Šéf Yahoo proti své vůli musí jednat s Microsoftem dále. Tlak akcionářů společnosti Yahoo na dohodu právě s MS je značný.
Když jsem nedávno informoval o tom, že Microsoft překvapivě stáhl svou nabídku, psal jsem také o tom, že je to všechno nejspíše jen zastírací manévr a firma nechává pole působnosti pro akcionáře společnosti Yahoo. Ptáte se, proč cizí společnost spoléhá na akcionáře firmy, kterou chce koupit?
Většina a zejména ti největší akcionáři Yahoo jsou zároveň velkými akcionáři společnosti Microsoft a jejich nejlepším zájmem je dohoda s Microsoftem. Vše to ale ztroskotalo na evidentní neochotě se dohodnout se současným šéfem společnosti Yahoo Jerry Yangem. Ten a s ním představenstvo společnosti požadovalo 37 dolarů za akcii, ale Microsoft nabízel 33 dolarů. V celkové částce to však dělalo nějaký 5 miliard dolarů navrch, což bylo opravdu hodně. Většina analytiků se ale shoduje, že Microsoft nabídl částku férovou a plně odpovídající situaci. Situace spíše mluví proti Yahoo. Hospodářský útlum USA snižuje cenu amerických společností, Nižší je také zájem o reklamu, navíc Yahoo v tomto již značně zaostává za Google. Šéf společnosti Yahoo ale proti své vůli, chce-li v čele společnosti vydržet, bude muset se společností Microsoft jednat. Největší akcionáři Yahoo mu totiž dali více než jasně najevo, že by rádi dohodu a cenu za akcii 34 dolarů. To by už pro Microsoft nemuselo být tak nezkousnutelné. Čas spíše mluví proti Yahoo. Po stáhnutí nabídky Microsoftu spadly akcie Yahoo o nezanedbatelných 15%. Microsoft je prozatím ticho, nechal se při stáhnutí nabídky sice slyšet, že o Yahoo ztratil zájem, ale tomu skoro nikdo nevěří. Vše nasvědčuje skutečně tomu, že Microsoft nechal takticky zapracovat své příznivce mezi akcionáři Yahoo a očividně velmi účinně. Je tedy celkem pravděpodobné, že Microsoft a Yahoo obnoví rozhovory a s největší pravděpodobností uvidíme dohodu.
Ze současné situace zatím nejvíce těží Google, který se zatím nemusí obávat žádné výraznější konkurence nejen v oblasti vyhledávání, ale hlavně internetové reklamy. Šéfové Google tak zatím mají plno starostí akorát s tím, kam dají ty další vydělané miliardy a miliardy dolarů díky stále rostoucím příjmům z reklamy a rostoucímu podílu ve vyhledávání. Google se pomalu stává zcela dominantním diktátorem na trhu s informacemi - snadno může ovlivnit existenci a fungování serverů a přístup k informacím ovlivněním výsledků vyhledávání a posunutí pozic těch, které mu nevyhovují. V zájmu nás všech by bylo, kdyby se Yahoo a Microsoft opravdu dohodli a Google dostal odpovídající konkurenci, která by stáhla jeho již přes únosnou míru rostoucí vliv ...
Zdroj: Reuters
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|