Windows 7 pokořily Vista a chystají se na XP. U hráčů už ale Windows 7 vyhrály …
Nové statistiky ze STEAMu pro červenec 2010 potvrdily velkou oblibu Windows 7. Zatímco celosvětově na všech PC Windows 7 rychle rostou a staly se druhým nejpoužívanějším OS na světě, u hráčů, alespoň na jedné z největších online distribuční platformě, systému STEAM, už Windows 7 vyhrávají.
Windows 7 a to 64bit verze roste a má ji 30,32% uživatelů STEAM, kteří poskytly systému údaje. Klesá XP, které ale stále má přes 30% uživatelů. Na dalších místech už jsou jen Vista x32, Windows 7 x32 a Vista x64. MacOS používá jen 5%, ale je tu velký potenciál růstu, protože STEAM pro MAC je tu jen chvíli.
Pokud jde o další statistiky, pak na poli grafik má převahu NVIDIA s 59,11%, následovaná ATI s 32,98%. Nicméně mezi nejpoužívanějšími herními grafikami se na prvním místě objevily ATI Radeon HD 4800 grafiky, které dokonce narostly o 1,15% na 8,77%. Za nimi se na druhé pozor drží se 7,12% GF8800 modely následované GF9800. Plných 85% používaných grafik na STEAMU umí DX10 a téměř 10% už jsou DX11 grafiky.
Na DX11 poli pak ATI Radeon logicky jasně vede, kdy HD 5700 jsou nejpopulárnější, ale jen o chlup s 37,3%, těsně následovány jsou HD 5800 modely s 37,18%. S obrovským odstupem jsou na třetí a čtvrté pozici GTX 470/480, které dohromady mají ale jen kolem 7%. Přes 90% DX11 grafik tak tvoří grafické karty ATI Radeon, tento poměr se nepochybně bude měnit, jak NVIDIA bude uvádět své DX11 grafiky, ale rozhodně ATI v dohledné době nepředčí. Ta totiž podle prodejů grafik překonala na poli diskrétních grafických karet a má 51% trhu proti 49%.
Pokud jde o procesoru, není vzhledem k situaci na trhu procesorů, postrádající konkurenční prostředí, překvapení, že Intel jasně vládne. 69,99% pro Intel a 30,01% pro AMD, ale tyto poměry jsou stejné už řadu měsíců. Rostou více jádrové procesory, kde 55,41% jsou dvoujádra a 26,21% čtyřjádra.
Nejpoužívanější rozlišení je 1680x1050 s 18,18% podílem, za ním 1280x1024 s 16,56% následované rychle se rozšiřujícím 1920x1080 s 12,99%. Rozšiřuje se i používání většího množství monitorů.
Samozřejmě tyto statistiky nelze interpretovat jako úplně přesný přehled mezi hráči, ale vzhledem k tomu, že STEAM je největším online distribučním systémem pro hry, lze jej rozhodně brát v potaz, i když celkově budou některé údaje zatíženy skladbou uživatelů, kteří se na této síi vyskytují a své udaje poskystují, nebo neposkytují a tedy nebudou zcela přesné. Co lze ale dobře sledovat, jsou vývojové ukazatele.
no presnejsi statistiku, co se tyka pc hracu nikde nenajdes. sem hodne zvedavej co pak s trhem udela i nastup steamu na linux. snad se za nakej rok dockame toho, ze se diky steamu budou hry bezne portovat i na mac a linux. hlavne pokud uspeje chrome os od google.
jenze ted je to take z velke casti proto, ze na linuxu nejsou dostupne temer zadne klasicke AAA hry. s tim jak poroste podil macos na steamu, tak by vice vyvojaru mohlo zacit i bezne portovat hry na mac. dneska se portuje her na mac uplne minimum, nebo mi muzes vyjmenovat tech "celkem dost" her?portace z macu na linux je pak uz uplna banalita...hry spolu s dnesnim rychlym rozvojem linuxu by mohly pritahnout postupne slusne mnozstvi lidi, kteri by penize vyvojarum urcite nejake prinesli. a google by tomuhle mohl take hodne pomoci. s chrome os ma velke plany a s androidem velky uspech a to sou linux/unix systemy. ale je to otazka par let, protoze na vyvoj her na vice platforem je lepsi myslet od zacatku...
Toto rozhodnutie musi padnut este pred zacatim vyvoja. Pochybujem, ze niekto bude prepisovat hru z DX na OpenGL aj ked by to samozrejme malo svoje vyhody.
Nevím jak s komerčními enginy, ale skoro každý free engine podporuje renderování jak pod directama, tak pod opengl s tím, že pod oboje se píše stejný kód, a ten framework si s tím poradí. Tohle je samozřejmě jen z mého amatérského pohledu, velké hry se určitě píšou úplně jinak.
Třeba takový wow je pod windows pokud se nepletu pod d3d, na macu pak běží pod opengl a vypadá to úplně stejně.
Mno portovanie hier na linux ... to nevidim velmi ruzovo ale zato hafo hier a aplikacii ide cez wine Mno a co sa tyka google viem, ze nieco kutia pod nazvom "Chromoting" ale ci to bude na baze cloud-compuningu alebo wine v chrome os tak to je zatila velka neznama
ale hafo her tam taky nejde, nebo jdou jen s problemy,casto treba kvuli ochrane. wine je jen polovicaty reseni. jinak myslim ze pro nic za nic se steam nedela na mac a brzy i na linux. kdyby to bylo jenom kvuli tomu portu source enginu a her na nem zalozenych, tak se to podle me moc nevyplati...a jak pak nejaka hra je na macu, tak linuxova verze je otazkou maximalne mesice i s betatestem, protoze i mac ma unixovej zaklad. chrome os pak ma zaklad z linuxu a mela by to bejt normalni distribuce jak je treba ubuntu, arch atd. jen orientovana hodne na internet a sluzby google. nevidim ale duvod proc by tam nemohla bezet libovolna linuxova aplikace. a on i ten steam by se tam zrovna i docela hodil...
Netvdim, ze wine je dokonale, ale je mi jasne, ze port kazdej hry tiez nebude mozny, uz len koli tomu, ze opengl je uplne odlisny od directx! Preto aj steam pre mac a linux nebude zdaleka obsahovat vsetky pc tituli a najvacsie thhaky hernej sezony asi tiez nie Mozno prave pristup google (na baze vid. prispevok vyssie) by to mohol nejako zmenit
proto vyse pisu ze je to otazka nekolika let, protoze se na to bude muset myslet od zacatku. jinak port her mozny je...takova ps3 o necem jako directx taky nikde neslysela. tady jde o vytvoreni multiplatformniho enginu, kterej i ten linux bude podporovat. nebo pak je moznost prekopani stareho, coz udelalo valve u sourcu, kterej ted jiz vesele nativne frci na macu a brzy bude i na linuxu.
Moje zkušenosti z wine jsou takové, že bez procházení fór a přenastavování nejde skoro žádná hra. To je taky jediný důvod, proč ještě nejsem 100% na linuxu. Nemám na tohle čas.
nejsem si uplne jisty ze pujdou na Chrome OS hrat hry typu bad company 2 nebo bioshock, GTA, Dragon age apod. Spis bych tipoval hricky jako farmville atd.
proc by nesly?ho budes moci pouzivat klidne i na vykonym desktopu...a kdyz by si ho mel jenom na nejakym netbooku, tak na steamu je obrovsky mnozstvi jednoduchej indie her, ktery stojej par korun a take dokazou na delsi dobu zabavit.
Nejsem si úplně jistý, jestli slovo prodávat je úplně na místě VZhledem k tomu že třeba v USA nebo v půlce západní Evropy je procento nelegálního operačního systému ještě vyšší než u nás, tak odhaduji, že většina těch Win 7 64b nebude koupená
Ano, z toho takových dobrých 90% je IMO součástí koupeného PC nebo notebooku bez možnosti koupit stejný HW bez OS nebo s jiným OS. Tyhle čísla už na mě žádný dojem neudělají, protože k nim M$ nedospěl legálními metodami.
On k nim nedospěl... ani mu o to nejde - spíš jde o to, že má těch řekněme 98% trhu a o tom to je. Jemu je jedno, jestli legální či nelegální, ale hlavně Windows - pak teprv řeší, aby lidi zaplatili
Ano, na desktopech zatím má. Ale mimo ně prohrává skoro na všech frontách a to mu upřímně přeji. Je to zkostnatělá společnost která nemá se svými praktikami v moderním světě co dělat. Stejně jako Intel.
Nic moc prekvapivyho, jediny co me prekvapilo je podil Win7 64bit, to je opravdu uspech, jen at to tak pokracuje, az se 64bitovy systemy dostanou pres 70% mozna se dockame i nativne 64bit her ackoliv si nejsem nejak jistej jakou zmenu nam to prinese co se vykonu tyce, ale urcite to bude super
Civilizace 5 ktera brzo vychazi ma podporoval mnohajadrove CPU a soucasne mit 64bit verzi - kombinace obojiho by mohla umoznit velmi zajimave veci jak primo zakladni verzi hry tak hlavne v ruznych uzivateĺi vytvorenych modech.
zatim vim o jedny hre ktera podporovala 64bit mod, a to byl Crysis, ale nejakej rozdil ve vykonu jsem nevidel, krom toho ze mi to bylo schopny zacpat celou ramku - mozna nacitani novejch lokaci mohlo bejt sviznejsi, ale toho si clovek malokdy vsimne pokud to neni nejak markantni rozdil
já si ještě vzpomenu zpaměti na Hellgate: London jako vím že jich bylo už víc co jsem "potkal", ale ze známých málokdo x64 verze řeší takže i když to hra umí tak se to třeba neví... te´d ještě přemejšlim... co nové AvP, Metro 2033? neumí to náhodou taky?
Docela mě děsej ty XP na druhym místě, to pak člověk asi nemůže čekat žádný velký změny...nehledě na to, že sem s tim systémém měl hrozně moc problémů a pak sem přešel na Vistu a bezproblému až do vydání 7miček...
se steamem se to má přesně takhle: zajímá se jenom o platící zákazníky a na hráče AS nebo ty co to používaj na dema si klidně kašlou a umožní steam přátele až když si něco koupím. takže asi ani nezahrnou nekompletní uživatele do statistik fašouni jedni.
a co je na tom spatnyho?proc bych se mel zajimat a starat o nekoho zadarmo?kdyz si chces hrat na steamu dema, tak ho budes moct pouzivat jen jako demo imo celkem fer pristup.
Nevím jak moc se zajímají o platící zákazníky, ale já tam měl jen pár dem + HL2 co byl kdysi zdarma s catalyst ovladači a tyhle ankety mi nabízeli tak jednou za tři měsíce
Já osobně beru tuto tabulku jen jako orientační průřez nejpoužívanějšího operačního sytému.Myslím že víc jak 50% lidí STEAM ani nepoužívá,klidně se přiznám že ani já.Na jednom svém PC mám nainstalované visty a na druhém XP,tak že s touto statistikou mě nedostaly.
No výborně, sám přispívám do této statistiky 2x win 7 x64 a 1x win xp x86. Jedno 4 jádro, dvě 2 jádra. Dvě ati a jeden intel.
Ale pro mě bude v tomto směru herní událost roku spuštění steamu i pro linux, což je plánováno na prosinec.
Nevim co kvuli tome nekteri silej - ty data jake % uzivatelu ma co za HW a SW nejsou nijak proppojena s ucty tech uzivatelu. Osobne nevidim nec tragickeho na tom ze ve statistice bude to ze (napriklad) 73,1% uzivatelu Steamu ma uTorrent nainstalovany....
Já teda dávam přednost Vuze (Azureus). I když co sem si všim, tak donedávna byl dost slušnej rozmach filesharing serverů (což sem nikdy nepochopil.. platit za stahování pirátskejch věcí? ).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!