Strana 2 z 2 Vyberu jen ty
zajímavé a ještě je zkrátím pro porovnání pouze v dané výkonnostní skupině.
Přes odkaz pod článkem si pak můžete prohlédnout plné grafy na guru3D.com
i s porovnáním HD5770 CrossFireX a všemi ostatními herními grafikami na
trhu. Testováno bylo na sestava s Core i7-965 na 3750MHz, 6GB DDR3 pamětí
na 1500MHz a deskou Asus X58 Rampage II Extreme.
Moc zajímavých her se na testování podívat nepřišlo, ale
vybrat se dalo. Jako první přišel na řadu simulátor Tom Clancy`s HAWX v nastavení 4xAA/16xAF, all High,
DX10/DX10.1 mod se vším zapnutým.
Výsledky v grafu si asi přeložíte. Horní tmavě modrá
linka je přetaktovaná Asus HD5770, dolní nepřetaktovaná. Rozdíly tam jsou
celkem hezké. Ne, že by něco zásadního řešili třeba v oblasti hratelnosti,
ale navýšení okolo šesti FPS je fajn.
Z velkého grafu jsem vystřihl zajímavé modely okolo
HD5770. Graf je pro aktuálně hodně používané HD rozlišení 1920x1080. Grafiky
ATI jsou v této hře silné, a proto vidíme, že přetaktovaná HD5770 poráží
třeba GTX 275.
V Crysis Warhead se nějaké zázraky čekat nedají, hra je
hodně náročná a pomůže pouze těžký kus hardwaru než zvednutí taktů. I tak se
dva tři frame navíc po přetaktování našly. Testováno bylo v DX10, Gamer
mode kvalita všeho, 2xAA.
V základu je zde HD5770 stejně výkonná jako HD4870, po
přetaktování jako GTX260. Opět slušné výsledky. Tentokrát je však druhý graf v rozlišení
1920x1200.
Poslední hrou, kterou si zkráceně ukážeme je Mass Effect. Je
dobře, že byl otestován zástupce aktuálně nejpoužívanějšího UT3 engine. To, že
se serveru mají jednou graf s rozlišením 1920x1080 a podruhé „ten samý" s 1920x1200
by se ještě dalo přežít, ale v porovnání křivek se u ostatních her
porovnává logicky HD5770 bez a s přetaktováním, jen u Mass Efect je
porovnávána přetaktovaná HD5770 s HD5750. To pak člověk kulí oči, když
vidí ty rozdíly. Jenže ejhle, ono to není tak, jak se zdá a jak má být. Rozdíl
mezi oběma HD5770 tak je pouze 7-10FPS. Jelikož to není chyba v popisku,
nevím proč toto na guru3D udělali. Podivné. Zde bylo testováno s Extreme high
texturami, anisotropním filtrováním, prostě vše na maximum.
V UT3 engine alias Mass Effectu ztrácí HD5770 jak na
HD4870, tak i GTX260. Naopak dobrý náskok si drží před GTS 250. HD4770 je už
mnohem níže.
Jak vidíme, s nastavením, přetaktováním a vůbec
moddováním nových grafik ATI Radeon HD5xxx si ještě užijeme. Osobně čekám, až
mi nějaké konečně dorazí, abych se mohl pustit do úprav jejich BIOS, o čemž
bych chtěl také něco napsat. S aktuálními doplňky a programy jsou totiž
tyto úpravy lehké i pro normálního uživatele. Zdroj: guru3D.com
AUTOR: Tomáš "holoway" Hort |
---|
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq. |
|