Windows 7 budou o dost lepší než VISTA! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 26 říjen 2008
alt …. Alespoň to slibuje současný šéf společnosti Microsoft, co tedy bude Windows 7 zač?

 

 

   Operační systémy Windows, ať už se to někomu líbí nebo ne, jsou zcela dominantním operačním systémem na osobních počítačích. Každá další generace tohoto operačního systému byla dokonalejší a úspěšnější než jeho předchůdce. Je však pravdou, že zejména Windows XP má v historii Microsoftu opravdu výsadní postavení. To však bylo dáno nezvykle dlouhou dobu, než se objevil nástupce. Tímto nástupcem se stal Windows Vista. Tento systém, ačkoli tomu někteří nebudou chtít věřit, je v mnoha ohledech ještě úspěšnější než XP. Rychlost jeho rozšíření na světové počítače mu může kterýkoliv jiný operační systém jen závidět. Pravděpodobně mu ale nebude dopřáno, aby se pokusil zaútočit na pozici nejrozšířenějšího systému Windows. Jeho kariéra totiž bude poměrně krátká.

  Už jsem vám říkal, že v listopadu se objeví první testovací verze nového systému Windows 7, který bude nástupcem Vista. 7 se ve finální verzi objeví už příští rok a to ve 2 nebo 3 kvartálu. Windows Vista tu tak bude s námi jen všeho všudy dva a půl roku, což je proti více než šestiletému vládnutí předchozí verze Windows, Windows XP, opravdu velký rozdíl. Microsoft se však už při vydání Vista netajil tím, že XP tu byly opravdu nezvykle dlouho a vydávání nových operačních systémů se zrychlí. Příští rok tak přijde Windows 7. A co přinese?

windows-7

 

   Víceméně již známe rámce toho, čím má Windows 7 být. S Windows vista bude mít hodně společného, a to to hlavní, což je jádro programu. Systém bude ale klást větší důraz na modularitu. Zcela určitě bude mít nové API - DirectX11, které bude mít i podporou fyzikálních výpočtů přes grafické karty a to s velkou pravděpodobností bude vycházet ze systému HAVOK, který dodá společnost Intel. Kromě Intelu se na toto nové API třese zejména AMD-ATI, které již dříve oznámilo, že jeho hlavním směrem vývoje na poli GPU bude právě podpora a optimalizace DirectX11 a systému HAVOK. Samozřejmě DirectX11 se stane důležitým API, které budou podporovat všichni výrobci grafických karet. Herní vývojáře potěšil zejména fakt, že se vlastně jedná o další rozšíření stávající DirectX10.1 a tak vývoj nových herních titulů pro DX11 nebude nutné začínat zcela od píky. Uživatelé pak mohou mít radost z toho, že vzhledem ke oné příbuznosti mezi Windows 7 a Windows Vista se nové rozhraní objeví i ve Windows Vista. Nebude se tedy opakovat situace, kdy DX10 a DX10.1 (od SP1), se nacházejí pouze ve Windows Vista a ne v XP. Zde je to však kromě marketingových důvodů způsobeno zejména praktickými důvody. Jádra obou systémů a fungování API v nich se natolik odlišují, že DX10 do XP je dosti problém dostat a k čemu by to bylo, když je zde nový systém, který funguje stejně jako XP a s DX10 a novým AI se tam počítalo. DX11 vychází z DX10.1, které je v SP1 Windows Vista a Windows 7 a Vista jej tedy dostanou. Vývoj grafických karet s podporou DX11 je v plném proudu a tak se můžeme dočkat s velkou pravděpodobností takřka souběžného vydání softwaru a hardwaru nutného pro podporu DX11.

  Samozřejmě šéf Microsoftu zmínil i další věci, které má přinést nový systém. Tradičně zůstávají věci jako výkon, uživatelská přívětivost, rychlost a prostě všechny ty stejné věci, které nám Microsoft a vůbec všechny softwarové společnosti slibují s každou novou verzí nějakého softwaru. Microsoft však již víceméně potvrdil fakt, že Windows 7 budou výrazně programově optimalizovanější, hlavně co se týká absence mnoha a mnoha zbytečností, kterými je doslova napěchován Windows Vista Ultimate. První zkušenosti s novým systémem posbíráme někteří již letos a zcela určitě se s ním budeme moci všichni seznámit již příští rok. Osobně si myslím, že stejně jako podíl Windows Vista rychle narost, tak rychle také klesne, protože většina majitelů Windows Vista se nejspíše rozhodne k přechodu na Windows 7 ze stejného důvodu jako z Windows XP ...

Zdroj: Dailytech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LOL 2008-10-26 16:23:46
avatar
Tradičně zůstávají věci jako výkon, uživatelská přívětivost, rychlost. ROFL, tak toto ma pobavilo
Na W7 som zvedavy, lebo shity vista sa pre mna stala nepouzitelnou.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 16:37:05
avatar
Nooo nevim nevim... ale W7 používá stejné jádro jako VISTA, tak dost pochybujem, že by se u tebe něco zlepšilo oproti VISTA, ovládání bude zase o trošku upravené "přátelské, více než u VISTA" na které si stačí jen zvyknout, když se to člověku povede, tak se práce urychlí API bude DX11, takže tady se nic ani u jednoho systému nemění ...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 20:02:27
avatar
Mám na jednom kompu win xp home 32bit a na druhém hardu win Vista 64bit (obojí originál) mohu řící, že např při počítání DC jsou Visty cca o 15 procent pomalejší. Taky mám problémy ve Vistách s instalací posledních asi tří ovladačů na GK (NV8800GTS 512), ale tam nevím na čí straně je chyba. Battlefield 2 se mi ve Vistách seká (asi má problém DX10 ), ale zase na druhou stranu takový Stalker CS v DX10 -slint slint a navíc Vista vypadá líp...
Takže abych to shrnul -můj názor -XP vs Vista 50 na 50
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 20:30:01
avatar
instalace poslednich ovladacu na gtsku mi problem nedelala..na druhym starym pc (xp2600+, 1GB RAM, GF6800GT, samsung 320GB) mi ale xp startuji asi o 30sec rychleji nez vista na hlavnim pc (profil). a nasdileni internetu byl take dost velkej problem a s vistama mam nekdy dost problemu..tedka se mi na beznym uctu u ikonek misto sipky zastupce zacala objevovat ikona co u neznamych souboru..u nekolika aplikaci zlobi uac takze musim na beznym uctu porad zadavat heslo kdyz si na gg chcu zahrat dotu..zlobi nekdy sdileni disku a je toho vice jeste...holt sem ale uz moc linej na reinstall os
B!OH@zArd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To Xyw 2008-10-27 08:17:37
avatar
Asi mas slabi PC proto tady pises takove blaboly jako ze "visty jsou shit" taky sem to tak spocatku bral nez sem si je koupil ... mozn ablabolis protoze si je ani nezkousel, kdo vi ... osobne jetse sem na vistach nemel ani jeden BSOD a nekompatibilitu programu ... dokonce jai stary hy co mi nehcteli jet na XP tak mi na viste x64 jdou ... nevidim v tom systemu zadny problem... staci si jen povypinat zbytecnosti jako aero nebo otravne tabukovani a vystrahy je je to dokonaly system ... samozrejme vec nazoru kazdeho z nas ... kdybych si mel rozhodnout mezi XP a VIstou beru jednoznacne vistu .... je to pokrok proti XP hlavne sprava pameti a rychlost programu ...
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to bioh 2008-10-27 10:34:28
avatar
1) Nemyslim si, ze mam slabe PC alebo NB.
2) Kompatibilita programov s vistou u mna nejako nefunguje. Zeby bug?
3) "...je to dokonaly system..." Tak tymto si ma pobavil uplne excelentne...
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bude to jen další shit 2008-10-27 12:34:29
avatar
V článku je hned několik nesmyslů.

1) Naimplementovat DX10 pro Windows XP není žádný neřešitelný problém, a je smutné, že tomuto blábolu autor tak sveřepě věří. Zatímco Windows Vista se od Windows XP liší jen verzí toho samého kernelu NT, první části DX10 jsou již implementovány ve Win32 API Wine pro x86 Linux/Unix a já se tedy DD-ho ptám:

Jak je možné naimplementovat podporu DX10 pro zcela odlišný systém s totálně jiným kernelem a mezi příbuznými NT/Windows to možné údajně není?

Odpovím si sám. Jelikož Windows Vista kromě tzv. "zlepšení" podpory HW (i když o tom se tu můžeme zvesela dohadovat), a směšného nepochopení principů multitasking multi-user systému totiž v podstatě přináší navíc jen to DX10. A VMicrosoftu si sakra dobře spočítali, že pokud DX10 vydají pro Windows XP, prodeje Visty budou ještě horší než jsou.


2) Prodejnost či rychlost rozšíření mezi jednotlivými verzemi Windows nelze objektivně srovnávat. Vzheldem k mnohaletým odstupům je situace poklžadé jiná. Jiný počet lidí má počítač, jiný počet lidí má přístup k počítači, počítače se používají na jiné úkony atd...

3) Nakonec možná soudruzi z Redmondu přidají zase nějakou normální věc, která měla ve windows být už 20 let, a 20 let tam trestuhodně chybí (jako inteligentní správa paměti) a budou se tvářit, jak vynalezli kolo. Například s multi-touch dotykovými displeji jsem si jistý - to zas bude komedie!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 16:29:53
avatar
Tak to prostě chodí u všech. Oni se tím totiž živí...
Vzpomínám si na úžasnou prezentaci pravého tlačítka u myši u MacOS, stejně jako možnosti přepínat mezi tlačítky ve volbě "OK-Cancel" klávesnicí, jako superhyperjedinečná funkce - Widle a jiní to používali už roky...
Nic jiného než "ještě bělejší prádlo" a "ještě přívětivější UI" nemůžeme čekat...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - půjde přehodit Vista na notebo 2008-10-26 16:38:13
avatar
notebook ze stolního PC, když řeknu na Microsoft lajně, že mi v záruce odešla základní deska ? Bo na stolní si koupím ten Win 7, má mít i new file system
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 17:35:10
avatar
Nejspis jo...
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 17:42:09

Jenom můžu se zeptat, kde to berete s tím novým file systemem ? Já bych za něj byl rád, ale prozatím jsem viděl zmínku akorát zde v jednom článku, jinak ne.
Jinak kdyby skutečně dodrželi slovo a dodali vyladěný systém bez těch prkotin nevyuzžitelnejch, tak by to mohl být dobrý sys.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 19:58:40
avatar
novy filesystem zatim podle vsech informaci mit nebude...
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 21:22:46
avatar
Ja nevim proc furt MS zustava u NTFS. Tenhle fs mi prijde strasne zastaraly, kdyz jej porovnam s jinymi pouzivanymi. Treba linuxackych ex2/3.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 00:00:16
avatar
novy filesystem mel prijit uz s vistama..by me zajimalo co vubec tak dlouho na viste delali kdyz tam je sotva polovina toho co ms sliboval a jeste vysla pozde. no asi by me prace u ms bavila
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 08:00:45
avatar
Ja vim, prave proto. WinFS, jak to nazyvali, mel byt nejdriv soucasti Vist, pak SP1 k Vistam a ted seslo i z Woken sedmicek.
Novy file system by me donutil prejit naprosto hned i na Visty. Pac jestli me opravdu neco na XP s*re, tak se to prave NTFS a jeho velmi propracovany system prav (bud tam muzes nebo se pos*r), ktery se obcas sam od sebe zmeni, zvlast kdy k nemu pristupuji ze site. Alternativa je FAT32, ktery zas nedisponuje nicim. A opravdu mrseni souboru pri chybe woken me zrovna moc neinponuje.

Clovek si muze vybrat jestli si vybere Pata nebo Mata. Obe moznosti mu to pekne osladi.
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 11:45:15
avatar
jojo. Filesystémy a Windows to je tragédie. NTFS je nic moc a nic lepšího nemají
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 12:58:59

njn.. prave som chcel povedat, ze zlaty EXT3.. niekedy ma az zaraza fakt, ked potrebujem siahnut po nejakych datach na NTFS disku ako sa na moje "prekvapeknie" zrazu "rozhrkoce", kym tam nieco najde...
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 13:04:57
avatar
co chceš od filesystemu, co neumí ani inteligentne zapisovat na disk a jehoz fragmentace je behem chvilky naprosto neunosna?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 13:44:40

no ved ja nic nechcem... len som narazal na nejake tie "drobne nedostatky".. je ale smutne, ze toto nie je jedine, o com by sa dalo rozpravat... a pritom ked si zoberiem, ake su moznosti microsoftu oproti komunite linuxu - tak je to priam zalostne.. no, snad nam microsoft vo vylepenych a opat krajsich win7 primesie s dalsim novym OS win8 aj nieco uzitocnejsie...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 14:53:20
avatar
ale NTFS samozřejmě má samodefragmentační mechanismy- a problém zaplněného disku nikdy žádný samodefragmentační algoritmus nevyřeší. Takový extfs na tom není za srovnatelných podmínek o mnoho lépe.
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 14:57:19
avatar
Ano? Udělej si malý pokus. Zaplň z polovinyu partition s NTFS a stejně tak zaplň z poloviny partition s Ext3. Pak to měsíc standardně používej a podívej se na fragmentaci. Ext3 bude fragmentován tak ze 2%. NTFS bude fragmentován ze 30-60%
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 15:28:43
avatar
tvrdit ze po mesici bude fragmentace NTFS partion (ktera je z pulky zaplnena) 30-60% je silena kravina - osobne sem mel na XP vetsinu disku zaplnenou (cca 60%) a kdyz sem po 3 mesicich delal defrag tak byla fragmentace necelych 10%.
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 17:32:27
avatar
Ono toiž záleží. co s tou partition vyvádíš. Na datovém odkladišti se asni moc nezmění to máš recht
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 15:49:51
avatar
na datových oddílech jsem s fragmentací větší problém nikdy neměl. Problém NTFS je ten, že nedefragmentuje volný prostor, takže na hodně změnami (velkými) zatížených oddílech (typicky systémové oddíly) dochází k nadměrné fragmentaci volného místa. Problém je i v tom, že linux jako takový přistupuje ke změnám dat na filesystému hodně konzervativně (swapuje se na separátní oddíl, root je/bývá oddělen od /var, /tmp, /home a někdy i /opt, linux používá textové konfiguračn soubory, defacto za běhu se mění výlučně data a logy), oproti tomu např. Windows neustále přímo "nafukují" registry, dopisují do MDB databází logů, a to vše v rámci jednoho odddílu.
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 17:35:48
avatar
No jo. To je tak když se potká zcela amatérsky navržený OS a ne zcela domyšlený FS a je to

Věci jako partitions pod písmenky, swap v souboru a podobně jen demonstrují, jací šašci stáli u zrodu MS. Dneska už na to Microsoft má lidi, ale kvůli zpětné kompatibilitě s tím nic neudělají
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 19:47:19
avatar
tak on každý přístup má svá pro i proti, textové konfigurační soubory se hodí jen na menší objemy dat s jednorázovým načtením při startu (ale zase je možné je velmi efektně uživatelsky editovat), naopak např. registry trpí megalomanstvím programátorů, už jsem často viděl v registrech v jednom klíči i několik desítek kB binárních dat, ale je velmi jednoduché je kontrolovat a modifikovat za běhu aplikace.

Co se týká NTFS, je třeba si uvědomit, že ten návrh vychází z HPFS (rok 1989), což je dneska už počítačová prehistorie... na druhou stranu už tento FS podporoval alternativní streamy (uživatelé Maců je znají jako forky) - jistě není NTFS bez chyby, ale na své stáří je to velmi povedený FS; btw podporuje (od windows2k) rovněž mountpoints (tedy připojení oddílu ne pod písmenem, ale pod adresářem). A lidi prostě "byli zvyklí" na písmenka, tak jim je nechali. :-)

V MS jsou leckdy žabaři a dost často vypouštějí zmetky, ale zase bych je úplně nezavrhoval, stejně jako nezavrhuju (ale naopak aktivně používám) i Linux a *BSD..
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 20:17:25
avatar
Bohužel. Bavíme se tady o dvou nedostatcích (písmenka/mount pointy a filesystem) ale na to se nabaluje hromada dalších problémů. Bohužel, zdejším Vista fans v čele s Rebelem44 to nevysvětlíš, takže nevím jestli je tahle diskuze k něčemu....

To že má Microsoft písmenka způsobuje spoustu problémů. Disky se ti přeznačují, více než jedna instalace Windows ti v tom udělá pěkný binec. Ale co je horší, kvůli takové kravině jako C:/ Windows například dodneška neumí startovat z RAID pole. Není zde totiž žádný /boot který bys mohl při instalaci připojit jako zvláštní oddíl, kde by byl obraz kernelu umící zavést zbytek OS z RAID 0 například. Takže nakonec takováto chyba vede k naprosto nesouvisejícím a zbytečným věcem, jako je implemntace BIOS RAID na základních deskách, která vznikla jen proto, že Windows neumí bootovat ze SW RAIDu Mohl bych pokračovat donekonečna.... Existuje celé odvětví atvirového/antispyware průmyslu, které žijí z neschopnosti Microsoftu....

Jistě textové conf nejsou vhodné na všechno. To ovšem neznamená, že by byl Registr Windows vhodný na ten zbytek.

Registr Windows není vhodný vůbec na nic!

Podle mě je registr ta nejhorší věc, kterou vůbec kdy v Microsoftu vymysleli. Pro tyto účely je IMHO mnohem vhodnější XML databáze, která se dá standadními prostředky číst a upravovat. Binární bastl jakoje registr, jak seti jednou poškodí, jsi v prdeli!
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 14:47:24
avatar
EXT3FS rozhodně není špatný, ale zrovna práva jsou u NTFS vyřešena celkem HODNĚ komfortně, jediný problém jsou případné změny práv na velkém adresářovém stromě, kdy celá taškařice trvá relativně hodně dlouho.

Jinak samotné EXT2/3FS se pokouší přes podporu ACL extenze v jádře dosáhnou úrovně možností zabezpečení srovnatelné s NTFS.

A co se týká problémů průměrných uživatelů s právy (typicky při sdílení), je faktem, že problémy vznikají NEnastavením práv ve složkách, do kterých přistupuje vícero uživatelů - typický problém s creator/owner, za který může rovným dílem správce počítače, který nenastavil správně práva a dědičnost (zlom dědičnosti) a microsoft, který má v defaultu naprosto imbecilní nastavení příst. práv, kdy se tiše očekává, že všichni jsou lokálními administrátory.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - půjde přehodit Vista na notebo 2008-10-27 09:27:08
avatar
32bVisty šli na notebook i bez oznamování na Microsoft . Běží tam už asi měsíc a žadnej problém, aktualizace fungují!! a všechno běží!! Přiznám se, že to nechápu!! Dvě absolutně rozdílné desky a platformy a chodí to
pepek.namornik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 16:54:07
avatar
som zvedavy, ci to s DX11 dopadne podobne ako s DX10. ci budeme cakat rok na karty, ktore to vobec normalne rozbehaju
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 18:35:12

Asi nebudeme čekat.. DX11 je vlastně rozšířením DX10,1 a to je zase rozšířením DX10 takže o tolik náročnější to zas nebude...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 20:00:50
avatar
zadna nativni dx10 hra tu jeste ani neni..vsechny soucasne hry jsou vyvijene na dx9 + nejake efekty navic pro win vista. dokud bude winxp nejrozsirenejsim OS tak se to ani nezmeni.
Emir85 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 21:32:14

Opravdu si myslíš že tu žádná nativní DX10 není... Pokud ti třeba Crysis nebo Assassin´s Creed příjde málo DX10 tak neví co už by jsi chtěl...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 23:23:51
avatar
ja vim ze tu neni zadna nativni dx10 hra pri uprave configu u crysis mas stejnou grafiku u crysis jak na viste tak na xp a u assasina tez rozdil zadny. to uz vetsi rozdil nabizi stalker:cs nez tyhle dve hry.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 12:39:06

Nehádej se sním, nejspíš neví co si představit pod sloven nativní
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 19:38:26
avatar
nativni ne, ale treba FC2 jede pod DX10 rychleji nez pod DX9, vyzkouseno
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 17:04:47
avatar
Nechám se překvapit tím co Microsoft vytvoří. Pokrok předvedený ve Vistách v mém případě nenašel uplatnění. Vistu buď přeskočím, nebo opustím Windows OS úplně.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 18:03:38

Já bych hlavně chtěl už vidět nový design s ribbonem, zastaralost oken je neskutečná, vista sice vypadá líp, ale s praktičností ribbonu budnou konečně okna použitelná (nemyslím windows ale samostatná okna v OS). Taky bych uvítal Aero2 nebo aspon nějaké inovace. Doufal jsem i ve vylepšenou integraci internetu s kompem (něco ve stylu, že by to běželo na ploše a nebylo v uzavřené aplikaci - prostě jak ze sci-fi filmu) - aspon adobe ted trošku přispěla s AIR. Možná to pro někoho není tak důležité, ale já 80% času prohlížím něco na netu a 20% hry a učení, takže podobné věci jsou pro mě mnohem důležitejší.
Neznámý  2008-10-26 18:21:40

to už jsem někdy slyšel.o vistě se tohle taky mluvilo
Honzy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zase smejd 2008-10-26 18:40:14
avatar
Bude to zase stejny smejd jako Vista. I kdyz je Vista (pro vhodny pocitac) lepsi, nez XP, tak Win 7 neprinesou nic noveho. FS zase pry odlozili a co jineho nam ve Vista tak muze chybet? Zmena vzhledu neni duvod pro zmenu OS (a dalsi penize do kose). Visty jsem zacal pouzivat kvuli lepsi sprave pameti a lepsi podpory dual-core. To je vazne oproti XP krok dopredu. Otazka je, jestli to same nemohl zaridit jen SP ze...

Cili to je jen dalsi zoufaly pokus jak z lidi vytahat penize. Nasilne XP-->Vista moc nejde, tak zkusi Win 7. Uz by je mohlo napadnout udelat PORADNE nejaky novy OS, pak by to mozna stalo za to. Zmena vzhledu NENI duvod Ale byla by to zabava videt, jak MS kopiruje efekty z Linuxu (ty jsou fakt super) a pak ty hadky Linux vs Windows, jestli je to nebo neni k necemu
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 11:47:03
avatar
To bychom se pak najednou dočetli na zive.cz jak jsou ty efekty konečně užitečně, když je teď mají ty Windows
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 22:24:19
avatar
No oni těch efektů okopírovali dost už ve Vistách, ale stejně je Aero vedle Compizu takový chudší příbuzný.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - * 2008-10-26 19:26:45

Rychlost jeho rozšíření na světové počítače mu může kterýkoliv jiný operační systém jen závidět
To ano ,protože v letech kdy vyšlo XP nebylo tolik lidi co má PC.

Jinak vista mi nepřipadá jako dobrý systém ,měl jsem používal sem a smazal sem.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 19:35:37

Tak to jestli je nějaký OS dobrý nebo ne je značně subjektivní věc...
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 11:47:39
avatar
myslíš, že se to nedá objektivně nějak změřit?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 20:18:17
avatar
ano, mě třeba Vista 64b běží jak po másle a nemám s tím žádné problémy takže v čem je horší než XP ???
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 20:30:54
avatar
1) To zas bude flame. Například v HW nárocích. Ten systém nedělá nic, ale zhola nic navíc co do činností, aby k tomu potřeboval lepší HW, to prostě nezdůvodníš. A Řeči typu, že to je přeci tak nějak normální si nech, to není odpověď

2) Jsou tady ale i mnohem jasnější věci. WDDM ve Vistě je natolik posraný, že nemůžeš mít v systému grafiky od dvou různých výrobců (GPU). Takže když máš HD4850 a v šuplíku starou 8600GT, PhysX si nesprovozníš. Proč to nejde, žádné racionální vysvětlení nemá, v XP to jde.

3) Windows Vista má zcela jasně blbější a neschopnější partitioner a na rozdíl od Windows XP není schopna bezpečně zajistit svoji vlastní instalaci na HDD!

4) Za tvými zády jsou do systému instalovány věci, které tam nechceš. Toto mám sám prokazatelně osobně ověřeno a prokázáno experimentem!

5) Digitální podpisy ovladačů. Pozitiva nepřevažují na negativy.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 20:04:33
avatar
vista se nejvic rozsirila diky tomu ze byla cpana na kazdej notebook (a u nekterych byli obrovske problemy zprovoznit winxp a u nekterych to je nemozne) a k hotovym sestavam. a to i k takovym notebookum jako celeron 1.6GHz a 512MB RAM od aceru beznych licenci se oproti temhle prodalo minimum.
Ricki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 20:22:00
avatar
s tím rozšířením souhlasím i když to nebyl až takový rozdíl,
ale s nadsázkou by se dalo říct, že XP "předestlalo" uživatele pro Vistu
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to je všetko? 2008-10-26 19:38:25

Som si myslel že budeš vedieť viacej. nič nové som sa nedozvedel. tak nabudúce.
Ricki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 20:17:12
avatar
já už se na to docela těšim. používám sice XP ale co sem viděl Vistu tak je hodně rychlá i na notebookách, akorát déle nabíhá.
ovšem rychlý systém který ještě k tomu rychle nabíhá to zní až dokonale
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 20:17:48
avatar
Vista se rozsirila PREDEVSIM diky tomu, ze je dodavam prakticky ke kazdemu notebooku Lidi co preslo na svem PC z XP na Vistu zase tolik nebude... Ja k tomu duvod zatim nemam a pujdu az do Win 7

Ale docela ses DD do tech slovnich obratu zamotal: "že DX10 do XP je dosti problém dostat a k čemu by to bylo, když je zde nový systém, který funguje stejně jako XP a s DX10 a novým AI se tam počítalo." Kdyz funguje stejne, tak proc by v tom mel byt problem?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 20:32:33
avatar
cely ten odstavecek ze kteryho citujes tu vetu je takovy kostrbaty az sem si vzpomel na ladika holt nekdy se do toho dd trochu zamotava a je to tezsi na pochopeni co tim vlastne myslel..da se na to ale zvyknout
creative01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 23:00:47
avatar
dalsim dovodom prechodu na vistu by som videl aj nizku cen u RAM a kedze plno ludi uz ma 4GB tak radsej prejde na Vistu x64 ako 64bit XP
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 23:51:29
avatar
Suhlas. Vistu pchaju teraz bez rozmyslu vsade. Tiez cakam na W7.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 21:48:45

Ta neustala tvrzeni, ze Vista je kdo vi jak uspesna pri svem startu ve srovnani s predchozimi OS mi prijdou hodne usmevna. Staci si porovnat mnozstvi prodanych PC za rok v dobach nastupu WinXP a v soucasnosti a bude jasno. Ten rozdil je obrovsky a proto, i dnes maly podil jaky Vista ma staci k tomu, aby to prekonala.
Nicmene jediny duvod, proc si lide poridi Viste je, ze nemaji jinou moznost diky ovladacum - notebooky. Pripadne se jedna o obycejne uzivatele, kteri netusi ktera bije a chytnou se na propagandu o vyspelosti, rychlosti, vykonu a privetivosti Visty, z cehoz nic bohuzel neplati.
Pro vetsi firmy je Vista jen zbytecna investice a jdou radeji do WinXP, proto taky i po skonceni prodeje XP byla tretina prodanych Vist downgradovana na XPcka.
Vista prinasi jen zvyseni HW naroku, pro firmy zcela zbytecne zvyseni, pro uzivatele je prechod z velmi prehlednych XPcek na nemotornou Vistu matouci, vetsina funkci ma jine jmeno, i kdyz plni stejnou funkci, nez se nekam proklikaji, tak se spis ztrati, k tomu nesmirne otravne UAC ktere musi aspon jednou otravovat i kdyz ho clovek vypne. Prace v siti mizerna a pomala, stejne tak prace s vetsim mnozstvi dat, spatna kompatibilita se spoustou programu - pro jednoho uzivatele je to OK najit si novou verzi, ktera s Vistou umi, ale neco jineho je to ve firme, kde je 150 PC na WinXP a 15 na Viste a kvuli tem patnacti by se melo kupovat 165 licenci na novou verzi programu, coz jde treba i do stovek tisic v konecne cene, protoze jsou programy, kde licence na jedno PC nestoji jen par tisic, ale podstatne vice a jsou to programy, ktere museji byt na vsech PC ve stejne verzi.
Pak at se u Mrkvosoftu nedivi, kdyz se velke firmy rozhodnou zustat na WinXP a Vistu proste preskocit, protoze XPcka budou jeste minimalne pet let dobrou alternativou, u ktere budou moci bez problemu zustat.
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 22:01:19
avatar
Na Win7 se docela těšim protože Visty mi dokážou "pít krev" tak jako se XPčkám nikdy nepodařilo... Nejvíc mě dokáže rozčílit když musim PC startovat třeba pětkrát a víc za sebou protože mi spadne dřív než pořádně naběhne. (To se mi stalo asi 5x) A to že musím neustale něco povolovat je taky dost otravný. Ale co se týče po stránce práce s Vistama tak musim říct že po prvním měsíci co jsem si zvykal se mi s nimi dělá líp než s XP... Takže pokud MS opraví tyto chyby tak si myslím že by z toho mohl být zase jednou docela povedený OS.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 23:14:25
avatar
Pokud se ti PC restruje 5x po sobe samo tak mas IMO budto nestabilni PC nebo poskozenej system.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 01:12:26
avatar
No u jedne moji desky se asi po 5 letech provozu zacala 3x restartovat wokna (XP)nez nabehla. Bylo to deskou, ne softwarem
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2008-10-26 23:49:36
avatar
Zaujimave, citam tu, ze seci tu (podla mna pravom) nadavaju na Shitty Visty, ale ako pozeram, hodnotenia su negativne...? Ak ma niekto co povedat pre Visty(coz podla mojich skusenosti s nimi bude rozhodne problem) nech sa vyjadri. Klikat bez rozmyslu na palec dole dokaze kazdy, skuste svoje nazory aj argumentovat
Wokac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 08:42:37
avatar
Hlavne bude pridaná nová možnosť ešte väčšia "otravnosť uživateľa". Už sa to nebude pýtať či chcete naozaj spustiť túto aplikáciu už sa bude pýtať aj či naozaj chcete pohnúť myškou v ľavo, v pravo......
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 10:57:44

no tak pokial je UAC jediny problem, ktory ti vadi na win Vista - potom nechapem, preco si ho na 4 kliknutia nevypnes..
vista samozrejme nie je dokonala a ma svoje chyby, ale nie je az taka zla, aby sa musela zatracovat a nadavat na nu..

len trochu nechapem ten nadpis clanku, ze windows7 bude o dost lepsi ako vista a to este k tomu s vykricnikom... a preboha, v com bude lepsi win7 ?? ziadne podstatne zmeny tu nevidim.. jedine pozitivum zatial vidim v "moznej" modularite celeho systemu a povypinanych blbosti z win vista.. pochybujem, ze pribudne novy file system, ktory microsoft sluboval uz pred dvomi rokmi... a mozno sa v microsofte "pochlapia" a opat nieco preberu z linuxu, ako to uz urobili vo vista.. moc zasadne zmeny sa vsak na tom jadre robit nedaju - takze to budu opat len nejake vizualne efekty, ktore moze microsoft linuxu len zavidiet... najhorsie na tom je to, ze vizualne efekty v linuxe nie su to najpodstatnesie, cim sa linux odlisuje od win..
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-27 11:49:37
avatar
souhlas
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:Half 2008-10-27 12:28:03

Poprve nikdo nenapsal tweakovaci utility na Visty tak je museli napsat sami Widlaci, proste no....
Wokac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-29 11:30:10
avatar
Samozrejme to bolo myslené len ako fór viem, že sa to dá vypnúť.
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč přejít?? 2008-11-23 23:31:13
avatar
Nástup Windows 7 vítám.

Jen pořád nevím, jakožto dlouholetý uživatel Win XP 32-bit, proč vlastně na nový operační systém přejít...

Co mě vlastně přechod, kromě utracených peněz, přinese? O výkonu se dá polemizovat, grafický rozhraní DX11, supr, ale proč už DX10 nemohlo bejt pro XP (to mě osobně přijde jako největší marketingový svinstvo), o uživatelský přívětivosti bychom mohli kecat celý den a těžko bude Win 7 méně náročné (lépe optimalizované) než je XP.

Láká mě maximálně Win XP 64bit...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 471x
Komentářů: 4
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1043x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 740x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1115x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1260x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1594x
Komentářů: 0