Windows 8 příčinou konce vlády Microsoftu na PC? ACER podpoří prodeje CHROME OS Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 29 leden 2013
altProdeje Windows 8 notebooků zklamaly, naopak příjemně překvapily prodeje CHROME verzí.

 

 

 

 

Microsoft si se svým přístupem k Windows 8 zadělal na další problém. Jak jistě víte, Windows 8 není příliš úspěšný. Za zlé mu máme hlavně násilný přístup ke změnám ohledně možností, které dává uživateli zvyklým na starší verze, stejně jako podle nás neergonomický a nepěkný design. Ostatně Windows 8 dělá výrobcům i prodejcům velké starosti. Vzhledem k tomu, že máme dobré vztahy s mnoha výrobci i prodejci, víme, že situace je mnohem horší, než si mnozí namlouvají. Nespokojenost uživatelů s Windows 8 je značná, žádostí o zpětnou instalaci Windows 7 nepočítaně a prodeje nových modelů jsou velmi špatné. I když to není jen kvůli Windows 8, ale obecnému stavu věcí, kterému ovšem Windows 8 rozhodně nepomohly.

Výrobců, kteří nešetří kritikou na adresu Windows 8 je celá řada. Samsung oznámil, že Windows 8 RT v podstatě odpískává, což vzhledem k tržní síle Samsungu je pro MS a jeho honění mobilního vlaku, tvrdá rána. K tomu se přidává ACER, který je velmi zklamán prodeji Windows 8 notebooků a hledá tak další alternativy.

(Acer ChromeBook)

Dosavadní počínání Windows 8 tak paradoxně podpoří růst konkurence. Microsoft díky Windows 8 začíná přicházet o svůj zdánlivě neotřesitelný podíl na PC platformě. Poměrně zajímavě se totiž vyvíjejí prodeje notebooků se systémem Google Chrome. ACER tvrdí, že 5-10% jeho prodejů v USA tvořily na konci roku právě Chrome verze. A hodlá je tak podpořit, protože rozdíl mezi velikostí propagace Windows 8 a Chrome zdaleka neodpovídá výsledkům a Chrome tak vypadá o to zajímavěji.

Ještě před pár lety bychom se při zmínce, že Chrome (což je v podstatě Linux), může Windows nějak ohrozit na platformě PC, jen usmívali a mávali rukou. Ale dnes? Uživatelé se naučili ve velkém používat jiné než Windows platformy, kdy Microsoft a jeho Windows na trhu s tablety a telefony v podstatě neexistuje. A nezdá se, že by jim chyběla. Vzhledem k tomu, že Windows 8 zahodil skoro vše, na co jsme až dosud byly u Windows zvyklí a snaží se jednoduchostí napodobit mobilní Android či Apple OS, dost možná právě tímto otevřel dveře do kořán konkurenci ze strany CHROME i na PC platformě. Takže v tomto ohledu by Windows 8 byl opravdu zásadním produktem z hlediska budoucnosti MS, jak to o něm firma prohlašuje. Produktem, který naštval velkou část uživatelů a narostla mu konkurence, která si o podobném nástupu na PC platformu mohla před pár lety jen zdát.   

Osobně si nemyslím, že by CHROME dokázalo v dohledné době výrazně ukousnout z koláče MS, zejména když je tady ještě Windows 7, nicméně ne každý je náročný uživatel multimédií a hráč apod. a mnohým by i ta funkcionalita Chrome systému krásně stačila. Navíc ten frontální útok už probíhá, STEAM koketuje s Linuxem, Android se cpe všude a tak se má Microsoft proč bát i na PC platformě, kde ho Windows 8 a jeho "popularita" rozhodně nepodrží. Takže si myslím, že již brzy už nemusí mít na poli PC Windows 95% podíl, ale třeba jen 80%. Apple počítače a hlavně Google a jeho Chrome začne růst i zde. Smích?

Teprve před zhruba 3 lety, v roce 2009 se Android od Google poprvé objevil na prvních mobilních přístrojích a prodalo se ho jen na 6,8 milionů kusů přístrojů a světu vládl Symbian. V roce 2011 už Android ovládl trh s 220 miliony přístrojů. A loni, v roce 2012 už byl na více než 400 milionech přístrojů všeho druhu a má 75% podílu na mobilním trhu! Vzhledem k tomu, jak se mobilní a PC trh v podstatě propletly, bych si nebyl tak jist, že to Google s Chrome OS nedokáže, byť pomaleji a v menší míře, zopakovat minimálně na mobilních PC. Navíc ACER není zdaleka jediný, kdo si zájmu uživatelů o CHROME notebooky všiml.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 19:17:01
avatar
Jen houšť a vetší kapky.
Michga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 19:19:30

Jen tak dal.. At si Microsoft uz uvedomi ze neni jediny na trhu. Ta jeho blbost Windows 8 se urcite neprodava tak jake byly jejich pozadavky. Ja osobne Windowsy obecne nesnasim, ale kvuli podpore aplikaci mi nezbyva nic jineho.. Jinak kdyby byla podpora app stejna tak sem uz x let na Fedore..
Ondr4H [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 20:24:46

Jo co udělá blbej start, kdyby ho nechali tak jak je tak si nezadělávají na START do polohrobu.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 22:10:25
avatar
Don't underestimate the power of START button. It destroyed Microsoft.
Anonymní  2013-01-30 15:19:24

Keď si MS mysli že bude diktovať zákazníkom čo chcú čo sa im páči a či si kúpi .Tuším je MS ako Nokia musí padnúť to-tal na hubu aby sa prebral
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 20:40:57
avatar
já myslím, že to jen tím "startem" nebude ..... když win 7 funguje, proč přecházet na win 8
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 09:51:55
avatar
Samozrejme ze to nie je len o tom Starte. Ale aj napriklad obmedzenymi nastaveniami v Control paneli a nezmyselnost nastavenia uctov. Proste pre admina je Win8 katastrofa. A to nehovoriac o tom ze Metro je stavane ocividne na tablety a pracovat vo viacerych oknach (v metro rozhrani) je prakticky nemozne. Mali to nazvat Window 8 nie Windows. MS proste stoj co stoj chce ist cestou Apple, kde jeho uzivatelia stoja kilometrove rady kazdy rok, lebo ich novy hardware ma o par pixelov viac. Ano tam su obrovske prachy a MS usiel vlak ktory chce dohnat. Otazka ale je ci sa Microsoftu naozaj oplati odstavit na vedlajsiu kolaj vernych uzivatelov, ktory sice nemenia HW kazdy rok ale kazde 3-5 rokov. S windows 8 a ich uzavretym windows phone proste ukazali prostrednik tymto uzivatelom a pevne dufaju ze tito uzivatelia sa preorientuju na spotrebitelske ovce. Preco nesli cestou vyvyjat software pre profesionalnu sferu a pre spotrebitelsku sferu?. Staci sa pozriet na windows mobile 6.5. Sice nemali taky podiel ako konkurencia ale s nastupom WinPhone7 stratili aj to co mali. Preto ma WinPhone7-8 taky mizerny podiel na trhu. Ved preco by si mali uzivatelia vyberat to co uz ponuka konkurencia? Totalne uzavrety system, na ktorom nespustite nic ine iba to co je na market place? Ved toto je to co sa stale dookola vytyka Applu a oni urobia to iste. Vobec neponukaju alternativu k uzavretym systemom. Asi preto ostanem s Windows 7 az do konca jeho podpory (ak sa teda MS nespamata a nevyda poriadny OS pre desktopy dakedy v 2015-16 ked uz Win7 zacne byt pomaly zastaraly ako to bolo s WinXP). Ale jednoducho teraz menit OS nema zmysel. Win7 podporuje najnovsi hardware, je super stabilny a produktivita na nom je X krat vacsia ako na Win8. Nie je dovod menit to.
LEp1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blaaboly 2013-01-29 20:49:57
avatar
Ja neviem ale mne sa zda ze vsetci su slepy a hluchy ked si myslia ze PC trh bude rast do nekonecna. Trh je tazko presyteny a vobec to nezmeni nijaky windows 8 a ani absencia startu, lebo nikdy nikto okrem geekov si PC nekupuje podla toho aky a ci vysiel novy windows ale ci PC potrebuje alebo nie. Ak som bezny uzivatel a mam 1-2-3 rocne PC s windows 7 nemam dovod nic nove kupovat pokym to stavajuce funguje pretoze vykonu mam na vsetko dostatok. Na druhej strane mam vela znamych ktory menia svoje pokazene notebooky aj hla niektorym sa nedostalo privilegium win 8 ani vyskusat pretoze mnoho predajcov AUTOMATICKY bez opytania kupujuceho robi downgrade na W7. Tym ktorym sa postastilo si novy stroj priniest s W8 ho pouzivaju uplne bez problemov a nikto sa nestazoval. DD na jednej strane hovoris ze uzivatelia sa naucili pouzivat ine platformy ale na strane druhej je podla teba pre vsetkych neprekusnutelna absencia jedneho tlacitka.
S tym chrome OS suhlasim konecne nejaka pouzitelna linuxova distribucia, predaje vyzeraju dobre lebo do teraz sa ich predalo asi 10 na svete. Navyse chromebook ma urcitu cielovu skupinu ktora potrebuje web zobrazovadlo za par korun ale urcite ti nenahradi pracovnu stanicu cize nevidel by som upadok microsoftu az tak aktualne. Raz to mozno pride a ms zacne stracat svoj podiel na trhu ale urcite nie vinou Windows8
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 20:58:47
avatar
Předpokladem pro masové rozšíření chromebooků i u nás je bezproblémová dostupnost připojení k internetu.
A jelikož naši ******* ******* ****** operátoři mají nehorázné platby za mizerné datové služby, tak bych to neviděl tak růžově.

Takže použitelnost chromebooků bude jen v některých částech velkých měst a v okolí wifin.

Oproti tomu v zemích s vyspělou telekomunikační infrastrukturou dávám chromebookům velkou šanci. Snad si Microsoft uvědomí, že drobný upgrade jádra systému neospravedlní výrazné zhoršení ergonomie (sice se to špatně ovláá, ale je to "cool" a "in").
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 08:21:51
avatar
hned jsem vedel co doplnit za ty jvezdicky
braqela [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - už se to obrací 2013-01-29 21:03:27

Jako Linuxák vřískám nadšením.
Ale zase na druhé straně kdyby se to otočilo moc, tak by Linux mohl být zajímavý pro hackery a už by na něm musel běžet antivir a všelijaký ty anti cosi jako ve woknech.
A s těmi pracovními stanicemi bych to neviděl taky tak jistě pro Macroshit. Napřed uživatel přijal Linux na mobilu, teď možná na zobrazovadlech a co když ho bude chtít i na desktopu?
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Škodná na Linuxu 2013-01-30 09:50:25
avatar
Linux je pro všechny druhy škodných zajímavý už dávno. Pod Linuxem běží převážná část různých síťových strojů od routerů počínaje, přes různé proxy a firewally až po databázové a jiné servery... Ovšem díky poměrně slušně nastavenému systému práv je Linux docela dost odolný.
Anonymní  2013-01-30 15:22:45

Nemyslím ze vírus bude pre Linux takou hrozbou ako pre Windows aj keby sa všeobecne rozšírili mnohé systémy .Predsa len inštalovanie na Linux je iné . Vírus man by musel byt podstatne chytrejší ako na Windows .Tým nechcem povedať ze taky nieje
Tommex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 20:27:37
avatar
Já velebím linux (ubuntu,momentálně 12.10) za možnost spustit systém přímo z cd bez instalace. Což je vzhledem k tomu,že mi odešel znovu hdd v noťasu bezva věc. Takže můžu vesele serfovat a užívat dat z externího disku. Což mi tedy oddálilo reklamaci na kterou se konečně chystám.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 21:16:43
avatar
První zařízení s Androidem vyšlo ve světě už v roce 2008. BTW zatím jsem toho o Chrome OS moc neslyšel, jde na tom dělat něco víc než jen brouzdat po netu?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 21:34:28
avatar
Já taky ne, ale aspoň jsem se podíval na obrázek v článku, tak mám představu, co tak asi v základu určitě umí
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 21:43:17
avatar
já se podíval i na video přímo od googlu, ale pořád nechápu jak se to liší od androidu, jestli jdou aplikace na android i na Chrome OS a proč má vlastně Google dva růzmé OS
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 06:41:58
avatar
Čím víc OS tím víc "swag"
jenyk001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-29 23:12:28

Mageia mi vyhovuje a W7(jenom na hry) pouštím na internet tak jednou za 3 týdny na 15 minut.Mám vubec duvod měnit systém ?
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 07:48:23

Myslím, že vývoj je celkem logický - pro řadu uživatelů byla překážkou pro přechod z Windows na jiný systém (i když skoro všechny ostatní jsou de facto linux) jakási lenost zkusit a naučit se něco nového, prostě nechuť vystoupit ze zajetých kolejí. Ovšem teď, kdy v určitých segmentech Windows neexistuje (např. zmiňované tablety) i těmto uživatelům nic jiného nezbývá než ten Android/Chome vyzkoušet. A když po pár dnech zjistí, že se to dá úplně normálně používat a že jim z Winů prakticky nic nechybí, začnou o alternativách uvažovat i na ostatních zařízeních.
Dalším zásadním faktem bude fungování Steamu na Linuxu - pokud by se na Linux podařilo dostat skutečné "velké hry", odpadl by další argument, proč se držet winů, a sice že "na Linuxu nejsou žádné hry".
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - funkcionalita? 2013-01-30 09:15:23
avatar
Prosím autora aby si nevymýšlel nová slova. Slovo funkcionalita v českém slovníku není. Když už tak funkce;-)

Děkuji
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vývoj 2013-01-30 14:01:21
avatar
Ale že se ten český jazyk krásně vyvíjí

Toto slovo má dokonce více významů. Někdy se používá místo slova "funkce" např. "nová funkcionalita aplikace", někdy v menší míře zase místo slova "funkčnost" např. "Funkcionalita a bezpečnost"... Prostě takové univerzální slovo jehož základem je "Funk"
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 16:09:22
avatar
Existuje spousta nových slov...hlavně ze slovníku manažerů. Taková proaktivita a nebo synergie taky stojí za to. Určitě ale takové frikulínské (taky nové) slovo zapůsobí na moMentálně zaostalé jedince .
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 10:45:46
avatar
velky podiel na neuspechu win8 maju recenzie kde si windows len kratko odskusaju a kedze tapu kde co je, tak to pochopitelne preklinaju. Samo si zato moze aj sam Microsoft ked nasilu napcha nove zakladne prvotne ovladanie svojho windowsu, kde v dnesnej dobe nema nik trpezlivost sa cez to prelusknut. Avsak, ja uz uzivam win8 viac ako mesiac a to bez instalovanych aplikaci na win start tlacitko a som max. spokojny.
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2013-01-30 10:48:01
avatar
Prečo ste vymazali môj príspevok s odkazmi? Alebo som slepý.
Viem,že sa to netýkalo článku,ale bol tam odkaz napr.na test Ares2 a beta Crysis3. To sa tu považuje za flame? Ešte som sa tam pýtal či plánujete test Aresu2.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 11:44:36
avatar
dost se to netýkalo tématu nemyslíš?

Jinak na BETA Crysis budeme mít kompletní velký článek i s testy, ovladače obě firmy aktuálně vydávají a hra je stále ve fázi beta.

ARES2 bychom rádi otestovali, karet je však pouze 999 kusů a do ČR/SK nebyl zatím přidělen žádný testovací kus. Snažíme se to změnit.
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 11:58:12
avatar
Viem že sa to netýkalo článku,ale to nieje dôvod na zmazanie.
Dal som tam odkazy a myslel som si že to čitateľov poteší,ale vidím pri tebe opak. Na Ares2 je už asi 5 testov a je to celkom fajn zberatelská karta. Výkon,OC,spotreba ohromná ale veľmi tichá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 12:22:52
avatar
neboj sledujeme to pokud kartu nebudeme mít v dohledné době, uděláme větší aktualitu ;)
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 12:34:30
avatar
Tu kartu si mal mať už predobjednanú!
To je povinnosť!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-30 15:14:46
avatar
no měli a máme ... ale prostě testovacích sample je málo a ČR bohužel není zemí s nějvětšími prodeji a tedy prioritou (což vzhledem k počtu obyvatel asi chápeš) ;)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-31 17:25:42
avatar
W8 jsou dobrej systém. Bohužel maj 2 velký problémy: a) METRO - který prosně na desktopu a klasickým ntb nemá smysl.. Ano, dá se ho relativně snadno zbavit, ale to spousta BFU prostě neví...
b) mnohem větší problém W8 jsou W7.. W7 jsou hodně povedenej systém. Stabilní,nenáročnej a pokud má člověk SSD tak i sakra rychlej... spousta lidí prostě nemá důvod přecházet. Je to diametrálně odlišná situace než v minulosti kdy mezi XP a Vistama a Vistama a W7 byl obrovskej posun vpřed...
vitai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows 8 2013-02-02 01:44:21

Nechápu, kde se ten šum o nespokojenosti s Windows 8 bere... Mám už x známých (z toho ani jeden není IT zaměřen, prostě klasičtí consumers), kteří Windows 8 od vydání používají a absolutně žádné stížnosti jsem od nich nezaznamenal.

Pokud se opravdu najdou reální nespokojená consumers, tak bych viděl příčinu jejich nespokojenosti ne v tom, že jde o Windows 8, ale spíše v kampani, která se rozjede na fórech a médiích ( mimojiné musím říct - a říkám to nerad - i DDWorld mi poslední dobou příjde při psaní článků o Windows 8 značně zaujatý ) a vedou ji právě ti lidé, kteří nemají změny rádi...

Praxe je taková, Windows 8 má na jedné straně Metro, ano... ALE, kdo jej používat nechce, nemusí, nikdo jej nenutí (až na vyhledávání a seznam aplikací, což jsou ale ovšem opravdu takové drobnosti, které podle mě nestojí za to vůbec zmiňovat - osvojit si tyto dva úkony by dle mého názoru dovedla i cvičená opice), kdo si ovšem uplatnění pro Metro-Style aplikace najde, lépe pro něj (Push notifikace - např. pro mě Deal Breaker). Na druhou stranu jde o nový Operační Systém, který nejen, že jede "lépe" než Windows 7 (optimalizace), ale má také řadu nových technologií a APIs - například Praktické využití UEFI (dámy a pánové, příchod Windows 8 v praxi konečně ukončil vládu BIOSu... to je fakt, který si každý musí uvědomit, a který se nedá jen tak opominout, a to vše díky jedné malé nálepce "Windows 8 Certified" na OEM PCs), WDDM 1.2, dlouho chybějící BT A2DP protokol, nativní USB 3.0, BT 4.0 LE, NFC, Akcelerometr/Gyroskop/Kompas, Hyper-V pro desktop verzi ...

Já opravdu apeluji na každého, ať se nenechá zdrbnout "novým wallpaperem", který najde po přihlášení, a současně bych si přál, aby se z lidí nestávali zakrnělci, co nejsou ochotni přijímat takové drobné změny jako je Metro kvůli jednomu kliku navíc pro přechod na standardní plochu...

Z výše zmíněných důvodů Metro pro mne v ŽÁDNÉM případě NENÍ racionální důvod, proč vyslovit Windows 8 "nedůvěru". No a pro koncové uživatele se žádná jiná výrazná vizuální změna ve Windows 8 ani nekoná...

Nakonec, osobně jsem toho názoru, že Microsoft v případě Windows 8 žádné možnosti downgradu nabízet neměl... Proč si toto myslím je již na delší polemiku a je to už tak trochu mimo hlavní téma
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 02:41:05
avatar
a co takhle vzít na vědomí fakt, že někomu opravdu nemusí Windows 8 vyhovovat, že někomu se opravdu nelíbí jak to vypadá, ergonomie a tak podobně. To není antikampaň to je prostě druhý zcela relevantní a z praxe vycházející názor - to že si ty myslíš opak z toho ještě nedělá blbost. Bohužel pro MS je to názor mnoha uživatelů, nejen DDWorldu a je stejně objektivní jako ten tvůj ...

Bohužel se mýlíš, METRO je ti nuceno a musíš jej používat, tak si nevymýšlej ... nemáš tam klasickou ergonomickou nabídku start nemáš tam řadu věcí ... je to hodně chudý příbuzný W7 v základu.

Je hodně důvodu proš Windows 8 a konkrétně i RT nebrat, nejen kvůli neergonomickému nepěknému Metro rozhraní, ale také srovnávš li Windows 8 RT s Androidem a kolik to stojí tak sorry ale vážně pořád ti přijde Windows 8 jako zajímavý? A srovnáš li W7 s W8, je W7 mnohem bohatší, hezčí, eronomičtější a variabilnější ...

Jinak trochu sezamysli nad tím co říkáš. Opravdu si myslíš že jsme nějaký zpátěčníci? technologický nadšenec není zpátečník, a zkus brát v potaz, že W7 opravdu nejsou v mnoha věcech krokem vpřed ale několika skoky vzad ..... a jsme koncoví uživatelé jako jiní. Znáš asi málo lidí, ale nespokojenost s W8 je značná a výrobci i prodejci s PC by ti to potvrdili okamžitě ...
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 08:18:55
avatar
Souhlasím s DD.

TO vitai:
U Win 8 jsem už zaznamenal několik vad, například problémy s připojením do místní sítě s některými typy WiFi AP, problémy s připojením ethernetového kabelu a WiFI současně.
Já to beru jako běžné počáteční dětské nemoci, ale vyvrací to Tvoje tvrzení o "dokonalosti" Win 8.

Příznivci Win 8 často argumentují, že Metro nemusím používat, můžu si přidat Start Menu nějakou aplikací, atd.
Ale proč bych to dělal a proč bych to měl tolerovat, když u předchozího systému (Win 7) to bylo přesně podle mých představ.

CO je "praktické využití UEFI"? UEFI používám i na svých Win 7.

A netvrdil bych, že Win 8 je lépe optimalizovaný. Například herní testy ukazují, že pod Win 7 a Win Vista ty hry jedou o něco rychleji. Prakticky to je jedno, ale opět rozpor v Tvém tvrzení.

Ostatní Tebou jmenované fičůrky jsou plus, ale za současné situace se bez nich raději obejdu.
WDDM by pro mě neměl výraznější výhody, USB 3.0 a BT 4.0 jedou v pohodě, zlepšení by bylo malé.
Akcelerometr, jako pádovou ochranu disku, si řeší ovladače výrobce (ST Micro).
vitai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 15:16:49

DD:
Ano, souhlasím s tím, že každému se z designového hlediska líbí něco jiného, pominuli-li ovšem samotné Metro, tak se Windows 8 od 7 liší pouze ostrými rohy a netransparentními okny... Ovšem je potřeba si uvědomit jednu zásadní věc a to tu, že pokud by musel nový systém Microsoftu splňovat přání všech jejich uživatelů, tak by takový průnik obsahoval pouze prázdnou množinu a Windows by se s takovou nikam nepohnul. Někdo směr udávat musí.

Co se týče vnucování Metra, tak dvě jediné oblasti, kde se Metro "vnutí" jsem zmínil. Nemyslím si, že jsou to oblasti, na které by se nedalo zvykonou.
(A chtěl bych se ohradit proti Vašemu osobnímu útoku "tak si nevymýšlej", přeji si aby tato dizkuze probíhala korektně, pokud je to možné... Ve svém původním příspěvku jsem to zmínil)

K Windows RT... O tom jsem nemluvil, to je kapitola sama pro sebe. Mám na mysli pouze Windows 8 pro platformu x86, x86_64. Omlouvám se, pokud někdo mým nepřesným vyjádřením nabyl dojmu, že mluvím i o Windows RT.

"Opravdu si myslíš že jsme nějaký zpátěčníci? technologický nadšenec není zpátečník, a zkus brát v potaz, že W7 opravdu nejsou v mnoha věcech krokem vpřed ale několika skoky vzad" - Předpokládám typo, asi jste myslel W8. Mohu tedy poprosit o konkrétní místa, která jsou krokem zpět? K technologickým nadšencům - i dnes se najdou takoví "nadšenci", kteří se ještě dnes bez jakéhokoliv racionálního důvodu drží, přes 10 let starého, Windows XP. Z tohoto důvod nelze házet všechny nadšence do jednoho pytle.

Můj názor na postoj výrobců bude zcela subjektivní a nezakládá se na žádných Hard evidence, ale jsem toho názoru, že jejich nespokojenost pramení čistě z faktu, že si Microsoft pro svou OEM certifikaci nastavil vyšší laťku a výrobci musí konečně pracovat. Čímž se, když na chvíli odbočím, dostáváme i k důvodům poklesu prodejů PC... V této oblasti se totiž !NIC! neděje. Hlavně u zmíněného Aceru, vezmou plast, vezmou základní HW, pokud možno nejlevnější LCD a sestaví Notebook, který v praxi nestojí ani za polovinu retail ceny. Kde je tvořivost v designu? Kde jsou jakékoliv tvůrčí nápady, které zákazníka přimějí k tomu, aby si řekl něco jako "Ano, tohle je moc pěkný Notebook a tuhle `xy featurku` ostatní výrobci taky nemají". Výrobci NEMOHOU celou vinu svalovat pouze na Microsoft a jeho Windows, naopak měli by si nejdříve uklidit ve vlastním domě.

Omal:
Vaše zmíněné síťové problémy jsem, až na problémy s Wi-Fi připojením, nezaznamenal. Samotná Wi-Fi zlobí ale pouze v případě Eduroamu, MS má na svých stránkách vysvětlení a navrhovaný hotfix.

Já nechci argumentovat doinstalací 3rd party Start menu. Zvládnout W8 implementaci seznamu aplikací a vyhledávání (což jsou jediné dvě věci, o které se Start Menu stará) je otázka hoďky a zbytek je otázka zvyku, nic víc.

Například Secure Boot, GOP - Pro mě je ale v této oblasti hlavní, že se díky Windows 8 implementace UEFI konečně dočkala praxe snad u všech výrobců MB.

Herní testy - Ano, to je opravdu nejdůležitější měřítko optimalizace OS... Hlavně, když v této oblasti záleží primárně na výrobci GPU a jeho vlastních driverech. Navíc +-5 FPS je dnes zanedbatelné.

Já jsem rád, když systém obsahuje nativní podporu pro HW, protože se díky tomu v některých případech dá přeskočit doinstalace výrobcových SW balíků, které často obsahují enormní množstí Start up crapwaru.
"WDDM by pro mě neměl výraznější výhody" - Chápu, že teď je třeba nevyužijete, ale je moc dobře, že tam do budoucna jsou. Takhle se OS navrhovat musí. Je vždy lepší, když Microsoft součastnost předžene a nabídne možnosti, než když vše bude v opačném příapdě dohánět.

P.S. Prosím neberte tyto komentáře jako prostředek vyvolat nějakou hádku. Stojím pouze o dizkuzi a moc rád si přečtu vaše názory
P.S.2. Taky chci zdůraznit, že nejsem žádný Windows-oriented maniak. Naopak využívám i řadu dalších systému: Na PC - Ubuntu, OS X, Windows | Tablet - iOS a na mobilu Windows Phone 8
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 18:49:17
avatar
vitai:
Děkuji za Váš korektní přístup k diskuzi. V předchozím příspěvku jsem Vám tykal, přehlédl jsem, že ostatním vykáte, za to se omlouvám.

Můj předcházející příspěvek se týkal především mého subjektivního pohledu na Windows 8.

Windows 8 zkouším na VirtualBoxu a musím říct, že bez Start8 jsem si připadal ztracený.
Jednu výhodu to má, naučil jsem se všelijaké klávesové zkratky, které uplatním i v ostatních systémech.

Na Win 8 mě především irituje přístup, kdy se prostředí přizpůsobuje spíše "cool vzhledu" před ergonomií. Například šok z ovládacích panelů, kde se nastavovaly nějaké prkotiny o účtu, atd... Teprve potom jsem našel ty "správné" ovládací panely na které jsem zvyklý z Win 7.
Ale abych nebyl zbytečně krtitický, líbí se mi nový Task Manager (u kterého mi ale tak trochu uniká, proč koexistují standardní a rozšířené zobrazení) a také to, že BitLocker je už od verze Pro. Plus další drobná vylepšení.

Menší výkon ve hrách není jen vinou ovladačů, je to daň za komplexnější systém. Sedmičky měly oproti Vistám také nižší výkon ve hrách.

Některé funkcionality Secure Bootu lze nahradit TPM modulem.

Citace:
které často obsahují enormní množstí Start up crapwaru

Stačí je neinstalovat, nebo zakázat spouštění ;)

Je otázkou jestli nejsou originální Drivery od výrobce lepší, než obecný ovladač Microsoftu.
Pro USB určitě ne, ale co třeba zmiňované akcelerometry.

-------

Vím, že na Sedmičkách nevydržím věčně, ale zatím zvolím vyčkávací taktiku.
S Win 8, ale stejně budu muset pracovat.
h22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 15:02:50

Konečně racionální a objektivní názor. Nelze než souhlasit.

Ta negativní kampaň plná osobní zaujatosti a nepřesného tlumočení tiskových zpráv je i na tomto serveru znatelná a dle mého názoru škodlivá. Na jedné straně se tu nadává na konzole a na té druhé se útočí na Windows platformu. To je jednotnost názorů nebo proklamovaná objektivita?

Windows 8 jsou nejmodernější OS pro počítače a zřejmě i tablety. Nových funkcí je víc než dost, design velice moderní a svěží, rychlost na dobré úrovni, použitelnost na dotykových, ale i klasických desktopech, výborná. Microsoft konečně něco udělal správně a tady se bude remcat jako u piva.

Mimochodem takový Asus chrlí jedno Windows 8 zařízení za druhým. Lenovo také. Pomalejší rozjezd je dán spíš situací na trhu a nástupem mobilní platformy, kde má náskok Apple a Google, tzn. více rozjetý ekosystém, zaměření i na low-end v případě Androidu. Windows 8 zařízení míří spíš do vyšší sféry zatím a pomalu se dostávají na trh (viz Surface).
vitai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 15:29:17

S Vašimi body bez výhrad souhlasím.

Já dnes vidím opravdu velký problém v zaujatosti médií, u řady zpráv i tady na DDWorldu (což mě samozřejmě mrzí).
Je pravda, že každý má právo na svůj názor, ale pokud chce někdo působit jako seriózní médium, tak to musí být poznat v nezaujatosti a korektnosti informací. Osobní názor redaktora do takovýchto článků jednoduše nepatří. Když mě zajímá něčí osobní pohled - tak od toho máme dizkuze, POD samotnými články.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 569x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 380x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1493x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6