Windows 7 – předprodeje zahájeny. Zájem o nové „Vista“ překonal očekávání! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 16 červenec 2009
altZa pouhých 8 hodin překonaly objednávky Windows 7, před objednávky Windows Vista za 17 týdnů!

 

 

 

Včera byly zahájeny první oficiální předprodeje operačního systému Windows 7 v Evropě. Objevily se i zvýhodněné nabídky, například Windows 7 Home Premium za 50 euro, verze Proffesional zhruba za dvojnásobek. Zájem zákazníků překonal všechna očekávání. Například server Amazon hlásí, že jen u něj překonaly objednávky Windows 7 za pouhých 8 hodiny před objednávky Windows Vista za prvních 17 týdnů! Podobný zájem hlásí většina dalších obchodů.

Analytici předpokládají, že Windows 7 dosáhne jen do konce příštího roku na téměř 180 000 000 prodaných kopií. Úspěch Windows 7 je zaručen. Microsoft si může spokojeně mnout ruce, protože jak víme, Windows 7 v podstatě není žádný nový systém. Je to jen optimalizovaná a vylepšená Vista, takže náklady na vývoj v podstatě zaplatí jen před objednávky. Očekává se, že podíl Windows 7 na poli OS velmi rychle naroste, kromě téměř 180 000 000 prodaných kopií do konce roku 2010 se na tom budou podílet i tradičně pirátské verze a to rozhodně nemalým počtem nelegálně užívaných kopií. Na druhou stranu jejich počet by mohla redukovat nová strategie společnosti Microsoft. Mluví se nově o domácí licenci, která umožní instalaci hned na tři počítače a pak také o speciální verzi Windows 7 starter pro rostoucí počet netbooků a podobných zařízení, která by dokonce v krajním případě mohla být i zdarma, jako konkurence zdarma šířeným OS Moblin 2.0 a dalším Linux distribucím, včetně připravovaného Google Chrome OS.

Každopádně, přesto že Windows Vista nebyla přijata s velkým nadšením, stačilo Vistu trochu vyladit a kosmeticky upravit a samozřejmě přejmenovat na Windows 7 a na podruhé to vyjde. Předprodané instalace začnou být distribuovány 22.10., kdy Windows 7 oficiálně vychází. OEM výrobci počítačů by měly mít systém k dispozici již od září. V ČR se pak oficiálně objeví CZ verze Windows 7 30.10.2009, i když připravena bude již v den anglického vydání a tak někteří se pravděpodobně k CZ verzi dostanou dříve.

Zdroj: Hexus.net

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 17:24:19
avatar
Já zatím potřebu přejít na Win 7 nemám, přejdu jenom, když to bude nutné, zatím mi bohatě stačí XP. Jiné to je, když potřebuje něco nějakej profesionál od MS (Nějaké funkce v sedmičce) a v XP to není.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 21:25:30
avatar
Tobe mozna jo , ale pokud by chtel nekdo provozovat nějaké 4 jádro na WinXP , tak by to asi nebylo to pravé ořechové .
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 08:22:47

Win7 su na toto lepsie optimalizovane?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nie 2009-07-17 09:40:45

niesu. Vidiet to na 1vlaknovych aplikaciach. Chova sa to rovnako ako XP. Pri vyuziti 1 jadra takouto aplikaciou, windows zisti, aha 100% zatazenie jadra, sup ho na druhe jadro, kde je 0%. Aha! zas 100% sup ho na dalsie volne jadro. Takto si tu aplikaciu posuva vsetkym jadram, a kazde je vytazene na niekolko %. Vysledok je, ze povecme superPI ti spocita za 35sec. Co sa stane, ked nastavis aplikacii na pevno 1 jadro? 28sec.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 15:18:15

Poprosim nastuduj si nieco o sposobe pridelovania casu medzi thread a core. Ono to nieje take jednoduche ako je to tu popisane, nadruhej strane nik sa nikdy nebude hadat o tom ze rucne zviazanie z jadrom moze byt prave v takychto situaciach vyhodnejsie a aplikacie ktore o tom vedia tak to aj robia (pripadne sa maju moznost donastavit). V pripade ale multy threads, by si takto daleko nedosiel.
Twen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 17:46:40
avatar
Myslím, že pro velkou část počítačových uživatelů budou Win7 duležité až po protlačení DX11 na herní pole... až bude dost dobrých her na DX11 (a na grafice bude znát pokrok) tak pak můžu uvažovat o nové graf. a Win7... do té doby mě asi zajímat nebudou
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 22:45:12
avatar
tím bych si nebyl jistej,Visty odradily tím že potřebovaly výkonější hardware u 7 už to není zapotřebí a lidi stejně už upgradovali (a ani ne kvůli OS) A hlavně od každýho slyšíš jenom samou chválu na 7
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 09:44:26

ludia co maju ZAPLATENE xp alebo vistu nemaju dovod prechadzat na 7 - az s novym pocitacom. Ti co ich maju na cierno, prejdu velmi rychlo. Takze pocitam tak max 40% podiel do 1 roka. Az pridu dx11 hry (to ale musime pockat na nove konzoly, ze...) tak sa to cislo zacne zvysovat.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 15:19:28

Keby tam MS spravil upgrade XP->W7 zadarmo...noooo,ale to tie tupe hlavy nenapadne ;)
FudgS.R.O. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 17:48:07
avatar
Tak by mě zajímalo, kolik na tom úspěchu předobjednávek vylepšených Vist (ala Windows 7) zaúřadoval marketing a kolik jejich skutečné vylepšení. Oproti Vistám zas tak velkej přínos nevidim.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 18:20:10
avatar
a to já jsem už v první betě zaznamenal o dost lépe pracující IP stack, lepší memorymanagement, optimalizaci kódu, optimalizaci startu a jiné, méně podstatné věci.

Vadí mi jen totálně neergonomické GUI, které je primárně určené pro BFUčka, to ale až tak neřeším, většinu podstatných věcí si dokážu (rychleji) nastavit z příkazové řádky, popřípadě netsh
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 20:39:38
avatar
no fuj, ještě aby to bylo horší než ten alternativní layout v ovládacích panelech XPčka. nebo se pletu?
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 09:46:16

Ten alternativní XP layout je zatím nejlepší co MS udělal. Je to mnohem intuitivnější a rychlejší (pochybuji že někdo potřebuje mít okamžitý přístup k více než 9ti programům). Vista přidala rychlé vyhledávání, to je fajn, ale záložka všechny programy je nepřehledná. A Windows 7 neznám, ale je to dost okopčený MacOS, takže to bude konečně použitelne :-)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 11:36:39
avatar
to nepochybuj Já běžně používám cca 40 programů a nástrojů. Nejlepší řešení pro nabídku Start vymysleli v MS už v době Win98, stačí si záložky jen rozumně zorganizovat a nespoléhat na to, jak si to přejí výrobci SW a protlačují to přes defaultní nastavení instalátoru (typicky výrobce\aplikace)
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:15:46

To je samozřejmý, ale ono opravdu není ergonomické jít přes nějakou zastaralou věc jako nabídka Start - ta je dobrá rávě pro něco, co pouíváš jednou za čas. Samozřejmě na PC, kde je hodně programů to mám různě rozdělené a setříděné apod. Ale na rychlost řešení pro často používané programy ala Apple Dock + Spotlight to nemá, proto je to ve Win7 prakticky okopírované
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:15:56
avatar
já třeba nabídku start vůbec nepoužívám, všechny aplikace, které používám často (a že jich je něco přes 20) si naházím na lištu a tam je mám přístupné jediným kliknutím bez toho, abych musel minimalizovat právě používané okno nebo ho zakrýval nějakými nabídkami.
tak by mě zajímalo, jestli lze i ve W7 používat lišta stejně jako v minulých systémech, nebo se musí chovat tak "applovsky"
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 21:26:05

Hodne marketing. Uz to jine jmeno. Ale je fakt, ze doslo k zasadnim zmenam, ktere ten OS udelaly usefull. Takze byt marketing, tak zaroven zalozenej na zdravym zakladu.
Hellion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2009-07-16 18:16:18

Měl bych zájem o levnou vezi windows 7, ne o předraženou verzi na milion počítačů! k čemu mi to je když je to drahý a chci to jen na 1 stroj. Šlo by že bych zaplatil jen třetinu když to chci jen na 1 počítač? to bych si i koupil..takle maj smůlu, stejně ale maj tolik peněz že jim to nebude vadit když si to sosnu...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 18:16:27
avatar
Já bych si dovolis souhlasit s větou "stačilo windows vista vyladit" - to je přesně ono, ani nemuseli přejmenovávat (ale to je z hlediska MS daleko lepší, přinutit uživatele Visty znovu zaplatit za konečně funkční (alespoň na úrovni WinXP) OS, než jim zdarma dodat "SP2"). O tom, že Vista je vhodná tak na domácí (tj. nenáročné) prostředí se asi nemá smysl dohadovat, je to prostě fakt.

P.S.: Prosím, nezatahujte sem diskuzi "Vista vypadá líp než XP", to není předmětem mého příspěvku, předmětem je základní funkcionalita a její spolehlivost.
Hellion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 18:21:18

nj ale stejně to lidi budou stahovat.. Ti méně majetný si to stáhnou (nebudou chtít během půl roku platit 2 OS...) a microsoft bude mít zase miliardy výdělky i při tom že si to 70% lidí stáhne
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 22:27:25
avatar
Trochu předčasné bavit se o spolehlivosti Windows 7.Visty spolehlivé jsou.To za ty dva roky uživáni můžu potvrdit.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 23:12:00
avatar
spolehlive mozna, ale porad zbytecne hardwarove narocne
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 00:26:54
avatar
Jedinou větší vadou na Vistách je to že se automaticky spouští příliš mnoho nepotřebných služeb.
stačí tomu věnovat 10-20 minut s nějakým šikovným prográmkem (de to i bez něj) a máš stejnou náročnost jako u win7.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 poluxtroj 2009-07-17 08:50:48
avatar
mě zas jo
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 08:58:22
avatar
Jo to mas pravdu, ale kolik Lam uzivatelu tohle zvladnou a jestli to vubec vi je vec druha. Pro ne je lepsi Win7 kde uz to resit nemusi
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-18 15:07:00
avatar
to je fakt. Mně osobně teda Visty vyhovují více než Win7.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 15:23:05

A potom ked nieco nejde, tak 1-x dni, ze preco
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 00:34:31
avatar
Mě se nezdá
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 08:56:59
avatar
Jestli mas tu sestavu jak pises tak ten rozdil asi na takove sestave nepoznas. Poznas to na starsim zeleze. Na cem jedou dobre XP tak ti urcite pojedou i Win7, ale u Vist to neplati. Mozna staci u Tebe odebrat pamet a kdyz tam budes mit jen 512MB tak to poznas mozna i ty. A vetsinou to byl problem notasu, ktere mely jen 512MB a nedalo se na nich moc dobre pracovat s Vistama
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:20:00
avatar
Vistám hlavně hodně vadí pomalé notebookovské disky, tam je zakopaný pes, a je pravda že pokud máš 1GB RAM a méně, tak jsou Visty taky utrpením...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:45:14
avatar
jj je to tak na predchozim kompu jsem mel jen 768MB a bylo to utrpeni, Visty proto vydrzely jen jeden rok paralelne nainstalovane s XP, nakonec jsem zustal u XP i kvuli spatnemu vykonu Vist pro hry, v te dobe 768MB bylo dostacujici
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 14:39:01
avatar
Visty hold jsou desktopový OS a chyba byla že první kde se začali šířit byli levné notebooky s pomalým HDD a malou pamětí. Hold tohle nějak Ms neošéfoval a mněl spíš vydat zvlášť verzi pro desktop a zvlášť verzi pro přenosné počítače.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 09:09:15
avatar
dobře - tak např. jak často měníš síťovou konfiguraci? Jak ti funguje přihlašování do domény Windows 2003, vynucování aplikace AD GPO apod.? A to se bavím jen o samotné funkcionalitě Visty, zpětná aplikační kompatibilita je další rozměr problému zvaného Vista.

že jsi jen prostý domácí "klikací" user? Zkus si přečíst ještě jednou můj prvotní příspěvek...

Uvědom si laskavě, že ne každý používá OS jen na hraní a net v jedné nebo dvou lokacích, jsou firmy s rozlehlou sítí, jasně definovanými pravidly etc. etc.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 09:52:10

Je fakt že v doménách 2003 serverů Vista nic moc, tluče se to s XPčky. Ale se servery 2008 by to mělo prý jít v poho. Ale je fakt, že u našich zákazníků stejně všichni jedou na XP a čekáme na 2008R2 a W7
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 11:41:11
avatar
no právě

edit: a když to člověk spočítá, jaké je TCO přechodu na Vistu, tak zjistí, že se to kvůli jinému (a imho o dost horšímu) vzhledu okýnek prostě nevyplatí.

BTW, všichni nadávají na "barevné" a "pouťové" XP, ale jejich provedení je při tom všem velmi ergonomické - velká a i barevně odlišená tlačítka v lištách, jednoduchá a přehledná stavba ovládacího panelu (ideálně přepnuto na "seznam") - člověk se dostane 1x dvojklikem tam, kam potřebuje. Výstrahou, jak se to NEMÁ dělat, je "cetrum sítí" ve Vistě a W7, které dokáže zmást i pokročilé uživatele.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 11:53:47
avatar
Proč bych měl "doma" např. měnit síťovou konfiguraci,nebo přihlašovat se do Windows 2003 u PC?Uvažuj!Pokud se bavíš o OS pro firmy tak použivej třeba Linux.Kdyby jsem potřeboval PC v zaměstnání,tak taky vyberu OS podle toho.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 13:08:18
avatar
Tak se laskavě koukni, na co jsi původně reagoval. Psal jsem v prvním příspěvku, že pro domácí BFUčka je Vista postačující. Blik.

Možná by bylo lepší napřed 2x číst a pak 1x reagovat (nebo nejlépe nereagovat vůbec)
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 15:25:19

A preto si vsetci prepinaju ponuku start do W95 rezimu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 14:45:38
avatar
to bude taky důvod proč většina významných firem oznámila že nepřejdou ani na Win7 a nadále zůstanou na XP
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 00:30:56
avatar
osobně když už tak bych win7 nazval "Vista SE" (second edition), tak jako tomu bylo u 98 SE. Ale hold marketing je marketing a z nějakého důvodu lidi dostávali kopřivku při vyslovení "Vista" tak hold přejmenování byl nutný krok.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 09:13:21
avatar
to není o kopřivce, to je o penězích. Sám MS se nechal slyšet, že chce vydávat OS co dva roky, tj. chtějí na OS více vydělávat. Doposavad vydělávali hlavně na Office, jenže to se s vývojem OO.org (a informovaností uživatelů) a "webovými" office pomalu mění a MS si už dopředu chystá další záchytný bod. Další argument je, že MS ztratil standardizací XML officovského formátu "výsadu vlastního proprietárního" office formátu, takže hrozí větší konkurence na poli Office. Je třeba vidět věci v kontextu, MS má posledního "černého koně", a tím je Windows API.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 14:44:03
avatar
nejsem si teda jist zda si získají větší popularitu tím že budou lidi každé dva roky přemlouvat k upgradu poměrně drahého OS.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 15:13:17
avatar
o popularitu jim nejde, o prachy jde A kam bys chtěl jít? Na WinAPI má MS monopol..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 15:22:55
avatar
dřív nebo později se jim takový systém prodeje vymstí
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 21:10:22
avatar
to je dost možné, ale ta doba je ještě hodně daleko. Navíc realizací těchto zisků může MS stavět další bariéry pro vstup na "svůj" trh. A o tom to celé je.

Já bych do MS OS nikdy neinvestoval kdybych opravdu nemusel, ale já bohužel musím, abych mohl dělat to, co dělám.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 18:30:17
avatar
Noo tak konečně ... potřebuji OEM ver. na svůj NtB
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 19:25:13
avatar
Mělo by to umět pracovat s Hyper-Threadingem a efektivně s větším množstvím paměti.. takže tak trochu nutnost pro majitele i7.
Astro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 21:18:15

Chtel bych se zeptat jestli je mozne nyni koupit W7 a pozdeji do nich leganle pridat cestinu ? Btw tech 50€ je OEM licence, n ?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 22:18:38
avatar
Tech 50€ je za upgrade licenci - takze musis mit predtim legalni jine Win XP nebo Vista. IIRC tenhle zlevnenej upgrade neni v CR dostupny (je nabizen IIRC jen v USA, UK, FR, GER, JPN).

Pokud chces ceskou verzi tak si musis pockat az na konec rijna.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejedna sa o ziaden upgrade, 2009-07-16 23:35:31
avatar
ale o plnohodnotny system Win 7 Home a Professional a teda nie je podmienka mat Win XP alebo Vista.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 01:00:27
avatar
V USA a JPN je to upgrade licence a v EU je to plna.
Astro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 07:56:28

ok, diky za info. Pokud by do toho nesla cestina, tak je mi to bouzel k nicemu. PC u nas pouzivaji i neanglicky mluvici osoby Jinak v RC tu cestinu pouzivam
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 08:02:32
avatar
Vsechny jazyky ma pouze Ultimate verze.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 09:40:57
avatar
Čestina se dá naprosto legálne doinstalovat i do anglické RC. Už ji tam takhle mám pár měsíců a naprosto v pohodě....
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 10:00:38

To jo, ale RC je defakto Ultimate kvůli vývoji, v prodejních verzích to s jazyky může být jinak.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 14:47:06
avatar
jo jo u Vist bylo možné použití jiného jazykového balíčku jen u ultimate verze a dá se čekat že se to nezmění
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ak si si nahodou 2009-07-16 23:36:09
avatar
stiahol a pouzivas Windows 7 Release Candidate, cestina je uz do neho spravena, ponukne ti ju automaticky update.
KarelDyba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 64 bit? 2009-07-16 21:24:33

Sorry za lamovskou otázku, ale budu teď pořizovat nový komp se 4 GB ramky. Budou mi stačit moje stará XP, nebo budu muset koupit 64 bitové Visty, nebo 64 bitové sedmičky? Díky.
Slacky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 22:09:37
avatar
trochu mimo misu co..nezalezi na tom jestli mas XP, vista, nebo 7, jde jen o to jestli mas 32bit nebo 64bit system.Predpokladam ze mas 32bit XP, takze se ti nacte max. 3.5GB ram, coz neni takova tragedie, ale do novyho kompu bych urco uz dal sedmicky
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 22:22:49
avatar
Souhlas s tim dat tam W7 64bit. u novejch PC rozeznaj XP vetsinou okolo 3GB RAM a pokud bys v budoucnu chtel SSD tak bys mel kvuli absenci TRIM nizsi vykon a nektere dalsi komplikace.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 23:14:49
avatar
jo a taky musis mit 64 bitovy procesor pokud chces mit 64 bitovy OS
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 07:56:30
avatar
No pise ze to bude pro novy PC a 32bit CPU uz se nekolik let ani nevyrabej...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 09:03:04
avatar
Kamos si minuly tyden koupil novy ION a tam je jaksi Atom a ten urcite 64bit neni. Taky ten kamarad nato prisel az tam vlozil instalacni DVD s Win7 64bit
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 10:01:49

Jojo, Atomy jsou poslední 32bit, ale ž i některé Atomy jsou 64bit, nechápu, proč je nedělaj 64bit všechny
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 22:21:45
avatar
ked máš 4GB ram tak jednoznacne daj 64-Bitový system už len kvoly tomu aby si tu ramku naplno využil a aj 4GB na monitore vyzerá lepšie ako 3,5
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:27:56
avatar
4GB jsou tak na hraně, nezapomeň že si ještě něco vezme adresace a podobné skopičiny.
jinak pokud kupuje nový počítač tak bych bral rozhodně 64bitový systém...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-16 23:11:07

JJ na novom mam W7RC od vydania a zatim v pohode.Ani jedna BOSD ;-).Dokonca ani moc nenarastol z 20GB zabera Win 8GB volneho 200 MB..
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Funkčnost 7 2009-07-17 07:56:11

Visty jsem si zakázal doma instalovat, protože je to neskutečně hloupý systém, který ještě navíc strašně žere (výkon).
W7 jsem si docela pochvaloval, dokud jsem nezjistil, že je sice výrazně méně nenažranej, ale ta funkčnost zase moc lepší není. Má různé vychytávky, ale intuitivní ovládání není o moc lepší než u Vist.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 08:30:21

aky OS teda pouzivas? XP?

ako vies, ze je to hlupy system, ked ho nemas nainstalovany? ked si ho niekde vyskusas 3 minuty, tak asi tazko posudis jeho kvality.. alebo??
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:24:47

Vistu používám střídavě asi cca rok a příliš problému sem nezaznamenal. Nechápu co proti ní všichni máte?? Pro normálního pařana a net uživatele jí můžu s klidným srdcem doporučit. Podle mě tady každej kecá dokola omletou frázi, ale máloko se o tom přesvědčil doopravdy.
Možná se pletu a je to tady samej počítačovej mág, pro kterýho je Vista holt hodně blbej OS. Dle mého názoru nikoliv. Ale přesto používám na jednom disku Vistu a na druhém XP. Jen si v biosu přepínám "master" XP bych dnes kromě netboku do nových pc už nedával. Přecejenom hry vypadají na Vistě s DX10 líp (o náročnosti HW nemluvím). Al ezáleží to na způsobu využití uživatelem. Na XP sem kdysi taky nadával a dlouho sem měl dvoulitry
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 14:54:28
avatar
nějak nechápu co je myšleno tou funkčností
jinak ale hezký postřech že win7 je vlastně to samé co Vista. Sposta lidí si tohle odmítá připustit a tvrdí že Win7 je výborný systém, ale Vista byl nejhorší OS v dějinách

Jinak bych ti dal radu nad zlato - na noťas nahoď Ubuntu a budeš mět po problémech
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 08:38:27

...lebo ho používám na druhém PC...a W7 na noťasu. Čím déle používám W7, tím víc zjišťuji, že jsou shodné s Vistama.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:02:10
avatar
Chci vyzkouset jeden experiment. Na jednom notasi v praci 2x opravovali Visty protoze nejak zkolaboval a nechtel nastartovat a nevedeli si rady ani zkuseni ajtaci. Nakonec to spravili, ale po tydnu se ten problem objevil vzdy znova a na potreti nakonec doporucili tam dat XP a bylo po problemu. Na XP ten problem se neobjevil. Takze bych tam chtel nainstalovat Win7 a pockat jestli se ta chyba opet objevi nebo uz to soudruzi z Mrkvosoftu vyresili. Otazka je jestli se k tomu dostanu. Proc tam cpat Win7 kdyz s XP to slape v poho a neni duvod proc tam cpat neco jineho
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:16:27

to vypadá na podrbaný ovladač, asi řadiče HDD
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 12:36:45
avatar
nejspis jo, ale tech problemu tam bylo pry vic(i se siti), jen nevim proc se ten problem objevil zase ten samy, zeby nejaka aktualizace?
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 17:34:13

To by klidne mohlo. SW problémy jsou někdy neskutečné, jednou jsme museli dobropisovat zákaníkovi PC, a od té doby si nic u nás nekoupil, jelikož se mu hádal německý balík pro korekci pravopisu ve wordu, když se pouříval v Otloouku s jedním ovladačem na něco na desce. O PC jsme instalovali asi 10x, dokonce jsme na něm psami pracovali, ale nikdo nepsal německy, že jo, takže jsme na to přišly náhodou asi po půl roce s...í s tím krámem.
2TeeBee2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows 95 forever 2009-07-17 14:27:22
avatar
Neviem ako vy, ale mňa ani Vista ani Sedmička zatiaľ ničím novým nepresvedčili, aby som na nich prešiel, radšej ostávam u svojej starej dobrej, osvedčenej, stabilnejšiej a hlavne dobre vyladenej Windows 95, ani ten najsamlepší OS všetkých čias a dôb XP, nechcem
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 14:36:10
avatar
Mas tu disketovou verzi, jak pri instalaci FDD ladujes jak zjednanej? Kazda instalace je pak opravdovy zazitek.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 15:13:53

V podstate sa dejiny opakuju vid rok 2000 a system Windows 2000 Professional a rok nato (2001) Windows XP a hla aky uspech XP malo
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-17 15:48:54
avatar
nevidim v tom teda zadny opakovani..win2k byl vyborny system pro pracovni vyuziti, ale v domacnostech se neuchytilo. coz se o vistach v zadnym pripade rict neda, protoze ty jsou hlavne pro pracovni vyuziti k nicemu. a XP se zpocatku take dost spatne prijimalo, na win7 jsou naopak vcelku kladne ohlasy. uspech XP byl zpusoben hlavne jejich dlouhym pusobenim na trhu.
igorv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-18 14:43:07
avatar
zatial mam na vsetkych pc xp sp3 , na jeden dell som vcera hodil w7 rc ale uz som nemal cas to nejako skumat, neviete mi poradit ako to je s pametou, vsade mam 4gb ram, pouzivam 32bit os , napriklad laptop ma 512mb grafu 8700gt , herny stroj ma 1gb vram 4890 , ako to vlastne xp alebo 32bit os pocita? tusim ze max vie adresovat 4gb ale odpocita napriklad 512mb na grafu pri laptope - malo by ostat 3.5gb ram? a ked mam 1gb grafu ostane len 3gb? popripade rozmyslam o kupe x2 2gb - ako to pocita pri karte typu x2 alebo cf - to ostane len 2gb na programy alebo odpocita len 1gb? popripade som este videl napr. 4890 2gb - to tiez odpocita 2gb a ostanu na programy len 2gb? - mam totiz v umysle nadalej pouzivat vsade xp aj w7 ako multiboot, este jedna otazka, nejak som pri instalacii w7 rc nepostrehol ci to je 32 alebo 64 bit, momentalne to nemam pri sebe...co to defaultne nainstaluje? je nejaky rozdiel vo vykone alebo kompatibilite w7 32 vs 64bit tak ako to bolo pri vistach?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-18 15:19:45
avatar
u win7rc je zlášť 32bit a zvlášt 64bit instalace, takže záleží na tom cos stahnul.
Jinak paměťi na dvoujádrové grafice se nečítají (není sdílená společná paměť pro obě jádra, ale jsou dvě stejné pro každé jádro) takže X2 2GB je ve skutečnosti pro systém vyděn jako 1GB grafika. Pokud máš v 32 bit. OS 1GB grafiku a 4GB RAM můžeš počítat s tím že bude OS schopno adresovat jen něco kolem 2,7-2,8 GB
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 862x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 587x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1034x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1222x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1559x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1376x
Komentářů: 7