Intel snížil ceny svých SSD disků a uvádí nový 120GB model – X28V se 40GB už od 99 dolarů Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 15 November 2010
altSnížení cen, to je přesně to, na co u SSD čekáme …

 

 

 

Intel hraje na poli SSD první housle. Spolu s agresivní vývojovou i cenovou politikou chce Intel získat dominantní postavení jako výrobce čipů pro disky i jako výrobce disků samotných. Má k tomu samozřejmě skvělé podmínky, jako největší výrobce čipů na světě a jako ten, kdo určuje krok ve výrobě.

Ještě před vypuštěním nové generace SSD disků Intel, která už bude vyráběna 25nm, Intel rozšiřuje a upravuje stávající nabídku. Nejlevnější model X25-V se 40GB, vhodný jako disk pro pracovní netbooky a notebooky, bude nově státá pouze 99 dolarů, tj. 2100 korun včetně DPH. 80GB verze vás pak vyjde na 199 dolarů 4150 korun včetně DPH.

Výkonnější modely X25-M doplnil 120GB model s cenovkou zajímavých 239 dolarů (5100 korun včetně DPH) a na trhu zůstává i 160GB za novou cenu 389 dolarů (8400 korun včetně DPH).

Samozřejmě SSD disky zůstávají nadále velmi drahé v poměru cena-kapacita, ale to se asi jen tak nezmění. Pokud ale chcete SSD jen jako systémový disk, můžeme ho vřele doporučit. Zejména v pomalých netboocích a noteboocích je svižnost i levného SSD docela znát na celém chodu. Nicméně pokud chcete výkonnější SSD, asi už vyhlížíte třetí generaci SSD od Intelu, které dorazí se zpožděním až v Q1 2011 a nabídnou o něco vyšší výkon a hlavně dvojnásobné kapacity za jen o málo vyšší ceny, než stojí současné modely.

Zdroj: ComputerBase.de, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:25:14
avatar
Tak to vidím na tu 40GB verzi
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:38:54

No teoreticky máš pravdu, nahraješ tam Win 64 bit, dobrý. Ale pak začneš instalovat programy a některé z nich si část instaluji na C:, aniž by se tě ptaly. Po čase zjistíš, že 40 GB je málo, nehledě na to, že těch 40 GB je bráno v desítkové soustavě.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:35:35
avatar
A nebo se nejdříve dekomprimují na C a až pak se přesunou na disk, který jsi si zvolil pro nainstalování. Takže se doporučuje mít na C: aspoň 16GB volného místa, což na 40GB HDD + Windows 7 znamená, mít na C: opravdu jen OS a nic víc. Už se mi opravdu stalo, že jedna hra po mě chtěla nutně na C: 13GB volného místa, i když jsem ji zadal instalaci na D: kde jsem měl přes 300GB volného místa a 11GB volných na C: ji bylo pořád málo
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:57:06
avatar
jj s timhle sem se taky kolikrat setkal...a jeste navic jako super feature se v instalatorech aplikaci nebo i her cim dal casteji zacina objevat takove male a lehoucce prehlidnutelne tlacitko "advanced" nebo podobne a pokud na nej clovek neklikne (coz se mi stava docela casto, proste zvyk klikat next->next...dokud se neobjevi vyber slozky pro instalaci) tak se program automaticky zacne instalovat do program files...obcas by nekteri programatori fakt zaslouzili za tyhle featurky par facek.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:07:12
avatar
tak třeba ho chce na WinXP, tam by to šlo ale dávat Sedmičky na tak malou kapacitu, to je jako rvát Win98SE na 512MB disk....
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-17 09:46:54

Tak nevím, ale na mém Samsungu N150 (Atom N450), mám po instalaci lite Windows 7 Ultimate, všech driverů a softwaru pro noťasy zaplněno pouze 4GB. A jelikož testuju spoustu operačních systémů, mám na 160GB disku 3x oddíl po 50GB, což je sice trochu víc, než 40GB, ale rozhodně jsem se nikdy nepříblížil k tomu, že bych měl zaplněno (když tam nemám filmy). Pro nějaký trochu lepší subnotebook bych si klidně 80GB SSD koupil. Jenže je tu problém, třeba svůj netbook jsem koupil za 5000Kč - nedal bych další 2000Kč za jen 40GB disk.. Osobně si myslím, že než dobrý netbook za 10 000Kč (to je dvoujádrový Atom, nebo nějaký NEO X2) + 80GB disk za 4000Kč je lepší pořídit si ze zahraničí Dell Adamo s Core 2 Duo SU9400, 128GB SSD, 13" LCD a skvělým designem - se štěstím se za těch 15 koupit dá.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 20:09:19
avatar
A co s tou 40GB? Do Notesu max a i to je málo!!! 80 je minimum. A za tu cenu je ta 120 berná - ale pokud budou v Q1 ještě levnější, tak bych počkal. Až bude za 4k tak 160, tak jí vyměním za tu 80, co mám...
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:31:10

ceny uz jsou zase o neco lepsi - jeste kdyby vydrzeli tak dlouho jako klasicke HDD....
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2010-11-15 16:14:33

A proč by neměli? Máš snad v plánu používat HDD déle než 10 let? Za tu dobu už tu budou úplně jiné technoligie, třeba na biologické bázi
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:07:31

nemam disk co by vydrzel 5 let natoz 10 a opravdu pouzivam RE edition, Raptor a podobne
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:58:22
avatar
klasicke hdd taky casto odchazeji a nekdy i dost brzo...ale u ssd to mas aspon garantovano
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:05:55

pri strihu videa by odesel daleko drive nez klasicke HDD, ktere odchazeji opravdu pri takovemhle enormnim zatezovani do roka po zarucni lhute, kdyz to bude nonstop provoz tak ma SSD jeste na hodne dlouho smulu
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:17:11

Tak na strih videa je to ponekud draha legrace, ale podle me SSD vydrzi i pri staly zatezi vic nez mechanicky disky.

Matematicke okenko
365*24*3600 = 31536000s za rok*3 roky (zaruka + rok) = 94608000s zaokrouhlim na 95Ms.

Rekneme ze MLC bunka vydrzi 30k zapisu (34nm JMicron eMLC - partner intelu technologie bude stejna). S wear levelingem by to mel cely disk vydrzet komplet.
Stala zatez 3 roky => 1 kompletni prepsani musi trvat minimalne:
95M/30k = 3166s.

Takze konstantni rychlost zapisu pro SSD disky aby vydrzely 3 roky (beru dekadicky GB na SSD) (konstanta pro prevod kapacity: 1000*1000*1000 / (1024*1024*1024) = 0.9313)

1GB/3166 * 0.9313 = 294156.6B/sec = 0.28MB/sec/GB (0.28MB/s na kazdej GB velikosti)

160GB (149GB) disk intelu zvlada sekvencne 110MB/s

160*0.28 = zapis 44.8MB/s po dobu 3 roky.
nebo 44.8/110 * 3 = 1.2 roku 100% vytizeni zapisem v kuse.

Chtel bych videt mechanickej disk co by se neodvaril pri takovym vytizeni. Navic pokud k tomu prihodis cteni, ktere bunky neposkozuje, tak se to na ty 3 roky natahne.


Nemluve o tom, ze intel SLC by melo vydrzet 300k zapisu coz je 5* vic. Takze muzes i 5* rychlejc (nebo dyl) zapisovat.

A buch vi kolik zapisu prezije bunka 20nm technologie.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:51:15

Máš to krásně spočítané, musíš ale dodat "Platí to o 100% čistém čipu a 100% provedení, bez tolerance. A všechny buňky budou stejně přepisovány a čteny" Neber to jako prosím jako výsměch. Opravdu dal jsi si s tím práci a má to logiku. Jenom ze mě mluví bolestná praxe (GF 4400 jsem reklamoval 5x!!). Řetěz je tak pevný, jak je pevný jeho nejslabší článek.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 20:33:46

JJ Ja sem zase reklamoval mraky normalnich harddisku.. a cekam na ceny 20nm SSD

SSD disky maji vzdycky nejakou kapacitu navic alokovanou jako nahradni bunky, takze doufam ze by to fungovat mohl..

Ta matematika mela bejt jenom k tomu, aby byly videt ty absurdni cisla pro lidi co se boji, ze spotrebuji na SSD zapisy. U kvalitnich MLC cipu na domacim pocitaci to dnes uz proste neni mozne a v ramci zaruky vydrzi pohodlne i na serverech
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 20:42:37

Pro mě to je poučné. Díky.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 01:27:22

za celou dobu jsem se o domacim PC nebavil

>PS: Na hrani her je opravdu jedno co bude kdo mit akorat bude nadsen z toho jak to rychle nabiha i ty hry a i aplikace, jo budiz jim to prano AMEN
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 02:25:57

Viz matematika nahore: Pri strihu videa to SSD vydrzi dyl a cim vetsi tim dyl, vzhledem k limitaci rychlosti sekvencnich zapisu. (min tepla, zadne mechanicke casti ktere teplem trpi nejvic, zalozni bunky pro pripadne chybne -> mala pravdepodobnost HW zavady)


Na serveru to vydrzi zarucni dobu s klidem. Neumim si predstavit nasazeni, kde by bylo vic zapisu nez cteni, jelikoz kdyz uz ty data zapisuju tak se na ne budu chtit taky kouknout. (A pokud bych chtel ve smicce zapisovat nejaka prichozi data tak je to sekvencni zapis a SSD nepotrebuju)

V databazich, kde SSD naprosto vitezi diky nulovemu seeku, prevlada cteni nad zapisy a limitace vytizeni nebude 100% prenosovy rychlosti ale spis 100% IOPS.

>PS:Na strih vide se SSD nehodej. Drahy, mala kapacita a sekvencni zapis/cteni je jedinej parametr kde je levnejsi a vetsi raid normalnich disku muze rozdrtit.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 01:23:01

to mas vyzkousene nebo jenom pocitas, u klasickych HDD by jsi se taky dopocital vysokych cisel... jestli to neni z praxe tak at se tim ridi kdo chce ja nebudu, dekuju za nazor

jen tak mimochodem k cemu by byl 160GB HDD? muzu te ujistit ze k nicemu... a to s tim taky souvisi
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 01:44:57

Je zrovna mi to nedalo, ale koukal jsem na MTBF u SSD ale i u 2TB WD .... vis co jsem zjistil..:-) jeden ma 1,2 mil a druhej skoro 1,3 ale ten prvni ma kapacitu 160GB a ten druhej 2TB, nemohl by jsi to prepocitat na tyto stejne doby chybovosti vzhledem k te kapacite...? ja na to nejak nemam bunky, diky
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 13:43:52

MFBT se tyka pouzivani, tohle byla jenom doba zapisu (i SSD bude nejakou MFBT mit). Pricti si k ty dobe treba 50% (cteni 2* rychlejsi, jednou zapisu, jednou prectu) takze 1.8 roku. a SSD zase vyhral (mno vlastne ne viz dal). Navic MFBT se pocita i kdyz disk nepracuje a jenom se toci. (coz by s nizsim vytizenim zase vyznamne hralo veprospech SSD)

MFBT je stredni doba (normalni rozdeleni) a tohle takhle bohuzel resit nemuzes. Dost velky procento disku prezije 2nasobek MFBT ale muzes zarucit, ze SSD neprezije 2nasobek prepisu.


SSD na takovyhle obemy dat ma cenu resit jenom s neomezenym rozpoctem.

U SSD predpokladam, ze chybovost s kapacitou neroste (u klasickejch taky ne), jenze roste objem dat ktery musis prenest abys znicil pametove bunky.

Tak 2TB velkej SSD bude mit teoreticky 3 roky nepretrzityho zapisu rychlosti prenosovou rychlost 560MB/s aneb plne vytizena SATA2. Nebo taky tech 110MB po dobu 6 let.

Nemluve o tom, ze pokud muzes ignorovat cenu jsou tu porad SLC s 10* vyssi trvanlivosti i rychlosti. (300k prepisu)
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 16:06:29

prave ty ceny...:-) proste tyhle objemy dat FullHD v nekomprimovane podobe...:-) to fakt nejde resit jinak nez klasickejma HDD - rozpocet musim resit vsude a vzdy, dik za nazor

pozn.: i kdyz mas zaruku tak je tam jak u SSD i HDD myslim 3% ryziko, nic neni se zarukou a kdyz ti odejde musis to stejne nechat vycist v laborce, njn - disk ti vyrobce da novej ale data ti nevynda
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:46:00

stále je to nezmyselne drahé, ešte nech ich zlacnia na polovicu a potom už to bude dobré. i
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pekne 2010-11-15 16:39:41
avatar
Ja tiez cakam na trocha lepsie ceny, som rad, ze to ide dole no mohlo by rychlesie. Stacil by mi 100GB za 100 euro, tolko by som obetoval..... este si asi pockam....
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:31:54
avatar
Já čekam na novou řadu,myslím,že 160GB mi bude stačit.S SSD od Intelu jsem nad míru spokojen.
SpeedyGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:17:35

Já už pár měsíců mám Intel 80GB X-25M a maximální spokojenost. Asi bych nevydržel čekat, ten výkon navíc je vidět všude. A nejde jenom o svižnost systému, který se mi nikdy nezasekl, ale i o rychlost loadingu u her.
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - koupě SSD 2010-11-15 17:31:48
avatar
Osobně si myslím, že teď je SSD jen pro fajnšmejkry a lidi co na to maj. 3. generace od intelu už vypadá slibněji, ale boom SSD přijde si myslím v roce 2013 (je to v celku logický, vzhledem k tempu vydávání, zmenšování technologie a klesání cen). Sám ale doufám, že nějaký to 120-160GB SSD si sám pořídím už v r.2011.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:13:13
avatar
jj, vyjde líp pořídit si dva novější disky do RAIDu 0 nebo rovnou 4 a je o výkon s velkou kapacitou vystaráno. SSD sice vypadá zajímavě ale je drahé a poměrně problémové (MLC, ty levnější) nebo ultradrahé (SLC, vcelku spolehlivé).
Jediná oblast kde nejvíc pomůžou jsou netboky či malé notebooky kde jsou 5400 ot disky a tam je SSD úplně jiná liga.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:38:27

To je s prominutim blbost. Seek time, nahodnej pristup, IOPS je u SSD o tolik radu vyssi, ze ti to zadnej raid nedozene. (nemluve o tom, ze 4 a 0 podstatne snizujou spolehlivost)

4 disky raid 4 teoreticky 1/4 seek takze kolem 2ms.. to sami v nejlepsim pripade i pro ostatni parametry. U SSD je to porad 1000* lepsi

Sekvencni cteni/zapis vyuzijes tak pri kopirovani z disku na disk, nebo nacitani her do ramky (a to to jeste musi bejt zdefragmentovany).

Jenom budes mit podstatne lepsi kapacitu, ale raid 0 ani 4 neni pro datovy uloziste. Chcipne 1 disky a vsechny data jsou pryc.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 21:24:01
avatar
Blbost to není, píšu o poměru cena a výkon, a také spolehlivost disků je vysoká, i těch starších - i starý Maxtor z roku 2004 kleknul teprve před půl rokem a to byl v herním počítači.
Ostatně sám mám jen dva disky v RAID 0, nové dvouplotnové 1TB kousky od WD 7200 klasické Blue a oproti jednomu je to výkonostní skok za minimální cenu (2900 i s dovozem) velkou kapacitu a dost dobrou rychlost.
A s tou fragmentací, jak se to vezme - XP mají velkou fragmentaci i při poměrně malém používání (dosáhl jsem 43% a to jsem v nich dohromady nic moc nedělal) a Sedmičky jsou na tom o řád lépe - i při dením použití se mi fragmentace nedostala ani na 8%.
SSD je v běžném stolním pc většinou o honění si trika před kámošema, na ukazování jakže bleskově mi startuje Win. Ale kolikrát za den se musí startovat či restartovat? Mě to vychází průměrně tak dvakrát do týdne protože umím používat režim spánku takže se OS udrží v aktivní RAM a spustí se hned zapnutím PC....
a SSD je optimální jako datový úložiště? Snad ne
stejně jako RAIDy 0 se užívají jako rychlá systémová a programová oblast a jako úložiště by vyšlo pekelně draho
"sekvenční čtení/zápis využiješ tak pri kopirovani z disku na disk, nebo načitáni her do ramky " - a o to hlavně jde
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 13:46:18

Ja uspavam pocitac jen na vikend, jinak bezi celej tejden v kuse... vypnutej sem ho uz nemel snad mesic. (restarty kvuli aktualizacim)

Na sekvencni operace nepotrebujes SSD to uz sem tu nekde psal. K cemu ti je obrovska rychla systemova oblast?

K cemu ti je rychli kopirovani z disku na disk, kdyz stejne funguje jenom na velky soubory a kdyz clovek musi zkopirovat 20000 pidisouburku do 10KB tak u toho sedi hodiny a hodiny. Jestli se mi naklonuje terovej (edit) disk za 3 nebo 5 hodin je mi uprime jedno stejne u toho nebudu cekat.

A pri 43% fragmentaci to cteni stejne moc sekvencni nebude, pritom defragmentace by ti pomohla jedine v pripade ze by primo podporovala dany raid, jinak vykon zase degraduje

Jesli se chces mrknout kolik se toho deje na disku tak doporucuju process monitor, pripadne i ctrl+shift+esc a pridat si V/V čteni a zapis a jen koukat jak priskakujou stovky a tisice ..

Pokud budes sekvencne neco kopirovat, tak ti kazdej skok na jiny misto na disku prida do doby kopirovani v prumeru seektime. Kdyz si vezmes 512B cluster (jako nejmensi moznou jednotku datovyho bloku) a 43% fragmentaci tak si to musel mit strasne pomali raid ne raid.

Dokud si pocitac s SSD nevyzkousis tak asi nepochopis. (ja byl taky skeptickej)
Klidne se posad k pocitaci poustej programy, serfuj na internetu a pocitej si kolikrat si videl to zeleny kolecko co je ted u mysi misto hodin. kolikrat si cekal na okno z IM abys moh nekomu odpovedet. Jak dlouho si ztravil u splashscreenu. Jak dlouho trvalo nez se ti maximalizuje nejaka vetsi aplikace, kterou si pred par desitkama minut minimalizoval. A jak se ti neseka interface windowsu kdyz kopirujes kotle dat ze systemovyho disku. A jak hry loadujou bleskovou rychlosti (kdyz se ti tam nahodou vejdou) i kdyz je to SSD pomalejsi nez byl driv disk.

No a ted si predstav ze tak 80% drobnych zaseku ktere si mozna ani poradne neuvedomujes uplne zmizi. A zbytek se zkrati na tretinu nebo i min. O tom je SSD jako systemovej disk, ne o nejaky zbytecny rychlosti kterou vyuzijes 2* za tejden ale o tom jak to zvysi komfort pri ovladani systemu
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 19:41:22
avatar
no jo, ale kdo kopíruje 10KB soubory?? V domácím počítači horko těžko. V pracovním využití, databázích a podobných věcech je to o něčem jiném, tam se vyplatí jít i do SLC pamětí ale v domácím herním pc co se částečně používá ještě na napsání nějakého dokumentu a jiných drobností je to akorát o chlubení.
V RAIDu se rozhodně při kopírování nic neseká, i na film můžu v klidu koukat a mezitím vysílat přes gigový ethernet. Proti jedinýmu HDD je úplně jiný kafe. Věřím že SSD je o kus dál, ale do domácího herně/multimediálního PC je drahé a má malou kapacitu.... Až bude půl TB SSD za 2 tisíce tak klidně ale dřív ne.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nazor 2010-11-15 18:08:05
avatar
Ako vlastnik 80 GB Intel X18M (1,8 palcovy v PC, vyhodna kupa z inzeratu) mozem len odporucit. Naozaj necakajte na vacsie kapacity a podobne. 80 GB ako systemovy disk bohate staci a ta rychlost a sviznost aku tym ziskate je poriadne citelna, windows a programy ako photoshop, autocad a podobne loaduju v skutku instantne. Presiel som z 2 jadroveho CPU na 4 jadrovy, mam 4gb ramky a slusnu grafiku, no najvacsi rozdiel v rychlosti som pocitil az prechodom na SSD. Do grafiky niektori z Vas dokazu vrazit 300eur/7400CZk, takze ak niekto rozmysla nad upgrade CPU alebo viac ramky, zvazte ci sa vam viac neoplati obetovat radsej 150eur/3700czk za 80gb X25 intel a naozajstny upgrade rychlosti. Kupa SSD bola najlepsia investicia za posledne roky co som vrazil do pc, a to som presiel na 4 jadrovy intel a Radeon 6870. Tu nema naozaj zmysel stale prepocitavat 1eur za Gb. To by sme tu stale jazdili na konoch alebo 2 taktovych motoroch.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:10:36

ja bych i presto zacal tou ramkou - RamDisk na swap a pod a pak bych stejne volil nejakej 10.000ot disk asi raptora
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:15:35
avatar
Nikto ti v tom nebrani ale spravis sprostost . Mal som kedysi 74gb, raptora skusal som aj pokusy s ramdisk. ( nezabudaj ze ramdisk sa po vypnuti pocitaca zmaze, nie je mozne na to nahrat windows). Ja proste len SSD odporucam, ak ti je rozumnejsie dat tu istu sumu za raptora ako za SSD tak to je len tvoja neznalost.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 01:36:38

zalezi co pouzivas za SW driver/software nemas pravdu

resp. jsi spatne precetl muj prispevek... rikam/pisi swap a temp na vytvorenej RAM disk

300GB raptor stoji jako slusnej SSD 80GB
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 12:59:55
avatar
Asi som to zle cital, sorry , tak ci tak, nic ine ako SSD systemovy disk by som uz osobne nechcel, aj za cenu mensej kapacity oproti raptoru. Tu ide hlavne o ten seek time, kde sa ziadny raptor nechyta..
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 13:16:20

to se nechyta souhlas, ale v cem ti pomuze ten seek nez jenom k tomu efektu zrychleni okenek ...:-)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:53:14
avatar
Ja si jeste na nejaky slusny SSD pockam, preci jen nespecham s nakupem.
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:46:09

Ke snížení došlo již před nějakým tím týdnem. Už od začátku listopadu se dají sehnat 40/80GB modely (skladem) pod 2000, resp. pod 3800. Samozřejmě, že v některých menších obchodech i o pár procent méně.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 120 2010-11-15 20:03:35
avatar
hmmm X-25M co ma 120GB je velmi zajimavej.. 80GB stal jen o malinko min kdyz jsem ho kupoval... good news!
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 09:09:44
avatar
Já doufám, že good news přijdou v lednu a Intel vydá levně SSD na 25nm výrobním procesu:-)
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 07:37:15
avatar
Pěkné ale pořád pro mne nerentabilní uvažuji o něm až bude vycházet za 250GB-2500Kč.Tak to si ještě asi rok počkám.No nechám se překvapit.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 09:08:12
avatar
Sice mám Vistu a spolu s SSD si chci pořídit sedmičky, ale stejně, jenom dnes mi zabírá složka Windows po aktualizacích a instalacích spousty programů 52 GB, 8 GB mi zabírá pagefile.sys, System Volume Information mi narostl na 133 GB, budu ho muset zase promazat (neví někdo jak na to?), ale i tak největší záchytný bod, nebo co to tam je za soubory zabírá bezmála 15GB, jak se takhle rozlézavý systém (Windows) vyrovná s 40 nebo 80 GB "velkým" diskem?
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 13:09:15
avatar
40 je podla mna malo, teda malo bez optimalizacie (premiestnenie pagefile, zrusenie hybernacie a pod..) ja mam na 80Gb (realne 74,5 GB) SSD nainstalovany uz rok win7x64, photoshop, autocad, office a mnoho mensich softikov a mam momentalne volne miesto 32,8 GB. Miesta este az az.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 425x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 275x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 848x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1472x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6