AMD trolí Intel – Intel X299 platformě se opravdu postaví X399 platforma! 300 je víc než 200 ;). Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 24 May 2017
altBude veselo a velmi přehledno! Intel Core i9 pro X299 se postaví proti AMD RYZEN 9 a X399.

 

 

 

Už je myslím zcela evidentní, že AMD se rozhodlo až vtipně trochu pozlobit Intel. V podstatě převzalo celou jeho logiku číslování a značení produktů a nabízí ve stejných kategoriích vždy o něco více a lepšího. Takže tady máme B350 a X370 AM4 platformu, která konkuruje B250 a Z270 LGA 1151 Intel platformě. Asi náhoda :). Pak tu ale máme RYZEN 5 procesory, které stojí proti Core i5 a RYZEN 7 stojící proti Core i7. Hmmm … dobře, asi to není náhoda.  

AMD ale nekončí a hodlá Intel trolovat dále, nebo že by Intel v rámci nové licenční dohody (o které skoro všichni v businessu už vědí, že existuje, ale ne a ne ji oficiálně potvrdit) vyměnil názvosloví produktů? :). Už dlouho víme, že nové základní desky high end platformy Intel budou mít X299 čipset (Intel tradičně přeskakuje ob číslo, takže X79 nenásledoval X89 ale X99 a ten nenásleduje X199 ale X299) a budou určeny pro Core i7, ale hlavně pro zcela nové Core i9 procesory SKYLAKE-X s až 12jádry. No a jestlipak víte, jak se bude jmenovat konkurenční AMD platforma s až 16jádrovými procesory ThreadRipper …..

Ano, …. bude to X399 :). Asrocku totiž unikl název první základní desky pro novou AMD platformu a jmenuje se ASRock Fatal1ty X399 Professional Gaming. Tak schválně, já bych řekl, že ty nové RYZEN ThreadRipper procesory se budou na trhu jmenovat RYZEN 9 … ;).

Ne vážně, já si nějak nevybavuji, že by se AMD a Intel, tedy zcela rozdílně platformy, takhle téměř shodovaly, pokud jde o názvosloví a jeho logiku. Asi můžeme říci, že v tomto případě se AMD „přizpůsobilo“ Intelu a udělalo to zcela jistě naschvál – marketingově velmi chytrý tah. A Intel z toho radost mít moc nemůže. Umím si představit situaci, kdy zákazník přijde do obchodu, a prodejce mu nabídne X299 desku … ale zákazník řekne, že chce X399, protože je přeci novější a lepší a 300 je více než 200 ;). Intel by určitě byl mnohem raději, kdyby situace byla mnohem méně přehlednější, takhle si ale zákazníci začínají rychle zvykat na to, že B350 je lepší než B250, že RYZEN 5(7) je lepší než Core i5(7), a že X399 je více než X299 a 16jader RYZEN 9 je lepší než 12 jader Core i9.

Přijde to jen mě, nebo AMD trochu trolí Intel? Každopádně si prostě nevzpomínám, že by někdy byla situace takto pěkně přehledná a jasná, a vůbec se oba výrobci takhle krásně doplňovali. Nebo to přehledné není?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 07:43:29

"o které skoro všichni v businessu už vědí, že existuje, ale ne a ne ji oficiálně potvrdit"

No já nevím, ale vždyť sám Intel tu dohodu zcela popřel, tak co by měli potvrzovat?
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 10:07:09

Můžeš sem dát nějaký odkaz, kde to Intel zcela popřel? Já jsem zatím viděl zprávy aneb jedna paní povídala.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 10:33:48

Odkaz

Odkaz

Stačí vygooglit "intel denies amd licensing" a je toho plný net, většinou 5 dní staré zprávy.

To, že si Intel bude licencovat grafické patenty od AMD místo NV započalo na Fudzille.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 10:38:06
avatar
nepopřel ... žádné oficiální popření neexistuje, je to jen jedna paní povídala ... všichni to převzali z neznámého zdroje a je tam uvedeno nejmenovaný zdroj v Intelu .... Intel to prostě nepopřel oficiálně.

Ne, na fudzilla to nezačalo ani náhodou, se zprávou přišel člověk, který opravdu zná věci a to už před mnoha měsíci. A stále trvá na svém. A protože Intel to oficiálně nepopřel (nevydal žádnou tiskovou zprávou, s popřením přišel jeden jediný web) a AMD to nepopřelo ani nepotvrdilo ..... je to celkem jasné ...
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 12:36:40

"An Intel (NASDAQ:INTC) spokesperson contacted Barron's writer Tiernan Ray to explicitly deny that it had licensed Advanced Micro Devices (NASDAQ:AMD) graphics technology"

Doslova se zde píše, že TISKOVÝ mluvčí Intelu kontaktoval člověka z magazínu Barron's (časopis o financích a akciích), aby popřel, že mají nějakou smlouvu s AMD.

Tak jaképak jedna paní povídala?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:27:59
avatar
kdyby to bylo oficiálně, tak zprávu dostanu všechna média, včetně DDWorld.cz jak nám to Intel obvykle posílá ... žádné jiné médium zprávu nedostalo, Intel to nekomentuje .... to je oficiální stanovisku (no coment) ...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:31:46

Fujtajxl to je ale hnusně korektní speak "spokeperson"...

Jinak tiskový mluvčí nebývá osoba bez jména a nebývá zvykem, aby kontaktovala jednoho pisálka v jednom médiu...
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:46:35

No já tu dal pár odkazů, které tvrdí opak toho, co DD, pokud umíš alespoň trochu anglicky, sám si můžeš vygooglit další informace, já více pro to, abych tě přesvědčil, že se třeba DD plete, udělat nemůžu, můžu se klidně i mýlit já, informace máme všichni stejné, každý si můžeme vyvodit vlastní závěr.

EDIT : Ještě bych rád doplnil, že ta informace, že Intel podepíše s AMD smlouvu, je mnohem starší, než aktuální info, že to není pravda. Nevím sice, proč to Intel nebo AMD jasně nepotvrdí či nevyvrátí, u AMD to má očividný efekt na hodnotu akcií, nevím, co tím sledují.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 11:23:54

Je to jednoduché, Intel ty licence potřebuje, a s nVidií smlouva skončila, což veřejně nVidia přiznala, takže někde je Intel vzít musí. A vzhledem k tomu, že Intel a AMD si standardně licence a patenty předávají, tak je jasné, že to funguje i v grafické oblasti.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 12:50:06

Smlouvu mezi NV a Intelem jsem samozřejmě nečetl, vycházím z toho, co se dá zjistit na zahradničních webech, protože české o tom moc nepíšou, nebo píšou staré informace.

Co se dočteš (třeba zde : Odkaz) je, že Intel sice NV přestal platit, ale nepřišel o přístup k těm patentům. Z toho důvodu ani Intel nemá potřebu někomu novému začít platit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:28:49
avatar
jenže Intel bez těch patentů nemůže prodávat současná CPU s iGPU ... takže je logické že se musel dohodnout na dalších licencích a to buď s NV (což se nestalo) a nebo s AMD ... nikdo jiný potřebné licence pro Intel nemá ....
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:41:15

Dáváš zcela protichůdné informace s tím, co píši zahraniční média. Odvoláváš se na jednoho člověka, který kdysi prohlásil, že bez toho Intel nemůže fungovat a že logicky musí uzavřít smlouvu s AMD, přitom vůbec nedáváš váhu tomu, o čem nyní píše plno zahraničních médií a sice, že ten člověk se spletl.

1 člověk tvrdí, že Intel poutřebuje novou smlouvu, plno jiných lidí tvrdí, že nepotřebuje, kde je asi pravda? Ty jsi původní smlouvu mezi Intelem a NV četl, že jsi tak přesvědčený o tom, že máš pravdu a zbytek Internetu píše bludy?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:45:36
avatar
třeba proto, že víme o něco více než mohu říci?

A proč zrovna tomuto člověku věřit? protože má historicky průkazně nejlepší informace z pozadí .... proto.

Intel že nepotřebuje klíčové licence pro svá iGPU? už jeden soud kvůli tomu málem prohrála proto se musel domluvit s NVIDIA a vůbec ta stará spolupráce vznikla ... takže všichni ví, že ty licence potřebuje.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bumerang 2017-05-24 08:26:19

Pokud nevymyslí lepší značení, ale pak Intel za tři roky nesmí "napotvoru" vydat jeho mnohem silnější x399.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:41:56

"(Intel tradičně přeskakuje ob číslo, takže X79 nenásledoval X89 ale X99 a ten nenásleduje X199 ale X299)"
Zbytek si pls doplň sám...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 08:32:18
avatar
To znacenie je na jednej strane sikovny marketingovy tah, ktory vznikol s vedomim, ze AMD produkty budu realne Intel produktom naozaj konkurovat, lebo inak by si to AMD nemohlo dovolit. Na strane druhej, s technickeho pohladu, to podla mna, je skor neprehladne. Lahsie sa tym zamenia platformy jedna za druhu, hlavne po nejakom case, kedy si bude musiet clovek davat pozor, ze ci je to znacenie konkretnej platformy alebo len verzie cipsetu.
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 08:46:57

Podobné značení AMD nepoužívá poprvé. Snad všichni si pamatují srovnávací značení "3000+", které cca ukazovalo, jakému Pentiu se AMD CPU vyrovná přes to, že má cca o 30% nižší takt.

Mě osobně je to celkem jedno, ale neznalý v tom budou mít zbytečně bordel. Už jsem zažil týpka, co pod i5-7500 chtěl cpát desku MSI B350 Mortar, protože se mu zdála novější a lepší než MSI B250 Mortar.

Myslím, že podobné značení není na škodu, ale musí být jasně rozlišitelné. Třeba i3 vs R3, i5 vs R5, i7 vs R7 beru, to dává smysl, podobně dávalo smysl i to 3000+. S názvy čipsetů ale už podle mě trochu přestřelili, mohli použít alespoň jiné první písmenko.

Zajímalo by mě, zda by vám přišlo stejně vtipné, kdyby Intel vydal nový socket třeba pod označením AM5. To by spíš dostal kouř, že se opičí a záměrně lidi klame.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 10:46:49
avatar
Neptal se náhodou ten týpek v diskuzi na CZC.cz? Protože něco podobného jsem tam viděl.
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:01:28

Ne, bylo to na nějakého fóru. Jak je vidět, nebyl to jediný případ a jistě jich bude více. A pokud Intel přijde s B350, bude to úplně dokonalé.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 10:50:34
avatar
Ano přišlo by mě to velmi vtipné ... Intel by nazýval svou patici AMD5?
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:05:30

Tak AMD5 by bylo už zatraceně brutální a vysmáli by se mu všichni. Zvlášť kdyby to ještě osadil novými procesory Intel Rezyn* 2800X.

*Zase úplně stejné to být nemůže
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:44:42

Jo, taky jsem se tuhle nad B250 divil, co že to má ten MB za specifikace pro Ryzena... Jedno číslo o jednu hodnotu vedle a jsme úplně někde jinde. Není moc šťastné.
Nowi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 09:53:16
avatar
Tak ono AMD mělo vždy trochu problémy co se pojmenování svých cpu a apu týká. Tohle není žádné trollení, ale jediné možné východisko pokud nechtějí mít každý rok nové značení a držet nějakou uniformitu.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A to já si zase pamatuji.... 2017-05-24 10:42:25
avatar
A to já si zase pamatuji, kdy se procesory Intel a AMD jmenovaly velmy podobně. Intel 80286 vs. AMD Am286, Intel i386 vs. AMD Am386, Intel i486 vs. AMD Am486. A chipset byl od Intelu, takže ten se jmenoval úplně stejně. Pokud vynechám tehdy spoustu jiných výrobců chipsetů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 10:51:06
avatar
jasně .... ale to byla jiná doba i situace ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-24 13:22:39

No je to sice poněkud nepřehledné, ale AMD si myslím o dost marketingově pomůže v prosazení na trhu. Značení podobné Intelu je magické a zarývající se do paměti BFU. Určitě je to dobrý krok
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-26 13:34:05
avatar
No mě spíš přijde, že to bude naprosto nepřehledné.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 631x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 423x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 924x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6