Kolem opravdu hodně nadějného projektu Hydra bylo chvíli ticho, brzy ale nebude.
MSI má první základní testu s Intel P55, která nese logiku čipu Hydra. Tento projekt má přinést téměř zázrak! SLI a Crossfire známe jistě všichni dobře. Tyto systémy umožňují práce dvou a více grafik stejné značky. Nicméně jen málokdy je přínos 100%. Lépe řečeno při 2-way SLi a CF se někdy nárůst výkonu skutečně 100% blíží. S připojením třetího nebo dokonce čtvrtého čipu ale přínos rapidně klesá. Celé je to také velmi náročné na ovladače atd.
Lucid Hydra má umožnit zázrak. 100% přínos i při zapojení více karet a teď pozor. Zapojit do systému spolu můžete klidně karty ATi i NVIDIA a klidně i různé modely. Lucid hydra má zkrátka rozdělit úlohy tak, že využije výkon všech a ve finále z toho poskládá obraz. Všechno to zní až příliš dobře, a tak kromě velkých očekávání provází Lucid i velká nedůvěra.
Všechno se ale již blíží ke svému finále. Společnost MSI má prvvní desku s P55, která tento čip nese. Její název rozhodně není nijak skromný. Big Bang deska, jak se oficiálně jmenuje, nese čišet P55 a tedy patici LGA 1156 pro procesory Core i7 8xx/Core i5. Není známa cena ani to, jestli a jak to vůbec funguje.
Rozhodně se ale jedná o ostře sledovaný produkt a MSI určitě nezůstane jediná. Pokud Hydra splní to, co slibuje, bude to naprostá pecka, která pošle SLI i Crossfire na smetiště dějin. Nedivil bych se ani, že NVIDIA SLI pro P55 povolila i kvůli Hydra. Pokud Hydra funguje, je dost možné, že se objeví i na ATi a NVIDIA. Hydra projekt sice financoval částečně Intel, proto se na jeho platformě objeví jako první, ale Lucid je stále samostatná společnost. Mnozí se také domnívají, že Hydra je příprava Intelu na útok multi systémů s Larrabee.
Jsem napjatý stejně jako vy a oficiálních informací je zatím málo a nejsou k dispozici ke zveřejnění. Jsem vážně zvědav, jestli to funguje …
sice neplanujem mat v PC viac ako jednu grafiku ale toto vyzera dost zaujimavo, som zvedavy ci to nakoniec bude aj tak fungovat ako to propaguju alebo to splasne ako bublina
To myslíš važně ten dotaz? No asi na to, aby ta silná nežrala hodně wattů při idle módu. Pro zobrazení Windows ti stačí nějaká, co nežere desítky wattů...
ak by to fungovalo aj pri uspore v idle a dokazalo by to prepinat vykon napr. win = integrovane GPU; hry = GPU potom by som MB s tymto cipom bral vsetkymi desiatimi, ale zatial som to pochopil len tak, ze to zrejme bude schopne pracovat len so samostatnymi GPU o integrovanych som nic necital mozno sa mylim
Pokud systém funguje jako takový, není důvod, proč by nemohl obsluhovat stejně tak dedikované jako integrovanou karty. Ale pro sebe nevidím důvod kupovat integrovanou kartu. Nejsem tak bohatý, abych za rok nebo dva musel vyhazovat počítač, protože mi zastarala integrovaná karta a nebere nějake filmy a musí se zapojit dedikovaná nebo procesor a počítač začne hučet. Během filmu, což je obzvlášť nepříjemné.
Radší budu mít, jak jsem říkal, dvě různé dedikované. Slabou, s pasivním chlazením budu vyměňovat tak, aby stačila na filmy, silnou tak, aby stačila na hry. Tak mohu používat drahou základní desku (asi to, na čem bych vůbec nešetřil) dlouho - třeba i 8 lét; a počítač bude stále použitelný.
ale zas vezmi si, že by to výrobca (v tomto prípade MSI) zrejme nezačlenil do dosky, keby to nefungovalo minimálne efektívne ako SLI alebo Crossfire. Úspech by tomuto riešeniu zaručilo aj za prípadného slabšieho škálovania možnosť zapojiť dokopy ATi a nVidiu
Myslím, tady hlavní problém je v tom, jakým způsobem to vlastně funguje. Pokud 100% efektivita je dosažena prostě tím, že obsluho několika grafik místo procesora bere na sebe další čip, je to sympatické, ale žádný převrat to není. Možna, bylo by levnější prostě to obsluhovat jedním jádrem z procesoru.
Ale pokud efektivita je dosažena novým algoritmem zpracování, může to být opravdu velice atraktivní záležitost, i když velice složitá k ladění - realizovat i velice vtipný algoritm tak, aby obsloužil všechny varianty nynějších grafik vůbec není sranda. Asi to ladí... :-)
Přesně... dneska hi-end karty samy utáhnou téměř všechny hry na max detaily.
Jediné využití bych viděl při spojení více slabých karet, ale tam si taky nejsu jistý. Protože když už tak si koupím jednu silnou kartu než dvě slabší. Až na to,že ty slabé mohou jet jen na pasivu bo tichém chlazení. Či-li ve výsledku tišší se stejným výkonem. Za jakou cenu ale?
no ak by to naozaj fungovalo ako avizuju, tak to bude znamenat iste problemy pre nove generacie graf. kariet.
Priklad: mam 4870 a chcem si navysit vykon. Kupim 5xxx? NIE. Kupim si dalsiu 4870 alebo 4850 alebo 4770 za 1/3 alebo 1/4 ceny a celkovy vykon bude na urovni 5xxx.
Osobne si myslim, ze to 100% fungovat nebude (mozno tak 90%/65%/40% podla poctu pridanych kariet), rovnako ako neverim v 100% narast vykonu 4xxx vs 5xxx (teda samozrejme ak nemysleli 5870 vs 4650 )
DX11? ohlasene 1-2 tituly, kym pride AMD 6xxx bude tych titulov (a to som fakt optimista) 20. Crytek aj IdSoft postavili svoje najnovsie enginy(pre 2010) na DX9.0c...
40nm - ano u (hlavne) AMD vyhoda, lebo konecne nebudu(AMD) tolko zrat a vyhrievat
jedinou neodskriepitelnou vyhodou teda ostava optimalizacia r7xx procesoru, co ma NVidia, to nik nevie (a ja to snad ani vediet nechcem)
když zmiňuješ třeba ten Crytek Odkaz
ač tomu sposta lidí nevěří (hlavně zarytých XPéčkářů, kteří by evidentně byli nejradši kdyby s náma DX9 zůstalo navždy) tak DX11 se začne hodně rychle prosazovat a určitě to nebude jako s počátky DX10. Většina vývojářů mluví o tom že programování na DX11 je mnohem snadnější než na DX9 a navíc je snadnější konverze mezi konzolemi a PC s DX11.
s tym cryenginom si teraz stupol do hovna Odkaz
o dx11 ani zmienka (ok, pisu ze dx9 a dx10, ale VSETKY dema zacinaju obrazovkou, ktora hovori o DX9.0c) - takze ziadne moje snivanie o XP a podobne (ked uz, tak som za 98SE, herny vykon lepsi oproti xp/w7 10-20%; oproti viste aj 30% - len tie ovladace )
Ta tvoja "vacsina vyvojarov" pravdepodobne robi na dirt2, lebo nik iny o dx11 nehovori
což o to já občas do hoven stoupám, ale já ti jednoduše nabídnul odkaz na článek kde se jasně říká že Crytek oznámil že Cryengine 3 brzy dostane podporu DX11 rozhraní. Na tom enginu se stále pracuje a to že to není ještě v oficiálnách specifikacích přece nic neznamená.
Jinak o podpoře DX11 se mluví ohledně her jako Alins vs. Predator, nový Bathlefield, Bioshock 2,
Nechci stourat, ale vetsina vyvojaru pri nastupu DX10 mluvila o tom samem... Nerika ti nic medialni marketingova masaz? DX11 se musi udelat jako must have, jinak zase zustaneme u DX9, coz je ovsem mnohem realnejsi nez to, ze by se DX11 masove rozsiril, dejme tomu v prubehu pristiho roku.
ak to bude fungovat tak Lucid si pekne na tom zarobi...a keby to nefungovalo neverim ze by to uz MSI osadilo pretoze by to nemalo vyznam a vsetci by ostali pri CF alebo CF ale isto vtom bude nejaky zadrhel
přijde mi to na hlavu
pokud to zvládne čip, pak to musí zvládnout i ovladače
pokud se zázrak stane zázrakem tak ho můžou klidně nasadit i mezi jádra procesoru
ale zpět k myšlence
nyní programátoři neprogramují SW na více jader, pokud ano využil by software všechny jadra v danou chvili na max
stejně přeci mohu uvažovat i u grafiky, kdyby hry byly dělány na více graf. jader pak se využijou na max a není potřeba Hydra
takže závěrečná myšlenka:
hydra může existovat a bude nahrazovat budoucí práci programátorů a bude vlastně paralelizovat procesy, až se bude programovat více paralelně
tak
a) nebude potřeba hydra
b) a pokud bude byt jen trochu tak si ji graf karty integrují sami do svých jader pod názvem HydraCrossFire X HydraSli, aby dolaďovala práci programátorů
to nemusí být až tak pravda. Virtualizace/emulace, například, je typický příklad, kdy to nemusí být až taková pohoda-jazz. A pokud je Hydra nějaký virtuální grafický adaptér (což by logicky něco na ten způsob být měla), tak její emulace nemusí být úplně bezproblémová, např. kvůli velké datové náročnosti.
To co jsi napsal nemá hlavu ani patu. Nemůžeš porovnávat běžný software a rasterizaci grafiky. Zatímco rasterizace je úloha, kterou je možné masivně paralelizovat (a to se samozřejmě děje uvnitř grafických karet už teď), tak úlohy řešený běžným software bývají dost často sekvenční povahy a paralelizovat nejdou už z principu. Ne proto, že by programátoři nechtěli.
tretia (najpravdepodobnejsia) moznost:
Vyrobca LucidHydry bude odkupeny AMD alebo NVIDIou, nazvy CF a SLI ostanu nezmenene, len uzivatelovi sa zrazu dostane navysenia vykonu o ktorom budu PR hlasat ako o novej generacii multiproc riesenia
nekoupila by to ani nVidia ani AMD, koupil by to intel
pač si myslím že to sponzorovala víc jak hodně, takže z 70% spíš jejich úspěch, kdyby to fungovalo tak jak má, tak to bude použito na intel grafiky, larrabe nebo kdo ví s čím kdo přijde
ale kdyby náhodou intel nechtěl, tak AMD se pořád hrabe z mínusu, a nemá prachy na rozhazování ..myslím že crossfire jim škáluje a nepotřebuje zapojení ati+nv, a jelikož má nVidia asik víc peněz, tak bych po intelu typoval nVidii no
má, ale nekoupili tu firmu, jen ju sponzorovali a dodávali prostředky, takže kdsyby se do štvanice o koupi tehle firmy pustila AMD a nVidia, tak intel zakročí a odkoupí ji, a kdyby bylo pozdě tak by se začla soudit že kupujou jejich výrobek a takovy kecy jen aby si to udrželi
můj názor ..
zajimalo by me jestli by vyuzila i technologie ATI i nVidie,jestli jo tak by bylo zajimave vyuzit vykonu ATI 4xxx(nebo 5xxx) s kombynaci slapsi nVidie z PhysX,3D Vision,CUDA atd.(i naopak)
Chyba moudrych, rikaji ze neco nejde,.. pak se objavy nejaky "blbec" co nevy ze to nejde a udela to,...
Myslim ze je docela mozne ze to fungovat bude, pokud vyrobci nasli konkretni misto a spusob v rendrovani, kere jim umozni vypocet rozdelit a pak vysledky spojit,..
pokud Sli a CF sou nekde schopny mat narust (v konkretnich pripadoch) 100% na 2. jadro pomoci kombinace HW a ovladacu, nevim proc by to same nemohl dokazat delat jiny kus HW s jinyma ovladaci,...
Zo mne zarazi je pripad spojeni karet NVidia a ATI,.. to by mohl bejt problem,.. najme pokud nepodporuji stejne technologie (DX, Schardery,...) urceni vykonu jaka cast sa ma pocitat na cem. to iste plati i o grafikach stejneho vyrobce ruznych typu, nedejboze serii,..
ale vypada to zajimavo, tak co dodat kromne,... will see