Finanční situace v Řecku a EU Tisk E-mail
Napsal Marek Musil   
Sunday, 09 May 2010
altCo se to kolem nás děje? Svůj názor nikomu nevnucuji, ale dávám vám podnět k zamyšlení.

 

 

 

Snad nikoho neurazím, když si dovolím menší úvahu na poslední dobou velmi ostře diskutované téma. Tím je situace v Řecku. Dotkne se nás?

Řecko potápí šedá ekonomika, manipulace s finančními statistikami, lži a podvody. Jestliže si Evropu představíme jako člun s EU členy na palubě plavící se vodou, je to Německo, Finsko, nebo například VB, kteří usilovně pádlují. Země jako například ČR mají pádla zvednuté nad vodu, ale Řecko má padlo ponořené „naplacato“ a celý člun brzdí. Mají mu půjčit země, které jsou už tak silně zadlužené?  V tomto případě bych řekl ano, ale poté co Řeci předvádějí, musím názor změnit. Jen se podívejme na sociální výhody státních zaměstnanců v Řecku:

 

- do důchodu je možné odejít v 53 letech

- státní zaměstnanec má cca 2x vyšší plat než zaměstnanec soukromníka

- při propuštění státní zaměstnanec dostane 72 měsíčních mezd

- tučné odměny za cokoli (schopnost práce s PC, včasné příchody do práce)

- příspěvek na dovolenou cca 30 000 Kč

- 13. a 14. platy důchodcům i zaměstnancům státního sektoru

 

Tyto výhody důchodcům a státním zaměstnancům stojí Řecko cca 75% státního rozpočtu. Stále jste solidární? Tyto výhody se mají nyní změnit – ne nijak zásadně. Stále vysoce nad poměr obyvatel prosperujících zemí. A kdo demonstruje? Samozřejmě každému dojde, že státní zaměstnanci. Pracovníci u soukromníků vlastně nemají ani proti čemu prostestovat. Daňoví poplatníci ze všech zemí se vlastně skládají na příjemný život obyvatel země, která v čele s neschopnou vládou zadlužila zemi s naprosto úžasnou pozicí vzhledem k cestovnímu ruchu. Jen tím, že naslibovali peníze všem pro výhru ve volbách. Když člověk dává ze svého, není to příjemné, ale státní dluh vlastně obyčejný člověk nevidí. Je to tichá kotva, která nakonec dosáhne dna.

Pokud jde o nás, občany ČR, čekají nás volby. Jedinou možností nám bude cesta nejmenšího zla. Volební kampaně nemám nijak extra nastudované, ale ten ČSSD je pro mě záhadou. Údajné snížení dluhu a přitom slib důchodu 13. důchodů (cca 300 Kč/rok – směšná částka na kterou starší lidé nesmyslně slyší), zrušení poplatků u lékaře, 3 dny placené nemocenské - to všechno je krásné, ale jen ve státě, který prosperuje. Tohle v naší situaci prostě není možné. Opravdu máme v plánu pouštět naše pádlo do vody?




Jste pro setrvání Řecka v EU?


Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-09 22:20:28
avatar
Hlasoval jsem ano, ale ne kvuli soldarite, ale proto ze odchod Recka z eurozony popr. z cele EU by zpusobil jeste vetsi nestabilitu v dalsich zemich EU a pravdepodobne by to vyrazne prodlouzilo soucasnou krizi.

Co je zapotrebi udelat, je nastavit pevna pravidla a sankce pro staty ktere jsou predluzene.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-09 22:31:54
avatar
Nějaká pravidla už nastolena byla.. ale jak to vysvětlit těm lidem, kteří ruinují Atény?
Anonymní  - KONCE PROTESTŮ 2010-05-09 23:08:08

K jakému konci mohou vést protesty?

Aby se to zase o nějaké to století později nekomentovalo na pomníčku vlády větou typu: "Ó xein', angellein Lakedaimoniois hoti téde: keimetha tois keinón rhémasi peithomenoi" :-)))
Anonymní  - BEZRADNÝ MOLOCH EU 2010-05-09 22:39:09

Pokusím se nastínit, co se mi honí v hlavě - mně, řadovému voliči bez ekonomického vzdělání - promiňte proto viditelně laický přístup:

EU je subjekt, který se od samého počátku potýká s problémy - tváří se jako celek, jako stát a přitom je neustále zmírána vnitřními rozpory a partikulárními zájmy jednotlivých členských států. Je to takový stát - nestát, kterému chybí mnohé instituce a mechanismy, vytvářející stabilní a čitelné prostředí. (Jak často říkal H. Kissinger (parafráze): Kde jsou evropští vůdci, se kterými bychom mohli jednat?")

Projekt Eura je politický projekt, prosazený politickou vůlí bez ekonomických podmínek, které by za normální situace vznik jednotné měny umožnily (tedy zejména bez centrální emisní banky a centrálního ministerstva financí), zasazený do nestabilního státoprávního celku.

Nelze se potom divit, že nezodpovědné chování jedné země otřesou celo Eurozonou (a to nedošlo na problémy dalších zemí, které budou pro jejich velikost a výši dluhu daleko horší).

Do Řecka pravděpodobně potečou velké finanční toky z Eurozony (doufejme, že ne od nás, kteří máme vlastní měnu) - ale jen jako odklad řešení problémů, protože Řecko bez vlastní měny nemůže řešit situaci logickým způsobem - devalvací. Navíc se dá očekávat, že se občané Řecka nebudou chtít vzdát svých výhod (kdo by chtěl - nota bene když dostanou "evropskou dotaci") a tak je jen otázkou času, kdy dojde k dalším dramatickým problémům v oblasti ekonomiky této evropské země.

Pomoc a solidarita by byly možná na místě (se zatnutými zuby) , kdyby se jednalo o zemi, ochotnou a schopnou drastických škrtů v rozpočtu, tomu ale bohužel v současnosti nic nenasvědčuje. Kromě toho, stejně jako v osobním životě nesou lidé odpovědnost za jejich počiny, tak by její náklady analogicky měly nést i státy - solidárními by tedy měly být zejména ty státy, které vytvořily projekt evropské měny. Mezi ně ovšem nepatříme.

Považuji za skvělé, že autor uveřejnil takovýto článek na ryze technickém WEBu, protože se blíží volby a každý by se měl zamyslet nad tím, komu dá hlas.

PROBLÉM ŘECKA BY MOHL BÝT ZA CHVÍLI I NAŠÍM PROBLÉMEM S TÍM, ŽE JE NEPRAVDĚPODOBNÉ, ŽE BY ZA NÁS NĚKDO ŘEŠIL PROBLÉMY FINANČNÍ INJEKCÍ.

PROTO BYCHOM URČITĚ NEMĚLI DÁT HLAS POPULISTICKÝM A ROZHAZOVAČNÝM SUBJEKTŮM TYPU SOCIÁLNÍ DEMOKRACIE, NEBO NEDEJ PŘÍRODO ZLOČINCŮM Z KSČM.

Pane Musile, jsem s Vámi v naprosté shodě - Sociální demokracie rozhodně není ani cestou z krize, natož cestou k prosperitě.

Omlouvám se za tu spoustu slov, ale jednak je to složitý problém (který jsem i tak zjednodušil pod meze únosnosti) a hlavně to bohužel jinak neumím.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-09 23:07:52
avatar
Jak jsem to tak četl rád bych do řecka emigroval, pracoval tam pár let a pak se vrátil sem, ale pro "přistěhovalce" tyto výhody určitě neplatí.

Jinak jsem zvědavý jak to dopadne s důchody u nás, bohužel díky psychickým "problémům" mě taky čeká důchod v poměrně nízkém věku. Doufám že budu moci dostudovat, alespoň "trochu" se vyléčit a pak normálně pracovat. U nás jak člověk úředníkům a lékařům nezapadá do kolonek je v prdeli.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-10 17:39:54

Změnit u nás politické vedení by pomohlo, ale museli by se vyměnit úplně všichni ti sobečtí parchanti a to je asi nereálný krok.
Manas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 00:26:44

Zbavenej Iluzí, jen myšlenky, jak vítr, se mi honí hlavou, jen do tý chvíle, než se roztžíští o stěnu, mýho čela, jinak to nevidím, a nejspíš, tady,čekám, na tu pravou, a to no tak, více viz. tady: http://www.martinmaxa.cz/aplikace/player.php?prehraj=02_01&nazev=Je%20to%20prost%C3%BD ,tak a to tak, si to, třeba, užij, tedy.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-09 23:25:25
avatar
Nechápem ako sa niečo také mohlo stať. Veď pre vstup do EMÚ treba splniť nejaké prísne podmienky, tak prečo nie sú podmienky aj pre jeho urdžanie sa v EMÚ?!

Európska únia nevydrží dlho pokiaľ sa nevytvoria pravidlá, ktoré bude musieť každý dodržiavať a ktoré budu kontrolovateľné.
Anonymní  - KOHO VOLIT? 2010-05-10 00:19:39

Shoda. Jenže otázkou je, jestli jsme neměli zůstat mimo EU. K odpovědi se nejsem schopný léta dobrat...

Mimochodem, jak jsme se tady v Čechách léta hloupě pošklebovali nad Slovenskou ekonomikou, tak je načase, abychom uznali, že Vaše daňová soustava je něco, na co se patrně ještě léta nezmůžeme. Hlasitě závidím (bez ironie, doslova).

K článku - DOPORUČUJI SI PŘEČÍST Odkaz - POMĚRNĚ SLUŠNĚ TO VYSTIHUJE NEJEN SITUACI, ALE I NÁLADU V NĚMECKU.


ČEŠI, SPOLUOBČANÉ A SPOLUVOLIČI, KOHO BUDETE VOLIT?

Jednotlivé partaje v pořadí dle posledního průzkumu a jak je zjednodušeně vidím:

1) ČSSD populisti, postbolševici, nižší míra vzdělání, vysoká penetrace exbolševiky

2) ODS nenažraní mafiáni, kteří si jen hrají na konservativní stranu

3) TOP 09 nestabilisovaná partaj, Schwarzenberg je bohužel na hranici trosky a Kalousek chtěl sestavit vládu s bolševiky

4) KSČM nechutný relikt minulosti, mezi členy vysoká penetrace skutečných zločinců

5) VV nedůvěryhodný a nečitelný subjekt s nejasnou vnitřní struktirou a populistickým programmem

>>>>>> hranice 5 %

6) KDU-ČSL paradox - středolevicoví bezpíteřní "černoprdelníci", jdoucí po účasti ve vládě, patrně nezvolitelní

7) SZ ekoteroristi nemají ve vládě co dělat, nezvolitení

Protože neumím najít partaj, která by splňovala moje představy (partaj s liberálně pravicovými kořeny, nezatížená minulostí, bez členů exkomunistů a podobné pakáže, bez náboženské orientace a populismu) tak musím otočit výběr - z pozitivního na negativní, musím hledat partaj, která (vnímáno mnou - subjektivně) pravděpodobně způsobí minimum zla.

Se zatnutými zuby a vědomím, že můj hlas by neměl propadnout, budu patrně volit TOP 09. Sakra.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-10 08:38:04
avatar
Viz. jak píšu v článku: "Pokud jde o nás, občany ČR, čekají nás volby. Jedinou možností nám bude cesta nejmenšího zla."
Ještě jste opomněl SPO(Z). Názor na ni by mě poměrně zajimal
Anonymní  2010-05-10 10:28:11

Ano, tato formulace se mi zalíbila, a proto jsem si ji drze vypůjčil.

Zemanovci byli v posledních průzkumech pod 5% a pod SZ, proto jsem je nezmínil. Je to odnož ČSSD se soudruhy Šloufem, Čubou a dalšími esy minulého režimu jako ikonami kandidátky - jako neprůhledný subjekt vybudovaný okolo jednoho muže jsou tragikomickým seskupením, které se snad do parlamentu nedostane.

Jejich vznik osobně vítám, protože je šance, že odsají některé hlasy voličů ČSSD a KSČM, které následně propadnou.

Jejich historickou úlohu vidím v tom, že jednorázově sníží volební výsledek levice.

Je sice fakt, že politici typu Miloše Zemana moho působit částečně sympaticky, ale to jen proto, že připomínají doby pžed desíti lety, kdy byla politická representace intelektaálně a vzděláním na viditelně vyšší úrovni, než je tomu dnes a politici měli podstatně stravitelnější formu projevu. Miloš Zeman je jistě inteligentní a vtipný jedinec, ale to přece nemůže být důvodem pro to, aby myslící volič dal hlas odštěpku partaje, za jejíchž vlád se dostala naše země na cestu ke státního bankrotu.

Pro pamětníky: Vzpomínáte někdo, jak když padla Klausova vláda (doba prvních velkých afér a odchodu Luxe z vlády), tak v poslanecké sněmovně hřímal skřet (vzhledem) Ivan Mašek (ODA), že jsou zemanovy hordy před branami? Nikdo si v té době nebyl schopný připustit, že by mohli socialisté být členy další vlády, natož, že by vyhráli volby. Bohužel se tak stalo a tehdy nastal zlom v rozpočtové politice (vzpomíná si někdo, že předtím chtěl Klaus nechat uzákonit vyrovnaný státní rozpočet?) Od té doby dramaticky roste zadlužení ČR, největší zásluhu na tom má ČSSD v tehdejším složení, tedy s Milošem Zemanem a spol.

Neumím si představit, že bych volil partaj, která je přímo odpovědná za nebezpečně vysoké zadlužení ČR, které nás (nebudeme-li mít výrazně konservativní fiskální politiku) dovede na cestu, po které jde současné Řecko - to platí jak pro ČSSD, tak i pro SPOZ. Navíc - obě strany mají nejvyšší míru penetrace exbolševiky (a to v mnoha případech ne řadovými), což by mělo být pro slušné lidi nepřekonatelnou překážkou.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 10:02:19
avatar
Špatná zpráva příteli,...SPOZ ve včerejším průzkumu poměrně bezpečně překonala hranici 5%. To bohužel věci značně komplikuje...ach jo,...jak jen tohle všechno dopadne???
Anonymní  2010-05-11 10:09:53

...také jsem si toho všiml, jen aby z toho nebyl nakonec zmatek, jako za První republiky.

A to už vůbec nechci komentovat fakt, co to znamená pro budoucí (nepsanou, ale pravděpodobnou) koalici ČSSD-SPOZ-KSČM a zejména jaký malér by to byl pro tento stát.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 22:57:08
avatar
Myslim, ze do teto koalice cssd nepujde, ztratila by cca 1/3 volicu a celkovy volebni vysledek vidim 100:100 cca
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TOP 2010-05-10 14:25:11
avatar
S charakteristikou partají mohu jen souhlasit, ale se "Schwarzem" bych to tak černě neviděl. Má nadhled, renomé, finance (tj. nemusí si pomáhat k penězům v politice, správních radách a jiných trafikách) a jako jeden z mála umí i několik světových jazyků. A že občas usne, no ruku na srdce, kdo nikdy neusnul v posluchárně po příjemně strávené studijní noci nebo dobrém (sic!) obědě v menze?
Anonymní  2010-05-10 14:52:05

Ano, a navíc má ještě jedno plus - je součástí šlechty, která dodnes představuje "nadnárodní strukturu", když žil ve Vídni, tak byl součástí "evropského společenského dění".

Je to skvělá ikona, ale otázka je (ve vší úctě k panu knížeti) jak dlouho a nakolik bude schopný veřejného života a nakolik bude schopný a ochotný ovlivňovat chod TOP 09. Je to holt starý pán...

Otázkou ale je, co bude TOP 09 zač - její faktický šéf Kalousek je jediný profesionální politik na naší scéně (vzpomeň si, jak se umí krásně přesvědčivě rozčílit, až se mu jakoby potlačovaným hněvem roztřese hlas) - má dokonalé herecké výkony a neuvěřitelnou schopnost přežít.

Jenže je to také člověk, který byl ochotný sestavit vládu s komunisty, což je dle mého soudu za hranicí pragmatismu.

Kromě toho je TOP 09 nový subjekt a bude (uspěje-li, což je pravděpodobné) procházet "restrukturalisační a stabilisační" fází, ve které po opadnutí počátečního nadšení nastane skutečná vnitropartajní bitva o moc (zatím to potkalo každou partaj). Část vlčíků se pokusí sestřelit otce zakladatele a obsadit co nejvíce koryt. Teprve po této "bitvě" se ukáže, co jsou zač a nakolik jsou životaschopní. Odhadoval bych to na druhou polovinu následujícího volebního období...

Programy téměř nemá cenu číst, to jsou pouhé deklarace, co jsou partaje zač je vidět až v prlběhu volebního období - tedy v době, kdy neříkají "my bychom chtěli", nebo "my iděláme", ale v období činů.

Nejsem z nich nadšený.

Budu je ale velmi pravděpodobně volit.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Koho volit? 2010-05-10 20:16:17

Palec nahoru za volbu, já dám hlas taky TOP 09. Není to ideální volba, ale aspoň se budou (snad) snažit z ČR neudělat Řecko.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-10 21:17:22
avatar
Děláš dobře, jako mladá strana jest velmi perspektivní do budoucna, časem se to stabilizuje... plus průměrné IQ všech členu bude nejvyšší ze všech stran. Pro mě, jakožto racionálního člověka, absolutně nezanedbatelný fakt.
Manas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 00:29:58

Jo ten Radek John, poslední, dobou, se vyjadřuje jako arogantní, hovado, se mi tak zdá, a nebo, nevím, tedy.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 07:01:36
avatar
John je opravdu hovado. Byl u nás po pohřebě v hospodě a vyjadřování na jeho úrovni... no comment.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 14:13:22

TOP 09? Namyšleného překabátěného Kalouska, vlezdoprdelku Parkanovou a podobnou chátru? Nikdy! Přijde mi, že si toho už moc nepamatuješ nebo si to nezažil a pravicová média tě pěkně zpracovala. Pravicová vláda má na svědomí více dluhů než ta levicová. Jen si vzpomeň (nebo si na to raději zapomněl?)na 90. léta a tzv. privatizaci. Sanace bank nás potom stály stovky miliard a tím se očistily. Jinak by v dnešní krizi padly stejně jako ty americké. Dluhy způsobla Klausova vláda, ale platit ho musela až ta soc. demokratická a dluh se tak lehce shodí na ni.
Anonymní  2010-05-11 17:45:50

Státní dluh ČR (mld. Kč) 1993 - 2010p - dá se proclickat celé toto obddobí - viz Odkaz

Je jasně vidět, od kdy roste míra zadlužení a v jakém období byla stabilní. Btw., v oněch stabilních dobách chtěla ODS uzíkonit vyrovnaný rozpočet a zemanovi socani jim v tom zabránili. Kéž by tenkrát zákon prošel!

Privatisace dle mého proběhla ůspěšně - cílem nebyla jakási nedefinovatelná a obtířně zajistitelná spravedlnost, ale co nejrychlejší převod většiny státního majeteku do soukromých rukou - a to se povedlo. Že byli někteří lidé rychlejší a schopnější? Tak to je. No a co. A že byli někteří z nich zločinci? Jistě, to byli, jako v každé zemi, která prošla převratem. Kdyby se neprivatisovalo, tak by dodneška seděli v ředitelských křeslech rozpadlých podniků bolševičtí ředitelé s jejich klakou. Fuj.

Popravdě se mi TOP 09 vůbec nelíbí, ale všechno ostatní je horší a v době, kdy hrozí, že se zmocní vlády KSČSSD volit rozhodně půjdu.

Představa, že by se opět podíleli na výkonné moci genosse z NSDAP (pardon, soudruzi z KSČM - občas se mi ti zločinci pletou:-) - taková představa je pro mě naprosto neúnosná.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 20:14:09

Mezi stejné zločince můžeš počítat i Klause. Spustil privatizaci, která nebyla řádně podložena zákony a proto došlo k rozkradení miliard. A to ti evidentně nevadí?! Chápu, že privatizace měla proběhnout, ale ne takovou formou. Kde jsou ty peníze z ní? Má je několik stovek parchantů, kteří si zapalují cigára tisícovkama, to ti nevadí, mě ano. Před privatizací měl stát alespoň podniky a továrny, teď nemá ani je ani peníze z nich. Závěrem, privatizace dle mě rozhodně úspěšně neproběhla. A jsme u jádra věci - rozkradení stovek miliard několika vyvoleným díky pravicové vládě "mladým" jaksi nevadí, ovšem rozdání miliard na soc. dávky nejchudším levicovou vládou je ten nejhorší zločin. Tolerance, to je to slovo, které již neznáte. Až ti potáhne na 70,budeš v první řadě vykřikovat, že chceš vyšší důchod...
Anonymní  - BOLŠEVIK = ZLOČINEC 2010-05-11 21:05:31

To Luizzz: Patrně ses zbláznil. Ne, že bych měl pana profesora v oblibě (ani jeho bývalou partaj, kterou jsem volil vždy jen jako minimální zlo), ale srovnávat bolševiky a jejich pohrobka KSČM s lidmi, kteří realizovali kuponovou (asi tuhle část máš na mysli) privatisaci, to může jen člověk, který neví nic o minulosti. Mimochodem, privatisaci nespustil a nevymyslel Klaus, ale většinový podíl na její podobě a realizaci měl ministr Ježek s několika dalšími lidmi z ODA a jeho náměěstci - Klaus to jen zastřešil jako ministr financí a později si přisvojil všechny zásluhy.

Bolševici mají celosvětově za sebou více mrtvých a umučených lidí, než náckové za druhé války, u nás mají na svědomí stovky mrtvých lidí, desetitisíce s podlomeným zdravím, nespravedlivě zavřených, mučených a persekuovaných, statisícovou emigraci a ekonomickou a morální devastaci země, která před Druhou sv. válkou patřila k nejvyspělejším v Evropě.

Členská základna KSČM je z nikoliv nepodstatné části tvořena lidmi, kteří se na zločinech minulého režimu podíleli a nikdy nebyli souzeni, ani odsouzeni. Proto jsem je označil za zločince. Dávat Klause (pžes všechny výhrady, které k němu člověk může mít) do této kategorie může jen nevzdělaný oslel. To mě opravdu naštvalo.

Samotnou privatizaci nelze vidět dnešníma očima - jednak ji bylo nutné provés rychle a k tomu ty tehdejší podniky neměly takovou podobu, jak si je patrně představuješ z dnešního pohledu - většinově desetiletí neopravované budovy, strojový park na úrovni krále klacka, technologie staré desetiletí... Žádné rodinné stříbro. K tomu nesmyslná orientace zejména na těžké strojírenství (v rámci vynuceného rozdělení výroby v RVHP), deformované netržní vztahy, nadvýroba nepotřebného a nedostatek žádoucího... Zkrátka významné množství fabrik mělo cenu budov (leckdy zápornou = cena za demolici) a budoucí cenu pozemků (nemovitosti byly v té době za facku).

Jediná cesta, jak to rychle přeuspořádat, spočívala v tom, že se na chvíli zhaslo a potom se pomalu rozsvěcelo - víceméně to tak probíhá po každém převratu, ale tady to navíc muselo být rychle.

jistě, že to můžeš nazývat rozkradením, ale potom věz, že to bylo rozkladení plánované a relativně dobře provedené. Chyby nastaly později, protože když se zcela rozsvítilo, tak nebyl nachystán právní rámec natolik, aby se dala obratem přijmout nová pravidla hry.

Co se týká důchodu, tak vykřikovat nebudu - investoval jsem do nemovitostí a důchod si platím v minimálné výši. Budu žít za své. Ale i kdyby tomu tak nebylo, tak si neumím představit, že bych volil komplex ČSSD, který by se nejraději viděl ve vládě (nebo za tiché podpory) s exbolševiky a s zemanovskou odnoží (pokud se dostane do parlamentu). Bolševici sice napenetrovali všechny partaje, ale jejich koncentrace v těchro třech subjektech je nejvyšší.

Opravdu si neumím představit, že bych voli subjekty, které mají ve svých řadách lidi s krví na rukou. Doslova. Toliko k existující "levici".
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 22:19:02

Já taky nikde netvrdím, že volím komunisty, rovněž jejich činy odsuzuji a nikdy je volit nebudu (mimochodem divil by ses, kolik bývalých komunistů je i v pravicových stranách). Jen jsem chtěl upozornit, že za státní dluh nemůže jen levicová vláda, jak nám to každodenně média a tzv. inteligence tvrdí a vyzývat lidi, aby volili TOP 09 mi nepřijde rozumné. Jejich program je až příliš asociální a dlouhodobě neudržitelný. Protesty by byly čím dál větší a zřejmě by došlo na další revoluci. Mimochodem, za to, že se tu nasrali rusáci (komunisti) dávám vinu především náckům. Nebýt 2. světové, nemuseli jsme dnes být tam, kde jsme (vzhledem k naší vyspělosti před 2.sv. válkou).
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 23:06:27
avatar
Nez nackum, bych daval vinu Mnichovske dohode a zvlaste Francii a Velke Britanii. A po valce kazdej volil komouse a bohuzel si neuvedomil nasledky (musim, ale uznat, ze to byla tezka doba) a proto jsme tu meli i rusaky (sovety)
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 00:03:49

Nebýt Němců, nemusel být žádný Mnichov. Kvůli nim jsme se dostali do sr*ček a teď nad námi ještě ohrnují nos. Rusáci v té době měli co dělat sami se sebou. Ale válka je vyburcovala a dopadlo to tak jak dopadlo.
Anonymní  2010-05-12 00:36:05

To Kevin: Mnichov sice předcházel uzavření paktu Ribbentrop-Molotov (tajná dohoda o rozdělení a okupaci Polska - viz třeba film Katyň), ale sbližování nácků a ruských bolševiků se táhlo delší dobu a tak již v době podpisu Mnichovské dohody Němci věděli, že je pravděpodobné (nebo jisté), že Rusáci bez ohledu na smlouvu s námi nic neudělají. Otázka je, co o tom věděla (nebo tušila) GB a Francie...

Německo bylo za Hitlera před válkou na tom velmi bídně (můj dědeček zaměstnával za První republiky Němce, kteří tady hákovali na stavbách stejně, jako dnes Ukrajinci - zkrátka tam byla bída). Traduje se, že když nás náckové obsadili, tak se hrdinná německí armáda doslova posrala, protože se náckové přežrali různých máslových a šlehačkových sladkostí, které pro ně byly dlouho pžed tím nedostupné :-)

Mám to od pamětníků.
Anonymní  - KDO JE VLASTNĚ SOCAN? 2010-05-12 00:35:47

To Luizzz: Podívej se ma ten link nahoře (2010-05-11 17:45:50)a porovnej si, které vlády byly kdy u moci a uvažuj několikaletý přesah ekonomických změn do budoucna.

Poskytne to poměrně jednoznačný obraz o tom, kdo za sebou zanechal spoušť.

Program TOP 09 je tady Odkaz, jako asociální mi nepřijde s ohledem na situaci, ve které jsme, dlouhodobě udržitelný jistě není, ale mohl by přispět ke stabilisaci ekonomiky a hlavně oni nezvítězí ve volbách, natož s parlamentní většinou, takže je to jen deklarovaná výchozí posice pro koaliční vyjednávání.

Nechci tady dělat agitku, protože se mi to jednak hnusí a také proto, že mě nenaplňují nadšením, ale je těžká doba a tak nechci, aby můj hlas zbytečně propadl.

Co se týká rozdělení "pravice-levice" (což je relativně zavádějící, tak nic takového tady vlastně nemáme, protože je celé spektrum posunuté doleva a přitom se jedna každá partaj deklaruje tak, jako by byla o krok vpravo. Dvě ukázky - socani jednají (nikoliv deklarují) tak, jako by jednali komunisti v standardních demokraciích (třeba boj proti parciálně placené a diferencované zdravotní péči), ODS se sice léta vydává za konservativní stranu, ale ve skutečnosti jedná jako socani (ukázkou budiž deregulace nájemného, na kterou si nikdy netroufli když mohli).

Z mého pohledu není koho volit - kdybych nelitoval ztráty hlasu, tak bych k volbám nešel. Jediná partaj, která splňovala mojí představu o liberálně - pravicovém subjektu bez viditelného náboženského akcentu a projevů populismu - ta to má za sebou (ODA). To ostatní je jen jakísi velmi nedokonalá náhražka, kterou budu volit (chodit k volbám) jen tak dlouho, pokud bude hrozit rudooranžový mor.

Ty to máš daleko těžší - ve standardní zemi bys volil socany, ale nic proti tomu, zkrátka stojíš jinde. Jenomže u nás nejen že de facto socani nejsou, ale navíc v levé části politického spektra neexistuje subjekt, který by nebyl svázaný a dramaticky penetrovaný bolševiky a který by se blížil běžné socanské politice. Paradoxně bys měl volit modrého ptáka, protože to je (pžes ty kecy o konservativismu) partaj, která se nejvíce blíží standardním socanům (ne programově, ale tím, co fakticky dělá).

Těřko najít viníka poválečného vývoje a bylo by to na velké a dlouhé mudrování, ale jako národ na něm neseme nikoliv nepodstatnou část viny...
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 10:53:43

Tak ti děkuji za analýzu mého profilu dokonce s návrhem koho mám volit, neuvěřitelné. Zklamu tě, ODS už ne, v jejím úzkém vedení je několik lidí, kteří jsou pro mě prostě nevolitelní. Ale máš pravdu, je opravdu těžké dnes někoho volit aby hlas zbytečně nepropadl.
Anonymní  2010-05-12 11:12:34

Rádo se stalo :-)))))

Pro mě osobně je ODS nevolitelná nejen kvůli některým lidem ve vedení (shoda), kvůli reálné politice, která je často v přímém rozporu s jejich rétorikou, ale zejména kvůli regulérní ZRADĚ vlastních voličů, když uzavřeli koaliční (lišácky nazvanou oposiční) smlouvu s ČSSD. To považuji za zcela neodpustitelný akt zvůle a zpupnosti.

Protože ale nezbývá nic jiného, než volba minimálního zla (jak zcela správně odhalil pan Musil ve článku nahoře), tak jsem Ti navrhoval ODS (zdánlivě paradoxně), která je většinově její praktickou politikou (nikoliv rétorikou) socanskou stranou.

Rozhodnutí je samozřejmě na kařdém z nás a nikdo nám do toho (zatím) nemá co kecat...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 12:13:38
avatar
Co se týká důchodů, tak taky budu žít za své. Už si urputně šetřím, dokud solidně vydělávám. Doufám, že mi to pak bude stačit aspoň na desetileté dustojné dožití, a kdyby náhodou prachy došly, tak provaz a nejbližší strom to jistí. Já vůbec nepočítám s tím, že s takovým vývojem co je u nás, že bych od státu měl vůbec dostávat nějaký důchod. A jestli se náhodou situace u nás zlepší, tak se aspoň trochu víc rozšoupnu.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-16 23:34:10

Ha ha, to je tak zaujatý příspěvek, že skoro nemá cenu na něj reagovat. Ovšem pokud Klause považuješ za zločince, tak si aspoň zkus představit, že by tehdejší transformaci hospodářství řídil dnešní Paroubek a jeho kamarila v čele se Sobotkou a Tvrdíkem......pokud i po této představě budeš Klause považovat za zločince, tak ti není pomoci....
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-10 08:24:44
avatar
Stávkovat za co!Chápu že opět politici dostali Řecko tam kde je.Tak ať je ukřižují a utáhnou si opasky.Taky by se mi líbilo brát 13 a 14 plat.Příplatky za to že chodím včas do práce a další blbosti s kterých statní zaměstnanci profitovali.Teť ale přišla realita a musí se jí postavit čelem.Akorát nechápu jak je možné že Evropská Unie to nevěděla mnohem dříve.Taky by to chtělo menší čistku.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-10 08:39:24
avatar
Myslím, že o problému se vedělo. Bohužel se všechno začíná řešit až v moment, kdy jde všechno do kytek
Anonymní  2010-05-10 14:53:11

U nás je to stejné - o problémech se ví, ale každí partaj by nejraději rozhazovala dál.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-10 21:19:48
avatar
To není pravda. Co mohla provizorně sestavená vláda udělat, když do ní všichni doslova "jebali"? A nenechali ukázat, jaký potenciál vlastně má?
Anonymní  2010-05-10 21:23:46

Použil jsem podmiňovací způsob: "každá partaj by nejraději rozhazovala dál" Nebylo to o vládě, ale skutečně jen o partajích. Dokud doslova nepoteče do bot, tak si nikdo netroufne sáhnout na sociální výhody a až si troufne, tak již může být pozdě.
Manas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 00:33:25

Souhlas, a ono,u nás, je to docela, špatné, horníci se dožívají, snad, 58 Let, nebo 60 Let, a do důchodu, chodí 2 Roky, před, smrtí, nic moc a te, jak nemají být důchody, z toho jsem unešenej, jo za směnu, přenosím, asi tak 5 Tun, pořadačů, někdy i 5,5 TUNy, atak zatím je mi skoro, 28 Let, tak to ještě, jde, ale, někde, v 70 Letech, tohle, možná nevím, no pak třeba, něco, lehčího nebo, kdy bude, důchod, tedy.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 10:25:51
avatar
Ladíku gratuluji k pokroku kvality psaného textu, ještě odstraň za každým slovem čárku a budu ti dokonce klikat na plusy.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-11 23:00:27
avatar
zvlaste pred volbami, bohuzel
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-13 10:33:52

zvolebnieva sa aj u nas..
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 13:13:29

dejte neplatny hlas (prazdna obalka) a penize za hlas nepudou nikomu
Anonymní  2010-05-20 14:07:25

...to už by bylo jednodušší k volbám nejít...

Volby jsou jediná možnost, jak může řadový občan (pěšák) alespoň minimálně ovlivnit chod státu (trendy). Byla by škoda se nepodílet.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 11:06:42
avatar
No odevzdat neplatný hlas (prázdnou obálku) se nerovná tomu, že k volbám nejdeš
Jinak co soudíte o složence TOP 09? Dle mě nejhorší krok jejich kampaně. Tímto ztratili určitě hodně voličů...
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 14:50:39

Kalousek už ztratil veškerou soudnost a je to od něho neuvěřitelná drzost. Lidé, kteří složenku dostali (včetně mě) tyto dluhy neudělali, naopak Kalousek se na nich přímo podílel. Rozhovor s Pirátskou stranou už je jen špička ledovce. Takového člověka (stranu) prostě volit nebudu a může si tu uživatel 00000000000 vnucovat svůj názor k jeho volbě jak chce.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 11:39:20
avatar
Taky nechápu, čím sem já a lidé kolem mě, nadělali 121 000 dluhů...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 13:06:56
avatar
ja treba nicim a akorat by me podobna slozenka dost nasrala. do statu samy penize jenom sypu, on me nic nedava, porad chce naopak ode me jen vic a vic. ty slozenky by si mely politici jako prave kalousek zaplatit spis samy. nevim kdo pro armadu ve vyberovem rizeni vybiral drazsi padaky od firmy, ktera je nikdy predtim snad nedelali, narozdil od padaku tradicni firmy, ktere byly i levnejsi. nebo treba pamatujete na nedavny nakud tiskaren?jeden kus te nejobycejnejsi vychazel pres 100 tisic. korupce stoji nasi vladu nejvice penez...a ti zkorumpovani smejdi budou nam slusnym obcanum posilat nejaky slozenky na statni dluh, kdyz nedelame nic jinyho nez vrazime statu stale vic a vic penez.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 18:01:07
avatar
Naprosto souhlasím.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 00:56:38
avatar
Me se ta akce se slozenkama libila - sice pro nekoho brutalni ale holt je to realita.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 11:31:55

S tvým názorem se ztotožňuju.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 15:29:56
avatar
Ja tu slozenku jeste nedostal. asi nic nedluzim
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 19:14:49
avatar
Od nás z rodiny 2 lidi... starší lidi to docela vyděsilo. Nehledě na to, že je to od Kalouska celkem troufalý...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 14:54:58
avatar
Hmmten dotaz ci sme za zotrvanie Grecka v EU... Ale grecku predsa nehrozi vylucenie z EU ale len z menovej unie teda uz nebudu platit eurom ale spetne by zaviedli svoju menu. O uplnom vylucovani Grecka z EU nebola rec a ani nie je dôvod. Takze asi tak.
Anonymní  - UFFF, JE PO VOLBÁCH 2010-05-29 20:35:45

Načínám druhou lahev sektu - co dodat :-)))
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 00:51:07
avatar
Ja na oslavu vytah lahev dobre whisky
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 21:31:22
avatar
snad si nebyl ve volebni komisy?
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 10:57:01

Pane Musile, očividně jste dle článku podlehl demagogii našich médií, Kalouska a Nečase. Drtivou většinu řeckého dluhu nezpůsobili socialisti, kteří jsou ve vládě teprve několik měsíců, nýbrž pravicová vláda, která tam vládla celé předchozí volební období, neuváženě snížila daně a poté zatajovala skutečný stav řecké ekonomiky.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 13:25:14

Tvz. "řecká pravicová vláda" (ty uvozovky tam mám záměrně, není totiž pravice jako pravice ) v Řecku vládne kolik ? 4 roky ? Nastoupila po čtvrt století dlouhém vládnutí levice, za jejíž vlády Řecko falšovalo co mohlo, aby se prodralo do Unie. Nezlob se, že pak mám pochybnosti o soudnosti a znalostech diskutérů, kteří argumentují tím, že Řecko do současného ekonomického stavu dostala "pravicová vláda"....
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 11:14:32

K výsledku voleb: naši radující se mladou "inteligenci" z výsledku voleb čeká vystřízlivění. Studenti si zaplatí školné, že na to nemají? Nevadí, půjčíme jim. Po studiu do zaměstnání, zaměstnavatel se změněným zákoníkem práce a občanským zákoníkem už se na vás těší. Minimální mzda, budete rádi, že vám dovolí se vyčůrat. Nelíbí? Tak táhni, najdou se jiní, výpověď bez udání důvodu bez nároku na odstupné vše zajistí. Lidí na vaše místo se najde dost.A to si zasloužíte. Za blbost se platí.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 13:25:30
avatar
Luizzzy - A pujci studentum na studium a az budou vydelavat, tak to budou splacet. Je to jejich (studentu) investice do vzdelani popr budoucnosti.

PS: porad lepsi nez mit tisice vysokoskolaku, kteri pak nezavadi o praci. Asi je to nejaka moda, mit VS
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 13:46:14
avatar
budou splacet studium, auto, bydleni, platit dane, duchodovy sporeni a poserou se z toho...a kdy budou mit v takovyhle situaci deti?nejdriv tak v 35. uz tak stoji vysoka skola rodice spousty penez, zvlast treba kdyz na ni posilaji treba obe sve deti. me vysla vysoka v brne pred peti lety se vsim vsudy na 6-7k mesicne. ve druhaku sem mel stesti na slusnou praci a velkou cast sem si hradil sam. rodice by uz na to nemeli, protoze bratr sel studovat vysokou taky. kdyby se uz v ty dobe zavedlo skolny a jeste ty duchodovy sporeni, tak pochybuju ze by mladsi bratr na vysokou moh jit taky.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 16:51:49
avatar
Bude záležet kolik budou chtít. Nějaké symbolické školné okolo tisícovky až dvou za rok bych zavedl. Když by to šlo na smysluplné účely tak proč ne. Jestli zavedou vysoký školný tak vsázím flašku, že se lidi tak naserou, že budou předčasný volby nebo pár atentátů .

Teď jsem si uvědomil, že na Vyšších odborných školách se platí 3000Kč za rok, takže nevím jestli už v minulosti nevládli pravičáci .

Máme drahou vodu jako v Německu a hrozí ještě zdražení. Máme drahé ceny za tarify na mobily, elektriku a já nevím co ještě jako Němci nebo i dražší i když máme menší platy. Sakra já buď emigruju nebo začnu litovat, že jsem nevolil KSČ. U nás se privatizuje i to co se ve vyspělích kapitalistických zemích nikdy neprivatizuje(viz. např. nevýhodná privatizace vodárenství), máme soukromé zdravotní pojišťovny co musí generovat zisk i když třeba Velká Británie má jednu státní. Jsme holt papeštější než papež a jestli tahle pravicová koalice něco nezmění a ještě to zhorší, tak budu doživotním voličem KSČ a fanda znárodňování.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 18:17:26
avatar
no myslim ze sem nekde cetl o necelych 30k za rok, coz rozhodne neni nic symbolickeho. privatizace u nas = podvod. ta korupce tady je neco neskutecnyho. no a o tech komunistech mi zase vcera basnila babicka..."my s dedkem sme si za komunistu postavili bez pujcek velkej barak, ty ted tu svou kulnicku budes jak blbec splacet do konce zivota". sice tak velkej barak nemaj (3+1, 2+1 v podkrovi) a ja taky zrovna kulnicku nemam (4+1), ale ze ju budu splacet do konce zivota je fakt.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 18:37:23

Průměrně se za bolševika v 80. letech stavěly domky za 250 - 300 tisíc Kčs, což byl při průměrném platu okolo 2.500 Kčs měsíčně i tehdy nářez a nikdo si to nepostavil z platu dělníka. Jsem sice moc mladý, abych se něčeho takového účastnil, ale jsem třetí generace stavařů v rodině a to rodinné stavební know how jsem podědil, na rozdíl od domku, na který si za bolševika táta ani děda jako stavební inženýři prostě nevydělali....
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 18:46:23

Přesně tak , Kalousek uvažuje zhruba o 30.000,-/rok, k tomu zrušení podpory stavebního spoření. Zadluží studenty dřív, než budou vůbec pracovat. A to se prý na dluh žít nemá. Jen doufám, že John bude mít rozum a Kalouskovy nesmysly nepodpoří. U ODS si nedělám iluze.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 18:39:04

Školné bude mít stejný efekt jako poplatky u doktora - nulový. Měly zvýšit kvalitu péče a zkrátit čekací dobu v čekárnách. Ani jedno se nestalo. Pouze lékaři mají luxusnější auta. O povinné platbě soukromé firmě (lékárně) ani nemluvě.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 20:55:21
avatar
Luizzzy - co kecas, cekaci doby na vazne zakroky se zkratily, onkologiske taky. V cekarnach aspon s mou zkusenosti je taky mene lidi. Driv mel ve vetsine clovek namireno hned k doktorovi a pak marodil. Dnes se to otocilo, napred to zkusi vylezet a az pak jde k lekari.

A priznejme si, vzdelani neco stoji uz tu neni bolsevik
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 22:38:46
avatar
vzdelani sice neco stoji, ale melo by byt dostupne pro vsechny ne jen pro par vyvolenych co maji bohatsi rodice.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 00:06:43

Údajně je bez půjčky schopna díky rodičům studium utáhnout tak třetina studentů. Třeba se zruší přijímačky a studovat půjde jen ten, kdo k tomu bude opravdu mít předpoklady.

Dokonce se tím třeba zastaví ta pokračující degradace vzdělání.

Časem asi taky dospějeme k anglosaské zvyklosti poskytování stipendií nadaným studentům z chudších poměrů.

Zatím jsou všechno jen dohady.

Půjčky můžou být taky nízko úročené se statní garancí, oplátkou za úspěšné studium, možné je lecos. Rozhodně bych se jako nynější maturant neděsil dopředu.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 08:32:47

Spíše ten, kdo nejvíc zaplatí. A nedělej si iluze. Škola radši vezme bohatého studenta a toho si bude držet, než chudého a chytrého, ze kterého má minimum.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 08:29:50

z vlastní zkušenosti vím, že v čekárně je stejně lidí jako předtím, o kvalitě péče ani nemluvě. Je pravda, že lidi to zkoušejí raději přechodit a chodí dál do práce, ale to ne kvůli poplatkům, ale první 3 dny neplacené nemocenské. Nicméně je to krátkozraká politika, přecházení nemoci není dobré a později se projeví vážnějšími problémy a jejich léčení bude naše zdravotnictví stát několikanásobně víc.
Anonymní  - EMIGRACE NA KUBU 2010-05-31 10:04:32

My dear, když si tak čtu Tvoje příspěvky, tak bych osobně doporučoval emigraci - v úvahu připadají země jako např. Severní Korea, Kuba, nebo Venezuela. Tam to soudruzi třímají pevně v rukou a jak vidno ze zpráv, jde jim to opravdu dobře.

Faktem je, že nás nečekají tučná léta, ale naopak. Zopakoval se klasický model, známý z celého světa - co socani rozházeli, to musí někdo zaplatit. Ten "někdo" jsme my všichni - z toho se nevykroutíme. Zaplaťpřírodo projevili občané - voliči rozum a zvolili směr, který "za minutu dvanáct" snad dokáže zvrátit průser, do kterého se ženeme.

V každém okamžiku, kdy si budu muset něco odepřít, poděkuji napřed bolševikům, že plundrovali zami 40 let a tak nevznikl základ (jako v západoevropských demokraciích), který by v hubených letech umožnil udržet alespoň trochu příjemný standard a socanům, že co bolševici začali, dokázali úspěšně završit dluhem, o kterém se nezdálo ani jejich ideově spřízněným spolupracovníkům - bolševikům (a postbolševikům).
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 14:37:27

Jde vidět, že jsi ideově velmi dobře "zpracovaný", takže žiješ ve velkém přesvědčení, že pravice tu a jinde žádné dluhy nedělá a vše hodíš jen na levici (stačí se podívat na dluh za poslední 2 roky- ale to samozřejmě svedeš na krizi nebo Paroubka, mimochodem za krizi může taky levicová politika?).Zklamu tě, jsem příznivec politického středu a analýzou lidí se raději neživ. Nikde nepíši, že jsem příznivec levice, jelikož zastávám názor, že je pro občany nejlepší právě něco mezi pravicí a levicí. Pouze popisuji co se děje v mém okolí (přecházení nemocí). Jsem zastáncem poplatků za pobyt v nemocnici, pohotovosti, ale nezlob se na mě ze zákona platit soukromým firmám (lékárnám), to se mi nelíbí.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 14:59:36
avatar
Chtěl bych vidět raději tvoji reakci na Petrse dole...
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 15:38:16

Je to velmi smutné a nikomu to nepřeji a pokud se z takových nemocí člověk dostane je to obdivuhodné. Vím, že lékařům snížili hodnotu bodu, ale také právě proto zavedli poplatky, aby na tom lékaři nebyli ztrátoví. Julínek se nás sice snažil přesvědčit, že poplatek u lékaře zkvalitní léčbu, ale při výpovědi u Ústavního soudu musel přiznat (po trapné nápovědě od Cikrta), že je to poplatek za VYKONANOU SLUŽBU. Rozdíl před zavedením poplatků a po je ten, že před nimi neměla VZP na účtu žádné rezervy, po zavedení (díky sníženým platbám lékařům - ne díky poplatkům, protože ty ročně přinesou jen kolem 5mld Kč) má na účtu cca 30-40mld Kč. Ale k čemu ji má na účtu? Proč je nevyužívá ve větší míře právě na zkvalitnění péče? A vůbec, nevím, co tady proti mně máte? Vždyť jen popisuji realitu, jak ji pozoruji ve svém okolí. Nikde nepíši, že jsem proti oddlužení a utáhnutí opasku.Je to nutnost.
Anonymní  - WHO IS WHO 2010-05-31 15:19:10

Nikdy mě nezajímalo, jak se kdo deklaruje. Kromě toho patřím ke kategorii značně obtížně "zpracovatelných" (ne-li "nezpracovatelných"). Většinu života jsem prožil za bolševika a tak jsem se naučil vždy upřednostňovat rozum (analytiku) nad proklamovanými větičkami, vycházejícími ze známé teze, čím se stane stokrát opakovaná lež.

Manipulace s absolutními hodnotami (kdo všechno se podílel na...) místo relativního hodnocení (kdo do jaké míry...) je slušně řečeno demagogií.

Nejsem ekonom, nevím, kdo je ve světě "viníkem" krize (odhadoval bych že nikdo ve slova smyslu cyklického charakteru tržních ekonomik - nafouklý trh s nemovitostmi v USA jen pravděpodobně urychlil zákonité završení cyklu), ale nejsem až takový blb, abych neviděl, co každodenně předváděli genosse z ČSSD a KSČM u nás doma.

Znovu připomínám, jak se mnou nemilovaná ODS snažila prosadit vyrovnaný státní rozpočet na úrovni ústavního zákona - to už se ale poněkud pozapomnělo, že...

Ve skutečnosti nejde o veřejností tak citlivě vnímaná temata, jakým jsou např. poplatky, ale o celkové a obecné nastavení systému.

Dovol, abych se ještě jednou vrátil k Tvému:
Citace:
Zklamu tě, jsem příznivec politického středu a analýzou lidí se raději neživ.
. Není vůbec podstatné, za koho se považuješ a již vůbec ne za koho se prohlašuješ (z politiky je to velmi dobře známé) - podstatné je pouze to, jaké jsou Tvé faktické projevy a počiny.

Stejně, jako se ODS léta vydávala občas za pravicovou, jindy za konservativní a nebo dokonce za liberální stranu a přitom např. nenašla odvahu k deregulaci nájemného (a to ani v tzv. době utahování opasků po převratu) tak Tvoje rétorika by ráda podsunula dojem, že zastáváš
Citace:
názor, že je pro občany nejlepší právě něco mezi pravicí a levicí
a přitom většinově vystupuješ z pozic, charakteristických pro slušně řečeno levicovou část politického spektra. Nic proti tomu, genosse z KSČ nám již (zaplať přírodo) nevládnou, máme relativně vysokou míru svobody slova, ale právě proto netřeba jako prostředek posílení vlastní argumentace předstírat, že patříš jinam. Toliko k mé analytice.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 15:49:48

Vládu koalice ODS + KDU-ČSL + SZ převzala někdy v půlce 2007 - už s rozpočtem z 2006, připraveným ČSSD (tehdejší PSP), připravila rozpočet na 2008, ten dopadl dost dobře i kdyby se připočetly použité rezervy, a na rok 2009, který už těžce ovlivnila krize (pokles HDP byl už v 2008 - přičemž ale v březnu(?) 2009 byla "svržena". Svým způsobem tedy plnou ekonomickou odpovědnost nese vlastně jen za rok 2008 .... a i to s výhradou.

Sundej si ty ideologické brýle, nevidíš skrz ně nic, co by se byť jen blížilo realitě.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 15:49:05

Takže ten dluh cca 300mld vlastně nikdo nezpůsobil, on vlastně ani není, ten vidím jen já ve svých brýlích. Tak jo, to jsem si ulevil, nejsme na tom tak zle.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 17:58:56

JJ, s touhle cifrou se oháněl sám velký Jiří "Já" Paroubek hřímající z volebních pódií jako nejlepší diskutér v ČR a přilehlém vesmíru.

Ovšem ty i on jste se jaksi zapomněli zmínit, že ČSSD nejprve vyrazila Mertlíka a Rusnoka, protože to byli páni ekonomové, kteří nebyli ochotni připustit, co ČSSD začala předvádět a tak je nahradila Bohoušem Sobotkou, kterému nedělalo potíže zadlužovat zemi 100 mld. ročně - v době hospodářského růstu okolo 6%, přičemž veškeré ty peníze se pouze prožraly - do investic nešlo nic.

ČSSD vládla kontinuálně 8 let a na konci její vlády si pan předseda Paroubek po prohrané anketě v televizní debatě stěžoval, že voliči ČSSD nemají na esemesku, aby ho podpořili.

Ptal jsem se tenkrát, z koho si to pan předseda dělá srandu a jsou li jeho voliči skutečně tak prostoduší.

A ukazuje se, že jsou.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 18:17:36

Naprosto s tebou souhlasím, vadí mi zadlužení země způsobené ČSSD v době růstu, já je nikde neobhajuju, nevím, kde bereš takový názor. Jsem velmi rád, že Paroubek odstoupil, pozdě, ale přece (ikdyž se, vzhledem k jeho touze po moci, divím). Ale ten dluh 300mld také nelze popřít, myslím si, že snížení daní a zrušení některých daní v takové situaci nebylo dobré řešení a napomohlo tomu.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 12:15:43

Řekl ti někdo, že po zavedení poplatků snížily zdravotní pojišťovny lékařům hodnotu bodu a že těch třicet kaček poplatku přineslo do systému miliardy, díky kterým STOUPLA kvalita péče i u těžce nemocných pacientů ?

Moje máma za "panování" Dr. Rátha na ministerstvu zdravotnictví umírala na rakovinu. Nebylo jí zdaleka ani 60, ale byla neperspektivní a na drahou léčbu pro ni nebylo. Ony se vůbec za Rátha (lidumila) odkládaly operace, protože na ně nemocnice neměly.

Oproti tomu jsem loni špičkovou onkologickou léčbou prošel sám. Ve špičkové, tehdy ještě nezadlužené nemocnici ( jedné z pěti v republice ), kterou za rok panování nový ředitel dosazený ČSSD poprvé za dvacet let stihl během roku zadlužit.

Mimochodem, na chemoterapii a následnou operaci, která mi odstranila nádor jsem neměl neschopenku. Vzal jsem si na to dobrovolně neplacené volno. V nemocnici jsem musel podepsat prohlášení, že neschopenku nechci.

Pokud tedy někdo pláče, že první tři dny nemocenské nemá placené a nemůže si tak doma za peníze zaměstnavatele a státu vymalovat nebo zrýt zahrádku, moc soucitu s takovým člověkem nemám, protože tyhle krátkodobé pracovní neschopnosti byly právě na tyto účely zneužívány a proto bylo neplacení prvních třech dnů zavedeno.

Od zdravotnictví čekám, že mi zachrání život když budu potřebovat a oželím Paralen na recept.

Jenže voliči levice, kteří nemají potuchy o ničem krom vlastních zájmů, chtějí jak Paralen zadarmo, tak péči zachraňující život - taky zadarmo. Jenže to nejde.
Anonymní  2010-05-31 12:58:07

Nelze jinak, než vyjádřit 100% souhlas - proto bych ale nereagoval - z Vašeho příspěvku mi běhá mráz po zádech. MUSÍM VÁM POPŘÁT, ABYSTE JIŽ NIKDY NEMUSEL BÝT PACIENTEM ONKOLOGIE a abyste těch prvních kritických pět let měl co nejpevnější nervy a co nejvíce optimismu.

Omlouvám se ostatním za off-topic, ale nemohl jsem jinak.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 15:39:32

Díky.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-31 18:09:42
avatar
Vubec se neomlouvej pane nulka, neni potreba.Osobne bych taky radsi met vsechno zadarmo, peceni holubi primo do huby, nemuset makat ..... ale vim, ze je to jen fikce a realita je uplne jina a hold v dnesni dobe to tak nejde. Radsi si priplatim par korun a pokud se neco stane, vim, ze na to budou mit a nebudu treba na zakrok cekat rok.

Luizzzy - my vime, mas na to jen svuj uhel pohledu a respektujeme to
Anonymní  - ČASOVANÁ BOMBA V PODOBĚ VV 2010-06-02 11:58:52

Tak trochu mi na radosti z výsledku ubírá fakt, co se klube z VV - že je to populistický spolek, cíleně vytvořený v zájmu lobby, to se dalo čekat od začátku. Že to ale bude tak zlé, to jsem opravdu nečekal.

Sbírka nezkušených amatérů, která se má stát členem vládní koalice (lepší scénář) a tedy i součástí vlády, z toho jdme hrůza. Jejich pan předseda coby ministr - to se bude těžce polykat (pokud).

No, snad - až se časem zákonitě rozštěkají (ve fázi popravy "otců zakladatelů" těmi dalšími vlčáky, čekajícími na příležitost)- se alespoň část z nich "nasype" do TOP a ODS a podaří se tak udrřet většinovou koalici.

Připadá mi pravděpodobnější, že se VV budou snažit do vlády dostat, protože to jsou slušná koryta, ale co bude dál, to se těžko odhaduje.

Nejen, že jsou politicky zcela neprofilovaní (nezachrání to ani dokolečka opakované fráze jejich šéfa), ale zejména nejsou stabilní - vnitřní demokracie je sice hezká věc, ale nesmí se to s ní přehánět (vnitrostranická referenda a podobné nesmysly). Pokud se skombinuje s centralismem a výrazným vnitrostranickým kultem osobnosti (byť i v kulturní formě), tak vzniká smrtelný a výbušný mix.

Zkušení harcovníci napřed (nikoliv ad hoc) vytvoží mantinely, ve kterých se partaj může dlouhodobě a stabilně projevovat a zabudují do nich spoustu pojistek a integračních/zpomalujících mechanismů - pokud ne, tak to jsou nebezpeční amatéři.

Dávám jim maximálně dva roky.

Volby dopadly mnohem lépe, než očekával, ale současně mnohem hůže, než bych si přál, kdybych byl optimistou.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-02 23:03:28

V kampani v podstatě ze svého programu zmiňovali jen boj proti korupci ve státní správě a zadlužování. Jinak člověk neví co od nich čekat a přesto dostali skoro 11% hlasů. Jasný důkaz o tom, že lidé chtěli v politice nové tváře. Rozepře rozhodně nastanou, ostatně jako v téměř každé koalici.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 00:41:08
avatar
tak ja se o vv nejak moc nezajimal, ale kamarad je volil a ukazoval mi neco z jejich programu co maj na strankach a treba co se tyce dopravy a energetiky, tak pusobi docela rozumne a inteligentne.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 01:59:59

Časem se to ukáže, třeba to byla dobrá volba, uvidíme.
Anonymní  2010-06-03 14:19:29

Tady Odkaz je jejich program v *.pdf.

I když si uvědomuji, že je každý program pouhou deklarací, tak mě již v úvodu poněkud zaráží výrazný akcent na přímou demokracii (velmi problematický model, u osob - starostové a hejtmani - v kombinaci s odvolatelností destabilisující prvek), příklon k ryze většinovému volebnímu systému by VV při příštích volbách většinově poslal mimo parlament, takže na to rychle zapomenou...

kromě toho - v dalších částech programu - zásadně chybí cosi jako idea, říkající, co jsou zač - tzv. střed bez orientace je naprostým nesmyslem, který se nikde dlouhodobě neudržel...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 16:08:33
avatar
Taky jsem se na ne dival a program se mi libil, ale pak jsem se podival na lidi a prislo mi to jako strana zelenych v blede modrem(myslim tim konzistencne). Moc profesionalu nenabizeji. Trosku mi ta strana prijde populisticka. Nechci zde ale rozdmychavat nejakou debatu. Je to jen muj nazor.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 08:39:17
avatar
Jsem pro setrvání Řecka v EU, nejsem pro jeho setrvání v EMU...
Anonymní  - POVOLEBNÍ DLUHY ČSSD 2010-06-03 14:12:39

V článku "ČSSD řeší, jak zaplatí dluhy" - Odkaz je jasně ukázáno, co by nás čekalo pod taktovkou ČSSD. Nazval bych to cestou k Řecku...
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 22:04:00

Tak to dopadá, když někdo věří ve zdrcující vítězství a ono nikde. Blíží se další volby, nakonec prošustrují i ten svůj Lidový dům
makak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 15:11:31

ahoj,tak to tu procitam a nestacim se divit
opravdu jsme tak zaslepeni?
muj nazor,ktery nikomu necpu,je ze volby dopadly,doslova pro mne celkem naprd
nevim jestli si to uvedomujete ale volby tu jiz par let nic neresi!vzdy tu"zvitezi" 2 strany ktere si to zaridi jak to vyhovuje jim,to znamena ze pred a v prubehu voleb je ta druha strana ta oskliva ale po vobach spolupracuji.
pokud chceme opravdu znmenu tak proboha nevolte stale strany,protoze jim davate volnou ruku koho si dosadi,ale konkretni lidi!!
nejlepsi by bylo volit jen konkretni lidi bez polit prislusnosti,to je zaklad!
dale se uvedomte ze tam jsou lidi kteri tam jsou od 90 let,to jsou ti za "trunem"ktery vy nevolite a tudis ani neovlivnite a nevyhodite a to jsou ti lide kteri to ridi.politici jsou jen figurky co jsou videt!
vase volba koho volit byla stejne naprd,jejikoz tam jsou stejne ti lidi kteri vas zadluzuji!
smutny na tom je ze vas se nikdo nepta jestli to takhle chcete.
uvedomujete si ze stat to jsme mi vsichni co zijeme v Čr!
ze poslanci jsou nasi zamestnanci?!draze placeni
recko v bankrot privedla vlada a ne obycejni lidi,ti ty prachy prece vubec nevidely!
a u nas je to same!reknete mi jestli ste ty penize z naseho dluhu nekdo videl!tezko!
ten dluh vytvorila nase "vlada",vy s toho nate h.v.no,ale platit to budeme svou praci,danemi z nasi prace!
tak mi vysvetlete proc proboha tomu jeste verite?
jedine co nas ceka je to ze nas presne takhle zadluzi jako reky a udelaji z nas nevolniky eu!(coz uz stejne sme)
Anonymní  2010-06-03 18:12:11

Věřit je od slova víra a to je něco, co u nikoliv nepodstatné části populace zaplaťpřírodo zcela absentuje.

Demokracie není moc povedený politický mechanismus (snad někdy vznikne lepší), ale je dle mého soudu nejmenším zlem. Volba restrukturalisovaných politických stran s částečně starým obsazením a modifikovanými způsoby a směrem je dle mého také volbou nejmenšího zla. Volit nezměněné politické subjekty v původním obsazení (za současného stavu) je ještě horší, ale nejhorší je volit nevyzrálé politické diletanty - amatéry a populisty. (Extrémisty a zločince typu KSČM vynechávám).

Takže nevěříme, ale jsme velmi umírněně optimističtí a k tomu nadšení, že to nedopadlo ještě hůře, nebo nejhůře.
makak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 19:04:56

problem je take v tom ze politici se chovaji jako naprosti kriminalnici a to plati napric polit spektrem.a lide se zacinaji podle toho tez chovat,a to je smutne!
ted rikaji ve spravach na nove ze vlada vyda dalsi 3 miliardy na povodne a ze je koupi nejaka svetova banka a vite co to znamena?opet nas zadluzily o tuto castku cizi soukrome bance a te bance to budene my vsichni co pracujeme a nase deti a deti nasich deti?nechapete to!?oni nas tu verejne prodavaji bance.ty uroky se budou platit z nasich dani kterema nas zase jeste vic zatizi!!ty h.jzlove nas prodavaji!recko po cesku!
to jsou ti vasi voleni zastupci,a jeste jsou za to dobre placeni z nasich dani!!
Anonymní  2010-06-04 11:27:00

Právě proto jsou volby o hledání "minima zla" a ne "maxima dobra", jak napsal autor článku, pod kterým přispíváme.

Lidská podstata je po staletí stejná, každý si chce co nejbezpracněji urvat co největší kus žvance - liší se to jen v míře a společenských tlacích na daného jedince. S tím nikdo nic neudělá.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 16:54:12
avatar
makak - urcite ten dluh neni imaginarni a pro cloveka, co si vydelava praci tak ten dluh asi nevidel. Ale zeptat se duchodce, tak by mozna vedel. A pak plno miliard padlo behem let na povodne, socialni vydaje apod. A pak taky pokles prijmu statni pokladny. to si nevyberes
makak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 18:55:20

nechci nikomu brat iluze ale na opravy a prevenci povodni toho slo hodne malo!
socialni vydaje jsou v poradku ze se na to upozornuje,ale opravdu velke ale!!
douchodci jsou ti posledni co muzou za statni dluh!
uvedom si ze nynejsi duchodci si za ty roky na duchod urcite vydelaly!jsou narozeni ve 30 letech!!
na duchody zacalo nebyt az v te dobe kdy "ekonom"Kalousek pripojil fond duchodu k rozpoctu!!!!coz si nedovolily ani komunisti!Kalousek z fondu doslova ukrad 80 miliard a nevratil je nazpatek,takova je pravda!podle toho jak jsi jmenoval duchodce budu soudit na mladeho diskutujiho.jo mne je 37 a vim ze zadny duchod uz pro mne nebude,smula.
jak jsem jiz psal drive statni kasa neni nic jineho nez nase(vsech lidi v republice,nas 10 milionu lidi zijici tady!je stat!!)spolecna kasa!problem je v tom ze si nasi zastupci mysli a chovaji tak ze ty penize jsou jejich a podle toho se taky k nim chovaji a rozkradaji!
toje ten problem!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-03 19:10:56
avatar
Pokud se cítíš mlád, tak jsme na tom podobně (o pár let mladší) Jinak 80 mld by zase nebylo tak hrozných. Jasně, důchodci si na důchod vydělali, ale kolik bylo těch 13 důchodů? Ono par mld k mld a je to bilion. Vyrovnaný rozpočet tu byl tuším naposled někdy v roce 1996 pokud se nepletu a pak to začlo růst. A navíc ty alibistický kecy, že nedlužíme zase tolik, jako Ti okolo nás. Prostě stát by měl hospodařit jako rodina. Nemáš na to, tak si to hold nekoupíš
makak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 04:31:05

Edited by Rebel44: spam smazan.
Anonymní  - ...ŽE BY SE PŘIDALO MAĎARSKO? 2010-06-04 22:47:04

Další kandidát na "řecké" problémy - viz Odkaz.

Možná přestává legrace...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 04:29:13
avatar
Pochybuju - jejich debt-to-GDP-ratio je pod 70% (recko ma okolo 115%) - spis jejich politici neumej mluvit s medii - tim stupidnim vyrokem si zaridili okamzite prodrazeni jakychkoliv pujcek v blizske budoucnosti. Jejich soucasny deficit je zvladnutelny pokud prijmou usporna opatreni.

Zato USA se ritej do problemu - pristi rok bude jejich debt-to-GDP-ratio prez 100% a pokud nesnizej tempo zadluzovani tak za 5-10 let dopadnou jak recko ale v jejioch pripade to bude mnohem vetsi pruser.
Anonymní  2010-06-06 13:22:35

Nevím, nakolik měly zprávy v Radiožurnálu reálný základ, ale před dvěma dny tam mluvili o falšování dat ze strany Maďarů. Je-li tomu tak, potom bych jistou analogii viděl.

U Američanů si nikdy nejsem jistý, jestli se nejedná o šachy se znehodnocováním "petrodollarů". Máš ale 100% pravdu v tom, že síla a provázanost americké ekonomiky s celým světem jsou něčím velmi hrozivým, co skutečně - pro případ problémů - smrdí něčím, pro co je výraz průser patrně značně slabý.

EDIT: Ještě jednou k Maďarsku: "Investory v pátek vyděsilo oznámení maďarské vlády, že předchozí vláda manipulovala s čísly o ekonomickém stavu země. Burzy ve střední Evropě reagují pádem, euro se potápí na úroveň čtyřletých minim." viz Odkaz
makak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-07 12:45:38

nejen Madarsko se "potapi"mame tu Portugalsko ktere vydalo dluhopisy za jednu miliaru,Spanelsko je tez pri na rade?!
tak to tak vypada ze EU se bud rozpada a nebo se vede ke krachu(mi jsme v poradi jak jsem psal jiz drive a jeden prispevek byl smazan asi to nekomu moc vadilo )
co myslite jaka je vlastne budoucnost EU,ktera byla(podle dostupnych info stejne zalozena na pomoci podvodu na volicich)
nepripomina vam to,to jak se ridi zas totalitni system?
nechyby tu uz ta prirazena soutezivost mezi narody?ne valky!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 115x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 105x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 805x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1457x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6