Blu Ray XL – Nové standardy BR optických disků BDXL a IHBD nabídnout 100-128GB – je to k něčemu? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 07 April 2010
altBR sice pomalu na trhu roste, ale zároveň je otázka, zda reálně je vůbec k něčemu.

 

 

Blu Ray formát, který vyhrál souboj o HD optický standard, v současnosti stále roste. Ceny přehrávačů, vypalovaček i médií klesají, ale jinak zákazníci s přechodem na BR nijak nespěchají. Důvodem je fakt, že přenosné optické médium BR vlastně potřebují hlavně společnosti a vydavatelé, kteří bojují proti toku času a snaží se udržet stálé zastaralý distribuční model a vydavatelé své peníze.

Jasnou hudbou budoucnosti je digitální distribuce. Proti ní se vehementně snaží bojovat právě za pomocí formátu Blu ray vydavatelé her, filmů atd. Digitální distribuce je úhlavním nepřítelem třeba herních konzolí, ke kterým optické médium potřebujete a kdy vlastně konzole PS3 může za to, že tu BR standard máme. Filmová studia také chtějí nadále distribuovat filmy klasicky na nosičích. Legální stahování filmů z internetu je pro mnohé nepřítel č1.  

K tomu se jim snaží přizpůsobit právě tvůrci BR a tak byly schváleny dva nové standardy. Jen se jmenuje BDXL, který zvyšuje kapacitu jednoho disku až na 128GB. Druhým formátem je pak IHBD, který přidává na médium jednu nepřepisovatelnou a jednu přepisovatelnou vrstvu, do kterých lze podle toho ukládat obsah – třeba reklamu a podobné věci ;). Zkrátka BR bojuje o své bytí za v podstatě nezájmu běžných uživatelů, kteří po něm prostě nijak neprahnou a mnozí umí dostat filmy a hry k sobě pohodlněji. Za zmínku stojí, že oba nové standardy nejsou zpětně kompatibilní, takže nové disky si ve starých přehrávačích nepustíte. Takže nové formáty BR jsou zde a malý kotouček velikosti DVD má už standardně až 128GB. Super, a co s tím? Pro HD film včetně 3D bohatě v reálu stačí 10-20GB.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no 2010-04-07 13:55:40
avatar
Podla mna zalata era optickych diskov skoncila, podla mna to uz nedobehne v rozsireni ani DVD.... ja osobne zatial ani neuvazujem o ziadnom BR prehravaci ani mechanike, bud mi staci DVD alebo mam externe disky, flesky, internet...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:03:26
avatar
Tyhle disky by se mohly uplatnit v archivaci dokumentů ale na filmy... no nevim. Mam BR vypalovačku a bohatě mi stačí jednovrstvá média, dualním ani moc nedůvěřuji ale to ani DVD
Digitální distribuce je možná zajímavá ale ne všichni se spokojí platit na něco nehmotného co se stáhne a může se stejně rychle ztratit Když kupuju krabici tak mam alespoň něco v ruce ale takhle..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:10:29
avatar
tak u opticikých médií se tvrdilo, že vydrží 1000 let, mám CD a DVD staré 10 a více let a už se skoro nedají číst ... bude to u BR lepší?
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:21:07
avatar
to záleží na hodně věcech, od okolního prostředí ke kvalitě média a kvalitě zápisu. Kvalitně pálená značková CD jsou bez problémů, zvlášť když jsou vypáleny naráz
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:40:23
avatar
Citace:
kvalitně pálená značková CD jsou bez problémů, zvlášť když jsou vypáleny naráz

To bude tím, že jsou lisována .

Pro mě osobně je bluray zatím dead. Origo filmy na DVD mi bohatě stačí (TV+DVD rekordér) a na nic jiného modráka výhledově nechci. No až budou origo hry na blu-ray tak buď začnu s digi distribucí nebo koupím předraženou bluray mechaniku.

edit- To "vypáleny naráz" mě nějak zmátlo. Značková nebo neznačková to je už x krát dokázáno bolestivými zkušenostmi, že to moc roli nehraje.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:34:41
avatar
velmi vtipné kdo tu mluví o lisovaných??
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-08 08:47:48
avatar
DD a DeaDDog maji pravdu. Palena nevydrzi. Kdyz funguje 10 let, tak je to uspech. Casteji byvaji mrtve uz treba po 5 letech.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-08 16:11:48
avatar
dikybohuhu ze origo soft (hry) se lisuje tak si je clovek muze zahrat i po 20 letech (pokud mu ale vydrzel stroj )
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-08 09:44:26
avatar
ja mam doma par zlatych kodakov ktore boli drahe ako svina ( okolo roku 2001 ) a nejde z nich precitat ani prd Naproti tomu lacny shit, kde mam nfs porsche uz desat rokov som zistil ze ide bezchyby. Takze je to velmi individualne.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 15:02:15

len horsie..
Kirara [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-09 04:19:21

Když si koupíš hmotné DVD, máš ho v ruce, ale když ho ztratíš jsi v loji. Nikdo ti nic nenahradí.
Když si digitálně koupíš film, je jen na tobě jak fyzicky v ruce ho chceš mít. Můžeš si ho nechat na HDD nebo vypálit. Ale když ho ztratíš můžeš si ho kdykoliv stáhnout znovu.
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:31:24
avatar
Blu-ray přehrávače jsou už dneska s cenou na takové úrovni, že mi to až přijde smešné a kdybych si měl vybrat zda-li koupit dvd nebo blu-ray přehrávač tak vezmu BR. Nevýhoda je v ceně Blu-ray médií a filmů které se pohybuju ještě poměrně vysoko na naše poměry. Digitální distribuce mi zatím nepřijde až tak zajímavá.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:35:28
avatar
Citace:
Blu-ray přehrávače jsou už dneska s cenou na takové úrovni, že mi to až přijde smešné a kdybych si měl vybrat zda-li koupit dvd nebo blu-ray přehrávač tak vezmu BR.

No jenže tady jsou ještě DVD rekordéry s diskem a ty hodně lidí chce jako náhradu za VHS. Navíc ceny filmů blu-ray vs. DVD...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:36:48
avatar
tak tak a na zálohování seriálů a filmů v lepší kvalitě je BR výborný disk Ceny BR disků klesají a když se to přepočte na DVD tak vychází cenově dost podobně jako podobný počet DVD na kapacitu jednoho BR
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 19:13:51
avatar
Na zalohovani je nejlepsi stejne HDD - zalohovat 2TB dat na HDD je mnohem praktictejsi nez vypalovat 80 BR disku nebo 400+ DVDcek.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 22:12:16
avatar
amen.
punktum.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-08 09:46:01
avatar
na zlahu dnes je najlepsi disk, suhlasim, nie sa prehrabavat v mediach ked nieco hladam a pocuvat potom hukot z mechaniky
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-08 12:35:12
avatar
jenze kdyz chce kamos pujcit film tak mu pujcuj cely HDD...nemluve o tom, ze treba holky s PC vubec neumi, takze si od tebe chtej proste pujcit nosic, ktery daji do DVD prehravace a koukaj. Tam je HDD kratky.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-08 13:58:07
avatar
nepoziciavas filmy a mas pokoj Sirenie je aj tak nezakonne
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-08 16:10:43
avatar
ano, v tom pripade je tu to opticke medium dulezite Vse se tu toci kolem filmu na hdd, coz by se nemelo.
Kirara [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-09 03:19:15

Když si přijde kámoš něco půjčit tak mu to vypal a nech... pokud uznává optické disky bude rád a pokud ne tak si to doma přehraje na HDD a z média má hezký podtácek Vážně, co s takovým šrotem za 5 korun.

Lepší v tomto ohledu na přenos dat jsou flashky a paměťovky (třeba v mobilu/foťáku). Jsou dnes v závratných velikostí za pár šupů, skoro každý má vlastní a pokud ne, není problém mít pár levných navíc na půjčování. A chytré stolní DVD přehrávače umí přehrávat i z flashky/paměťovky.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:35:48
avatar
zase je aj rozdiel v kvalite zapisu...tie s pomalym zapisovanim mi stale funguju aj ked su uz pekne zozltnute...
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:35:52
avatar
IHBD sa my cekom pozdava; kupim si nejaky soft alebo hru co je tam natvrdo vlisovana/y a na prepisovatelnu vrstvu si potom mozem lupnut aktualizacie, doplnky, save gami alebo aj data disky atd. ; len aby tam ten zaznam par rokov vydrzal
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:47:39

Ne tak to nebude. Ta jedna nesmazatelná vrstva bude od toho aby ti hodinu promítala reklami a až pak tě pustila na tvůj vytoužený obsah ;-)
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:58:08

To je zatraceně dobrý nápad. Škoda že všechno směřuje k centrálním úložištím savů...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:37:41
avatar
Citace:
Pro HD film včetně 3D bohatě v reálu stačí 10-20GB.

...čo to znamená stačí??? Keby sa naplno využilo HD, tak by to malo ďaleko viac, než tých 10-20GB...takto málo to má po poriadnom zripovaní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 14:55:30
avatar
stačí, jako stačí
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 15:07:21
avatar
10-20GB nieje az take velke zripovanie, ked spravis z BD50 BD25 nieje to az take hrozne, a ked este das prec jazykove stopy a nechas len cestinu tak usetris tiez dost miesta pre co najvyssi bitrate samotneho filmu
Abraxas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 16:06:26
avatar
Myslím, že ještě rok a cena medií spadne na cca 30 korun a pak to začne být vhodné zálohovací medium.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 16:16:18
avatar
Výhru BR nad HD-DVD považuji za Pirhovo vítězství.Sony tak dlouho bojovala proti HD-DVD až nosič jako takový zastaral.Je úsměvné že použijí stejnou argumentaci proti BR jako kdysi proti VHS a ta zní je to neskladné a vytlačí to člověka dříve nebo později z bytu.Hodlám převést všechny mé origo DVD do MP4 a ty nasekám do doma udělaného úložiště.Úložiště bude propojeno s PC a domácím multimediálním centrem.Výhoda tohoto řešení je skladnost přehlednost snadná správa archivu a rychlý přístup k filmu který chci vidět.Odpadnou všechny manipulace s krabičkou,plackou a přehrávačem.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 16:55:41
avatar
taky preferuji takový přístup od chvíle kdy začaly DivX filmy, ale... takový disk může náhle umřít či jej neočekávaně usmrtí zkrat či EM pole. Taková šance je sice malá ale je. Sice zatím se mi vždy podařilo sbírku zachránit ale jednou nemusí a shánět pak po netu a po známych stovky GB svých oblíbených seriálů a filmů se mi nechce, takže používam BR jen jako velkou zálohu, nic víc.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 22:04:59
avatar
tak myslim ze v tehle pripadech by aspon raid 1 mel byt samozrejmost...
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-04-07 16:47:19
avatar
bd je absolutne nepritazlive co sa tyka pc. Prichod dvd vtedy vsetci vitali, konecne si mohli zalohovat nie 700mb ale rovno 4,5gb, co tvorilo 1/10 vtedajsich hardiskov . Dnes je ale BluRay proste uz zastarale, bolo uz v case vydania. Dnes uz vacsina zalohuje na hdd, kedze ich cena je fakt smiesna s porovnanim jedneho bluray disku.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 18:16:13
avatar
Je to k něčemu?
Ano.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-07 18:42:42
avatar
Tak tohle medium jeste doma nemam a ani bych ho nemel na cem prehrat, tak snad mozna nekdy priste
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BR DVD CD 2010-04-08 09:08:31
avatar
Ja myslim ze tyhle media (opticky) maj svou dobu uz temer za sebou. Jako datovej nosic jsou znacne nespolehlivy a nergonomicky.Ja sva data na ukladam zasadne na HDD.Kdyz potrebuju neco prenest tak vezmu flesku nebo externi HDD (2.5" nema napajeni ) a du. Vypalovani je cinost kterou uprime nesnasim, kdyz to po me nekdo chce tak sem otravenej... DVD mechaniku v PC jeste trpim ale slouzi me hlavne jako nastroj prvotniho nahrani OS pote uz je mi zas knicemu protoze vse ostatni mam na dalsich HDD. Jedine co tyhle media jeste drzi pri zivote je prave distrybuce filmu. Ale proc bych musel chodit nekam do pujcovny dvd kdyz si ten film muzu stahnou pekne doma v teple.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-08 16:09:03
avatar
nj to ale mluvis o nelegalnich vecech...stejne je to i s tvoji DVD mechanikou. Pokud by jsi kupoval krabicove hry, tak by byla nezbytna.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 538x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 362x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 886x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 6