Windows VISTA definitivně končí – skvělý a zbytečně kritizovaný první moderní systém. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 11 April 2017
altMicrosoft zcela ukončuje podporu tomuto deset let starému a nedoceněnému systému.

 

 

 

 

Jsou povedené Windows a jsou méně povedené Windows. Z nějakého mě nepochopitelného důvodu jsou Windows Vista obecně vnímány jako jedna z nejhorších verzích. Osobně s tím nesouhlasím. Používal jsem Windows VISTA ode dne jejich vydání až zhruba rok po vydání Windows 7, bez jediného problému s čímkoliv. A na rozdíl od XP byl systém opravdu pěkný :).

Proti Windows XP byl Windows VISTA krok správným směrem, krok do moderní doby. Designově položil základy Windows 7 i 10. Technologicky to byl mnohem aktuálnější a lepší systém a na pěkné aero nedám dopustit :). Proti Windows XP v něm bylo spousta věcí lépe fungujících, podstatně ubylo pádů systému atd.

Část kritiky na VISTA směřovala kvůli jeho dobovým „vysokým“ hardwarovým nárokům, které byly obecně vyšší než u XP. Osobně jsem to nikdy moc nechápal, VISTA běžely skvěle i na průměrném PC natož na herních i kvalitních mobilních PC té doby. Windows VISTA je ve skutečnosti extrémně dobrý systém, který posloužil jako základ pro Windows 7, jež měl několik dílčích vylepšení, lehce odlišný design, ale v celku to byl systém, který je vlastně vyladěná VISTA. Je zajímavé, že W7 už populární je :). Pravděpodobně za tím je však fakt, že výkon dostupného běžného HW se podstatně zvýšil od uvedení VISTA, takže nároky Windows už nebyly problém. Stejně tak MS poprvé celkem otevřeně nechával betatestovat Windows 7 před vydáním zcela veřejně a každý mohl RC verzi používat, takže řada věcí byla lépe připravena pro uživatele a design už nebyl takový šok. 

Každopádně Windows VISTA považuji za neprávem shazovaný systém, systém, který však znamenal zásadní přelomový přechod od prehistorického designu Windows 95/98/ME/XP k modernímu Windows 7/10. A to i technologicky. Aktuálně oznamuje Microsoft konec veškeré podpory. Už žádné bezpečnostní aktualizace systém nedostane.

Otázkou je, koho to trápí? :) Vzhledem k nezasloužené pověsti a značné setrvačnosti zákazníků se nikdy výrazně nerozšířil. Fakticky na to ani neměl čas, protože tady byl proti XP i nástupci W7 jen velmi krátce. Aktuální procentuální podíl se pohybuje v desetinách % a tak nejspíše dožívá na některých starých PC. Přeci jen vylepšená verze Windows VISTA, kterou známě jako Windows 7, byla na trhu podstatně déle a je samozřejmě lepší a mnohem populárnější. U VISTA se navíc bavíme z pohledu PC o dávné historii, když vyšla v roce 2007 a maximálního podílu 40%, dosáhla v roce 2009.

Stejně jako konec podpory předchozích XP i v případě VISTA to znamená automaticky i konec podpory dalších aplikací a hardwaru, i když je pravdou že v tomto ohledu je řada výrobců a vývojářů napřed a už dávno spousta aplikací, her i hardware pod starším Windows než W7 nelze spustit. A aktuálně už končí i podpora pro W7. Windows 10 už je ostatně na trhu 2 roky, dost dlouho na to, aby se osvědčil a vychytaly všechny hlavní mouchy a starší technologicky dávno neaktuální W7 se nechalo stranou …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 14:57:30
avatar
Windows Vista bol rozcarovany system. Kym ja som ho nemusel, lebo mi nikdy nesadol ako po technickej tak aj po vizualnej stranke a s otvorenou narucou som prijimal 7, ktorej som bol este minuly rok verny, kamarat neda na Vistu dopustit a spolahlivo mu finguje na asi 6 rokov starom notebooku Asus F5RL. Paci sa mu, a je fakt, ze len s Vistou mu funguje vsetko, naproti XP ci 7, kde mal vzdy nejake problemy, a kde 10 uz ani nejde nainstalovat. Vista akokeby si vyberala, ktora hw konfiguracia jej sadne a tam isla spolahlivo az do konca
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 15:03:52

Visty mě naštěstí až na jeden laptop komplet minuly, ten laptop to tedy vynahrazoval...
Ano, jako systém to asi nebylo špatné, ale jako produkt v reálném životě (tedy mimo jiné ovlivněn i výrobci HW a ovladačů) to bylo opravdu k zapomenutí co to jen šlo. Možná prostě jen musely vyšlapat cestičku k W7.
Ostatně, obgenerační úspěšnost OS od MS je defakto pravidlem že
...a pravda, ještě jeden desktop, tam jsem rozběhával multifunkční tiskárnu. Tak to muselo MS a dost možná spíše HP? škytat ještě týden, to hnulo opravdu žlučí.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 15:11:21
avatar
Ano, Vista měla i dobré stránky, kamarádovi tak vadila, že díky ní mi prodal zánovní notebook za hodně dobrou cenu. Že XP nepodporuje a s tímhle šmejdem se on otravovat nebude. 14 dní jsem to zkusil, pak pár dnů řešil ovladače a nakonec zdárně přeinstaloval na XP. Rok na to přišli W7 a s nimi sloužil dobře dlouhá léta.
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 15:14:15

Dovolím si nesouhlasit. Sedmičky šlapaly jako víno na několika počítačích, kde Visty byly neuvěřitelně pomalé. A ano, týkalo se to zejména slabších kancelářských strojů, ale o to je to důležitější. V práci si málokdo může dovolit čekat, než se systém uráčí odpovědět.
marek1221 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 15:20:06

Souhlas s článkem!!! Sám jsem jel na Vistách 64-bit 2 roky a nikdy jsem s nimi neměl sebemenší problém... Lidi nadávali i s příchodem Windows 10 a nyní je už tento systém masově rozšířený...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 15:30:20

Není Je to fiasko. MS chtěl miliardu instalací, nemá ani polovinu...
marek1221 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 16:01:48

Jsou v tom započítané i nelegální instalace? Asi těžko... V tom případě těch instalací bude daleko více...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 16:04:35

Jako že u té miliardy počítal pirátské kopie, u těch 400, ne?
marek1221 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 16:16:23

Vždycky je potřeba počítat i s pirátskými verzemi a MS to moc dobře ví... MS ty prachy vydělá někde jinde, jinak by to nedělali... Jen jsem chtěl říct, že vždycky, když je něco nového, tak to lidi spíše odmítají a jsou skeptičtí, zvlášť v případě operačních systémů MS...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 16:25:01

Ještě jednou. MS chtěl miliardu, rok to bylo zadara, + tedy jak píšeš započítaní piráti.
Aktuálně, i s piráty tedy a po roce zadara není na polovině.

To je prosté porovnání dvou čísel, nic víc v tom nehledej
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 07:34:17
avatar
Zadara ano, ale pro ty co mají starší legální OS. Tuším Vista a vyšší. Pokud mohu něco říci k těm nelegálním OS, tak už si nepamatuji kdo řekl tuto památnou větu. "Raději ať lidi nelegálně používají náš OS, než aby používaly legální konkurence".
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 09:46:36
avatar
Že by Bill?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 11:17:47

Upgradem na 10 šli legalizovat i pirátské verze (Microsoft o nich věděl, ale snažil se dosáhnout nesmylnýho cíle).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-18 09:10:04
avatar
Windows 7 a vyšší a kupodivu jde udělat přechod z Windows 7 na 10 dodnes. Stačí si vytvořit instalační medium (DVD-ROM, USB) Windows 10 přímo ze stránek Microsoftu a buď se spustí autorun nebo spustíte setup a po updatu na W10 proběhne bez problémů i aktivace. Zatím stále čekám, kdy tohle vypnou.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 16:46:54
avatar
Spousta uzivatelu ten system nechtela ani zadarmo, tak proc by ho potom jeste kradli o.O
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 18:31:53
avatar
Ano, jsou.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 04:29:21

Lidi nadávali vždycky.. ale už si to nikdo nepamatuje. Problémy Vistou, Win8, Win10 jsou slabej odvar toho co bylo s windows XP (omalovánky..). Jenže tenkrát spousta lidi neflamovala na netu, protože připojení se ještě často platilo za minuty.. . A no a Microsoft vydal SP1 a pak nechal jeden systém tak dlouho na trhu až se na to zapomnělo
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 09:49:25
avatar
Není a osobně jsem se vrátil z Win10 na Win7. Protože pod Winama 10 to často pořád na něco čekalo. A pod Win7 jede systém jak na steroidech a to mám SSD disk a osmijádrový procesor, které prý Win 10 lépe podporují. Bohužel opak je pravdou
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 12:21:18
avatar
to je zaujimave, ja som presiel z W7 na W10 a nic z toho co pises mi nerobi. A prave na W10 slape PC ako na steroidoch. Uz mam W10 vyse polroka, takze nie je to len "cistou" instalaciou. W7 boli a su stale dobry system ale na novy HW uz urcite W10, ktory mi zacina vyhovovat aj po UI stranke a pracu s viac oknami. Kazdopadne tak ako W10 tak aj W7 sa zapisu do historie ako najlepsie os od MS.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 14:43:06
avatar
Taky jsem měl čistou instalaci Win 10. Ony ty Winy nejely hrozně, ale bohužel semtam systém zamrzl a čekal jsem několik sekund až desítky sekund než zas systém byl k dispozici. Stávalo se mi to obvykle když jsem brouzdal na netum takže mohla být bota v prohlížeči. Dělalo to když jsem měl otevřených hodně oken naráz. Používal jsem dva různé prohlížeče - od MS a Firefox. Dělalo to v obou stejně. No a když jsem nainstaloval zpět Win7, tak to vůbec ani jednou neudělalo
PS:pro mně nejlepší systém od MS je Win7 a to jsem u PC od doby Dosu ;-)
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-13 18:55:56

Jsem jeden z dlouholetých uživatelů Vista. Následně 7,8,10 a s Vistou jsem byl nejspokojenější. Nejhorší jsou pro mě zatím desítky. Po každé aktualizaci se mi zakáže přístup na internet. Každou chvíli se mi odpojí a znovu připojí externí usb disk. Občas se mi odpojí a znovu připojí cca po minutě WiFi. A nemůžu přijít na to proč. Nebylo to hned na začátku, ale začalo to postupně po různých aktualizacích W10. Ale co už. Bez toho by to nešlo vůbec....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-18 09:49:58
avatar
To vypadá na HW problém, podle mě se s tebou začíná loučit základní deska, pokud ti vypíná i Wifi, tedy pokud ji nemáš přes USB, pokud ti to teda dělají i zadní USB a ne jenom přední, pak by to bylo buď to špatnými kontakty v konektoru USB, nebo nekvalitním a dlouhým kabelem ke konektorům USB ve skříni. To už jsem zažil a nejednou. Prostě levné skříně to dřív mívaly na houby. První příznak toho byl, když externí HDD nechtěl přes přední USB naběhnout, když měl člověk k němu kablík, aby ho mohl napájet přes 2 USB, tak se většinou rozjel a jel, ale někdy to u někoho dělalo to, že se i tak odpojoval, ale u zadních USB to jelo bez problému i jen z jednoho USB.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-18 09:40:45
avatar
Mě to právěže to co popisuješ dělá hlavně ve Windows 7. Ve Windows 10 občas taky, ale aspoň ne na desítky sekund. Kdž mi to začne dělat ve Windows 10, tak restart OS pomůže a je na několik dní klid. Možná to dělá i kvůli tomu, že dávám PC jen uspat a mám ten prohlížeč při tom spuštěný. Ale ve Windows 7 jsem na to recept nenašel, ani čistý reinstal, za chvíli to začalo dělat znovu a restart to něřešil. HW problém není žádný, HDD bez jediného vadného, realokovaného nebo podezřelého sektoru, paměti otestované, chlazení CPU - chladno , i prach z case vyfoukaný. A i po výměně plotnového HDD za SSD ve Windows 7 problém, ve Windows 10 vcelku v klidu. Problém určitě v prohlížeči, ale na Windows 10 o poznání menší.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-18 09:30:37
avatar
To já mám vyzkoušeno, že Windows 10 na Phenom X3/X4 a Phenom II X3/X4 jedou citelně svižněji něž Windows 7. Stačí mít v systému aspoň 4 GB RAM. Možná to je lepším využitím L3 cache, protože takové zrychlení jsem na Athlon II X3/X4 nepozoroval, i když to jede taky líp než Windows 7. Sice testy výkonu mi nic takového nepotvrdily, ale pocitově jsou W10 na těch Phenomech takové svižnější něž W7. Hodně lidem jsem předělával PC, co už měli třeba nějaký rok hozený někde pod stolem nebo i ve sklepě a nepoužívali ho, protože byl pomalý a pokud to šlo, jakože ve většině případů jo, tak jsem jim do toho koupil za pár stovek 4 GB DDR2, kdo měl kliku a mohl jít do DDR3 tak i 8GB a za dalších pár stovek Phenom X3/X4 nebo Phenom II X3/X4 a k tomu Windows 10 a nestíhali se pak divit, jak jim to běží.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 09:50:52
avatar
Tygrous [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vim prd, ale.. 2017-04-11 15:28:39

Někde jsem kdysi četl, že M$ u Visty zkusil novou strategii práce s RAM. Tedy, že se Visty snažily nacpat a uchovat co nejvíce věcí v RAM. Takže tenhle systém měl po startu z 85% plnou paměť po spuštění. No ale v tý době bylo dost počítačů s málo RAM a ke všemu dost dlouho trvalo, než ten systém úplně naběhl. Nedej bože, když uživatel neměl snahu znovu otevírat právě zavřený program. Pak nastalo zase peklo v podobě uvolňování paměti a nahrávání dalšího znovu do paměti.
Já tedy nesplňoval představy M$ o správném používání systému a nevzpomínám na něj v nejlepším. Další systém (Win 7) tento management s RAM už měl rozhodně lepší - po startu win bylo použito tak 45% paměti.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 15:32:40

Jo, MS měl jakousi pomýlenou představu, že lidé pochopí, k čemu je Ready nebo jak se to jmenovalo. A že budou tehdy dost drahou flash kapacitu na toto alokovat. A že vůbec budou pátrat, vo co go, protože PR MS tradičně vůbec nezvládal....
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 04:40:57

Ono taky Visty64 byly první používanej systém s podporou 64bit aplikací zároveň s 32 bit. Což mimo jiné vede k tomu, že v RAM musí být vrstva knihoven, co překládá 32bit API na 64bit.
K tomu přidej lidi provozující Visty na 2GB RAM (a v některých případech i 64bit).
Při nástupu Win 7 měla spousta PC, kromě netbooků, 4GB RAM

Plus Visty neuměli akcelerovat 2D grafiku pomocí GPU. Takže prudce klesnul počet "Drawcallů" pro neWPF okení aplikace (takže zpomalilo GUI a žralo víc CPU). Což zasekalo spousta aplikací. (Win 7 už zase jo)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 23:20:50
avatar
To je sice hezký, ale problém je, že zatímco Vista potřebovala 4GB na to, aby se vůbec hýbala a na 2GB to byla tragédie, tak Win7 se hýbal už od 512MB a se 2GB fungoval už úplně v pohodě.
Win7 má dokonce takovou super vlastnost, že když mu dáš víc než 4GB (ideálně 8GB nebo víc, ale bylo to vidět i na 6GB), tak začně silně používat cache pro práci s disky a opravdu znatelně z uživatelského hlediska urychlí práci se soubory (ač na pozadí samozřejmě vše běží dál stejně pomalu).
Jak už tu někdo psal, Vista měla správu paměti špatnou i na poměry PC se 4GB RAM, ale v době kdy vyšla měla většina PC max 2GB, takže tam to nebylo jen špatné, tam to byla katastrofa.
Už si ani nevzpomínám, kolika nešťastným uživatelům jsem dělal downgrade na WinXP.

Win7 je sice Vista SP3, ale MS na vyladění zapracoval tak, že by si Win 7 opravdu nový název zasloužili i nebýt té hrozné pověsti Visty.
A známý slogan "Windows 7. Let's pretend Vista never happened" mluví z pohledu uživatelské oblíbenosti za vše ;-)
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2017-04-13 13:52:42
avatar
Někdy cca rok po vydání Visty jsem chtěl nahradit svůj 5 let starý počítač. Náhodou jsem byl u kamaráda, co měl nové PC, co bylo v HW minimálně 2x-3x lepší PC než mé a měl na něm Vistu.
Náhodou jsme na jeho PC potřebovali něco i udělat. Takové ty obyč věci. Otevřít nějaký program. Najít něco na netu a podívat se na nějaké video a foto.
Byla to hrůza. PC za 20k bylo tak o 1/3 pomalejší, než můj starý jednojádrový počítač. Vypadalo to, jako by on měl stařičké PC a já moderní mašinu.

Díky té zrůdnosti zvané Vista jsem si trochu rozšířil obzory na poli operačních systémů.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-18 10:05:01
avatar
A to jste ještě nazažil levné Notebooky(ne netbooky) od Aceru a i jiných značek, kde byly Vista a ten notebook měl jen 512MB RAM a ještě si z toho ukrojovala něco integrovaná grafika. Za to jsem měl dost často chuť někomu od Aceru rozbít hubu. Hlavně s takovouto konfigurací jsem se setkával u Aceru. Lidem jsem dal na výběr, buď jít do aspoň 4 GB RAM nebo do 2 GB a do XP. Časem se Visty zpomalily i se 4 GB RAM, tak jsem pak těm lidem co už měli aspoň těch 4 GB RAM instaloval Windows 7, aby se jim to zrychlilo.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 16:32:00
avatar
jediný co mi uvízlo v paměti bylo hrozivý čekání než se něco vyhodí. Po zmáčknutí DEL to trvalo snad 10s než se systém uráčil a vyhodil to takže jinak byl OK
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 16:37:45
avatar
na vistách jsem jel od jejich vydání, protože být na XP bya prostě tragédie..nutno podotknout, že XP nebyly až tak úplně legální... ^^ visty už jo a šlapaly úplně v pohodě, měl jsem tehdá 4 gb ramky, což bylo jedině k dobru a E6600 jestli si to dobře pamatuju a jediný pád jsem nezaznamenal win 7 jsem minul a přešel na win 8.1 a pak na 10...visty byly dobrý, také moc nechápu ten hype kolem že je to shit..to z 90% křičeli lidi, kteří měli v pc 1 gb ram, což na xp bylo až až...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 23:26:24
avatar
Ty 4GB nebyli k dobru. To byla naprosto nutná podmínka, aby se Vista dala používat;-) Přes to prostě nejel vlak.
Buď rád, že jsi nezkusil ten systém se 2GB RAM...

Na to, aby jsi zažil horor jménem Vista v plné parádě jsi nepotřeboval starou plečku. Stačil i novej levnejší počítač se 2GB RAM.
A v té době se zrovna začal šířit mor jménem "nač kupovat stolní PC, když si můžu za podobnou cenu koupit NB", takže o lidi, kteří si ten horor zažili, rozhodně nebyla nouze :-D
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 16:38:35
avatar
Toto je jediný web na kterém je Apple v úpadku a Visty byly zbytečně kritizované :-D masakr ale extrémní toto už....

Ani nejlepší HW své doby tj. WD raptor + i7 + 6GB ddr3 tri channel. Neuběhali Visty plynule. O stabilitě a spolehlivosti systému se vůbec nedalo mluvit ani v době vydání Windows 7. Dodneška si pamatuji ty noční akce jak s tou neprávem "kritizovanou Visou" snažil rozchodit PC, který přestal po aktualizaci nabíhat. Bože já se každý úterý klepal jak osyka, kdo zase zavolá.

Protože jsme v době Vist byli i Apple Authorized Resseler macy tehdy šli na dračku jako nikdy předtím! Protože kazdý věděl, že Vista je k h0vn* a na kancelářskym HW už naproto nepoužitelná.

Já jsem Visty pomalu ani neprodával. Protože zákazník s Vistama = mnoho, mnoho problémů a reklamací. A vysvětlujte lidem, že s vývojem OS nemáte nic společného. Kdo hrál hry tak stejně šel s novým PC do XPéček a kdo chtěl kancelář chtěl něco co zná a co mu bude fungovat. Až windows 7 to docela prolomily a to ještě prolamovaly hlubokou nedůvěru lidí proti novým systému od Microsoftu.


Prosím o zdroj, který potvrzuje že je Windows 7 technologicky zastaralý. Rád bych si rozšířil obzor. Protože kromě umělého nedodání DX11 a 12 mě nic nenapadá. (Podotýkám, že současné Verze windows 7 podporuje GPT a také UEFI boot) Proto jej třeba HP dává do Proboků s PCI-e SSD.

Dále prosím o zdroj dle kterého je Vista přelomový přechod proti XP ? Já si pamatuji milníky:
MSDOS - Windows 3.11
3.11 - Windows 95
Windows 7 - Windows 8

Vista Aero je jen skin.
Kostra systému a GUI se od windows 95 do Windows 7 prakticky nezměnila. Zpřeházení nabídek a přidání pár tlačítek je spíš facelift než revoluce.

* Pro pamětníky.
Kdo si vzpomene na Office 2007 s Ribony? Masakr ty hovory od lidí co si koupili compa Vista + Offc2007 a nedokázali ani napsat dokument, pak se jim to seklo. A už nenaběhlo a během toho byl jejich nový kancl PC za 45000 pomalejší než jejich Pentium 4 s XP.

** pro pamětníky kdo si pamatuje Visty a nekompatibilitu ovladačů s jednotlivými buildy systému? Jo po aktualizaci žádný zvuk nebo televize nebo taky obojí :-D Windows Media center prostě Rullezz!

*** pro pamětníky
Tehdy jsem začal lidem zálohovat data přes linux protože d3m3ntní "zabezpečení" Vás nenechalo z HDD se spadlým systémem kopírovat obsah uživatelský složky. Tedy z Windows to nešlo.. linux NP


Já jsem ty Visty prostě miloval.
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 18:39:41
avatar
V době vydání Vist Nehalem ještě nebyl aktuální byl 65nm Conroe a pak 45nm tock (jméno si nepamatuju), např. C2D e8400. Tedy maximálně čtyři jádra/vlákna a řadič paměti v severním můstku.
Ribbon se neomezoval jen na Office, ale třeba taky Wordpad či Malování, byl tedy součástí Vist.
Kostra systému se změnila u Windows 2000, kdy desktopová Windows přešla na jádro NT.

Jinak naprostý souhlas, koupil jsem si tehdy krabicovku Ultimate a nepřestanu litovat. Dokonce i Wiki si o tom myslí svoje:
The release of Windows Vista came more than five years after the introduction of its predecessor, Windows XP, the longest time span between successive releases of Microsoft Windows desktop operating systems.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 20:11:48
avatar
Nehalem v r. 2008 už ale byl. Stavěl jsem na něm počítač na přání zákazníka s krabicákem Windwos Vista Ultimate. Po týdnu tam šel downgrade na WXP a ten tam zůstal až do dnes!

Ten počítač běží 9let a nezastavil se! Vypín se jen tehdy, když se přidávali pevný disky.

Teď mu připravuji nové dělo s W10pro další tentokrát bude levnější jen 140k ten původní byl za 180k :-D .
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 20:49:59
avatar
Akorát Vista je tu od 11.4.2007 a Nehalem vyšel Q4 2008, tedy o rok a půl později. Psal jsem "v době vydání".
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 20:18:11
avatar
Len doplním, že kopírovať tie zložky, resp. sprístupniť ich obsah sa dalo aj pod Windows ale musel si mať MS operačný systém ktorý podporoval zmenu vlastníka zložky (XP Pro Vista Pro) v home to nebolo sprístupnené alebo len v núdzovom režime už si to presne nepamätám. Po zmene vlastníka zložky to už šlo vidieť, skopírovať, zmazať ...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 04:51:28

V milnících ti chybí nenávist, nestabilita a problémy s windows XP na starším HW. (přešlo to až s SP1)

* jó ribon, peklo ještě dneska... monitory začínají být širokoúhlé, co by mohl být lepší nápad, než ve všech aplikacích přidat 100pixelů tlustej top bar.
**já zase zažil Windows XP SP3, zabíjející WIFI na notebocích a stroje s win98SE rychlejší než nové stroje na winXP.
*** Hmm takže když fungují uživatelský oprávnění v filesystému je to problém? Stačil (a stačí) Admin account a převzít práva na složky. (Já vim trvá to, Linux s neúplnými NTFS drivery je rychlejši)
lukášc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 17:09:20

Pán Stach kritizuje Xpčka, ktoré sú asi najviac obľúbené.Na Xpčku som nikdy nemal žiadny problém, žiadny pád, aktualizácie išli dobre atď (nepočítam aj to, že pre hráčov to bol najlepší OS (potom bol najlepší win 7)).Wistu som vďaka bohu nemal vo svojom vlastnom PC, ale v škole sme ich na nových kompoch s Core 2 duo a 2GB ram mali. Išli plynulo tak mesiac. Kompy niekedy ani nechceli prihlásiť uživateľa. Tie "neprávom súdené Visty" boli až tak dobré, že na našej škole všetky nové PC preinštalovali na Xpčka. O tom, že základ Win 7 je u Visty vie aj retardovaný. Ale tvrdiť že boli lepšie a prelomovejšie ako Xpčka je k smiechu.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 04:56:33

Instaloval si XP v roce 2001(prosinec)-2002? před SP1 to byl taky problém za problémem a lidi zůstávali na win98SE a s omalovánkama nechtěli mít nic společnýho. Ještě mam schovaný SP1 CD (ne XP s SP1, samostatný SP1 dodávaný na CD, co se muselo instalovat po tom co se nainstalovali XPčka)
lukášc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 11:41:13

Nie to máš zas pravdu. Xpčka som mal od roku 2003. Samozrejme že zo začiatku stojí systém za ****. Ja som napríklad podobný horor zažíval pri Win 10 keď vyšiel. Bluecreen som predtým videl iba na Viste. No na Win 10 som zo začiatku strašne nadával a teraz po aktualizáciach je to fakt dobrý systém.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-13 00:21:30

No já si pamatuju, že pokud jsem neměl bluescreen při instalaci XPček, tak byl do měsíce reinstall . Pokud to mezi nakopírováním na disk a instalací jednou spadlo tak byl potom stabilní systém (minimálně půl roku..) Do dneška si netroufnu odhadnout proč.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 23:35:24
avatar
Přesně jak tu píše lukášc, tak přelomovej systém jako byl XP těžko uděláš bez chyb a Win10 na tom nebyl s problémy o nic líp než XP.
Nicméně jak XP tak Win10 se dali od začátku používat. Vista opravdu ne. A jak už tu někdo psal, žádná sláva to nebyla ani v době vydání Win7 po všech záplatách...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-13 00:24:06

Já si s Vistama kupoval nové PC, a neměl jsem jedinej problém. Ale byl to výkonej stroj s dostatkem RAM. Na notebook s 1 jádrem a 2GB RAM bych si to taky nedal.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 17:22:55

Do řady W 95/98/ME/XP, bych ME nenapsal, ME je jiná odnož, Visty sem měl, na téměř identickém notebooku jako později W7, Visty padaly, zatimco W7 mi padly za 5 let používání tak jendou za rok, Visty padaly tak zhruba každý měsíc jednou, stejně tak mi padají W10 tak jednou dvakrát do měsíce, ale to je dáno tím že nemám čas systém vypínat a startovat každý den, a ani ne tak systém jako aplikace s kterými pracuji. Je pravdou ze moc nářky nad Vistama sem už tehdy moc nechápal, protože proti mým zkušenostem s WXP byli o pořádný kus lepší a stabilnější, ony navíc ty pády byli způsobeny různými obskurními drivery a nebo aplikacemi, které kolikrát ani uživatel nevěděl že má a že k ničemu nejsou.
mystical77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vista 2017-04-11 17:32:17
avatar
Tento system bol hadam nocna mora vsetkych IT-ckarov. Pouzitelny bol ako-tak az po prichode SP2, bez neho to ani nemalo cenu skusat. Tie NTB, ktore v kuse len chrustali a chrustali s HDD, ale vobec nic nerobili, na tie nezabudnem nikdy. Oproti tomu bolo XP-cko Formula F1. Ked sa mi podarilo, prehovorit zakaznika, aby ostal pri XP, taku ulavu som uz hadam nikdy nazazil. O ovladacoch a ich funkcnosti/spolahlivosti sa ani nejdem rozpisovat. Ano bol to skutocne WOW operacny system, ale v uplne inom zmysle.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 23:46:46
avatar
Až jsem uronil slzu při té vzpomínce, díky ;-)

Mě Vista vlastně změnila IT život. Když jsem viděl u zákazníků tu hrůzu a děs, tak jsem z Win XP udělal upgrade na Kubuntu a do vydání Win7 RC jsem spokojeně spravoval všechny sítě a zákaznická PC z Linuxu s WinXP ve virtuálce. Bylo to sice taky dobrodružství, ale otevřelo mi to oči a dneska jsem díky tomu Linux Sysadmin.
A tak už nespravuju po večerech kancelářské plečky a nepřijímám hovory od k infarktu vystresovaných právníků, kterým jejich úžasný nový systém přes oběd zrestartoval PC s rozpracovanou obchodní smlouvou za miliony a oni o tu smlouvu přišli;-) Teď mám vzrůšo akorát když umřou disky v serverech nebo vývojáři něco opravdu epicky nedomyslí a udělají to tak šikovně, že to projde všemi úrovněmi automatického testování a vybouchne to až na produkčních serverech:-)

Takže já bych vlastně měl bejt MS za Vistu ještě vděčnej :-D
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-13 01:30:15

Ano, co me naucili win10? neustale ukladat kdyz odchazim od ntb, protoze kdyz se vratim muze se stat ze je system po restartu aniz bych sam chtel. A pak pul hodiny oteviram co sem mel predtim.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-14 21:17:59
avatar
A co takhle tuhle úžasnou vlastnost vypnout? Nepřijde ti to lepší? ;-)
Zakázat to v registru funguje stále stejně dobře jako když se tahle úžasná funkce objevila spolu s WinXP SP3...
Já mám své nervy příliš rád na to, abych tuhle věc nechával zapnutou :-)
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 18:04:35
avatar
Je to skutečně definitivní, nebo zůstává omezená placená podpora jako u Windows XP?

Pochybuji, že by si Microsoft nechal utéct $$$. Zase na druhou stranu těžko říct, jestli někdo Visty používá tak moc, aby se mu to vyplatilo.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 18:10:19
avatar
Já bych to shrnul, tentokrát jste pane Stachu se svým názorem osamocen jak střízlivý poslanec v parlamentu a já osobně bych raději dvě hodiny poslouchal jehovistu, nežli muset znovu instalovat tu jeho Vistu...
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 18:25:17
avatar
Nedá mi to a jako obvykle si zase zaryju do nadpisu.

První moderní systém? To je někde v Guinessovce? Pokud by se mě někdo ptal, co byl první moderní operační systém, tipnul bych Berkley Unix. Prohlásit jádro NT za moderní se mi zdá naprosto zcestné, byť samozřejmě Windows Vista byl oproti Unixu z roku 1977 někde jinde.
NT POSIX přestalo podporovat na přelomu 21. století a teď se k tomu zase vrací, ale Vista byla v tom mezidobí. Jestli na Vistě bylo něco nového, tak to bylo UAC (známe jako Sudo z unix-like systémů už pěkně dlouho), prefetch (unix-like byl opět dřív) a superfetch (totéž). Nový filesystem M$ nepřinesl (ani Win10 z toho neumí nabootovat), uživatelské rozhraní řadí k OS jen Microsoft (nikdo jiný si to nedovolil, ani Microsoft už si to dneska netroufá), a PowerShell byla jen nutná evoluce CMD, aby M$ dohnal starý dobrý Bash.
DX 10 je technologie M$ a nikdo jiný ji nemůže mít, tu těžko počítat. DRM nepovažuji za plus. Licence! Microsoft vydal kolik různých variant? Ta nulová evropská, Home Basic, Home Premium, Enterprise, Ultimate, a to vše navíc v OEM *2. Ribbon a Aero není technologie OS. Bitlocker byl jen v některých verzích, Microsoft Defender přišel až později, balíčkovací systém měl být už v XP a EU to zatrhla. Hardwarové požadavky, které byly značně podceněné? Zkoušel někdo Vistu rozběhnout na PIII 800Mhz a 512MB RAM? No a co víc Vista uměla, že ji to stavělo do pozice "prvního moderního systému"?

Pokud bych měl vybrat "první moderní desktopový OS od Microsoftu", byly by to Windows XP 64bit. Jejich podpora stála za starou bačkoru, ale to se v tomto případě snad nehodnotí. A prosím neplést s Windows XP, to, že to stejně vypadá, neznamená, že to má něco společného.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 19:34:21

Nevidno ? Že takmer za každou vetou má p. Stach dvojbodku a koniec zátvorky ? Ten je v narkóze a potom píše také články
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 19:10:20
avatar
Já už články ani nečtu, takže těch zhulených smajlíků jsem si nevšiml. Stačí mi už jen nadpisy, abych věděl, že dál nemusím pokračovat.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 18:39:52

DD to je čo ? Či ďalší článok z rubriky 1.apríl ?
lubosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 19:28:05

Co si vzpomínám, tak Visty byly pocitově často o dost pomalejší než XP. A dál oproti Vistám se výkon s přechodem na 7 zvýšil, přitom na stejném hardware.

Na konkurenčním webu je srovnání výkonu dle konfigurace, např. doba bootování je na nejhorší konfiguraci u XP a 7 srovnatelná, u Vist 2x pomalejší. A naopak u nejvýkonnější konfigurace jsou 7 konečně rychlejší než XP ale Visty pořád výrazně ztrácejí, oproti 7 polovinu.

Tím chci vyvrátit tvrzení, že Visty byly pomalé kvůli tehdejšímu pomalému hardwaru. Ne, 7 na stejném hardwaru byly znatelně rychlejší.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 19:59:11
avatar
Vista sa dá nazvať dobrým a použiteľným operačným systémom od tej doby čo na ňu vyšiel Service Pack 2. Inak bol hlavným dôvodom jej nepopularity fakt, že aj na výkonných počítačoch bola pomalá, na tých menej výkonných to bolo utrpenie. Ďalším problémom bola brutálna nekompatibilita a nepripravenosť na nové ovládače. Hromada ľudí mala doma laserové tlačiarne, scannery či iné periférie na ktoré neboli pod Vistou ovládače a Tí ľudia nemali chuť kupovať všetko nové len preto aby mali nový operačný systém. Ja som takto prišiel k niekoľkým scannerom a rôznym laserovkám. Jednoducho na to výrobca nevydal ovládače resp. ich vydal neskôr. Takisto to bol začiatok doby "nátlaku" na užívateľa, kedy sa začali "nedodávať" ovládače od výrobcov notebookov na XP iba na Vistu, ľudia na to samozrejme reagovali negatívne, nikoho nepotešilo, že ho otravovalo defaultne zapnuté UAC, prednastavené tlačítko uspávania namiesto vypínania a iné detaily na ktoré neboli užívatelia Windowsu XP zvyknutý. Súhlasím ale s tým, že oproti W8, W8.1 a W10 je Vista naozaj skvelý a moderný systém.
Panda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 20:44:33

Měl jsem na svém tehdy novém PC dualboot XP a Vista kvůli několika programům, které na Vistě neběžely. Většinu času jsem trávil ve Vistách. Samozřejmě, měly své problémy, po nějaké době chtěly přeinstalovat, aby zrychlily, a Windows 7 pak oproti nim běhaly daleko lépe. Nicméně za nějaké tři roky používání jsem ani jednou ve Vistě nezažil BSOD, který byl díky mé tehdejší ASIO zvukové kartě pro domácí studio a nedoladěným ovladačům velice častý. Tutéž BSOD jsem za minotirní část času na PC v systému XP na tom samém HW potkal asi desetkrát. Živě si pamatuji, jak si někteří mí známí nainstalovali Vistu do svých obstarožních PC a nadávali, že jim nejede. Pamatuji si, jak si moji spolužáci na VŠ nakupovali levné ACERy za deset tisíc korun a nadávali, že jim Vista vůbec na notebook nejede (se svým tehdejším Lenovem za 35000 jsem se jim smál). Vista nebyla zázračným systémem. Ale rozhodně byla zlomovým krokem na cestě Microsoftu k modernímu pojetí OS, díky nemuž pak přišly Windows 7. Jen ignorant nebo mudla něco takového může popírat.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 00:02:34
avatar
tak tak,ja s VISTou nemel zadny problem,pamatuji si ze jsem mel v PC XP a VISTU,abych mohl prepinat na XP kdyz vsude se psalo jak je VISTA na ....,nakonec jsem XP po pul roku dal pryc,protoze jsem to XP mel v PC-asi jen pro paradu,za toho pul roku jsem nemel problem a tak jsem na XP vubec nebyl."Problem" jsem mel snad jen asi stim,ze jsem na LANce nerozbehal starou DOTU ,jinac ovladace ok,SW okay atd.

proste VISTY byly meznikem co lide zezacatku nechtely,"podobne" tomu bylo i u-Millenium vs XP
JoEx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-11 22:44:52

No,ako sorry, ale kto povie alebo napíše toto : VISTA bol skvelý operačný systém...
TEN NEMA ČO ROBIŤ NA WEB PORTALI O SOFTWAROVYCH a HARDWAROVYCH NOVINKACH !!!!!!!!!!!!
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 09:13:49

DDW se zabiva spis bulvarem a je to spis nazorovy blog, urcite se nejedna o seriozni informacni portal a na ceske sceneho tak ani nikdo nevnima, tedy je tu clanek asi OK bych rekl.
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 19:05:19

tohle je tak trochu cvičení na téma: Napiš provokativní článek pod kterým bude živá diskuze a hodně a hodně kliknutí... Takže i za mě máte pár kliků milý DD... (myslím klik jako klik, a ne klik jako klik...)
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 07:04:20
avatar
Visty byly pro me nocni mura. Pritelkyne mela VAIO s Vistama a porad nejaky problem. Sekalo se to, spoustelo dlouho, poradne to neumelo usnout/hibernovat - po probuzeni z 90% nasledoval nutny restart a opetovne cekani... strasny bazmek. Za to origo sedmicky ji behaji i po 4 letech od instalace naprosto uzasne. Nechapu tu chvalu - ten, kdo v mem okoli vyzkousel, tak byl rad, ze vysly sedmicky a ihned prechazeli.
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 07:57:53

DD měl asi jiné Visty než já. A to jsem je měl, nebo spravoval, na několika PC. Byly doslova noční můrou. Pomalé i na drahých PC, zmateně rozházená nastavení a hlavně bobtnaly úplně neuvěřitelně. Člověk nedal chvilku bacha a měly 40GB :-( Nelíbil se mi ani design, moc přeplácaný. Za mě nejhorší systém od MS. A to pamatuji i DOS prompt.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 23:59:07
avatar
No DD je měl nejspíš na jedné z nejlepších konfigurací své doby a vzhledem k povaze práce nejspíše stejně často reinstaluje OS. Takže ty nejlepší zážitky běžných lidí s NB se 2GB RAM a 5400ot diskem mu byli žel bohu upřeny a on dodnes neví o co přišel;-)

Navíc pokud si dobře vzpomínám, tak měl Vistu ještě v době, kdy většina lidí už dávno jela na Win7, takže pak neměl ani to srovnání, o kolik je Win7 na stejném železe rychlejší.

A proto tu vznikají články tohoto typu :-D
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 08:47:18
avatar
Windows Vista bol síce vizuálne pekný, ale pracovať na ňom bolo neskutočné utrpenie. Nestabilita, pomalosť, astronomické HW nároky, neuveriteľné problémy s ovládačmi - hlavne tlačiarne, scannery, herné konzoly a pod., rôzne "lebo Microsoft" problémy ako samovoľné výpadky siete, blue screeny... robil som v tom case IT admina v jednej firme, na tie casy sa doteraz snazim zabudnut.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 09:03:49

souhlasím s tím, že Vista byly strašně nedoceněné. Narozdíl od XP, které nevím proč byli tak milované (a hlavně si nesli nálepku stabilního systému, což do minimálně SP1 nebyla vůbec pravda a byli na tom stejně nebo i hůř než 98 (do stability 2000 měli ze začátku sakra daleko)). První moderní, ergonomický a uživatelský přívětivý systém. Možná ho poškodilo to, že ho začali dávat do sakra slabých hypermarketových notebooků, kde měl asi problémy s výkonem. Za mě počin od kterého jsem začal uznávat Microsoft jako opravdu technologickou firmu. Zažil jsem je na PC bývalé přítelkyně a nemůžu říct ani ň na stabilitu nebo rychlost.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 09:39:45
avatar
Vista byl oprávněně kritizovaný systém. Byl to nedodělaný Windows 7 PS: kvůli němu jsem se vrátil zpět na Win XP a dlouho mi trvalo než jsem našel odvahu nainstalovat Win7
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 12:23:04

Vista byla první systém, co jsem si legálně koupil.
Už od začátku jsem to provozoval na čtyřjádru se 4GB RAM a SSD. Bylo to parádně svižné (ještě aby ne).

Že to někdo cpal na nějaké staré šunky a čekal zázraky... mno, lidi byli zmlsaní tím, že všichni provozovali extrémně nenáročná XP, která vznikla v době Pentia II. Ale ze začátku byla XP úplně to stejné, jako Vista... pomalý systém kritizovaný za omalovánkovost. Akorát XP holt dostaly optimalizace v service packách 1 a 2, kdežto pořádný service pack pro Vistu se jmenoval Win7. To bylo celé.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 14:26:48
avatar
Pokud vím tak Win7 nemá větší nároky na HW než WinXp. Měl jsem koupený úplně nový notebook za 40 000,-Kč. A přesto to nejelo jak mělo a musel jsem udělat oficiální downgrade na WinXp. Protože to byl nový noťas byl problém sehnat ovladače pod WinXp, ale nakonec se povedlo po delším googlení vše najít a noťas šlapal jak hodinky ;-)
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 17:24:01
avatar
Nevím, co považujete za nároky, ale Windows XP měl v požadavcích 64MB RAM a Vista 512. Jasně, ani jedno nefungovalo, jak mělo, ale použitelná Windows XP byla na 128MB, na kterých Vista nefungovala vůbec.

Se Service Packy se nároky Windows XP zvýšily, ale víc jak 512MB RAM stejně nebylo třeba.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 19:05:47

XP s SP2 se provozovat na 512MB daly, ale kdyz se chtelo i neco delat, tak bez alespon gigace to bylo na prezdrzku.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-13 00:03:02
avatar
Přesně tak. Jako chudý student jsem provozoval dlouhé roky WinXP na 128MB a nebyl to žádný větší problém. I WinXP SP3 si bez problémů vystačili s 512MB a Win7 lze na 512MB taky používat. O Vistě to říct rozhodně nejde...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-13 08:01:05
avatar
Ten noťas měl 2GB Ram : Intel Core 2 Duo T7500 2.2GHz, paměť 2GB RAM, 15.4" širokoúhlý displej, 200GB disk, Blue Ray DVD mechanika, grafika nVidia Go8600MG, BT, WiFi, webkamera, Windows Vista Ultimate. Měl jsem ho v dokovací stanici připojený k extermímu monitoru a klávesnici.
PS: na Vistu měl v poho stačit v té době 1GHz procesor a 1G Ram
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-14 06:11:24
avatar
Lenze to v pohode nestacilo
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-13 22:14:19

Zřejmě máme každý jiné nároky. Měl jsem tu čest pracovat na PII 350MHz se 128MB RAM a XP. Pustit na tom cokoliv (kancelářské programy) bylo peklo a utrpení. Byl tam pochopitelně 7k2 disk atp. ale prostě to nešlo.
Sedmičky na 512MB si nedovedu představit. Na 1GB to byla swapshow. Opět podotýkám, že při práci. Koukat na nabootovaný holý systém by mě vcelku neuživilo.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 12:27:35
avatar
Ono to bol fakt skvely system, ale az po vydani W7 (co bola v podstate Vista v2.0). Dovtedy to bol doslova spomalovac PC az kym clovek nemal nadupanu masinu. Na nadupanych masinach to bol fakt skvely system a nebol dovod mat na takej masine XP ale ta kritika bola opravnena, kedze majoritna vacsina PC su kancelarske stroje. Naopak prave sucastny W10 je skutocne neopravnene kritizovany system, kedze uz polroka od vydania bol pouzitelny a dovolim si povedat ze lepsi ako stale vynikajuci W7
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 19:03:06

Nejvetsim problemem Visty bylo to, ze to vyrobci pocitacu cpaly i na sunky, kde by se sekaly i XP. Videl jsem to i na nejlevnejsich notebookach s 512MB pameti (kde si neco jeste brala integrovan grafika) a s necim takovym bych v tech casech nechtel delat pod jakymkoliv okennim (=grafickym, nemyslim jen od MS) systemem.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-12 21:37:12
avatar
Tak první co mi nový update dojebal jsou ovladače na grafiku, ale to se hned vyřešilo reinstalem. Takže pohoda nový update Windows 10 Zatím bez jediného problému ...
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-13 07:11:55
avatar
cože moderní systém ? vždycky jsem myslel že je dd technicky zaměřený.. byl to hnu ssystem
daret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows experience 2017-04-13 12:57:55
avatar
Pobavilo ma
"le v celku to byl systém, který je vlastně vyladěná VISTA. Je zajímavé, že W7 už populární je ."
- povedal by som, ze prave to odladenie bolo to preco je W7 popularny.

Ked prisli Windows XP, tak som ako spokojny pouzivatel W2000 na XP presiel. Vo svojej dobe to bol podobne "vyladeny" system, pouzitelny mozno tak na rychlych strojoch. O stabilite nehovoriac. Tak som sa pekne-krasne vratil k W2000.

Po rokoch s novym PC uz W2000 pouzivat neslo. Win XP sa zdala by jedina volba. To uz bol mimochodom k dispozicii Service Pack 2.
PC uz na WinXP stacil, system bol sviznejsi, ale stabilita stale nic moc (U mna az SP3 urobil system pouzivatelnym)
To ma prinutilo hladat alternativu a nasiel som Linux. Vtedy este Mandrake a dnes Linux Mint KDE. Odvtedy som spokojnejsi.

Co chcem tym povadat? Vista pravdepodobne pripravila uzivatelom podobny "windows experience" pri prechode z XP na Vistu ako mne W2000 na WinXP.
Takze ano odladena Vista moze byt dobra podobne ako WinXP SP3.

I ked doma pouzivam vylucne Linux, tak Windowsu som neusiel, v praci si prechadzam cez XP-W7 a okrajovo vnimam aj W10 (co bude asi tiez vyladena W.
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2017-04-13 18:13:08

Vista ?
Měl jsem tu čest asi rok na 4 komplech doma a 7ky byly vysvobození, najednou běhalo vše rychleji a lépe.

Popsal bych to asi jako takový rozdíl při přechodu z 98ček ( děs, hrůza ) na XP ( super na svou dobu ).
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-15 01:41:10
avatar
Hovorte si čo chcete ja s DD súhlasím Vista mi priniesla možnosť...nutnosť...kúpiť nové železo a DX10 v Crysis a Bioshock!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Visty 2017-04-18 14:47:25
avatar
To já si ještě vzpomínám na různé kuriozity z dob Vista. Třeba notebooky s 512MB RAM + předinstaované Vista a to si někdy ještě z RAM něco ukrojovala integrovaná grafika. Nebo když už tam měl někdo i 4GB RAM, tak tam měl 32 bit. verzi Vista. A nebo nesmyslně dlouhé instalace aplikací v 32bit. Vista, které v XP trvaly třeba 2 minuty, ale ve Vista klidně i 3/4 hod., tento problém jsem třeba u 64bit. Vista nezažil, ale zase aplikace po nainstalování buď blbnuly a nebo nejely vůbec, to se ale naštěstí časem spravilo a i ta pomalá instalace u 32bit. verzí Vista. Jenže vše začalo fungovat až v době, kdy začalo být 4GB RAM pro Vista málo.
A v době Vist zažil takový malý boom i Linux, právě díky Vistám. Spousta zkušenějších uživatelů, začala zkoušet Linux, já měl s Linuxem zkušenosti už z dob, kdy začínaly XP, tak jsem za Vist začal Linux taky trochu více aktivněji využívat a rozdával jsem dalším odvážlivcům "rady".
A pokud chtěl někdo jen trochu surfovat, napsat nějaký jednodušší dokument či tabulku, pustit si nějakou tu hudbu nebo film, tak mu Linux Ubuntu, Mint, SuSe, Mandriva apod. bez problémů vyhohovaly, až mě to překvapovalo.
A druhý malý boom Linuxu přišel s Windows 8.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 571x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 382x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1493x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6