Společnosti Intel a NVIDIA se oficiálně shodly. Konečná dohoda na spadnutí?
Společnosti Intel a NVIDIA, které vedou spor o čipové sady a v minulých dnech a týdnech se do sebe ostře pustily, se sešli na jednání, které mělo přinést nějakou dohodu. Z následných zpráv pro tisk posléze vyplynulo, že k zásadní shodě opravdu došlo. Průběh jednání společnosti shrnuly v tiskové zprávě.
Obě delegace obou společností se sešly v sídle společnosti Intel. Zástupci společnosti NVIDIA se po přeměření všech židlí v jednacím sále ujistili, že se Intel nehodlá při jednání povyšovat, načež využili připravené mnohasetstránkové materiály licenčních dohod a podaných žalob jako podložku na židli pod svá pozadí, aby ukázali, že mají navrch. Zástupci společnosti Intel na tento vývoj situace ostře reagovali promítnutím připravených vlastních materiálů o tom, že čipové sady Intel jsou lepší než NVIDIA, protože žerou o 2W méně a výrobci je mají radši, protože jich objednávají tolik, že má Intel na platformě netbook vlastně monopol. To na vlastních materiálech pečlivě usazené zástupce společnosti NVIDIA zvedlo ze židlí a licenční dohody a žaloby tato prudká změna situace smetla pod stůl. První část jednání skončila vzájemnou roztržkou ředitelů čipsetových segmentů obou společností o to, zda je pro uživatele výkon 8 FPS při 800x600 rozlišení větší výhodou, než 4FPS v témže rozlišení.
Po přestávce následovalo projednávání hlavního bodu sporu. Společnost NVIDIA obvinila Intel, že ji chce svým jednáním vyštvat z trhu. Zástupci společnosti Intel rezolutně toto tvrzení odmítli s odkazem na to, že podíl procesorů Intel a na desktopovém (75%) a zejména mobilním (89%) trhu jasně ukazuje, že zákazníci preferují řešení společnosti Intel a oni jen jednají podle přání svých zákazníků.), kteří nechtějí mít s NVIDIA nic společného. NVIDIA posléze reagovala vyhrocením situace, a pokud prý Intel neustoupí, ohledně čipových sad, začne více spolupracovat s firmou VIA a začne tvořit čipové sady pro procesory společnosti VIA. Otázka zástupců společnosti Intel, Co je to VIA a co se s tím dělá, zanikla v hlasitém smíchu zaměstnanců kanceláře společnosti Intel, nalepenými za zavřenými dveřmi jednací místnosti.
Zástupci společnosti NVIDIA poté vytáhli své největší trumfy. Marketingové prezentace a výroky spřízněných novinářů a serverů, ukazující řešení NVIDIA CUDA jako jednoznačně nejlepší řešení na světě s cílem přesvědčit Intel, že Larrabee ani nemá smysl vydávat. Dále fyzikální instrukce NVIDIA PhysX akcelerované přes GPU jako jednoznačně schopnější než HAVOK, navíc s nabídkou k dispozici zdarma komukoliv, kdo se na ně bude chtít alespoň podívat (Inzeráty typu „Chcete mě?“ začne NVIDIA distribuovat příští týden). Hlavním bodem prezentace ale bylo grafické jádro GT200, představené jako zabiják procesorů, kdy přepočítat video zvládne díky CUDA 35,652x rychleji než Intelovo Nehalem. Bohužel ani tyto argumenty společnost Intel nepřesvědčili okamžitě ukončit výrobu beztak mrtvých procesorů a vrhnout se na řešení NVIDIA jako na ta nejlepší na světě.
Zástupci obou společností, Intel a NVIDIA se posléze shodli, že jsou nejlepší a shodli se, že se neshodnou. S touto shodou předstoupili před nepřekvapené novináře, kteří se už před začátkem vlastní schůzky zástupců Intel a NVIDIA shodli, že se obě společnosti nejspíše neshodnou. V tomto bodě shody tak panuje vzájemná shoda, načež se všichni vydali směr schody ... ufff nějak sem se do toho zamotal :).
Zdroj: InVidia ;)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|