Jak to vypadá s grafickými kartami a procesory ve hře MAFIA2? Co nám stačí a co je málo?
O MAFIA2 jsme si povídali už v nedávném preview, když tento týden vyšla demoverze. Je na čase se podívat, jak jsou na tom grafické karty a procesory. Jak už ode mě víte, MAFIA2 není moc moderní hra. Stále bohužel staví na DirectX9 technologii a nepoužívá dokonce ani HDR efekty. Přesto vypadá slušně, i když asi jsme po letech a se současnými technologickými možnostmi čekali více.
Grafický výkon …
V plných detailech v dnes asi nejpoužívanějším herním rozlišení 1920x1080 to v plných detailech s aktivovaným AA vyhlazováním a 16AF s CPU PhysX , vypadá následovně:
Computerbase bohužel nepoužil do testu HD 5970, takže nevíme, zda CrossFire funguje a nejvýkonnější grafická karta světa je stále nejvýkonnější. Nicméně za ní už si to vyrovnaně rozdávají GTX 480 a HD 5870, což při pohledu na cenu grafik, provozní vlastnosti a kupodivu i vyšší minimální FPS je asi jasné, kdo je v tomto souboji vítězem. Radeon HD 5850 pak poráží GTX 470, což tak trochu odpovídá i tomu, že GTX 470 v obchodech zlevňuje a přibližuje se HD 5850, stále je ovšem dražší a á horší provozní vlastnosti. Moc se nevytáhly ani GTX 460 modely kde dnes už 199 dolarový Radeon HD 5830 poráží 199 dolarovou GTX 460 768MB i 229 dolarovou 1GB verzi. A nutno říci, že pro plynulé hraní potřebujete dle ých zkušeností alespoň průměrných 35FPS – GTX 460 768MB už na plné detaily tedy nestačí. A 1GB verze i HD 5830 jsou na hranici a pravděpodobně se s nimi hra bude škubat.
Solidně si vede levný, jednoduchý a velmi úsporný Radeon HD 5770, který dokazuje, kdo je na trhu pánem poměru cena-výkon a absolutním králem efektivity. Sice na plné detaily v 1920x1080 nestačí, ale to od něj nikdo neočekává a v absolutních hodnotách je jen pár FPS od silnějších a podstatně dražších modelů. Pro občasné hráče je tedy HD 5770 stále skvělá volba, protože když vypnete AA/F, tak si s HD 5770 s přehledem jinak na plné detaily zahrajete!
Procesorový výkon …
Pokud jde o výkon CPU, Computerbase se zaměřil na zjištění optimalizace hry na vícejádrová CPU. V rozlišení 1680x1050 s GTX 480 a procesorem Core i7-965XE zkoušel různá nastavení. Jak vidíte, s jedním jádrem i na 3,2GHz si moc nezahrajete. Dvoujádro kolem 3GHz by vám ale mělo stačit, i když i zde je patrný jasný propad výkonu. Hra zjevně je pro 3-4 jádrové procesory optimalizována. Na překonání špičkového 3,2GHz dvoujádrového CPU, vám stačí mít 4 jádrový procesor na pouhých 2,4GHz. Na druhou stranu další 1GHz navíc už rapidní nárůst výkonu neslibuje, i když by se hra měla méně cukat, hlavně s PhysX. Zkrátka na hraní MAFIA2 lze doporučit rozhodně 4 jádrový procesor, což už ale dnes není velký problém, minimálně u AMD najdeme vynikající a výkonné modely kolem 3000 korun. U intelu si budeme muset sáhnout hlouběji do peněženky.
PhysX výkon …
Hra používá PhysX a to bohužel tak, že je zde ve třech režimech (jak se liší, máte popsáno v Preview DEMO verze). Všechny se dají akcelerovat přes GPU NVIDIA, ale i přes procesor. Bohužel procesory jsou úmyslně znevýhodněny, jelikož stávající verze PhysX nepoužívá moderní instrukční sadu (i když už je několik let stará), ale schválně jede na starší, která výkon CPU výrazně omezuje. NVIDIA, která je vlastníkem PhysX technologie, nemá samozřejmě žádný zájem na tom, situaci nějak urychleně napravovat, protože CPU nevyrábí, a tak je umělá výhoda ponechána stále jen NVIDIA grafikách. Ty tak těží z této výhody a při aktivních PhysX režimech si vedou lépe – otázka je, jestli použitelně lépe:
Číselně průměrnými FPS ano, ale obrovské jsou propady a výkyvy výkonu - Na druhou stranutak GPU PhysX neposkytuje úplně plynulé FPS a křivka dost to lítá mezi maximy a minimy. Navíc jak vidíte, v testu není navíc zapnuté vyhlazování, které by výkon GTX 400 grafik srazilo velmi nízko (nehratelně). Každopádně pokud nemáte alespoň GTX 470 tak si v plných detailech bez AA s GPU PhysX v 1920x1080 plynule nezahrajete a opět ani jedna GTX 480 nestačí na plynulou hru v nastavení 1920x1080 AA/16AF PhysX Max. Toto nastavení je tu jen pro SLI kombinace. Na druhou stranu na to, že se jedná o hru na stařičké DX9 technologii a bez HDR a vysokého AA stupně, to není žádný výkonový zázrak a příslib do budoucna.
Doporučení
Tím hlavním, co vás počítač na bezproblémové hraní MAFIA2 potřebuje, je čtyřjádrový procesor. Frekvence kolem 3GHz je ideál a čím víc, tím líp. U grafických karet je to poměrně jednoduché, pokud si chcete MAFIA2 jen sušně zahrát, tak si kupte Radeon HD 5770. Za cenu kolem 4000 korun je to úsporná, jednoduchá a levná grafika s překvapivě vysokým výkonem, která vám poskytne v 1920x1080 bez AA/AF ale jinak v plných detailech naprosto vynikající výkon.
Pokud si chcete hrát pořádně a užít si to na maximum, tak Radeon HD 5850 a GTX 470 jsou minimální volba. Radeon HD 5850 je lepší v maximálních detailech s PhysX akcelerovaným přes CPU – je výkonnější, levnější a provozně o dost lepší. GTX 470 získá body s PhysX, ale nestačí pak na plynulé hraní v maximálních detailech s AA/AF a hra se seká. Takže GTX 480 je jediná volba pro hraní s PhysX v maximálních detailech. GTX 460 jsou v tomto případě vyhozené peníze, nedokáže poskytnout nějak výrazně použitelnější vyšší výkon pro hraní v 1920x1080 než HD 5770 a s PhysX taky nestačí na plynulé hraní. Opět se tedy potvrzuje nejen hodnocení našeho magazínu ale i dalších, které jsme GTX 460 udělili. Že tato karta má sice pěkný výkon a velmi dobrý poměr cena-výkon, ale pro méně náročného hráče, nenabízí použitelný výkon navíc, žádnou výkonovou rezervu do budoucna a je tak zbytečně drahá a nemá smysl a to jsou navíc její provozní vlastnosti proti HD 5770 o dost horší. Na druhou stranu pro opravdového hráče zase GTX 460 nenabízí tolik potřebný výkon a nestačí ani na hraní některých DX9 titulů v plných detailech s AA/AF (viz MAFIA2) natož pro DX11 a budoucí hry.
Je třeba i zmínit, že maximální úroveň PhysX efektů je nerealistická a hodně to mlátí do očí. V MAFIA2 jede i 3D VISION NVIDIA – problém je, že na 3D scénu musí grafika generovat ten obraz 2x, což při pohledu na střední i minimální FPS ve vysokých detailech i bez PhysX, nevypadá na jedné grafické kartě GTX 470/480 provozovatelně – takže minimálně dvě GTX 480, pokud chcete 3D v 1080p. Zase ale u ATI můžete využít Eyefinity, které je s jediným HD 5870 i pro rozlišení 5760x1200 v plných detailech bez AA a AO se středními PhysX CPU provozovatelné (nebo můžete hrát v 5760x1200 na HD 5870 s plnými detaily s AA/AF ale bez PhysX). S HD 5970 by to pak bylo bez problémů. Takže hru si užije každý bez pozlátka PhysX, s PhysX potřebujete hodně výkonné čtyřjádro nebo nejvýkonnější GTX 400 grafiku (nejlépe dvě). To je asi hlavní účel přítomnosti této technologie v této jinak technicky starší hře :). Ale jinak vypadá PhysX destrukce vizuálně slušně (s výhradami k realističnosti ne/účinků poškození), škoda že bez funkčního významu pro hru jako je tomu třeba u nerealtimového HAVOKu v Battlefield Bad Company 2 ….
Mě hlavně zklama ta fyzika. Měli tam použít havok a ne reklamní physx. Když vypnu fyziku a nechám vše na max. tak mam FPS kolem 60 pod 50 nejdou. když zapnu jen na střední fyziku už je to nehratelne průměrné fps 25 a klesají až 6 FPS !! Sestavu mam AMD Athlon II X4 3,6 GHz 4 GB ram a HD 5850 (GPU-1050 MHz, Mem 1250 MHz). Nicméně když se ta fyzika zapne na maximum tak to vypada opravdu dobře, ale to nic nemění na tom že s havokem by to vypadalo určitě hodně podobně a navíc by to šlo díky rychlímu quadu určitě plynu a bezproblémů.
ja mam Athlona x2 na 3,1, 2 Gb Ram, 4850 mirne nataktovaneho a v mem rozliseni (vic mi monitor nepodporuje) 1280*1024 pri 75 Hz slape okolo 40 FPS. Mam takovy staricky lcd 25 ms odezva :-)
Skus sa vratit par rokov dozadu a spomenut si na EAX. Tiez nikto kto nemal kartu od Creative si EAX zapnut nemohol. A je to presne o tom istom ako keby si vtedy chcel mat tieto zvukove efekty aj na svojej zvukovej karte, ktora ich nepodporuje a ziadal by si od Creative aby to islo vsade.
PS: Viem ako to nakoniec s EAX dopadlo ale PhysX je trosku o niecom inom.
Anonymní
2010-08-14 17:53:44
Ako vidim tak ti DD vymyl mozog svojimi nezmyslami ... to tu uz fakt nikto nema svoj rozum a veri tymto zaplatenym bachorkam od AMD???
Pěkný rozbor, ale jak to každámu šlape si mohl vyzkoušet sám. Já se bál že E6600~2,4GHz + HD4870 nebude stačit a ejhle,HIGH+AA na 1280x1024 a mám 30-50FPS, jen ten PhysX musím oželet, na něco už 2 jádra nestačí
Z toho si nic nedělej, každej kdo nema GTX480 musí physx oželet, protože to nerozhýbe ani 4 GHz šestijádrovi intel i7
Ať se jde nvidia bodnout s tak zprnenim fyzickym enginem, škoda, engine jako takoví to byl dobrý, ale nvidia ho zneužila a zničila.
Nechcem sa do toho miesat, ale fakt ked sa nad tym ako hrac zamyslis, tak ten PhysX nie je pre masy ale iba pre tych, co maju najvykonnejsiu grafiku od Nvidie. A to nie je fer ani voci tym, co su zelenym nakloneni, nemyslis? Podla mna to mali spravit na Havoku aby z toho mali uzitok vsetci, nie len par jednotlivcov.
PhysX na medium ide na 4-jadrovom CPU v pohode. Problem je v tom, ze pokial sa Havok neupgradne tak je cestou k pokroku PhysX na ktorom sa stale pracuje a jeho vyvoj nestoji. Kompletna prerabka frameworku a jeho nasadenie cez APEX z neho robi multiplatformovu zalezitost a stalo za tym kopec roboty a zdrojov. Co si niektori ludia co v zivote neprogramovali alebo nerobili v IT nevedia predstavit. Preto mi reci o tom ako NVIDIA PhysX znicila vyvolavaju usmev na tvari.
A ci je fer alebo nie je fer pouzit narocnejsi framework? No je to proste o tom co som spominal uz davnejsie ked ludia nadavali, ze gro PhysX-u bezi iba na GPU od NV a jeho CPU verzia dokazala vyuzit jedno nanajvys dve jadra. Teraz, ked je aspon v Mafii multi-core, tak zasa nadavaju ze im to na ich CPU nestiha. Ako som uz spominal inde 4 jadra su 4 thready. To sa s GPU porovnavat neda. SSE instrukcie by tomu pomohli ale podla mna by situaciu nezachranili.
Dalej vidim problem hlavne v tom, ze nie vzdy je vidno rozdiel medzi skriptovanym a real-time pocitanym fyzikalnym procesom. Ale na jednej strane chceme vidiet lepsiu fyziku, na strane druhej si nevieme predstavit aky vykon to stoji. Priklad si zober z APEX Clothing. Jeho vypnutie pre NPC postavy zdvojnasobi FPS. A pritom zevraj nie je vidiet rozdiel medzi tym ked je zapnuty a ked nie je. Vyskusam uvidim. Zatial mozem povedat iba to, ze si nemyslim, ze by bol problem s jeho implementaciou ale proste taky vypocet je dost narocny. A keby sme chceli vidiet este nieco voac nebolo by to na 99% PC absolutne hratelne.
Okrem toho u rigix-a si myslim, ze absencia L3 Cache je u neho jedna z brzd preco mu to nejde dobre ani na 4-jadrovom CPU.
Soused má i7 na 3,8 GHz a nejde mu to bez úpravy APexu o nic lépe než mě. a dle mého názoru physx quady neviužívá. Soudim tak dle toho že podle historie zátěži při hraní mafia II s fyzikou na plno, byli využity jen dvě jádra a to ještě málo kdy šli ke špice nad 90 % zátěže dalš ídvě jádra se snad ani přes 40 % nevyhoupli, takže jak vidíte výkonu měl procesor dost v rezervách jen nebyl využit... náhoda ? Ja myslim že ne, když se nvidia dokazala poradit jak jste vy řikal "náročnou verzi na muliplatformu" tak nevidim důvod proč by ho nemohla už mnohem jednodušeji upravit i pro více jádrové procesory. Zatim se tak nestalo a dle mého názoru za tim právě stojí osobní zájmy nvidie.
Absence L3 cache jako důvod zpomalení hry je velice úsměvná při tak vysokém taktu. Může to hrát roli výkonu do 10 % a to ještě malo kdy se to ve hrách vůbec projevuje, ale to by takoví chytrý člověk jako vy co viditelně toho ví o programování hodně mohl vědět.
PhysX este stale nepodporuje multicore nativne. To co sme videli v Metre alebo teraz v Mafii je praca programatorov od vyvojarov(alebo mozno aj od NV), ktory to co potrebovali upravili zrejme priamo v zdrojakoch tohto frameworku. Nativna a znacne prekopana verzia PhysX-u bude 3.0 o ktorej neviem kedy pride, ale ma byt optimalizovana ako celok + ma mat nativnu podporu viacjadrovych CPU. Takze ano PhysX ma resty na ktorych sa ale stale pracuje.
Vplyv L3 cache som ratal na par % tak ako vy. Preto som napisal ze je jeden z viacerych problemov ktore mozete mat. Nenapisal som ze je jediny alebo nosny.
Co ma skor na vasom prispevku iritovalo bolo vyhlasenie o tom, ze NV zneuzila a pochovala PhysX co niekto kto situaciu okolo PhsyX-u sleduje nemoze nikdy prehlasit. Chapem, ze ste boli mozno sklamany z vykonu, ale ako som pisal v inych prispevkoch, niektore efekty ako je APEX Clothing mozu byt naozaj take narocne, ze ich proste ani momentalne najmodernejsie CPU nezvladaju. Hlavne ked je vidno, ze aj ich vypocet na GPU je znacne narocny a to je GPU naozaj efektivnejsi HW na pocitanie fyzikalnych efektov. Ci uz z dovodu vypoctov s cislami s pohyblivou radovou ciarkou alebo v pocte simultannych vypoctov v com sa CPU nemoze GPU vyrovnat.
CPU by ty efekty klidně zvládlo a to levou zadní, kdyby ten program stál za něco, záměrně nebyl na CPU przněn použitím zastaralých instrukčních sad a absencí multijádrové podpory .....
GPU akcelerace PyhsX je zcela zcela zbytečná, NVIDIA se všemi prostředky snaží aby to nebylo vidět, ale vidět to je. Grafické karty mají co dělat s grafiku her, která má do skvělé v MAFIA2 daleko, takže proč je ještě obtěžovat fyzikou a nechávat ladem možnosti a schopnosti multijádrových CPU, které by tu fyziku díky flákajícím se jádrům zvládly levým zadním tranzistorem ...
to jsou fakta, která ty odmítáš akceptovat. Celá situace kolem PhysX je vysměch technologiím i uživatelům. Nejlepší by bylo PhysX zcela ignorovat, nepoužívat a nemuvit o ní, pak by se možná někdo u NV chytnul za nos a udělat PhysX tak, jak by mělo fungovat a pořádně s využitím těch HW prostředků, které mají výkonové rezervy v současných hrách a to jsou CPU ne GPu ;) ...
Ja by som to bral tak, aby bolo mozne pouzit PhysX ako na CPU tak aj na GPU a vyuzit efektivne vsetky dostupne zdroje. Multicore podpora PhysX-u v Mafii je. Nepodpora SSE je skor akurat taka barlicka kritikov PhysX-u. Inak normalne vacsina ludi a to ani hracov toto neriesia. Kupia si to o co maju zaujem. V ignorovani PhysX-u nevidim ziadny vyznam. Mozno by mohli ludia, ktori hlasaju ako by co malo fungovat aby to bolo najlepsie zalozit firmu a vytvorit taky fyzikalny engine, ktory by nemal konkurenciu.
Takze ja nebranim PhysX-u aby bol na CPU ale preco hanit alebo zatracovat jeho GPU verziu? Kto chce si na to grafiku kupi. Ci uz dostatocne silnu aby zvladala aj grafiku aj fyziku alebo nejaku slabsiu ktora bude pocitat iba fyziku.
Citace:
CPU by ty efekty klidně zvládlo a to levou zadní
Tak toto sme mohli kludne vyhlasit o teselacii ked sa tu pred par rokmi prvykrat objavila a to sme tu mali karty, ktore ju nemali ako zvladat(co dnes problem nie je). Neviem preco stale ignorujes fakt, ze na vypocet fyziky a prace s velkym mnozstvom objektov potrebujes mat k dispozicii co najviac threadov(najlepsie paralelne beziacich). A tu je ta hlavna medza, kde nemaju sancu CPU sa co i len priblizit GPU. Ked sa na to pozeram z pohladu NVIDIE tak v sucasnosti je to pomer 480:4 v pocte procesorovych jadier, ktore mozu ratat fyziku. Samozrejme velku cast z toho zoberie grafika, ale ked mas samostatnu kartu tak ten vykon ide rapidne hore.
Citace:
kdyby ten program stál za něco
Tak toto bude asi dalsia vyhovorka v pripade, ze bude mat PhysX nativnu multicore podporu, bude pouzivat SSE instrukcie a stale nebudu CPU stihat jeho narocnejsiu verziu urcenu pre GPU. To, ze pocitanie fyziky je narocna operacia v tom asi nebude. Ved si zober co urobilo s CPU 3000 objektov v deme Mafii 2. Ok ak by sme sa optimalizaciou dokazali dostat k 20000 tak by to bolo super. Ale v Dark Void mal len dym z jetpacku castic 100000 v najvyssich nastaveniach. A to neratam to ostatne. Ved to by zamavalo s CPU este ovela viac. Kde by nabral dalsi priestor na simulaciu siat, destrukcie a dalsie efekty? Toto vsetko si myslis, ze su schopne dnesne CPU pocitat lavou zadnou?
Ja mam sice procesor AMD, chipset AMD a grafiku AMD, ale i přesto si troufnu tvrdit, že nejsem naprostý ATIfantik. Vybírám to co je momentálně na trhu nejlepší a když jsem v prosinci kupoval HD 5850, tak žadná z nvidia karet si k provzonim vlastnostem a výkonu k ATi ani nepřiblížila, dnes už bych možna uvažoval o GTX 460, ale i tak bych spíš vzal ATi, jsem s ní náramně spokojen.Procesor AMD mam ze zjevných důvodů a neb quad core za 2000 kč si u intelu můžu nechat jen zdát :-) (Můj názor je že Athlon II X4 3,6 GHz nakrmí dnes bez problémů výkonem jakoukoli hru, když je správě optimalizovana. Ale co se týče physx a situace kolem toho, tak ve všech bodech naprosto souhlasim s panem Stachem. Physx je jen reklamní tahák nvidie a bojuje s nim v desktopu na všech frontách a právě proto aby se na to používali poze její grafické karty, které jak vidno maji problém vypočítavat i grafiku s max. nastavenim je naprostá hovadina a z mého pohledu zprznění výborného enginu.
Reklamny tahak je nieco co sem tam pouzijes ked potrebujes a inak to nechas lezat. Na PhsyX-e sa stale pracuje a prave vdaka NVIDII je dnes na takej urovni akej je. A to myslim aj z hladiska vyuzitelnosti. Pozri sa napriklad sem: Odkaz alebo tu: Odkaz. Na posunutie PhysX-u a na vytvorenie niecoho podobneho nemala Ageia prostriedky. Ked uz niekto zaplatil v podstate dnes uz vyse 2.5 rocny vyvoj(ci uz PhysX-u samotneho, APEX-u alebo jeho implementaciu do niektorych hier) tak je namieste ze sa to snazi vyuzit pre seba. Lenze to vsetko co som vymenoval robi z PhysX nieco viac ako len reklamny tahak na ktory sa ho tu snazite degradovat.
Ale já přece netvrdim že physx jako engine je špatný ba naopak mě se velice líbí, ale s tim s čim ho a na čem ho upřednostňuje nvidia se mi nelíbí. Je od ní sice hezké že ho vyvijí, ale deklasuje to všechno to že to nvidia optimalizuje pouze na své GPU, přitom radeon by si s výpočty fyziky poradil podle mého názoru i lépe protože ma teoretický výpočetní výkon mnohem vyšší. Ale to nejtěžší tj. prvotní vývoj toho enginu byl na společnosti ageia nebo jak už jsem jmenovala přesně to nepomatuju, nvidia už to jen dokrášluje. Krom toho dneska je spousta málo známých ale stejně kvalitních fyzických enginu a fungujou na procesorech bez problémů, jen se na to zapomíná.
Co sa tyka optimalizacie na CPU je na to NV tlacena uz len kvoli tomu, ze chce presadit APEX aj na konzole. Nove PhysX SDK 3.0 bude mat nativnu podporu multicore a ma mat znacne prekopany kod. Takze optimalizacii sa dockame. Otazne je uz iba kedy. Preto si myslim, ze aj pouzitie SSE je tiez iba otazkou casu.
Co sa tyka radeonov nemozeme predsa chciet aby NV optimalizovala jej fyzikalny engine na karty konkurencie. A to ani keby bolo AMD za to ochotne zaplatit. A uz vobec nie v obdobi ked sa im nepodaril nastup novej generacie a stratila cast trhu.
A ci iba NVIDIA skrasluje PhysX pricom jeho gro sa nemeni... Pozri sa na to skor tak, ze PhysX uz za cias Ageia bol jeden z najlepsich enginov na pocitanie fyziky. Lenze mu to bolo malo platne pretoze bez podpory silneho hraca sa nemal sancu presadit. A tym padom sa pouzival iba minimalne a uz nehovorim o tom, ze v tom case stala Ageia karta na PhysX tolko kolko dnes stoja mainstreamove GPU. Teraz je situacia trochu ina a tym padom aj moznosti PhysX-u, ktory sa pouziva cim dalej tym viac a tym padom sa musi prisposobovat potrebam trhu(teda tym na co a ako ho chcu vyvojari pouzivat). Takze nie je to iba o udrziavani ale aj rozsirovani a optimalizacii. Ale vazne od NV nemoze nikto chciet, aby optimalizovala kod pre karty od AMD. Ani prepis pod OpenCL by pre nu nic nevyriesil. Minimalne nie v dnesnej situacii.
EDIT: Pre tych co si nemyslia, ze NV na PhysX kasle a iba ho zneuziva pozrite sa sem: Odkaz. Celkom zaujimave info o nadchadzajucom releas-e SDK 2.8.4, ktory sa dostava do fazy beta testovania. :-) Zaujimava je cast performance, kde sa okrem ineho pise:
Citace:
Enabled /arch:SSE2 compiler switch for all optimized PC builds.
Teda podla toho co sa tam pise je PhysX optimalizovany nielen na GPU od NV ale postupne aj na CPU a aj na konzole.
Hra zjevně je pro 3-4 jádrové procesory optimalizována.
Ked 4-jadrovy CPU je o nejakych 20% vykonnejsi ako 2-jadrovy, tomu hovorite ze je hra optimalizovana na 4-jadrove CPU? Hlavne ked rozdiel medzi 3 a 4 jadrovym CPU je na hranici chyby merania? Hra je optimalizovana na 2-jadrove CPU, to je z toho grafu vidiet uplne krasne pri porovnani s 1-jadrovym CPU.
Okrem toho som spravil aj ja na svojom PC toto meranie, a s nastavenim grafiky na co najnizsie a v rozliseni 1280x1024, PhysX na medium:
1 CPU - 9,1 FPS
2 CPU - 16,1 FPS
3 CPU - 17,8 FPS
4 CPU - 18,4 FPS
Nicmene bolo by velmi zaujimave, keby ta hra bola skutocne optimalizovana na 4-jadrove CPU
Pozri si ten graf este raz a poriadne. Ked porovnas vykon 2-jadra na rovnakej frekvencii voci 4-jadru na 3.2 GHz napriklad: trojjadro je od dvojjadra rychlejsie o 18% a stvorjadro je od dvojjadra rychlejsie o 23%.
A? Tym chces ako dokazat, ze to vyuziva 4-jadrovy CPU? Ked narast vykonu na 4-jadrovom od 3-jadroveho CPU je 4%, to ta hra teda ku*revsky vyuziva to 4. jadro, co na tom bezi, Solitaire?
Ked si zoberiem analyzu toho co som nameral ja (keby zoberiem to co je v tom teste na computerbase tak by to bolo este lepsie), tak:
- narast vykonu na 2-jadrovom CPU je 77%
- takze narast vykonu na 3-jadrovom CPU by mal byt ked budeme pocitat, ze nejde vsetko optimalne zhruba dalsich 60% z vykonu 1 CPU
- no a stvrte jadro by islo dajme tomu v este neoptimalnejsiom mode, takych dalsich 50% z vykonu 1 CPU
Cele by to teda podla mna mal byt nejak takto: (16,1)+(9,1*0,6)+(9,1*0,5) a to je 26 FPS no v hre dosiahnem 18,4 FPS.
To je vysledok na 2,8 GHz Q9550 a s HD3870, s i7 a HD5870 by boli IMHO tie vysledky este ovela lepsie, keby hra naozaj vyuzivala 4-jadrove CPU...
Nechcem tym dokazovat nic, len suhlasim s DD a jeho tvrdenim, ze je to optimalizovane pre 3-4 jadra a nie pre 2 ako tvrdis ty. Ak mas 3-jadro pomozes si o 18% a ak mas 4-jadro pomozes si o 23%. Nic medzi tym nieje, lebo ludia maju bud jedno alebo druhe ;-). Teda tie 4% rozdielu medzi troj a stvorjadrom je len sucha statistika.
Co myslis tou suchou statistikou? Rozdiel medzi:
- AMD Athlon II X3 440
- AMD Athlon II X4 640
by mal byt zhruba tie 4%.
Okrem toho, podla mna samotna hra sa pocita len na dvoch jadrach, len tym, ze mas viac ako dvojjadrovy CPU (staci 3) mozu Win a ostatne systemove zalezitosti bezat na samostatnom jadre, takze hra ma cele dve jadra len pre seba, to bude podla mna hlavne stat za tym rozdielom medzi 2-3 jadrovym CPU.
Lebo inak mi nie je jasne, ako moze hra tak efektivne bezat na dvoch jadrach a naopak tak neefektivne bezat na 3 jadrach a totalne mega neefektivne na 4 jadrach.
DD nepísal si že to bude málo naročná hra? Ako pozerám tak vie teda poriadne otestovat vykon PC aj ked je len v DX9,to som zvedavý ako či to pojde mne na max aj z PhysX na Q9400 na 3,6Ghz,4GB DDR 2 na 1200Mhz a ATI HD4870 512MB na 775/4000Mhz na monitore o slabom rozlíšení 1280x1024 čo myslíte?
Athlon X2 4400+ 2.5GB ram HD2600xt 256mb, 1440x900 stredni detaily MrdX vypnuto a uplne vpoho bez skubu, s MrdX radikalni pokles FPS na nehratelny... jinak jsem zjistil ze pokud date MrdX na max tak mate ve hre nove veci... treba typky co opravuji auta atd. proste to mesto vic zije...
jinak na vista ultimte 64bit, fakt to zkus napriklad hned u tvyho baraku jak mas ten burger tak jsou tam na parkovisku ty kuzeliky tak tam bude typek co opravuje auto heledte ted sem to vyzkousel a ten typek se mi tam nechce objevit... nechci vyvolat Flame muze to jeste nekdo zkusit ? ze by to byla nahoda ze kdyz sem zkousel max detaily tak se tam vygeneroval... a jinak postavy a deni na ulici se generuje nahodne ?
Nainštaloval som, vyskúšal som, zmazal som ... Bude to hrateľné na ďalších generáciách grafických kariet a po vydaní patchu na hru samotnú. No v tom čase si už hru s tak slabou (a predsa náročnou) grafikou inštalovať asi nebudem.
Proti 1 obrovské sklamanie, fakt sa to nedá porovnať.
A já se domníval, že hlavní síla Mafie byl příběh... Navíc si myslím, že rozchodit Mafii 2 není problém, pokud se vypne fyzika (na které ta hra určitě nestojí). Já osobně si počkám na recenze. Odsuzovat hru předem (podle dema),když nevím jak bude příběh (ne)povedený je předčasný a nefér i k samotné hře.
Hra to nebude dokonalá, ale to není žádná a žádná nikdy nebude...
Mne sa to nezda byt nenarocna hra a navyse aliasing je minimalny a aj napriek tomu na vykonnych grafikach je fps 50. Keby tam bolo 8xaa a pokrocile efekty ako v modernych hrach tak to by uz bolo peklo. Z testu Ati grafik mi nie je jasne ze aky stupen nastavenia Physx bol pouzity. Inac super vec sa tu rozpitvavaju hned vsetky zaujimave hry ktore vyjdu.
jsem na tom o krapet lepe s Phenom II x4 940 BE, ale opravdu jen o krapet, jakmile dam PhysX na medium, venku se to jeste da, jakmile se zacne strilet, je to takovy roztahany a nehratelny... zajimalo by me jestli kdyz ho pretaktuju z 3.00 na 3.6 jestli to bude aspon na medium nad 30fps v prumeru
"Bohužel procesory jsou úmyslně znevýhodněny, jelikož stávající verze PhysX nepoužívá moderní instrukční sadu (i když už je několik let stará), ale schválně jede na starší, která výkon CPU výrazně omezuje. NVIDIA, která je vlastníkem PhysX technologie, nemá samozřejmě žádný zájem na tom, situaci nějak urychleně napravovat, protože CPU nevyrábí, a tak je umělá výhoda ponechána stále jen NVIDIA grafikách. Ty tak těží z této výhody a při aktivních PhysX režimech si vedou lépe – otázka je, jestli použitelně lépe"
Proste nam staci napsat,ze plnohodnotne s novejma instrikcema to bezi na GPU firmy NV, ktera si tuhle technologii zaplatila a ne nam pri kazde zmince o PsysX vnucovat myselnku jak je NV zla, ze to nerozdava zadarmo.
Tohle porad nechapu co nam tu dokola vnucujes, podle me kdyby firma NV podporu CPU vypnula uplne nemuze nikdo rici ani popel. Ty zajiste mas na svojich strankach vsechny reklamy zadarmo a cestou domu z nakupu das ze sveho chleba ukousnout kazdemu bezdomovci.
Pokud jsi takovej dobrodej, nakupuj technologie ty a pak je venuj zadarmo vsem firmam k pouziti.
ty to zjevně nechápeš nebo nechceš chápat, já vím že NVIDIA miluješ, ale nám je to jedno .... všiochni ostatní chceme hru s technoligiemi tak,a bychom se nemuseli koukat na to, jakou značku HW pro to musíme použít ... a když ta technologie jde udělat tak aby chodila navšem stejně dobře, tak to tak má být a ne ji záměrně brzdit.
kromě toho je tu zásadní otázka, zda je to celé PhysX vůbec k něčemu ... v Mafia 2 se krčíš za dřevěnou bednou, třísky z ní litaj po vodopádech a s bednou to ani nehne ... sorry, ale k čemu je ta fyzika? Skriptovanej HAVOK v Battlefield BC2 není real time fyzika a nejen že vypadá líp, ale hlavně je tam ta desktrukce k něčemu! ...
To samé s APEX šatů ... k čemu proboha, když to vypneš a vypadá to úplně stejně , jen je to pohybem graficky udělané a nemáš k tomu tu HW náročnost. Jinými slovy celé PhysX a APEX je v MAFIA2 úplně zbytečné ... jediné co to dělá, že to sere lidi, protože je to HW náročné (v DX9 hře!) a nefunguje to na všem pořádně, jak by mělo ....
Kdyby PhysX bylo k něčemu, kdyby se nedalo řešit jinak než zkrze NVIDIA a byl to nejlepší způsob, tak neřeknu ani popel a chci pro NV nobelovku a po herních tvůrcích aby to používali ...
v Mafia 2 se krčíš za dřevěnou bednou, třísky z ní litaj po vodopádech a s bednou to ani nehne ... sorry, ale k čemu je ta fyzika?
Toto nie je problem PhysX-u ale samotnych vyvojarov. Pokial som videl dobre vo videach tak drevene bedne sli v pohode rozstrielat. To, ze vyvojari to niekde urobili inak(zrejme kvoli krytiu) je ich rozhodnutie, ale urcite to nehovori o tom, ze to PhysX nezvlada.
Citace:
Skriptovanej HAVOK v Battlefield BC2 není real time fyzika a nejen že vypadá líp, ale hlavně je tam ta desktrukce k něčemu! ...
Havok sa v BBC2 pouzival iba na casticove efekty. Na destrukcie pouzili vyvojari ich Frostbite engine.
Citace:
To samé s APEX šatů ... k čemu proboha, když to vypneš a vypadá to úplně stejně , jen je to pohybem graficky udělané a nemáš k tomu tu HW náročnost. Jinými slovy celé PhysX a APEX je v MAFIA2 úplně zbytečné
Ta narocnost prave dokazuje to, ze CPU na tak pocitanu fyziku jasne nestaci. A maju s tym dokonca problem aj vykonnejsie GPU ak nepocitaju iba tento "efekt". To, ze niektore efekty zatial nevycnievaju nad skriptovanymi tak ako by sme chceli neznamena, ze je to na nic alebo zbytocne. Uz to je pokrok ze sa vela veci pocita real-time a neskriptuje. S takymto uvazovanim by sme nemali ziadny posun vpred. To potom mozeme o kazdom framework-u, ktory zvysuje narocnost hry povedat, ze je zbytocny.
NVIDIA PhysX znacne prerobila a posunula dopredu. To ze to nechces vidiet len preto, lebo by podla teba mal bezat rovnako u vsetkych, je na tvoju smolu. Ale potom si nemozes hovorit technologicky fanda. Nic v zlom, ale niektore tvoje nazory nemusim. U teba je to asi k mojej strane rovnake.
Je mi jasne, ze kym to nepojde cez SSE stale je tam potencial aj mozneho 2-nasobneho vykonu(+ dalsie navysenie v pripade Fusion, kde vhodne casti vypoctov moze pocitat GPU cast). Lenze to nie je hlavna brzda CPU. Tou je pocet moznych spustitelnych vlaken. Kazdopadne o tyzden sa k tomu hadam dostanem a vyskusam ci v tomto smere pomoze GT240 ako samostatny akcelerator na PhysX a na kolko ho dokaze APEX vytazit. Mozno by mohol niekto, kto ma tiez samostatnu kartu na PhysX napisat ci mu to pomohlo a ak ano v akej miere.
PS: Trefa by mohol napisat ako sa darilo jemu s GTX460(alebo niekto iny kto tuto GPU vlastni). Tiez by ma to zaujimalo.
Zkráka až bude PhysX optimalizováno na CPU a bde využívat ty instrukce, které jsou pro to a CPU nejlepší a bude mít také plnou optimalizaci na multijádra, což by neměl být u paralelní aplikace snad takový problém a důsledně je bude využívat tak si to otestujeme na X4/6/8 jádrových procesorech a porovnáme s GPU akcelerací, do té doby je to jen umělá výhoda,která nemusí být výhodou ...
myslim ze o tom, jak by mohlo physx fungovat pri optimalizaci na SSE by mohl trosku napovedet tento clanecek, rekl bych, ze podobnost se zpracovavanim dat tu urcite je Odkaz
S GTX460 _hodne_ mizerne, a to jsem kvuli ni vyjimecne potaktoval Q9400 nekam okolo 3GHz (nevim presne, by to takovej posledni pokus pred maznutim hry) - minima okolo nuly, maxima okolo 30, avg okolo 15, a to pri zapnutym apex na med bylo vytizeni gpu okolo 20% (tohle byla snad prvni hra, ktera se pri hrani nedostala na 50C, diky tomu, jak moc se grafika flakala. Rozliseni bylo irelevantni.
JJ. Podobne aj u mna. Sice demo M2 som zatial neskusal(nebol na to cas) ale v niektorych hrach potrebuju este doladit ovladace. Svoj vykon karta dokazala v Stalkerovi, Batmanovi alebo v Mirrors Edge. Takze si treba pockat. Ale inak dik za info.
Halo, to mi odepsat nejakej zacek z treti tridy nebo co?
"Milujes Novakovou, protoze ti dala kousnout svaciny"
Prosimte jedine co by bylo na to aby lidi kricely, ze to je spatne je kdyby hra nesla spustit bez GPU NV. Ted si to muzes zahrat vpohode bez tech PhysX veci na kterekoliv grafice, jestli to vypada stejne nebo ne to nikdo neresi, tady se resi to, ze porad cpes nekomu, ze by to mela NV povolit prez CPU a ja na to napsal, ze to je jeji technologie a jak sni nalozi je jeji vec a neresim vubec jak to vypada ve hre a jine voloviny, slo mi jen o to, ze at je to ATI, NV, INTEL a jine firmy proste je to jeji technologie.
Koukni se z5 na sve clanky jak jsi v komentarich reagoval na Rambus vs NV, nekdo psal, ze Rambus poradne nevyrabi jen zije z patentu a technologii v jejich vlastnictvy.
Tohle jsi odpovedel lidem v kometarich kdyz psali, ze firma Rambus je nanic firma proc by ji nekdo mel platit:
"o to, jestli má nebo nemá perfektní produkty ale v článku ani v celé sporu vůbec nejde.... jde o to, jestli ty své produkty nedělá na technologicíh, které patří jiným a za které jiní včetně konkurence musí platit."
Napsal ti nekdo ze, milujes Rambus? Tady mi neslo o to jaka je to firma a o pouziti a vyuzitelnosti PhysX, tady mi slo jen o to, ze NV si muze podporu na CPU klidne odpustit a nikdo nemuze rici ani popel.
Tod vse a nebud porad nasiraci, kdyz nekdo hned nesouhlasi
IBM také žije z patentů, stejně jako Intel, AMD a hormady dalších firem ... NVIDIA také prodává patenty (má to v účetnictví) - navíc nikdo po ní nechce, aby PhysX dával zadarmo!!!! Nikdy jsem nic takového nenapsal!!! Naopak jsem napsla, že by bylo pro všechny nejlepší, kdyby to PhysX udělala pořádně pro všechny a ať si každý vybere a klidně to prodává ... ale omezovat funkčnost na jedinou zančku GPU? To je špatné pro všechny i pro tehcnologii samotnou
Jediné co chceme, aby PhysX fungovalo všude bez problémů, tedy hlavně přes CPU, protože ty se dnes flákají. Grafika se nefláká, ta má co dělat z grafikou hry, a uznáš že žádná hra nevypadá tak dobře, aby nemohla vypadat ještě lépe, zvlášť když MAFIA2 ani nepoužívá nejnovějších standardů a technologií a má s ní grafika co dělat i v DX9, tak proč grafice ubírat na kráse aby mohla počítat fyziku, na kterou by stačil multijádrový CPU, kde se minimálně půlka jeho jader dnes kope do zadku??? ....
Ať si PhysX prodává, ale ať stojí za to a má tu kvalitu, což dnes nemá. Ona už ho prodává, na konzolách se platí za CPU verzi, protože GPU tam neběží. jediné NV čipy najdeš v PS3, nejméně rozšířené konzoli a ten navíc nemá tehcnologie k její akceleraci. Všude jinde jsou ATI čipy nebo čipy jinýc značek takže GPU akcelerace nikoho PhysX nezajímá ;) ...
Je to jeji technilogie a muze si to omezovat na svoji znacku, nikdo se nepozastavuje , ze na konzolich jdou hry jen na dane konzoly a take zde nepises je proc to omezujou a jde to jen na Xbox a ne na PS3 to je ale przneni hry.
Na havoc take nepises proc to neudelaji aby to fungovalo nejen na CPU, ale i na GPU ATI a NV jinak to pekne teda prznej, pritom je to to same porad dokola se hadame kolem blbosti. Proste komu ta technologie patri muze si ji vyuzivat jak chce a tim to konci, nema cenu jinak spekulovat.
může, nikdo neříká že nemůže .... ale když to dělá špatně a zajímavou technologii zabíjí a obtěžuje s ní okolí a záměrně ji przní tak z toho rozhodně nebudeme dělat dobrou věc.
O tom, že jsou Xbox360 a PS3 zbytečné a hloupé platformy, tady píšu každou chvíli ... ;)
Havok jede na CPU, dokáže jet i na GPU (už to existuje) ale Intel nemá dvod to dělat a nikdo to po něm ani enchce protože grafiky mají co dělat s grafikou a CPU se dnes fláká .... nemá smysl akcelerovat Fyziku přes GPU, když grafika her má mezery a nevyužívá na maximum tehcnologií, které by mohla ....
No to je na debatu u pivka a ne si dopisovat na fore V necem s shodnem v necem ne, ale nebudem tim zaplacavat celou diskusi.
Jak rad rikam, hlavni je zdravicko a jdu mastit betu World of Tank jiz se blizim mojemu prvnimu heavy tanku
Tak mna NV s PhysX-om neobtazuje. Ale to bude asi tym, ze mam GPU od NV a teda ho mozem pouzivat v plnom rozsahu. Ludia vlastniaci ATI sa na to asi pozeraju inak.
mluv v jednotnym čísle
Jako majitel Ati karty je mi uplně jedno, jestli mi hra běží s physx, nebo bez.
Naprosto chápu, že gpu@physx je jen pro majitele nvidia karet.
Nebýt PhysX, tak si ani neuvědomim, že ve hře něco chybí.
Není to nutnost, "fyzika" je nic moc ... pokud to mohu takhle nazvat
Ale nic proti, sleduju nadále physx a třeba v budoucnu koupím GF
U mě na PC to šlo pěkně na 1280x800 všechno full bez fyziky, kolem 40fps. C2D E7200 2.53GHz, 2GB 667MHz, ATI 5750. Jsem si oddechl, že nemusím už vrážet peníze do LGA775, ale můžu dál šetřit na kompletně nové PC na AMD platformě. Mafiu II si jakžtakž zahraju.
NJN zkoušel jsem demo na: Pentium4 3Ghz, 1GB RAM, s NVidii 6600GT-128MB a jelo to kolem 5FPS. Škoda že autoři oproti první Mafii dost odflákli menu, nevadilo by tak moc že už není animované, horší je že v něm chybí dost položek(od nastavení vzdálenosti vykreslování, kvalita textůr, vypnutí hnusně rozmazávajícího "Motion bluru", ...). Nejde prostě už tak lehce zvýšit/snížit kvalitu jako v jedničce.
Já mám Core 2 duo e8400 3ghz, 3gb ram, hd 4870 512 a jedu v 1680x1050 vše na max, vypnutý physx i aa - po něm už to nejede kolem 40fps, takže investovat kvůli této hře nebo i dalším do nových grafik je blbost, maximálně když využívate třeba to eyefinity
Mám e6850 na 3GHZ a HD4870 a když vypnu apex tak to hraju v 1920x1200 na full s physX na střední, celé to šlo v pohodě, ale když to tam všechno bouchlo a začal se valit kouř tak už to bylo horší takže kupuju q6600 a taktnu to někam kolem 3.0GHZ a myslim si, že to pojede bez lagu.
Mne to na 4890tke, 4gb ddr3ram a phenome II X3 na 2,8ghz ide ako po masle cez 50fps. Physx na medium zráža fps na polovicu.Ale myslím, že v hre pôjde hlavne o príbeh, a na to či mi po výbuchu auta ostanú na zemi tie šutre o 3 sekundy dlhšie so môžem vyprdnúť. Hlavne keď je tam kopa šutrov a žiadny kráter.
demo na moji sestave athlon II x2 na 3,25ghz 4gb ram ati HD5750 OC benchmark v 1920 @ 1080 aa2x af2x fps prumer 39 takze docela v pohode a 4jadro nebo extremne vykonou grafarnu fakt nepotrebujete
X38750@2,4GHzHD4850/512 MB @685/993 1680x1050 PhysX off 26,7fps PhysX medium 14,3.Zrejme to fakt chce lepsie CPU lebo s PhysX sice isiel len na cca 85% ale GPU sa flakalo avg. 47%/61st.C. Bez PhysX CPU na 40-60% GPU avg 87,5/67st.C Obrázek Obrázek
Já osobně mám Mafii II již zakoupenou v předprodeji. A po zahrání DEMA toho vůbec nelituji. Souhlasím s DD, že grafická stránka věci není nejlepší a použití PhysX ne zrovna šťastné řešení. Má sestava je uvedena v profilu. Hru hraji na plné detajly, akorát PhysX je na střední nastavení. K tomu používám iZ3DDriver + červeno-modré bríle k 3D iluzi a průměrně mám 24 FPS(scenu renderuji 2x).
Herní stránka věci je ale již jiná věc. Demo hraji pořád dokola a snažím se vyzkoušet každý aspekt hry každou možnost, každou prodejnu. V demu jsou pumpa, bufet, automechanik, prodejna oblečení a prodej zbraní. Nejvíc mne zaujal automechanik, kde si na svém autu mohu měnit pneu, lak, SPZ, dělat tuning a auto opravit. Výběr není nejvědší, ale drží se trendů tehdejší doby. Když jsem u Automechanika, zmínit musím destrukční model aut, já osobně jej považuji za velice propracovaný, například pohupující se urvaný nárazník, vybyté sklo, rozbyté světla, vše toto působí slušně, neříkám dokonale, ale slušně a příjemně to podkresluje hru. Krom obchodů a aut jsou po ulici rozesety tuny lidí, jenž mezi sebou konverzují, kupují si noviny , hamburger, maso a nebo jen tak šmatlají městem. Asi nejduležitejšími postavami potulujícími se po městě jsou pak policisté, malé přestupky, jako je rychlost nebo nehoda jsou vyřešeny pokutou, ale zkuste vytáhnout na veřejsnoti bouchačku a nedej bože na policistu, čeká vás nekonečné utíkání a skrývání se před nimi na každém rohu. Výhodou je to, že jejich auta nejsou jedny z nejrychlejších, a dobré auto s dobrým řidičem jim ujedou bez sebemenších problému, takže nedoporučuji po vraždě policistů použít jejich auto...nemáte šanci je to pomalá herka. Párkrát se mi teaké stalo, že když jsem naboural do auta, jenž řídil černoch, tak mě ta naštvaná potvora vytáhla z auta a začala mne mlátit. Pokud je na blízku policie tak to brzy utne a oboum účastníkum jen domluví, pokud ne musíte ho dorazit k zemi.
A co tedy říci na závěr?? Je to živé, je to hravé, je to sporsté a je to MAFIA 1 v kabátu DX9 vylepšeném což programátorům a grafukům síly stačili. Nedokážu ani pospat jak moooc se těším na plnou hru, a velice doufám že výjdou přídavky jako v případě Dragon Age. Legendou jako první díl ve své době nebude, ne že by neměla vše co má jednička, ale má to v době, kdy už něco takového vyšlo a tím je paradoxně Mafia 1, podle mého názoru kdyby toto byla první Mafia byla by to legenda, jenže je to jen pokračování legendy.
Doporučuji místo Mafie zakoupit raději slovník spisovné češtiny: "rozbyté světla, vybyté sklo" a projít si vijmenovaná slova. Já vím, nebude to tak zábavné, ale vězte, že uděláte něco pro sebe.
moja 4830 mi vypovedala sluzbu a tak planujem kupu novej GK do 120€.....zatial hram v 1280x1024...
nejake napady??chcel by som aby bola ticha, vykonna a aby nemala brutalnu spotrebu..
....tak isto ma zaujima prinos 1GB pamate oproti 512MB v mojom rozlisku(jednoducho povedane ci sa mi oplati vrazat do nejakej 1GB verzie)
Zaprvé jsem psal že, “PhysX je dostupná oficiálně pouze pro GPU společnosti nVidia” -čímž jsem chtěl říct že umožňuje výpočty pomocí GPU ale oficiálně pouze od nVidie. Zadruhé že PhysX “jede” primárně přes CPU je nesmysl. Řídící program jako takový pochopitelně stále pořád běží na CPU ale to co dělá fyzikální engine náročným jsou složité a opakované výpočty v pohyblivé čárce na což má sice CPU ALU (jednu nebo více) ale GPU na to má několik paralelních velmi výkonných jednotek – lidově řečeno GPU je na to jak dělané… proto to důležité se u PhysX děje na GPU – to je ZÁKLAD celé technologie. Navíc nVidia umožňuje psát programy s využitím CUDY takže klidně celá implementace může běžet na GPU… což se pochopitelně nevyplatí a v současné době to není rozumné.
Proto pro hry podporující PhysX ke velice výhodné instalovat do PC druhou starší/méně výkonnou kartu, která zbyla třeba po upgrade a použít ji pro výpočty fyziky a primární adaptér nechat pracovat na zpracování scény (toto přímo umožňují drivery nVidie – a je to zlatá fce). Systém se sekundarním adaptérem “pookřeje” v PhysX aplikaci daleko více než při upgrade CPU. A to se nebavím o řešeních jménem Tesla (ne ta naše .
PhysX tedy nativně pracuje MIMO CPU (původně speciální nepříliš výkonný adaptér, později GPU). Naopak Havok je původně CPU technologie a později se pomalu uplatňující i na GPU – przměnu ATi/AMD…
Tohle mi tvrdí 1 uživatel, co si o tom myslíš DD??
nic ... NVIDIA oficiálně neumožňuje chod primární grafiky ATI se sekundární PhysX NVIDIA ....
Jinak PhysX je v základu technologie vivinutá mimo grafiky a procesory ... v klidu může pracovat na obojím, NVIDIA samozřejmě nemá důvod to nehcat pracovat přes CPU, i když by to bylo z pohledu výkonu stejné a z pohledu efektivity i lepší řešení. CUDA by totiž ztratilo význam ....
Jde o to, že v době, kdy hry vypadají zastarale a majjí ohromné grafické nedostatky a nevyužívají ani zlomek aktuálních technologií, není žádný logický důvod, proč zaměstnávat grafickou kartu, která i tak má co dělat a pořád by mohla být ve hrách ještě lepší ... o fyziku se má starat CPU, jehož dnesšních 4-6 a brzy 8 jader se ve hrách kope do zadku, protože optimalizace pro 2 jádra jsou vrchol, optimalizace pro 4 jádra jsou sporadická a tak kdyby se to pořádně udělalo, jsou ty vícejádrová CPU k něčemu a můžeme udělat hezčkí grafiku do hry ...
PhysX GPU je totální hloupost, nesmysl a není to ku prospěchu nikoho, než marktingu NVIDIA, který se snaží dát svým grafikám alespoň nějaký smysl. Pro technologii samotnou, pro herní fyziku a pro hráče by bylo nejlepší, dkyby PhysX jako fyzika pořádně fungovalo na multijádrových CPU ...
i když by to bylo z pohledu výkonu stejné a z pohledu efektivity i lepší řešení
Mozes takyto vyrok niecim podlozit? Ked som pisal opak, tak si odpisal v tom zmysle, ze pokial nebude PhysX optimalizovany na CPU tak si to nevieme overit a dovtedy su to lzi.
Citace:
CUDA by totiž ztratilo význam
Vyznam CUDy nestoji a ani nepada na PhysX-e. Skus sem tam pozriet napriklad aj sem: Odkaz.
Citace:
PhysX GPU je totální hloupost, nesmysl a není to ku prospěchu nikoho
Sice je GPU ovela lepsie na pocitanie fyziky, ale aj tak napises nieco taketo.
Citace:
ale to co dělá fyzikální engine náročným jsou složité a opakované výpočty v pohyblivé čárce na což má sice CPU ALU (jednu nebo více) ale GPU na to má několik paralelních velmi výkonných jednotek – lidově řečeno GPU je na to jak dělané
Toto je nieco co podla mna neukecas. Totiz nejde iba o to mat supervykonny HW, hlavne je ho vediet efektivne vyuzit. A momentalne je stale efektivnejsie pocitat fyziku cez GPU a nie CPU. O tom si sa mohol presvedcit na APEX Clothing, ktore ako to vyzera je natolko narocne, ze ak sa pocita v globale a nie iba na jednu postavu, tak aj GPU ma co robit.
Na obstoroznim gtx 260 SLI a dvojjadru.Full HD, PhysX max., perfektni zazitek. Standard sem, standard tam, neresim, nespekuluju, nastavim a hraju.
Je to dobra hra, tesim se na plnou..
mam s demem na Mafii2 problem kdyz ze hry odejdu na plochu je obraz na plose velice malo jasny a zastreny pomuze jenom restart.ma nekdo stejny problem nebo se zas AMD "vytahlo" s ovladacema?