Recenze: Radeon HD 4770 vs HD 4670 |
|
|
Napsal Kryštof Večerek
|
Saturday, 02 May 2009 |
Strana 1 z 7 Už od února se mnozí z nás těšili na nadcházející novinku. Namlsaní jsme byli z jejího preview a později ze zpráv, že v něm byl ve skutečnosti testován jen slabší odvar.
Netrpělivě jsme vyhlíželi týden od 4. května 2009, abychom si i my mohli pořídit tu bombu. Vše vypadalo úžasně, výkonně, tiše, levně a dokonce i esteticky. Jenže nakonec to dopadlo nějak takhle:
ATI Radeon HD 4770, o kterém celou dobu píšu, má šanci se zapsat do historie IT jako karta s jedním z nejhůře zvládnutých launchů. Ať už budeme mluvit o chaosu okolo data 22.4. (byť to dost možná nebyla chyba AMD), dezinformacích ohledně chlazení, vyšší ceně než bylo slibováno, chybným biosům, kvůli kterým se karty posílaly hromadně zpět na Taiwan nebo opravdu mizerné dostupnosti. AMD mělo šanci bezproblémově uvést fantastický produkt a vyjít z bitvy s čistým štítem. Jenže jak se některým už od začátku zdálo - to by bylo příliš dobré, aby to byla pravda.
Dnešní recenze se ponese v poněkud odlišném duchu než většina zde na DDWorldu. Technické specifikace novinky, popis architektury nebo historii samotné karty z dílen AMD uvádět nebudu, ať nelezu DDmu do zelí a můžu se plně věnovat svému záměru.
Tím je odpovědět na otázku: Vyplatí se upgrade z Radeon HD 4670 (respektive ±3850) na Radeon HD 4770, jestliže mám jen lowendové CPU?
Celá sestava bude uvedena v kapitole testovací metodika, ale pro přehlednost ji stručně popíši i zde: nepřetaktovaný Athlon X2 5000+, 4GB DDR2 Ram, 22" LCD a Windows XP (SP2). Moje "stará" karta HD 4670 na plné detaily pár her nezvládala a s vyhlazováním už ani divokou náhodou. Jakožto student jsem si chtěl udělat radost v rámci omezenějšího rozpočtu a HD 4770 vypadala od počátku jako zjevení, které mi kráčelo vstříc. Jak moc jsem si ve skutečnosti polepšil se přesvědčíme na následující stranách.
Abych podal informace co největšímu počtu čtenářů, snažil jsem se testovat v alespoň trochu obstojném množství her. Bohužel jsem byl u některých nucen se smířit s demem a kupříkladu u Crysis to nejspíše byla příčina paradoxního chování při 4xAA a 8xAA.
U většiny her jsem se snažil testovat hratelná nastavení, jestliže se tato neshodovala s maximálními. Pouze u S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky jsem na to krapet pozapomněl a na plné DX9 detaily nedosahují FPS ani výše Řípu, natož Mont Blancu.
Stejně tak jsem měřil u všech her i minimální FPS. Daní vám (a serveru) za to bude chvílemi příliš velké množství grafů, které jsem nebyl schopen přetvořit do nějaké příjemnější podoby. Více detailů o samotných měřeních se dočtete u jednotlivých her.
|