MiniTest: Procesor Intel Core i5-3350P - v praxi domácího stroje Tisk E-mail
Napsal Tomáš Příhoda   
Friday, 18 October 2013
altČlánek je pro ty co zajímají procesory i5 3350P nebo FX-6200 a jejich srovnání v uživatelské recenzi.

 

 

 

I když se pomalu jedná už o neaktuální řadu procesorů Intel, z předchozí generace tj. z rodiny Ivy Bridge. Říkal jsem si, že by jeho mini„recenze“ mohla někoho stejně zajímat zvlášť při srovnání s AMD FX-6200 který jsem dělal minule. Navíc se jedná o jeden z nejúspornějších procesorů Intel i5 díky vypnutí integrované GK a za nejnižší cenu v rámci i5 řady. Opět článek nebude klasická recenze, předně se na to necítím a navíc těch je na internetu dost, bude to uživatelský test.

  • Testovaná sestava:

CASE Thermaltake M9, FAN CPU Cooler Master Hyper 212+, Procesor: Intel Core i5-3350P, Základní deska: MSI ZH77A-G43, Paměť: Kingston Hyper X 8G@1300Mhz, Grafická karta: Sapphire Radeon HD 6870 1G, Pevný disk: Kingston SSD V+200 90G & Hitachi HDD 500G, Zvuková karta: Asus Xonar D1, Zdroj: Seasonic SS500-ET.

Účel PC: občasná práce s fotkami a videm, zábava filmy a hry a jako pro mě typicky Boinc výpočty, tedy celkem často a dlouho zapnutý PC a tudíž solidní výkon při co nejmenší spotřebě a za normální peníze.

Provozní vlastnosti:

Na měření spotřeby celého PC (nejenom) jsem si pořídil zásuvkový Watt metr značky Emos FHT 9999. Ještě před rozebráním předchozí sestavy tvořené těmi samými komponenty kromě Procesoru: AMD Bulldozer FX-6200, Základní desky: Asus M5A97 jsme provedl to samé měření abych měl srovnání. Takže spotřeba celého PC v klidu tj. na ploše při nečinnosti i5-56W; FX-90W, spotřeba celého PC v zátěži Boinc výpočtů i5-165W (zatížení GK 100%, CPU 80%) FX-235W (zatížení GK 100%, CPU 80%). Aida 64 ukazovala celkový 53W jako maximum i5 při Boinc výpočtech, FX měl 88W.  To je opravdu velký rozdíl a protože jsme ho tušil, byl to vlastně jeho motiv. Teploty ty jsme čekal u i5 horší než u FX-6200 i když jeho TDP bylo 125W, a to se také potvrdilo, při tom samém chladiči a pastě jsou teploty na ploše 33°C a v zátěži kolem 44°C (někdy až 49°C).

  • Výkon v aplikacích:

WinRAR 4.2 – výkon i5 v této aplikaci je v porovnání s FX o trochu menší (cca 500b), ale né o tolik aby to mrzelo tj. 4442b a film 1.05GB za zipoval za1.11min (FX film 1.17GB za 1.48min).

MediaCoder x64 ver.0.8.13.5260 překódování videa o velikosti 700MB za 12.55min (FX 11min)

Na úpravu fotek používám ZONER 13, test převod z RAWu do JPG - v programu Zoner 13 převedl 75 fotek, 1.1GB RAW do JPG za 52s a - v Photoshop CS6 75 fotek , 1.1GB RAW do JPG za 2.25s. FX-6200 balík převedl Zoner 12 za 1:40min a za Photoshopu CS6 (zkušební verze) 2:56min.

True krypt 7.1 Zde si oproti mému očekávání vedl i5 lépe 100MB v AES testu na krásných 2.4GB/s FX to samé s výsledkem 2.5GB/s.

Rendering Cine bench 11.5

GAMEsky - a porovnání co asi každého zajímá nejvíc tj. rozdíl ve hrách Z testů které kromě 3DMarku 11 jsou převážně 1vláknové hry Stalke CS a Stalker COP, vyplívá, že herní výkon je ve prospěch i5, ale přínos není nějak zásadní tj. Zambezi i přes svojí špatnou pověst na tom není zle.  

  • Závěrem

Core i5 3350P splnilo moje očekávání, v něčem má lepší výkon než FX-6200 v něčem menší, ale to hlavní proč jsem Upgrade udělal byla nižší spotřeba a to Core i5 splnil na jedničku s hvězdičkou.

 

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Klepi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-20 21:46:21

test dobrej nic zdlouhavý, přesný a stručný, žádný chození okolo horký kaše možná ještě přidat něco o OC a bude to pěkně komplet ale za screeny bych dal pořádný mínus některý jsou rozmazaný, někde je zase třeba kus useknutej. Zkoušel jsem jestli není problém v mozzile no chrome dělá to stejný. Možná to je jenom blbě uplouadnutý, chtělo by se na to když tak ještě podívat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-20 22:18:57
avatar
ty obrázky jsou v poho ... stačí na ně kliknout a posount si ten obrázek v tom okně
Klepi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-23 11:04:04

no ani bych moc neřekl, že jsou v poho třeba první obrázek je celkem slušně máznutej ( rozostřenej) a druhej když ho rozkliknu tak o proti miniatuře je useklej jak z leva tak z prava
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - obrázky 2013-10-21 00:39:10
avatar
Hoj, no je to tak, že sem nahrát fotky/obrázky je doslova horor(furt to padá nebo je to moc velký apod.), nicméně na všech je vidět to hlavní. Nicméně výtku chápu, taky bych si představoval lepší, ale předělávat to nebudu třikrát mi to stačilo
PCforever [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-19 06:23:50

Podívejte se BlaBlaWorld, ten pab.b Sta.hůj vám jasně a zřetelně vysvětlí, že PS4 a XboxONE jsou LOW bla END blabla PC! konzole a že, všichni kdo si je koupí jsou finančně negramotní hlupáci. Jasně vám všem hlupákum vysvětlí, že jejich výkon je na úrovni lowend PC a hry na nich VYPADAJÍ! jako na low end PC! On totiž už všechny hry na těchto PC! konzolích viděl a dokáže to objektivně zhodnotit. Jako ostatně TÉMĚŘ vše na světě. Za jejich cenu, Vám postaví mnohem výkonnější PC. Málem bych zapoměl, jasně vám vysvětlí, že optimalizace pro konzole je bezpředmětná a výkon ve hrách v podstatě neovlivní. Kdo přednese jakýkoliv jiný názor, i když podpořen fakty, tak lže a je hlupák. Takže POZOR! pokud Stac.ůj neřekne, tak nákup jím neschváleného HW, udělají jen hlupáci. A to přeci nejste. Že ne? To jsem našl na jednom nejmenovaném webu, jak si tohle někdo může o PANU Stachovi dovolit napsat? A lituju severní ameriku, kde mají 1 000 000 finančně negramotných hlupáků, kteří si během prvního dne koupili PS4 a tak dalece překonali rekordy PS2 i PS3.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trolling 2013-11-26 00:58:15
avatar
Prosím napište si vlastní článek a ne trollujte tu nebo ještě lépe, sem na tento web nemusíte chodit když vám nevyhovuje a můžete si založit vlastní
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-21 21:23:20
avatar
Ja Ti neviem ale tá spotreba mi u I5 plus 6850 nesedí, skladal som nedávno dva zostavy a to FX6350 plus haswelácku I3 a bol tam menší rozdiel v spotrebe na voľnobeh než máš ty medzi FX6200 a I5 O tom že tam boli omnoho úspornejšie grafiky (7850) ani nehovorím, aj tak si mal na zostave s I5 lepšiu spotrebu o 10W čo sa mi zdá až neuveriteľné. Taktiež nechápem ako môže TDP125W CPU žrať menej ako 95W CPU a to aj v záťaži aj v kľude. Buď je Vishera naozaj omnoho lepšia oproti Bulldozeru alebo something is very wrong.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-22 07:30:24
avatar
Které z hodnot vám nesedí, není mi to totiž jasné. Jinak tento i5 3350p i v zátěži nejde Vol-táží nad 0.956V (opravdu nikdy podle alespoň HW monitor), jinak FX-6200 jsem měl na jeho dřeň s danou deskou (což byla deska nic moc)pod Voltovaný na max. 1.308V i při turbu nešla víc nahoru.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-22 23:35:53
avatar
Ok, zostava s I3-4130 + 7850 voľnobeh 70W, 3DMark 170W.
zostava FX6350 + 7850 voľnobeh 80W, 3D Mark 190W.

Bohužiaľ som nerobil niajkú presnú recenziu, zostavy mali rovnaké pamäte kingston 1333Mhz cl9, zdroje Hipro 480W, disky WD Caviar Black 1.0TB. Merač mám úplne presný ako tvoj akurát môj je asi starší (dátum výroby uvádzaný pod preškrtnutou kondírbedňou je tam 13.8.2005)
Doska pre AMD zostavu v mojom prípade takisto nebola nijako valná je to zastaralá Asus s čipom 760G a dokonca s IDE aj LPT (M5A78L tuším). Jediné čo ma napadá je že u tvojej FX6200 bol zapnutý HPC mód a deaktivovaný CnQ inak si takú horibilnú spotrebu v záťaži neviem vysvetliť, toľko som nemal ani na 65nm Phenom 9850, 4870 a páre velociraptorov.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 10:48:59
avatar
ten chipset muze delat par desitek w urcite, nejlepsi je 990 nebo 970 a zalezi i na desce, tady maji u fx 8350 56 - 91w takze velke rozdily, i novy os dela dost v idle
http://www.tomshardware.com/reviews/990fx-motherboard-review-amd-fx,3464-19.html
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 23:17:45
avatar
Jo to samozřejmě souhlas, jak jsem psal vše hlavně ovlivňuje kombinace HW. deska, GK, čipset apod. Jinak v mé sesatvě s FX úsporné funkce procesoru i na desce Asus EPU byli zapnuté, rozdíl dělá určitě práce desky/čipsetové sady s FX, dále Zambezi vs Vishera a GK tj HD 6... nebyli v Idle tak úsporné jako HD 7...

Jinak koukám, že ty Asusy s tím mají asi v Idle problém obecně a zase v zátěži jsou úspornější, viz ten váš test (a můj Asus M5A97), tak díky za odkaz
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-22 07:31:39
avatar
No prosím napište tedy konkrétně co vám nesedí, třeba je někde chyba.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2013-10-22 08:19:03
avatar
tak ještě měření spotřeby jinde:
extrahardware.cnews.cz/recenze/core-i5-3350p-nejlevnejsi-ctyrjadro-intelu-zn-neplatite-grafiku/strana/0/11
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-23 11:20:10
avatar
V podstate im príkon priamo na procesore v idle vyšiel taký ako tebe na celej zostave (ty si mal 56W na zostave oni namerali 54W len na procesore).
Takisto sa potvrdil aj môj nameraný rozdiel medzi FX6XXX a I3 (pravdepodobne aj I5) a to 10W
Ostatné naše testy sú nepoužiteľné nakoľko využívajú grafiku a nikto z nás neprepájal 4 až 8 pin na doske cez wattmeter.
Nechcem Ťa s tým nijako kritizovať, vážim si že si sa s tým trápil a dokumentoval to aj pre ostatných ale na svojej pôvodnej zostave si musel mať niečo veľmi zle.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - měření spotřeby sedí !!! 2013-10-23 22:49:11
avatar
Ahoj hele ta spotřeba i5/celé sestavy sedí viz:

1. v Idle můj 56W (rozdíl zřejmě Xonar D1) extrahardware 54W (graf.5)
2. v prime95 můj 103W jejich 102W (graf.8
3. v můj v Boinc 165W oni neměřily (můj s HD 7950 216W ta má oproti HD 6870 +50W TDP)

FX - 6200 taky:

1. můj v Idle 90W jejich Fx-6100 99W
2. můj v Cinebench 178W jejich v 188W
3. můj v Boinc tj. + max GK 235W (Boinc GK je vytížena na max.)

porovnání spotřeby FX-6100 na pctuning
http://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/22341-amd-bulldozer-testujeme-procesory-fx-6100-a-fx-4100?start=11
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 00:41:06
avatar
Podľa extrahardware spotreba celej zostavy s I5 v idle 54W a tá istá zostava s FX6300 má v idle 65W Máš to tam v grafe. Ako mohla tvoja FX6200 zožrať v idle 90W

To že mnou skladaná I3 mala horšiu spotrebu môže spôsobovať integrovaná grafika.

Na PC tuningu zase celá zostava s I5 má v idle 100W a v záťaži 174 čo pri porovnaní s FX6110 vyjde v idle narovnako akurát v záťaži si 6110 zobrala podľa ich merania len o 10W viac.

Čo meranie to iné výsledky.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 08:14:07
avatar
Jo tu 6300 v grafech na extra. jsem viděl, ale ta není ekvivalent FX 6200, z a) takty, za b) TDP. Jinak si myslím, že to docela sedí, rozdíl ve všech sestavách je totiž GK a to si myslím je klíčový.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fx6100 2013-10-24 10:36:17
avatar
souhlas, ta spotreba v idle je nejaka vysoka, ja mam u 6100 kolem 50w(6100 je ale o dost efektivnejsi nez 6300) mozna nejsou povolene v biosu CnQ, C1E a AMD Cool'n'Quiet to dela moc, ty fx dovedou vypinat a podtaktovavat jadra podle potreby

tady maji v idle jen 43w
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/amd-fx-8120-6100-4100_8.html
a tady 73w u 8150
http://www.tomshardware.com/reviews/fx-power-consumption-efficiency,3060-11.html

ale zalezi dost na grafice a celem pc
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fakt to sedí a záleží na GK, d 2013-10-24 13:04:45
avatar
na extra HW
což jim vyšlo 91W (klid) a zátěž prime95 (193W)čili bez zátěže GK

jinak co máš za grafiku k tomu tvému Fx-6100 a ostatní komponenty?

Odkaz
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 12:58:06
avatar
Jediný odkaz na extrahardware ktorý si dal jasne zobrazuje parametre a nepotvrdzuje nič z toho čo píšeš.

Citujem:

Příkon PC v idle [W]

Core i5-3350P (4× 3,1 GHz) 54W
FX-6300 (6× 3,5 GHz) 65W

Asi si mal na mysli PC tuning, tam im vyšlo nasledovné citujem:

Spotřeba - Celá sestava

Intel Core I5 2300 (2.8Ghz) idle 100W load cinebench R11.5 174W

AMD FX6110 (3,3Ghz) idle 99W load cinebench R11.5 188W

Nemôžeš sa pridržiavať meraní dvoch webov zobrať lepšie výsledky jedného CPU z jedného webu a spojiť ich s horšími výsledkami druhého CPU z druhého webu.

Súhlasím s tym že veľa záleží od grafiky a samozrejme od nastavenia Biosu a správnej inštalácie SW.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 13:12:13
avatar
už ten odkaz funguje a je to prvotní test Fx-6100 v kombinaci HD 6970
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 13:44:45
avatar
Tak toto je už niečo iné, tam sa zrovnateľná I5 k 56W ani nepriblížila.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 14:25:29
avatar
zkrátka je to pěkný brajgl a asi to hodně zkreslují aktuální kombinace HW a ovladačů apod... i5 podobný mému modelu tam není žádný.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-24 19:35:31
avatar
Ten první test se nedá vůbec vzít v potaz a) měřeno v klidu v Linx 0.6.4 nikoli win7 aero, b) bez zapojeného monitoru, druhý taky ne, v idel opět měřili asi bez monitoru, ještě s HD 6850 atd., dále v zátěžovém říká v podstatě to samé co píši tj. že samotně zatížený CPU v prime95 má bez GK 209W což mě FX 6200 vyšel 178W což můj FX měl 235W i s GK (HD 6870 100% využití).

a teď odkaz na na další test FX-6200 Odkaz
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-22 20:45:12
avatar
Pekny minitest. Taktiez som majitelom tohto procaku a musim povedat,ze velmi spokojnym. Prave ked sa dostal na trh som si skladal PC a uvazoval som nad FX6300 ale bol som rad,ze som este predtym narazil na tento Intel.Pomer cena/vykon bol top a aj teraz si myslim,ze je natom velmi dobre a rozhodne o dost lepsie ako nove Haswelly,preto sa divim,ze je na ddworlde v podstate ignorovany v doporucenych zostavach.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba PC s HD 7950 2013-10-25 16:21:26
avatar
Tak zase o spotřebě a snad naposledy :-), po výměně GK tj. HD 6870 za MSI TF HD 7950 je v klidu na ploše 56W a v Boinc výpočtech 219W a při aktivování Zero core power 41W.
Rolko 75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-12 06:15:11
avatar
Je to fajn CPU.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 123x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 109x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 806x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1457x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6