Zákaz násilných PC her v Německu = konec násilí? Zákaz sexu vyřeší problém znásilnění? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 09 červen 2009
altS absurdním, leč očekávaným záměrem přišla skupina zákonodárců v Německu. Projde?

 

 

Už brzy by se v Německu mohli tamní počítačoví hráči dočkat situace, že v obchodech najdou jen hry typu SPORE, SIMS, Sim-City, Mario3D a hry jako Left4Dead 2, Bioshock2, MAFIA2, Crysis 2 je vůbec nemusí zajímat, protože je legálně nebudou moci v Německu koupit.

Že se to na 99,9% nestane, je jasné, to ale nebrání skupině zákonodárců před volbami to nasadit do volebního programu v souvislosti s nedávnou střelbou ve škole právě v Německu. Osobně bych byl pro zavedení a vyzkoušení podobného záměru v praxi, protože by byla jen otázka času než by se nějaký incident se střelbou ve škole, na úřadě, či v obchodě opět objevil. Alespoň by viníkem nemohly být počítačové hry. Pak by ale mohl přijít zákaz na akční filmy, které jsou tu podstatně déle než hry. Podobným způsobem by se dal jistě vyřešit i problém se znásilněním. Prostě zakážeme sexuální výchovu a rozmnožování, takhle lidi nezjistí funkci některých orgánů a znásilnění automaticky zmizí …. Tak mě tak napadá, že by se tak dal vyřešit problém i s hladomorem nebo žízní. Prostě lidem neřekneme, že existuje jídlo a voda, zamezíme jim k tomu případně přístup a hlad a žízeň jsou vyřešené … Je to samozřejmě všechno kravina.

Jasně, že některé věci se nedají vyřešit zákazem, ale ani nejde je povolit. Tím bych třeba narazil na problém s drogami. Už máme minimálně 2 legalizované drogy (tabák, alkohol). Problém s užíváním drog by určitě nevyřešila legalizace dalších. Jenže u her jde o zcela něco jiného. Vyřešit násilí ve školách a obecně nejde zákazem počítačových her. Ty totiž na rozdíl od drog těžko mohou být původcem problému, jelikož tu existují teprve pár let. Nebo nám chtějí Němečtí zákonodárci tvrdit, že násilí ve společnosti, války a všechno s ním spojené se objevilo až v posledních 10 letech s nástupem počítačových her?

Souhlasím s tím, že násilné hry (a že to občas v některých autoři přehánějí, a nebo naopak zase v některých násilných hrách jej v plné míře neukazují a tím tak otupují mladé lidi a ukazují jim nereálné hrůzy války) jsou problém v rukou mladistvých. Hry mají určité hodnocení, od kolika let se smí komu prodávat, jenže když už se tohle dodržuje, je tu Internet a P2P na kterém si mladiství tu hru stejně stáhne. Pak by ale měli v konečném důsledku vždy nastoupit rodiče a svého potomka kontrolovat, cože to hraje. U výchovy to končí a začíná. Německým zákonodárcům bych tak doporučil pouvažovat spíše než na zákazem her, tak nad zákonem, který bude trestně a jinak postihovat rodiče dětí, kteří nějaké ty násilnosti pod údajným vlivem PC her způsobí, protože rodiče měli, když ne jim zabránit v přístupu a užívání nevhodných her, tak minimálně své děti poučit a vychovat. Pár exemplárních případů a možná by se přeci jen mnohé změnilo.

Bylo by to proveditelné i v ČR? Téměř ne. V zemi, kde se 15tiletí běžně objevují v noci na diskotékách zlití pod obraz, s plícemi 30letého kuřáka, by na tuto část populace a jejich rodiče zákon o výchově a odpovědnosti, asi moc dojmu neudělal. Jasně, zákon je zákon, ale v zemi, kde zákon nedodržují a vysmívají se mu mnozí představitelé států, či krajů, se těžko podobné nařízení může uplatnit. ČR nemá problém s kvalitními zákony, ale problém s dodržováním a hlavně s obyčejným slušným vychováním. V zemi, kde se nechá velká část lidí koupit za 30 korun, či spíše prodat budoucnost svých dětí žitím na obrovské dluhy, kde závist, že má někdo více, protože víc pracoval, jen kvete, se nějakým zákazem násilných počítačových her vůbec nemusíme zabývat, protože je to ve srovnání s našimi problémy se slušným vychováním úplná banalita, kterou nemusíme řešit. V Německu jsou asi zkrátka dál …

Zdroj: Bittech.net, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 12:54:51
avatar
Tak to by tom meli zakazat vsechny hry! Kdyby jste me videli jak jsem byl vztekly a agresivni kdyz jsem nezvladl posledni level v Tetrisu, tak bychom zachvili doma nesmeli mit ani vidlicku
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 12:57:15
avatar
uz jse mi stalo ze jsem neco nemoch ani za nic na svete projit v naky hre,,,,a tak jsem se nasral , ze sem zmazal wokna a hodil si tam linux...coz mi prijede jako krok k lepsimu nez k horsimu. takze nekdy hry i pomuzou k stesti
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:11:55
avatar
A pak sis tu hru zahral pod Linuxama a bezproblemu prosel, ze?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:15:08
avatar
Musim se taky přiznat, že při nějaky hodně těžky logický hře, nebo nějakym rychlíku jsem o mnoho vzteklejší než při nejaky střílečce, kde člověk jentak proplouva, semtam nekoho zastřelí...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:20:02
avatar
Jeste, ze tu neni nejaky soudruh psychlog z NDR, protoze by uz volal Chocholouska, protoze semtam nekoho zastrelis a beres to jako normalni vec
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:34:31
avatar
Však je to střílečka, co tam mam asi dělat jinyho ? A vubec ja bych zakazal i soliter, protože podporuje gamblerství, hledání min, protože jentak bouchnou, když na ně klikneš a vubec
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:39:04
avatar
a ještě horší jsou chyby ve hrách, třeba špatná AI, to bych pak přímo vraždil
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 12:52:57
avatar
Vzdy platilo, dite, do rodiny okno. Rodice chodi po hospodach a mali caparti behaji kolem nich, co z nich asi tak vyroste, hazet to na hry je alibismus.
legolas380 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:43:02

mas pravdu. ale co sa tyka tych nasilnych hier myslim si ze to ma vplyv na spravanie deciek(negativne). Ale je to samozrejme na rodicoch, co dovolia a co nie ale niektori to nezvladaju.
Moj bratranec ma syna(odhad 5-7rokov) a ja neviem ako tam oni ziju(ale hry tam hraju veselo), no ked bola oslava a to decko zacalo vykrikovat ze koho zabije tak to ma dost zarazilo. myslim si ze to ma z tych hier lebo to su maniaci tam. lenze ked je rodic blbec...a dovoli to hrat...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:10:59
avatar
Dne smám chuť všechny zmlátit...a fakt to není počítačovými hramy...lidem prostě někdy mrdne v bedně..právě udržba uklízí dveře co jsem vysklil, jsem malé nasrané prasátko....
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 12:56:35

mali by uplne zakazat pocitace.. mam pocit, ze keby boli na uradoch len kartotecne listky ako kedysi, tak by im to islo rychlejsie..
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:17:33
avatar
A co takhle telefonni ustredny prepojovany rucne operatorem to byl frkot a ne jak dnes kde vse jede automaticky
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 13:55:39

A hurá zpátky na stromy, běhat s holou prdelí .. což by nebylo špatný kdyby byla ČR víc v tropech a měli vlastní moře a kokosy.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:16:32
avatar
Jeste by to chtelo dodat, že ačkoli u nás se může všechno, tak sem ješte nikoho neviděl, že by vystřílel pulku skoly...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:17:51
avatar
potřebují na něco shodit vinu, o nic jiného nejde. a hry mezi staršíma lidma jsou ještě stále značně nepopulární.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:19:07
avatar
Starší lidi hrajou většinou soliter a tam jsem ani u sebe nezaznamel známky agresivnějšího chování
legolas380 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:43:48

miny su lepsie
DaimondDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:46:32

ty ludia co vystrielaju svoju triedu len tak v amoku to nemaju v hlave v poriadku, ano mozno dake napady vydeli v hrach alebo vo filme, ale na to to nikdo nemoze zhadzovat, clovek ktoremu preplo v bedni to spravi aj keby hry nehral alebo ani nepozeral filmy ... pozrite sa na AL-Kaida mozna ani poriadne nevedia co je to pocitac a jak sa im dari mat viac sluhov v raji
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:52:36
avatar
Tak vám dámy a pánové nevim - zákaz prodeje? A kolik lidí to tam kupuje?!? To si soudruzi v NDR určitě pomůžou
DaimondDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 13:57:00

no to neni ako slovaci a cesi ... narozdiel od nas vacsina nemcou si kupuje original hry ... uz len co mam rodinu v rakusku tak nikdo z nich nema nic napalene alebo stiahnute ... oni si to radsej kupia, nemaju to tak drahe ako u nas resp. ich priemerna mesacna mdzda je tak 2x vacsia ako nasa ak nie viac ...
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:07:35
avatar
No vidíš - a co myslíš že se stane, až jim to stáhnou z prodejů...?
DaimondDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:09:30

zacnu stahovat
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:36:44
avatar
Přesně - takže děcka stejně "půjdou vystřílet školu" a eště bude řvát německá OSA
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:29:09

1. Mně se libí nenásilné hry typu máster of orion - biozbraně se neslyšně snáší na planetu a celá populace je pryč - žádná krev, žádné násílí...
2. Když se po pádu socializmu uvolnilo ve východní Evrropě s pornografii a prostitucii, tak i při tom, že všeobecně úroveň násílí ve společnosti násobně vyrostl, tak znásilnění velice ubylo. Dva a vícektát.
Myslím, že k demoralizaci společnosti, včetně většího násílí, vůbec nevede umění, zobrazující násílí. Otázka je, jak se zobrazuje.
Dějství všech antiválečných romány probíhá - světe, dív se! - ve válce. Ale to z nich nedělá reklamu války.
Smutně mi to připomíná nynější Rusko - tam organizátoři a autoři umělecké výstavy proti profanaci náboženství sedí za úražku náboženství. Chápete - když někdo namaluje obraz Ježiše, prodávajícího cigára, myslí tím satýru na komercionalizaci a bude sedět za urážku Ježíše.
To je dobře, že některé politici kecaji podobne bludy - podle nich se snadněji rozhodne, koho se nemá volit. Je to cesta k totalizaci společnosti.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:32:11
avatar
Citace:
najdou jen hry typu SPORE, SIMS, Sim-City, Mario3D

a to su ako nenasilne hry? alebo vam pride normalne na mesto hadzat meteority v spore vyvrazdit ostatne civilizacie a s mariom zabijat koritnacky a podobnu haved
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:43:24
avatar
Přiznávám se, že v Sims mě nejvic bavilo najít nejvíc zpusobu, jak toho panaka zabit

Ale třeba doma na křečkovi mě to nikdy nenapadlo... asi chapu rozdil mezi par polygonama s texturou a živou bytosti... i když pamatujete seriál Reboot ?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:46:19
avatar
jo jo, bazény bez schodů, to byly časy
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 12:45:42
avatar
presne, ale lepsie bolo nechat ho zomriet vonku, mal som potom pekny nahrobok, dal sa predat
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:53:32
avatar
Presne tak!!! A votom to je
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:56:53
avatar
Bazen bez schodu, nebo mala mistnost s krbem a zidlema bez dveři

Ja si snad stahnu Sims3, jestli tam jdou jeste dělat tyhle veci
DaimondDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:39:57

v sucastnosti je vo vsetkom nasilie, aj v rozpravkach popridade skryte nasilie
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 15:21:59
avatar
No přesně - oproti pohádkám jsou PC hry slabej odvar, aneb upálení Ježibaby zaživa v peci a eště se dětičky náramně radovaly... A že bych šel na ulici upalovat lidi - no nevim, asi bude někde něco špatně
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 16:27:42
avatar
tak tak je len o ludoch

v sims 3 to tusim nejde aspon mne sa nepodarilo upalit panaka
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 22:24:29
avatar
nejde jen o současnost, přečti si třebas Kytici od Erbena a tos e ti protočí panenky kolik tam toho je
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Možná by páni politici 2009-06-09 14:40:24

měli zakázat lidi. S likvidací by se pak začlo u politiků, aby šli příkladem.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:45:14
avatar
chcu zakazat hry ?!! lol to su pekny magori potom by zakazali uz aj filmi a vratili by sme sa do doby kamennej
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:52:05
avatar
Jediná věc kterou ten zákon posílí je nelegalní stahovaní a herní studia budou velmi štastná když příjdou o část přijmů - německý trh určitě neni malý, navíc si myslím že díky tomu by se studia obrátili na soud, to je asi jako kdyby seriový vrah před každou vraždou pil colu tak by ji preventivně zakázali a svět bude happy.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 15:11:50
avatar
přesně tak, docela by mě zajímalo jestli německo bude taky blokovat STEAM, by za chvilku mohli mít Firewall jako v Číne
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 22:21:54
avatar
Bohužel tyhle zvyky soudruhů se tu v evropě pomalu začínají zavádět a pokud to německo schváli tak toho budou důkazem
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 15:09:17

Pánové,máte pravdu, ale berete to přílíš lehce, to vůbec není sranda, nejde o hry, i když se o nich mluví. Jde o to, že zase nějaka havěť nám bude říkat, co smíme a co nesmíme dělat, ve oblasti, která patři úmění. Jde o cenzuru a Velkého Bratra.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 15:26:27
avatar
Hele, já nejvíc zuřím v práci -

- ŽÁDÁM OKAMŽITÝ ZÁKAZ!!!

(pochopitelně plat vyžaduji nadále, když socialismus tak se vším!)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 00:22:46
avatar
neblbni ještě se toho chytí před volbama Paroubek
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 01:35:14
avatar
No dyť jo! Furt se ohání tím, že lidi vyjádřili v průzkumu veřejného mínění, že chtějí nebo nechtějí to nebo ono a že on prostě jen MUSÍ plnit vůli lidu! Tak ať dá otázku, jestli se mají platit daně a jsem moc zvědavý, jestli se zařídí podle výsledku a půjde s tím do voleb. I když kdoví, možná bych se divil ještě víc až by mu to "lid" sežral...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 15:35:08
avatar
Tohle je absurdita na entou. VŽDY si lidé najdou cestu jak se k těmto "věcem" dostat. Ať už legální nebo v případě německa nelegální cestu. Jak napsal DD(i já někde v diskuzi) chyba je ta že válečné hry jsou spíš infantilní, nebo zbytečně a (nereálně) idiotsky krvavé(fallout3). To že někdo je psychicky mimo jako ten žák v Německu přece neznamená že všichni bez rozdílu z hraní cod, quake, arma si pořídí zbraně a začnou bezhlavě střílet po všem co se hýbe i nehýbe. Pro mě zůstává záhadou proč vznikají takové zákony protože tohle musí být jasné i jejich tvůrcům, pokud ne jsou to u mne idioti.
Vopi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 16:33:56

No ja si rozhodne nemyslim, ze tvurcum jasne,ze je zakon k nicemu,protoze zakonodarci nejsou zadny velky myslitele(staci ten znamy priklad s biomasou v Uvolnete se, prosim) a o danem problemu nic nevedi(pokus nekterych senatoru o zakon, ktery prenasel zodpovednost za stahovani ilegalnich dat na provozovatele internetu) a i kdyby to vedeli, tak politika je hlavne o hlasech a volici konzervativcu jsou vetsinou starsi lide, kteri pocitacovau hru videli tak maximalne u svych deti, ci vnuku(pravdepodobne kdyz grilovali nejakyho nacka plamenometem) a ti na tyhle veci slysi, takze ty zakonodarci na tom politicky muzou jenom vydelat.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 15:46:51

DD obcas by bolo dobre keby si sa drzal faktov okolo temy. Zvalovat celoploste vinu na hry je blbost rovnako ako je blbost to co si napisal ty o zvalovani viny na rodicov. Kazdy clovek a teda aj dieta je ine, ano je to mozno pre niektorych sok ale deti nechodia z linky podla rovnakej sablony a ich spravanie nie je formovane len vplyvom rodicov. Ale toto tema by sa nedalo dost dobre zhrnut ani v diplomovej pravi a nie to este tu. V skratke problem je na tolkych roznych miestach naraz, ze prostemu cloveku je jednoduchsie povedat "ANO mozu za to hry,filmy,hudba" rovnako ako je hlupost tvrdit "ANO mozu za to rodicia" moze za to spolocnost, biologia, technologia a pod
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 21:14:11
avatar
může za to výchova. Až na pár opravdových bláznů (rozuměj lidé kteří mají defekt od narození) je tohle věc výchovy. Pravda, můžou to být lidé s násilnými sklony, ale pokud by je rodiče aspoň trochu vychovávali, tak se maximálně poperou v hospodě. pokud je to člověk, který je násilník, ale má vštípené nějaké hodnoty je tu spousta věcí jako box, karate nebo střelnice, kde se může vyřádit...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 22:39:39
avatar
vychova ma na tom podil, ale nemuze za vsechno. podle me jde nejvic o to v jakym okoli dite dospiva. velkej vliv na to maji treba kamaradi, at uz na zakladce nebo pak stredni. treba tohle primo na me melo vliv nejvetsi. na stredni sem se chytl "spatne" party a slo to se mnou pekne z kopce a byl sem peknej parchant pritom o rodicich si myslim jen to nejlepsi a podle me sem mel vychovu dobrou..a rozum sem zas dostal az po par peknych pruserech...
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 16:22:15
avatar
Stačí se podívat na zprávy na Nově a tam pokud nemají za půl hodinu aspoň 20 mrtvých,tak není o čem vysílat.PS:na ČT jim stačí 15
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 22:52:17

A pokud lidem neukážete černocha tak nebude rasizmus,to by ale mohlo fungovat,kéž by to někoho v parlamentu napadlo.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 07:19:04
avatar
Násilí a drogy, všechno jsou to důsledky ne přístupnosti her a drog, ale špatné výchovy, nezájem o potomka. Když jsem byl malej, táta pro mě, bráchu a několik dalších dětí organizoval výlety, tábory, vody apod. Člověk se o nějaké droby neměl čas zajímat. Násilí v partě se vyřešilo jednoduše, prostě jsme si dali po čuňi. Člověk aspoň věděl, že to bolí :-D
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 08:11:52
avatar
Pozerám že máme na veci podobný názor. Dnes sa len pozriem von na ulicu a vidím sa poflakovať 12 ročných s cigaretkou v ruke. Tiež sa pýtam kde majú pre boha rodičov. Samozrejme v práci aby si mohli dopriať zasa ďalšiu nepotrebnú vec. A dieťa čo? Nič však sa nejak premotá. Je to zlé rodičia by mali chodiť na školenia o výchove a hlavne zamestnávatelia by mali umožniť aby ich pracovníci mali aj čas sa postarať o svoju rodinu. A nie nútiť pracovať aj po pracovnej dobe. Za všetkým sú peniaze. Nenažraný podnikatelia ktorý chcú mať viac a viac. Proste sme sa stali otrokmi nepotrebných aj keď pekných zbytočností. A láska, tolerancia sa stratila v nedohladne.
Rudo_r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 08:48:31

Mám dvoch chalanov 12r. a 7r., a je tu trocha problém vyriešiť "vhodnosť" hier, najmä keď chcú hrať obidvaja. Jednoducho treba vysvetlovať čo je hra a čo je skutočnosť. Starší s tým nemá problém, doma však má tak CoD2 a rôzne Age. U kamoša mastí všetko možné aj cez net. Jednoducho strielačky sa aj on snaží strielať vtedy keď mu mladší nepozerá cez plece. Age`s sú potom doménou mladšieho + má "Úžasňákov" - deštrukcia rôznych robotov - netečie pri tom krv ( ). Hlavne treba chalanov "zamestnať" - výlety, akcie, zobrať ich na pizzu a nechať vyrozprávať. A každá pc hra časom viac či menej omrzí. A že čosi bolí a občas tečie krv zistia tiež keď padnú z bicykla, keď hrajú futbal alebo trénujú karate. My sme za "mlada" hrali tvrdšie bojovky: priväzovali sme zajatcov o stromy, hádzali po sebe "drnmi" (občas tam bol aj kameň ), strieľali po sebe z prakov, sekali sa palicami ....Nemali sme pc hry ale filmy v telke. Ozaj, keď prišli"tamaguči" tak decká hrali komu prv zdochne.... To verné "krvavo-zvíjajúce" grafické zobrazenie v hrách asi nie je možno namieste ale aj filmy idú veľakrát na až otrasné detaily. (tak ma napadlo - asi nie je v týchto hrách zakomponované poskytnutie pomoci zranenému spolubojovníkovi - za body do hodnotenia).
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 10:57:32
avatar
To boli časy. Keď sme sa hrávali ako tlupa deciek. Boli sme silné ročníky, kopec deciek na ihriskách. Hrávali sme vonku pozemný hokej dokonca sme si zriadili detskú ligu ulice proti uliciam. Alebo sme sa rozdelili do dvoch družstiev a jedna skupinka si na jednom konci ulice strážila svoju pevnosť a druha na druhom konci svoju. Zbrane sme mali vystrúhane s kusu haluze a kričali sme na seba dole, dole. Ten kto bol zastrelený mal dištanc na pol hodku. Proste ako decká sme sa mali lepšie ako tie dnešné. Neboli sme zdegenerované raklamou a značkovými handramy. Proste vtedy nám stačili číňanky a špatné tepláky a bolo. Ako decká sme nesedeli doma ani sekundu. Stále bolo čo hrať. Dneska to zastupuje comp, ale to je slabý odvar toho čo sme prežívali my.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 916x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 622x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1048x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1569x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1384x
Komentářů: 7