40GB levný 34nm Intel X25-V SSD disk v obchodech – v hlavní roli nízká cena! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 06 leden 2010
altPokud se těšíte na levné a rychlé SSD tak Intel přichází na trh se svým 40GB modelem X25-V.

 

 

Asi víte, že rychlé 34nm SSD Intel patří k tomu nejlepšímu. Sehnat se dnes dají v 80GB a 160GB verzi, ale jejich ceny stále atakují 5000-10000 korun, což je pořád moc. Intel se rozhodl nabídnout 34nm SSD i do nižších cenových kategorií. Nově se v našich obchodech objevuje dostupný 40GB Intel X25-V a to za cenu kolem 2800 korun.

Na rychlé SSD se to zdá dobré, ale vtip je v tom, že ono zase tak rychlé není. X25-V je totiž pomalejší než X25-M modely a to poměrně o dost. Má jen 5ti kanálový přístup do NAND čipů, proti 10ti kanálovému u X25-M modelů a to se podepisuje na výkonu. 40GB X25-V má rychlost čtení pouze 170MB/s a zápis nízkých 35MB/s. Spotřeba je v klidu 75mW a v zátěži 150mW. Bohužel tak výkonově tento „levný“ SSD už neodpovídá našim představám o výkonném SSD a vzhledem k ceně kolem 2800 korun to bude mít proti 1,5TB klasickým 7200ot diskům, které lze za tyto peníze mít, poměrně těžké.

Zdroj: Intel

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:17:57
avatar
kedy uz budu mat SSD rozumne ceny ?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:23:47
avatar
Nedivil bych se kdyby v ceně za GB SSD nikdy plotnový disky nedohnaly. Kdyby se alespoň dostaly na úroveň "2x dražší s 2xmenší kapacitou než plotnový hdd".
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:18:26
avatar
Tak tá 40 gigová je idelná do Note/Netbookov , ale urcite to nema co hladat v desktope ...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:48:24
avatar
a najlepsia do subnotebookov ... mna len stve, ze intel nevyda nic na klasicky PATA IDE ci ako sa to oznacuje ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:07:48
avatar
PATA IDE? to ještě existuje?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:25:03
avatar
Jo existuje. Mám doma jeden "psací stroj" kde mám 40 GB HDD PATA IDE z roku 2003. Určitě byl o dost levnější než tohle SSD. Alespoň je vidět jaké mají SSD zpoždění - víc jak 7 let určitě. A to se vývoj ploten nezastavil.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:39:22
avatar
tak tomu nerozumiem co si tym chcel povedat
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:49:14
avatar
Plotnový HDD 40GB stál v roce 2003 mnohem míň než tohle.Pokud by se vývoj plotnových HDD na 7 let zastavil tak by teoreticky přišlo SSD (za 7 let), které má stejnou kapacitu a stejnou cenu jako dnešní HDD plotnové. Samozřejmě srovnávám tempo vývoje dvou technologií, ale růst kapacity SSD není o tolik rychlejší(jestli vůbec rychlejší je) aby v horizontu pár let dohnaly kapacitu plotnových disků + je tu i pokračující vývoj ploten, který se podle výhledu na růst kapacity nezdá moc v krizi.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:14:22
avatar
ten HDD z roku 2003 mal taku cenu hlavne kvoli tomu, ze technologia HDD tu uz bola hoooodne rokov co znamena ze naklady na vyvoj boli uz zaplatene a davno bola rozbehnuta velkovyroba, takze keby si chcel byt aspon trochu objektivny tak by si porovnaval cenu 40MB HDD z roku 1992 s cenou 40GB SSD, technologia SSD tu je este velmi kratko nato aby bol zaplateny vyvoj preto su ceny relativne vysoke (inak to porovnavanie HDD vs. SSD je ako hrusky a jablka) .... btw tiez ma tie ceny netesia ale je to tak ... a nemusis sa bat pride doba ked budu SSD za rovnaku cenu ako HDD az sa tie toho doziju
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:29:17
avatar
Ale houby. Plotnový harddisky se pořád vyvíjeli a některý nový díly mají úplně jinou konstrukci a materiály. Já doteď nemůžu uvěřit jak to může správně fungovat. Si představ tu přesnost. Mně ssd disk nepřijde jako nějak nový nápad, který by potřeboval peníze na nové myšlenky. Jen se prostě zmenšují čipy a vylepšuje firmware a řídící elektronika.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:37:24
avatar
je to tak na zaciatku vyroby je vsetko drahsie, netvrdim ze sa HDD prestali vyvyjat ale zaklad je ten isty ako na tom starom disku, vsetko sa vyvyja neustale, ale na zaciatku vyroby mas vacsie naklady na licencie, patenty ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 11:51:15

Mám doma 2x 350GB PATA. No a? Pro Thoroughbred 2250MHz, 3Gb a NV6200 stačí. Hraji jen strategie a na dětské hry také stačí. Je to pořád o dost silnější, než Atom nettop.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 12:17:18

Takovýto PATA IDE disk bych viděl jako prostředek k revitalizaci starších notebooků. Osobně mám z druhé ruky Toshibu Portégé M200 (Tablet 12", Pentium M 1.8GHz) a takovýto disk s touto cenou s PATA bych bral okamžitě.
BTW existuje 1.8" SSD disk slušných parametrů a redukce sata/2.5" PATA které bz nezabraly více místa než 2.5" disk ?
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - P-ATA 2010-01-06 22:30:17

http://www.tichepc.sk/PC-komponenty-a-prislusenstvo/Pevne-disky/SSD-pevne-disky-PATA-2-5/c001001155006.html
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 11:52:11

Tam to SSD nebude efektivní. Mimoto, SSD normálně se podporuje jen od win7. Myslím tím podporu dlouhé životnosti disku. Má smysl instalovat W7 na starý počítač?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 12:04:30

7 sla rychlejsie ako xp na 9" asus eee s 16GB ssd diskom a atom cpu. Ubuntu potom este rychlejsie
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:27:04
avatar
Toto by som kúpil iba kvôli spotrebe. Rýchlosť je slabá na ssd. myslím, že vacsina ludi si kúpi ssd kvôli rýchlosti.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:36:13
avatar
Co se rychlosti tyce tak i tohle s klidem ve vykonu totalne rozdrti klasicke HDD.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 10:26:42
avatar
Spočítej rozdíl ve spotřebě tohoto a adekvátního plotnového HDD. Rozdíl ve spotřebě disků a rozdíl v ceně disků použij k výpočtu, kdy se ti ušetřené peníze za elektřinu aspoň zaplatí, neřku-li začnou vyplácet... :-)
dolinator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:44:39
avatar
skor ako do ssd by som teraz isiel do wd velociraptora.. cas ssd este len pride
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:06:56
avatar
ono s SSD to je ako so vsetkym inym ked sa prejde na velkovyrobu aj cena pojde dole chce to svoj cas, ved pamatate na cenu CD-R medii 700Sk za kus
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:29:58
avatar
hmm zapojit je do RAID tak se nevýhody eliminují. Ovšem pak zase ta cena...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:36:57
avatar
To je jednodussi rovnou koupit vetsi verzi....
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:59:14
avatar
40Gb je dnes veľmi málo na čokoľvek, to snáď kúpi niekto naozaj len kvôli spotrebe do nejakého Noťasu či vkuse bežiaceho PC na internet.
A tam ich asi odradí dobrá ale na ten účel predsa len vysoká cena.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:17:39

Pro všechny co breptají nad nevýhodností tohodle SSD:
zkuste dělat chvíli (třeba i na pomalém) SSD a klidně za to ty 3k dáte... Přechod na SSD v notebooku jsem pocítil daleko víc, než přechod z dualcore 2.6Ghz a 2GB RAM na quad 3,4Ghz s 4GB RAM...
Až se najdou zbytečné penízky, tak SSD koupím i do desktopu, rozdíl v odezvě systému je obrovský (a to mluvím o poměrně shitovním Kingston V series 64GB...). Jasně, SSD ještě hormadu let nenahradí klasické disky jako datové úložiště, ale na OS+programy je to jasná volba a i 40GB běžnému uživateli v pohodě stačí. (XP/7, na Vistu je to celkem málo)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:26:38
avatar
40GB stačí i na Vistu s velkou rezervou.
Jinak právě V serie od Kingstonu jsou první SSD, které se přiblížili běžným uživatelům - neboli našli ten správný kompromis mezi cenou a výkonem. A samozřejmě u notebooku ten rozdíl ve výkonu a odezvě systému je propastný, obvzláště u Vist/win7 které mnohem výce pracují s diskem.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 22:54:25
avatar
No já doufám, že pokud máš alespoň 3GB RAM tak visty/7 pracují s diskem naopak mnohem méně než XP .

to Houme56 - A prosímtě můžeš napsat jak se zrychlily všemožné výpočetní operace ? On SSD pomáhá grafice a CPU něco počítat ? Čas loadingu je jedna věc a opravdový výkon v programech věc druhá - každý si musí vybrat jestli je lepší sekající se hra/program ve spojení s rychleji naběhnutou hrou/programem (drahé SSD a levnější GPU,CPU) nebo pomalejší loading a práce/zábava bez sekání(levný plotny + lepší cpu,gpu).
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:48:49
avatar
naopak čím víc operační paměti vistám/win7 nabídneš, tím více pracují s diskem - snaží se neustále max. využít volnou kapacitu RAM a přednahrává do ní často používané soubory - technologie Superfetch.
Sám sem to poznal, kdy nejdříve sem mněl v Complu 2GB a po té co sem přidal další 4GB na celkových 6GB rapidně se tím zvýšila práce s HDD - hlavně teda po startu systému.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:57:11
avatar
Citace:
hlavně teda po startu systému

To souhlas, ale po tom by se naopak měla snížit. Po skončení programu co hodně zaplnil RAM zase krátkodobě zvýšit. XP jsou na práci s diskem hrozný ať už máš jakoukoliv RAM - prostě chroustá a chroustá. Vísty/7 jsou hrozný jen když máš málo RAM a v uvedených situacích kdy se data v RAMce úplně mění - to nenastává tak často takže ve výsledku jsou XP horší - alespoň v něčem .
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 08:24:11

myslim, ze ked si kupim zostavu za 18k alebo za 21k tak tam velky rozdiel vo vykone(GPU,CPU..) nebude (sekanie/nesekanie)a tych 3k radsej obetujem naviac na SSD iba na system.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:20:53
avatar
40GB za teoretických 2800,- žádný zázrak teda, když jsou v obchodech 64GB Kingston V Series který stojí 3tisíce a výkonem se pohybuje o chlup za X25-M
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 00:38:38

Prosimvás, co to tady blábolíte? Kingston V Series je šmejd s řadičem JMF602, který má 10x menší rychlost náhodného zápisu než klasické pevné disky.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 00:45:08
avatar
Tady máš přečti si nějakou recenzi

Odkaz

Odkaz

A to je ještě starší verze V, teď se dostává na trh skoro za stejnou cenu nová verze V+
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 11:59:59
avatar
Ahoj, nerad ti to nabourávám, ale je tu pár věcí, které jsi přehlédl.

1) Ten první odkaz je na test, který je celkem nepoužitelný, jelikož používá výsledky z různých testů, předebším z testu s datumem 7.7.2009, což je u SSD hrubě neaktuální a také tam zaměňuje SSDNow V 40GB a SSDNow V 64GB nejspíš ještě dohromady s SSDNow V+ 64GB

2) Ve druhém odkazu je jasně patrné, že SSDNow V 64GB na pctunningu ještě netestovali a mají jen výsledky z SSDNow V+, což je celkem rychlé SSDčko s řadičem od Samsungu, který opravdu dokáže Intelu často konkurovat

Takže V series je od V+ series opravdu levný šmejd, nekupovat!

No a 40GB SSDNow V je ještě úplně jiná kapitola, protože se jedná o převlečený Intel X25-V 34nm. Jediný rozdíl je v počtu paměťových čipů (5 místo 10) a tím snížená hlavně rychlost zápisu na polovinu oproti 80GB verzi G2. Tedy v praxi 170MB čtení a 44MB zápis.
A vzhledem k "imunitě" X25-x řady ke zpomalení při zápisu malých souborů je i tenhle 40GB X25 pořád jeden z nejlepších SSD na trhu.
Můžu to potvrdit z osobní zkušenosti, která je navíc o to lepší, že se mi ho podařilo sehnat za cca 2200,- a dát si ho k vánocům. Při téhle ceně vůbec nemá konkurenci:-)
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 12:11:36

64GB V som daval teraz na vianoce do pc na strih videa s PHII x4 945 a oproti mojmu pc (x4 620)s barracuda 7200.12 1TB je to rychle ako svina. Takze ho idem kupit aj ja. 120€.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 15:30:57
avatar
ok to že 40GB verze V serie je odlišná od 64GB verze téže série sem nevěděl (kdo by to taky tušil, není nad dokonalé matení zákazníků). Jinak ale ta 64GB verze co sem koukal je v zápisu +/- to samé co klasické HDD, ve čtení je na tom již o kus lépe + nesrovnatelná odezva, takže ten 64GB V se jeví jako ideál do notebooku, kde určitě řádně pokopne. Do stolního PC už ten V+, který se pořád ale prodává za ještě přijatelné 4tisíce.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 18:19:00
avatar
No jak říkáš, SSDNow V je cca stejně rychlé jako klasickej disk, jen má při čtení podstatně lepší odezvu. Při zápisu je ale často i horší. Průměr kolem 19ms není nic moc, je dost klasických disků, co udělají 12ms. A zápis cca 2,2MB/s je taky plně srovnatelný s klasickým diskem.
Ovšem veliký přínos Kingstonu je, že nějakou magií ve firmwaru dokázali, že tyhle levný šmejdy s řadičem od JMicronu už nezpůsobujou zasekávání PC na celé minuty, jako tomu bylo dřív a stále je u konkurence.
Ale správná otazka je jiná: "Kdo je ochotnej dát spoustu peněz za SSD a zjistit, že to není o moc rychlejší než HDD?"

Pro srovnání praktického výkonu uvedu skóre ze 3D Mark Vantage:
NB HDD Seagate 7200ot - 3300b
SSDNow V 128GB - 11200b
SSDNow V 40GB - 25100b
SSDNow V+ 256GB - 26500b

To mi přijde jako celkem výmluvné a vypovídající. Takže ano SSDNow V 64/128 je uritě ve spoustě věcí rychlejší než HDD, ale oproti ostatním SSD je to stále bída.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 22:44:28
avatar
Stále platí že je to drahé. Místo tohoto drobečka mám 2X640GB v raid pokud chci rychlost anebo přidám 200kč a mám 1,5TB na jednom disku.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 00:48:46

Vy máte doma 100 pevných disků zapojených v RAID0?? Slušné SSD mají totiž 100x menší přístupovou dobu než harddisky. Jako systémový disk nemají SSD žádnou konkurenci.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 09:26:33
avatar
Pristupova doba se 100x nezkrati zapojenim 100 disku do RAID. S druhou casti souhlasim, ale ja tech par vterin po startu vydrzim a pouzivam RAMdisk pagefile system, takze se HDD pouziva vazne jen v pripade nahravani programu a to kriticke neni....vzdy jde o vteriny. Osobne si pamatuju jak jsem jeste poustel programy z kazet a to teprve bylo nahravani
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 11:29:00

Kdo nevyzkousel neuveri.... SSD signifikantne vylepsuji pocit z prace na PC. Ta odezva systemu je proste rychla. Klasicka plotna to nenahradi. Jasne, ze muzes cekat a ten rozdil je skutecne v sekundach, ale jak to jednou okusis uz se ti nebude chtit... Je to jednoznacne nejvic viditelne urychleni vykonu systemu za posledni roky. Cena je vysoka, ale za 3k uz vcelku rozumna a skutecne se to vyplati. Nekde si to vyzkousej a uvidis, nebudes chtit jinak.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 00:56:09
avatar
Budete se divit ale jako systémový disk mi slouží starý 80GB seagate barracuda. To jestli mi systém nabootuje za 20s nebo 30s mě moc nezajímá.

To že SSD nemá konkurenci v rychlosti beru, ale v ceně už má konkurence víc než dost.

EDIT>Měla to být odpověď pro urban.novak, neťknul jsem na odpovědět.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 09:08:19

Kazda dalsi konkurence dobra konkurence, alespon to zahejba s cenama, a kdyz ne alespon je vice z ceho vybirat. Po dlouhe dobe je zac Intel pochvalit...
prototype [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 12:11:08

Pánové,je vidět že o problematice ssd vůbec nic nevíte. Velikost 40GB se hodí snad jen do NB. ALE komentáře k rychlostem čtení a zápisu jsou dost neopodstatněné. Mám možnost zkoušet docela dost modelů ssd a věřte nebo ne,i tohle ,,pomalé" ssd předběhne Velociraptor hned několikrat.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 18:22:16
avatar
Nevím na co narážíš, ale v jednom souhlasím. Většina lidí hodnotí SSD podle znalostí z testování HDD a to v překladu znamená, že o SSD neví ani co by se za nehet vešlo:-)

SSD je hodně složitá problematika a myslím, že nejrychlejší způsob jak se vzdělat je přečíst si na Anandtechu vysvětlení jak to vlastně funguje. Alespoň já jsem obšírnější a lépe pochopitelné vysvětlení nikde jinde nenašel...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 576x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 388x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1172x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1495x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6