Začalo to celkem nevině, ale marketingová výměna názorů pokračuje a tentokrát se do celé věci vloží i právníci ...
O co jde? Inu v prezentaci firmy Gigabyte u příležitosti uvedení P45 desek, se objevilo srovnání s konkurenčními deskami ASUS. Na tom by nebylo až tak nic divného, firmy se rádi ve svých prezentacích srovnávají s konkurencí. O celé věci jsme vás již informovali zde.
Vyjádření zástupců obou firem k celé věci se mi už podařilo získat :). Většina věcí byla pochopena jako tvrdý konkurenční boj. Zkrátka Gigabyte a ASUS jsou v současnosti dva nejlepší výrobci základních desek a ačkoli celkem nedávno spolu chtěli úzce spolupracovat, dokonce měli vlastní společnou továrnu, tak dnes stojí proti sobě s podobnou politikou, skvělými nápady a kvalitními produkty. Tentokrát to ale zdá se Gigabyte lehce přehnalo s marketingem ve své prezentaci. Firmě ASUS nevadí ani tak srovnání desek, nevadí ani srovnání šetřících utilit, které obě firmy mají a které, řekněme si na rovinu, v praxi fungují přibližně stejně a přinášejí shodně velmi minimální úsporu. ASUSu dokonce ani nevadí výtka, že podle Gigabyte prý opsal design jejich desek. ASUSu ale vadí jedna věc. V prezentaci Gigabyte, které je průkopníkem kvalitních elektrosoučástek i na levné desky, se objevila jakási fotografie nekvalitních kondenzátorů, které prý jsou používány na základních deskách ASUS. Firma ASUS, která si na kvalitě svých produktů velmi zakládá (a jako zákazníci za ni často připlácíme ;) ), se proti tomu ostře ohradila. ASUS zažaloval firmu Gigabyte u soudu na Tchajwanu.
Jak dopadne celá věc, bude celkem zajímavé, v případě uznání vinny Gigabyte hrozí nějaká ta pokuta a samozřejmě se bude muset omluvit. Nicméně je zde také varianta, že Gigabyte dokáže, že se jedná o fotografii ASUS desky a v tom případě má ASUS smůlu a máslo na hlavě. Nicméně nepříliš často vídáme, že marketingové prezentace končí u soudu, i když je to trochu k nevíře, protože mnohé marketingové prezentace různých společností jsou silně na hranici vyloženého lhaní a o notně přikrášlené skutečnosti není nouze. Marketingoví pracovníci a zástupci některých firem už jsou často doslova tak „zblblí" vlastním marketingem, že už ani neví, jaká je vlastně ta realita :). Byla tedy jen otázka času, kdy někdo ujede už hodně mimo, a bude terčem regulérní žaloby konkurenční společnosti. Na rozuzlení si budeme muset pár dní počkat ...
Zdroj: tcmagazine.com
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|