Za sdílení 24 písniček pokuta 26 milionů – Absurdní vyčíslení škod sdílením opět na scéně Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 08 November 2010
altJaká škoda vlastně vznikne při sdílení audiovizuálních děl? Nikdo neví ….

Vydavatelské společnosti i někteří umělci rozhodně nejsou nadšeni z toho, že lidé užívají a sdílí jejich práci zadarmo a tudíž minimálně neférově až nelegálně. Samozřejmě je na místě se ptát, zda jsou vždy férové a morální i ceny a podmínky užívání audiovizuálních děl. Ale tohle všechno je jedna věc.

Úplně jiná záležitost je ale stíhání a žalování uživatelů, kteří se nějakým způsobem dostanou do křížku s audiovizuálním právem. Nemluvíme nyní o pirátech, kteří skutečně se vším vědomím a svědomím účelově množí a obohacují se na práci někoho jiného, mluvíme nyní o jednotlivých koncových uživatelích, kteří třeba nasdílejí několik skladeb atd. Kamenem úrazu je vyčíslování škody.

Vydavatelé, či spíše soukromé firmy a organizace typu RIA apod., které se zaštiťují bojem proti pirátství, samozřejmě škody nafukují do absurdních výšin. Ačkoliv všichni vědí, že 50 milionová škoda nasdílením několika písniček těžko reálně může vzniknout, neb těžko se dá přesně vyčíslit počet skutečných stažení a počet skutečných uživatelů, kteří by si jinak skladby koupili, přesto stále slyšíme o naprosto za vlasy přitažených rozsudcích.

Jedním z křiklavých případů je neustále se vracející případ Jammie Thomas-Rasset, svobodné matky čtyř dětí z USA, která jednoho dnes nasdílela přes KaZaa síť 24 hudebních skladeb. Následně byla identifikována a zažalována v USA, přičemž první rozsudek zněl 220 tisíc amerických dolarů. Proběhlo odvolání, které ale dopadlo tak, že odškodné bylo zvýšeno na 1,92 milionu dolarů (33,5 milionu korun!). Po dalším odvolání soud snížil částku na necelých 55 000 dolarů (1,5 milionu korun). I proti tomu proběhlo odvolání a nejnovější verdikt pár dní starý, zní 1,5 milionu dolarů (26 milionů korun).

Nechci poukazovat ani tak na to, že odškodnění ve výši desítek milionů korun za 24 písniček, je pro běžného člověka naprosto likvidační, naprosto nevýchovné a naprosto ujeté a nelogické a v podstatě nikdy uhraditelné. Poukazovat chci na to, jak v úplně stejném případě, může existovat tak ohromný rozdíl v rozsudích o výši odškodnění. Mezi nejvyšším a nejnižším rozsudkem je rozdíl neuvěřitelných 32 milionů korun! Jak je toto vůbec možné? Ta skladba snad stojí pořád stejně?! Takže jak to, že jednou může jedna vyjít na 62,5 tisíce korun a podruhé na 1,396 milionu korun??? Kde je nějaké jasné, reálné a rozumné vyčíslení? Takovéhle házení nereálnými ciframi, které stejně dotyčný ani nemá šanci uhradit je naprosto kontraproduktivní pro všechny zúčastněné. Z firem typu OSA, RIA apod., dělají podobné částky nenažrané idioty, protože prostě neexistuje reálná škoda v takové výši, a z boje samotných autorů za právo na odměnu za své dílu, to dělá frašku, nemluvě o tom, že z vysouzených peněz stejně žádný autor nikdy nic neuvidí. Upřímně pochybuji i o tom, že mnozí autoři kdy něco uvidí z nějakých licenčních a autorských poplatků. Mimochodem ty nedávno v jisté míře označila EK za nezákonné.

Uvidíme, jak se bude celý případ dále vyvíjet, je sice jedním z mnoha, ale zároveň je velmi ostře sledovaný, neb přesně ukazuje současný stav celého boje a vlastního stavu práv uživatelů i autorů z hlediska audiovizuálních autorsky chráněných děl.

Zdroj: Dailytech.com, DDWorld.cz

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:15:40
avatar
cely je to nejak ujety...neco je spatne s timhle svetem
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:34:22

Prachy jsou v moderní době, alfou a omegou. Tim že se tolik stahuje se šlape na kuří oko nejprachatějšim parchatům na světě kteří prazytují na autorech, to samý je slavná OSa nebo zminovana RIA. 24 hudebních písniček ma pro tyto bojovníky za prává autorů, větší hodnotu než lidský život. Lidé kteří pracují v takové společnosti a lidí kteří jim to umožní nejsou ani lidé ale monstra. Ja jen pevně doufám že se tohle všechno rychle změní a změní se vůbec lidské hodnoty. Dneska nikoho neváží lidského života. Je z toho do breku
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:37:35
avatar
svet se v prdel obraci

(pardon za tato slova,ale na toto nic slusnejsiho nenachazim)myslim si ze u bezneho cloveka by byl trest cca1,5milionu adekvatni trest(pokud se touto cinosti neobohatil,potom bych byl pro vetsi tres),prece jenom 1,5-2mil.korun je tres ktery clovek dokaze za nejakou dobu odcinit a pro priste to raci neudela,protoze za ty prachy mu to stat nebude(za ty prachy mohl mit dum ci super bourak),ale cca33mil.korun "nikdy" nedokaze splatit a aby se vyhnul splaceni tak zacne byt schvalne nezamestnany(protoze mu urcite nemuzou brad penize z zivotniho minima a zacne delat na tzv.na cerno nebo krast ci dokonce takto financne odrovnany clovet muze zacist delat neco nelegalniho,jelikoz ho uz nic horsiho podkad nemuze-dozivoti pro takto "zlikvidovaneho"cloveka znamena jen:jidlo+strava zdarma)
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:38:57
avatar
Máš tam chybičku: "soud snížil částku na necelých 55 000 dolarů (1,5 milionu dolarů)."

Inak, súhlasím. Chcel by som vidieť ako budú vymáhať tých 26 miliónov, to zoberú jej deti do otroctva a ešte aj ich deti??? Absurdné. Len či sa dá taká skladba vyčísliť a na základe čoho?
PraseIII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:55:08

Je to naprostej nesmysl soudit někoho jako je ta améééričinka....na lidi, který to dělaj ve velkym se nedostanou a tak chtěj "utopit" jakoukoli rybu co se jim povede ulovit. Jinak co bych dal za to, kdyby pěkná hra stála třebas necelé tři stovky, jako stojí dneska CéDéčko s hudbou.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 23:52:56
avatar
tak si nekupuj novinky a pul roku/ rok pockej, a mas to do 300 vecsinu
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 18:34:09
avatar
Jo můžu potvrdit ale i když ne na 100% Momentálně v nejmenovaném ruském eshpu je CoD BO mylsím, za nějakých 450,- kč nevýhoda bude to rusky, anglicky. (sám stejně nemám ani jednu hru v čj takže to neřeším). To samé polské verze. Horší je to se steamem. Kde CoD MW2 stojí pořád nehorázný prachy
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:07:46
avatar
jak jednoduše se dá přijít k penězům a člověku tak zničit život; celé to je absorudní, uslyším ¨písničku v rádiu a mám možnost si ji přeci nahrát na kazetu,CD,mp3jku cokoliv,způsobů je mnoho. je to to samé jako když si ji stáhnu na z internetu at už ''legálně'' nebo ''nelegálně''. Ano rádia si tu písničku musela koupit aby ji mohla používat, ale já přeci platím rozhlas, takže sem tu písničku vlastně už koupil. tak proč bych si ji ted jen nemohl stáhnout a uložit.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 23:53:47
avatar
a taky platis za medium na kere to ukladas,...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:19:33
avatar
Proti tomuto třeba já nic nemám, i když jsem proti pirátství. Horší by bylo, kdyby jsi ji začal sdílet a tahalo by si ji od tebe hromada cizích lidí, které ani neznáš. Třeba kdyby to byla jen hrst kamarádů, tak stále nebudu mít nic proti tomu.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 13:26:38

I kdyz to od tebe taha hromada cizejch lidi tak kolikrat ty data poskytnes?

CD stoji dejme tomu ty 300, 24 pisnicek mas dejme tomu 2CD.

Nejmensi trest byl 1.5M. 1.5M/600 = 2500. 33.5M/600 = 55833.
Takze skoda byla udajne 2500-55833 CD, ktere se kvuli tomu neprodali.


Podle me by se trest mel skladat ze 3 casti:
1)Cena primo nasdilenych dat. (mas ratio 2: 1 prijmuto 2* odeslano => 3* prodejni cena media)
2)Pro toho kdo to sdilet zacne, poplatek shodny s tim, co by za vysilani zaplatilo radio/televize.
3)+100% z bodu 1, 2 jako pokuta.

A byl by klid . Hlavne by meli uverejnit cenik, aby si kazdy mohl spocitat nakolik ho prijde kdyz ho chytnou.
error2000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 15:14:19

Práve preto nepoužívam torenty a žiadne p2p siete. zaplatím si share-rapid *alebo free dl z uloz.to a podobne*, vec si stiahnem a nezdielam a to nieje v ČR trestné. pred viac ako rokom som si kúpil za 3stovky 1TB a ešte mám cez 200GB
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:16:23
avatar
Je to pak az nemoralni hanba platit za hudbu, kdyz autor o penize beztak nezavadi a vydavatele za ne nici zivoty lidi jen kvuli reklame.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:31:18
avatar
Výbornej článek DD, díky. S tvojí argumentací naprosto souhlasím. Ono to, že se takovýto proces odehrává ve Státech, je zcela příznačné pro jejich totálně ujetou justici. Vždycky když u nás někdo pochybuje o právním státě, tak mu oponuju právě Amerikou.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:43:19
avatar
Amerika se tváří jako nejliberálněší země na světě, ale podle těchto soudních sporů je vidět, že si lžou až si věří. Mocní lidé a korporace jsou v podstatě nedotknutelní a mohou si proti obyčejným lidem dovolit cokoliv. Tyto soudní spory mají pouze jediný účel a to ten, aby ukázaly, že normální člověk je proti zvůli mocnějšího zcela bezmocný.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:35:17
avatar
Pokud by mohli interpreti prodávat svou hudbu bez prostředníků, zcela jistě by šla cena rapidně dolů, protože by z distrubučního řetězce vypadlo spousta vyžírků, kteří se na vzniku hudby nijak nepodíleli a pouze parazitují na jejím prodeji a okrádají tak i samotné interprety.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:57:19
avatar
A to jako nejde, prodávát přímo? Hodně kapel to tak dělá, žádná OSA ani podobná vezbeš je nezastupuje a CD prodávají přímo, buď přes své stránky nebo na koncertech
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 22:28:25
avatar
Bohužel spousta interpretů je vázána smlouvami s producenty a distributory, takže ač by svou hudbu chtěli prodávat sami, tak prostě nemohou a to je podle mne ten největší problém. Pokud nebudou mít interpreti možnost prodávat hudbu přímo, tak se bohužel nic nezmění.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:48:03
avatar
tak proc teda podepisovali takove smlouvy?
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:08:29
avatar
Předpokládám, že je podepsali jako ještě neznámí a po proslavení již nemají možnost se ze smlouvy vyvázat.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 22:41:25

Vydavatelství by měla prošetřit antimonopolní úřad. Protože písnička, interpret je jenom jedna/jeden a držitel autorských práv si diktuje "Za tuto částku vám dovolujeme si jí/ho pořídit. Pokud se vám to zdá přemrštěné, tak máte smůlu." Zneužívají přirozeného monopolu.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 22:41:37
avatar
nemam nic proti americanum ale ta jejich demokracie nefunguje
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 00:25:13
avatar
Tak cokoliv co je "na oko" většinou nešlape jak má :-) .
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 05:54:38

ona nefunguje žádná současná demokracie, nejen ta jejich. Navíc by se mělo psát zastupitelská demokracie, protože přímou demokracii, či jak to nazvat, na státní úrovni nenajdeš nikde.

Lidé si prostě nebyli, nejsou a nikdy nebudou rovni, což je alfou a omegou všech problémů. Ono to v současnosti zní rouhačsky, ale dát hlas všem je ta největší blbost co se dá udělat. Jedna věc je pokusit se zaručit každému maximální ochranu jeho lidských práv, což je z podstaty "lidství" to jediné správné, ale dát mu zároveň automaticky volební hlas, aby mohl rozhodavat o osudech ostatních? to je blbost... Možnost získat hlas by měl mít (samozřejmě) každý, ale měl by se kvalifikovat nějak jinak než prostě tím, že je dost starý aby měl občanku.
Jen si to vezměte, proč má mít hlas nějaká smažka, náctiletý tele (nic proti náctiletým, taky jsem byl, a právě porto to sem píšu), jakýkoliv "klient" využívající našeho sociálního systému nebo i důchodce co 40 let s láskou budoval socialismus? Jak tito přispívají k chodu státu? Proč tihle smí volit a ovlivňovat na co jdou a nejdou peníze těch, co je vydělají když sami nijak nepčispívají a jen žijí z práce druhých?

úvaha, představte si, že každý, kdo by chtěl dát ve volbách hlas by musel na místě zaplatit 1000kč? (Není to moc, dvoudenní mzda za možnost ovlivnit politiku na další 4 roky? toje fér...), jaká by pak byla účast? Kolik lidí by pak mělo vůli jít volit? Kolika na tom doopravdy záleží že by kvůli volbě byli i něco ochotni objetovat? Kolik by si pak doopravdy rozmyslelo co/koho volí? Kolik by pak tvrdě vyžadovalo aby jejich zástupce prosazoval jejich zájmy?

Demokracie měla býti věcí lidu, lid si něco žádal, lid i dohlédl na uskuteční. Vláda měla být prostředek k naplnění přání většiny. Teď je demokracie systém který nevyslyší nikoho a prosadí maximálně zájem jednotlivce který akumuloval moc. A vláda už dávno není prostředek, není to náš zaměstnanec. Teď je to náš pán a my jsem služebníci. A tohle je špatně s demokracií.

To, že v americe mají ujeté soudy jim závidím, narozdíl od těch našich aspoň pracují a člověk má možnost se dovolat svých práv. Unás nemám pocit, že bych žil v právním státě. Možná tak právnickém, ale rozhodně ne právním.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:49:44
avatar
A co Švýcarsko? Tam je přeci přímá demokracie a státní úrovni a funguje to tam docela dobře.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:54:41
avatar
Jenže ta většina lidí jsou právě ty telata nebo důchodci, kterým bys tak rád odepřel právo volit. Proto taky každá demokracie pomalu spěje k levici.
Jungalist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:46:02
avatar
takze bys chtel platit za to, abys mohl o svem okoli rozhodovat? covece a proc by smazka nemela mit pravo? nebo duchodce, ktery budoval 40let socialismus? jsou horsi nez ty? A az zjistis, ze je cela tvoje generace neplodna ze vsech tech fastfoodu a umelejch sladidel, a ze ses jakozto mladej a zdravej a nezfetovanej de-facto v mensine a ze te 40ti lety socialisticti budovatele, duchodci prehlasujou a bude tady zas komunismus, tak to ti asi praskne pupek ne?
nony [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 06:41:43

.. ja mam pocit ze to je malo, mali by ich postavit k muru a sepalit ako v thajsku za 5g travy.

ja by som to zapisal normalne do zakona : zdielanie jednej skladby 1000usd a hotovo a mohli by vyberat s cistym srdcom a bolo by to bez dlhych natahovaciek na sudoch.
hlavne by to bolo normal zaplatene a ludia by s tym prestali.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 07:33:06
avatar
Pánové dnes se točí vše jenom kolem peněz a bude ještě hůře. Žiji v Čechách, ale nejsem až na pár výjimek příliš hrdý na to že jsem čech,kor poslední dobou zažívám více stresu než kdykoliv jindy a vše set točí jenom a jenom kolem peněz. Když nedávno jsem zaslechl v jednou rádiu, jak říká honza Kraus že největší blbost co můžete udělat je začít podnikat v Čechách tak teď chápu proč to řekl.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:27:11
avatar
Přesně tak... lidi teď jdou za penězi jak šílení, více než dříve a žádné jiné hodnoty neuznávají Kdysi to bylo jiné, lidé si vydělali sice jen tak aby vyžili ale taky to podle toho v těch rodinách vypadalo, rodiče měli čas na své ratolesti a podle toho vypadala výchova a jejich "průprava" do budoucího života.... dneska mají rodiče pramálo času (protože musí plnit ten svůj money plán) a tak se harantům cpe všechno od peněz po elektroniku a značkové věci atd. a pak to taky tak vypadá... a tak je to se vším, prostě ať mám co nejvíce... typický příklad "nenažraného" člověka (nechtěl jsem napsat Čecha )

Btw. soráč za OT
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:20:13

sorry, ale driv to bylo uplne stejne, vzdycky slo o hromadeni penez nebo jinych zdroju, podivej se do historie, agresivita je to co definuje cloveka, myslim ze muzeme byt radi, ze dnes se vetsinou krade "civilizovane" takze ti nevezmou vsechno, ale jen cast a hlavne prezijes, coz az do nedavna neplatilo
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:34:10
avatar
Já pirátství odsuzuji a dost. Ale ještě více odsuzuji to, jak si ty pochybné organizace cucají z prstu ty vzniklé škody. To je absolutně nepřijatelné a měly by se v tomhle změnit zákony, které určí přesná a rozumná pravidla výpočtu vzniklých škod. Takže třeba když bych nasdílel nějaké hudební CD, za 300Kč a stáhlo by si ho odemne kompletně 1000 lidí, tak podle mě by měla odhadovaná škoda dosáhnout částky maximálně 300 tis. Kč a to jen v krajních případech. Protože to je, dá se říct, jasně prokazatelná vzniklá škoda, ale je taky pravda, že většina těch lidí by si to stejně nekoupila, takže ta částka by se podle mě měla nejčastěji pohybovat na poloviční hodnotě toho maxima. Takže tak 150 tisíc. Podle mě hodně vysoký trest a taky odstrašující, ale ne konraproduktivní, jako jsou ty absurdní tresty co si cucají z prstu. Naštěstí si to CD od normálního člověka, který není opravdu těžký pirát stáhne maximálně několik desítek lidí, takže ty pokuty by se mohly pohybovat v částkách několik tisíc až několik desítek tisíc. A když by trestali lidi častěji a těmato malýma částkama, tak by to myslím lidi zastrašovalo i více. A hlavně by to nelikvidovalo lidi, co by dokonce ze svojí blbosti a nevědomosti něco nasdíleli. Prostě by je to do budoucna poučilo.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:47:08
avatar
P2P..
Viděj tisícovku IPin co zdílej a schválně vyberou svobodnou matku aby ostatní zastrašily. Tu částku ani nemá cenu komentovat.

V roce 2003 - 5 se mi zdál zlatej věk P2P,
Od tý doby se lidi spíš orientujou na rapid... ulozto..
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:50:31
avatar
Tak děti tohle je Amerika ...stát neomezených možností :-). Zkuste vysušit v mikrovlnce svoje oblíbené zviřátko a když vám praskne tak vysoudíte pár mega, protože to nebylo napsané v návodu.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:59:08
avatar
v pripade takejto pokuty neostava nic ine len vyhlasit osobny bankrot a vybavit platobnu neschopnost, zbytok dlhu sud uzna za nevymahatelny a zrusi ho
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:24:19
avatar
celej tenhle hudební průmysl je padlej na hlavu. cd, gramo desky atp. udělali z komediantů a šumařů nehorázně vydělávající "hvězdy" a když jim na to někdo šáhne, tak se samozřejmě s*rou. já beru vydaný album jako pozvánku na koncert. za živé vystoupení rád zaplatím, ale nebudu dávat prachy za zajíce v pytli v podobě alba, když tam pak půlka songů stojí za starou belu a někdy ani to ne. věřím tomu, že díky internetu se ta doba zase vrátí a že to pochopí i samotní "umělci" že tudy cesta nevede. a třeba budem i na tom koncertě platit až po vystoupení, pokud budeme s výkonem interpretů spokojeni.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 14:24:53
avatar
Souhlasím s přeplaceností, o které píšeš. Nicméně je třeba uznat, že ta je dnes v mnoha odvětvích vyrábějících "zábavu". Vem si třeba kolektivní sporty nebo TV celebrity. Nemám nic proti tomu, když si ti lidé vydělají hodně peněz. Problém je, že u mnoha je slovo hodně dost poddimenzované. Podívej se třeba na poslední kontrakt Rooneyho v M. United. Měsíční příjem má 28 milionů Kč. To mi přijde za čutání do balónu dost. Druhá věc co mi vadí je, že se k těmto pohádkovým příjmům dostanou nevychovanci, nevzdělanci a morálně pochybné osoby (viz. ten Rooney a další).
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 13:13:41
avatar
Sakra, celkem jsem se výše pokuty lekl, budu se muset ještě více zabezpečit proti případnému odhalení. Už teď používám Azureus s TORem a data se nachází v zašifrované části disku (TrueCrypt). Od zítřka budu mít raději pevný disk mimo počítačovou skříň a hned vedle disku si položím obří kovářské kladivo. Jak uvidím někoho cizího, tak ...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:02:13
avatar
Ten soudce musel mit zajimavou kalkulacku
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 17:35:42
avatar
Ono už je to skoro normální ...
tretipokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 22:54:49
avatar
Je to sice trochu mimo, ale tohle Odkaz je ještě horší...
Pověste to někdo na Ksichtknihu, já ji nemám
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 633x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 425x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 927x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6