HD DVD nejspíše poraženo! Blu ray vítězí. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 05 January 2008
ikona1Souboj formátu je zdá se u konce. V předvečer výstavy CES překvapil Warner Bros překvapivým oznámením.

 

 

Těsně před konáním výstavy CES se opravdu dějí věci. S otevřenou pusou a prázdnýma rukama stála včera skupina kolem formátu HD DVD v čele s Toshibou. Po několika letech snažení se zdá, že HD DVD je poraženo. Včera zcela nečekaně oznámil vydavatel Warner Bros, že do budoucna bude dále podporovat jen Blu ray. Tímto prohlášením dostala skupina kolem HD DVD těžkou ránu. Na jejich straně totiž zůstávají jen dvě významná studia - Universal a Paramount, ale už na jejich straně není žádná velká firma, která podporuje oba formáty. Že i tato zbývající studia si vzhledem k silné konkurenci bude rozmýšlet, zda na HD DVD zůstat, je více než jisté.

HD-DVD-vs-Blu-ray

Skupina kolem HD DVD na poslední prohlášení prozatím nereagovala a tisková konference, která byla oznámena těsně před CES, byla zrušena. Blu ray tak s největší pravděpodobností minimálně na poli filmových vydavatelství vítězí. O prosazení HD DVD se nejvíce zasluhuje Microsoft, pomocí konzole Xbox360. U Blu ray je to zase mateřská SONY a její PS3. Nicméně současný vývoj by mohl značně ovlivnit plány Microsoftu do budoucna. Pro nás běžné zákazníky je to pozitivní zpráva, že si konečně nebudeme muset vybírat ze dvou navzájem nekompatibilních formátů. Na druhou stranu, někteří výrobci optických mechanik to vyřešili tím, že nabízejí mechaniky zvládající obojí, což je také řešení. Jsme zvědav, jak na současnou nepříjemnou situaci bude Toshiba a posléze i Microsoft se svým HD DVD reagovat. Microsoft nejpíše časem vymění HD DVD mechaniku v XBOXu za Blu ray.  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 14:28:05

BlueRay vítězí nejenom na poli filmových vydavatelství, ale i jako PC hardware a to taky dost drtivě.
Teď ještě ať ukáže Playstation3 Microsoftu záda a bude všechno tak jak má být.
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 17:51:13
avatar
No tak kdyz na HD-DVD nejsou vypalovacky a BR disky jsou vyrazne vyhodnejsi v pomeru cena/GB. Navic uz sem videl mechaniku co mela:
BR cteni a zapis 4x
HD-DVD cteni 3x
a jeji cena je
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drobnost 2008-01-05 14:48:09
avatar
Za formátem HD-DVD stoji Toshiba a MS je pouze jednou z firem ktere ji podporuji - protoze nejsou vyrobcem HW tak jim nakonec bude moct bejt uplne jedno kdo vyhral - uz na podzim prohlasil MS ze podporuje HD-DVD ale pokud by se tomuto formatu nedarilo tak budou podporovat BR.

Na PC nema HD-DVD sanci protoze pro nej neexistuji vypalovacky a navic Blu-Ray ma vetsi kapacitu a ceny medii jsou uz nizsi pro BR diky hromadne vyrobe disku pro PS3.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 17:07:35

Vím, ale nesouhlasím že je(může být) to Microsoftu jedno. Kdyby mu to bylo jedno, tak se tak VEHEMENTNĚ nebude angažovat pro HDDVD. Chtěli prostě jít proti SONY a jejich Playstationu3 a Linuxu. Tahle prohra jim určitě uškodí, minimálně jejich XBOX by tím pádem byl dost nanic jakožto přehrávač HDvidea Tedy pochybuju, že by jim SONY dala souhlas na externí BRmechaniku pro Xbox. :-)
Už takhle budou asi lidi co mají XBOX+HDDVD dost sklamaný, že drtivá většina jejich oblíbených filmů na jejich přehrávač nikdy nevyjde.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 17:49:22
avatar
Uz nekdy cca v breznu 2007 oznamili ze pokud se ujme BR misto HD-DVD tak budou nabizet BR - link: http://www.dailytech.com/ Microsoft+Says+Bluray+is+Unnecessary+But+May+Offer +Support/article6714.htm
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 20:29:27

No já se tedy rozhodně neorientuju podle toho, co na sebe oznámí PR odd. MS. Možná to bude spíš takhle .. cituji .. :-)
"Musíte pochopit jejich firemní strategii. Microsoft chce, aby se neuchytil ani jeden ze soupeřících formátů a oni pak mohli přijít se systémem obsahu distribuovaného přes internet. To je to špinavé tajemství, o kterém nikdo nemluví. To je důvod, proč Microsoft posílá studiům šeky na 100 milionů dolarů, aby přijaly formát HD DVD namísto vedoucího a vyspělejšího Blu-ray. Chtějí vytvářet zmatek, než vychytají downloadovou službu."
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 23:38:52
avatar
jo tohle znam - to napsal reziser filmu Transformers (pokud bych ho mnel soudit podle jeho vyroku tak je to paranoidni magor - diky svejm vyrokum je v ruznejch zpravach celkem casto a vetsinou placa sami kraviny).
V3N3C [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dost nepravdepodobny 2008-01-06 10:25:35
avatar
Hele nechci mu do toho kecat, ale pokud by Microsoft udělal o s tim downloadem tak to by byla sqela vec, ale stejne si musíš na něco ty filmy uložit ne?? Jo a s tim ze jim dává 100mil jako dar tomu verim. Jako treba v pripade levnich notebooku do Nigérie, která koupila notebooky s Mandriva Linuxem a potom jim dal Microsoft, který prohrál výběrové řízení nejaký prachy(teď už nevim kolik). A potom Nigérie oznámila, ze koupené Mandrivy za 10 $ okamzite preinstaluje na XP. Coz by mohlo byt neco podobného jako v tomto případě s HD-DVD. Ale v tomto případě bych řekl, že je to nepravděpodobný.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-06 13:16:14
avatar
V tomhle pripade rozdavali velky prachy obe strany coz povazuju za celkem normalni - kdyz chces po firme aby se vzdala casti potencialnich zakazniku (tech co maji jen ten druhy format) tak jim to musis necim (penize) vynahradit.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 17:33:00

Jo a ještě k tomu, že neexistují HDDVD vypalovačky pro PC .. tak existují. Ale vyrábí je POUZE toshiba. Třeba tady se o tom píše ..
http://www.cdr.czwww.cdr.cz/a/23005
Pomalé a nedostupné je charakteristika. :-)
Naproti tomu BR vypalovačka se dá sehnat běžně za 9 000 s DPH což už není zase tak moc když uvážím, že třeba svojí první DL DVD vypalovačku jsem kupoval za 6 500.
Jak říkám BR drtivě vítězí i na poli PC hardware.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 17:53:22
avatar
Tu vypalovacku teprve oznamili jeji vydani - v prosinci mozna uz nejake byly v japonsku ale uprimne pochybuju ze nejakou sezenes v USA (kecal jsem se dvema lidna kteri ji schaneli a jsou v USA a nikde ji prej nemaj) nebo EU - a pri tomhle vyvoji udalosti ji tu mozna vubec neuvydime.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 15:14:36
avatar
no snad to dopadne dobre a bude opravdu jen jeden format..je mi celkem jedno kterej
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm 2008-01-05 22:07:00
avatar
Osobně bych se divil Microsoftu, kdyby začal podporovat BR nebo dokonce k X-boxu dával BR mechaniku, jelikož to by byla velká potupa, velká prohra pro Microsoft a to si nemůže dovolit. Je to by byla pro něj ostuda. Microsoft bojuje proti Sony a teď by ji žadonil o to aby mohl používat její BR technologii. Je to by u Sony slavili týden. Tomu nevěřím.
Kdyby Microsoft opravdu opustil HD-DVD tak ne kvuli BR ale kvůli tomu, že by si udelal vlastní.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-05 23:41:51
avatar
to by bylo dost nerealisticky - nikoho nezajima kdyz si nejaka firma vytvori vlastni format - takhle to proste nefunguje. A kdyby to bylo v moci MS jen tak prosadit jakej format se jim zlibi tak by nebylo HD-DVD tam kde je .....
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-06 09:50:31

Tak prvne v Xboxu360 je integrovana bezna DVD mechanika. HD-DVD se da pouze prikoupit jako externi modul, slouzi pouze pro filmy a diky cene a mnozstvi dostupnych filmu nema prakticky smysl.
Dale Toshiba provedla obrovsky kiks a to, ze si HD-DVD mechaniky a hlavne vypalky sysli prakticky jenom pro sebe. BR vypalky jsou na trhu dostupne uz docela dlouho a pomalu jejich pracovni rychlost roste a cena klesa, cili cim dal vice lidi ji ve svym kompu doma ma, i kdyz jsou to porad silene mrnavy cisla.
PS3 v tomhle ohledu nema vubec zadny vliv. Vetsina uzivateli PS3 ani netusi, ze si na svy konzoli muzou prehravat BR filmy, navic PS3 neni zrovna nejsikovnejsi prehravac filmu, je v tomhle ohledu dost hloupa a vyrazne pomala oproti beznym stolnim prehravacum. BR mechanika v PS3 je z mnoha duvodu spise nevyhodou teto konzole a za porad solidnim prodejem X-boxu 360 stoji v dnesni dobe warezu prave ta DVD mechanika.
Celkove vzato Toshoba HD-DVD pohrbila sama svoji natvrdlou politikou. To ze je na trhu dostupny relativne levny stolni prehravc je pekny, ale rozhodujicim faktorej sou vypalky, pokud nejsou dostupne, pak na tenhle format kazdy hodi bobek, zvlast kdyz BR vypalky na trhu jsou a nabizeji vyssi kapacitu pro ulozena dala.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-06 13:01:26

O tom jsem taky četl, že "většina uživatelů netuší o možnosti přehrávání HD videa". Nevím sice, kdo si ten průzkum platil, ale nevěřím mu ani trochu. Sony to všude propaguje, v reklamách, na krabici .. leda debil by si toho nevšiml.
Taky myslím, že je to hlavní argument žebrajících dětí .. že to bude dobré i na filmy. :-) Prostě jsou průzkumy u kterých mi nad výsledkem zůstává rozum stát.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-06 13:18:44
avatar
Souhlas - nekteri uzivatele o tom sice nevedi ale rozhodne to neni vetsina.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - takhle 2008-01-06 13:28:49
avatar
Oni to viděli, že je to tam psané, ale nevěnují tomu pozornost. Tj. většina to nepoužívá a ještě dlouhou dobu nepoužije.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-06 18:44:51

Dneska je zajímavej článek na bonuswebu o tom jak odborníci soudí, že právě toto co se stalo s BR bude mít rychlý dopad na vzestup popularity PS3 a rok 2008 nazývají dokonce rokem PS3. Sony dneska na západě běžně přibaluje k PS3 i nějaký ten film na BR, tak si myslím, že se to rozjede. (Myslím na západě .. u nás v ČR platí to co píšeš. )
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 506x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 339x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 878x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1484x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1324x
Komentářů: 6