WoT vstoupí do nové éry. Tvůrci ohlásily výraznou změnu pro rok 2018. A máme první ukázky.
Již v letošním roce bylo odhaleno, že World Of Tanks dostane zcela nový herní engine a dočká se kompletního grafického předělání. Nebylo ale jasno, kdy se tak stane a mnozí jsme doufali, že to tvůrci stihnou do Vánoce. Ale nestalo se tak. WarGaming tak alespoň připravil ohlášení těchto velkých změn.
World of Tanks 1.0!
Někteří asi víte, že samotná hra vlastně ještě stále není „full“ verzí. Příští rok se ale dočkáme! World of Tanks se dočká plné verze 1.0, což obvykle znamená přelom. A v tomto případě to opravdu přelom bude. Hra totiž přejde na zcela nový herní engine, který nabídne zcela nové zpracování grafiky, fyziky, zvuků prostě všeho. Nově sice bude používat herní mechanismy a vzdálenou podobu současné hry, ale vzhled hry bude úplně jiná dimenze:
Tvůrci nám tak servírují nejen nový trailer, ale především také větší info o tom, co bude a kdy se dočkáme. Stávající podoby WoT si tak budete moci užívat už jen zhruba 3 měsíce! Ano, World of Tank 1.0 se dočkáme v březnu 2018!
Pochopitelně, hráči mají spoustu otázek, zejména velká ruská komunita, na kterou se tvůrci výrazně soustředí, má obavy z vysoké hardwarové náročnosti, kdy průměrné PC ruského hráče je totální střep ve srovnání s tím, na čem hrají hráči na Evropských a Amerických serverech. WarGaming tak musel pro své vlastní dobro zajistit, že přes výrazně zlepšení grafické stránky nedojde k výraznému navýšení náročnosti hry. A soudě podle prvních testů to vypadá, že hra jede stejně, na některých strojích i lépe v nové verzi, než v té stávající. Vyzkoušet to můžete koneckonců sami, WG vydalo něco jako „benchmark“, který si můžete nainstalovat a vyzkoušet si, jak hra pojede na vašem PC.
Můžete si stáhnout ENCORE a nastavit rozlišení a nastavení grafiky, přičemž hra projede stále stejnou sekvenci hry (můžete si prohlédnout tu nádheru) a vyhodí score. S RYZEN ThreadRipper 1950X a RX VEGA 8GB OC mám v 1920x1080 na ULTRA kolem 30 tisíc bodů, 3840x1260 mám na Ultra pak přes 10 tisíc bodů. Kolik je to FPS nevím, ale hra vypadala bez potíží hratelně a plynule, i když určitě se dočkáme vylepšení, ovladačů atd. Každopádně je to velký velký posun. Bohužel to vypadá, že ENCORE nepoužívá DirectX12/VULKAN.
Další změny v roce 2018
WarGaming slibuje ve WoT pro rok 2018 další změny. Přepracuje části některých linií, zejména u sovětských tanků. Dočkáme se také dvou další národů (Evropských), velmi jistě polského (ačkoliv to je spíše kvůli marketingu) a pravděpodobně Italského.
Úprav doznají hodnocené bitvy, kdy budou opravdu odměňováni kvalitní hráči (to jsem zvědav). WG slibuje také úpravy tvorby teamů s ohledem na v současnosti nefunkční MM pro prémiové tanky s preferenčním MM. Ale říkají, že to nebude hned a zabere to čas a nepůjdou prý cestou „prostého vylepšení vlastností prémiových tanků. Dočkáme se také nových mechanik úpravy vzhledu vozidel a dalších věcí. Někteří v tomto vidíme možnost, jak by tvůrci mohli stáhnout ze hry viditelné Pay To Win mechanismy a vydělávat na kosmetických prvcích. Ale uvidíme.
Osobně musím říci, že WG během roku 2017 udělalo hodně změn k lepšímu, ale také řadu k horšímu. Úplně největší fail se jim podařil teď s Vánoční akcí, kdy nejen dali do prodeje E25, ale za pár drobných nyní mohl skoro každý dostat legendární Type 59, čímž mu tento status naprosto zničili (zejména když teď každý vidí, jak příšerný je to tank v současném MM nefungujícím pro vozidla s preferenčním MM). Pro mě osobně zůstávají hlavní negativa hra stále stejná:
1, Vítězství v bitvě nadále rozhoduje o ziscích zkušeností a kreditů a hráč co neudělal vůbec nic ale jeho team vyhrál dostává často více, než ten v prohrávajícím teamu, co se snažil. Osobně bych chtěl, aby vítězství nehrálo ve finálním rozdávání zkušeností a kreditů vůbec žádnou roli a hráči prostě dostávali odměnu za to, co v bitvě udělali. A každý kdo neudělal nic má dostat 0 zkušeností a 0 kreditů (což by vyřešilo problém botů a lidí, co si „vyjezdili“ Tier X).
2, „Prémiová munice“ – tvůrci tráví ohromné množství času laděním vlastností vozidel, zejména síly pancíře. Ten však u vozidel, která v něm mají mít výhodu, žádnou není. Zejména pro střední tanky stačí přepnout na prémiovou munici a výhodu pancíře soupeře zcela negujete. Čímž tak jako střední tank máte výhodu pohyblivosti, DPM i penetrace a těžký tank připravíte o tu jedinou výhodou, kterou má on. Pancíř. Jemu totiž přepnutí na prémiovou munici nenavýší pohyblivost ani pancíř. Úplný výsměch je pak prémiová HE/HESH munice, která má větší dmg, než standardní. Osobně bych prémiovou munici ze hry neodstraňoval, ovšem omezil bych ji na maximálně 10% celkové kapacity munice tanku.
WoT je jinak stále zábavné, což o hře, která je venku tolik let a stále ji hrajeme, vypovídá hodně. Na rozdíl od jiných MMO her, které se roky moc nemění, graficky a technologicky zůstávají tam, kdy vyšly, tak tady tvůrci evidentně makají. Samozřejmě je tu spousta věcí, které by se daly zlepšit a udělat lépe a jinak. Ale jako celkem mají WoT stále hodně co nabídnout, zejména když se opravdu dají hrát stále zadarmo. Nová verze 1.0 vypadá úžasně a už se těším až si ji vyzkouším ….
Souhlas, taky mi ten vliv vítězství na konečné hodnocení štve. Člověk se musí opravdu hodně snažit, aby jako prohrávající dostal o trochu víc než ty "tomata" ve vítězném týmu
Já bych byl rád:
1) možnost +-2 nebo jen stejný tier(nad 20k hráčů to přece není problém), když z nějakýho důvodu četa může jen stejný tier (to musel vymyslet nějaký debilm, hrozná makačka napsat pár řádků....)
2) vybrat pár map, které bych mohl hrát častěji
jako ja chapu ze sem do hry dal asi 200kc za 5 let a tak sem nepohodlnej hrac, ale opravdu me sere ze to ovlivnuje kvalitu meho herniho pozitku
jezdim 90% s vk3001d - 6 medko a ted sem si delal carky na to jak me to losovalo behem 20 her. nevim jestli to dela neplaceni nebo moje staty s tim tankem ale posudte sami:
9x 8 tier
5x 7 tier
5x 6 tier
1x 5 tier
4 ky sem za poslednich 100 her videl tak jednou
jestli takhle vypada gausova krivka podle wg tak nevim
chapu ze to neni charita ale jako takhle me vyhanet ze hry? co setri? provoz serveru?
nemyslím si že prémiový účet nebo placení má vliv na RNG a MM ..... teď mám prémiový účet pár dní ale žádné změny v MM a RNG proti bezprémiovému jsem si nevšiml
Sranda je, že po asi 3 letech od doby kdy jsem přestal hrát WoT (prostě mě to začlo víc štvát než bavit) pořád brečíte nad úplně stejnýma věcma (viz.vaše body 1 a 2) ...Přitom by museli změnit celý systém aby vám vyhověli.
Už od roku 2013 hraju a pořád mě baví Mech Warrior Online kde už od začátku nastavili systém dobře. Žádná prémiová munice/zbraně, nejsou tam premium OP vehikly,nejsou tiery vozidel a neřeší se pořád dokola, že po přidání nové větve nebo něčeho se musí rebalancovat půl starších vozidel.
Máme třídy (lehký,střední,těžký,útočný mech). a jsou tiery hráčů podle skillu. Když máš kredity na největšího útočného mecha ve hře tak si ho klidně kup a hraj s ním i na nejhorším skill tieru a můžeš s ním klidně hrát i za 2 roky v tieru 1. Mě se to takto líbí mnohem víc než systém WoT kdy za hodinu můžu být na tanku 4.lvlu a nic o hře nevědět a přitom hrát proti člověku ve stejném tanku co odehrál 1000 hodin a úplně mě zničí.
Prej optimalizace. Na mašině s Pentium 4@3GHz, 2GB RAM, Radeon X550 s DX9.0c + 256 MB VRAM to ani nešlo spustit. Asi to poznalo, že to není dual core, ale i tak jsem čekal aspoň cukaturu v 800x600 nebo tak něco.Diskriminace! Doufám, že si rusové se slabšími stroji vynutí nápravu.
Tak napůl. Lehce mě vytáčí, když se nějaká hra hodnotí podle běhu na silném HW a ne na slabém, tak jsem chtěl trochu přispět. Kdyby měl někdo zkušenosti z testu na Quad Jaguaru, 90nm dual corech AMD (např. 6400+) nebo něčemu podobnému, tak bych byl rád.
Na ntb dualcoru AMD Turion 2,5GHz jel WOT na low krásných 30fps Kdyby mě to nepřestalo bavit, tak jako odreagovávačka na tom sux HW celkem dostačující.
Díky, mám pocit, že dřív to jelo i na Pentium 4, ale ta hra se pořád vyvíjí, takže dnes už ne.
Našel jsem sestavu s monstrózní (proti Radeon X550 256 MB) HD 6450 1GB DDR3 !!!. Krmil ji FX-4300@2,6GHz, ale to není podstatné.
Při minimální úrovni grafiky (jinak jsem nic nepřenastavoval) to v rozlišení 1280x720 jelo pěkně plynule a získal jsem 14650 bodů neboli vysoké hodnocení výkonu. Při nastavení 1280x1024 jsem měl pořád 12976 bodů!. Nechce se mně srovnávat výkon HD 6450 s modernějšími notebookovými APU, ale už chápu, že to někdo hraje i na jaguarech. Hlavně, že už to vyladili a běhá to krásně na jakémkoliv modernějším CPU a ani nemusíte taktovat.
Střední úroveň grafiky jsem ani nedotestoval. Hodně se to sekalo. I tak beru výsledek HD 6450 jako dost dobrý a mně osobně příjemně překvapil, protože těch bodů je fakt hodně viz vysvětlení od wargamingu.
Citace:
World of Tanks enCore je demo aplikace a ne benchmark, a proto se používají body. Adekvátním způsobem odrážejí výkon vašeho PC a umožňují vám jeho porovnání se skóre ostatních. 10 000+ bodů je výborné skóre a znamená to, že World of Tanks s Core poběží na vašem PC extrémně plynule, bez jakýchkoliv poklesů FPS. Skóre 8 001+ („zlaté“) je také výtečné. Cokoliv mezi 3 001 a 8 000 („stříbrné“) je dobré a skóre nižší než 3 000 („bronzové“) je přijatelné.
V podstatě se dá hrát na velkém množství HW. Pokud má uživatel svěží (nesprasený OS) a hraje v nižším (HD ready) rozlišení, tak je jen málo her, kde opravdu narazí na nehratelnost. Víc omezující je nekompatibilita DX.
Ale co mě stále překvapuje, je mezigenerační nárůst výkonu GK.
Tedy abys rozumněl, tebou zmiňovaná HD 6450 (64bit) je dle výkonu už dávno za zenitem, protože dnešní lowend je cca o 300% rychlejší. Takže logicky by ta 6450 měla zobrazovat leda tak plochu. A ejhle není to tak. Co mam v ntb podobně výkonou 5470 512mb, tak moc dobře vím, že pro hraní starších her dostačuje v pohodě a zvládá i některé novější hry.
Takže dostal jsem možnost jít na supertest v září a teď jsem vyzkoušel enCore test.
A hodnocení?
Počítač starý 6 let AMD Phenom X4 960 (4 jádra na 3 GHz),
8 GB RAM, AMD Radeon 6870.
Na supertestu jsem s nastavením zhruba středních detailů a s AA, který pro hraní požaduju :-), měl většinou rozumných 50-60 FPS. Takže stejný jako teď ve hře.
EnCore, střední detaily bez AA - 10373,
střední detaily s TSSAA HQ - 8624.
Takže vcelku velmi dobrá optimalizace.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!