SEAGATE snižuje záruku u pevných disků z 5 na 3 roky. |
|
|
Napsal Jan "DD" Stach
|
Friday, 12 December 2008 |
Společnost SEAGATE oznamuje změnu záručních podmínek pro většinu svých pevných disků.
Už dlouhá léta jsou pevné disky SEAGATE známé svou pětiletou zárukou, kdy 2 roky poskytuje normálně prodejce a zbytek přímo SEAGATE. Od 3.1.2009 se však situace mění. Běžné pevné disky modelových řad Seagate Barracuda 7200 a mobilní Seagate Momentus budou mít od příštího roku záruční dobu 3 roky, nikoliv 2, jak tomu bylo doposud. Majitelé disků zakoupených do konce roku a ti kteří dnes mají 5 let záruky, o svých 5 let nepřijdou.
Co je důvodem snížení záruční lhůty? Seagate to oficiálně vysvětluje, že nové podmínky lépe odrazí současné průmyslové standardy. 5 letou záruku nadále budou mít serverové modely. Snížení záruky není tak neočekávané. Pokles poptávky po počítačích táhne i pokles poptávky po pevných discích. Ačkoliv je Seagate stále největším výrobcem, už delší čas se k němu mílovými kroky přibližuje konkurenční WesternDigital, který výrazně posílil právě na úkor Seagate i letos. SEAGATE pevným diskům se na současném trhu nedaří a jeho modely dnes téměř ve všech ohledech ztrácejí na konkurenční WD, ale i posilující Samsung. V hospodaření SEAGATE se to samozřejmě odráží. Snížení záruční doby tak sníží případné náklady společnosti.
Od nového doku tedy pevné disky SEAGATE pro běžné uživatele již jen s tříletou zárukou ...
Zdroj: techPowerup
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|