Úvaha: Fermi - dobrá alebo zlá? Tisk E-mail
Napsal Bob Black   
Friday, 14 May 2010
Přejít na obsah
Úvaha: Fermi - dobrá alebo zlá?
Provozní vlastnosti, hodnocení a závěr

 

Spotreba

V teste sa merala spotreba samotnej karty (PCI-E slot na doske a PCI-E káble zo zdroja BFG ES-800 800W s účinnosťou 85%), nie celého systému. Na meranie bol použitý prístroj Keithley Integra 2700 a použili sa nasledujúce scenáre:

  • kľudová spotreba
  • spotreba v záťaži pri 3DMark03 Nature (priemerná a najvyššia)
  • maximálna spotreba vo Furmarku
  • spotreba pri prehrávaní Blu-Ray

Kľudová spotreba sa merala v prostredí Windows Vista Aero pri rozlíšení 1280x1024 32-bit so zavretými oknami (nie tými v miestnosti ale tými na monitore ;-)). Karta sa nechala zohriať až pokiaľ sa spotreba ustálila.
Spotreba v záťaži bola meraná v programe 3DMark03 Nature pri rozlíšení 1280x1024, 6xAA, 16xAF. Meraná bola priemerná spotreba pozostávajúca z 12 meraní za sekundu ako aj najvyššia spotreba, ktorá bola pri teste 3DMark03 Nature dosiahnutá. Pre extrémnu záťaž, ktorú bežne pri hraní hier nedosiahneme, bol použitý Stability Test v programe Furmark pri rozlíšení 1280x1024, 0xAA. Hodnota bola odčítaná po ustálení spotreby.
No a ešte tu máme spotrebu pri prehrávaní Blu-Ray filmu Batman: The Dark Knight v rozlíšení 1920x1200 v programe Power DVD 9 Ultra so zapnutou GPU akceleráciou. Merané bolo pri scéne kde dátový tok dosahoval okolo 40 Mb/s a spotreba bola ustálená.

 

 

Tabulka_spotreba

 

Spotreba GTX 480 je jedným slovom gigantická a to naprieč celým spektrom scenárov - v kľude, v záťaži a aj pri prehrávaní videa. Spotrebe v kľude nepomôže ani naoko bombastická nízka frekvencia jadra 50 MHz, ktorá akurát stačí na zabrazenie pracovnej plochy Windows. Ťažko nájdeme k tejto karte nejakého adekvátneho súpera, pretože tí existujú len v podobe predchádzajúcich generácií kariet na 55nm výrobnom procese. Nič zo súčasnej generácie nesiaha čo sa týka spotreby tejto karte ani po členky - vrátane Radeonu HD 5970 s 2GB pamäte, ktorý aj napriek svojmu duálnemu návrhu a vyššiemu výkonu je kartou úspornejšou. Údaje v tabuľke hovoria same za seba.

Teploty

Meranie teploty u GTX 480 je vec zapeklitá a na dosiahnutie dobrých výsledkov musíte riadne zamakať na "úprave" prostredia, v ktorom budete testovať. To znamená zariadiť teplotu vzduchu v miestnosti 17°C, v skrinke urobiť riadny prievan (inšpirujte sa napríklad Cosmosnautom Igorom) a prípadne hodiť modlitbičku za lepší kúsok kremíku, to len ako železnú rezervu. Teplotné rozdiely namerané jednotlivými servermi totiž dosahujú neuveriteľný rozptyl - od 45°C až po 65°C v kľude. Najvyššiu teplotu dosiahli na serveri TechPowerUp a najnižšiu na Guru3D, prípadne DIIT. Samozrejme kedže poznáme testovacie podmienky serveru TechPowerUp, vieme, že ich systém je chladený pasívne a neobsahuje žiadne prídavné vetráky, to znamená že je to z hľadiska reálnej prevádzky systému veľmi nepravdepodobný scenár. Ukazuje to ale skutočnosť, že teplota čipu hodne závisí na okolitých podmienkach a dobrom prievane s skrinke, teda v podstate z toho vyplýva, že karta má čo robiť aby sa sama uchladila. Aj keď autor článku na TechPowerUp označil teplotu 65°C ako "OK", určite to v poriadku nie je, podľa môjho gusta sa za OK teploty v kľude dajú označiť tie, ktoré sú hlboko pod 50°C, ideálne do 40°C. Vráťme sa ale k nameraným teplotám na iných serveroch. Trochu realistickejšie vyzerajú byť teploty pohybujúce sa v rozmedzí 50°C - 60°C. Server DIIT zverejnil zistenie, že ak je teplota v miestnosti 17°C tak teplota jadra je 45°C a ak stúpne teplota v miestnosti na 23°C, stúpne teplota jadra na 49°C. Podotýkam, že toto sú tie najoptimistickejšie namerané teploty a oveľa viac som sa stretol s výsledkami bližšie k 60°C. Okrem toho blíži sa leto a ja si dovolím tvrdiť, že ešte len potom sa budeme stretávať s problémami uchladiť tieto monštrá. A otvorene, koľkí z nás majú v izbe 17°C (čitateľov z Ruska sa táto otázka netýka)?

Čo sa týka teplôt v záťaži, tie sa väčšinou pohybujú okolo 95°C, nie je ale problém dosiahnuť aj 104°C pri potrápení karty vo Furmarku. Na to aby chladič udržal teploty na tých 95°C sa musí vetrák otáčať naozaj rýchlo a je to za cenu poriadneho hluku. Podľa názorov ľudí, ktorí karty testovali, je karta otravne hlučná a počuť ju je aj pri hraní hier a dokonca aj pri pozeraní filmov, keď je prepnutá do úspornejšieho režimu.

Hlučnosť

Na meranie hluku bol použitý prístroj Bruel & Kjaer 2236 a karty sa testovali v počítači, ktorý bol celý pasívne chladený - teda pasívne chladený zdroj, procesor, základná doska a ešte aj použitý pevný disk bol kvôli potlačeniu hluku mechanických častí nie klasický platňový ale Solid-State (SSD). To znamená, že jediné čo je zo zostavy počuť, je testovaná grafická karta. Tomu ja hovorím seriózne podmienky na testovanie. Meralo sa zo vzdialenosti 100 cm a výšky 160 cm od testovacej zostavy, pričom bočnica skrinky bola otvorená. Možno si poviete, že to nie je objektívne testovanie, kedže málokto má skrinku počítača stále otvorenú. Ja s takým názorom súhlasím, na druhej strane ale je toto asi najobjektívnejšia metóda, kedže všetky karty sú ňou testované za rovnakých podmienok. Veď predsa každý z nás má doma inú skrinku s rozdielnym stupňom odhlučnenia a nie každý má skrinku za päť tisíc korún. Vrátme sa ale k testom. Hluk prostredia sa pohyboval pod hranicou 20 dbA, len pre vytvorenie hrubého obrazu hladina 30 dbA zodpovedá kľudu, ktorý vládne vo vašej spálni v noci... samozrejme za predpokladu, že sa sused Pišta zrovna nevrátil z krčmy. Ako to asi pri testovaní vyzerá nám dokladá nasledujúci obrázok.

Kjaer.jpg

 

Zdroj/Source: TechPowerUp

Podľa meraní TechPowerUp sú od karty GTX 480 v záťaži hlučnejšie už len dve - GTX 280 a HD 4870 X2, obidve si vyhučali rekordných 51 dBA. Jedná sa o karty predchádzajúcej generácie, pričom jedna z nich je ešte naviac duálna. Karta GTX 480 je ale od nich tichšia len o jeden decibel, takže aj ona dá okoliu o sebe patrične vedieť. Duálny radeon HD 5970 sa umiestnil hneď pod GTX 480 s hlukom 49 dBA, rovnako ako duálna GeForce GTX 295. Radeon HD 5870 sa umiestnil o päť priečok nižšie s výsledkom 43 dBA, s rovnakým výsledkom mu sekunduje GeForce GTX 275. Tu je namieste ozrejmiť, ako to vlastne s tými decibelmi je. Decibel je logaritmická veličina a pre prístroje znamená nárast 3 dBA dvojnásobný nárast akustického tlaku (hluku). Prístroje, ktorými sa meria hladina hluku ale pracujú trochu inak ako ľudské ucho. Akceptuje sa názor, že pre ľudí je dvojnásobný nárast hluku rovný 10 dBA, to znamená, že karta ktorá vydáva hluk 40 dBA je naším uchom vnímana ako dva krát hlučnejšia ako karta vydávajúca hluk 30 dBA. Je až neuveriteľné ako niektorí redaktori a diskutujúci odmietajú vnímať realitu v ktorej žijú. S neskrývaným úžasom som si prečítal článok o tom, ako PR Nvidie pre náš región Igor Staněk, obehol redakcie českých IT magazínov a na demonštráciu "tichosti" a "uchladiteľnosti" si so sebou priniesol skrinku Cosmos od Coolermastera, osadenú klenotom GTX 480. Skrinka samotná váži 14 Kg a už skutočnosť, že niekto si dá tu prácu aby presviedčal ľudí o kvalitách svojho produktu spôsobom akým to robil Leo Popper zastupujúci firmu Electrolux vypovedá mnohé. Nehovoriac o tom, že na to, aby som kvôli grafickej karte upgradoval mainstreamovú skrinku (napr. môj Coolermaster Centurion 590) by musela mať ta karta omnoho lepšie tromfy v rukáve ako nepresvedčivých 10% - 15% výkonu naviac oproti karte s ktorou sa porovnáva. Som celkom prekvapený, že Igor Staněk namiesto v Cosmos-e netestoval GTX 480 priamo v kozme. Teploty by boli hlboko pod bodom mrazu a vďaka vákuu by bola karta úplne nehlučná. Znie to asi hlúpo, ale po kvantách neskutočných alibizmov a prikrášľovania skutočnosti od niektorých redaktorov a diskutujúcich ma nič lepšie nenapadlo. Príkladom je napríklad recenzia na serveri Guru3D, kde im všetky inde kritizované merania vychádzajú vždy tie najoptimistickejšie možné. To je ale náhodička!

Ceny a dostupnosť

Ako mnohí správne predpovedali a očakávali, papierové vydanie kariet sa neskončilo 12.04.2010. Realita bola taká, že karty neboli dostupné ešte niekoľko ďalších dní a to ani u takých predajcov ako Newegg.com alebo Overclockers.co.uk. Situácia ale nie je ružová ani po mesiaci od papierového uvedenia, aj keď sa sem tam nejaká na sklade vyskytne. Karty sú väčšinou dostupné len na predobjednávku alebo na vyžiadanie. Návšteva internetového obchodu za účelom získania GTX 480 sa podobá návšteve predajne Zelovoc za totáča keď ste chceli banány. Kde sú tie desaťtisíce kariet, ktoré sa expedovali už pred mesiacmi? Samozrejme že žiadne nie sú. To by ale tí, čo čakali inú situáciu opäť museli používať mozog a sledovať realitu okolo seba. Nevadí, vieme teda, že okamžitá dostupnosť aká taká je, ale samotný záujem o karty je ešte menší. A ceny? Tie poznáme tiež. Najlacnejšia GTX 480 stojí 11.750 Kc a bola dostupná len na Alfacompe, na Alze mali par kusov za 12.800 Kc (presne za túto sumu sa na Alze predáva HD 5870 2GB Eyefinity 6), na Czc nemali skladom ani jednu. Najlacnejší Radeon HD 5870 bol za 8.400 Kc (Alfacomp) a HD 5970 za 14.250 Kc (Alfacomp), všetky uvedené karty boli dostupné na sklade.

 

gtx480_logo

 

Záver

Čo sem len napísať aby som nebol obvinený zo zaujatosti. Poviem to takto: čo sa týka výkonu v nových DX11 hrách, majú tie karty niečo do seba. Architektúra má určite dobrý potenciál do budúcnosti a existuje možnosť, že Nvidia po vyladení nedostatkov a na novom výrobnom procese ponúkne grafiky, ktoré nebudú tak kontroverzné ako dnes. Toto ale kľudne môže trvať ešte ďalší rok, kedže súčasná výroba čipov v TSMC trpí veľkými nedostatkami a nový výrobný proces je v nedohľadne. Výkon nových grafík je ale žiaľ ich jediné pozitívum. Okrem toho na to, aby karty dali niečo zo seba, potrebujú aj niečo do seba. Tým samozrejme myslím elektrickú energiu, množstvo elektrickej energie. Jednoducho výkon, ktorý podávajú je neúmerný obrovským energetickým nárokom potrebným na ich chod. S vysokou spotrebou potom súvisia vysoké teploty čipov a tie zase ovplyvňujú hladinu hluku vydávanú vetrákmi chladičov. Teploty a hluk sú teda okrem spotreby ich ďalším záporom. No a nakoniec aj tá cena nie je taká, aby nejakým zásadným spôsobom mohla konkurovať kartám od ATI a cenovo má GTX 480 oveľa bližšie k duálnej HD 5970 ako k HD 5870, s ktorou sa dnes mnohokrát porovnáva. Ak chce niekto najvýkonnejšiu high-endovú grafiku, jednoznačne je ňou Radeon HD 5970. Je síce drahší ako GTX 480, ale aj výkonnejší a má lepšie prevádzkové vlastnosti. Sú aj situácie, keď nefunguje tak ako by mal, tie sú ale zriedkavé. Môj osobný výber by bol ale v prípade, že chcem výkon high-endu za prijateľnú cenu trochu iný - dvojica HD 5850 zapojených do CrossFire. Podľa môjho názoru je to najlepšie riešenie, ktoré dnes na grafickom trhu existuje. Vysoký výkon za cenu do 14.000 Kc. Takže ostáva už len zodpovedať otázku, ktorú som položil na začiatku článku - je Fermi sklamaním alebo prekvapenim? Pre mňa jednoznačné sklamanie.

Ferminator

Klamstvá a neetické chovanie na dôveryhodnosti Nvidii tiež nepridávajú...

AUTOR: maltrabob
Totálny pesimista - všetko je na ..... a čo ešte nie je, to už tam speje.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 15:09:35
avatar
Konečně recenze/test kterému věřím.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 15:45:41
avatar
Bobe, naprosto s tebou souhlasim! Napsal si to svym osobitym stylem. A to se me libi Do budoucna tam existuje potencial, ale momentalne je jasna volba ATI.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 17:41:51
avatar
Dost dobře napsaný.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 19:59:58
avatar
Ten Ferminátor je Super Niekto by mohol spraviť film o aktuálnom dianí na trhu "podľa skutočnej udalosti" V hlavných úlohách Huang Ferminator, dále hrají Paul Otelliny atď atď.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 00:35:00
avatar
Ďakujem narušenému jedincovi ktorý nám dal všetkým mínusy Ak máš nejaký komplex daj sa liečiť Aj Hulk bol extrémne zelený ale keď chcel tak sa vrátil do normálu
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 22:28:58
avatar
Ty nulové výsledky u Metra 2033 u Radeonů na 2560x1600 nejsou způsobeny ovladačema, ale jednoduše tím, že jsou omezeny 1 GB pamětí ;) dle testu na EHW to využilo celou kapacitu paměti GTX 480, tudíž 1,5 GB.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 08:40:15
avatar
Ano, mas pravdu. Dokazuju to testy HD 5970 Toxic 4GB (Odkaz) ako aj HD 5870 Toxic 2GB (Odkaz).
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-15 22:39:12
avatar
Teda, perfektní. Žádná lepší recenze, v těchto končinách, neexistuje.
Krutas3669 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 12:07:34
avatar
Fakt super recenzia a ukoncenie toho čomu niektorý hovorili zaujatost.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 20:22:28
avatar
Pěkné. Byl jsem dokonce překvapen výsledky, protože všude vidím a slyším, jak je GTX 480 v Unigine Heaven 2.0 výkonnější než HD 5970 a ono to asi tak pravda nebude. Takže pro mě je stále jasná volba HD 5870, která je sice zhruba o 20% slabší než GTX 480, ale za cenu GTX 470, kterou bude porážet taky skoro ve všem.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 07:39:55
avatar
Dobrá recenze něco podobného jsem četl u konkurečního webu.Ale ne tak dobře podaný.Věřím tomu že opravdu ten čip u NV má něco do sebe akorát to chce dotáhnout pořádně dokonce,jinak ji ATI totálně smete.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 10:58:42
avatar
je pekné že zvyšok zostavy dával 0db ale testovať to pri otvorenej bočnici je hlúposť. A takú zostavu nemá asi nikto načo je dobré mať všetko v pasíve keď tam bude hučať GTX a aby sa to vôbec uchladilo musí byť otvorená bočnica, lebo si neviem predstaviť aké by tam bolo peklo ak by bola bočnica zatvorená a určite nepomôže ani to že GTX to fúka von.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-17 16:11:20
avatar
Ide o najlepsiu metodu merania hluku, pretoze su nou merane rovnako vsetky karty a citlivy pristroj za 4.000 dolarov zmeria iba hluk samotnej karty, nicoho ineho. Takisto pasivne chladena skrinka odhali do akej miery je karta schopna uchladit sama seba. Samozrejme ze toto nie su domace podmienky ake maju uzivatelia doma, je to trochu viac "vedecky" pristup k testovaniu oslobodeny od vedlajsich faktorov a subjektivneho hodnotenia.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 10:16:31

diky za vyborny clanok, chvalim, citatelne aj expertov aj uzivatelov
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:49:24

K tej hlucnosti, neviem ako je to presne s tymi decibelmi (predsa som uz len zo skoly davno prec) ale treba si uvedomit ze 1 decibel moze byt dost velky rozdiel. Dalo by sa povedat, ze ak sa hlucnost o 1 decibel zdvihne, tak musim ist na dvojnasobnu vzdialenost od zdroja hluku aby som mal povodnu hodnotu.(takze ak GTX 480 reve ako svina a som od masiny na jeden meter, tak 5970 reve ako svina ale to uz som od masiny na 50cm, inak povedne zo vzdialenosti 1m reve o polovicu menej (pozor polovicu menej nieje nic hovoriace, treba si uvedomit logaritmicky priebeh)
Takze napr. ak ma nieco o decibel menej, tak mozem byt od PC o polovicu blizsie a huci tak isto ako ten co ma o decibel viac a musim byt od neho raz tak dalej..... snad som to nedoplietol, ak ano odpuste.... (nieco sa mi v pamati mihoce, ze to plati asi pri 3 decibeloch, ak ano, tak si to treba preratat na tretinky, cize ak by som bol od 5970 vzdialeny 100cm tak od 480 musim byt 130cm aby som mal rovnaky dojem ....)
Anonymní  - NESLYŠITELNÝ DECIBEL 2010-05-20 00:19:56

Úvaha je to sice hezká, ale ve většině případů 1 dB nerozpozná ani hudebník - zde lze otestovat skoky po 6 dB: Odkaz

Btw., z té stránky vede link na definici dB (What is a decibel?): Odkaz
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moc dlouh 2010-05-22 14:53:49

Nebavilo m
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - N 2010-05-22 14:54:52

Nebavilo m
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - N 2010-05-22 14:55:38

Nebavilo m
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zku 2010-05-22 14:56:51

Nebavilo m
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test 2010-05-22 14:57:20

Test
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 14:58:03

Nebavilo m
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zku 2010-05-22 14:58:41

Nebavilo m
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zku 2010-05-22 15:00:03

Nebavilo m
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zkušenost 2010-05-22 15:02:32

Nebavilo mě to číst celé. Přestal jsem číst v okamžiku, kdy někdo tvrdí, že karta hlučí při filmech. Sám jsem vlastníkem jedné GigaByte GTX480. V místnosti mám 25-26°C, kartu v klidu mám 49° a ve Furmarku 90° maximum (křiklouni mě donutili ho nainstalovat a otestovat, grr). V case nemám nic, než Seasonic tichý 650W zdroj a na procesoru i7-930 mám Arctic CF Xtreme R2. Při filmech se otáčky ventilátoru nahoru ani nehnou. Používám jí v 1920x1080 (filmy zásadně verze 1080) a maximálním možném grafickém nastavení her (včetne 32x AA jakkoliv si taky myslim, že to je zbytečné). Karta drží (až na okamžiky) na 60FPS (V-Sync). Nad určité FPS mi připadají polemiky zbytečné, zvlášť když tu od DD čtu, že 25FPS je pro hraní her naprosto dostatečné (tento názor nesdílím). Hrál jsem můj oblíbený Assassins Creed 2 v 30FPS (na ty se upjala moje 8800GT a pokračoval jsem asi od 30% hry s GTX480 která se díky VSYNC upjala k 60FPS a optický rozdíl je markantní. Až tak, že mi připadlo, že obraz najednou nepřirozeně "klouže" jak vše bylo plynulé a chvíli mi trvalo než jsem si na to zvykl. Dle mne je nad 60FPS zbytečné řešit kdo udělá 89 a kdo 95. Nejvíc karta (z asi 5ti nových mnou hraných her) hlučí pri Settlerech 7, při dalších hrách hlučná je taky, nepříjemně. Už se těším na Zalman VF-3000 který tento neduh smázne. Jak bylo řečeno obecnou charakteristikou zla - je hezké, že s Radeon je DECENTNĚ menší zlo (hluk), ale zlo je to taky. Tyto zla a můry NVidiákům i Radeoňákům mažou nereferenční chladiče (týká se i teplot). Proto jsou obsáhlé články na toto téma většinou zbytečné, jakkoliv si myslím(e) a víme, že referenční chladič je prostě na houby a nepovedl se. Pokud má někdo hlučný Radeon, byť o kousíček méně než je GTX480, tak je masochista tak, jako tak a může klidně kříčet, že kdo má GTX480 v referenci, je větší masochista. Ano, tak to je.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 10:47:23

ten fenomen co si popisal ohladom zlepsenia vizualnej kvality mozem tiez potvrdit
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v-sync 2010-06-01 22:16:38

Naprosto souhlasím s tím, co píšeš o vertikální synchronizaci obrazu. Už několikrát jsem na toto téma diskutoval, vesměs jen staří matadoři věděli k čemu je dobré mít v-sync zapnuté a jak to vypadá skvěle pokud (!) grafika stíhá kreslit stejný počet obrázků za sekundu, jako je obnovovací frekvence monitoru. (Asi jsme dřív víc hrávali na videoautomatech). Byl jsem poněkud zklamán po zakoupení LCD monitoru, protože najednou bylo vidět, jak se obraz rozmazává. To byl jeden z důvodů, proč jsem z otálel při přechodu z CRT. Ale zpět k myšlence. Taky jsou mi úplně fuk hodnoty nad 60 FPS, důležité je, aby hra ideálně měla právě nejmenší FPS 60 a maximální není důležité. V praxi se však spokojíme se středními hodnotami fps na 60.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 18:28:34
avatar
JiHus: Akú že to máš GTX 480 Od Giabyte Nie náhodou GV-N480D5 Ak hej tak klameš až sa hory zelenajú Inštaloval som do PC pre zákazníka túto kartu a v kľude po nabehnutí Windows7 mala táto karta 80 stupňov 49 si mohol namerať jedine prepnutím PC do režimu spánku, ochladením a následným zapnutím.
Nasledoval 3D Mark Vantage a značné zvýšenie hlučnosti chladenia. Po ukončení testu mala 99 stupňov
Toľko k teplotám, ak ťa baví klamať ostatných tak si uvedom že nie si jediný kto si takú kartu kúpil a toto nie je web kde chodia detičky zo základky ktorým môžeš vešať na nos čo sa ti zapáči. K hlučnosti karty sa nevyjadrujem, nemal som poruke prístroj na meranie hluku ale keď som si nasadil slúchadlá a pustil hudbu tak som grafiku už nepočul
satiriasis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FPS 2010-06-15 10:03:44

Ahoj, s těma FPS musim s tebou souhlasit. Už hry nehraji,ale hrával jsem kdysi na ligové úrovni CS1.6 a tam jsem sakra poznal, jestli mam 50 nebo 100FPS. A jakmile mi to ve smoku padalo na 50,tak to bylo zlo a doslova se to na takové úrovni nedalo hrát. Takže souhlasím s tím, že je ta uváděná "plynulost" hry při 30FPS často neobjektivní (tímto nemyslím jen tento článek či DDworld jako takový, těch 30FPS se uvádí ve většině recenzí).
JiHus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nelze odeslat příspěvek 2010-05-22 15:05:21

Za boha jsem nemohl odeslat příspěvek z IE8, a když jsem ho editoval, tak se přidal jako nový. Nakonec jsem ho vložil z Chrome. Nevím, zda je to nějaký nástroj v boji proti Microsoftu, ale uživatelům se za nechtěný "spam" omlouvám.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 18:30:35
avatar
Odinštaluj IE8 a vráť sa k IE7, je stokrát lepší a spoľahlivejší. Samozrejme Chrome či Opera je úplne iná liga.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 15:32:11
avatar
Me nejdou pres ie8 hacky a carky. Nevim, kde je zakopany pes
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 18:09:47
avatar
tezko rict, vzdyt je to podle ddho nejlepsi prohlizec na ktery se nejlepe optimalizuji webove stranky
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proc kupovat nedodelane GPU 2010-05-26 23:31:19
avatar
Stale se tu bavime o nedodelanem GPU /448 SP misto 512SP/
Proc je tedy prodavaji:
5850- je kratsi a ma dobru cenu
5830- radsi nan nemyslete
GTX470- je kratsi a ma lepsi cenu
GTX480- jina neni
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Teplota GPU 2010-06-01 22:05:01

Rád se s vámi podělím o hodnoty teplot na mém GPU, když tu padlo, že ideálně by to mělo být kolem 40 °C. Vlastním Radeon 4850 s referenčním chladičem a v klidu má na jádře 82 °C. Nijak ventilátoru do jeho práce nezasahuju, takže když se mu zdá, že je GPU horko, sám si přidá na otáčkách. V Crysis se pak teplota pohybuje kolem 102-106 °C. Možná namítnete, že mi karta musí určitě umřít, ale takhle to už provozuju necelé dva roky a pořád je to o.k. Je mi úplně jedno, jak horký ten čip je. Než stihne umřít (protože se mu zkracuje životnost - ale jak moc ?) už budu mít v pc novou grafiku. Grafiku jsem nataktoval z referenčních 625 MHz na 700 Mhz.
Těch 82°C vykouzlí však v klidu, kdy se sama podtaktuje na 500 MHz.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 17:21:46

Nemusí umřít, protože 106°C je v provozním rozsahu, jelikož e, že čipy na starší výrobní postupech vydrželi větší teplotu, nepamatuji si přesně, ale 4870 vydržela cca 125°C, na těch kartách spíš pak se přehřívali napájecí obvody, ale čip se spálit s normálním chladičem nedal. Ovšem u Fermi se uvádí jako kritická hodnota pouhých 105°C!!, což v létě nebude těžké dosáhnout s nějakou horší skříní!
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-07 16:56:21
avatar
Ano, aj ja este stale mam HD 4850 od Power Coloru a teploty s referencnym jednoslotovym chladicom boli vysoke ako uvadzas. Preto som sa rozhodol kupit Accelero a zmenit chladic - karta bola razom chladna a ticha. Ale tych viac ako 100°C karta zvladala bez problemov, mne vadil len ten hluk.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkně sepsáno 2010-06-09 16:09:57

Dobře napsáno
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Scam jménem Honey – svinstvo o kterém se vědělo?
Scam jménem Honey – svinstvo o kterém se vědělo?Friday, 27 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 577x
Komentářů: 0
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!Monday, 23 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 694x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?Friday, 20 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2774x
Komentářů: 5
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Thursday, 19 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1392x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Tuesday, 17 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1564x
Komentářů: 5
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCMonday, 16 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 0