Asi jste si všimli, že na YouTube výrazně přibylo reklamy. A bude hůře. A ještě přijdou daně :).
Další změna podmínek služby YouTube pro tvůrce obsahu. Google oznamuje, že bude přidávat reklamu i do videí autorů, kteří reklamu u svých děl nechtějí, nebo nejsou součástí YouTube Partner Programu.
„Ode dneška začneme postupně přidávat reklamu do omezeného počtu videí od zdrojů, které nejsou součástí YPP. To znamená, že jako tvůrce, který není v YPP, můžete u některých svých videí spatřit reklamy. A protože nejste v YPP, nedostanete podíl na příjmech z těchto reklam. Budete ale mít i nadále možnost do YPP se přihlásit, jako kdykoliv jindy po splnění požadavků na členství,“
![](/images/stories/Aktuality/software/YouTube/youtube.jpg)
Navíc se mění pravidla pro vyplácení podílů pro partnery, zatím ale jen v USA. Všechny platby od YouTube budou nově zařazeny jako autorské honoráře a bude se na ni uplatňovat srážková daň. Tvůrci tedy dostanou o to méně. Vyhnout se tomu budou moci samozřejmě skrze daňový systém USA přes přihlášení se a vyplnění určitých formulářů. Neznám ale přesně specifika amerického daňového systému. Nicméně je to podstatné i pro tvůrce mimo USA, včetně ČR.
Tyto změny podmínek se totiž později projeví i v dalších částech světa. Včetně ČR. Ale až příští rok, kdy Google upřesní, hlavně jak to bude s tou daní a převedením plateb na autorské honoráře. Každopádně videa na Youtube budou obsahovat podstatně více reklamy než doposud, i ta, kde za to prostě autor nedostane ani korunu (a samozřejmě se nevyplácí zpětně, když se k tomu YPP přihlásí).
![](/images/stories/Aktuality/ruzne/money.jpg)
Musím ale sám za sebe říci, že už to ale začíná být až otravné s tím množstvím reklam. Jsou 10minutová videa, kde je ne-přeskočitelná reklama na začátku, někdy dvě a pak až dvě další v průběhu toho videa. Co je moc je moc. Jednu – dvě pochopím, ale 4 - 6 reklam na 10minutové video? Speciálně, když vůči autorům některých těch videí má YT „obrovské dluhy“ v systému nejasného blokování z důvodu údajných porušení autorských práv, odvolávání se proti tomu apod.
Stále není vyřešeno to, kdy na Youtube fungují predátorské firmy napadající autory za údajná „sekundová“ porušení práv. YT neudělalo stále žádný posun k řešení, ale hlavně že dává víc reklam a teď už za ně ani nechce všem platit. Je hezké vidět, kde jsou priority toho, co je třeba řešit v rámci platformy …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|