SSD disky dohoní HDD z pohledu kapacity, výkonu i ceny v roce 2012 tvrdí OCZ Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 05 October 2009
altJe to hodně optimistické a reálné?

 

Že jsou SSD pevné disky opravdu rychlé, to všichni víme. Také ale víme, že cena rychlých SSD atakuje závratné výšiny a to se ještě nebavíme ani o kapacitě. Společnost OCZ je jednou z těch, kteří patří na poli SSD k tahounům. OCZ má zkušenosti jak s rychlými SSD, tak s obrovskými SSD s kapacitou až 1TB! U obojího ale hraje roli cena, která se nezdá, že by se v dohledné době ke klasickým HDD byť jen přiblížila.

V současnosti stojí 1TB 7200ot 3,5“ HDD nějaké 2000 korun. Srovnání s SSD je obtížnější, protože 1TB SSD stojí dnes 20x tolik! Jsem tedy moc zvědav na to, když nám šéf OCZ slibuje, že během let 2012-13 se SSD přiblíží HDD, jak chce tenhle obrovský rozdíl tak rychle stáhnout. Nepochybuji o tom, že klasické HDD jsou překonány z hlediska rychlosti už nyní. Tam o výkonu SSD není pochyb. Problém je ale životnost SDD, se kterou to není zatím moc dobré, a tudíž vlastně v konečném důsledku ta spolehlivost je diskutabilní. Pohybuji také o tom, že SSD dohoní HDD za dva-tři roky z pohledu ceny a kapacity. Kapacita klasických HDD se zdvojnásobí každý rok a příští rok už tu budeme mít skoro 4TB disky. Neumím si představit, že by se tomu SSD dokázali byť jen přiblížit a za nějakou normální cenu. V podstatě pokud bychom měli OCZ věřit, tak v roce 2012 nám tahle společnost nabídne za nějaké 2000 korun SSD disk o kapacitě 3-4TB … to chci vidět. Samozřejmě dobrovolnosti se meze nekladou a na rok 2012 se tedy moc těšíme. On v tom ale určitě bude nějaký háček …nespletl se někdo někde? Nemluvilo OCZ spíše o roku 2022? To mu bych možná věřil spíš ..

Zdroj: Fudzilla.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 19:15:31
avatar
nereálne. Do 2012 budeme radi ,ak budú držať SSD väčšinový podiel len ako systémový disk(32-128GB). Na obrie kapacity SSD si my smrtelníci ešte počkáme....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 23:53:06

Při vší úctě, nepospíváš za reáliemi asi o tři roky:
http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath=Pevn%C3%A9+disky\Solid+State+disky\SATA+II&tree_CR=0
32 GB SSD teď stojí 2100Kč. Už teď kupovat mainstreamový počítač bez systémového SSD je nerozumné. Nebo čekáš, že 32GB disk bude zdarma? No, v 2012 nějaký pomalejší už možná jo.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 00:05:42
avatar
asi ti přijdu jako konzervativec, ale ssd bych nechtěl ani do nového high end pc..... jasně, zezačátku rychlé jak sviň ale hlavně na systémáku kde se pořád zapisuje opotřebováváš buňky ještě víc tudíž ti ten disk vydrží jak dlouho? dva roky maximálně? děkuji nechci...
p.s.: a to jsem původně nenapsal že znám x lidí co si za 2000 koupí 1TB HDD ale žádného, co by si za to samé koupil 32GB ssd....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 00:23:46

1. Mám velice špatné zkušenosti se současnými levnými HDD. Dva roky není až tak špatně, hlávně, abych nepříšel o data.
2. A proč by se na systemový disk mělo často psát? Temp, antivir, poštu a virtiální paměť bych dál na HDD. Na systemáku bych držel jen sam systém a ty programy, co často spouštím, ale co se nemění nebo mění se ne až tak často.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 01:25:19
avatar
Ani neni potreba aplikace presouvat - nez se bunky na MLC SSD opotrebuju tak je prepises 10 000krat - za jak dlouho zapises beznym pouzivanim na 60GB systemovej disk 600TB dat? V okamziku kdy ty bunky opotrebujes uz davno ten SSD bude v muzeu......
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 10:52:03

MNĚ v tom přesvědčovat nemusíš :-) Souhlasím. Ale nabízím opatrnou variantu pro oponenty. Podle reakci je vidět, že i ona je na ně až přílíš. Lidi jsou strašně setrvačné...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 13:23:56

To není ani o setrvačnosti. Lidi prostě chtějí co nejlépe využít svoje peníze a klasický disk za 2000 jim odvede lepší práci než stejně drahé SSD.
Podobné je to s BD-R mechanikami. V době kdy DVD vypalky stály 4 tisíce, tak začal jejich rozmach. V té době ale měly HDD nízkou kapacitu a flashky počítaly kapacitu v MB a rychlostí neoplývaly.
Dneska lidem na zálohy do police stačí DVD, které mají vcelku dostatečnou kapacitu, jsou levná už DL DVD, mají vynikající kompatibilitu u stolních zařízení. Pevné disky jsou levné a úložný prostor se u domácích uživatelů pomalu přesouvá z oblasti stovek BG do TB. Navíc se nabízí spousta vysokokapacitních disků jejichž účelem není výkon, ale nízká spotřeba, které jsou na skladování ideální. Místo odloženého disku v polici máte vše dostupné online. Kdo navíc chce není problém si za malé peníze vytvořit NAS a mít data k dispozici v rámci sítě i pro více PC.
Posledním hřebíčkem pak jsou USB flashky, které neustále jdou nahoru s kapacitou, 16GB model stojí něco kolem 600 korun, rychlostí pak už jsou často bržděny USB rozhraním. S rozšířením USB 3.0 by se mohly flashky dočkat ještě větší obliby, obzvlášť pokud si za rok koupíme za oněch 600 korun už 32GB model. Pokud navíc ve stejné době bude dvouterový disk dostupný na stejné ceny jako dneska 1TB modely, pak nemá moc smysl si BD-R vypalku pořizovat. Není k čemu, kradené filmy jsou stejně k dispozici všude po netu krátce po uvedení, proto důvody, které tolik rozšířily DVD vypalky odpadávají.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 22:55:01

16GB flash před půlrokem mi stál 240Kč. Také zaostáváš za realitou :-)
Co se "lepší práce" týče, skvěle to popsal Rebel44, nebudu to opakovat.
Nemá smysl diskutovat, pokud oponent neodpovídá na to, co bylo řečeno, ale na nějaké svoje myšlenky.
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 00:37:51
avatar
suhlasim.ako systemovy je velmi dobre pouzivat ssd o velkostiach okolo 64Gb.a je to samozrejme lepsie riesenie ako kupovat raptor sam uz roky vlastnym raptor a myslim ze by moj pc ani nemal velmi zmysel bez neho
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 02:17:21
avatar
ted mam na pc win 7 a sou rychle dost. nevidim nic v cem bych vyuzil rychlost a pristupovou dobu SSD jako systemoveho disku...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 13:11:52

Ano, za 2100 se dá koupit 32GB SSD, ale nenabízí výkonově nic moc navíc proti běžnýmu disku. Za stejný peníz proto raději investuju do 1TB WD blacka a mam vystarano i o úložný prostor a ne pouze o systém. Navíc 32GB je při dnešních nárocích na systém a nějaký základní softtík okolo opravdu minimum a do menší velikosti jak 64GB bych nešel.
Navíc na současnym blacku od WD se mi Win 7 hýbá naprosto svižně, startuje rychle, na nic nečekam. Nepotřebuju si mastit ego utrácenim za současné SSD jenom proto, aby mi Win naběhly o 5 vteřin rychleji.
Dokud se do SSD nedostanou PRAM buňky tak nemá cenu o nich uvažovat. Teprve s nimi se kapacita dostane na rozumnou úroveň.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 00:01:38
avatar
dokud se nevyřeší životnost tak jako systémák rychlé HDD... celkově klasickým HDD ještě zdaleka neodzvonilo, rychlostí ssd se sice nedočkáme ale co se týče kapacity tak věřím že magnetickej záznam má stále co nabídnout.....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 19:23:31
avatar
Podobné zprávy o bluray a SSD mě dokážou akorát rozesmát. Zřejmě proto, že si pamatuji starší předpovědi a vím jak dopadly.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 19:55:52
avatar
DeaDDog: Zapoměl si na holografické disky.
Počkej na holografické HDD.
Z toho se posadíme na zadek :-D
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 20:12:29
avatar
no nevím jak v roce 2012, ale v roce 2022 tu bude uplně něco jinýho klasický ssd se budou moct jen hanbou zahrabat
ostatně celé ssd se mi zdá spíš jako přechodná technologie, než nějak dlouhodbě využitelný způsob na ukládání dat, čili jestli se do toho roku 2012(+- pár let) nestihnou prosadit, tak už to taky nemusí stihnout nikdy
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 21:34:53

S těma cenama co momentálně jsou se disky nemůžou prosadit, ale z cela jistě se můžou jejich výrobci usadit :-)
Dopadne to jak s HD DVD a blue ray, pro jejich přemrštěné až absurdní ceny se z nich stanou mrtvé media dřív, než začnou vůbec žít.Výrobci by si měli uvědomit, že dnešní lidé jsou už mnohem lepe informovaný a hůře se z nich dělají dojné kravičky.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 00:10:41
avatar
kdybys do něčeho investoval miliony či miliardy dolarů, taky bys to chtěl mít co nejdřív zpět a nejlépe dvakrát tolik.... ale jinak souhlasím až na jeden malej detajl... média (a teď beru placky) jsou mrtvé už jen díky flashkám....
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 12:37:36
avatar
a už jsi viděl nějakého člověka, aby archivoval data na flashkách? To je nesmysl, co?

Optická média nejsou mrtvá, jen se mění jejich použití a význam zpět k archivaci a částečně k zálohování.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 21:16:54
avatar
Tak stačí,když budou v roce 2012 za 2000,-kč SSD disky o kapacitě nějakych 250-500G.Na systém to bude stačit bohatě.Já osobně mam objednaný SSD Intel X-25M 34mn,tak jsem zvědav jestli to bude k něčemu.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 22:32:23
avatar
asi pred dvomi dnami davali v jednej nemenovaj Tv v spravach ze onedlho (pocitam ze mysleli do roka) nahradi Blueray dnesne DVD...kam na to ti redaktory chodia...a to este nespominam ze (uz spominam) ze dana redaktorka podotkla ze maju 4,5 krat vacsiu kapacitu ako dvd a tresla 200GB...ako je mozne ze ju nikto neopravil ved to bolo este v strizni..omg
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 23:58:44
avatar
vidíš... já se jim divím že ty placky stále vyvíjejí, jediné k čemu to je jsou originálky filmů, a možná ani to ne, digitální distribuce funguje u všeho a má daleko lepší budoucnost...
gabriel.roxer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kapacita 2009-10-06 15:52:35

a to este tresla malo http://www.cdr.cz/a/27974
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 23:24:13

Já jsem naopak, větší optimista. Před měsícem jsem už četl o produkci 2TB SSD. Takže s kapacitou SSD už dohnaly HDD.
Co se cen týče - vzpomeňte na ceny SSD před rokem - v této oblasti jde o 2x pokles cen asi za 5 měsíců. Za 2 roky to bude dělat akorát 20x v ceně. A do půlky roku 2012 máme téměř tři roky. Takže asi 50x.
Nejpomalejší je pokrok SSD ve výkonu, ale i tak jsou rychlejší.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 23:55:20
avatar
zapoměl jsi ale na jeden velkej problém ssd, kterej by mě absolutně odradil od koupě.... opotřebování buňěk.... ono totiž na cdrku jsem už dřív četl že po roce používání ssdčka ta rychlost byla přece jen nižší.... ssd totiž data zapisuje do těch buňěk, které jsou nejméně opotřebované, což se ti projeví až po nějaké době a výsledek tohohle je logicky nižší rychlost... když tak nad tím přemýšlím, teď někdy šly do výroby paměťové PRAM čipy... žerou míň, jsou rychlejší, maj nižší přístupové doby, maj při stejné velikosti vyšší kapacitu a nakonec to co řeší mnohé, teoreticky neomezenou životnost... teď ještě aby je začali cpát do ssd a možná bych už nad tím přemýšlel...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 00:47:13

Máš pravdu, to je problém. Ale článek mluví o capacitě, výkonu a ceně. O spolehlivosti není ani slovo.
A právě tento bod je nejkritičtější a proto nejzajímavější.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 01:28:06
avatar
Snizovani rychlosti je vyresene za pouziti TRIM.

Nez se bunky na MLC SSD opotrebuju tak je prepises 10 000krat - za jak dlouho zapises beznym pouzivanim na 60GB systemovej disk 600TB dat? V okamziku kdy ty bunky opotrebujes uz davno ten SSD bude v muzeu......
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 11:16:33

Pokud budeš na SSD disku mít virtuální paměť, tak to 10000 přepisování se stane realitou velice brzo, obávám se. A je to škoda - právě rychlá virtuální paměť značně urychlí práci počítače.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 11:53:25
avatar
Vzhledem k tomu ze mam SSD tak sem pred casem testoval kolik se zapise pri bezne cinosti (nasel sem tehdy na webu prikaz do Win kterej vypise do CMD kolik bylo za dobu co je spustenej PC zapsano dat na systemovou partion. Vysledek byl kousek prez 1GB/den kdyz ten PC bezel 24/7 (8GB za 7 dni) - taze kdyz zapocitam instalace programu etc. tak jsme rekneme na 1x prepisu za mesic - nez bych se timhle tempem dostal na 10 000 prepisu tak jsme davno vsichni po smrti
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 10:11:23

Děkuji, to je velice zajímavá a užitečná informace. Ale jeji použitelnost pro ostatní bude asi zaležet na nastavení virtuální pamětí, samotné pamětí a na tom, co člověk vlastně dělá, že?
Nemohl bys sem,prosím, dát odkaz na tu utilitu - myslím, dost lidí by radi zkontrolovali svoje potřeby a zjistily tak, mohou-li použit SSD.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 08:57:13

nevidim to nerealne..

HDD navysuju kapacitu pomalsie, lebo vsetci uz HDD mame a nepotrebujeme ho vymenit za rovnako rychly len o kusok vacsi..

ale za SSD vymenime, lebo je vyrazne rychlejsie.. a zda sa, ze si to zacina uvedomovat dost ludi a teda SSD sa bude stale viac kupovat a teda bude priestor na znizovanie cien..

takze pani kupujte vsetci SSD, aby ste mi ich zlacnili, kym pojdem kupit ja..
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 10:26:43
avatar
Normální zákazníci si nedají SSD ani do kompu za 40 tisíc. "Normální" definuj jako 98% zákazníků co si koupí sestavu v obchodě do 40 tisíc. Když si uvědomíš v jaký cenový kategorii se prodá nejvíc sestav tak bych se o roztočený plotny nebál. SSD by měli s plotnovejma diskama dost práce i kdyby se vývoj ploten na čas úplně zastavil - a to nehrozí - kapacita bude pořád růst. Kapacita je pro většinu lidí mnohem víc než rychlost a to si navíc většinou neuvědomují, že ve hrách a dalších náročných softwarech je rychlost SSD celkem k prdu (vyplatí se víc investovat do jiných částí PC).
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 11:59:48
avatar
Máte samozřejmě ve všem pravdu jako vždy. Většina lidí skutečně dává přednost kapacitě před rychlostí disku, zvláště pokud se jedná o kancelářské či pracovní stanice, na které si zaměstnanci v pracovní době stahují tuny porna a filmů, tam se obrovské prostory opravdu využijí.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 16:38:26
avatar
Hele, jako SSD super, jo? Ale... Nemůžu si pomoct, ale většinou čeká počítač na mě, ne naopak... A když už čekám já na počítač, tak je to věc CPU (encoding videa apod.). Takže SSD dobrý, ale furt to chápu jako karbonový spojler který na Evo sedí jak prdel na hrnec, ale na Fabce se kterou jezdím já a která má prostě slabý motor, vypadá trapně...
Jen můj názor, nemyslete si, taky bych SSD chtěl, ale... Jak říkám.
A hele, trochu OT, kdy budou nové Sestavy? Chci si postavit nějaký domácí úsporný "server" s Raidem (zrcadlo), úplně obyč, mám pocit že postavit normální úsporný komp vyjde levnějc než nějaké "NAS" a jak se ty škatule všechny jmenují...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 17:09:14
avatar
jj normalni pc ti vyjde levneji. NAS s podporou raidu sou dosti drahe. ja budu stavet asi do mesice podobny server pro znamyho a premyslim jakej podvozek zvolit. vyhodne vypadaji desky s integrovanym atomem, ale nevim jak sou na tom prave s podporou raidu...nejspis dost bidne. musim to prave omrknout, ale stejne budu nejspis muset koupit nejaky pridavny radic.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 19:27:32
avatar
Tak dej pak plýs, nejlépe formou článku vědět! Netuším v jakém stavu jsou dnes RAID funkce integrované na základních deskách, v době kdy jsem to zkoušel (pár let zpátky) to byla bída... Snad už to pokročilo, přinejhorším bych taky řešil nějaký Adaptec či co... S CPU jsem si myslel na nějaké velmi úsporné, ale "plnohodnotné" AMD... Ale nevím právě jak s chipsetem/deskou. CO je platné že CPU žere pár wattů, když "to kolem" i s neúčinným zdrojem žere mnohem víc... Hele, třeba by to zajímalo i ostatní, nechceš udělat nějaký nástřel sestavy?
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zivotnost 2009-10-06 18:09:07

DD: Nizka zivotnost SSD je totalni mytus, tak uz ho prosim priste neomilej...

ANO, pocatecni verze pred par lety mely nekdy az k 10 000 prepisum a to je opravdu malo, ale dnes se pohybujeme radove v 100X - 1000X lepsich cislech.

SSD byly vzdy podstatne spolehlivejsi a problem s zivotnosti uz je dnes take vyresen. Prumerne dnesni SSDcko vydrzi radove desitky let stale zateze(ne jen provozu)!!
SSD dnes uz montuji do svych serveru i velci vyrobci.

Tak jeste ta cena, protoze to uz je opravdu posledni prekazka!

P.S. A konecne i klasicke disky maji omezeny pocet prepisu. Z mechanickych duvodu daji i jen 10let hodne stezi.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 18:21:18
avatar
a vnutorna fragmentacia uz nieje problemom?
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:22:48

Pokud se pamatuju, mel s tim problem Inteluv disk, problem byl vyresen pouhym prehranim firmwaru... bohuzel i tento mytus se nepochopitlene drzi pri zivote.

Priznam se, ze nevim jestli vubec jeste nejaka vnitrni fragmentace existuje. Diky vetsimu poctu prepisu uz to mozna neni s pohledu zivotnosti potreba. Mozna se jedna jen o urcite casti(MFT), fakt nevim. Faktem je, ze neco na tento zpusob maji i klasicke plotnove disky, ktere jsou schopne relokovvat urcite mnozstvi poskozenych sektoru(cimz pravdepodobne naka ta vnitrni fragmentace vznika).
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-10 20:21:00
avatar
zaujimavy clanok...Odkaz
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 19:32:31
avatar
"Tak jeste ta cena, protoze to uz je opravdu posledni prekazka!"

Ano, peníze jsou opět až na prvním místě...
Přemýšlím nad nějakým ekvivalentem z minulosti výpočetní techniky (PC), kdy jedna část počítače měla takto "high society" možnost výběru a přitom to nebyl výstřelek, ale nic mě nenapadá. Snad nahrazení CD DVD, ale ani to asi není to pravé ořechové, protože ty taky neměli důvod ke společné koexistenci, což SSD a klasické HDD nejspíš mít budou...
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:25:30

Mozna kdysi v dobach kdy 4X CD palirna stala k 20ti tisicum a byla tak 10 drazsi nez klasicka CD ROMka;-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 597x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 398x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 906x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1502x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1334x
Komentářů: 6