AMD FUSION v redakci: Nová mini deska ASUS E35M1-I s integrovaným CPU a DX11 GPU Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 02 February 2011
altMáme tady další preview. Do redakce nám dorazila zajímavá HW novinka.

AMD FUSION má být jedním z nejzajímavějších produktů letošního roku. Jedná se o první40nm  APU čip, tedy čip který kombinuje schopnosti procesoru a grafiky. Malý čip disponuje až dvěma procesorovými jádry s výkonem na úrovni 90% desktopových Athlon II X2 a zároveň má integrovanou DX11 grafiku. Celý čip se vyznačuje velmi nízkou spotřebou. TDP je pouze 18W. Najít upotřebení by měl zejména v mobilních PC, tabletech a také HTPC.

Nám se do ruky dostala právě deska, která by měla být použitelná pro klasické HTPC. Jedná se o Mini-ITX desku od společnosti ASUS, která se jmenuje E35M1-I DELUXE. Deska má rozměry 17x17cm. Deska by neměla produkovat žádný hluk. Vzhledem k 18W TDP procesoru a pár W, které produkuje čipset, by poměrně masivní pasivní chlazení s heatpipe, mělo být více než dostatečné.  

Nese tedy již integrovaný procesor a grafiku, kterým je konkrétně dvoujádrový AMD Zacate s Integrovanou DX11 grafikou a celkovým TDP 18W. Čipovou sadou je pak AMD Hudson M1. Deska nese klasické DDR3 sloty a to dva. Osadit lze 1066/800MHZ DDR3 moduly a to až 8GB.

Deska má PCIexpress16 slot se 4 linkami. Další slot už ale nemá, ten je totiž obsazen již integrovanou Wifi kartou. Základní výbavou je ale 6 SATA konektorů ve specifikaci SATA6G. 5 jich je na desce, poslední je vzadu jako eSATA.

Deska má integrovanou DX11 grafiku v čipu, takže nepřekvapí přítomnost, HDMI a DVI. Dále najdeme 4x USB 3.0 a 8x USB 2.0 (některé jsou přístupny až skrze bracket). Nechybí samozřejmě 8 kanálový zvuk. Zvláštní výbavou je pak integrovaná WiFi s dvojicí antén (jsou součástí balení) a také Bluetooth.

Deska by měla mít nějaké ty OC funkce, takže si jí proklepneme a konečně zjistíme, jak se to FUSION AMD vůbec povedlo. Zatím vám nabízíme krátké preview. Deska by u nás měla stát kolem 3500 korun včetně DPH.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dvdbck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:09:51
avatar
MiniMax, to je asi v prislusenstvi hasicak
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:09:54
avatar
Fainová je, krásny kus. Myslím, že zatial jediný pasívny.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:27:23
avatar
"Deska má plnohodnotný PCIexpress16 slot s plným počtem linek" Doska nema plnohodnoty pciexpress x16, ma pciexpress konektor x16, no liniek je tam 4. Cize je v rezime pciex x4. Ale staci to naco to je urcene... ale pekna doska....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:27:27
avatar
Sorry, špatně jsem si přečetl specifikace opraveno.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:32:21
avatar
a s cim to budete porovnavat?mate i podobnou desku s atom+ion2 (cca 2500kc) nebo aspon obycejnej atom s gma?nebo to srovnata jen s nejakym desktopem?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:44:12
avatar
nemáme ... ale tohle srovnání není ani nutné, konkurenci tohle nemá, žádný jiný 40nm duální CPU s integrovanou DX11 grafikou čip na trhu není. O tom, že je to silnější než ATOM jsme dostatečně přesvědčeni ze všech testů po světě a ION2 není integrovaná DX11 grafika v CPU.

Nám jde spíše o to vyzkoušet to, zda to má za ty peníze smysl místo koupi nějaké klasické mini-ITX desky s AM880G pro klasický AM3 CPU atd. A jsme zvědaví na výkon toho čipu a OC možnosti, přeci jen tak malý čip se vším všudy jsme tu ještě neměli. Takže srovnání jen s desktopem a hlavně to bude o schopnostech té platformy samotné, prostě co dokáže a zda to stačí na použití běžného člověka.

Srovnání s ATOM bude až tématem nějakého testu netbooků FUSION vs ATOM. ty jsou na trhu a budou aktuální.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:26:38
avatar
atom sice je technicky zastaralejsi, podstatne starsi, nema integrovanou grafiku v cpu, ale to muze byt konecnymu uzivateli uplne jedno. toho zajima hlavne celkovy vykon, jak je to pro ktere cinnosti (ne)pouzitelne a kolik to sezere. fusion je pro atom primou konkurenci, s atomem se prodavaji uplne stejne desky a nektere sou i za dost podobne ceny.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX11 vs. DX10.1 vs. DX9 v CPU, 2011-02-02 21:35:35
avatar
Prepáčte nechápem to (nič v zlom)
A čo keď ION2 je dGPU? Zákazníkovi je úplne jedno či je grafika v procesore čipsete alebo ako dGPU ak sa zmestí na Mini-ITX dosku o rozmeroch 170mm x 170mm.
A čo sa týka toho fetišu DirectX 11 grafiky a degradácie ION2 resp. DirectX 10.1 grafik si dám špeciálne pri Vašej recenzii pozor ako dopadnú herné testy s DirectX 11 HD6310 (i keď zo zahraničných recenzii žiaľ viem ako to dopadne FPS dokonca aj v low detailoch).

To, že to budete porovnávať aj s Athlonom II (dokonca aj so single-corom Sempronom 140 by nebolo odveci) a AMD 880G je fajn a vítam to.

Tak ma napadlo akurát som sa pozeral na SOHO ponuku Mini-ITX dosiek a od Zotacu je na našich trhoch už od 1127 CZK (ZOTAC nForce 610i-ITX) a od Intelu za 1511 CZK (INTEL DG41AN Aneriod Lake) a s takým najlacnejším Intel Celeron E3400 2.6GHz za 1043 CZK by to bolo tiež zaujímavé. Spolu 2170 CZK resp. 2554 CZK. To by bolo tiež zaujímavé porovnanie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:54:45
avatar
no minimálně v DX11 režimu by AMD mělo alespoň nějaké FPS, ION a Intel žádné ;)
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:58:33

Ano, hovori sa tomu Pyrrhovo vitazstvo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 22:01:31
avatar
jo ale je to pokrok, jinak bychom ještě dneska používali DX1.0 protože stačilo ;)
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 22:07:20
avatar
Ale veď nikto nedegraduje tú slutočnosť, že sa im podarilo integravať DX11 grafiku do CPU, ale preceňovať to spôsobom ako to robíte Vy, že vymedzíte napr. DX10.1 grafiky podobného výkonu sa mi zdá troška ako to povedať no proste nevhodné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 22:23:58
avatar
DX10 je ale přeci dávno OUT! DX11 i VISTA mají nativně DX11 a to je aktuální, takže proč řešit něco jiného než DX11?
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 22:36:57
avatar
No vidíte. Podľa tejto Vašej axiómy, ktorú ste si stvoril by potom ani komparácia s AMD880G čo by ATI Radeon HD4250 IGP s DirectX 10.1 nemala zmysel. Prečo to potom pri tomto neplatí?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 22:42:27
avatar
platí ... ale AMD880G je pro jiný segment trhu .... nebo máš nějaký klasický CPU s DX11 grafikou? ... dočkej času s vydáním Llano procesorů samozřejmě půjde 880G s DX10.1 taky k šípku ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 08:14:59

DX11 je krásná věc, nicméně zde v nepoužitelné podobě. Ale je to koncepce na které se dá stavět a nutí konkurenci přijít s něčím výkonnějším a úspornějším.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 09:51:35
avatar
DX11 je víceméně k ničemu. Na hraní v DX11 GK s 80 stream procesorama opravdu není. Podpora OpenCL je v současný době taky téměř k ničemu, protože neznam moc app kde by se to dalo použít... jediný opravdový plus oproti atomu je to, že to zvládne v pohodě akcelerovat fullHD video...

Samozřejmě Liano CPU bude trochu jiný kafe... 4 jádra a GPU se 400 stream procesorama, hl. do ntb, bude paráda...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 22:03:14
avatar
Si ma predbehol
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 22:01:59
avatar
Super Pyrrhovo vitazstvo alelúja.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - O co tu jde? 2011-02-03 00:44:51
avatar
Hádáte se tady o blbostech.Kdo proboha chce hrát náročné hry na těchto zařízeních.Vždyť na to nejsou ani primárně určeny.Pokud mám srovnávat a na netu je už informací dost je vítězem AMD.Klasický ATOM je konkurence neschopný(měl jsem možnost vyzkoušet)a pokud jde o ION2 coby hybrid technologií dvou společností je výkon +- stejný ale pokud jde o energetické nároky je na tom hůře.A pak je tu ještě jeden faktor.Co jsem si jako zastánce AMD musel vyslechnout posměšků zastánců Intelu o neucelenosti platformy AMD.Není přece nad to mít Intel na čipsetu Intelu zatímco ty hrůzy AMD + čipset od NV,SIS a další je děs a hrůza nespolehlivá.Leda že teď když má AMD ucelenou platformu která nemá konkurenci jsou hybridy v kurzu proto že jen ty drží krok.Politická elita tomu říká pružnost k přístupu k problému a já tomu říkám prostituce v myšlení.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 08:30:26
avatar
No ja mám naopak pocit, že si veľmi kultivovaným spôsobom s DDm vymieňame názory.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:Tralalák 2011-02-03 08:43:07
avatar
Kultivovaně řešíte nesmrtelnost chrousta.DX11 není podstatné. Podstatné je že to přehraje cokoli s velmi příjemným energetickým příkonem a dá se to chladit pasivně.Ještě jsem to pořádně neprostudoval ale mám dojem že je to i lépe vybavené než ION2.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 09:12:44
avatar
Ale to je presne to čo medzi riadkami hovoríme od počiatku.
Nie sme to MY, ktorí sme sa ozvali, že vymedzujeme predmetný produkt (platformu) na schopnosť DirectX 11 a inkorporovanie GPU do CPU ako APU.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 09:12:21
avatar
dvoják sorry (prosím zmazať)
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 12:14:16
avatar
Přesně tak, lidem bude tady u tohohle a podobných řešení DX11 grafika úplně u prdele.... tady se řeší hlavně spotřeba, jak si to poradí s dekódováním videa a jak je na tom procesor... myslím si že srovnání s Atomem, IONem apod. by vůbec nebylo od věci... prostě nechápu DD tvůj postoj k tomuhle...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 12:22:22
avatar
NECHÁPEŠ? tak v tom úpřípadě běž odnést všechny moderní PC co máš doma, z bazaru si opatři nějaký starý křáp s P2 a prehistorickou grafikou a pak přiď ... možná to pochopíš!

Já netvrdím, že DX11 je nějak šíleně využitelné u této grafiky, ale tvrdím, že je to pokrok, který nelze bagatelizovat a přecházet - Já se srovnání s ATOm a ION vůbec nebráním, naopak, ale nemám tu desku pro to k dispozici a také nelze popřít, že ION2 není integrovaná grafika! To je celé! S takovou jsem rovnou mohli ukončit vývoj na DX9, protože nám přece stačil, nebo když to vezmu obecněji, tak jsme mohli před desítkami tisíc let zůstat bydlet v jeskyních, protože nám na hlavu taky nepršelo ....

řešíte kraviny! Já prostě mám rád technologicky pokročilé věci, stejně jako řada z vás a nevím proč bych se dnes měl zaobírat nějakou DX10 grafikou, které jsou mrtvé, nebo tam spějí.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 12:47:56
avatar
Tak teď si tomu fakt dal na prdel... Srovnat moderní PC s P2kou... achyo.... nikdo tady nebagatelizuje že to má DX11, já jen říkám že to ve finále bude každému fuk... a co je teda ION2 když ne integrovaná grafika ? Jaká je tvoje definice pro integrovanou grafiku ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 12:51:30
avatar
OMG

ty nevíš, že ION 2 není integrovaná grafika?????
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 13:11:22
avatar
No já si prostě pod pojmem integrovaný představím něco co je intergováno na desce (v chipsetu) nebo v procáku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 18:36:58
avatar
správně, tak to bys měl vědět, že ION2 není ani jedno ;)
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 23:21:14
avatar
Tak teď jsem z toho úplně v prdeli... takže ION2 je vlastně dedikovaná grafika řešená nějakou externí kartou nebo jak je to ? O ION2 toho moc nevím takže se rád přiučím a pokud je to jinak rád přiznám svou chybu
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-04 02:15:50
avatar
tak si to přeberte jinak... je lepší DX10 nebo DX11 ?? nejde o to o kolik, jen o to co je prostě lepší. Je snad správné, když se budem ubírat tou lepší cestou...
miso1992 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:40:27

zaujimalo by ma ci to staci aspon na nieco ako je Athlon x2 250 a integrovana HD 4250.
uz sa tesim na recenziu
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 09:57:07
avatar
procesorová část určitě na tenhle athlon stačit nebude... athlon běží na 3GHz, tohle na 1,6GHz... Grafika zase bude lepší v tomhle, 80 shaderů, HD4250 jich má 40... A spotřeba bude lepší tady a to cca 3-4x nižší...
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 12:15:18
avatar
integrované HD3xxx a HD4xxx mají 80 shaderů ne ?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-05 08:39:56
avatar
nene.. 40... 80 měli pak lowend diskrétní GK...
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-05 09:37:31
avatar
J už jsem se mrknul na GPU-Z... na takovou grafiku to s některýma hrama hýbe obstojně... to čumím
Pawek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:45:15
avatar
Chtělo by to porovnat i se staršími čipsety od amd,at máme predstavu jestli je to výkonnější než např:amd 780g a athlon 5200.Protože při té spotřebě a tom tichu!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 20:56:12
avatar
Peknej kousek! A bude jich cim dal tim vic
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:04:16

Chcel by som sa opytat ako sa da prepojit mini display-port ktory mam na grafike s lcdtv hdmi portom Existuje na to nejaka redukcia alebo kabel? A kvalita obrazu bude rovnaka ako keby som mal na karte standardny hdmi port?
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:14:37

boze, kde si byla, kdyz jsem si kupoval atom?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:16:19
avatar
ve vývojovém centru
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:19:38
avatar
On existuje na svete človek znalý IT ktorý si kúpil dobrovoľne Atómového slimáka
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:21:15
avatar
těch je
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:34:39

Ja si poridil slimaka dvouhlavyho. A na to na co byl planovanej je v pohode.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 08:48:47

Tiež mám doma jedného takého ako "home/net server" a na ten účel je ako vyšitý - bolo to lacné, málo žere, beží to nonstop a na Apache/PHP/MySQL/Scanner/Printer/Downloader a kopec ďalších zbytočností Nie každý potrebuje výkon 10 jadrového CPU

A keby sa v dobe keď som ho kupoval robili bežne dosky s PCI-E 4x/8x, tak by som ho dal aj do "file servra". Teraz tam beží Celeron E3300 podtaktovaný na 1,2 GHz a záťaž minimálna (inak povedané nula, nula, nič), lebo o všetko sa stará RAID karta...

Inak sa teším na tento test, lebo spotrebou v IDLE vyzerá E-350 tiež veľmi zaujímavo. Ešte by som bol rád keby DD urobil podobný HD Video test s tým HD 6310 ako písal nedávno Odkaz.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 09:09:49
avatar
Tak prečo nariekaš Keď je v pohode nemáš čo riešiť. Či je Atom jedno alebo dvojjadrový nič na veci nemení, je to málo využiteľný lowend za ktorý je škoda platiť.

Ja len že radšej by som si za pár € kúpil výpredajový NTB napr. s prvým centrinom (Banias alebo ešte lepšie Dothan) a ATI grafikou (IBM T51 tuším) pripojil to pasívnym adaptérom a mám vystarané. Keby mi veľmi zavadzal display tak ho zdemontujem. Podstatné je že by som mal za menej peňazí výkonnejšiu a viacúčelovejšiu mašinu s +/- rovnakou spotrebou.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 09:15:33
avatar
celkom dobry napad. ze by som rozsiril zbierku thinkpadom doma.. Inak na T60 s ATI grafikou co som kupil ide v pohode cod4. Lepsie ako na toshibe co som skusal s radeon 4200 ci co to bolo

t51 tusim neexistuje, po t43 prisla t60
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 15:00:19

No, třeba proto že se Atom neobejde bez ventilatoru. Tohle vypadá pasivně. A možnost přehrávát h264 ve fullHD jinak než jako slideshow by se taky hodila
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 15:45:14
avatar
já nevím co pořád máte proti atomu, kámoška si koupila netbook s jednojádrovým atomem a musim říct že na běžné věci jako bruzdání po netu to stačí. Testnul jsem winrar a dalo to cca 360kB/s. Jasně žádná hitparáda, ale stačí to. Zvláště dvoujádrový atom je dostačující procesor na spoustu činností. Tenhle DX11 zázrak od AMD sice je rychlejší, ale otázka je o kolik...

Jinak samozřejmě tahle deska kompletně pasivně chlazená je moc pěkná do úspornýho malýho PC, při kombinaci s SSD totálně bezhlučné a úsporné, mlask. Jenom teda nemožnost osazení vlastním chladičem a CPu se mi jako PC ladiči nelíbí. Záleží na preferencích každého soudruha
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 08:26:12

Já jsem dělal před 5 roky rekval. kurz na 1GHz Celeonu + XP!!! Komplet MS Office a net (což jsem dávno znal). V naprosté pohodě. Každý si klepe na čelo při koupi Atomu na kancelář, ale příjde mu normální 6jádro, 8GB, 2TB RAID na World. (měli jsme to v brožuře Za vyššího, socialistického člověka )
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 09:21:03
avatar
Áno klepem si na čelo pri kúpe Atomu do kancelárie lebo vy v tej kancelárii asi fakt nič nerobíte. Prípadne Vám tam sedí pipka čo za deň napíše jednu správu vo Worde, potom to zavrie ide na obed, tak si spustí Facebook a po kávičke skontroluje maily a ide domov. Keď si pozriem náplň práce našej ekonómky a vidím ako klepe do PC-čka ako ďateľ pri účtovaní dokladov, zadávaní reklamácií u dodávateľov, zadávaní a kontrole transakcií, príjmaní pošty a pod tak viem, že "Normálny" dvojjadrák ála Athlon II / Core 2 s 2 Gb Ram je to otimálne. Netuším ako by sa zatváril Váš slávny Atom keby som mu naraz spustil mailového klienta s +/-700 správami, do toho účtovníctvo, browser, rezidentný antivirák a rezidentný program na zálohy. Asi dosť neštastne. Pritom sme vyskúšali zostavu s dvojjadrovým Atomom ako lacnú záložnú alternatívu v prípade výpadku jej hlavného PC a už o 10 minút sme vedeli že EE.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 10:41:54

V takto popsané činnosti je Dvoujádro plně opodstatněné. Taky nepoužívá netbook jako v předchozím příspěvku. Jeho kamarádce bohatě stačí. Ekonomka je zjevně v polovině mezi Atomem a 6 jádrem. Sekretářka/referentka vykonává jen jednu činnost, a to ještě velmi nerada. Tam by Atom bohatě stačil (nebo jemu výkonově podobný). To přirovná bylo obrazné, kontrast ve výkonu. Vždy záleží na konkrétní situaci. Ve státní správě je "dobrým" zvykem kupovat předimenzované zařízení za přemrštěné peníze. Tato ekonomka by měla mít zálohu v plnohodnotném NTB, na těchto lidech nejde šetřit, navíc reprezentuje. Mě osobně může být Atom ukradený . Ale tento směr má budoucnost.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 11:59:45
avatar
Tak debatovať o sliepkach nemá cenu. Tie na tom aj tak nič nerobia. Jej je úplne jedno čo tam má hlavne aby to bolo ružové s klávesami v tvare srdiečka a malou nabíjačkou.
To že ho zasviní za týždeň a mne trvá preinštalácia takej sračky pol dňa to už nevidí ani ju to nezaujíma.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 13:26:34

zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-04 18:12:50
avatar
ja som ten prípad :-D ..na torrenty a podobne bol atom 330 fajný, ale keď som na tom chcel aj pracovať tak som moc trpel...ešte že som mal aj druhé PC s 4jadrom.

Atom a jeho "In Order" je už zrejme prežitok...Zacate a Ontario si budú raziť cestu ako nôž maslom. Atom v terajšej podobe nemá šancu. V benchmarku sú síce vyrovnáný, ale v produktivite práce s viacerými aplikáciami to prehrá.
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:30:24
avatar
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:27:29
avatar
konecne nieco co mi vo videorecenziach chybalo - dobra hudba...
doska zaujimava a pre HTPC pomerne atraktivna
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:31:34
avatar
problém je, že té hudby moc nemám, nevím kde ji vzít, nemůžu tam dávat kde co, protože Youtube je na autorská práva raz
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:42:20
avatar
Skus este pohladat nieco nekomercne podobne tomuto, lebo toto sa imo podarilo , chvalim
Predsalen je to lepsie ako neustale pocuvat sustanie antistacikeho sacku
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 21:27:15
avatar
tohle bych si do pc teda nenarval sice to asi bude lepší než atom, ale kde je výkon
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 08:26:46
avatar
tohle ani není do klasického pc určené... to leda tak do malého htpc nebo dědovi na koukání na tipsport....
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Krása... 2011-02-02 21:41:53
avatar
Túto krásnu "doštičku" som si všimol už pred nejakým časom a musím uznať, že sa mi tiež veľmi páči. Rozhodne by som si to vedel predstaviť v domácom HTPC s Vertex 2 diskom, pasívným Seasonicom v Lian-Li skrinke(a poprípade čerešnička na torte v podobe Xonaru)...no jednoducho funkčná výkonná krása s 0dB...už sa teším na test ;)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 08:30:40
avatar
jojo, taky se mi to hodně líbilo, stavět mašinku pro někoho nenáročného, popřípadě htpc tak jasná volba i přes tu cenu....
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-02 22:56:25

zajimalo by me jak to pofrci kdyz se na to da pomalobeznej vetrak a poradne ohuly takty
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vyhofa 2011-02-03 07:52:28

jedina vyhoda je tam fakt spotreba + to wifi zabudovane, lebo za tie prachy si postavim mini itx 880g + am3 45watt athlon X2 popripade este lacnejsie jednojadrak sempron.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3500 ?? 2011-02-03 09:48:41

Doufám, že to je jenom zaváděcí cena pro novinku a že po měsíci to zlevní na < 2000Kč.

Dále to chtělo nějaký pěkný malý 80W ATX zdroj s vysokou účinností. Nevíte kde se dá sehnat?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 10:02:58
avatar
no mosis vzit do uvahy ze to mas DeLuxe,.. s wifi, bluetoth, a dalsimi serepetickami,..
bezne verze by kolem 2500 nemnel bejt problem, pozdejc i mene, zalezi na vysohoeskych prirazdkach nasich obchodniku a na kurzu dolaru

Ale souhlasim ze duel, co do HTPC,... ci Odkaz

nebo

Odkaz

by pro porovnani bejt mohl
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 10:20:06
avatar
Ja som kupil skrinku ITX Odkaz, na pocudovanie je tam pouzitelny zdroj, vyrobca skrinky aj zdroja je Winsis, akurat treba vetrak vymenit, keby nestacil ti ten zdroj tak pasuje tam Seasonic Odkaz ale ten zdroj co je v tej skrinke sa da, konstrukcne nieje celkom smejd, troska do toho vidim a ma vsetky potrebne ochranne obvody a celkovo nieje to uplna katastrofa... akurat nema aktivne PFC, cize ucinnost bude do 70 percent, no pri spotrebe stroja cca 35-40W ti velka uzinnost neprinesie nejaku velku usporu, pri 400W sa to oplati, no tu bude uspora par watikov a zdroj s lepsou ucinnostou by sa na usetrenych 5W asi tazko oplatil..., mne sa ta skrinka paci a mam ju takze odporucam. Cakal som len na ITX dosku pre Sandybridge, no kedze je chyba v cipsete a nic ma nenuti si to hned kupovat tak si pockam na opraveny alebo mozno dovtedy pride nieco ine....
EDIT: ak by si mal nizsiu spotrebu o 5W, pocitac bezal 12 hodin denne, rocne usetris 5/1000*12*365*0,16 euro za kWh, co je cca 3,5 euro/rok....., takze ta vysoka ucinnsot sa pri malom HTPC vobec nevyplati..., netreba to precenovat, no samozrejme ak je na vyber, treba brat lepsie...
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 10:37:11
avatar
určitě uvítám kapitolu ohledně OC (napětí do 1.45V, pokud stihne pasiv odvádět teplo). A srovnání třeba s podtaktovaným Athlon II x2 na podobnou frekvenci, jako benchmarky jak klasické výpočtové procesorové, tak i herní-ale praktické! 3DMarky časo klamou o reálném výkoně...Díky. Je to dobrý kandidát na domácí HTPC -ticho, slušný výkon, nízká spotřeba. Viděl jsem ještě řešení od Gigabytu, ale to bohužel bude hlučné-malý větráček, vysoké otáčky .
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Win XP 2011-02-03 11:56:33

Mna zaujima, ci sa da na to nainstalovat WinXP -- mam ho origos Retail + pre taky vykon by mi to stacilo + by som chcel vidiet test pod XP. Ja viem, ze tam nepobezi DX11, o to mi ani nejde. Momentalne mam 4450 E an G690 chipset, jedine co mi vadi, ze niektore hry odmietaju fungovat - Rollcage 2 napr, alebo casto dostanem haluzne zobrazenie Diablo2. Ja to chcem na brovsovanie + office + stare naozaj stare hry (test na DosBox by bol fajn). Vdaka, ak si to precitate a aspon mi date vediet, ci je to mozne.
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 525 + ion2 2011-02-03 12:01:40
avatar
Mám nějakou deluxe desku se stejným chladičem a atomem525+ion2. Můžu půjčit ke srovnání, protože o tomto recenzovaném kousku uvažuju, dělám mini poštovní servery jak na linuxu, tak na win. Tak by mě zajímalo i srovnání spracování dlouhých front, včetně přetaktování s ofukem. Atom s 8GB RAM zatím není :-)
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 13:58:46
avatar
chcel by som to kupit ako nastupca mojho kancelarskeho pc - internet , hudba , FULL HD FILMY MKV , a niake hry ako World of tanks , doom 3 , counter strike atp.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 15:46:40

Paráda, šup s ním do kancl PC. Díky DX11 bude bezproblému akcelerovat 3D CADy a spotřeba PC bude více než špičková. Těm co mluví o zbytečnosti DX11 GPU, DX11 je díky optimalizacím v některých ohledech rychlejší cca 25% oproti DX10, takže proč to nemít. Kdo chce hrát hry koupí přídavnou grafiku ...
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 17:56:47
avatar
A mohl by jsi mi říct kde v běžných aplikacích (v ohledech jak ty píšeš) využiješ ty DX11 ? Když samozřejmě pominu hry, což si stejně nedovedu představit jak na tomhle paříš DX11 hry Já neříkám je fajn že to ta grafárna umí ale vyzdvihovat to jako nějaké extra plus mi přijde zcestné
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 18:36:04
avatar
no třeba umí DirectCompute 11 a SM5.0 ;)
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 20:25:24
avatar
hmm nemaš náhodou seynam aplikací keré to dokážou použít?
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 21:29:04

Ja mam:

...

To je ale vsetko
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 23:29:52
avatar
Uveď mi jeden příklad aplikace (nemyslím hru) kde se používá Shader Model 5.0 A půjdu do kouta pykat nad svým nevědomostmi prolezlým životem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-04 01:07:38
avatar
jak říkam s takovým přístupem jsme mohli zůstat v jeskyních, taky nám na hlavu nepršelo ...
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 20:38:19

Třeba AutoCAD nebo Microstation, což jsou dva celosvětově nejrozšířenější CADy akrelerují grafiku přes DirectX (OpenGL je podporována už jenom okrajově a to pro zachování kompatibility).
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 23:23:23
avatar
Hm instalovat SW za desetitisice na krabičku za 5k i se zdrojem sem jedinej keremu neco uniká?
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 23:31:27
avatar
Ne tady je jen jeden člověk kterému něco uniká ale nechci jej jmenovat
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-04 07:41:42
avatar
na cad nepotrebujes 6 jadrovy procesor, nieco ine je samozrjeme ked chces potom rendrovat. Pre obycajnych kreslicov v projekcii staci takyto stroj. Cena SW(pokial mas legalny) vzdy prevysovala niekolkonasobne cenu HW
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 23:28:01
avatar
Aha a jsou akcelerovány výhradně přes DX11 (nebo má DX11 nějaký výkonový přínos) nebo přes DirectX všeobecně ? To je totiž zásadní rozdíl... zdá se mi že se tu snažíte vyzvednout něco co v dané oblasti použití nemá nijak velké opodstatnění... tím samozřejmě nechci FUSION platformu shazovat... naopak, jsem rád že je tu konečně něco takového a už se nemůžu dočkat až to bude např. v netboocích... ale už nechte ten DX11 na pokoji
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 23:33:43
avatar
Presne na todle se snažím poukázat, že DX11 je opravdu okrajová záležitost, kerou v tomhle prípade porádne využít nelze a oduvodneni ze kuli DX11 to nelze srovnavat s kombem Atom+ION je vtipná,...
V tomdle prípade je daleko zajímavejší prítomnost UVD3 nez DX11, a prave v ramci prehravani multimedii bych to srovnani snesl
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-04 05:39:52
avatar
Napsal si to úplně přesně...
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-05 11:49:10

Teď, když jste to tak krásně vyřešili, tak můžete začít debatu o tom , proč jezdit v autě splňující normu Euro 5, když nás stejně doveze auto s Euro 3. :-) Debata o h...ě.
alosaurus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-03 18:20:21
avatar
deska vypadá pěkně,ale ta cena, myslím ,že je to moc. Za tu cenu je je nějaká uATX 880 a 4 jádro Athlon.
Jinak čipeček bude v těch netboocích dobrá volba.Hlavně pro kočičky. Vezmou si ho do postele ,budou si u toho lakovat nehty a vykecávat s kámoškou na ksichtbooku
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD E-350 1.84GHz OC + HD5870 2011-02-04 09:41:32
avatar
Pozrite čo som našiel
ASUS E35M1-I Deluxe with AMD Zacate E-350 Fusion APU (Resident Evil 5 benchmark)
AMD Zacate E-350 Fusion APU @ 1.84GHz with AMD Radeon HD 5870
zdroj: Odkaz

Zatial sa nikomu na Asus doske nepodarilo pokonať 1840MHz takže OC.
Resident Evil 5 pri 1280x1024 low-detaily DirectX 10 len 23.3 FPS

(Edit: jeden típek (Dinos22) na GIGABYTE E350N-USB3 dosiahol 2.36GHz!)

Aby ste mali predstavu tak Vám to porovnám s jedným s najslapších desktopových procesorov na trhu so single-corom AMD Sempron 140 2.7GHz@3.6GHz OC + Radeon HD6850, ktorý bol testovaný síce v DirectX9, ale zato v max nadstaveniach HIGH 1280x1024.
Obrázek

Práve som pretestoval jednu zaujímavú kombináciu:
Intel Celeron E3300 2.5GHz (zrejme najpomalší desktopový dual-core na trhu) + ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 s VIA PT880 Ultra + VT8237 (hodne stará čipová sada), ktorá podporuje len PCIe x16@x4 a použitý bol len 2GB DDR2 667MHz + Sapphire AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5

Resident Evil 5 benchmark pri 1280x1024
* low-details DirectX 9 40.0 FPS
* high-details DirectX 9 27.5 FPS

* Žial rovnaké DirectX sa mi nepodarilo dodržať, nakoľko mám len Win XP SP3 Prof.
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NAS 2011-02-06 09:34:15

uvazuji o tehle desce pro NAS. Muzete otestovat raid 5 zapojeni se 6 disky jak rychle to bude schopne fungovat?

Zajima me jestli cpu bude brzdou...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-06 11:58:13
avatar
Super kousek jen tak dál ať Intel trochu cítí mrazení v zádech.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 276x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 194x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 822x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6