Windows 8 už budou postaveny pro UEFI BIOS a také tablety – žádné problémy s 3TB a většími disky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 09 October 2010
altNásledující Windows již opustí výhradní kompatibilitu s BIOS z roku 1979 …

 

 

 

Poměrně aktuální záležitost. Nedávno jsme diskutovali nad tím, že výrobci pevných disků vydávají nové 3TB modely pouze v externí podobě, protože klasický interní 3TB disk by většina počítačů nemohla používat. Na vině je mimo jiného také to, že Windows XP/Vista i Windows 7 jsou vázány na zavádění pomocí BIOSu, což je systém navržený pro IBM kompatibilní počítač už v roce 1979. Dodnes se ale BIOS používá. Takže Windows XP si ve 32bit verzi neporadí s větším diskem než 2TB, problémy mají ale i všechny současné Windows, u žádného to není úplně bez problémů. Vinna ale není jen na straně Windows OS, ale hlavně na straně starého, ale stále používaného BIOS systému inicializace a zavádění v současných počítačích.

Ten si také neporadí s většími disky. Už ale existuje řešení, které spočívá v nástupci BIOSu, technologii UEFI. To je svým způsobem také BIOS, jen mnohem modernější. Dělá v podstatě to samé, ale je uzpůsoben moderním PC. Start do systému pomocí UEFI je otázka jenněkolika sekund. A právě na něj bude Windows 8 plně připraven. UEFI se začne výrazně více objevovat na deskách a tedy v desktopových i mobilních PC během příštího roku, kdy začne nahrazovat BIOS. Windows 8 se mají na trhu objevit v roce 2012.

Microsoft ale chce Windows 8 mít jako novou generaci OS, použitelnou i pro tablety a další zařízení. Podle mého názoru má být Windows 8 opět jakousi „Windows Vista“, tedy zbrusu nový systém nové generace. Důraz bude nepochybně kladen na dotykové ovládání, síťové a komunitní prvky a služby.

Zdroj. Dailytech.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 18:28:01
avatar
Doufám, že se nové Windows konečně uráčí sdělit uživateli, která že to aplikace blokuje odebrání paměťového média z USB portu.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 20:08:05
avatar
Mně to dělává antivir, jde to dohledat přes Ctrl+Shift+Esc -> Výkon -> Sledování prostředků -> Disk a seřadíš podle adresy a koukneš se, co leze na F/G/H nebo pod jakým písmenem máš flashku;-) Ale uvítal bych, kdyby Windowsy při odebrání dokázali ten program přeprat a říci mu, aby už nikam nelezl, nechal disk diskem a umožnili uživateli jej vytáhnout "nenásilnou" cestou.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 21:44:46
avatar
Velký problém za 20 let vývoje zakomponovat tlačítko "Vynutit ukončení", nebo aspoň vypsat název aplikace, která to má locklé. Vždyť ten systém o tom má jednoznačně přehled, který proces to nedovoluje a k čemu patří.
A není to jenom antivir, dělá to i Outlook a hromada dalších. Prostě systém s takovýma botama v ergonomii, které by byly velké i Magicu Johnsonovi.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 09:02:01

Divim se že vás něco takového na windos OS dokáže naštvat, je tam totiž všechno zbytečně na hov... udělaný. Např. takovej system sítového připojení je ve win 7 asi nejhorší který sem měl tu čest poznat. Jo a k tomu USB, to sem už vzdal prostě to vždycky vytrhnu z USB a at si stim system poradí :-)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 00:54:32

Presne tak. To je asi jedina vec ktora ma v dnesnej dobe dokaze nastvat.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 08:47:25

To je ironie, promiň?
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 16:22:11
avatar
nebo která aplikace brání smazání konkrétního souboru, nebo konečně nějakou podporu modingu jako má firefox(ale bez pošehaného restartu).
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 18:56:26

No windows ti to neukaze, ale zkus Unlocker. Pouzivam to uz roky... (http://ccollomb.free.fr/unlocker/)
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 21:51:53
avatar
Je to super program ale bohužiaľ nefunguje pod Vistou a 7. Tada fungovať funguje ale súbor chránený OS nezmaže.
No v XP mi zmazal aj to čo som nedokázal zmazať cez vlastníctvo a oprávnenia.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 18:31:52

mám windows 7 64bit, jsem spokojený, ale už s těším, až mi to vše nahradí nějaký moderní (co si budem nalhávat, Windows je už min 10 let zastaralý a bude, pouze je protěžovaný) výkonný všude podporovaný Linux (třeba Android, kéž - bo sám Google neví, co z Androidu bude, nechává tomu volný průběh)
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 19:35:02

To víš. Microsoft je historicky největší brzda IT a dnešní článek to ostatně jen potvrzuje.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 01:15:46
avatar
Win7 jsou v pohodě, ale zajímalo by mě jak jsou na tom s prvním SP, nejdřív info, nějaká betaverze ale vydání v nedohlednu...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 09:35:54

w7 jsou v poho? a co absolutně nepoužitelná (nenaučitelná) ochrana UAC? Co zpomalování po updatech? Windows 7 se zdál být dobrý, ale teď je to stejný šmejd, jako všechno ostatní od MacroShrotu.....dyť pro domácnost nepřinesl absolutně nic nového.......ať už je tu všude nějaký systém od Googlu.....ať to už MacroShrot konečně přinutí použít moderní nástroje z Linuxu.
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 12:49:04
avatar
Nevím jak tebe, ale UAC ve Win 7 mě obtěžuje jen minimálně, spíš vůbec a jako většina věcí se dá vypnout ;)
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 13:03:49

šak proti tomu jsem nic neřekl......nahradil jsem si to vlastním a 1000x lepším SW

jen si zkus s tím imbecilním uac používat TotalCommander...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 19:02:35

A proto ten imbecilni UAC jde vypnout. Je jedine dobre, ze to tam microsoft dava (navic otravuje min nez na vistach). Muzes to nahradit cimkoliv chces. Pokud to nenahradis tak je to porad nekonecne krat lepsi nez nic (pro rejpaly: blizi se nekonecnu z leva.. at zije deleni nulou). A pokud to nahradis tak si nemas duvod si na UAC ztezovat.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 06:16:30

aha, takže nemám právo si stěžovat na špatnou funkčnost systému? nj, dyť jsem si ho jen koupil, tak jaképak stěžování
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 08:51:50

Asi kamarád sám prodává nějaký sajrajt se stejnou funkčnosti. Je obtěžován hlédáčí záruky a tak má posunuté morální dojmy.
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BIOS vs. UEFI 2010-10-09 19:18:01

Udělejme si jasno, protože autor má v problematice značné mezery. BIOS je sice značně zastaralý a poměrně dost hrozný firmware pro základní desky, ale nemožnost řešit aktuální problémy typu >2TB disky, více než 4 primární partitions atd. padá za oběť jen a pouze totální neschopnosti Microsoftu. BIOS se dnes totiž používá pouze k inicializaci HW a spuštění zaváděče z MBR a což může dělat klidně i příštích 20 let (byť bych byl velmi nerad)

Pro rejpaly. Mám několik let starý hardware s BIOSem, mám asi 20 primárních partitions, používám rozdělení disku pomocí GPT (stejné jako používá EFI) a 3TB disky pro mě nejsou problém. Jen nepoužívám 30 let starý MS-DOS, převlečený za Windows 7.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 19:20:32

pravda pravda, jediný, co za něco od MacroShrotu stojí, jsou Office
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 19:22:42

ono, jak se to vezme. Spoustu věcí mají LibreOffice/OpenOffice.org řešené lépe. Používám MS-Office v korporátním prostředí, ale že bych byl z toho nějak odvázaný se říct nedá. Přijde mi, že kdždý balík má své problémy
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 21:47:50
avatar
Jediné, co za něco od Microsoftu stojí, jsou programy, které odkoupili i s jejich tvůrci.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 08:53:27

A ty stojí za ho.no
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 23:09:17

jj, když obrýlený chlapeček začínal, tak jeho DOS byl na 3 disketách a kočíroval si ho IBM. Mělo to být dočasné řešení, než nastoupí připravované grafické rozhraní. Teď chlapeček dospěl a kočíruje celý HW. Ten se musí, ač nerad přispůsobyt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 23:23:28
avatar
vzhledem k tomu, že autor článku tvrdí a myslí si přesně to co ty, takže to znamená že ty máš také mezery nebo jen rýpeš?
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 23:44:39

Citace:
"...Na vině je mimo jiného také to, že Windows XP/Vista i Windows 7 jsou vázány na zavádění pomocí BIOSu..."


Toto není pravda. Windows Vista SP1 a Windows 7 mají BIOS i EFI bootloader a lze je instalovat jak na desky s biosem, tak na desky s EFI. Podle typu desky se nainstaluje příslušný zaváděč. EFI je u nich plně podporováno, což si můžete ověřit instalací na Počítač Apple, nebo na některé základní desky Intel P55/H55/H57/Q57.

Citace:
"...Vinna ale není jen na straně Windows OS, ale hlavně na straně starého, ale stále používaného BIOS systému inicializace a zavádění v současných počítačích..."


Toto není pravda. Vina je pouze na straně Windows. BIOS použití GPT a velkých disků ve skutečnosti nijak nebrání. Sám kombinaci BIOSu a GPT používám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 23:58:12
avatar
Takže rýpeš

Sám jsem psal v článku od dva dny starším, že UEFI v součansých Windows za jistých podmínek funguje, ale že většina současných desek UEFI nemá proto na drtivé většině současných PC je s většími disky nemožné vlastně fungovat ...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 19:08:58

Shrnme to co povazujes za rejpani do jednoducheho vyjadreni:

WINDOWS neumi 2TB+ disky a GPT na desce s BIOSem. Jiny nejmenovany OS s tim nema nejmensi problem.

=> kdyz to nekde s BIOSem funguje, tak za to BIOS nemuze. (i kdyz bych si EFI nechal libit)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 08:56:35

DD, fakt máš problémy se omluvit, když uděláš chybu! Co s tím má co dělat nějaký jiný článek?
Začínáš výpadat jako český politik - ty se také neomlouvají - neumějí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 10:53:18
avatar
vzhledem k tomu že o tom článku mluvím i v tomto článku, myslím že má ... já se klidně omluvím za toto zjednodušení, co jsem použil, ale jinak je jádro věci pravidvé a luvil jsem o něm i dříve a omlouvat s enemám za co ...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 05:24:41
avatar
Takže když budu mít instalačku Win Vista bez SP1 a desku s UEFI, tak jsem v háji? Já vím, že tu máme V-Lite, pomocí kterýho si můžu vytvořit instalačku a doplnit do ní aktualizace, ale to taky není pro každýho hračka...
Jo, a je zajímavý, že vinu na BIOS v případě nepoužitelnosti 3TB disků svalují i na jiných webech, já to dokonce četl na jednom profesionálním...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 01:21:16
avatar
No jo, opět nadávání na MS v kurzu, jak jinak

Ale uvědomte si že bez Microsoftu by se počítače nikdy takhle nerozšířily
Byly by užívány vědci, v armádě a pár nadšenci ale nikdy by takový boom nenastal nebýt MS a jeho Windows 95
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 13:22:19

Citace:
No jo, opět nadávání na MS v kurzu, jak jinak


To jsou jen plané řeči. Na dnešním poměrně úzce vymezeném tématu si můžeme demonstrovat hned několik zcela konkrétních vysoce neprofesionálních rozhodnutí Microsoftu, které zprasily to čemu říkáte počítačový průmysl. V mnoha případech by i pologramotná opice napáchala méně škody.

Počítačový boom neodstartoval Microsoft. Dokonce ani myšlenku počítačů pro všechny neodstartoval Microsoft. Microsoft se jen chytře svezl na vlně jiných, které nevybíravými praktikami následně zlikvidoval.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 14:28:01
avatar
to je pravda, neodstartoval, ale udělal uživatelské prostředí příjemné pro široké masy a o tom to je
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 14:39:14

To je nesmysl. To "uživatelské prostředí příjemné pro široké masy" nabízeli konkurenti dávno před Microsoftem. Vzpomeňme Xerox, Apple, Amiga, velké množství variant Unixu...

Tedy, pokud za to příjemné prostředí nepovažujete MS-DOS, což i na svou dobu byla zastaralá a téměř nepoužitelná hromada software.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 21:26:39
avatar
ale kdo s ním první slavil úspěchy? Prostředky MS můžou být sporné, ale efekt masového nástupu do domácností začal s Windows 95, to nelze popřít
Konkurenti mohli nabízet lepší ale MS přišel a prosadil se plošně o čemž se jeho konkurenci mohlo zdát
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 08:59:13

Ukradl a zkurvil prostředí, které u konkurence opravdu bylo příjemné pro široké masy. A potom ten lup dovolil krást dál ... Pomohlo to jen rozšíření pirátství.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 19:49:01
avatar
To zas bude problémov, nadávok, nedostatok ovládačov, nekompatibility a "bezpečnostných" otráv. Som zvedavý čo príde do tretice, prvá bola Visťácka "Kontrola používateľských kônt", v sedmičke sa k nej pridalo "Centrum akcií" tak čo to bude tentoraz. Kontrola pravosti užívateľa
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kompatibilita 2010-10-09 20:07:50
avatar
Já hlavně doufám, že zůstane kompatibilita se starými programy, případně se ještě zlepší. Nové vychytávky mi nevadí, naopak je vítám, ale nemuseli by být řešeny na úkor zrušení kopatibility s těmi starými. A hlavně doufám, že budou myslet i trochu do budoucna, aby se z osmiček na devítky dalo přejít snadno:-)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 23:36:55

To je právě to, co to všechno zprasí!!! Kompatibilita. Pořád musí něco pozpátku podporovat. Nejlépe od klínového písma. Naopak musí udělat tlustou čáru a začít od znova, s kompatibilitou BUDOUCÍCH technologii. Aby firmy přišli s novou technologii a byla plně podporována a né vyloučena pro nekompatibilitu se starým (samozřejmě vytvoření určitých standardů proti přílišné roztříštěnosti).
vitai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vázáno na BIOS? 2010-10-09 20:32:12

"Na vině je mimo jiného také to, že Windows XP/Vista i Windows 7 jsou vázány na zavádění pomocí BIOSu"

Tady musím oponovat. Windows 7 mají nativní podporu pro UEFI.
Na své minulé MB jsem UEFI měl (MSI P45D3 - MSI dávalo na výběr BIOS i UEFI flashe) tímto způsobem Windows 7 nainstalované - tzn. GPT partitioning a .EFI Bootloader.

Ale rozhodně je dobré slyšet, že i Windows 8 by se na UEFI mohl více zaměřit. Mám teď novou MB a jsem zase u BIOSu... což je škoda
Už aby tu byly doby kdy je BIOS sprosté slovo )

EDIT: Samozřejmě musím zmínit, že tuto UEFI podporu mají jen x64 verze Win7.
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 20:36:49

jen aby vám to našení z EFI rychle nezhořklo

PS.: Podporu pro EFI mají tuším i Visty SP1
vitai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 21:02:44

UEFI, bacha na to ;)
Je rozdíl mezi EFI(také označováno verzí 1.x) a UEFI(verze 2.x).
EFI používá Apple a nepodporuje "Legacy" Boot. - Nenabootuje OS bez .EFI bootloaderu.
UEFI je naopak otevřený standard s podporou "Legacy" bootu.

EDIT: To sedí, Vista by taky měla mít od SP1 podporu.
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 21:17:30

EFI je dodnes platný a používaný termín. UEFI je jen další označení pro totéž, vycházející z faktu, že EFI se dále vyvíjí pod UEFI konsorciem. S emulací BIOSu (legacy boot) jako rozdílem mezi verzemi bych tu příliš neoperoval, protože EFI používají nejdéle systemy s Intel IA64 (Itanium), kde žádný "legacy boot" nikdy nebyl a nikdy nebude.
vitai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 21:39:37

Ano, souhlasím.
Nicméně to, že u Itania nikdy "legacy boot" nebyl a nikdy nebude, celkem jasně vychází z toho, že IA64 != x86 && AMD64(Intel EM64).
Tady nikdy legay mód nebude, moc společného totiž nezůstalo.

No ale (U)EFI rozhodně vidím jako budoucnost. Už aby byl příští rok...
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 21:50:33

No prave proto. EFI pochazi z Itenium sestav, a emulaci BIOSu do něj naroubovali az na x86 platforme. Tezko tedy predpokladat, ze nove verze EFI/UEFI se poznaji podle podpory emulace BIOSu, když většina systému s EFI nikdy BIOS nepoužívala.

Já jsem ohledne EFI pomerne zdrzenlivy. Podle kritiku EFI nejvetsi nedostatky BIOSu vubec neresi, akorat se nam tim MB firmware rozrusta do vetsich rozmeru a lze navic predpokladat, ze nekteri vyrobci toho vyuziji k zapleveleni desek sestav bloatware.
vitai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 21:59:17

Ze své zkušenosti musím říct, že UEFI s bootem například Windows XP, popřípadě Ubuntu nemělo nejmenší potíže.

To je pravda, je možné, že výrobci využijí nových možností a nahážou k tomu nesmysly.

Mi se na UEFI líbí binární, "executable", bootloadery. Je to osvěžující změna oproti BIOSu mít .EFI bootloadery více operačních systému paralelně na jedné partition aniž by jeden přepsal druhý.
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 13:39:48

Citace:
Mi se na UEFI líbí binární, "executable", bootloadery. Je to osvěžující změna oproti BIOSu mít .EFI bootloadery více operačních systému paralelně na jedné partition aniž by jeden přepsal druhý.


To lze bez problémů provozovat už dnes s BIOSem. Stačí používat správný bootloader.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 23:24:05
avatar
podpora a nativní připravenost je něco jiného ;)
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2010-10-09 21:58:19
avatar
Mám hloupej dotaz, ale co vlastně je tak přelomovýho na UEFI popřípadě link na info. Co jsem zatím četl, tak to zrychlí bootovaní a možná to nějak pomůže. Ale v čem je to tak Uber nové a dobré? "Jsou věci, které jsou lepší staré, protože nové je už kvalitní udělat neumíme."
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 22:08:58

EFI rozumí rozdělení disku typu GPT, BIOS umí jen značně zastaralé a nevyhovující rozdělení disku typu MS-DOS.

Ve skutečnosti ovšem není třeba, aby BIOS rozuměl tabulce rozdělení disků, a lze normálně používat GPT. (128 primárních oddílů, a disky větší než 2TB).

EFI pak přináší možnost různých vestavěných aplikací, což může být užitečné v případě servisních utilit, ale naopak příšerné v případě běžných aplikací.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 22:20:06
avatar
Díky za uvedení do problému věci. Jen mě zajimalo, zda to přinese něco rapidního. Jestli to bude revoluce nebo jen zase malá evoluce.
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 22:37:24

Pokud pouzivate Windows, prinese vam to moznost pouzivat GPT. Coz je velka vyhoda. Ovsem ta prameni jen z neschopnosti Windows pouzivat GPT na deskách s BIOSem. Jine OS umi GPT pouzivat i s biosem.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 23:55:36

Windows 8 dává jedinečnou možnost odstřihnout se od všeho zastaralého co OS pořád tahá za sebou ve jménu kompatibility (32 bitu, problém BIOS/GPT...) a začít znovu. Za dveřmi máme 128 bit CPU (o OS nemluvě), a pořád tu máme 32 bit aplikace. Kdo má 32 bit CPU? Pár zoufalců pro psaní na PC + Net (Když víc nepotřebují, proč ne). Vzhledem k tomu, že Win8 je v podstatě hotový, tak to nehrozí.
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 09:38:40
avatar
tech par zoufalcu je vetsina uzivatelu PC

a jak uz bylo receno, BIOS za nic nemuze, vsechno lze vyresit na urovni OS
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 12:31:18

Ale většina jich má CPU 64 bitů, jsou už tady pěkně dlouho. S tím OS plně souhlasím (podívej se na můj první příspěvek). OS by se mě přizpůsobovat HW a max. využívat jeho možností.
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 13:15:20
avatar
Muzes uz s tema blabolama o 128-bit CPU prestat? Kdo dnes potrebuje vic nez 4 PiB pameti??
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 13:42:27

640kiB je dost pro každého
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 17:45:09

Myslíš, že na něm nepracují?
Dnes ne, ale Hw musí být v předstihu. I když to bylo mysleno trochu obrazně.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 16:00:05
avatar
A jaký smysl má se odstřihnout? A proč přecházet z 64-bit na 128 když ty rychle zastrají, proč ne na 256 nebo třeba 4096, aby to vydrželo pár (desítek) let?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 17:14:12

Nemluvil jsem o 64 bitech ale 32 bitech. Ty mě štvou. Máš 64 bit CPU, 12 GB kit RAM a 32 bit aplikace. K čemu? SW výrazně zaostává, v rámci kompatibility.
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 21:46:09
avatar
Kdyz dnes minimalne v CR bezi 95% vsech PC na MSW XP s max 512 MiB RAM? Pokrok je dulezita vec, ale je nutne myslet trochu realisticky ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 23:21:58

Citace:
Kdyz dnes minimalne v CR bezi 95% vsech PC na MSW XP s max 512 MiB RAM
Kolikrát jsi na tu hlavu spadl? XP na NB se dlouho neprodávají, to samé složené PC (výborné akce TESCO atd.). 512 MB? Každý kdo hraje novější hru si moc neužije. Těch 12 GB je samozřejmě nadsázka, ale realistická.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 02:44:32
avatar
No, dobrej pokrok po tolika letech
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 22:31:12
avatar
snad budou už všechny win schopné instalovat z předchozího a né jako dneska W7 který při installu z XP musí formátovat všecko.
EDIT: opraveny překlepy a tak, né že by mě nějak zajímal jazyk nebo lamy dávající zbytečně palce dolů při každé příležitosti.
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2TB+ 2010-10-10 18:03:17

resil jsem pred rokem instalaci systemu na 6,5TB oddil a nepovedlo se mi to tam nainstalovat. Pomohlo vytvorit na nich 2 raid pole (diky o veliky intel matrix raid). Jedno male kde bylo vse pri starem a druhy GPT. Tenkrat jsem s tim docela bojoval a koukam ze jsem predbehl dobu, protoze tato problematika bude v kurzu teprve behem nasledujicich 2 let.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 18:08:23
avatar
Pevne verím, že Win8 bude len x64.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 21:04:15

mi povídej
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 08:01:23
avatar
Souhlas,myslím že mají ještě hodně co dolaďovat ale zase na jednu stranu kdyby všechno doladily hned na čem by pak dělali.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 674x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 449x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 945x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1191x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6