytrejsi nez administrator a vedi lepe co chce. Vis kolik problemu jsem mel s drivery pro sitovky realtek co maji widle integrovane? jsou sice digitalne podepsane, ale podelaji nastaveni BIOSu. Widle se odmitaly sveho driveru vzdat, protoze byl digitalne podepsan a tudiz nejlepsi existujici Pritom nepodepsany posledni build ovladacu od Realteku problem vyresil. Jenze to jsem musel prijit na to, jak Widlim sebrat ten jejich driver
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-28 12:19:47
avatar
Staci si nainstalovat jiny digitalne podepsany ovladac - coz neni nic tezkeho.
James.Sniper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vista vs. XP využití RAM 2008-04-27 18:22:33

Citace:
Mimochodem, za jeden z nejvtipnějších argumentů odpůrců považuji ten o tom žraní operační paměti Vistou. Jako kdyby si někteří tu paměť v PC šetřili na horší časy či co .

Jj taky jsem to považoval za vtipný argument a nakonec jsem musel přejít z Vist na XP jenom kvůli paměti. Visty si prostě sežraly o minimálně 500MB RAM více jak XP a tudíž mi 2GB RAM nestačily. Měl jsem 2 možnosti: Visty s tím, že mi budou swapovat (a to při určitých situacích byl problém, např. hry) nebo fungující XP... vybral jsem si XP.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 18:26:43
avatar
V tomto případě udělals bez pochyb dobře. I když já jsem na jedno HTPC kvůli chladiči nacpal jen 2GB (32bit VIsty) a jede to jak víno... Ale samozřejmě, je to HTPC, na kterém se občas pustí nějaká ta hra... Pustit tam pořádnou aplikaci s pořádným souborem, tak se to usý(č)kuje...
Herry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-27 20:30:53
avatar
Mno taky to hodne zalezi na tom co delas na PC. Nicmene beznemu klikalovi by asi na 2GB mely jet Vista lepe. Ale jak rikam to muze byt aplikace od aplikace jine. V momente kdy by jsi mel 4 GB tak by jsi uz moc na vyber nemel. 64b XP se az tak nechytly a nejspise uz by jsi je nekoupil a Visty by to spapaly v klidu. Nehlede na to ze Vista ma nejaky "lepsi" algoritmus pro praci s pameti. Jak lepsi to ukaze cas, ale asi na to neco je
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Můžou si za to sami. 2008-04-27 20:44:02
avatar
IMHO si to zpackali sami tím, že se místo přiblížení k uživatelům = zákazníkům od nich odklonili a dali přednost vstřícnosti k zábavnímu průmyslu. Roky pak jen řešili totální kontrolu nad všemi toky audiovideo dat v PC tak, aby se user nedostal někde k obsahu ve vysoké kvalitě - downgrade rozlišení autorsko-právně chráněného signálu na výstupech, nepřetržitá kontrola nainstalovaných ovladačů.
A teď honem rychle něco "pro lidi" ke stávajícím XP. Pro usery: Kdysi v NT jsme GUI z vrstvy aplikační [kam jsme ji z důvodu nesestřelitelnosti systému dali s IBM v OS/2] dali blíže k jádru, aby to bylo svižnější. Pravda, když padne GUI, je problém, ale to neva, už za to user zaplatil... V XP jsme to udělali tak, že při startu systému se ze všeho nejdřív načítají ikony na plochu, aby si user myslel, že systém rychle nastartoval. Třeba bude chvíli hledat myš... Ve Vistě teda zvětšíme disk cache a ještě ji uděláme chytrou - prefetch přímo do RAM. Než se userovi zavaří disk, bude se radovat z rychlejšího aspoň startu aplikací, když ne běhu. Třeba bude používat ty aplikace, co minule...
Pro adminy: Zavedeme UAC, aby ani s admin účtem nešlo nic nainstalovat jen tak. Zcela zrušíme custom instalaci a necháme nablít na disk uoplně všechno, co jsme schopný tam dostat.
Pro programátory: Aha, tak vy chcete instalovat stávajícím instalákem do Program Files? Hmm, tak to musíte vypnout UAC a Aero a pak třeba budete moci pokračovat v práci.
Pro lamičky: Zase nové barvičky a ikonky, Aewowro pro každého registrovaného usera! No, teda jen za příplatek. To víte lamičky, jsou potřeba money na naše antilinuxové oddělení, které ještě musí zapracovat na tom, abyste se nedozvěděli, že v Linuxu to máte zdarma.
Pro hráče uvedeme novou verzi DirectX už jen pro Vistu a pak koupíme nějakou bomba hru Crysis a nastavíme ji tak, aby běžela na XP pomaleji, než na Vistě. No, sice budou na XP rychlejší všechny ostatní, ale když se to řádně podpoří marketingem... třeba lidi ty Visty koupí...
A našim místním dáme poloviční ceny než Evropě, to máte za ty pokuty.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ZAVAŘÍ DISK? 2008-04-27 22:07:13
avatar
Teda ty si ale srandista... Že se mi z prefetche zavaří disk, to jsem ještě teda neslyšel, takový "argument" proti Vistám... Hoši, už to přeháníte, já už nemůžu !!!
MartensPh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MS - ukazka nezvladnuteho prog 2008-04-27 22:09:03

Microsoft na Vista jen ukazuje, jak nezvlada programovani organizacne. Je jasne, ze tak velky projekt nemuzou sudlat tri kluci v garazi, ale je treba vyvoj poradne pripravit a pak zorganizovat. Nekde na internetu se povaluje vypoved jednoho byvaleho clena teamu a co jsem si z neho odnesl, lze napsat jednim slovem. CHAOZ. Ted uz ten dokument nemuzu najit, ale fakt to bylo husty, co psal.
Presto ale, kdyz vidim v task manageru XP Home, ze ze 2GB RAM je vyuzito cca 430MB a bezi vse, co potrebuji, a ve swapu je dalsich cca 100MB, tak je to na bliti. I proto na novem stroji prejdu na OS X a kdyz nepujde, tak asi Debian s virtualizaci Woken :-)
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-28 15:04:26

se mi zda ze MS tou protipiratskou kampani chce aspon zaplaceno za pouzivany soft, kdyz uz nema zisky z Visty. vzhledem k tomu jak se MS dusovalo, ze ji nevadi jeji piratsky soft, hlavne ze to neni original konkurencni spolecnosti. Pak navazu na moudrou vetu "Vista sice není o nic horší než XP, nicméně také není nějak výrazně lepší.", ktera presne vystihuje situaci.. Vista ma 2 hlavni VIDITELNE klady, jimiz jsou 64bit a dx10.. na druhou stranu, kdo potrebuje tyhle 2 veci? ti co maji velkou pamet a moderni grafickou kartu, coz lidi v kanclu nepotrebuji, ti by spis koupi Vist ziskali nestabilitu svych crazy prewindows programku. a protoze firmy jsou hlavni sponzori MS, tak Visty nevydelavaji tolik, co by mely. Jeste jedna pikantnost, podle ceho se pozna, ze je dd jeste clovek: ..prodeje se nějak výrazně zvedli. Y
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 671x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1092x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 793x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1273x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1608x
Komentářů: 0