Vše je levné, ale má to svá negativa.
Tak mě napadlo při cestě ze školy, že ty notebooky jsou v různých obchodech levné. De facto si je můžu koupit, ale zatím nemám zájem. Do toho ještě přišla krize s penězi, kterou rozpoutala oblíbená Ú-es-ej (USA...), i když to mohl rozpoutat někdo jiný.
Ale co je zde tak lákavého? Ceny. Ceny jsou nejníž a já proklínám dobu, že to přišlo až teď protože co bude o prázdninách? Plánuji nákup nového PC, ale stále nejsem rozhodnutý, jestli ano nebo ne a jestli ano, budou ceny ještě tak nízko?
Přeji si, aby byly.
Ale... co mě nutí k zamyšlení? Opět, opakuji, cena. Cena je sice nízko a mohl bych nakupovat už teď, ale když se zamyslím nad kvalitou výrobků, tak moje nadšení opadá. Mluvím hlavně o neteboocích, netboocích a vším tomu podobným.
Například, spolužačka studující stejný obor jako já si koupila nový "vysouvák" (no chci říct mobil, ten módní, co se vysouvá, resp. jeho obrazovka) od společnosti O2, které říkám okrádání na druhou kvůli jejím cenám, ale z článku o cenách na idnes.cz je ta cena docela normální, protože ta situace ohledně služeb je stejná pro všechny operátory.
Ale zpátky k tématu. Po týdnu co ho měla, se jí začala obrazovka zasekávat a telefon nešlo otevřít nijak jinak, než hrubou silou. Byla opravdu a přímo (nechci být sprostý, ale vzhledem k situaci to změkčím) naštvaná, co jí to dali za krám. Naneštěstí ten telefon slevnili na polovinu z 6 000 Kč, což hrálo proti ní. Nakonec jela do toho Tesca, kde telefon kupovala a následující den jsem zaslechl, že uspěla, ale byla opravdu sprostá, nepochybuji o tom, že i vulgární.
Druhý případ se stal mému známému, co si koupil notebook Compaq Presario, nevím, jaký model, ale měl tam na 100 % Visty. A i tomu se začal notebook pěkně "rozkládat" pod rukama. Nejdříve odletěla nalakovaná lišta zdobící přechod klávesnice - ovladací panel, poté bylo ještě hůř. Doslova vyletěl kryt chránící chladič procesoru, takže teď byl notýsek i životu nebezpečný. Co bylo však na tomto bez ironie nejlepší, byla záruka. Záruka měla teprve končit, takže reklamace vyšla. Můj známý vše nafotil, donesl zbytky a bylo víceméně hotovo. Vyměnili mu notebook za nový. Možná je můj známý dokonalý, protože když získal nový noťas "zadara" tak k němu získal možná další záruku. A já víceméně spoléhám na to, až to bude reklamovat. Aspoň tu spravedlnost převáží na stranu zákazníka, když se k nám všemožné obchodní společnosti chovají jak upíři ke své oběti a sprostě si kradou na benzín do aut, aby si měli kde vozit golfové hole.
Důvodů, proč na trhu jsou nekvalitní věci, je mnoho.
Na druhou stranu, ceny jsou dole a některým z Vás, jakožto manažerům je pro vás koupě notebooku normální, jako nakupovat rohlíky v obchodě. A ještě na tu třetí stranu, opět je tu honba za penězmi zákazníků, nekvalita, co ještě?
|