Vzestup Bitcoinu, Etherea a digitálních měn je velký podvod – Digitální měny výrazně padají. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 17 January 2018
altNástup digitálních měn provázel podvod? Růst ze 150 na 1000 dolarů dílem jednoho podvodníka.

 

 

 

 

V posledních dnech zesiluje oprávněná kritika digitálních měn. Krytopměny jsou stále více vnímány jako to, co skutečně jsou. Tedy zločin proti zdravému rozumu a dost možná i zločin obecně. Mnozí analytici upozorňují, že digitální měny jsou splněným snem pro reálné zločince všeho druhu, kteří přes ně perou obrovské jinak nezlegalizovatelné peníze. A neváhají se mezi měnami přesouvat, či je dokonce vytvářet. Nicméně velkou nevoli vzbuzuje i neefektivita a celková energetická náročnost digitálních měn. V době, kdy celý svět řeší emise aut, továren a všeho možného a udržitelnost prostředí, digitální měny jdou přímo proti snahám o efektivitu. Nejen výroba komponent používaných pro „těžbu“, ale provoz digitálních farem spotřebovává obrovské množství energie.

Některé státy tak už zakazují těžbu (Čína), další o tom uvažují (Jižní Korea). Další země chtějí digitální měny začít regulovat (EU, Rusko i USA). Jak však mnozí upozorňují, digitální těžaři se neváhají přesouvat, tak bez koordinovaného celosvětového postupu proti zvěrstvu digitálních měn, to nepůjde.

Aktuálně se navíc objevují podrobné analýzy a důkazy, že úvodní vzestup hlavních digitálních měn, byl vlastně podvod. Tedy to, na co kritici kryptoměn upozorňují od začátku. Vzestup jak BitCoinu, tak Eherea způsobila v obou případech cíleně jediná osoba, a to podezřelými a nikdy neuskutečněnými falešnými transakcemi, díky kterým odstartovala růst hodnoty ze 150 na 1000 dolarů, v případě BitCoinu, za dva měsíce a nastartovalo šílenství, které máme dosud. Dělo se tak přes zkrachovalou burzu MT GOX, což je samo o sobě vyšetřováno jako podvod. Bohužel jsou státy (Japonsko), které zvěrstvo a podvod jménem Kryptoměny legalizují a umožňují mu fungovat a tahat peníze i z běžných lidí, kteří si neváhali na konci loňského roku brát na investice do kryptoměn i hypotéky.

Poslední dny však hodnoty digitálních měn padají. Mnozí se snaží zachránit prodejem alespoň nějaké své investice. Negativní zprávy o zákazech obchodování a těžby a regulacích, a také podezřelé historii vzestupu jakožto důkazu, že měna bez dohledu, regulací a jasných pravidel nemůže jako měna fungovat, ženou přepálené a ničím nepodložené hodnoty digitálních měn zase rychle dolů. BitCoin klesl i na méně než 10 tisíc dolarů (což je pořád mnohonásobně nadhodnoceno) a padají i další měny. Stále jsou drahé a stojí mnohem více než před rokem, ale mnohé ztrácí desítky % za několik dní.

Je však také možné, že tohle letadlo, které je dnes řízeno několika velkými těžaři a držiteli digitálních měn, o kterých vlastně nikdo nic neví, je nyní záměrně posíláno výprodeji k zemi. Mnozí malý investoři, kteří ve vidině obrovských zisků bez práce investovali své peníze, které vlastně nemají, do digitálních měn, takto velké propady nevydrží a budou se snažit prodejem minimalizovat své ztráty. Následně ti velcí hybatelé nakoupí výhodně kryptoměny a hodnota tak zase poletí vzhůru, což může vyvolat další horečku a další statisíce až miliony malých investorů do tohoto zvěrstva nasypou své drobásky, o které zase při nějaké podobné řízené korekci přijdou. Na rozdíl od akcií a komodit, kde jsou obchody, transakce a vše kolem přísně regulováno, hlídáno, monitorováno a zákony ošetřeno, digitální měny jako komodita nic takového nemají. Tudíž manipulace s nimi je pro hlavní hráče snadná, kontrola žádná a postihy za podvody fakticky také žádné.

Reálná hodnota kryptoměn je a vždy bude rovna 0. Nezbývá než doufat, že většina států světa učiní krytopměnám přítrž. Věřím v digitální měnovou budoucnost, ale BitCoin a spol. nejsou budoucností, ale zvěrstvem a v současné podobě čirým zlem, proti kterému se musí bojovat. Žádný kladný přínos současných kryptoměn nedokáže přebít tu obrovskou spoustu negativních věcí, jež přinášejí. Celosvětový zákaz krypto-těžby by byl krok zdravého rozumu. Dočkáme se ho?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 19:53:09

Jenom aby virtuální měna nezvyšovala bublinu uvnitř ekonomické funkčnosti a ve výsledku nenastal kolaps centrální ekonomiky.
Čím vyšší podíl kryptoměn v globální ekonomice, tím je větší riziko neustát finanční krizi.
skaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 13:00:32

som niekde cital, ze celkova hodnota kryptomien je velka ako mensia cast(nechcem kecat, kolko percent) dlhu talianska, tj v podstate nemas pravdu so svojim komentom
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 13:10:25

A máš jistotu, nebo zaručíš, že ta hodnota zůstane stejná i v příštích letech?
krtek111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 20:19:27

Nemyslím že najbližších 5 rokov sa niečo v tomto zmení.
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnost VGA 2018-01-17 20:26:44

Už aby to zase všechno opadlo, člověk si chce koupit po letech grafiku, řekne si buď 1060 nebo 580, jenže už od vánoc nic není ! Všude nula, dostupnost neznámá
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 14:21:37

na kryptomenach si muzes za den vydelat na PC, jake jsi v zivote nemel

je to riskantni, ale lepsi zhodnoceni postradatelne casti uspor neexistuje. jak se zpiva - svet nepatril nikomu, kdo nebyl hrac.

samozrejme, pujcovat si na to, to je bizar
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 21:47:59

No jelikož už jsem zase s "důvěryhodností zde" na nule tak alespon tem co uvažují o investici a nevěří tomuto článku dám jednu radu, aktuálně se vhodně jeví k nákupu NMC nebo-li namecoin měl totiž největší propad skoro 50% a už se docela solidně zvedá zpět. Btc si dnes okusil pravděpodobně svoje dno a následovat bude přinejmenším krátkodobý vzestup velice pravděpodobně však po konci tohoto měsíce i dlouhodobý.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 23:29:50

radšej ripple ten padol ovela viac ;)
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 07:51:13

U ripple je problém, že ho není kde obchodovat přímo za dolary Takže je to trošku více riziko když padá samotný ripple a ještě k tomu i BTC. Samozřejmě naopak je zase o to ziskovější.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 13:26:20

Na Bitstamp se dá za EUR i USD.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 17:53:26

Aj na krakenovi priamo za eura a vieš vybrat SEPA ;)
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 23:24:43
avatar
Ať klidně digitální měny pokračují ale, ať si je těží na něčem jiným než na grafikách, který my hráči kupujeme hlavně na hraní. Hráči kvůli těžařům nemají co žrát a to je sakra špatný. :/
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 02:26:15
avatar
Kup si konzoli, herní noťas, APU, krabičku s Kaby Lake G anebo si připlať za mainstream 10K +. Alespoň máš nějakou alternativu. Co ale chudák těžař ETH, ten jinou alternativu než grafiku nemá :-D. Trochu empatie přece!!!
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 19:24:52
avatar
Konzoli si chci v budoucnu koupit k televizi kvůli exkluzivitám, kde ji budou dávat jako dárek zdarma. Herní noťas jsou pro mě vyhozený peníze, když za stejnou cenu můžu mít jednou tak výkonný desktop. Jestli má i Kaby lake G meltdown a spectre, tak to není moc dobrá volba, radši nějaký Ryzen, který má kvalitní pájku. Jinak můj současný počítač nemá daleko k mainstreamu, takže to nemá vůbec smysl. Nezbývá mi nic jinýho, než čekat, až se situace na trhu trochu zlepší. Teď záleží jak dlouho to bude trvat. Jinak těžaři rozhodně chudáci nejsou. Když si vymysleli digitální měnu, tak měli přijít i se speciálním hardwarem, místo toho aby vyrabovali všechny herní grafiky co jsou na skladě!
skaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 13:03:28

teraz sa oplati kupit komplet skladacku pc ryzen + rx580+ ssd disk +8GB ram za 24K ceskych korum
fyby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 22:57:48

Kryptoměny jsou nový směr. Je to první krok ke svobodě a decentralizaci platebního styku. Firmy už běžně kryptoměny používají a dokonce i banky mají jako budoucí náhradu Swiftu svou “kryptoměnu”.

Státy se snaží kryptoměny zakázat především proto, že nejdou regulovat. A to jednoho naštve, že? :-) Ten zbytek je už jen o tom, že když někdo chce, důvod si vždy najde . Jo teď všechno padá. Stejně jako to už padalo mnohokrát . Jenže články jako tento ukazuji na neinformovanost autora. A především na naivitu lidi ze btc bude neustále stoupat . Proboha po tom růstu z 3000 na 20000 snad nemohl někdo dal kupovat a nezačít prodávat. Netvrdím , že btc je to ono co nás spasí, ale ukazuje možnou cestu, kudy se dá do budoucna jít. Mimochodem btc není anonymní , takže se přes nej zase tak moc peníze prát nedaj. Na financování terorismu a zločinu obecně se stále používá ve velké míře hotovost. Ta je anonymní mnohem více než btc.

Obecně k investici . Na kryptomenach se vydělat dá a není to žádný podvod (neznám tedy do podrobná všechny , beru btc, eth, xmr,...). Ale ten trh je tak volatilni , že bych investici nedoporucil. Dá se to přirovnat k investici do startupu. Taky to muže krachnout ale neznamená to tím, ze je to rovnou podvod.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 23:23:03
avatar
Naprosto s Vami souhlasim, mimojine i s tim, ze autor uvadi naprosto zkreslene informace a chtelo by se o tenhle problem asi trochu vic zajimat, nez vypoustet podobne plky (predem se omlouvam, ale nemuzu si pomoct). Ja nehajim elektronicke meny, ale jejich rozdil oproti menam klasickym je naprosto minimalni, zaroven jejich dopad na svetovou ekonomiku je nesrovnatelne nizsi, ktery nemuze svetove ekonomice nijak ublizit.

Autore uvedomte si prosim:
1.ze cely financni system je ve skrze podvod
2.hodnota vsech men klesa k nule a realne ji mohou kdykoliv dosahnout (rozdil mezi penezi a menou - hodnota meny je dana prakticky pouze duverou, jinymi slovy hodnota je zcela virtualni)
3. 97% vsech financi nic realne nevytvari (fyzicke veci, tezbu ropy, programovani softwaru atd, atd.), pouze se podili na nezdanenem hazardu jmenem "burza" prostrednictvim derivatu a dalsich investicnich nastroju, kdy si muzete uz dekady "vsadit" prakticky na cokoliv.

V tomhle ohledu jsou elektronicke meny mnohem mene nebezpecne nez meny soucasne, navic za dane situace dane svetovou rezervni menou atd.

Spotreba elektricke energie a nedostatek grafik je skutecne smesny dopad s tim, co prinasi a jak prohnily system se snazi nabourat.

Nejde o to, ze by to byla dokonala nahrada a el. meny byli bez chyb, to vubec ne, ale jsou logickym vyustenim soucasneho tragickeho stavu!!! To jsou ale pomerne trivialni souvisloti...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 23:29:34

pozor na to já tohle tady napsal před pár hodinama. A jak to dopadlo vidíte sám .
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 02:20:18
avatar
Oba máte ode mě +. Bohužel ne každý vidí souvislosti jako my
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 07:25:51

Já bych třeba tady pánovi podobný článek napsal, ale asi by se vymykal běžnýmu standartu těchto článků o kryptu zde na webu, protože co si budeme. Je v něm stále to stejné pořád dokola už od prvopočátku jen přibude jeden odstavec s další "aktualitou".
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 11:20:49
avatar
tak se alespoň pobavíme :
"There's an altcoin called USD. It has no cap and isn't backed by anything. It's issued by US Empire which is 20.6 trilion in debt. And there's Oracle man who made a fortune by staying offline, Warren Buffet. He says USD is better than Bitcoin. What should I invest in?"
-Kim Dotcom
toliko ke spolehlivosti a hodnotě "reálných" měn
A teď klasická reakce této redakce pokaždé když jde hodnota dolů: Odkaz
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 12:36:35

Jojo Ty tweety "slavných" o BTc jsou největší stoka
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 11:16:24

Geniální
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 20:23:29

Já bych ten článek bral :-) Zde publikované jedovaté plivance na crypto jsou k ničemu. Samozřejmě chápu, že je to z frustrace :-D Dnes BTC sice spotřebovává ohromné množství energie, to uznávám, ale to není jeho chyba. Běželo by to i na 5 počítačích a byl by tak daleko úspornější, než běžný monetární systém.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 20:25:45

To než by prošel schvalovacím procesem tak by byl půl roku zastaralej .
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 20:39:13

Článek od Epyca ani není na místě. Vyhýbá se totiž základním otázkám, jako je předpoklad a udržení krypto měny a ekonomickým dopadům. Což jsou zcela zásadní věci. Namísto toho se drží aktuálního kurzu většiny, co těží jako o život. Což je krátkozraké a pro článek bez větší váhy nepotřebné/nezajímavé.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 20:53:42

No článek by se věnoval pouze aspektům co jsou obsazeny v článu tady pana admina. Ono se totiž každá informace dá podat ehm ... no víte jak.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 21:04:02

Takže takový oponentní článek. A co vlastní od počátku nezaujatý pohled na věc. Kritizovat umí kdekdo
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 22:06:44

A chcete říct že ten článek zde napsaný je nezaujatý ? OK. Potom se nemáme o čem bavit.

Psal jsme ze by to byl vlastní pohled nebo tedy spíše ten reálný pohled, nikoliv můj ale holé fakta. Proč BTC teď padal, atd. atd. V tomto článku jsou jen holý pohled autora nikoliv faktické věci.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 22:17:07

Tak k tomu tak přistupujme. Každý má názor, nejde o to přesvědčovat, nýbrž polemizovat, ale zároveň zachovat svobodný názor dalších lidí.
To je taková diskonuita diskuze Pak nepadaj hlavy
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 22:22:37

A já snad někoho tady přesvědčoval o nějaké víře ? Jen jsem uvedl, že článek je plný subjektivních pohledů, ale žádných fakt. Je to stejné jako když jsou zde články o applu ale i ty obsahují více té faktické části než tu ten.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 09:53:11
avatar
Citace:
Spotreba elektricke energie a nedostatek grafik je skutecne smesny dopad s tim, co prinasi a jak prohnily system se snazi nabourat.


Chci se zeptat:
Jak se snažím krypto nabourat prohnilý systém?
(jako blbovi co tomu nerozumí prosím)

Mě totiž prijde, že myšlenka krypta byla zneužita a díky prohnilému systému využita jen aby se velcí hráči napakovali.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-17 23:19:22

To, ze budou omezovat použití a těžbu v některých státech neznamena,ze to nepůjde někde jinde. Opravdu si myslíte,ze je problem přestěhovat farmu z Činy treba do Mongolska? Tihle kryptobaroni si svoje investice pohlidaji... Nemyslím si, ze to padne. Kazdy, kdo investicim jakéhokoliv typu rozumí, si to mysli....
A s novou technologii na obzoru (levnejsi trans.poplatky) to spis pujde nahoru.
Ano, krypto je hrozná bublina.špatná,nemela vůbec vzniknout. Ale je tu a je to proste realita.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 02:16:49
avatar
Jo ani francouzská revoluce neměla být a před ní ani feudalismus. Však pod neomezeným starověkým vládcem by nám bylo nejlíp. Jo a basta! A teď tu o dokonalém kapitalismu, který tu bude již věčně a nikdy ničím nebude překonán...
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 05:59:20

"Omezovat těžbu", tj opět jen další výmysl některých, stejně jako tzv. "regulace". Tyhle nesmysly se zde tradují už od vzniku Bitcoinu. Jak omezit těžbu na něčem, co se těží decentralizovaně přes P2P? Možná zakázat nějaký konkrétní pool, ale koho to zajímá.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 06:35:59

Presne. Jsou to jenom politické zvasty...
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 13:30:46

Normálně ne? Když EU může omezit příkon vysavače, tak omezí oběr el. energie pro budovy nebo společnosti, tudíž težařský farmy budou v loji. Soudruh úředník vždy vymyslí lejstro. Od toho je blbcem.
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 20:27:48

Drtivá většina BTC se vytěží mimo EU. Takže zku.vená Evropská komise si může svým lejstrem tak maximálně vytřít zádel.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kryptomena 2018-01-18 00:19:27

Kryptpmeny maji jediny ucel vysat prachy z realne ekonomiky aby nenafukovaly akciove trhy.Nic jineho bych v tom nehledal a ty sladke recicky ze to nahradi normalni menu sou usmevne a smesne viz ty vykyvy v desitkach procent
heroutm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vážně? 2018-01-18 01:04:14
avatar
Ale notááák DD...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 02:10:48
avatar
A máme tu již tradiční totalitně-demagogický výměšek redakce o kryptu jak končí a jak ho banky nechtějí. Redakce samozřejmě nikdy neslyšela např. o Ripple, který si vymyslely a používají banky samotné (nejde těžit). Blbost očividně kvete nejen na politické scéně, takže hodili všechno krypto do jednoho pytle. Nic překvapivého, však za vzor jsou tu dávány samé skvělé státy jako Čína, Vietnam, Rusko - státy, které chtějí krypto zakázat nebo omezit. Samé "demokratické" státy všimněte si, no není to náhoda?
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 06:43:47

Jizni korea
https://t.tyden.cz/rubriky/byznys/o-investovani/cena-bitcoinu-prudce-klesa-duvodem-jsou-obavy-z-regulace-v-jizni-koreji_463133.html
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 13:33:45

Krypto měny budou v koreji legální, pouze burzy nesmí být anonymní. Tak jak EU burza Bitstamp vyžaduje od klientů kopie občanky a má tak přehled o zákaznících, tak stejně to budou mít korejské burzy. Jinka by docházelo k praní peněz a vyhýbání se daním.
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 14:03:57

Nejen Bitstamp, ale dnes již každá směnárna či burza, chcete-li mít větší objemy pohybů či přímo fiat.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 04:44:12

Měl bych 4 otázky - nerozumím tomu, proto prosím jen o normální rychlé, pokud možno kratší odpovědi:
1. Na co je v této době bitcoin(myslím teď, třeba horizont 0-2 roky)?
2. Kdo ho nyní nejvíce používá a proč?
3. Co z bitcoinu mám já, normální občan?
4. Kdo si může založit něco podobného jako bitcoin?

Píšu, že tomu nerozumím, a proto bych chtěl o tom vědět víc, ale z toho mála co vím, bych si já zatím odpověděl asi takto:
1. Teď je pouze na okrádání nerozumných lidí(kteří do něj vrazí peníze), protože je extrémně nestabilní(ve srovnání dolar,euro....).
2. Hlavně zloději, protože se platby nedají sledovat. A ještě finanční mágové, protože lze s bitcoinem manipulovat, lákat na jeho koupi lidi.
3. Nevím, jen tipuji, nic?
4. Nevím, jen tipuji, každý kdo umí programovat. Nebo zná někoho, kdo umí programovat a má dost peněz, aby mu za to zaplatil?
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já tedy odpovím. 2018-01-18 07:22:43

1. Na co je v této době bitcoin(myslím teď, třeba horizont 0-2 roky)?
2. Kdo ho nyní nejvíce používá a proč?
3. Co z bitcoinu mám já, normální občan?
4. Kdo si může založit něco podobného jako bitcoin?

1/ Je to alternativní platidlo ideální pro rychlé platby ve větších objemech napříč státy. Aktuálně také nejlepší obchodní komodita.

2. Používá jej kdokoliv kdo o to má zájem. Vyplývá z první odpovědi. Samozřejmě kdo má hlavu strčenou tam kde nesvítí nebo jeho běžná internetová platba spočívá v nákupu za 1000Kč tak žádné výhody nevidí.

3. Co má ze zlata normální občan? Nebo jiných ještě exotičtějších kovů ? Bitcoin je mimo jiné také kus technologie a to má velkou váhu.

4. Kdokoliv kdo umí programovat a rozumí šifrování. O penězích to vůbec není pouze o propagaci a nebo převratném nápadu.

5. Tento bod tu nemáte, ale pokud vás to teda alespoň trochu zajímá tak si udelejte laskavost a přečtete si o kryptu nějaký článek jinde než zde nebo na novinkách a podobných mediích. Zjistíte, že věci se mají docela jinak a třeba běžně šířitelná lež, že BTC nejde vysledovat je absolutní nepravda. BTC naopak uchovává informace o každé transakci VEŘEJNĚ ! To znamená, že i vy si můžete dohledat jakoukoliv transakci od prvopočátku BTC.

No a jelikož jste určitě línej jako plno podobných co na krypto takto koukají tak vám tu dám jednu věc k zamyšlení.

Co jsou peníze? Peníze jsou platidlo stvořené k jednodužšímu obchodování a jaká je jejich skladba? Peníze mají 2 roviny. Politickou a finanční, přičemž ta politická nad tou finanční velice převažuje. BTC byl stvořen za stejným účelem ovšem jeho roviny jsou 3 přičemž ta politická je nejmenší finanční hraje střed a největší je ta technologická. Proto žádný finančník za ty roky nedovedl dát vhodnou předpověď kam bude BTC směřovat. Prostě jejich svět a zkušenosti pramení úplně z jiného světa a jiných úhlů pohledu. Je to podobné jako když se Pražáci snaží předpovídat jak dopadnou volby v ČR. Výsledek? Dopadnou vždy přesně opačně.
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 18:29:03

ad 1) V současné době pro placení nepoužitelné. Pokud si člověk nechce připlatit brutální odměnou za zpracování transakce, tak se rychlosti nedočká a jinak se to nevyplatí. Kdo by to pak používal pro platby? Což je jaksi primární požadavek na každou měnu, rychlost, spolehlivost a všeobecná akceptovatelnost.

Bitcoin je v dnešní době bohužel jen brutálně volatilní nástroj pro spekulace, nic jiného...

ad 2) viz. 1)

ad 3) znám hodně "normálních občanů", co má zlatý šperk nebo elektroniku, kde se zlato používá...
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 18:29:36

v pripade rychlych a lacnych transakcii Bitcoin je zastaraly v pripade zavedenia Lightning network sa moze karta otocit ... ale kryptomeny nie su len Bitcoin je tu mnozstvo inych mien ktorych transakcie su rychle a lacne len sa treba poobzerat
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 19:00:16

Ale nejsou široce akcepovatelné pro všechny zboží a služby, všemi. Což je základní předpoklad pro měnu, takže jsou omezeny jen pro úzkou skupinu nadšenců. Možná se to změní časem, ale pokud ne, jako platidlo se neprosadí.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 20:13:04

1/Víš co znamená větší objem ? To není 1000 ani 10 000Kč ani 50 000Kč. Mimoto jak bylo řečeno je plno jiných měn.

3/ mnoho občanů má bankovní učet který používá stejně zabezpečení jako bitcoin.

Mě by zajímalo kolik jsi toho v BTC už převedl nebo nakoupil či zaplatil, že máš tolik zkušeností ? Pač zase jsou to jen "planný řeči". Někoho kdo nemá šajn.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 18:49:21

Nemyslím si, že další vliv (teď záměrně zjednoduším) "vyrobených peněz na koleni doma" přinese užitek pro ekonomiku. Pro uživatele krátkodobě ano, ale pro ekonomickou zátěž a rentabilitu, zde vidím problém. Schválně kam až těžební mánie dosáhne a pokud bude stoupat rozmach tohoto platidla, tak mě zajímá jak dalece to bude mít vliv na ekonomiku. V tomto jsem skeptický a tleskat tomu rozhodně nehodlám. A nejde vůbec o grafické karty, ale o ekonomickou budoucnost a tím i naší existenční budoucnost. Samozřejmě za všechno nemůže kryptoměna, ale je to dílčí část problémů, které se na nás valí.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 07:39:51

No vím, že to není zrovna taky ideální medium (těžkej bulvár) ale ty " zkazky" jsou vážně pro pobavení

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/83463/bitcoin-stoji-pres-200-000-korun-podivejte-se-jak-na-nej-v-minulosti-plivali-odbornici.html
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 08:57:39
avatar
Reálna hodnota kryptomien je vždy nula = TRUE.
A de facto sú to komodity, nie meny. Mena je totiž vždy niečím krytá, nejakou formou globálne uznávanej hodnoty, napr. zlatom, preukázateľným nerastným bohatstvom, "doplnkové" krytie progresom ekonomiky (a teda dôverou v stabilitu) a podobne. Kryptomeny žiadne takéto krytie nemajú a ak niekto tvrdí, že majú, žije asi v inej dimenzii, alebo prinajmenšom na inej planéte.
Ako vznikla kríza v roku 2008? V roku 2008 žiadna kríza nevznikla. Ona totiž tá kríza vznikla už v 90-tych rokoch a to na základe nenažranosti bankárov, ratingových spoločností a ochoty ľudí sa stále viac zadlžovať. A keď už neboli po ruke reálne peniaze, ktoré sa dajú niekomu požičať, začal sa vyvíjať tlak na vlády (hlavne v USA), aby deregulovali obchodovanie s rizikovejšími komoditami ako sú mix balíky hypoték, spotrebných úverov a rizikových investičných listín. Skorumpované ratingové spoločnosti (dnes už dokázaný fakt) na takýto balík hoven prilepili známku AAA a tak sa mohla veselo začať predávať komodita, ktorej reálna hodnota je postavená prakticky na ničom, pretože vlastne tomu istému národu, ktorý sa stále viac zadlžoval, teraz banky predávali ich vlastné dlhy. A ceny reálnych komodít nám tak prekrásne rástli, pretože ľudia ich chceli a banky im na to ochotne požičiavali peniaze, ktoré vôbec neexistovali. Boli to len prdy obalené v pozlátku.
A principiálne takto isto fungujú neregulované kryptomeny. Sú postavené na vidine ľahkého zárobku a ochote ľudí investovať peniaze do NIČOHO, aj za cenu určitého rizika. Nejaký čas to fungovať môže, rádovo v rokoch, ale len do chvíle, kedy celá bublina okolo NULY nepraskne. A ako praskne? Keď si v dobe vysokej "hodnoty" kryptomeny bude chcieť dostatočné množstvo "investorov" súčasne dať vyplatiť svoj kryptokredit v dolároch, teda v reálnych peniazoch. Zrazu sa zistí, že tie doláre vlastne nikto nemá (lebo toľko ich nikdy do systému ani vložených nebolo) a celá dôvera a hodnota neregulovanej kryptomeny sa rozplynie do noci, ako keby nikdy neexistovala. Teda, toto nie je celkom pravda. Ostane po nej niekoľko mrte bohatých ľudí, ktorým zostanú vo vrecku peniažky po skrachovaných investoroch.
Takže, drahí mineri, držím vám palce (fakt v dobrom), ale dúfam, že dobre viete, do čoho idete.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 10:07:09
avatar
Za mna mas 100 bodov. Presne tak to je, a tak to aj bude.
fyby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 11:29:28

Principelně ano. Ale nemyslím si, že kryptoměny jsou postavené na principu rychlého výdělku. Je to jako u jakéhokoliv startupu. Je to o důvěře v budoucnost dané technologie a nápadu. Kryptoměny se v tomto nedají úplně přirovnávat ke klasickým měnám. Tam ještě nedošly. No a třeba ani nedojdou. Ale určitě se nejedná jen o bublinu kryptoměn obecně. Věřím, že až opadne hype a technologie i platební systém kryptoměn bude něčím mnohem běžnějším, tak spousta měn spadne. Je to daň za to, že je jich tolik. Když byla zlatá horečka, taky mnozí zbohatli ale velká část lidí zbankrotovala. Stejně jako s tulipány v Holandsku. Takže bych nezatracoval kryptoměny a technologii blockchainu. Je to prostě něco nového a jsou v tom peníze. Takže se na ně vrhla spousta lidí, co chce vydělat. No a spousta jich také prodělá. Ale to není problém kdryptoměn ale problém obecně lidské povahy. Každopádně od doby, kdy přestaly být měny kryté drahými kovy (ze 100%) v podstatě jejich mechanismus funguje na principu umělého nafukování a tento princip logicky přechází i na kryptoměny. Jinak principielně to nevidím zase tak odlišně :-)
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 13:43:32

Pro ty co stále tvrdí, že Bitcoin je jen "nafouknutá bublina", bych měl pár otázek. Víte vůbec o tom, že Bitcoin nevznikl před několika týdny, nebo měsíci, ale před bezmála 10 lety? Podle toho, co tady někteří píší, mi totiž připadá, že ještě donedávna ani nevěděli, že nějaký Bitcoin vůbec existuje. Nebo jste snad už tehdy v r.2008, když vznikl a měl naprosto směšnou hodnotu, tvrdili, že je to jen nafouknutá bublina a budete to tvrdit za dalších 10-20 let? Dokážete si vůbec připustit, že se můžete mýlit? Víte o tom, že např. technologii Blockchainu, co by nejdokonalejší účetní knihu, začíná používat čím dál více Bank a finančních společností a že tato technologie může změnit dosavadní finanční systém? Máte nějaký konkrétní důvod, proč vnímáte Bitcoin pouze jako nějaké zlo, popř. nástroj jen pro nějaké vrahy, zloděje, drogové dealery, apod.?
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 15:31:58
avatar
Áno, vieme.
A za podmienok neregulovaného a nekrytého "platidla" si za svojimi vyjadreniami stojím a to aj za tých 10-20 rokov, pokiaľ sa podmienky nezmenia.
No a mimochodom, ani jediný raz som nikoho nekritizoval ani neodsúdil za mining, ani sa nestaviam proti. To je každého osobná vec, ako investuje svoje peniaze.
Skutočnosť, že niektoré banky používajú technológiu Blockchainu, čo by užitočný nástroj, neznamená v kontexte môjho príspevku vôbec nič.
laci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 20:00:55

Tvrdenie, že súčasné oficiálne meny sú kryté niečím hodnotným, je dosť odvážne. Čo sa deje pri zapnutí tlačiarní na peniaze? Aj novo natlačené peniaze su kryté hodnotami? Drvivá vačšina kryptomien je obmedzená konečným počtom a teda žiadna inflácia nehrozí. Najväčším problémom bánk a štátov, je, že nad tým nemajú kontrolu. Súčasní ekonómovia sa boja deflácie a stability, ako čert kríža, keďže všetko, čo sa naučili funguje iba v stave inflácie a preto tlačia spoločnosť žiť na dlh a z ľudí robia otrokov. Úspory ľudí strácajú hodnotu, nútia ľudí míňať a jediným pozitívom je klesanie štátneho dlhu a to dáva politikom možnosť ďalej sa zadlžovať. Poznáte aspoň jednu krajinu, ktorá nie je zadĺžená? Sem s ňou. Súčasná spoločnosť dokáže iba ekonomicky rásť, alebo padať, nedokáže udržať rovnováhu.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 10:55:59

aj DDworld spotrebovava el.energiu na testovanie HW na prevadzkovanie webu nie je to nahodou zlocin? pretoze treba na to el.energiu ... zaujimave nad tym sa treba zamysliet

a k tomu prepadu kryptomien ja len tolko
Odkaz
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-18 13:52:42

Je to zločin, herní grafické karty žerou jako vysavače, pozor na EU nebo omezí spotřebu
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 00:36:35

Takže tímto mám jasno: bitcoin a ostatní podobné měny jsou podvod.

Z jiného webu: Podle dostupných odhadů zhruba 1000 majitelů kontroluje cca 40% všech doposud dostupných bitcoinů. Je více než pravděpodobné, že stovky velkých bitcoinových hráčů se navzájem dobře znají a do určité míry mohou postupovat společně ve svých operacích.
Z podstaty nulová regulace nahrává snahám po manipulaci.
V případě etherea, které je aktuálně 2. nejpopulárnější 100 hlavních adres kontroluje přes 40% všech dostupných mincí, u menších kryptoměn jako jsou například Gnosis, Qtum,Storj a další je tento podíl ještě větší a několik málo adres kontroluje kolem 90% všech vydaných mincí.
+ to, že se hodnota bitcoinu zvýšila podvodem asi 10x.
+ to, že si kryptoměnu může založit každý, kdo umí programovat a šifrovat - jeden člověk založí měnu?? a sám si ji naprogramuje?? a zašifruje?? a my nevíme kdo to byl?? a kolik své vlastní měny vlastní?? a jak s ní obchoduje?? hmm, podivné

Bomba, z milionu mít 10mega a ještě podvodem, to vám zastáncům bc přijde normální. A to, že ho velkou většinu vlastní pár lidí je také normální?
Vždyť je to do nebe volající podvod typu Uber(nejsem taxikář), my nejsme taxikáři a nepodnikáme, my jsme jen nová TECHNOLOGIE. Blbost!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 00:42:42
avatar
samozřejmě že to je podvod a právě to že manipulace s cenou těch měn je naprosto očividná, na to upozorňujeme ...
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 03:35:41

Tak pokud věříš tomu, co kdo napíše někde na web, to už je bohužel jen tvůj problém.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 05:22:51

Je to tady a podle mých zkušeností je to věrohodný web:
https://www.kurzy.cz/zpravy/440224-bitcoin-pouhych-1000-lidi-vlastni-40-vsech-dostupnych-minci--velke-riziko-pro-ostatni/

A čemu tedy mám věřit, když ne webům, co čtu už pár let? Kde mám číst tu pravdu?
Ty dvě pluska také nejsou pravda? - že byl podvod ze 100 na 1000 dolarů? A že si kryptoměnu vlastně může založit každý?
I tyhle dvě věci mi bohatě stačí, abych řekl, že je to podvod. + ještě další pravda je, že jsou kryptoměny extrémně nestabilní a tím mnoho drobných investorů přichází zmatkováním o peníze. Copak se může něco, co vlastně není nic, zhodnocovat v řádu tisíců a být věrohodné?
Cokoliv, co za sebou nemá nějakou hmatatelnou hodnotu a zhodnocuje se v řádu tisíců, není podle mě v žádném případě věrohodné.
Proboha proč vymýšlet další loterie?

Toto je ještě z E15:
Třetinu nových peněz však do bcash dál pumpuje jedna jediná jihokorejská burza, což vyvolává spekulace o umělém nadsazování kurzu.
To také není pravda? Toto jsou moje nejčtenější weby - já už tedy nevím odkud mám číst informace.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 07:13:43

Jirko a uvědomuješ si že 1% nejbohatších lidí na světě vlastní více financí než zbylých 99% ? To ti potom tedy přijde normální ?

Když teda bereš web kurzy tak tady to máš:
https://www.kurzy.cz/zpravy/393396-oxfam-1-nejbohatsich-vlastni-vice-nez-zbylych-99-svetove-populace/
Co by jsi k tomu řekl ?

Dále mi vysvětli v čem je problém že kryptoměnu si může založit každý ? čemu to vadí? Dokud nepřesvědčím dostatečné množství lidí aby ji používalo tka nemá žádnou hodnotu. Je to jako otevřít si stánek se zmrzlinou vedle eskymácké vesnice.

Podvod ze 100 na 1000 Je jen další kachna. Výchází pouze ze skutečnosti, že Gox disponoval na své burze penězi, které už reálně neměl, ale pro potvrzování transakcí jich měl i tak dostatek. Protože v momentě kdy jich už dostatek nebylo se celý gox zastavil a skončil je to stejný podvod jako když v normálním světě firma o 2 zaměstnancích a fiktivní kanceláři v paneláku uvádí kapitál několik desítek miliónů jen aby skoupila a prodala nějakou hodnotnou firmu nebo nemovitost.

Rozdíl je v tom, že pokud Gox nevykradli samotní majitélé, tak to udělali protože se snažili celou burzu udržet v chodu, bohužel při tka obrovské ztrátě to bylo samozřejmě nereálné.
fyby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 10:01:46

Všude kde se točí peníze se objeví dříve či později podvodníci . To nemá s bitcoinem a jeho technologií nic společného. To, ze je těžební horečka muže znamenat, ze postupně bitcoin zase klesne na nějakou normální hodnotu. Ale neznamená to, ze jde o podvod. Viz historie. A nejde o žádnou loterii nebo letadlo atd... Z mého pohledu jde spis o to, která kryptomena bude mít budoucnost - Tj kapacitu pokryt platební potreby většiny . U bitcoinu je nevýhoda, ze potvrzování transakci trvá déle a déle, což je svázané s rychlosti těžby (náročnosti ). Jsou ale také kryptoměny, které mají samotné potvrzování transakci postavené na jiném principu a umožňují tisicinasobne pocty transakci.

Kryptoměny vytvořily nový trh. Hodně lidi a společnosti si chce urvat to svoje a tak tezi, dělají burzy, směnárny, smenarenske roboty atd... je to přirozený . Vzniká kolem toho cely ekosystém služeb . Tak jako v každém jiném odvětví . Po skončení zlaté horečky taky spousta firem zanikla . Protože žili z hype a zvýšené poptávky .

A to, ze není btc kryt zlatem. Facebook je taky jen virtuální síť a má nějakou hodnotu. Protože vlastní určitou technologii, kterou lidi používají . Nemusí byt vždy vše hmatatelné, aby to mělo nějakou hodnotu.

Co umění? Někdo udělá tečku na plátno a nemá to žádnou hodnotu dokud to někdo draze nekoupí . Je to bublina a podvod?
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 18:27:17

Epic + fyby - ...1% nejbohatších... - nepřijde mi to normální, ale tenhle podvod je už na světě dlouhou dobu, tak proč vymýšlet podvod nový a ještě zatím lehčeji zneužitelný? A jak píše níže DDW(především v tomto stavu zhoršují už tak špatné věci ...)

...založit každý... - protože si myslím, že jestliže mám hodně peněz, tak si založím kryptoměnu a mohu ji i "nějak" ovládat(než se na to přijde). Pokud mám moooc peněz, tak nakupuji svou měnu(+ reklamy(hoaxy) všude) a tím moje měna rychle roste. A jak rychle roste, tak se dostává více do novin a tím ji začnou kupovat normální lidé. A já už jen pomalu prodávám, ale pomalu, takže měna pořád roste a já jen vydělávám. Prodělat nemůžu, protože kurz na kterém jsem nakupoval jsem udělal jen já svými penězi, takže je zpátky dostanu vždycky. Tím chci říct, že se prosadí jen měna, kterou založí někdo bohatý a má na to ji propagovat(jako spoustu jiných podnikání). Ale chudší lidé z toho zase nic nemají. Kdo dohlíží na kryptoměny jestli se nepodvádí? Tohle nevím jestli tak je a rád si poslechnu jiný názor.

--- podvod ze 100 na... - znovu tedy, proč vymýšlet nový podvod a zhoršovat už tak špatné věci?

Jinak v hodně věcech máte pravdu. Já moc rád nové technologie nemám, tak proto asi u kryptoměn nevidím žádný přínos.

Moc o tom ale zatím nevím, tak prosím o lehké shrnutí proč a na co je tedy bitcoin? O přínosech bitcoinu jsem zatím moc nečetl. Ale věřím, že nějaké být musí, ale já je zatím opravdu nevím. Budu moc rád, když mi ty výhody někdo vysvětlí.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 18:57:24

Pokud se chceš o Bitcoinu dozvědět něco více: Odkaz, Odkaz, Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 20:11:34
avatar
nemáte nějaké nezaujaté zdroje, které nemají s BitCoinem nic společného? zdroje fandící Coinu nelze brát za objektivní, uvádějí často a rádi přikrášlenou realitu a ignorují negativní přínosy digitálních měn ...
fyby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 21:23:02

Kazdej muže vidět trochu jiný výhody ale především (obecně blockchain transakce):
-nezávislost na státech a regulacich (proste volna směna bez vlivu finančních skupin)
-rychle provedení transakci
-neměnitelnost transakční historie(co je jednou potvrzeno, nelze smazat)

Takže se jedna o technologii pro lidi. To ze ve výsledku se těžby chopily velké fabriky ( kolikrát běžní podnikavci) je jen logicky vývoj trhu. Platí, ze podmínky měli všichni stejné. Kdokoliv z nás mohl byt miliardář , pokud by vytěžil nebo nakoupil např bitcoin na začátku .

Pokud se někde stal nějaký podvod, není to vina technologie ale podpůrných služeb jako burz atd... Jo je samozřejmě možnost, ze bude chyba v algoritmu (a taky se to stalo u Etherea), ale na tom by neměli byt uživatele nikdy biti.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 23:10:33

990+fyby
-nezávislost na státech a regulacích - pro mě jako obyčejného občana je to jedno - nebo ne?

-rychle provedení transakcí - to je výhoda, ale to už nyní dělá určitě mnoho bank Westen Union? A myslím, že EU něco takového už chce bankám nařídit - takže by to výhoda už nebyla.

-neměnitelnost transakční historie - tak to je pro mě rozhodně špatně, spletu se a pošlu peníze jinam než mám a už je nemám. Něco tím zaplatím a žádná banka mi při problémech už peníze nevrátí

- kurz lítá kam chce, platit se tím podle mě zatím nedá(dneska zaplatím v přepočtu 100Kč, ale týden už to bude 200Kč - takže kupuji něco dráž. Když se něco nereguluje, tak je to mockrát špatné - regulace je podle mě potřeba

- poplatky se už také platí(nevím kolik) - kdyby se neplatily nebo byly menší(nevím), tak je to pro mě velká výhoda

Ale začínám to chápat o čem to je. Je to i o svobodě a o tom, že nikdo nic neřídí, není to pod kontrolou nikoho, může to získat každý, je to moderní.
Takže pro mě je to jasné. Já nejsem zastáncem úplné svobody lidí(lidé se musí vždy kontrolovat) - tzn. že nejsem zastánce bitcoinu. Ale pokud to tedy není tunel, tak si ho klidně mějte, mě nevadí. Hotovo
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 08:20:54
avatar
Ono je zajímavé sledovat, jak každou dobrou moderní myšlenku nakonec lidi přivedou do pr... Solární panely na střechy hal a obchoďáků super, ale taky s tím kretény napadlo zastavět pole, Uber taky fajn na zlevnění cestovních nákladů a plné využití aut, ale lidi z toho udělají černou taxislužbu, a digitální měny by byl dobrý tlak na banky, kde platíte i vložení hotovosti na účet, ale lidi si splnili sen dávných mudrců a přeměňují energii ve zlato...
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 08:50:30

Citace:
A čemu tedy mám věřit, když ne webům, co čtu už pár let? Kde mám číst tu pravdu?
Ty dvě pluska také nejsou pravda? - že byl podvod ze 100 na 1000 dolarů? A že si kryptoměnu vlastně může založit každý?

Objektivní pohled na konkrétní problematiku, si nikdy nevytvoříš pouze z jednoho konkrétního webu, s názorem jednoho redaktora. A ano, kryptoměnu si může vytvořit skutečně v podstatě každý (a taky se tak děje). Každý den vznikají nové a nové Coiny. Jenže bohužel, většina z nich stejně rychle i zanikne, poněvadž zdaleka nemají tak rozšířenou infrastrukturu, jako např. Bitcoin, který lze dnes směnit v podstatě kdekoli.
Nazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porovnání USD/BTC 2018-01-19 09:19:44

Nějak tomu nerozumím. Když se podívám na kurz dolaru v horizontu 1r/6m/3m tak jeho hodnota jde neustále dolů před rokem byl za 25.335 kč/usd a dnes je za 20.742 kč/usd.

U BTC je to "pokles" za rok z 889USD (cca 22,522kč) na 11696USD (cca 242 598 kč).

Tak vám nevím, kde je chyba.
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co to je za bulvární článek? 2018-01-19 11:08:13

Musím nejdřív podotknout, jsem dlouholetým čtenářem DD, někdy z dob, kdy ještě existovala společnost ATI a v obchodes se prodávaly ATI X1950 s AGP portem.

Dnešní článek je bohužel poslední kapka. Tolik desinformací a lží v na pár řádcích jsem naposledy četl na novinky.cz.
Klesl jste na úroveň TV, na kterou jsem ze stejného důvodu před mnoha lety také přestal koukat

Prosím srovnejte si to v hlavě a uvědomte si, kde jste začínal a vraťte se ke kořenům, kde jsme vás my, čtenáři četli nejraději.

Sbohem DDworlde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 16:45:32
avatar
to že s něčím nesouhlasíte neznamená, že je to lež ....

já nemohu přihlížet něčemu, co je zločinem proti zdravému rozumu, potenciálně zločinem jako takovým, a poškozuje nás to všechny s výjimkou několika jedinců, kteří na tom vydělávají a tleskat tomu ...

Digitální měny v současné podobě jsou podvod, nesmysl a především zhoršují už tak špatné věci ...

můžete doložit jedinou věc v článku, která by byla lživá??? A nechci žádné vaše subjektivní názory ...
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 18:22:19

To by si měl ale bojovat stejnou měrou i proti klasickým měnám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 18:31:53
avatar
to není žádný argument ... navíc jasně říkám, že digitální měny zhoršují už tak špatné věci, ne že současný systém je bez chyby ... digitální měny jsou ale ještě horší a dělají už tak špatné věci ještě horšími ... nikdo s čistým svědomím a úmysly nemůže současné podobě digitálních měn tleskat, fandit a podporovat ho ...
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-20 23:48:04

jako alternativa vuci statním měnám, kde je jasnej posun ke zrušení oběživa to vítám, státu není nic do toho kde si kupuju pornočasopisy, a nezávislou měnu mi stát nemůže zabavit když budu zlobit.
Když se na to tak koukám, státní měny sou mnohem větší problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-21 00:36:38
avatar
není to žádná měna z mnoha důvodů a nezávislá už není vůbec .... bez toho celého systému kolem neexistuje, a vzhledem k tomu že ji ovládá v současnosti několik lidí, kteří se beztrestně domlouvají kam ji pošlou, tak nezávislá není ani trochu ...

státní finanční systém je něco úplně jiného, podléhá pravidlům, regulacím, dohledům, zákonům atd. Di
bibleblack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-23 12:07:44

Můžete doložit, že je něco v článku pravdivé? Nějaké zdroje, že došlo k podvodu? MT GOX mělo aféru s hacknutím burzy jako takové, hackeři si odnesli bitcoiny a způsobili velký pokles ceny.

Odkaz

3/4 článku je nějaký subjektivní názor a ta 1/4 co je objektivní nemá žádné zdroje podle kterých by se ta uvedená fakta dala ověřit. Dokud tam nebudou je to celé jen pohádka na dobrou noc.

díky za odezvu
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-19 18:21:44

jako by "normální" státní měny nebyli podvod.
bibleblack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ehm... 2018-01-23 10:51:32

Všechny současné fiat měny jsou kryté dluhem tzn. naprosto nekryté. Pokud tvrdíte opak, je to akorát důkaz naprostého diletantství.

V prvním ročníku libovolné ekonomky se dozvíte, že peníze (97-99% všech existujících peněz) vznikají v komerčních bankách jako úvěry. Jsou to úvěry domácnostem, firmám i vládám. A slovo vznikají myslím naprosto doslovně. Přijdu do banky, řeknu že chci půjčit 100 tis. Kč a banka doslova vytvoří nových 100 tis Kč na mém účtu. Banka má povinnost mít kryté určité procento té půjčky – vklady lidí co si v bance ukládají peníze. A to procento (povinná míra rezerv) je dnes v ČR 2%.Tím to samozřejmě nekončí, pokud svých půjčených 100tis. přinesu do jiné banky a tam vložím na účet, lze je použít jako rezervu k dalšímu úvěru a tak dále donekonečna. Tomu se říká multiplikace bezhotovostních peněz.

Odkaz
Odkaz
Všimněte si, že v celém procesu nijak nefiguruje nějaký hospodářský růst nebo technologický pokrok atd. Množství peněz je omezeno jen 2 věcmi – hodnotou povinné míry rezerv a úrokovou sazbou. Úrok je totiž cena za existenci těch „virtuálních“ peněz.

Jak vidíte autor článku by stejně jako o BTC mohl mluvit o koruně. Taky vzniká z ničeho! Jen tak! Jediná hodnota kterou ty bankovky mají je ta, že je používá miliony lidi a jsou ochotni za ně směňovat zboží a služby, které nějakou hodnotu reálně mají. To je v současnosti jediná definice hodnoty peněz – jakýchkoli – důvěra lidí a ochota používat je k obchodu.

Tak a teď k tomu ovlivňování kurzu. Nejen, že kurz běžných měn ovlivňují skrze centrální banky zkorumpované vlády prakticky po celém světě. Přečtete si něco o hedgových fondech. O Warrenu Buffettovi. Ten člověk a jemu podobní mají dost prostředků ke spekulaci proti kurzu nějaké měny, že dokážou poškodit ekonomiku celých států. Díky intervencím ČNB my daňoví poplatníci zaplatíme jemu a dalším stovky miliard možná biliony korun za draze nakoupená eura a dolary.

Závěrem asi – než začnete moudře kecat o ekonomice a financích, chtělo by to mít trošku přehled. Vypadá to pak totiž jako mektání u piva ve 4 cenové.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 137x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 118x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 806x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1457x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6