Souboj o USB 3.0 – AMD a NVIDIA chtějí vlastní Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 10 June 2008
intel-amdPřed pár dny prý vyšlo najevo, že Intel chce USB 3.0 představit v roce 2009 a chce si ho údajně nechat pro sebe. Věc se má prý jinak ...

 

 

Společnost Intel vyvíjí standard USB 3.0. Ten má proti současnému USB 2.0 přinést hlavně vyšší propustnost. USB 3.0 totiž využívá PCIe linku a díky tomu má být propustnost USB 2.0 celých 625MB/s. Specifikaci USB vyvíjí skupina USB-IF, v jejíž čele stojí právě Intel. Dále se v ní nacházejí firmy jako Microsoft, HP, NEC a další. Intel tedy zdaleka není jediným tvůrcem. Navíc USB 3.0 má být standardem, který se objeví všude, nejenom na platformě Intel.

35591s

   Není tedy pravda, že by si Intel chtěl nechat USB 30 pro sebe. Intel totiž tvrdí, že konečné specifikace stále nejsou hotové a nechce je tedy dát třetím stranám k dispozici, aby prý nevznikaly nekompatibilní čipy. AMD a NVIDIA se ale nechali slyšet, že vytvoří vlastní USB 3.0 čip, protože jim prý Intel neposkytne veškeré potřebné informace včas. Intel by prý tím měl získat výhodu na trhu až více než půl roku, kdy na deskách Intel bude USB 3.0, ale na zařízeních na platformě AMD a NVIDIA nikoliv. Intel se ale brání právě tvrzení, že specifikaci nemá hotovou, kvůli neplánovanému zpoždění a tak nemůže dát konečné specifikace k dispozici. AMD a NVIDIA se ale chystají vytvořit vlastní USB 3.0. Doufejme, že se firmy nějak rozumně domluví, bylo by celkem šílené, aby se museli dělat stejné periferie dvojmo, jedna verze s USB 3.0 by Intel a druhá verze s USB 3.0 by AMD. U sebe byste tedy museli mít minimálně, dva Flash disky, dvě MP4 atd., protože nikdy nevíte, na jaký PC kde zrovna narazíte ...

skulltrail-deska

   Já osobně si tedy nemyslím, že bude až tak zle a že to firmy Intel, AMD, Nvidia nechají zajít takhle daleko. Ostatně své si k tomu řeknou hlavně firmy, které USB zařízení vyrábějí a to nejsou výše uvedené tři společnosti. Jednotný formát USB 3.0 je prostě nutností ....

Zdroj: DailyTech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Preklep 2008-06-10 03:00:07
avatar
V prvnim odstavci si oprav USB 2.0 na 3.0 a v poslednim odstavci ses do toho zamotal uz uplne Pak muj prispevek smaz... Ja se vzdycky vratim z rachoty a mam cas vlizt akorat tak na DDW, iDnes a spat. CuS
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 07:05:22

Řekl bych, že AMD s nVidia sice vyvinou vlastní čip, ale ten bude MUSET být kompatibilní s řešením od Intelu.
Když se tak dívám na počty prodaných Intel procesorů a výhled do budoucna, kdy non-Intel čipsetů pro Intel CPU bude minimum, tak podpora separátního standardu nVidia+AMD výrobci USB periferií bude mizivá.
Oni se zkrátka musejí Intelu přizpůsobit, ať se jim to líbí, nebo ne.
Anonymní  2008-06-10 07:32:18

přesně tak.
Anonymní  - AMD a nVidia mají smůlu 2008-06-10 07:31:28

Vzhledem k tomu, že 85% prodaných CPU (doufám že se nebudem dohadovat o přesném poměru) jsou od Intelu, a drtivá většina používá Intel-based MB, tak je výrobcům periferií téměř, podotýkám téměř, up prdele, jestli těch zbylých 15% doobsadí či nikoli. Pokud Intel zavede USB 3.0 sám, budou jej všichni velcí výrobci periferií okamžitě podporovat. I za cenu, že produkt nebude kompatibilní s AMD. Protože AMD má příliš malý podíl na to, aby kvůli němu ignorovali platformu Intel.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 08:15:03

Sorry , ale to jsou silácký řeči, USB 3.0 bude na AMD i Intelu kompatabilní, tyhle kecy jsou zcestný, ať už je v článku cokoli.
Anonymní  2008-06-10 09:26:45

jaký silácký řeči. Já pouze komentuji téma v článku a to konstatováním, že když AMD a nVIdia neboudou mít USB 3.0, na jeho prosazení to nebude mít téměř žádný vliv, a tento standard se prosadí. Za komentování závěrů článků jsem permanentně mazán, takže to dělat nebudu.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 09:49:55

to je možná pravda, každopádně to komentovat nemusíš protože je to pravděpodobný asi tak jako že vyhraju ve sportce i když vůbec nevsázím
Anonymní  2008-06-10 10:10:36

Proč by to mělo být nemožné. Intel je soukromá společnost. Pokud si spočítá, že to bude pro něj nejvýhodnější, tak si USB 3.0 nechá pro sebe. Na žádnou pravdu a lásku se v bussinesu nehraje
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak kdybych to neříkal ! 2008-06-10 09:57:10
avatar
Intelu začíná klasicky docházet, že jejich nápady nejsou slučitelné s realitou a lehce hraničí s demencí. Holt, co jim na to dodat - jak kdybych to neříkal v minulém článku ... buď se podřídíš, nebo pudeš ;-)
Anonymní  2008-06-10 10:11:20

Já bych řekl, že s demencí hraničí spíše tento příspěvek
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-06-10 11:09:00
avatar
Když myslíš, je to věc názoru. To máš jak základní desky ... intel taky chtěl a chtěl a chtěl a AMD vlastně ani nechtělo a chipsety jsou lepší ;-)
Anonymní  2008-06-10 11:13:39

Teď přesně nevím o jakých chpsetech a deskách a vajkých souvislostech to myslíš. Můžeš to přiblížit?
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - já osobně 2008-06-10 09:57:53

já osobně bych konečně upgradnul stařičký x2 manchester zpět na intel a koupil si tu od intelu
ale jak bylo napsáno výše. jsou to beztak jen řečičky. stejně to pojede na všem.
Neznámý  - Tvrdý Intel 2008-06-10 10:41:35

Nemám slušných slov! Ten xxx Intel už fakt nevie, ako by zvýšil predaje svojich procesorov a dosiek, a odkedy sa prišlo na to, ako vydieral výrobcov PC, tak ide na to takýmto, hoci nepriamym vydieraním! No čo si kúpim budúceho viac než póĺ roka? AMD bez USB 3.0, alebo radšej, aby som mal USB 3.0 si kúpim Intel? To je nehorázna arogancia! To už má Intel fakt úplne v prdeli všetko a každého, len aby mal vyšší zisk! A obhajoba Intelu, že neposkytne konečné špecifikácie, lebo sú nedokončené, sú podľa arogancie Intelu zrejme len opíjanie rožkom.
Anonymní  2008-06-10 10:59:18

Samozřejmě. To je bussines. Vítejte v reálném světě
Neznámý  - Čože?! 2008-06-10 11:50:58

Čo je podľa teba business? To, že Intel robil aplikácie tak, aby na AMD chodili pomalšie a aby padali? Alebo o čom to píšeš? Choď to vysvetliť vyšetrovateľom EU a US atď. Ak by takýto "business" robil každý, tak môžeme ísť v tom reálnom svete s našimi PC, samozrejme, vieš kam.
Anonymní  2008-06-10 11:57:44

Doporučuji vám nejdřívesi nastudovat problematiky a pak tady blábolit. Intel distribuoval svoji verzi GCC compileru optimalizovanou pro procesory Intel. Co jiného by jste asi tak chtěl? To, že tvůrce aplikace použije GCC optimalizované pro Intel je věcí tvůrce aplikace, nikoli Intelu. Chci-li aby moje aplikace běžela co nejrychleji,. pochopitelně použiji optimalizovanou GCC. Intel vás snad nutí tento compiler používat? ani jsem si nevšiml!

Mimo to, rozčilujete se tady nad intelem, ale sračky Microsoftu, který má 1000x horší praktiky zcela nepochybně používáte. Nejste pokrytec?
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 12:34:19

svetu parvdu hovoris.
Neznámý  - "Optimalizované" ? 2008-06-10 13:23:15

"Intel ve svých kompilátorech záměrně znevýhodňoval procesory AMD tím, že při detekci uvnitř programu toho, na jakém procesoru běží, byl záměrně volen pomalejší postup zpracování informací u procesorů AMD s cílem snížit výkon procesorů AMD či dokonce ovlivnit stabilitu programu na procesorech AMD." - toto bolo písané v článku tu na ddworlde: http://www.ddworld.cz/procesory-cpu/amd-predklada-dukazy-jak-intel-uplacel-6.html
A bavím sa o obsahu tohto článku, takže praktiky Microsoftu a Gigabytu, nVidie, Georgea Busha a čo ja viem koho, sem teraz nepleť. A poznámky na osobu si tiež schovaj.
Anonymní  2008-06-10 14:21:10

za to že DDW píše nesmysly za to já nemohu
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 14:58:09
avatar
Osobně bych uvítal nějaké průkaznější argumenty, než článek DDho s lakonickým - zdroj "AMD". DD nám to popsal z pohledu AMD, alespoň já si z toho článku odnesl tento dojem, a to, při vší k úctě, pro mě záruka pravdivosti těchto tvrzení není.
Anonymní  2008-06-10 19:28:33

To je demagogicky pokřivená polopravda. ANO. Intel ve svých kompilátorech záměrně využíval také ty části CPU, kterou jsou Intel only, což mělo za následek, že program běží na intelu "rychleji" než na AMD. Ošem to je logické. Proč by měl Intel podřizovat svůj intel kompilátor nějakému AMD?

Jen pro Ilustraci, kompilátorů jazyka C je velká hromada. Můžete program zkompilovat kterýmkoli z nich. Třeba obecným, pak to poběží stejně, a nebo optmalizovaným, a pak to na daném CPU poběží rychleji, než kdyby to bylo zkompilováno obecným. Je to prosté a není to nic "nekalého"
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 12:33:15

hm Intel ani neviem ze programuje nieco pre AMD: intel je vyrobca CPU, dosiek, a WiFi do NB. ale ze by programovali nieco pre AMD to ani neviem.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-11 10:58:39

Presne tak, je to kseft,.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-06-10 11:12:11
avatar
Jen a jen souhlas.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 14:49:55
avatar
A co tak AMD + pridavna USB 3.0 karta? :-) Neverim, ze keby si Intel nechal USB 3.0 pre seba, nezacal by s vyrobou cipov na pridavne karty. Nemyslis?
PlayerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2008-06-10 16:25:07

To je sice fakt.. a taky me to napadlo .. na druhou stranu ale neni na integrovane port primo na desce. alespon z meho pohledu... nemluve o cene kterou si za to budou uctovat.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 19:59:27
avatar
No, ako poznam Intel a ich tuzbu po co najvacsich zarobkoch za kazdu cenu, budu si urcite uctovat nemale peniaze uz len za to, ze prave ich dosky priamo podporuju "najnovsiu technologiu USB 3.0"....cize aby to nakoniec neskoncilo tak, ze AMD cipset + pridavna karta vyde este lacnejsie ako ekvivalent u Intelu s integrovanym USB 3.0.....a ze nebudes mat konektory priamo na doske...jedine minus je v zaplneni PCI/PCI-e slotu...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmmmm. 2008-06-10 12:43:57
avatar
Nevím nevím, neznám podrobnosti, ale myslíte, že do toho konsorcia firem stojících za USB 3.0 vstoupil, resp. byl přizván jen ten, koho schválil Intel, nebo někdo jiný? Tím chci říct, myslíte, že firmy AMD a NVidia (bacha na rozpolcení - jsou tedy tady na stejné straně barikády?) v případě, že by měly zájem, by do tohoto konsorcia nebyly vpuštěny? Že Intel, nebo někdo jiný řekl: "Vy ne, s váma nemluvíme, vy si to od nás pak maximálně tak můžete koupit?"? Pokud by to tak bylo, myslíte že by si to AMD a NVidia, obzvlášť v současné době broušení zbraní, nechaly jen tak líbit a nerozmázly by to v každém plátku? A pokud to tak nebylo, nebyl nezájem u vstup do konsorcia firem zabývajícím se vývojem nového, pravděpodobně masově rozšířeného standardu (viz firmy "uvnitř") minimálně velmi neprozřetelný a příznivce těchto vyčkávajících firem by měl spílat spíše jim? Tedy AMD a NVidii?
Pouze moje spekulace... Nebudu ji bránit do krve, to říkám předem. Je mi to fuk, jen přemýšlím "nahlas"...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 14:56:25
avatar
naprostej souhlas jenze i kdyz DD napise ze intel se na vyvoji tohoto rozhrani podilel nejvice intel a dal do toho nejvic financi takze tu technologii pravem povazuje za svou to nekteri typu zhnitos jaksi odmitaji videt a pak jen trapne nesmyslne vykrikujou jak je ten intel spatnej..

chtel bych videt ho kdyby za miliony (miliardy) vyvinul novou technologie a pak by ji mel prodavat nekomu za par supu nebo snad i davat zadarmo..
chose292 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 20:27:34

Jojo asi tak, když si postavím pekárnu a dám peníze do toho abych "vyvinul" nejlepší těsto široko daleko tak aby ty moje rohlíky byly ty nejlepší, tak přeci nedám každýmu recept jak na ně aby mi to krátilo tržby. Pokud se intel velmi intezivně podílel na vývoji tak je to jeho duchovní majetek a nemusí se o něj dělit s každým. Pokud bude chtít tak ho dá, pokud bude chtít ho prodá, pokud nebude chtít kdo ho donutí?????? Samozřejmě si ale taky myslím, že USB 3.0 nebude ihned tím nejvyhledávanějším zbožím. Napřed se musí zaplatit vývoj a tím budou i negativně pro nás trpět ceny těchto zařízení. A pokud budou zpětně kompatobilní s USB 2.0 o čemž nepochybuji nebude tak velikej důvod přecházet na nový rozhraní když každej z nás má doma něco s USB 2.0 a vyhazovat to hned taky nebudem ....
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 23:32:30

pochybujem ze to bude nejake extra drahe. si zober prechod s USB 1.0 na USB 2.0 tiez to nebolo megadrahe. myslim ze skoro vobec.
dr_who [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - USB 3+ 2008-06-10 22:22:55
avatar
Myslim ze je to stejne jedno. AMD a nVidia postavi neco podobneho jako USB 3, neco pridaji /vylepseni jako napr. pamet pro ovladac /mozna to mirne zrychli, nazvou to USB 3+ ktere bude 100% kompatibilni s Intelem na urovni USB 2 , domluvi se s par vetsich vyrobcu usb zarizeni a Intel se muze jit klouzat i se svym USB 3.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 23:31:04

a intel poda zalobu na toho dotycneho vyrobcu za porusenie patentu prip. ze pozmenili povodny patent. alebo ja neviem ako to nazvat. ale len tak si to mirnix dirnix nemozu vytvorit aby sa to zhodovalo s USB 3.0
Jan68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-10 23:21:18

No myslím, že je ta diskuze o ničem,Intel se s AMD stejně dohodne, protože ho potřebuje a vé, že ho AMD nemůže ohrozit, jak velikostí tak množstvím. INtel je rád, že AMD vůbec má, aspoň v takové pozici v jaké AMD je.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-11 20:53:05
avatar
myslim si ze Intel da podrobnosti vcas na stul AMD a nVidii .
USB 3 bude pokracovat jako multiplatformovi standart.Byl by to asi nesmysl kdyby byli 2 USB,protoze by jini vyrobci delat stejne veci ve 2 varyantach a nebo prejit na nove "standardyzovane" propojeni protoze USB pouziva nejen PC ale i MP3,DVDrecordery,Kamery,Fotaky,Playstationy,Xboxy atd. a ty se potrebuji propojovat mezi sebou a tudis problem by nedopadl jen na PC
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 613x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 404x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 6